FAPADOS TIPPEK, TRÜKKÖK, ÉLMÉNYEK

emailicon.png Vélemények, tapasztalatok,
sztorik ide jöhetnek: 
fapadosinfoblog@gmail.com

Facebook

Utolsó kommentek

Címkék

10 éves (1) 15 év (1) A321 (2) A321neo (1) admin díj (1) Aegean (1) Airbnb (2) airbus A321neo (1) Air Asia (1) Air France (4) ajándék (2) Akaba (1) akció (18) alapok (1) alapszabályok (1) Alhambra (1) always getting better (1) Amalfi-part (3) Ammán (1) amman (2) Andalúzia (1) apartman (1) app (2) arabok (1) Arad (1) árazás (1) árcsökkenés (1) áremelés (2) árkörkép (3) ármustra (5) Athén (5) átirányítás (1) átszállás (3) autóbérlés (7) automata utasfelvétel (1) Azori-szigetek (5) bádogsátor (2) bádogterminál (5) Baku (1) balatoni menetrend (2) baleset (1) balhé (1) balkáni útvonalak (2) bankkártyacsalás (1) Barcelona (2) Bázel (1) bázis bezárása (1) Bécs (1) becsekkolás (1) bénázás (1) Bergamo (1) Bergen (2) Berlin (1) beszállókártya (1) beszámoló (1) Birmingham (1) bíróság (1) biztonság (1) biztonsági ellenőrzés (4) blama (1) blöff (1) Blue Lagoon (1) Bordeaux (3) Bosznia-Hercegovina (1) botrány (1) Bruges (2) Brusseles Airlines (1) Budapest-Belgrád (1) Budapest Airport (9) Budport (4) buliturista (1) bunkóság (4) büntetés (1) buszjegy akció (1) busztranszfer (1) camper (1) castellón (1) Chania (1) Cinque Terre (1) ciprus (1) Ciprus (7) Cork (2) Costa Brava (1) couchsurfing (1) csekkin (1) csőd (2) csomag (1) csomagdíjak (2) csomagellenőrzés (1) csomagszabályok (29) Dánia (1) DCC (1) Debrecen (6) devizaátvátós trükk (1) díjemelés (2) Discount Club (1) Doncaster (1) drón (1) easyBus (1) easyJet (21) Egyiptom (2) egynapos repülés (2) egyszer megéri (1) Eilat (4) Eindhoven (1) elhagyott poggyász (2) emelt díjas ügyfélszolgálat (1) értelmetlen szolgáltatás (1) észak-ciprus (1) Eszék (1) Eurostar (1) évforduló (1) fapadosok árazása (2) fapados buszok (1) fapados kódex (1) Fat Track (1) felvásárlás (1) Ferihegy (12) Ferihegyi busz (2) Fez (1) fillérekért (6) Finnország (2) fjord (1) Flibco (1) Flixbus (2) Flybe (2) FlyNiki (1) Foci EB 2016 (5) Folegandrosz (1) fontos tudnivalók (1) főszezon (1) Francia Riviéra (4) Frankfurt (2) Fuerteventura (6) Funchal (1) futás (1) futópálya-felújítás (1) Gatwick (1) géplekésés (2) géprohamozás (1) Germanwings (1) Gibraltár (1) görög csőd (1) Görög szigetek (5) Granada (2) Gran Canaria (3) GVH (1) gyerektelen utazás (1) Győr (1) gyorsjelentés (1) hányinger (1) hasznos infók (1) hatalomváltás (1) határzár (1) helyleosztás (3) Hertz (1) hitelkártya költség (1) Hollandia (1) Holt-tenger (1) horror (3) hosszú hétvége (1) hosszú távú fapados (1) hotel (1) Huelva (1) információ (1) ingyen wifi (1) Írország (1) Isztambul (3) Izland (12) Izrael (5) járatindítás (1) járatmódosítás (3) járat megszűnés (2) jegyárak (1) jegymustra (1) Jeruzsálem (1) jófejség (1) Jökulsarlon (1) Joon (1) Jordánia (2) jótanácsok (2) kacat (1) kamu (1) kamuakció (1) Kanári-szigetek (8) Kannonkoski (1) karantén (2) kártérítés (7) Kassa (1) katasztrófa (5) Kavala (1) Kazahsztán (1) kedvenc városaink (5) kényelmetlenség (9) kert (1) kés (1) késés (7) kézipoggyász (5) Kirkjufell (1) Koppenhága (1) koronavírus (9) kósz (1) Kotor (1) Kréta (2) Kükládok (1) kutya (1) kvíz (1) Lamezia (2) Lanzarote (4) Lappföld (1) last minute (2) Laudamotiob (1) laudamotion (1) La Palma (2) légikatasztrófa (3) legjobb helyek (1) legjobb reptér (1) Legoland (1) lehúzás (17) lényeg (1) Lipari-szigetek (2) Lisszabon (4) London (6) Lufthansa (3) Lugano (1) Luton (3) luxus (1) lúzerség (1) Lyon (1) Maastricht (3) Madeira (3) magyar (1) Malaga (1) Malév (2) Malév GH (5) Mallorca (2) Malpensa (1) Málta (2) Marákes (2) Marokkó (2) Marrákes (2) Mastercard lounge (3) MÁV (2) megszűnő útvonal (5) megújulás (1) mellékhelyiség (1) Mélosz (3) menekültek (1) mentőár (1) Michael OLeary (2) mikonosz (2) Mikulás (1) MiniBUD (4) Miskolc (1) mocsokságok (1) módosítható jegy (1) mökki (1) Monaco (1) Monarch (1) Montenegro (1) munkakörülmények (1) Nagyvárad (1) National express (1) Nizza (3) nők (1) Norvégia (3) Norwegian (3) nyaralás (3) nyaralójáratok (2) nyári akció (1) nyári menetrend (1) nyár 2020 (2) óceán (1) óceanárium (1) Olaszország (1) olcsó jegyek (20) olcsó szállás (1) Onnibus (1) összehasonlítás (5) őszi szünet (1) otthagyott csomag (1) óvintézkedés (1) Pafosz (4) Páfosz (1) panasz (1) parasztvakítás (1) Párizs (4) parkolás (2) Pécs (1) Pegasus Airlines (1) petíció (1) Petra (1) pilótahiány (1) Pisa (1) Pizzo (1) poggyász (4) Polskibus (1) Popstrand (1) Porto (3) Portugália (3) Positano (1) Premier Hub (1) Premier Inn (1) prémium szolgáltatások (2) priority (1) Privilege Pass (2) profit (2) profit warning (2) rendszerező (1) repjegy (1) reptér (2) reptéri alvás (1) repülési tilalom (1) repülőtér (3) részeg (1) Reykjavík (1) romantika (1) Ronda (1) Rovaniemi (1) Ryanair (83) Saint Tropez (1) Santander (1) Sanyolország (1) Sao Miguel (1) Schönefeld (1) Scilla (1) Sevilla (2) Skócia (2) Skót Felföld (2) sorbaállás (1) Southend (2) Spirit (2) spórolás (1) Stansted (1) Stavanger (1) strand (1) Stromboli (1) Svájc (1) szabályváltozás (1) szakszervezet (2) szállás tippek (2) Szaloniki (1) Szantorini (1) Szarajevó (1) Szardínia (2) szavazás (2) szeku (1) Szentpétervár (1) szétültetés (5) szexista (1) Szifnosz (2) sziget (2) szinte ingyen (1) Szófia (1) szolgáltatások (4) sztrájk (6) sztyuvi (2) szülinap (1) Tampere (2) Tel-Aviv (2) téli menetrend (1) Tenerife (3) tengerpart (1) Terceira (1) térkép (1) terrorveszély (3) teszt (3) tévhitek (1) tömeg (1) törlés (19) Transavia (3) Transmediterranea (1) transzatlati járatok (2) Travelodge (1) trükközés (2) túlértékelt (1) túra (1) türelmi idő (1) tuti tippek (1) ufb (3) ügyfélszolgálat (2) újraindulás (1) új festés (1) új járat (8) új menetrend (8) új útvonal (11) Ukrajna (1) ülőhelyleosztás (4) ultrák (1) utasjog (2) utasszívatás (7) utastájékoztatás (2) utazási iroda (3) útdíj (2) útlevélellenőrzés (1) utószezon (1) üzleti utasok (1) valencia (1) Valentin-nap (1) változás (1) Váradi József (4) vasút (1) vécéhasználat (1) Velence (3) Velencei-tó (1) Velence Korzó (1) verseny (1) visszatérítés (3) vis maior (1) Vueling (2) vulkán (2) WDC (1) West Fjords (1) wifi (1) Wizz Air (117) Wizz kártya (3) Wow (1) Yumurdzsak (1) Zadar (1) Címkefelhő

