FAPADOS TIPPEK, TRÜKKÖK, ÉLMÉNYEK

emailicon.png Vélemények, tapasztalatok,
sztorik ide jöhetnek: 
fapadosinfoblog@gmail.com

Facebook

Utolsó kommentek

Címkék

10 éves (1) A321 (2) A321neo (1) Aegean (1) Airbnb (2) Air Asia (1) Air France (4) ajándék (2) akció (17) alapok (1) alapszabályok (1) Alhambra (1) always getting better (1) Amalfi-part (3) amman (2) Andalúzia (1) apartman (1) app (2) Arad (1) árazás (1) árcsökkenés (1) áremelés (2) árkörkép (3) ármustra (4) Athén (5) átirányítás (1) átszállás (3) autóbérlés (6) Azori-szigetek (5) bádogsátor (2) bádogterminál (3) Baku (1) balatoni menetrend (2) baleset (1) balhé (1) balkáni útvonalak (2) bankkártyacsalás (1) Barcelona (2) Bázel (1) bázis bezárása (1) Bécs (1) becsekkolás (1) bénázás (1) Bergamo (1) Bergen (2) Berlin (1) Birmingham (1) bíróság (1) biztonság (1) biztonsági ellenőrzés (3) blama (1) blöff (1) Blue Lagoon (1) Bordeaux (2) Bosznia-Hercegovina (1) Bruges (2) Brusseles Airlines (1) Budapest-Belgrád (1) Budapest Airport (8) Budport (4) buliturista (1) bunkóság (4) buszjegy akció (1) busztranszfer (1) Chania (1) Cinque Terre (1) Ciprus (6) Cork (1) Costa Brava (1) couchsurfing (1) csekkin (1) csőd (1) csomagszabályok (28) Dánia (1) DCC (1) Debrecen (6) devizaátvátós trükk (1) díjemelés (2) Discount Club (1) easyBus (1) easyJet (16) Egyiptom (2) egynapos repülés (2) egyszer megéri (1) Eilat (4) Eindhoven (1) elhagyott poggyász (2) emelt díjas ügyfélszolgálat (1) Eszék (1) Eurostar (1) évforduló (1) fapadosok árazása (2) fapados buszok (1) fapados kódex (1) Fat Track (1) felvásárlás (1) Ferihegy (8) Ferihegyi busz (2) Fez (1) fillérekért (6) Finnország (1) fjord (1) Flibco (1) Flixbus (2) Flybe (2) FlyNiki (1) Foci EB 2016 (5) Folegandrosz (1) fontos tudnivalók (1) főszezon (1) Francia Riviéra (3) Fuerteventura (5) Funchal (1) futás (1) futópálya-felújítás (1) géplekésés (2) géprohamozás (1) Germanwings (1) Gibraltár (1) görög csőd (1) Görög szigetek (3) Granada (2) Gran Canaria (2) gyerektelen utazás (1) Győr (1) gyorsjelentés (1) hányinger (1) hasznos infók (1) hatalomváltás (1) helyleosztás (3) Hertz (1) hitelkártya költség (1) Hollandia (1) Holt-tenger (1) horror (3) hosszú hétvége (1) Huelva (1) információ (1) ingyen wifi (1) Írország (1) Isztambul (3) Izland (9) Izrael (5) járatindítás (1) járatmódosítás (2) járat megszűnés (1) jegyárak (1) jegymustra (1) Jeruzsálem (1) jófejség (1) Jökulsarlon (1) Joon (1) Jordánia (1) jótanácsok (1) kamu (1) kamuakció (1) Kanári-szigetek (6) Kannonkoski (1) kártérítés (6) Kassa (1) katasztrófa (5) Kavala (1) Kazahsztán (1) kedvenc városaink (5) kényelmetlenség (9) kert (1) kés (1) késés (6) kézipoggyász (5) Koppenhága (1) Kotor (1) Kréta (1) Kükládok (1) kutya (1) kvíz (1) Lamezia (2) Lanzarote (4) last minute (2) Laudamotiob (1) La Palma (2) légikatasztrófa (3) legjobb helyek (1) legjobb reptér (1) Legoland (1) lehúzás (15) lényeg (1) Lipari-szigetek (2) Lisszabon (4) London (5) Lufthansa (3) Lugano (1) Luton (3) luxus (1) lúzerség (1) Lyon (1) Maastricht (3) Madeira (3) magyar (1) Malaga (1) Malév (2) Malév GH (2) Mallorca (1) Malpensa (1) Málta (2) Marákes (2) Marokkó (2) Marrákes (2) Mastercard lounge (2) MÁV (2) megszűnő útvonal (2) megújulás (1) mellékhelyiség (1) Mélosz (3) menekültek (1) mentőár (1) Michael OLeary (2) MiniBUD (4) Miskolc (1) mocsokságok (1) mökki (1) Monaco (1) Monarch (1) Montenegro (1) munkakörülmények (1) Nagyvárad (1) National express (1) Nizza (3) nők (1) Norvégia (3) Norwegian (2) nyaralás (1) nyaralójáratok (2) nyári akció (1) nyári menetrend (1) óceán (1) Olaszország (1) olcsó jegyek (15) olcsó szállás (1) Onnibus (1) összehasonlítás (4) őszi szünet (1) otthagyott csomag (1) óvintézkedés (1) Páfosz (1) Pafosz (4) panasz (1) parasztvakítás (1) Párizs (3) parkolás (2) Pécs (1) Pegasus Airlines (1) petíció (1) pilótahiány (1) Pisa (1) Pizzo (1) poggyász (3) Polskibus (1) Popstrand (1) Porto (3) Portugália (3) Positano (1) Premier Inn (1) prémium szolgáltatások (2) Privilege Pass (2) profit (2) profit warning (2) repjegy (1) reptér (2) reptéri alvás (1) repülőtér (3) részeg (1) Reykjavík (1) romantika (1) Ronda (1) Ryanair (70) Saint Tropez (1) Santander (1) Sanyolország (1) Sao Miguel (1) Schönefeld (1) Scilla (1) Skócia (2) Skót Felföld (2) sorbaállás (1) Southend (2) Spirit (2) spórolás (1) Stansted (1) Stavanger (1) strand (1) Stromboli (1) Svájc (1) szabályváltozás (1) szakszervezet (2) szállás tippek (2) Szaloniki (1) Szantorini (1) Szarajevó (1) Szardínia (1) szavazás (1) szeku (1) Szentpétervár (1) szétültetés (5) Szifnosz (2) sziget (2) szinte ingyen (1) Szófia (1) szolgáltatások (4) sztrájk (6) sztyuvi (1) szülinap (1) Tampere (2) Tel-Aviv (2) téli menetrend (1) Tenerife (3) Terceira (1) térkép (1) terrorveszély (3) teszt (2) tévhitek (1) tömeg (1) törlés (13) Transavia (1) Transmediterranea (1) transzatlati járatok (1) Travelodge (1) trükközés (2) túlértékelt (1) túra (1) türelmi idő (1) tuti tippek (1) ufb (3) ügyfélszolgálat (1) új festés (1) új járat (8) új menetrend (8) új útvonal (6) Ukrajna (1) ülőhelyleosztás (3) utasjog (2) utasszívatás (6) utastájékoztatás (2) utazási iroda (2) útdíj (2) üzleti utasok (1) Valentin-nap (1) változás (1) Váradi József (4) vasút (1) vécéhasználat (1) Velence (3) Velencei-tó (1) Velence Korzó (1) vis maior (1) Vueling (2) vulkán (2) wifi (1) Wizz Air (92) Wizz kártya (1) Yumurdzsak (1) Címkefelhő

