FAPADOS TIPPEK, TRÜKKÖK, ÉLMÉNYEK

emailicon.png Vélemények, tapasztalatok,
sztorik ide jöhetnek: 
fapadosinfoblog@gmail.com

Facebook

Utolsó kommentek

Címkék

10 éves (1) A321 (2) A321neo (1) Aegean (1) Airbnb (2) Air Asia (1) Air France (4) ajándék (2) akció (17) alapok (1) alapszabályok (1) Alhambra (1) always getting better (1) Amalfi-part (3) amman (2) Andalúzia (1) apartman (1) app (2) Arad (1) árazás (1) árcsökkenés (1) áremelés (2) árkörkép (3) ármustra (4) Athén (5) átirányítás (1) átszállás (3) autóbérlés (6) Azori-szigetek (5) bádogsátor (2) bádogterminál (3) Baku (1) balatoni menetrend (2) baleset (1) balhé (1) balkáni útvonalak (2) bankkártyacsalás (1) Barcelona (2) Bázel (1) bázis bezárása (1) Bécs (1) becsekkolás (1) bénázás (1) Bergamo (1) Bergen (2) Berlin (1) Birmingham (1) bíróság (1) biztonság (1) biztonsági ellenőrzés (3) blama (1) blöff (1) Blue Lagoon (1) Bordeaux (2) Bosznia-Hercegovina (1) Bruges (2) Brusseles Airlines (1) Budapest-Belgrád (1) Budapest Airport (8) Budport (4) buliturista (1) bunkóság (4) buszjegy akció (1) busztranszfer (1) Chania (1) Cinque Terre (1) Ciprus (6) Cork (1) Costa Brava (1) couchsurfing (1) csekkin (1) csőd (1) csomagszabályok (28) Dánia (1) DCC (1) Debrecen (6) devizaátvátós trükk (1) díjemelés (2) Discount Club (1) easyBus (1) easyJet (16) Egyiptom (2) egynapos repülés (2) egyszer megéri (1) Eilat (4) Eindhoven (1) elhagyott poggyász (2) emelt díjas ügyfélszolgálat (1) Eszék (1) Eurostar (1) évforduló (1) fapadosok árazása (2) fapados buszok (1) fapados kódex (1) Fat Track (1) felvásárlás (1) Ferihegy (8) Ferihegyi busz (2) Fez (1) fillérekért (6) Finnország (1) fjord (1) Flibco (1) Flixbus (2) Flybe (2) FlyNiki (1) Foci EB 2016 (5) Folegandrosz (1) fontos tudnivalók (1) főszezon (1) Francia Riviéra (3) Fuerteventura (5) Funchal (1) futás (1) futópálya-felújítás (1) géplekésés (2) géprohamozás (1) Germanwings (1) Gibraltár (1) görög csőd (1) Görög szigetek (3) Granada (2) Gran Canaria (2) gyerektelen utazás (1) Győr (1) gyorsjelentés (1) hányinger (1) hasznos infók (1) hatalomváltás (1) helyleosztás (3) Hertz (1) hitelkártya költség (1) Hollandia (1) Holt-tenger (1) horror (3) hosszú hétvége (1) Huelva (1) információ (1) ingyen wifi (1) Írország (1) Isztambul (3) Izland (9) Izrael (5) járatindítás (1) járatmódosítás (2) járat megszűnés (1) jegyárak (1) jegymustra (1) Jeruzsálem (1) jófejség (1) Jökulsarlon (1) Joon (1) Jordánia (1) jótanácsok (1) kamu (1) kamuakció (1) Kanári-szigetek (6) Kannonkoski (1) kártérítés (6) Kassa (1) katasztrófa (5) Kavala (1) Kazahsztán (1) kedvenc városaink (5) kényelmetlenség (9) kert (1) kés (1) késés (6) kézipoggyász (5) Koppenhága (1) Kotor (1) Kréta (1) Kükládok (1) kutya (1) kvíz (1) Lamezia (2) Lanzarote (4) last minute (2) Laudamotiob (1) La Palma (2) légikatasztrófa (3) legjobb helyek (1) legjobb reptér (1) Legoland (1) lehúzás (15) lényeg (1) Lipari-szigetek (2) Lisszabon (4) London (5) Lufthansa (3) Lugano (1) Luton (3) luxus (1) lúzerség (1) Lyon (1) Maastricht (3) Madeira (3) magyar (1) Malaga (1) Malév (2) Malév GH (2) Mallorca (1) Malpensa (1) Málta (2) Marákes (2) Marokkó (2) Marrákes (2) Mastercard lounge (2) MÁV (2) megszűnő útvonal (2) megújulás (1) mellékhelyiség (1) Mélosz (3) menekültek (1) mentőár (1) Michael OLeary (2) MiniBUD (4) Miskolc (1) mocsokságok (1) mökki (1) Monaco (1) Monarch (1) Montenegro (1) munkakörülmények (1) Nagyvárad (1) National express (1) Nizza (3) nők (1) Norvégia (3) Norwegian (2) nyaralás (1) nyaralójáratok (2) nyári akció (1) nyári menetrend (1) óceán (1) Olaszország (1) olcsó jegyek (15) olcsó szállás (1) Onnibus (1) összehasonlítás (4) őszi szünet (1) otthagyott csomag (1) óvintézkedés (1) Páfosz (1) Pafosz (4) panasz (1) parasztvakítás (1) Párizs (3) parkolás (2) Pécs (1) Pegasus Airlines (1) petíció (1) pilótahiány (1) Pisa (1) Pizzo (1) poggyász (3) Polskibus (1) Popstrand (1) Porto (3) Portugália (3) Positano (1) Premier Inn (1) prémium szolgáltatások (2) Privilege Pass (2) profit (2) profit warning (2) repjegy (1) reptér (2) reptéri alvás (1) repülőtér (3) részeg (1) Reykjavík (1) romantika (1) Ronda (1) Ryanair (70) Saint Tropez (1) Santander (1) Sanyolország (1) Sao Miguel (1) Schönefeld (1) Scilla (1) Skócia (2) Skót Felföld (2) sorbaállás (1) Southend (2) Spirit (2) spórolás (1) Stansted (1) Stavanger (1) strand (1) Stromboli (1) Svájc (1) szabályváltozás (1) szakszervezet (2) szállás tippek (2) Szaloniki (1) Szantorini (1) Szarajevó (1) Szardínia (1) szavazás (1) szeku (1) Szentpétervár (1) szétültetés (5) Szifnosz (2) sziget (2) szinte ingyen (1) Szófia (1) szolgáltatások (4) sztrájk (6) sztyuvi (1) szülinap (1) Tampere (2) Tel-Aviv (2) téli menetrend (1) Tenerife (3) Terceira (1) térkép (1) terrorveszély (3) teszt (2) tévhitek (1) tömeg (1) törlés (13) Transavia (1) Transmediterranea (1) transzatlati járatok (1) Travelodge (1) trükközés (2) túlértékelt (1) túra (1) türelmi idő (1) tuti tippek (1) ufb (3) ügyfélszolgálat (1) új festés (1) új járat (8) új menetrend (8) új útvonal (6) Ukrajna (1) ülőhelyleosztás (3) utasjog (2) utasszívatás (6) utastájékoztatás (2) utazási iroda (2) útdíj (2) üzleti utasok (1) Valentin-nap (1) változás (1) Váradi József (4) vasút (1) vécéhasználat (1) Velence (3) Velencei-tó (1) Velence Korzó (1) vis maior (1) Vueling (2) vulkán (2) wifi (1) Wizz Air (92) Wizz kártya (1) Yumurdzsak (1) Címkefelhő

