Továbbra is áll a bál a Ryanairnél, sőt a helyzet fokozódik: a most pénteki sztrájkba beléptek a német pilóták is, további tömeges törlés az eredmény. A magyar utasok még szerencsések is, hogy csak két újabb budapesti járatot töröltek.
Eddig azt tudtuk, hogy az írországi, belga és svéd bázisok sztrájkolnak, e miatt töröltek 146 járatot, köztük szerencsére csak egy oda-vissza magyart, a Brüsszel-alsó-Budapestet. De ezt legalább másfél hete már tudjuk, a cég és az utasok is valamennyire fel tudtak rá készülni. A durva az, hogy most, szerdán csatlakoztak a német pilcsik, azaz másfél nap múlva esik ki újabb 250 járat, vagyis összesen majdnem 400 járat nem indul majd el.
Az megint csak mák magyar szemszögből, hogy a Ryanairnek csak két magyar-német útvonala van, igaz, ezeket a kinti bázisok gépei repülik, törölték is mind a nürnbergi, mind a berlini járatot. De legalább ezek napi járatok, gyorsabban át tudják tenni későbbi gépekre a szopóágra került utasokat, mintha heti 2-3 lenne.
Az utasnak sietnie kell, a poszt írásokor Nürnbergnél már a szombati járat tele, vasárnapra még át lehet íratkozni, Pest felé már a szombat mellett a hétfő is tele, valószínűleg órákon belül a vasárnapira is elfogynak a helyek. Aki addig nem kapcsol, péntek helyett leghamarabb kedden utazhat, a Ryanair (ahogy a Wizz is amúgy) mással nem visz el, magasról tesz az erről szóló kötelezettségére.
Berlinnél is egyre kevesebb a hely a szomszédos napokon, itt mivel vannan alternatív szolgáltatók, felmerülhet, hogy mi van, ha az utas azt mondja: nem vár 3 napot, míg a Ryanair el tudja vinni, megy Wizzel, vagy easyvel. Nos, cumi, az van. Veheti magának a jegyet a másik légitársaságra, a Ryanair nem fogja kifizetni, csak visszaadja a törölt járat árát. És ez szabályos. Aki úgy dönt, hogy jó neki a 3 nappal későbbi Ryanair-járat, annak viszont elvben köteles arra az időszakra a szállását és étkezését fizetni a szolgáltató. A gyakorlatban az utas kénytelen előfinanszírozni ezt, aztán utólag a légitársaság vagy fizet, vagy nem, az ultra fapados inkább nem. Ez is csak egy példa, hogy miért lenne szükség szigorúbb szabályozásra, illetve ellenőrzésre.
Utolsó kommentek