A legkeményebb Wizz Air-szívatások - 627. rész

2018.09.29. 23:44 Fillér B. Gusztáv

Van annak valami egészen diszkrét bája, ha veszel egy repjegyet mondjuk Bordeaux-ba, aztán egy szép napon csak azt veszed észre, már nem is oda szól, hanem Milánóba. Tudtodon kívül átíródott, senki nem is szólt róla, csak véletlenül bekeveredtél a foglalásaid menüpontba és így derül ki a dolog. Van ilyen? Van hát. Hogy lehet? Elmondjuk.

Nagyon tipikus, ultra fapadosokra jellemző történet. Tehát: a légitársaság úgy dönt, hogy bezár egy útvonalat. Olyat, amire már eladott egy csomó jegyet. Mi legyen a szopóágra került úgynevezett utasokkal? Egy a lényeg, ne kelljen velük foglalkozni, arra nincs kapacitás. Menjenek ahogy akarnak, kuss legyen nekik,  ezért vagyunk olcsók. Tehát: áttesszük őket egy másik járatra, de nem ám olyanra, ami nekik jó lenne - ehhez ugyebár beszélni kéne velük,az meg nem fér bele  a működési modellbe. Majd inkább mi eldöntjük, hogy mi a jó nekünk és arra a célállomásra pakoljuk át a szerencsétleneket.