A Ryanair-horror folytatódik: újabb budapesti járatokat is töröltek

2018.08.08. 16:22 Fillér B. Gusztáv

Továbbra is áll a bál a Ryanairnél, sőt a helyzet fokozódik: a most pénteki sztrájkba beléptek a német pilóták is, további tömeges törlés az eredmény. A magyar utasok még szerencsések is, hogy csak két újabb budapesti járatot töröltek.

Eddig azt tudtuk, hogy az írországi, belga és svéd bázisok sztrájkolnak, e miatt töröltek 146 járatot, köztük szerencsére csak egy oda-vissza magyart, a Brüsszel-alsó-Budapestet. De ezt legalább másfél hete már tudjuk, a cég és az utasok is valamennyire fel tudtak rá készülni.  A durva az, hogy most, szerdán csatlakoztak a német pilcsik, azaz másfél nap múlva esik ki újabb 250 járat, vagyis összesen majdnem 400 járat nem indul majd el.

Az megint csak mák magyar szemszögből, hogy a Ryanairnek csak két magyar-német útvonala van, igaz, ezeket a kinti bázisok gépei repülik, törölték is mind a nürnbergi, mind a berlini járatot. De legalább ezek napi járatok, gyorsabban át tudják tenni későbbi gépekre a szopóágra került utasokat, mintha heti 2-3 lenne.

Az utasnak sietnie kell, a poszt írásokor Nürnbergnél már a szombati járat tele, vasárnapra még át lehet íratkozni, Pest felé már a szombat mellett a hétfő is tele, valószínűleg órákon belül a vasárnapira is elfogynak a helyek. Aki addig nem kapcsol, péntek helyett leghamarabb kedden utazhat, a Ryanair (ahogy a Wizz is amúgy) mással nem visz el, magasról tesz az erről szóló kötelezettségére. 

Berlinnél is egyre kevesebb a hely a szomszédos napokon, itt mivel vannan alternatív szolgáltatók, felmerülhet, hogy mi van, ha az utas azt mondja: nem vár 3 napot, míg a Ryanair el tudja vinni, megy Wizzel, vagy easyvel. Nos, cumi, az van. Veheti magának a jegyet a másik légitársaságra, a Ryanair nem fogja kifizetni, csak visszaadja a törölt járat árát. És ez szabályos. Aki úgy dönt, hogy jó neki a 3 nappal későbbi Ryanair-járat, annak viszont elvben köteles arra az időszakra a szállását és étkezését fizetni a szolgáltató. A gyakorlatban az utas kénytelen előfinanszírozni ezt, aztán utólag a légitársaság vagy fizet, vagy nem, az ultra fapados inkább nem. Ez is csak egy példa, hogy miért lenne szükség szigorúbb szabályozásra, illetve ellenőrzésre. 

 

 

 

56 komment

Címkék: sztrájk Ryanair

A bejegyzés trackback címe:

https://fapadosinfo.blog.hu/api/trackback/id/tr1814169517

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Kard 2018.08.08. 17:35:43

Ugyanazok a szabályok kellenének ide mint ami az overbooknál van. Perkálnák a 250-600 euróig terjedő összeget és akkor hirtelen lenne megállapodás a pilótákkal is.

MakiVerem1 2018.08.08. 18:04:48

Sikeresen péntekre vettem meg a jegyemet, és péntek/szombat este lenne programom Berlinben. Ne reménykedjek abban, hogy Ryanair kifizeti a buszutamat? Illetve tudtommal már nem hivatkozhatnak vis maiorra sztrájk esetén, szóval a 250 ójrónak elvileg le kellene csengenie...

Artie 2018.08.08. 18:09:24

A megoldás egyszerűbb, mint gondolnátok. Nem kell velük repülni.

Fillér B. Gusztáv · http://fapadosinfo.blog.hu 2018.08.08. 18:53:11

@MakiVerem1: ne reménykedj, nem fogják kifizetni a buszt. a 250 auró nem jár, a sztrájk vis maior. kötelesek lennének viszont elvinni mással, de ezt meg nem teszik, a szabályt pedig senki se tartatja be velük.

jogászok szerint: millasreggeli.hu/eletmod/fapados/kesik-torlik-nem-visz-el-jar-e-karterites/

Pierr Kardán 2018.08.08. 19:04:09

Úgy látom, hogy azok, akik az előzmények után a Ryanre vesznek jegyet, azok a klasszikus vicc poénja szerint csakis szopni járnak oda :-(

John Heard 2018.08.08. 19:06:12

@Artie: Igen, mar vartam ezt a kommentet: de mi lenne, ha a fapados emberelne meg magat kicsit? Csak peldanak: a Lufthansa a frankfurti repuloteren tortent evakuacio miatti jarattorlesek miatt, 4000 - igen 4000 hotelszobat foglalt le az utasainak! Pedig ez nem a Lufthansa hibaja volt!

Bisi 2018.08.08. 19:20:20

A Ryanair a fapadosok között is ultragáz.

blackshíp 2018.08.08. 20:00:47

@John Heard: nézd megekkora árréssel dolgozik a Lufthansa meg a Ryanair, előbbinek belefér, utóbbi a 15.000 forintos jegyárba kevesbe tudja beépíteni. Egyébként kifizetik utólag a hotelszobát értelmes keretek között, meg a reptéri fogyasztást is ha van blokk.

Terrax 2018.08.08. 20:39:57

@blackshíp: Szegény Ryan, épp ki tudnak jönni nullára..

okleveles naiv 2018.08.08. 20:52:49

A ryanair eredményei nyalvánosak.
A tavalyi nyeresége 1.4 milliárd €.
Ez a szarrá szopatott beosztottakból és utasokból van.
Bármit ki tudna fizetni, de nem teszi, mert akkor kisebb lenne a nyereség.
És igen, nem kell vele repülni.

