FAPADOS TIPPEK, TRÜKKÖK, ÉLMÉNYEK

emailicon.png Vélemények, tapasztalatok,
sztorik ide jöhetnek: 
fapadosinfoblog@gmail.com

Facebook

Utolsó kommentek

Címkék

10 éves (1) A321 (2) A321neo (1) Aegean (1) Airbnb (2) Air Asia (1) Air France (4) ajándék (2) akció (17) alapok (1) alapszabályok (1) Alhambra (1) always getting better (1) Amalfi-part (3) amman (2) Andalúzia (1) apartman (1) app (2) Arad (1) árazás (1) árcsökkenés (1) áremelés (2) árkörkép (3) ármustra (4) Athén (5) átirányítás (1) átszállás (3) autóbérlés (6) Azori-szigetek (5) bádogsátor (2) bádogterminál (3) Baku (1) balatoni menetrend (2) baleset (1) balhé (1) balkáni útvonalak (2) bankkártyacsalás (1) Barcelona (2) Bázel (1) bázis bezárása (1) Bécs (1) becsekkolás (1) bénázás (1) Bergamo (1) Bergen (2) Berlin (1) Birmingham (1) bíróság (1) biztonság (1) biztonsági ellenőrzés (3) blama (1) blöff (1) Blue Lagoon (1) Bordeaux (2) Bosznia-Hercegovina (1) Bruges (2) Brusseles Airlines (1) Budapest-Belgrád (1) Budapest Airport (8) Budport (4) buliturista (1) bunkóság (4) buszjegy akció (1) busztranszfer (1) Chania (1) Cinque Terre (1) Ciprus (6) Cork (1) Costa Brava (1) couchsurfing (1) csekkin (1) csőd (1) csomagszabályok (28) Dánia (1) DCC (1) Debrecen (6) devizaátvátós trükk (1) díjemelés (2) Discount Club (1) easyBus (1) easyJet (16) Egyiptom (2) egynapos repülés (2) egyszer megéri (1) Eilat (4) Eindhoven (1) elhagyott poggyász (2) emelt díjas ügyfélszolgálat (1) Eszék (1) Eurostar (1) évforduló (1) fapadosok árazása (2) fapados buszok (1) fapados kódex (1) Fat Track (1) felvásárlás (1) Ferihegy (8) Ferihegyi busz (2) Fez (1) fillérekért (6) Finnország (1) fjord (1) Flibco (1) Flixbus (2) Flybe (2) FlyNiki (1) Foci EB 2016 (5) Folegandrosz (1) fontos tudnivalók (1) főszezon (1) Francia Riviéra (3) Fuerteventura (5) Funchal (1) futás (1) futópálya-felújítás (1) géplekésés (2) géprohamozás (1) Germanwings (1) Gibraltár (1) görög csőd (1) Görög szigetek (3) Granada (2) Gran Canaria (2) gyerektelen utazás (1) Győr (1) gyorsjelentés (1) hányinger (1) hasznos infók (1) hatalomváltás (1) helyleosztás (3) Hertz (1) hitelkártya költség (1) Hollandia (1) Holt-tenger (1) horror (3) hosszú hétvége (1) Huelva (1) információ (1) ingyen wifi (1) Írország (1) Isztambul (3) Izland (9) Izrael (5) járatindítás (1) járatmódosítás (2) járat megszűnés (1) jegyárak (1) jegymustra (1) Jeruzsálem (1) jófejség (1) Jökulsarlon (1) Joon (1) Jordánia (1) jótanácsok (1) kamu (1) kamuakció (1) Kanári-szigetek (6) Kannonkoski (1) kártérítés (6) Kassa (1) katasztrófa (5) Kavala (1) Kazahsztán (1) kedvenc városaink (5) kényelmetlenség (9) kert (1) kés (1) késés (6) kézipoggyász (5) Koppenhága (1) Kotor (1) Kréta (1) Kükládok (1) kutya (1) kvíz (1) Lamezia (2) Lanzarote (4) last minute (2) Laudamotiob (1) La Palma (2) légikatasztrófa (3) legjobb helyek (1) legjobb reptér (1) Legoland (1) lehúzás (15) lényeg (1) Lipari-szigetek (2) Lisszabon (4) London (5) Lufthansa (3) Lugano (1) Luton (3) luxus (1) lúzerség (1) Lyon (1) Maastricht (3) Madeira (3) magyar (1) Malaga (1) Malév (2) Malév GH (2) Mallorca (1) Malpensa (1) Málta (2) Marákes (2) Marokkó (2) Marrákes (2) Mastercard lounge (2) MÁV (2) megszűnő útvonal (2) megújulás (1) mellékhelyiség (1) Mélosz (3) menekültek (1) mentőár (1) Michael OLeary (2) MiniBUD (4) Miskolc (1) mocsokságok (1) mökki (1) Monaco (1) Monarch (1) Montenegro (1) munkakörülmények (1) Nagyvárad (1) National express (1) Nizza (3) nők (1) Norvégia (3) Norwegian (2) nyaralás (1) nyaralójáratok (2) nyári akció (1) nyári menetrend (1) óceán (1) Olaszország (1) olcsó jegyek (15) olcsó szállás (1) Onnibus (1) összehasonlítás (4) őszi szünet (1) otthagyott csomag (1) óvintézkedés (1) Pafosz (4) Páfosz (1) panasz (1) parasztvakítás (1) Párizs (3) parkolás (2) Pécs (1) Pegasus Airlines (1) petíció (1) pilótahiány (1) Pisa (1) Pizzo (1) poggyász (3) Polskibus (1) Popstrand (1) Porto (3) Portugália (3) Positano (1) Premier Inn (1) prémium szolgáltatások (2) Privilege Pass (2) profit (2) profit warning (2) repjegy (1) reptér (2) reptéri alvás (1) repülőtér (3) részeg (1) Reykjavík (1) romantika (1) Ronda (1) Ryanair (70) Saint Tropez (1) Santander (1) Sanyolország (1) Sao Miguel (1) Schönefeld (1) Scilla (1) Skócia (2) Skót Felföld (2) sorbaállás (1) Southend (2) Spirit (2) spórolás (1) Stansted (1) Stavanger (1) strand (1) Stromboli (1) Svájc (1) szabályváltozás (1) szakszervezet (2) szállás tippek (2) Szaloniki (1) Szantorini (1) Szarajevó (1) Szardínia (1) szavazás (1) szeku (1) Szentpétervár (1) szétültetés (5) Szifnosz (2) sziget (2) szinte ingyen (1) Szófia (1) szolgáltatások (4) sztrájk (6) sztyuvi (1) szülinap (1) Tampere (2) Tel-Aviv (2) téli menetrend (1) Tenerife (3) Terceira (1) térkép (1) terrorveszély (3) teszt (2) tévhitek (1) tömeg (1) törlés (13) Transavia (1) Transmediterranea (1) transzatlati járatok (1) Travelodge (1) trükközés (2) túlértékelt (1) túra (1) türelmi idő (1) tuti tippek (1) ufb (3) ügyfélszolgálat (1) új festés (1) új járat (8) új menetrend (8) új útvonal (6) Ukrajna (1) ülőhelyleosztás (3) utasjog (2) utasszívatás (6) utastájékoztatás (2) utazási iroda (2) útdíj (2) üzleti utasok (1) Valentin-nap (1) változás (1) Váradi József (4) vasút (1) vécéhasználat (1) Velence (3) Velencei-tó (1) Velence Korzó (1) vis maior (1) Vueling (2) vulkán (2) wifi (1) Wizz Air (92) Wizz kártya (1) Yumurdzsak (1) Címkefelhő