Aztán sok héttel később küldünk egy szabványlevelet arról, hogy menetrendváltozás történt. Ha jobban megnézi a lúzerje, kiderül, hogy nem menetrendváltozás, hanem törlés-szívatás, hiszen odébb teszünk le egy országgal, meg légvonalban 770, közúton 1000 kilométerrel. Ha nem tetszik, online átrakhatod pár nappal, akár egy általunk kijelölt másik, a célodtól még távolabb fekvő reptérre. Ha ennyi nagylelkűség kevés neked, hívd az emelt díjas telefonszámot. Mi megszívattunk, te meg fizess, hogy meghallgassuk a sirámod. Esetleg ha nem ugatsz és nagyon szimpi vagy, akár egy másik alternatív útvonalra is átpakoulunk.

A Wizz több útvonalat is szüneteltet télre, illetve be is zár egyet, Bukarestet. Olvasóink írták, hogy Bergen helyett Stavangertbe visznek, ami még logikus is, az viszont megint elég abszurd, hogy a bukarestieket Marosvásárhelyre pakolták át. Ennyi a szolgáltatás, az eredeti célra való eljutást mindenki szervezheti, fizetheti maga.

Bordeaux-nál Milánó helyett egyedül Bolognára lehet online, tehát plusz fizetés nélkül  átíratkozni, ami megint egy vicc. Ha legalább ugyanazt az országot ajánlanák fel (Basel-Mulhouse), vagy a legközelebbi repteret, ahova járnak (Barcelona), de nem.

Lehet rajta vitatkozni, hogy mi lenne itt a minimum elvárható szolgáltatás. Nyilván az lenne kóser, ha fizetnék például a Milánó-Bordeaux repjegyet a konkurenciánál, de ez szóba se jön. Két dolog ugyanakkor szerintünk minimumként elvárható lenne: az egyik, hogy ne emelt díjon kellejen már őket hívni, ha ők a hunyók és okoztak tetemes kárt az utasnak. A másik, hogy át lehessen foglalni az eredeti úticélra is online a megszűnés előtti időpontokra.

De tudjuk, hogy ez csak ócska rinya, köszönjük, ezt nem kell bekommentelni.  

30 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://fapadosinfo.blog.hu/api/trackback/id/tr1514271877

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Megdobbent 2018.09.30. 03:19:23

Nekem boven eleg lenne, ha az Easy megnyitna az amugy letezo celallomasait pestrol is, herotom van a wizztol es a ryantol is :/

ordasbacsi 2018.09.30. 07:27:52

Egyre gusztustalanabb ez a cég de még így is növekszik, bővít és rekord profitál.
Még mindig van sok ember aki hipnózisba esik egy 2990 oda meg 3150 vissza jegytől. És elég ennyi a sikerhez. Már foglal is.

megamedve 2018.09.30. 09:07:11

@ordasbacsi: jól mondod: ennyi elég is.
Ez ugyanis nagyon sok.

pedigré 2018.09.30. 15:59:27

Nem 25 hanem egy milliárdra kell őket büntetni. Szokjanak rá. hogy a vállalt kötelezettségüket, a megfizetet
t szolgáltatást teljesíteni kell, és semmilyen visszalépést sem egyéb változtatást nem eszközölhetnek, súlyos büntetés és fájdalomdíj nélkül.

dieter 2018.09.30. 17:02:53

vol 628. Túlfoglalás miatt 2 utast a reptéren hagyni, és nagyvonalúan felajánlani, hogy visszakapja a teljes jegyárat, de wizz kreditben már a 120%-át....

turizmus.com/utazas-kozlekedes/wizz-air-overbooking-es-emberi-tenyezo-1160046

DrSWAG_InstaProfessorOfYolo 2018.10.01. 11:25:33

@ordasbacsi: En tokre boldog lennek, ha lennenek ilyen repjegyek de a legolcsobb korom Malta-Budapest wizzairrel meg soha nem volt 100 euro alatt (atlag kb 150 euro, ezt tudta az Air Malta is amig volt jaratuk), ami mondjuk 32ezer ft, es nem 2990 Ft, de jah, es nincs benne mondjuk az ules foglalas. Hanem csak ugy a la natur.

nerock 2018.10.01. 13:15:37

Tobb szempontbol is eros rinyalasnak tunik a cikk, kicsit kezd aggasztani, hogy ez a blog is szenzaciohajhasz iranyba kezd huzni, eredetileg nagyon klassznak, szakmailag abszolut helytallonak ismertem meg..

Jo, hogy nem a multkori kreten (elnezest a jelzoert de azert a hulyesegnek is vannak hatarai szerintem..) debrecenieket hozzatok le akik perelni akartak a tulfoglalas miatt torolt tel-avivi-jegyukre, azt mindenki elfelejtette melle tenni, hogy atfoglalhattak volna ingyen masik jaratra, leven az eleg gyakran repult utvonal sztem realisan max 2 nap kesessel ott lehettek volna esetleg Pesten keresztul es melle fejenkent 400EUR is jart nekik melle plusz a koltsegterites..