Újabb megszűnő járat, új menetrend - pár fontos Wizz-infó

2018.09.13. 13:35 Fillér B. Gusztáv

Pár új infó, egyenesen a Wizz Airtől. Csomagszabályokról, kommunikációról, megszűnő útvonalról.

A Wizz kommunikációs csapata tartott tegnap háttérbeszélgetést, volt pár dolog, ami fontos/érdekes lehet az utasoknak, ezekről röviden.

A legfontosabb: a csomagszabályokkal kapcsolatos korábbi posztjainkban leírtak stimmelnek. Valóban nem kötelező, de erősen ajánlott ingyen feladni a kézit a csekkinpultnál. Aki ezt teszi, viheti a második kis kézit magával a szekun és a kapun át egyenesen a gépre, az ülés alá. A kapunál viszont él az egycsomagos szabály, ott csak az egy kéziből kipakolt személyes cumók vihetők a fedélzetre.

Amúgy ígérik, hogy a kommunikációt az utasokkal igyekeznek erősíteni, nekik sem érdekük, hogy folyamatosan negatív hírek jelenjenek meg róluk.

A csomagszabályokat illetően próbálja a Wizz megtalálni az optimális megoldást. Addig egyetértettünk, hogy igen, fontos és nem könnyű, hogy a hatékonyságot megtartva, igen alacsony költségszint, nagyon rövid fordulóidő mellett kerüljenek fel gyorsan a kézicsomagok a gépre, de az nem derült ki egyértelműen, hogy a korábbi jónak tűnő megoldással (amennyi felfér a fedélzetre, annyi felmegy, a maradékot pedig a kaputól a gép hasába viszik) mi volt a gond. Utassoldalról továbbra is úgy tűnik, a Wizz a mostani problémát (túl sok a csomag a kapunál) jórészt magának okozta azzal, hogy fizetőssé tette a géprevitelt. Korábban tele volt a gépen a csomagtartó pl. 85 csomaggal és ment a többi a gép hasába. Most meg félig üresen repked a csomagtartó és az onnan leszoruló csomagok a kapuhoz kerültek.

Nyilván cél, hogy a fél gép vegyen elsőbbségit, amivel a gépre vihető a cucc és akkor plusz bevételt hozva telnek meg a felső rekeszek újra, de a lényeg, hogy a kapunál kezelhetetlenül sok lett a csomag. Ezért döntöttek az azonnali változtatás mellett, hogy megpróbálják a csekkinhez terelni. De ezt nem csomagszabály-változásként értékelték, hanem procedúra-változásként, amit lehet azonnal is. Ezért nem tartották szükségesnek részletesen tájékoztatni az utasokat, csak feldobták a weblapra, oszt jónapot. Ígéretet kaptunk, hogy a jövőben jobban figyelnek az ilyenekre is.

Általánosságban is érdeklődtünk, hogy miért annyira gáz az ügyfélsuzolgálat a cégnél, a válasz az, hogy itt is javítanak. Az emelt díjas szám marad, de az írásbeli kommunikációt gyorsítani próbálják, a külső cég, amely az ügyfélszolgálatot üzemelteti, nagy nyomás alatt dolgozik - mármint a Wizz ellenőrzi szigorúan.

Azt, hogy a ferihegyi folyamatokat miként lehetne javítani, egy munkacsoport vizsgálja - benne vannak a földi kiszolgáló Malév GH és a reptér munkatársai is. A jobb földi utaskommunikáció érdekében irodai Wizz-alkalmazottak is szolgálatot teljesítenek a reptéren.

Jövő nyári menetrend kábé két hét múlva lesz, azt mi tesszük hozzá, hogy néhány bázison már van és a rendszer ugyanaz, mint legutóbb, az első hetekben csak klubtagok tudnak majd foglalni, az árak pedig magasak, nem igazán lesz érdemes azonnal ráugrani a jegyekre. De persze majd ha látjuk a konkrétumokat, kielemezzük.

Jövőre jön 321-es tartalékgép Budapestre, tehát nem fordulhat majd elő, hogy egy nagygép krepál be, amit csak kicsivel tudnak pótolni, ezért 50 utas nem fér fel a járatra.

Rákérdeztünk Bukarestre is, amely eltűnt a menetrendből. Ez felfüggesztésre kerül a téli menetrendtől, tehát kakukk, nem jön vissza tavasszal úgy, mint Bergen, Nizza és Bordó.

11 komment

Címkék: Wizz Air

A bejegyzés trackback címe:

https://fapadosinfo.blog.hu/api/trackback/id/tr3314238151

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

AzUtazó · http://utazzunk.blog.hu 2018.09.13. 13:46:28

Akkor már azt nem értem, hogy ha két hét múlva lesz nyári menetrend az elmúlt jó egy hétben miért hirdették azt, hogy foglalható? AMi persze nem volt igaz

arpad1983 2018.09.13. 14:44:59

@AzUtazó: Mert foglalható. Más varosokból már elérhető Bécs, Debrecen, Katowice stb tehát ha úgy vesszük foglalható.