A tűzzel játszik a Ryanair, újabb balhék jönnek

2018.08.02. 12:50 Fillér B. Gusztáv

Naponta több hír is érkezik arról, hogy éppen mely országokban terveznek sztrájkot a Ryanair pilótái. Ennek pontos követésére nem vállallkozhatunk, de jelen állás szerint az ír, a német, a holland és a svéd bázisokon lehetnek törlések a következő hetekben. Ezek alapján nagyon pici a magyarországi járatok potenciális érintettsége, de a helyzet gyorsan változik. 

Az utasokat persze egyetlen dolog érdekli: mennyire van veszélyben az ő járatuk, illetve merjenek-e egyáltalán foglalni Ryanairre jegyet. Ennek eldöntéséhez inkább megint egy kis háttér a sztorihoz.

A Ryanair ezekben a napokban óriási meccset játszik a saját dolgozóival. Megtehette volna, hogy kicsit enged az elsősorban jobb munkakörülményekre vonatkozó követeléseknek, de e helyett inkább bekeményített. A vezérigazgató két napja is azt mondta, hogy nagyon sok bázison várnának új gépeket, tehát lehet pofázni, meg sztrájkolni, de ahol ennek következtében visszaesnek a foglalások, onnan azonnal viszik is el a gépeket azokra a bázisokra, ahol nyugodtan működhetnek.

frmustchange.jpg

Dublin esetében ezt már meg is lépték, onnan Lengyelországba helyeznek át több gépet is, mivel állításuk szerint az ottani csárterszerű leánycég, a Ryanair Sun annyira pörög, rögtön nyereséges is, hogy csak géphiány miatt nem bővítik gyorsabban. Tehát ez vár minden bázisra, ahol a személyzet sztrájkja elriasztja az utasokat - mondja O'Leary. Ami azért igazán kemény húzás, mert pont azt teszi a pilótákkal, ami ellen a legjobban tiltakoznak: a bázisok közti folyamatos pakolgatást.

Ez a rugalmasság valóban fontos eleme a cég hatékony működésének, mint ahogy az is teljesen érthető, hogy a dolgozók tiltakoznak ellene. A pilóták helyzetére jellemző, hogy a Ryanair az egyetlen légitársaság, amely úgy dobálja a bázisok között őket, hogy semmit nem segít nekik. Az albérletüket is maguk intézik, akár évente többször, amikor átvezénylik őket oda, ahol épp szükség van rájuk. A pilótahiány miatt egyre gyakrabban fordul ez elő. 

Most tehát ott tartunk, hogy a Ryanair fenyegtésére a pilóták újabb országokban lengetnek be újabb sztrájkot, de közben azért arra is mutatnak jelek, hogy nőtt a Ryanair tárgyalókészsége. Keménykednek ugyan, hogy csak akkor tárgyalnak, ha nincs több sztrájk, de ez nehezen elfogadható a pilótáknak, akik azt mondják, ők fél éve tárgyalni akarnak, de eddig magasról tett rájuk a cég.

Érdekes új fejlemény az is, hogy a befektetők részéről is kezd nyomás alá kerülni a Ryanair vezetése. A tőzsde először még üdvözölte, hogy keménykedik a cég a dolgozóival, de az elmúlt napokban nyomás alá került a papír, másfél éves mélypontra zúgott - a poszt írásakor került 13 euró alá, utoljára 2016 novemberében járt ezen a szinten. Ma már a piaci vélemény is az lett, hogy nagyon kockázatos játék enniyre feldühíteni az aékalmazottakat, illetve az utasokat is - hiszen, ahogy már korábban is írtuk, a foglalások nagy mértékben visszaeshetnek, ha az utasok a folyamatos sztrájkveszélyt látják és azokat a horrorsztorikat olvassák, amik arról szólnak, hogy bánik például törlés esetén utasaival a cég.

Márpedig a média előszeretettel tudósít ezekről, akkor is, ha semmi közük a munkabeszüntetéshez, lásd időjárás miatti törlések Stansteden az elmúlt napokban. Elég, ha egy utas betelefonál, hogy törölték a járatát, ez már címlapos a hír, a szaftos részletekkel együtt (jaj, nem vitt el aznap másik géppel a Ryanair, jaj, nem szólt előre, hogy vihar lesz, jaj, az esküvőmre mentem volna, de a mocskok miatt nem tudok)  

Négy éve is a tőzsdei zakó nyomán változtatott a Ryanair, csak akkor az utasok maguktól intettek be a borzasztóan tré szolgáltatási színvonal miatt, ezért csökkent a profit. De erre válaszul bevezették az always getting better programot, amit kedvezően fogadtak az utasok. És mivel ki tudták egészíteni bevételnöveléssel, újra jöttek a profitcsúcsok. Most a nagy kérdés, mikor látják be, hogy lépniük kell. A részvényük már így is nagyot esett, attól egyre kevésbé kell tartaniuk, hogy innen még tovább szakad, ha valamennyire növelniük kell a költségszintet, de kötnek egy korrekt megállapodást a dolgozókkal, elhárítva a folyamatos sztrájkfenyegetettséget, visszaállítva a stabilitást,megbízhatóságot. Azt csak a Ryanair látja, hogy mennyire esnek vissza a foglalások, nyilván ez befolyásolja leginkább a döntést, hogy kompromisszumkészebbé válik-e a cég.