Vadiúj tutkóság (törölt) 2018.08.08. 21:05:48

A blikk is elégedetten csettintene a szenzációhajhász témaválasztások és az átlag alatti értelmi képességű olvasóközönséget megragadó címadási szokás láttán. Szellemi mélyrepülés ez a javából! Bravó!

Exploiter 2018.08.08. 21:48:04

Idén már gondolom senki nem repül velük sehova, csődbe mennek, a többi tanul belőle.
Nem? Nem.

jnagy 2018.08.08. 22:34:00

@Fillér B. Gusztáv: "Veheti magának a jegyet a másik légitársaságra, a Ryanair nem fogja kifizetni, csak visszaadja a törölt járat árát. És ez szabályos"
Ezt mire alapozva tartod szabályosnak? Mert az 261/2004/EK alapján szerintem fizetniük kellene

Behajtó70 2018.08.08. 23:03:29

Ma jöttem velük, minden OK volt.

asdf 2018.08.08. 23:45:46

@okleveles naiv: azert nem jo egy bazinagy szamot minden mas adat nelkul bedobni, hogy ebbol a sokmilliardbol kifizethettek volna ezt meg azt, mert anelkul, hogy mekkora forgalom alapjan csinaltak ezt a nyereseget, ez semmi mas, csak egy nag szam. Mert tokre nem mindegy, hogy ez a masfel milliard nyereseg ez a forgalmuk 1 vagy 20%-a, hogy az elmult evekben a reszvenyeseknek mennyi osztalekot fizettek, hogy a nyeresegnek hany szazalekat fizettek osztaleknak es ilyen aprosagok...

Bicepsz Elek77 2018.08.09. 01:51:05

@Behajtó70:
Penteken utazz veluk. Nem ma volt sztrajk...

GTI100 2018.08.09. 06:44:35

Pilcsik. Hát ez nagyon szupcsi.

Csepp a tengeriben · http://www.vasalobolt.hu 2018.08.09. 07:11:46

Én meg azért vagyok szerencsés mert nem utazok velük. Bár kitudja.

Lacaca 2018.08.09. 07:12:43

Az 1,4 milliárd EUR akkor is be fogja húzni, ha szigorodnak a szabályok. Ha több kártérítést kell fizetnie, magasabb lesz a jegyár. Miután a versenytársakra is ugyan azok a szabályok vonatkoznak, ők is emelni fognak. Akinek késik, törlődik a járata jobban jár, legalábbis kártérítés tekintetében, miközben mindenki másnak is drágább lesz az utazás. Meg kell érteni, hogy ez fapados, azaz sok tekintetben sokkal szarabb, mint mondjuk egy Lufthansa, de legtöbbször olcsóbb is (ha időben vesz az ember jegyet)

Megdobbent 2018.08.09. 07:27:08

Sirom vissza a jo kis SkyEurope-ot a propellerrel, meg a rendes csápos beszallitassal :) Najo, a Malev szendvicsei is jok voltak ;)

Töhötöm Kolompos 2018.08.09. 07:27:11

@schnee: "Szerintem a sztrájk nem vis major"
Valóban volt a közelmúltban egy eset, amikor valamelyik bíróság megitélte a kártérítést sztrájk kapcsán (nem a ryanairrel szemben, hanem ha jól emlékszem TUI, de nem biztos. Az általad linkelt cikk egyébként kicsit zagyva, visszautasított beszállásról is beszél, ami megint másik téma). Ez viszont még nem kötelez senkit semmire, a ryanair rögtön ki is fejtette, hogy ők továbbra sem fizetnek, meg szerintük a sztrájk vis major, mivel nincs közvetlen ráhatásuk a dologra. És mivel az EU jogszabály nem fejti ki bővebben, hogy mi vis major és mi nem, így simán meg is tehetik ezt.
Egy biztos: kártérítésre nem lehet tőlük számítani a sztrájk miatt.

kkkchris 2018.08.09. 07:32:40

azert az utasok elvarjak hogy parezer forintos jegyarak legyenek es kozben vip ellatast meg karpotlas az elvaras. vissza kene terni a 20 evvel ezelotti jegyarszintre abba minden most elvart dolog beleferne.. ja hogy akkor sok embernek draga lenne a repules?

nyúúlacska 2018.08.09. 07:35:48

Hetek óta extrán problémás a Ryanair (egyébként meg mindig is egy szemét társaság volt), ennek ellenére még mindig vesznek jegyet a járataikra az agyatlan birkák. No comment. Mindenki megérdemli, aki miattuk szív.

