Van annak valami egészen diszkrét bája, ha veszel egy repjegyet mondjuk Bordeaux-ba, aztán egy szép napon csak azt veszed észre, már nem is oda szól, hanem Milánóba. Tudtodon kívül átíródott, senki nem is szólt róla, csak véletlenül bekeveredtél a foglalásaid menüpontba és így derül ki a dolog. Van ilyen? Van hát. Hogy lehet? Elmondjuk.
Nagyon tipikus, ultra fapadosokra jellemző történet. Tehát: a légitársaság úgy dönt, hogy bezár egy útvonalat. Olyat, amire már eladott egy csomó jegyet. Mi legyen a szopóágra került úgynevezett utasokkal? Egy a lényeg, ne kelljen velük foglalkozni, arra nincs kapacitás. Menjenek ahogy akarnak, kuss legyen nekik, ezért vagyunk olcsók. Tehát: áttesszük őket egy másik járatra, de nem ám olyanra, ami nekik jó lenne - ehhez ugyebár beszélni kéne velük,az meg nem fér bele a működési modellbe. Majd inkább mi eldöntjük, hogy mi a jó nekünk és arra a célállomásra pakoljuk át a szerencsétleneket.
Aztán sok héttel később küldünk egy szabványlevelet arról, hogy menetrendváltozás történt. Ha jobban megnézi a lúzerje, kiderül, hogy nem menetrendváltozás, hanem törlés-szívatás, hiszen odébb teszünk le egy országgal, meg légvonalban 770, közúton 1000 kilométerrel. Ha nem tetszik, online átrakhatod pár nappal, akár egy általunk kijelölt másik, a célodtól még távolabb fekvő reptérre. Ha ennyi nagylelkűség kevés neked, hívd az emelt díjas telefonszámot. Mi megszívattunk, te meg fizess, hogy meghallgassuk a sirámod. Esetleg ha nem ugatsz és nagyon szimpi vagy, akár egy másik alternatív útvonalra is átpakoulunk.
A Wizz több útvonalat is szüneteltet télre, illetve be is zár egyet, Bukarestet. Olvasóink írták, hogy Bergen helyett Stavangertbe visznek, ami még logikus is, az viszont megint elég abszurd, hogy a bukarestieket Marosvásárhelyre pakolták át. Ennyi a szolgáltatás, az eredeti célra való eljutást mindenki szervezheti, fizetheti maga.
Bordeaux-nál Milánó helyett egyedül Bolognára lehet online, tehát plusz fizetés nélkül átíratkozni, ami megint egy vicc. Ha legalább ugyanazt az országot ajánlanák fel (Basel-Mulhouse), vagy a legközelebbi repteret, ahova járnak (Barcelona), de nem.
Lehet rajta vitatkozni, hogy mi lenne itt a minimum elvárható szolgáltatás. Nyilván az lenne kóser, ha fizetnék például a Milánó-Bordeaux repjegyet a konkurenciánál, de ez szóba se jön. Két dolog ugyanakkor szerintünk minimumként elvárható lenne: az egyik, hogy ne emelt díjon kellejen már őket hívni, ha ők a hunyók és okoztak tetemes kárt az utasnak. A másik, hogy át lehessen foglalni az eredeti úticélra is online a megszűnés előtti időpontokra.
De tudjuk, hogy ez csak ócska rinya, köszönjük, ezt nem kell bekommentelni.
Utolsó kommentek