Utasoldalról most is az a legfontosabb, hogy mindig legyen B tervünk fennakadás esetére, ismerjük a jogainkat. Mi továbbra is merünk foglalni náluk, persze csak olyan áron, hogy biztos ne nyerjenek rajtunk. Ez egyre könnyebb, a balhétól nyilván nem függetlenül az elmúlt hetekben a magyar útvonalakra is szépen estek az áraik őszre, októberre-novemberre a leginkább.

 

57 komment

Címkék: sztrájk törlés Ryanair

A bejegyzés trackback címe:

https://fapadosinfo.blog.hu/api/trackback/id/tr1714157705

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Vadiúj tutkóság 2018.08.02. 15:25:27

Régebben jobb szerettem ezt a blogot. Fekete fehér volt, nem volt benne szenzációhajhász népszerűségkeresés, helyette voltak cikkek, amikből tanulni lehetett. Most más felületen színesebb, kommerszebb és egyszerűbb lett.
Talán az olvasóközönség is kicserélődött. Az emberek már nem utazni járnak ide.

Darth Revan 2018.08.02. 17:56:56

Ma a Wizz Air került kereszttűzbe Ferihegyen.
Ezen a nyáron úgy tűnik többett szívnak a budapesti utasok

ordasbacsi 2018.08.02. 21:11:05

Én kb 20-25 retúr wizzair járat repülésen vagyok túl az elmúlt 4-5 év alatt. Elmondhatom, hogy egyszer sem sikerült "csont nélkül" utaznom velük. Nyilván az olcsó ár mindig elcsábított. Viszont az elmúlt hetek fapados botrányait figyelve nálam eljött a fordulópont. Van még egy foglalt Ciprusi utam velünk jövő májusra, aztán visszaadom a Wizz pontgyűjtő kártyámat is. A kalandokat meghagyom a fiataloknak.

cradbox 2018.08.02. 21:13:54

A Ryanair csak az egybites újságírók miatt teheti meg ezt az egészet, akik szó nélkül lehozzák a közleményeiket. A valóság ugyanis az, hogy a félreeső kis repterek kivételével teljesen mindegy, hogy épp van-e ott bázisa a légitársaságnak. Ha kivonul, majd repül helyette más.

Magam napi szinten elcsodálkozom azon, hogy médiahír tud lenni, hogy lemaradtak csomagok, és úristen az esküvő. Hát ez meg kit érdekel? :) Én meg tegnap a Sparban voltam és nem volt pogácsa..:)

"Mi továbbra is merünk foglalni náluk, persze csak olyan áron, hogy biztos ne nyerjenek rajtunk."

Igen, sajnos emiatt tart ott a légiközlekedés színvonala, ahol. Ha szépen visszaemelkednének a jegyárak az alaposan szűrné a közönséget is.

TMGBP 2018.08.02. 22:44:20

@ordasbacsi:
Én 19 oda-vissza wizz úton vagyok túl + repültem közben másokkal is. Nem tudom mi számít nálad csont nékülnek, nekem eddig egy darab két órás késésem volt a maximum. Persze, lehetnek késések és törlések, de ennek valószínűsége szerintem megegyezik a fapados és nem fapados közt. Sőt, AF és Lufi esetén még jóval nagyobb is erre az esély. Ők is törlik a járatodat előző este, ha épp olyanjuk van. És mehetsz a következő géppel, ahogy a fapadosnál is. Nem tartozik ide szorosan, de a bőrönd szabályzat még szigorúbb is AF, British esetén, mint ryan vagy wizznél. Úgyhogy sok esetben én tényleg csak annyit észleltem, hogy ott kaptál egy mini szendvicset, és 2 deci üdítőt, két-háromszoros áron.