Ketsegtelen, hogy lehet igencsak kedvezotlen kimenetele az utasnak egy-egy ilyen jarattotlesnek annak ellenere, hogy azert eleg tetemes kompenzacio is jarhat, foleg ha 14 napon belul torolnek.. Ez mindig benne van a pakliban, a fapadosoknal szerintem egyedul azert jellemzobb, mint a hagyomanyosoknal, hogy ok sokkal gyorsabban nyitnak/zarnak utvonalakat, joval rugalmasabbak..

Ime par tipp amivel azert szerintem erosen lehet minimalizalni a kart, sot en kifejezetten hasznot is huztam mar ilyenbol tobbszor, legutobb igencsak tetemeset..

1. jarattorlesnel elegge kulcskerdes, hogy a leheto leghamarabb ertesulj rola. a fapadosok rendszere tapasztalataim mind a fent leirtak szerint mukodik, az online feluleten joval korabban latszik a valtozas, mint ahogy az e-mail ertesitest kikuldik rola. Na persze hetente csekkolgatni, hogy ugyan tortent-e valtozas a foglalasoddal marha faraszto, van viszont egy baromi hasznos alkalmazas, ugy hivjak awardwallet.com, gyakran repuloknek szerintem kotelezo.. ez az alkalmazas osszeszedi az osszes torzsutas-szamladat egybe es rendszeresen frissiti is azokat, a valtozasrol pedig e-mail ertesitest kuldd, igy korabban eszlelheted a valtozast amirol a legitarsasag nem kuldott ertesitest..

2. Az online jaratvaltoztatas altalaban valoban erosen limitalt, telefonon keresztul viszont tapasztalataim szerint sokkal rugalmasabbak. Az ingyenes telefonos ugyfelszolgalat a +3616777505 szamon nekem tobbszor elintezte szo nelkul utoljara kb. 6 honapja..

3. Ne felejtsd el azt se, hogy nem csak a celallomast, hanem a kezdoallomast is modosithatod esszeru kereteken belul, a fenti esetben peldaul szerintem DEB-BVA-ra siman atfoglalnanak.. Nekem atraktak mar tobbek kozott LTN-BRQ-t LTN-BUD-ra, LJU-LTN-t BUD-LTN-re, TAT-LTN-t KSC-LTN-re..

4. Ha vegkepp nem jon ki semmi jo belole meg mindig visszakerheted a penzedet ugy ahogy van es felhasznalhatod szabadon akar mas legitarsasagnal. A Wizz szerintem kifejezetten jofej, hogy ilyen esetben ha Wizz szamlara kered a visszateritest meg bonuszt is ad.. (PS tobbek kozott ezert erdemes melle mindig lehetoleg ingyenesen torolheto szallast/autoberlest foglalni ahogy ez a blog is ajanlani szokta bar most kimaradt..)

5. A datum/utvonal modositas rugalmassaga lehetoseget ad arra is, hogy egy sokkal dragabb jaratra foglalj at, ha rugalmas vagy sokkal jobbat is kihozhatsz a jegybol mint eredetileg.. En peldaul a mult heten tobb, mint 100000 forintot nyertem egy jarattorlessel. Egy december elejei Luton-Budapest jaratomat toroltek, atrakhattam volna az 5000ft-os jegyemet 2 oraval kesobbre de helyette en kihasznaltam az alkalmat es befoglaltam egy meregdraga karacsonyi jaratot. Harmunkra igy tobb, mint 100000 forintot nyertem a torlessel.. Az eredeti december elejei jegyem helyett meg vettem egy masikat keszpenzbol ~10000ft-ert.. wow, i felt good, reeeeealy good.. :)

nerock 2018.10.01. 15:31:32

Azt kihagytam, hogy szerintem a lenti allitas is ferde, a legitarsasag se hulye, a jarattorles nekik is kellemetlen es koltseges, szamukra ez sokkal inkabb a kar minimalizalasarol szol. Tehat hulyek lennenek telitett jaratokat torolni, tipikusan a leggyengebben teljesito jaratokat szoktak megnyirbalni amikre viszonylag kevesen foglaltak a torles idopontjaig.. Epp ezert az uj jaratok mindig sokkal rizikosabbak mint a jol bejaratottak..

Tehát: a légitársaság úgy dönt, hogy bezár egy útvonalat. Olyat, amire már eladott egy csomó jegyet.