bandi76 2018.09.13. 15:15:06

A csomagoknál nyilván az lenne az optimális, ha normál esetben a kapunál már semmit nem kellene kavarni velük. "Mindössze" annyit kellene megtenni, hogy az ad-hoc variálások után állapodjanak meg már valamiben, és írják le egyértelműen, ki mire készüljön, ha a reptérre indul.
A korábbi megoldásban bizonyára kódolva volt a tülekedés a beszálláskor, hogy emberünk még beleférjen az első 85 felvihető csomagba, az se jó éppenséggel.
Ennyiről lenne szó, és mindjárt gördülékenyebben menne:
- 1 db ülés alá helyezett csomag minden esetben felvihető a fedélzetre
- alapárban: 1 db normál méretű kézipoggyász a check-innél feladható
- priority szolgáltatás (korlátozott számban, díjfizetés ellenében): elsőbbségi beszállás mellett, a normál méretű kézipoggyász is a fedélzetre vihető, vagy külön elsőbbségi check-in pultnál fel is adható, a nagy feladott poggyásszal együtt
- a kapunál viszont a fentieket meghaladó csomagokat elveszik, és pótdíj felszámítása mellett a gép csomagterébe teszik - ezt erősen ajánlott elkerülni

Lényegében hasonló lenne így, csak valamivel kedvezőbb, mint a régebbi "fizetős nagy kézipoggyász" rendszer.

dieter 2018.09.13. 16:59:13

Ha jól számolom, akkor Bukarest negyedjére megy a levesbe, kíváncsi vagyok mikor tér vissza ötödjére. Valami komolyabb dolog lehet a háttérben, mert nagy hirtelen összesen 8 román viszonylat szűnik meg, közte a Kolozsvár-Bukarest - mely (ha jól tudom) a wizz egyetlen belföldi járata.

Bendegúz Miklós Gergye 2018.09.13. 18:55:37

@dieter: a Kolozsvár-Bukarest helyett Marosvásárhely-Bukarest lesz. A Wizznek van még belföldi járata: Várna-Szófia

Hakapeszi Miki · http://mentalisdeficit.blog.hu 2018.09.13. 19:26:14

@Bendegúz Miklós Gergye: ahogy a budapesti járat is visszatér Marosvásárhelyre Kolozsvárról, miután a botrányos bezárás után újranyit TGM.

arpad1983 2018.09.13. 20:55:11

@Bendegúz Miklós Gergye: A Várna - Szófia is megy a levesbe amúgy :)

funfun 2018.09.14. 03:59:16

Időnként eléggé meg tudok lepődni, mikor a fedélzetre akkora gurulós bőröndöket hoznak fel, hogy azok szemlátomást feladandó poggyász méretűek. A kalaptartóba alig bírják betuszkolni. Hogy a kapunál miért engedik át, nem tudom. Talán priority felárnál nem nézik a méretet?

akos873 2018.09.14. 08:09:11

@dieter: Szerintem a cég megengedhetné magának, hogy ezeket a talán kisebb nyereséget termelő járatokat is fenntartsa, mert az útvonal felfüggesztése után lehet, hogy a Ryanair beugrik "helyette", nem biztos, hogy a Kelet-Európai piacon az utasok elbizonytalanítása jó lépés. Egyébként erősítsétek meg, vagy cáfoljátok, de úgy tűnik nekem, hogy mióta a bécsi bázis elindult, mindent oda próbálnak koncentrálni, ami nekem egy pici déjá-vu érzést hoz, egyszer láttunk már ilyet, igaz, az a cég (a skyeurope) egészen más helyzet miatt menekült oda, nem lehet összehasonlítani a wizz mostani állapotával. Nem szeretném lebecsülni az osztrák piacot, és az is világos, hogy keletkezett egy piaci rés ott, már csak az a kérdés, hogy nem lesz-e túlkínálat a bécsi repülőtéren.

Pitta2 2018.09.14. 12:33:27

@akos873: Miért üzemeltessen alacsonyabb nyereséget elérő járatot, ha úgy gondolja, hogy talál magasabb nyereséget termelőt? Ők nem jópofasági versenyt szeretnének nyerni, hanem profitot elérni. Ezt várja el tőlük a tőzsde, illetve a tulajdonosok.

Ausztriában magasabb profitot remélnek.

Kánikula 2018.10.10. 11:39:58

Királyság van visszatér a kis kézipoggyász a Wizznél is!!