Punxsutawney Mormota 2018.08.02. 23:37:10

@TMGBP: Azért nagy különbségek vannak. Engem és még 200 másik embert úgy hagytak Charleroisban két éve, hogy azt kamuzták, a futópálya sérülése miatt nem tudnak felszállni, miközben a Ryanair gépek vidáman szálltak fel. Ezenkívül négyszer-ötször basztuk a rezet már a fedélzeten, 30 perc - másfél óra közötti időtartamban... Legtöbbször a németekre fogták a balhét.
Tegnap egy barátom járatát törölték Baselban. MIndezt úgy, hogy 21:30-ra volt a gép kiírva, majd éjfél előtt küldtek haza mindenkit, hogy bocsi, nem megyünk, mert a rossz időjárás Budapesten... Nézd meg, hogy hány gép szállt le késő este Ferihegyen.

Air France-szal az repüljön, akinek két anyja van - ez default. De nekem kétszer volt menetem a Qatar Airways-zel, mindkétszer a második levélnél feltették a kezüket és nagyvonalúan kártalanítottok, holott az első esetnél, csupán 3 - 4 óra későssél, egy Emirates (igen, jól látod) géppel juttattak célbe. Ezzel együtt teljes refundot kaptam a VIE-DOH szakaszra.

Úgyszintén velük történt meg, hogy dohai átszállásnál lerohadt két gép is, ami tovább vitt volna Johannesburgba. Mindenkit betereltek a loungeba, ingyen és bérmentve, nekem szerencsém volt, mert a sor végén baktattam, s mivel a lounge tele lett, így vittek a business loungba, sima turistajeggyel, engem és még vagy 20 másik szerencsést.

Nyilván egy QA anyagi lehetőségeit nem lehet összehasonlítani a Wizz vagy Ryanair lehetőségeivel. De az őszinteség egy kibaszott fillérbe nem kerül.

Darth Revan 2018.08.02. 23:52:21

@Punxsutawney Mormota:

"Nyilván egy QA anyagi lehetőségeit nem lehet összehasonlítani a Wizz vagy Ryanair lehetőségeivel."

A ryanair profitja tobb mint ketszerese volt a QA tavalyi profitjanak.

orokmozgo 2018.08.03. 01:26:14

Nagyot csalódtam most a blogban azt kell hogy mondjam. A múlt heti Stansted egy egyéb törléseket csak úgy a 'jajj van ilyen kategóriába' sorolni nagyon nem helyénvaló. Anyukámnak 2 járatát törölték, a repéten aludt, majd 30 órával később egy másik városba érkezett meg. A Ryanair nem biztosított sem étkezési utalványt, sem hotelt az éjszakára illetve nem akart más cég járatára átfoglalni sem - ezek mind EU261 jogszabály szerinti kötelezettségei lettek volna. A kommunikáció horribilis volt hozzáadva az egész eljárás embertelenségéhez. Szerintem ez igenis média-fiygelmet érdemel - a nyári drága jegyáraknál (de ha olcsó akkor is) a légitársaságnak kutya köteleségge az utasokkal szemben fair módon eljárni és megtenni a lehető legtöbbet azért, hogy a problémás szituáció mindenki számára megnyugtatóan záródjon.

M. Péter 2018.08.03. 03:40:24

@TMGBP: Lehet, hogy a következő gép Lufthansánál 2 óra múlva megy, míg fapadosnál csak másnap, rosszabb esetben 3 nap múlva.

John Heard 2018.08.03. 11:43:02

Lufthansanal mi egyszer karacsonykor mentunk OSL-FRA-BUD jaratot, Frankfurtban kiderult, hogy tulfoglaltak a pesti gepet, mi vallaltuk hogy onkent lemondunk az aznap esti jaratunkrol, erre: a jegyar 80% visszateritettek, ingyen transfer egy 4* hotelbe ahol ingyen vacsora plusz reggeli volt, es atraktak minket a kovetkezo reggeli legelso jaratra! Ezt utanozzatok fapadoskaim!