Stock Holmi 2018.10.01. 15:43:40

@nerock:
Szia,
Ennek a törlés utáni átfoglalásnak van valami határideje? Tehát ha pl. törlik a 6000 Ft-ért megvett februári járatomat, akkor átfoglalhatok egy jóval drágább júliusi járatra is, vagy van egy szabály, hogy a törléstől számított 1 vagy 2 hónapon belüli járatokra lehet csak átfoglalni? A példám estetében a februári járatról mondjuk március 31-ig?

nerock 2018.10.01. 16:29:12

@Stock Holmi: Nem vagyok benne biztos, hogy ezt EU jogszabaly fedi-e le vagy orszaga/legitarsasaga valogatja, mindenesetre a legutobbi esetben nekem a Wizznel -14/+30 napon beluli idoszakot ajanlottak. Szoval februarrol nyarra azert nem hiszem :(

Fillér B. Gusztáv · http://fapadosinfo.blog.hu 2018.10.01. 20:31:27

@nerock: kicsit bosszant, hogy rinyálásnak minősíted, mert egészen tényszerűen van leírva, hogy mi az ábra egy ilyen helyzetben. Te viszont egy tapasztalt profi utazó szemszögéből nézve írsz. Szóval ne az legyen már az alap, hogy használ egy profi appot az utas és akkor észreveszi, hogy megszívatták, hanem várjuk el, hogy a légitársaság azonnal értesítsen a törlésről. Ne az legyen az alap, hogy mi legyünk minden hájjal megkenve, hanem egy minimál
szolgáltatást biztosítson a szolgáltató.

Ráadásul kevered a dolgokat.

hasznos dolgokat írsz, de eltérsz a tárgytól. útvonalmegszűnésről szól a poszt, te meg más esetekben érvényes dolgokkal érvelsz. egy ilyennél, mint amiről a poszt szól, mindig 15 napon túl szólnak, sose jár a 250/400 euró. vannak helyzetek, amiből ki lehet jönni jól, de ez pont nem ilyen. azt írd le, hogy menjen a júzer Bordóba, vagy Nizzába, vagy Bergenba, hogy még jobban is járjon. Egy törölt Londont összevetni egy teljesen megszűnő útvonalról átírással elég demagóg. Az, hogy Budapest-Bordó helyett át tudod magad rimánkodni (ha ügyesen kigugloztad, akkor nem emelt díjas számon) Debrecen-Bovéra, az nulla, az nem szolgáltatás.

Szóval ez szintem nem rinya.

_e30st_ 2018.10.02. 13:24:49

Angol telefonszámukon lehet őket hívni emeltdíj nélkül, csak valmi VOIP-os appot kell letölteni, és mehet is a zargatásuk. Bónusz még, hogy lehet magyarul beszélő ügyintéző kapcsolását is kérni.

nerock 2018.10.02. 15:06:05

@Fillér B. Gusztáv: Eloszor is elnezest ha serto a jelzo amit hasznaltam fentebb. Emlitettetek korabban, hogy gyujtotok feedback-et vmi EU-s workgroup-ba is az iparag tovabbi szabalyozasahoz, ami tok jo, gondoltam kapcsolodik ahhoz is a blogon a szemleletvaltozas. Csak szerintem nagyon fontos azt is szem elott tartani, hogy ne essunk at a lo tuloldalara.. Gondolom nyilvanvalo, hogy minden egyes utas-elmeny javito intezkedes koltseggel jar majd a legitarsasagoknak ergo vegeredmenykent a jegyarak novekedest idezi elo.. Erre celoztam azzal, hogy szakmainak ismertem meg ezt a blogot de mintha kezdene populista iranyt venni, no az olvasotaborotok, ugy tunik egyre tobb olyan olvasotok van aki ritkan repul de nagy a szaja.. Szoval ha arrol van szo, hogy javitsak a szolgaltatast, nyilvanvalo, hogy konnyu lesz egy ilyen populista otlettel egy rakat tamogatot szerezni, csak azt tippelem, 90%-uk az evi 2 repulesevel alig lesz tenylegesen erintve a szolgaltatas-javitassal, ellenben a maradek 10% aki hetente repked komoly jegyar-novekedest szenvedhet el..