LebensraumamOsten 2018.08.09. 07:44:32

@nyúúlacska: Azt hiszem a legtöbb jegyet az utazási irodák vették meg különböző utazási csomaghoz kapcsoltan. Ők nem vállalnak felelősséget, ha ilyenkor az utas nem tud elutazni, hanem egy az egyben ráverik az utazást befizető fogyasztóra. Esetleg ha biztosítást kötnek, akkor az életbe lép, de a biztosítók sem hülyék, hogy csak úgy fizessenek tömeges esetben, mert az nekik nagy bukta és inkább egyoldalúan felmondják a biztosítást ilyenkor, vagy eleve kizárják az efféle esetekre való biztosítási lehetőséget.
Az utazási iroda meg szintén hárít ás ráterheli a fogyasztóra a plusz költséget. Pl. ha nem tud elutazni Tenerifére Pestről, akkor felemeli az utazás árát a Ryanair jegy és valamely egyéb ugyanakkor induló járat költségének különbségével. Nincs cicózás, ez biznisz a javából. Szolidaritásnak, méltányosságnak helye nincs.

Semper Fidelis 2018.08.09. 07:50:41

@kkkchris: Senkibnem vip ellátást vár, csak hogy elvigyék oda, ahova vállalták, és időben.

nyúúlacska 2018.08.09. 07:53:57

@LebensraumamOsten: Nem tudom más utazási irodáknál hogy van, de például a Neckermann-nál foglaláskor én választhattam ki, hogy melyik társaság melyik járatával szeretnék repülni. Ibusznál szintén, egyébként ők például Madeirát, Hollandiát, Franciaországot (meg még ki tudja milyen uticélt, én csak az első kettőt vettem igénybe tőlük) NEM fapadossal viszik. Dubaiba például az egyik kisebb iroda Wizzair-rel szervezett utat, kérésünkre Emiratesre foglaltak nekünk (csoportos út volt) és ugyanúgy megkaptuk a transzfert a hotelbe meg vissza, mintha a csoporttal mentünk volna. Szóval minden megoldható. Ja, hogy a viszonylagos biztonság pénzbe kerül? Igen. De megfizetem mindig, mert szeretem tudni, hogy hogy biztosan eljutok az uticélomra.

wrstjnethn 2018.08.09. 09:12:40

"Ez is csak egy példa, hogy miért lenne szükség szigorúbb szabályozásra, illetve ellenőrzésre."

Talán az utasoknak kellene sztrájkolni meg bojkottálni a légitársaságot ennek érdekében, nem? Nem törvényekkel lehet hatékonyan emelni a szolgáltatási színvonalat, hanem a klasszikus kereslet-kínálat alapon. Amíg ezt eltűrik az utasok, addig nem lesz változás.

Törvények most is vannak, ők meg tesznek rá, mert 15 euróért senki nem fog 4 évig pereskedni.

Ja, mégvalami. Akárhányszor megjegyzem itt általánosságban, hogy milyen szar a bánásmód, mindig jön pár válasz komment, hogy ááá, nem is. Amikor meg konkrét ügy van, mindenki kussol. Azért tudják csinálni a mocskos dolgaikat, mert ezek az emberek utaznak velük. Alapból még védik is a céget, amikor meg gebasz van, lapítanak. A következő 8 eurós jegynél meg megint beszállnak az orosz rulettbe.

Darth Revan 2018.08.09. 09:20:52

Azt magyarazza meg valaki, hogy a sztrajk miert vis major?!
egyaltalan nem esik a legitarsasag hataskoren kivul, ami ellen semmit se tehet.
"act of god"?!

Darth Revan 2018.08.09. 09:28:38

@wrstjnethn: "Talán az utasoknak kellene sztrájkolni meg bojkottálni a légitársaságot ennek érdekében, nem?"

par evvel ezelott sikerrel kenyszeritettek ki a kicsit ugyfelbaratabb mukodest az elmarado utasok. majd most kiderul, hogy a sztrajk koruli mizeria mennyire veszi el az utazokozonseg kedvet es erre valaszul mit lep majd a Ryanair.

ben2 2018.08.09. 09:33:01

Milyen olcsó jegyár? Persze ha fél évre előre lefoglalod és egy hitelkártyánál többet nem viszel fel a gépre és oda ülsz, ahova mondják.

Normális utazás esetén, ha csomaggal mész, gyerekkel, a helyet is le akarod foglalni, akkor annyi extrát fizettetnek veled, hogy simán azt az árat fizeted, mint egy átlagos légitársaságnál. Cserébe legalább mindenért szopatnak, hiába fizeted be a szolgáltatást vagy nyújtják, vagy nem lásd: csomagodat elviszik, ha kedvük van, kitalálják, hogy a 15kg-os táskád 15.1 kg és fizessd ki a jegyár dupláját a túlsúlyért. Befizeted az extrát az elsődleges beszállásért hogy elférjen a kézi csomagod, de mire felengednek a gépre már nincs hely, megveszed a szabvány táskát, mire előzetes bejelentés nélkül 3cm-rel szűkítik a méretszabványt, hogy azt is csak fizetős csomagként vihesd magaddal, stb. stb.