Teszem azt, hogy azonnal ertesitest kuldjenek a torlesrol, nezzuk jozan paraszti esszel ezt a legitarsasag oldalarol.. Kivettek teszem azt Bordot a menetrendbol, mondjuk legyen 12 het torolve heti 3 oda-vissza jarat eddig 25% toltottseggel az ~3600 erintett utas. Ha oket mind egyszerre ertesitik, meg akkor is ha csak minden 3. telefonal be 1200 hivast jelent a call centernek, hivasonkent 10 perccel szamolva azt minimum 200 munkaora feldolgozni. Nem dolgozok nekik, nem ismerem a belso folyamataikat de ha a helyukben lennek nyilvan megprobalnam eloszlatni a call centerre zudulo hivasmennyiseget es ergo fokozatosan kuldenek ki ertesitest, mivel amennyire tudom nezem az utasok erdekeit, indulasi idoponthoz kozelitve, kulonben be kell allitanom egy csomo extra agent-et arra a napra ami egy csomo pluszkoltseg.. Vagy masik legitarsasagra atfoglalni, szerinted mennyire probalna meg lehuzni a Ryan a Wizzt ha arra lenne kenyszeritve, hogy atfoglaljon ra? Ez mind rengeteg penzbe kerul es egy percig nem vitatom, hogy baromi kellemetlen is lehet egy ilyen torles, de nem vagyok benne biztos, hogy az en jegyaramnak kellene emelkednie azert, hogy a te torlesedert nagyobb kompenzaciot kaphass.. Szerintem tehetsz te magad egyenileg is sokmindent amivel csokkentheted a kockazatodat, peldaul kothetsz biztositast is.. En fenntartom, szerintem a Wizz kifejezetten jofej ezzel a 20% szamla-bonusszal a jegyarvisszaterites opcional, akkor is ha nyilvan erdeke, hogy a kellemetlenseg ellenere huseges utasuk maradj es naluk koltsd a penzed, tulmegy ezzel a szabalyozas szerint megkovetelt minimumon ami nalam pluszpont es dicseret jar erte nem lesajnalas.

Aztan, hogy a BUD-BOD vs DEB-BVA nem tul koser osszehasonlitas, fogalmam sincs az egyeni helyzetedrol/preferenciaidrol, nyilvan nem tudom eldonteni helyetted, csak egy peldat hoztam fel, amire celoztam az az, hogy mindig marad meg masik eljutasi mod, bar ketsegtelen, elofordul, hogy sokkal kedvezotlenebb. Mindenesetre ha idoben ertesulsz boven van eselyed atfoglalni masnal tisztesseges aron.. Bryanair megy Santanderbe decemberben ~7000ft-ert latok most, a Levelnel Becsbol Bilbaoba ~8000ft-ert latok decemberre, nyilvan nem olyan kenyelmes de egyszer-egyszer ki lehet birni, egyebkent meg ha valoban tomegek akarnanak utazni azon az utvonalon akkor eleve nem zartak volna be..

Hogy a 21. szazadban egy travel appot hasznalni minden hajjal megkent volna, wow ezt nem kommentalom. Az ingyenes telefonszamot se kell agyon-guglizni, ott diszeleg a wizz honlapjan a kapcsolat menupont alatt csak el kell olvasni.

Aztan azt irod osszekeverem az utvonalbezarast a "mezei" jarattorlessel / ritkitassal, hat biztos en vagyok a hulye de nekem utaskent mindket esetben kiment alolam a lo, hogy visszajon-e holnap vagy soha tobbet nem latom az mar nekem reszletkerdes, az eredetileg tervezett utazasom mindket esetben meghiusult, raadasul teljesen ugyanaz a szabalyozas vonatkozik mindket esetre..

Szoval osszessegeben kosz de en inkabb menedzselem magam az ilyen kockazatot, minthogy az en jegyem ara emelkedjen es erre biztatok masokat is a tippekkel amiket irtam..

nerock 2018.10.02. 17:15:51

@Fillér B. Gusztáv: Gusztav, meg egy gondolat, amit szerintem erdemes lehet pedzegetni.. Ugye irjatok fentebb, hogy legyen egy minimum szolgaltatas-szinvonal ami elvarhato. De ne felejtsuk el, hogy van ilyen ma is, a standardokrol lehet vitatkozni persze, kerdes erdemes-e amig a mostaniak betartasa sem mukodik zokkenesmentesen. Nekem a jogalkoto helyeben az lenne az elso lepes, hogy azt elerjem, hogy a mostani standardok be legyenek tartva. 2 konkret pelda:

1. A 250/400 euros karteritest szinte nincs az a legitarsasag aki jogi kepviselet nelkul kifizetne, a mezei utasok nagy resze mind ugyvedi irodak gazdagitasara van kenyszeritve, hogy behajtsa a jarandosagat, akkor is, ha 1000%-ig egyertelmu, hogy ki volt a hunyo. Miert nem lehet ezen egyszerusiteni? Peldaul ha egy geprol egy utas jogi uton mar kikenyszeritette a karteriteset, egyertelmu, hogy a legitarsasag csak akadekoskodik amikor a tobbi utasnak ugyanugy csakis jogi uton hajlando fejet hajtani.. Ezzel semmi mast nem er el, mint szandekosan akadalyt gordit es vegeredmenykent az ugyvedek zsebet tomi..

2. Keseseknel a repteren uldogelve/unatkozva tobbszor azt veltem felfedezni a flightradar adatok alapjan, hogy a buvos 3 ora (aminek elerese utan karterites jar) elkerulese erdekeben a Wizz a legkomplikaltabb atiranyitasokra kepes, aminek vegeredmenyekent tobbszorosere novekszik a kar, viszont senki nem kap karteritest. Mas legitarsasagot nem elemeztem soha, de ha ez valoban igaz, gondolom masnal is bevett gyakorlat lehet.. Hogy kicsit konkretabb legyek, a Wizznel tobbszor ugy eszleltem, hogy ha egy jaratnal nagyon eselyes a 3 oran tuli keses, akkor kepesek akar tobb masik jaratot is atszervezni (ertsd ezaltal szandekosan kesetni) annak erdekeben, hogy annal az egy bizonyos jaratnal a kesest 3 ora alatt tartsak. Ez egyertelmuen a jogszabaly kijatszasa lenne, senki se nyer vele, a vegeredmeny az, hogy nem egy jarat szenved 3 oras kesest hanem mondjuk 5 jarat szenved 2 orasat, osszessegeben sokkal tobben/tobbet kesnek, az elert kar sokkal nagyobb, megsem jar karterites senkinek.. Na persze ezt nehez bizonyitani, en is beismerem, hogy ez csak eros sejtes reszemrol, mivel a flightradaron en csak annyit latok, hogy egy gep ami az elmult hetek azonos napjan X-Y-Z kort repult ma X-Z-A kort repul es erosen kesik, belso informacio hijan azt nem tudhatom, hogy mi a valtoztatas valodi oka, nyilvan elofordulhat, hogy eleve igy volt betervezve karbantartas miegymas miatt de nekem erosen gyanus, amikor azt latod, hogy tobb ilyen manover eredmenyekent egy biztos 3 oran tuli kesesre itelt jarat vegul megis megmenekul..

svajcineger 2018.10.02. 17:47:45

@nerock:
"...van viszont egy baromi hasznos alkalmazas, ugy hivjak awardwallet.com, gyakran repuloknek szerintem kotelezo.. ez az alkalmazas osszeszedi az osszes torzsutas-szamladat egybe es rendszeresen frissiti is azokat, a valtozasrol pedig e-mail ertesitest kuldd..."

Ez mennyiben releváns az ON légitársasággal kapcsolatban?

nerock 2018.10.02. 18:40:30

@svajcineger: Ne haragudj de nem ertem a kerdesed szoval nem biztos, hogy arra valaszolok? Mindenesetre az awardwallet arra jo, hogy belerakhatod az osszes torzsutas-szamladat (repcsi, hotel, autoberles, miegymas) es ez az alkalmazas rendszeresen belep a szamladra es leszivja neked a frissiteseket, igy nem kell azokat egyesevel ellenorizgetned.. Peldaul a pont-egyenleg valtozast, uj foglalasokat, valtozasokat meglevo foglalasokon, ilyesmik.. Teszem azt a Wizz/Booking.com egyuttmukodes kereteben foglalsz szallast es varod, hogy megjelenjen a beigert Wizz-kredit a szamladon, igy nem kell ellenorizgetned, amint megjelenik az awardwallet ertesiteni fog.. ahogy arrol is, ha a foglalasod utvonala, idopontja vagy akar csak a szekednek a szama megvaltozik..

svajcineger 2018.10.02. 20:01:05

@nerock:
Arra voltam kiváncsi, hogy pl. egy sima wizz járat módosítást felismer-e az applikáció.

nerock 2018.10.02. 22:29:12

@svajcineger: Igen, felismeri, ha belinkeled a Wizz profilod amiben a foglalas van akkor latni es rendszeresen frissiteni fogja..

Yumurdzsak 2018.10.03. 23:19:19

@nerock: vannak izgalmas meglátásaid, de túlzottan magadból indulsz ki. nem mindenki annyira technokrata mint te. a wiszér igazából telibe szarja az ügyfélszolgálatot. külsős céggel csináltatják, semmi kommunikáció nincs a két cég között. ismerősöm gyakran panaszkodott, h sose szóltak semmilyen járatmódosításnál, akciónál. én egyszer hívtam őket éjfél körül, akkor is várattak 6 percig. engem meg ne pakoljon bordeaux-ból milánóba, írjon egy emailt, kattintok hármat és ennyi.

aáb · http://azsiaport.hu 2018.10.04. 07:58:18

Van arról infótok, hogy a nagy kézipoggyász checkinnél történő feladásával mentesülünk-e a folyadékfelvitel tilalma alól? Bocs, ha már volt.