Ha rendszeresen ingázol két EU nagyváros között és egy laptopnál többet nem viszel magaddal, akkor esetleg belefér a fapados, ha nyaralsz vagy rendes utazásra mész, akkor messze ívbe kerüld el őket.

ben2 2018.08.09. 09:36:48

@Darth Revan:

Kb. úgy vis major, mint ahogy a bankok megemelkedett marketing költségei "előre nem látható" kiadásnak számítottak, amire hivatkozással egyoldalúan lehetett emelni a hitelkamatokat. Értsd: hatósági szabályozás hiányában mindent lehet úgy értelmezni, ahogy a cégnek jobban megéri. Persze a szigorodó szabályozásra meg beindul a liberális lobbikommandó, hogy a "zállamneavatkozzonapiacba".

blekkecc 2018.08.09. 09:38:09

Pont ezt írtam a szabályozós cikkbe: a járattörlésekkel bánnak különösen "nagyvonalúan" a fapadosok, már ugye a saját szempontjukból. Mert nemigen van következmény. Alapnak kéne lennie, ha 48 órán belüli - és ezzel még egészen megengedőek lennénk - saját járatra nem tud azonnal átfoglalni, veszem a másik légitársaságra a jegyet és visszakapom az árát annak is. Vagy vegye meg ő nekem, én csak az indulási időt, járatszámot és a kódomat kapom meg SMS-ben, e-mail-en, akkor nincs vita, hogy mit-miért vettem.

blekkecc 2018.08.09. 09:39:19

Ja, és teljesen természetes: a saját cégemnél jelentkező sztrájk már hogy a fenébe lenne vis maior.

Fillér B. Gusztáv · http://fapadosinfo.blog.hu 2018.08.09. 10:14:52

@Töhötöm Kolompos: @schnee: egyértelműen benne van a szabályban, hogy a sztrájk vis maior.

@jnagy: nem. kötelesek elvinni akár mással is, más kérdés, hogy szarnak rá, nem teszik meg. arra nincs kötelezettség, hogy az utas saját szervezésű hazaútját megtérítsék, a törvényhozó nyilván abból indult ki, hogy betartják a szabályt, a légitársaság intézi maga. így viszont mindössze arra van kötelezettsége, hogy ha az utas lemond az útról, a jegyárat visszaadja. szar hogy így van, de így van.

vanek ur 2018.08.09. 10:41:10

@Fillér B. Gusztáv: "egyértelműen benne van a szabályban, hogy a sztrájk vis maior" Az a sztrájk, ami a saját munkaügyi vitája miatt van (tipikusan: repülőszemélyzet), definíció szerint sem lehet vis maior. A külső szolgáltatók sztrájkjai (légiforgalmi irányítás, repülőtéri dolgozók) viszont az. Emlékeim szerint az Európai Bíróság állapította ezt meg jogértelmezés keretében.

@wrstjnethn: "Talán az utasoknak kellene sztrájkolni meg bojkottálni a légitársaságot ennek érdekében, nem? Nem törvényekkel lehet hatékonyan emelni a szolgáltatási színvonalat, hanem a klasszikus kereslet-kínálat alapon."
Sajnos a játékelmélet ezt már meghaladta (lásd: fogolydilemma, közlegelő). Lényege: hiába lenne jó a közös bojkott, ha az emiatt durván lecsökkenő árak miatt mégis lesznek elég sokan, akik őket választják. Ezért kell szabályozás, ami keretek közé szorítja nem egyenlő felek esetén az erősebb fél viselkedését.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2018.08.09. 11:17:36

Talán az is működne, ha a törlésekkel és utaskibaszásokkal különösen érintett országok hatóságai pár hónapra megvonnák a Ryanair működési engedélyét.

Ez egyben nagy segítség is lenne a Ryanair számára, hiszen gépeik szabadulnának fel, nem lenne több túlfoglalás, megszűnne a sztrájk, sőt pilótákat is kirúghatnának. Jó eséllyel persze csődbe menne a cég, de a mostani történések után nem sokan hullatnának érte könnyeket.

VT Man 2018.08.09. 13:00:57

@Töhötöm Kolompos:
"ryanair rögtön ki is fejtette, hogy ők továbbra sem fizetnek, meg szerintük a sztrájk vis major, mivel nincs közvetlen ráhatásuk a dologra"

Ha a Ryanairnek nincs rahatasa, akkor kinek van?

VT Man 2018.08.09. 13:10:01

@ben2:
"Normális utazás esetén, ha csomaggal mész, gyerekkel, a helyet is le akarod foglalni, akkor annyi extrát fizettetnek veled, hogy simán azt az árat fizeted, mint egy átlagos légitársaságnál."

Latszik, hogy nem nagyon utaztal Ryanairrel meg.

Gyerek eseten kell helyet foglalni, de van kedvezmeny (bizonyos kor alatt). Persze attol meg szemetseg.

Egy eve meg fel lehetett vinni egy pici + egy kozepes taskat, az eleg is volt sokszor.

A priority viszont most nevetseges lett, az emberek fele a "priority" sorban all.

Válasszunk · http://valasszunk.blog.hu 2018.08.09. 13:24:22

@Fillér B. Gusztáv: Azért, amikor a törvényi kötelességéet, hogy akár mással is a lehető leghamarabb elvigyenek tudatosan megszegik, és ebből eredő kár van, akkor ott a sima PTK-s kártérítési szabályok játszhatnak, és ebben az esetben azért a Ryanair nehezen érvelne azzal, hogy az ő saját törvénysértésre építő üzletpolitikájáért ne legyen felelős. És itt már nem lesz vis maior a sztrájk, mert sztrájk esetén is kötelező dolog marad el.

A sztrájk rajtuk kívül álló ok, a sztrájkot kivívó, és a sok más jogsértéshez vezető magatartás viszont nem. És a vis maior kapcsán: Az, hogy azért nem vagy felelős, nem szünteti meg semmi másért való felelősségedet. Akkor úszod meg teljesen, ha minden ok vis maior, és nincs neked felróható ok.

@vanek ur: Ha lemegy egy járat esetében az átlag árbevétel önköltség alá, az durva veszteség. Ha simán nincs utas, akkor az alacsony kereslet ugye nem vis maior, így a törlésért kéne fizetni, de nincs kinek. A gépet elküldik charteres cégükhöz, van rá megoldás. Ha van utas, de nem jön be semmiképp a járat költsége, és törölni is drága lenne, az nem lenne jó...

protézisesh 2018.08.09. 13:44:50

@blackshíp: hát nem. Én 2 hete jöttem meg Írországból. 2 opció volt: BUD-DUB ezzel a hulladékkal (átszállással), vagy Lufthansa VIE-DUB, müncheni átszállással. A Lufthansa 4 jegye ÖSSZSSEN 50 euróval volt drágább a tetűnél, az online checkin-nél egymás mellé ültetett bennünket (egy sorban CDEF), nem a gép 4 sarkába. Volt ital és egy snack, lehetett dönteni az üléstámlát és elfért a lábam (188cm vagyok). Az átszállás 1 óránál rövidebb volt, ezért a 8 utast, aki érintett volt, egy LH alkalmazott várta a gépnél és átkísért bennünket a masikhoz, nehogy valaki elvesszen.

Ez nekem bőven megért fejenként 12,50 eurót, eszem ágában nem lenne ryanairral utazni. Akkor sem, ha épp nem sztrájkolnának...

Darth Revan 2018.08.09. 15:48:29

@protézisesh:

En nem is szoktam csak a Ryanairt es az Aer Lingust megnezni Dub-Bud viszonylatban, mert csak ezek ketten repulnek kozvetlen jarattal.

Egyetlen kivetel: karacsony. olyankor ugyanis ket hetre megyek, igy az idoveszteseg nem olyan jelentos, mint amikor csak egy hetvegere utazom haza. Viszont marha jo ajanlatokat ki lehet fogni: most karacsonykor a KLM-mel megyek haza 160 euroert, a ryanair ugyanakkor 340 euro lett volna

Gyorgy Nagy 2018.08.09. 17:35:42

BOJKOT!! Fapados PATKÁNYOK.

Kánikula 2018.08.09. 19:59:25

@ben2: 2 hónapra előre foglaltam, gyerek, priority, 1 ülőhely a gyerek miatt. 380 euró volt összesen, 6 hónappal előtte kb. 600 euró lett volna ugyanez. átszállásos megoldás (2.5 óra közvetlen helyett) 6-8 óra, legjobb ár 1200 euró.

Hozzáteszem 2 héttel a foglalásom után a RA ára felkúszott rendesen 800 euróra, az átszállásos normál légitársaságé pedig 1500 euróra.

A félévvel előre nekem még soha nem jött be, inkább az indulás előtt 6-8 hét hozta a legjobb árakat. (csak nyaraló szezonban közlekedő járatoknél ez nem biztos, hogy így van) Persze kell egy kis rugalmasság is, ha csak fix dátumon tudsz menni, akkor teljesen más lehet a felállás.

protézisesh 2018.08.10. 07:54:44

@Darth Revan: ja, az elozobol kifelejtettem, hogy a LH-val 10 ora korul Dublinban voltunk es 17:25kor indultunk haza, a ryanair meg az airlingus pedig esti erkezest es reggeli visszaindulast ajanlott. Igy gyakorlatilag nyertem plusz 2 napot, az egyik eleg volt Dublinra a masik meg Cashel-re. Az atszallas meg +2 fel-leszallas, a gyerekek élvezték :)

Darth Revan 2018.08.10. 08:36:43

@protézisesh: a Ryanair is este jár, az aer lingusnak van délelőtti járata.