DrSWAG_InstaProfessorOfYolo 2018.10.04. 08:49:08

@aáb: Mivel a checkin pultnal nem ellenorzik a poggyaszod tartalmat, ezert eleg valoszinu, hogy nincs tiltva.

aáb · http://azsiaport.hu 2018.10.04. 08:53:38

Köszi, én is így gondolom, de ritka az olyan változtatás, ami ingyenes is és kedvezőbb is a korábbi feltételeknél, ezért kérdeztem. Ha van valakinek személyes tapasztalata, azt is megköszönném.

Kánikula 2018.10.05. 19:43:39

azt a szívatást már láttátok, hogy alap jegyet nem lehet venni csak wizz go family vagy wizz plus family jegy kategória vásárolható?

Most nézek Wizz jegyet és adott napon, mondom miért 300 euró egyirányba a jegy, aztán látom, hogy kiírja, az alapra, hogy ez a jegy kategória elfogyott.

Illetve oda írja az alapnál más napokra, hogy már csak 3 jegy elérhető ezen az áron.

Ez mi? elsőbbségi korlátozott vagy más oka lehet?

Töhötöm Kolompos 2018.10.08. 07:37:05

@Kánikula: Ugyanaz az oka, ami miatt hónapokkal utazás előtt irreálisan magasak az árak: lehúzás. Nyilván nem az 5ezres jegyeken szedi meg magát a wizz, hanem azokon, akik ilyenkor pánikba esnek és megveszik 300 euróért a jegyet.
Várj vele még, és majd elérhető lesz a basic is, meg persze olcsóbbak lesznek a most elérhető kategóriák is. Legalábbis én eddig csak jóval utazás előtt böngészve láttam ilyet.
A "már csak x jegy elérhető ezen az áron" ugyanez a kategória. Ha az a 3 elfogy, utána jó eséllyel olcsóbb lesz a "következő" árkategória.

Kánikula 2018.10.08. 09:28:50

@Töhötöm Kolompos: A szóbanforgó példa Budapest Larnaca 2018. október 20.

1 főre: Basic HUF67150 Gofamily HUF85000

3 főre: Basic Nincs Gofamily HUF90000

Budapest Malaga pont ugyan ez, kicsit más árvariációval.

Ha hárman megyünk akkor már 22ezerrel többet kell fizetni egy jegyért..

Ha elsőbbségi veszek a basic mellé, akkor is 3 főnek csak mert együtt mennek + 56550 forint extrát jelent. egyirányba..

Nyilván annyiért és olyan jegyet árul amilyet akar. Éppen azt is mondhatja, hogy bizonyos töltöttség fölött már nem ad alap árú jegyet.

Mondjuk van árverseny, mert erre az időpontra pl. Ryan 57000-ért adja a basic jegyet még elsőbbségivel is meg van 60ezerből/főből. 90.000 ezer forinttal már is olcsóbb az út.

A lényeg, hogy a Wizz egy bizonyos töltöttség fölött már válogat és csak azoknak akarja eladni a jegyet akik ki tudnak/akarnak fizetni az alapárnál nagyobb összeget is.

Töhötöm Kolompos 2018.10.08. 09:40:19

@Kánikula: Igen, akkor az lehet amit írsz: jól alakul a load factor, megteheti, hogy aranyáron adja a jegyet.
2 héttel korábban viszont már nem nagyon lehet vacakolni. ha teheted, menj másnap Bécsből, Laudamotion fillérekért elvisz, de eurowings is 100EUR/fő.
De úgy nézem 20.-án Bécsből Aegean átszállással még mindig kb féláron van a wizzair árának.

Töhötöm Kolompos 2018.10.08. 09:43:53

@Kánikula: Aegean Budapestről olcsóbb okt 20.-ra mint a wizz. igaz, hogy átszállás, de nagyságrendekkel jobb a szolgáltatás.

Kánikula 2018.10.08. 11:20:14

@Töhötöm Kolompos: Köszi az alternatívákat. Sajnos ez utolsó pillanatos lesz, ha menni kell a Wizznél biztosan lesz jobb alternatíva.

Igazából magára a jelenségre vagy inkább eljárásra lettem figyelmes és láttam, hogy más wizz útvonalon is így működött.

Egyszerű bevétel növelő megoldás.

ideasz 2018.10.08. 22:03:44

Sziasztok!
Ha most egy wizzair járatra nem lehet már basic jegyet venni (elfogyott!?) novemberi időpontra, az már tuti így marad, vagy még lehet, hogy később változik a helyzet? Köszi a választ!