DrSWAG_InstaProfessorOfYolo 2018.08.10. 09:06:47

Total off, elnezest erte, de "fontos"

Lehetseges e, hogy ugyanaznapra ket kulonbozo legitarsasagtol veszek repjegyet ugyanarrol az indulasrol, ugyanarra a celallomasra.
Azert kellene, mert mindenkeppen utaznom kell aznap, de nem biztos hogy elerem az elso jaratot, ami Wizz (erre mar megvan a repjegy, csak kozben tolodtak az elinteznivalo dolgok), viszont 2 oraval kesobb megy egy Ryanair is, igy bebiztosithatom e magam, ha nem erem el a Wizzt, mennek Ryannel. Lehet ebbol gond a repteren? Akar a belepesnel? Tegyuk fel a security elott meg ugy nez ki, hogy pont elkapom a wizzt, ezert azt a jegyet scannelem mobillal, hogy beengedjen a securityhez. Viszont nem jon ossze a dolog es vegul csak Ryannel tudok menni.
Feladando nincs.

Greg36 2018.08.10. 09:31:50

@DrSWAG_InstaProfessorOfYolo: Elméletben nem. De ha a security előtt még úgy néz ki, hogy eléred a géped, akkor valószínűleg eléred. Ha jól tudom, de majd javítanak, a security előtti kapu arra szolgál, hogy tudják, jogosult vagy-e belépni (van-e jegyed), illetve az alapján keresnek majd, ha keresnek, a last call esetén.

Fillér B. Gusztáv · http://fapadosinfo.blog.hu 2018.08.10. 11:57:27

@Válasszunk: @vanek ur: a sztrájk elég egyértelmű szerintem és a fent linkelt jogászok szerint is, az a TUI-s ítélet teljesen másról szól. de pár év múlva ez még biztosabban kiderül, nyilván most is lesznek perek, már csak azért is, mert a brit légügyi hatóság is azt matrázza, hogy jár a kártalanítás, a Ryanair meg nem fizet.

Az el nem szállítás dolog más tészta, ha a kötelezettségük ellenére nem visznek el akár mással, pereskedni persze lehet és mivel au utasnak van igaza, végül pár év múlva esetleg kifizetik az alternatív járat árát, miután a dublini bíróság erről dönt. én azt írtam, ami a gyakorlatban történik: nem visznek el és nem fizetik ki a magadnak intézett alternatív járatot, ha nem tetszik, perelj, finanszírozd, aztán esetleg majd kapsz pénzt. ezt kevesen vállalják.

Fillér B. Gusztáv · http://fapadosinfo.blog.hu 2018.08.10. 11:59:25

@DrSWAG_InstaProfessorOfYolo: semmi összefüggés a kinti beengedés és a gépre szállás között, ha a kapunál érvényes a beszállókártyád, fel fognak engedni a gépre. ez már csak abból is egyértelmű, hogy ha átjárható reptéren átszállsz egyik járatról a másikra a nélkül, hogy kimennél és újraszekuznál, sosincs semmi probléma.

Válasszunk · http://valasszunk.blog.hu 2018.08.10. 12:21:33

@Fillér B. Gusztáv: Nyilván. De pontosan tudod, hogy mindig a járulékos költségekről beszélek, ha vita van. Nem nagyon szeretem ezeket az ultrafapadosokat, de utaztam már velük, volt már velük gondom, engem is le akartak zárni.

Ellenben itthon is, a világban is van olyan jogvédelmi biztosítás, ami ilyenkor végigcsinálja a pert, minden fogyasztóvédelmi ügyben. Ez egy olyan járulékos költség, amire nagyobb szükség lehet fapadosnál, de ha más miatt úgyis van, akkor semmibe se kerül. És nem a reklám helye, így ezen a piacon tevékenykedő cégek közül egyiket sem ajánlok külön, de nyugodj meg, a Ryanair is pontosan tudja, hogy ki az aki nem engedi el az ügyet, akinél biztosan kell fizetni, de ha húzzák az időt, akkor sokkal többet.

DrSWAG_InstaProfessorOfYolo 2018.08.10. 13:25:27

@Fillér B. Gusztáv: Tehat semmi problema nem lesz belole. Koszonom.

Yumurdzsak 2018.08.10. 14:08:52

@nerock: bátran vedd meg az összesre. Arra figyelj, h 48 órával indulás előtt veheted meg csak, és a földreérés számít, nem az ajtónyitás. Azt viszont nem tudom, meddig használhatod fel

vanek ur 2018.08.11. 14:58:57

@Yumurdzsak: Pont fordítva, nem a földetérés, hanem az ajtónyitás számít (bírósági ítélet van róla, a Lufthansa volt a precedenst szolgáltató légitársaság).
A kifizetésnek viszont szerintem feltétele, hogy az utas ténylegesen rajta legyen a gépen, tehát a repülőjegy "sorsjegyként" nem működik.

Yumurdzsak 2018.08.12. 22:43:20

@vanek ur: kevered a 3 órás késéssel. Az egyórás késés az a wiszér saját szerencsejátéka, ebben ő hozza a játékszabályokat, nem a bíróság
süti beállítások módosítása