Sir Galád 2018.08.03. 12:33:57

Hát én tuti nem foglalok náluk.

nyúúlacska 2018.08.03. 12:44:12

Fapados tényleg egyre megbízhatatlanabb, nem mernék repülni egyikkel sem, ahogy eddig sem mertem még soha. Nem nyújtják azt a biztonságérzetet, amit egy normál légitársaságtól az ember megkap. Tavaly januárban volt egy BUD-VIE-MLE utam Austrian Airlines járattal, de már a gate-nél álltunk, amikor kiírták, hogy törlik a BUD-VIE járatot és aznap már nem is ment több gép Bécsbe, a 777-est el kellett érni valahogy. Villám gyorsan visszakaptuk a csomagjainkat, utána választhattunk, hogy felraknak egy Emirates gépre és mehetünk Dubai-on keresztül, vagy felraknak egy Qatar gépre és mehetünk Dohán keresztül, vagy azonnali indulással taxival kivisznek Bécsbe és elérjük a VIE-MLE járatunkat. Mindezt úgy, hogy közben osztottak nekünk szendvicset, innivalót. Ezt egy fapadostól soha nem kapná meg senki. Személy szerint emiatt a biztonságérzet miatt inkább fizetek többet a jegyért és az átszállást is bevállalom. Legalább BIZTOS lehetek benne, hogy eljuttatnak az uticélomra.

Darth Revan 2018.08.03. 12:47:57

@orokmozgo:

Nem hir, hogy a ryanair nem foglalkozik az utassal gond eseten.

szepen foglalni szobat a repteri szallodaban es megorizni a szamlat es utolag be lehet hajtani rajtuk.

@John Heard: A China Southern-nel utaztam es hosszu volt az atszallas (tobb mint 11 ora) De sok szaz euroval volt olcsobb, mint a konkurens ajanlatok, ezert gondoltam bevallalom, majd keresek valami olcso hotelt.
Nos, amint kiderult, a repjegyben benne volt az is, hogy az ejszakat egy 4*-os szallodaban tolthettem (termeszetesen a transfer is ingyen volt)

Annyi volt a hatulutoje a dolognak, hogy meg kellett varni, amig a busz megtelt emberekkel, igy vagy 40 perc varakozas utan indultunk csak el a szallodaba.

J. Gusztáv 2018.08.03. 12:48:34

Értelmes emberi lény már rég nem repül ryanair-rel...

nyúúlacska 2018.08.03. 12:56:13

@J. Gusztáv: ...sem..., és wizzair-rel sem...

Mancilla Pectoralis 2018.08.03. 13:39:26

@ordasbacsi: Én most fogok életemben először repülni..nem is mertem egyik fapadost sem bevállalni,inkább nagy céggel megyek. (és nem érdekel mennyivel drágább)

Fillér B. Gusztáv · http://fapadosinfo.blog.hu 2018.08.03. 14:04:28

@J. Gusztáv: értelmes emberi lény ekkora baromságot akkor se ír, ha hozzáteszi: szvsz.

christophe 2018.08.03. 14:32:05

semmi nem tortènne,ha pl.5 euroval megemelnèk a jegy àràt,ès normàlis munkakorulményeket teremtenènek a munkavàllaloknak,Michael O'Leary egy arrogàns,ontelt barom ès ez fogja a vesztét okozni...

Noir10 2018.08.03. 14:53:57

@Punxsutawney Mormota:
Nekem kèt anyukàm van ès AF-el utaztam/utazom/utazni fogok.
Tobb oràs utjaim vannak, tobbszori (2X) àtszàllàssal.
Mindig segitokèszen oldottàk meg a problèmàt ha esetleg felmrult, mèg akkor is ha nem az o hibàjukbol tortènt.
Az utolso utamnàl tulpakoltam magam, màr kèszitettem a kàrtyàm, hogy fizetek mire a holgy kozolte mehetek.

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2018.08.03. 15:36:00

index.hu/belfold/2018/08/02/wizz_air_keses_repulo/

Az biztos, hogy pezsgőt bontok, ha egyszer becsődöl a mocskos wiccer, vagy akár a brájen is...

szepipiktor 2018.08.03. 19:35:07

Engem ez a bulváralapú lejáratókampány a korábbi, PETA által véghezvitt libamáj-projektre emlékeztet.

Darth Revan 2018.08.03. 19:36:16

@geegee:

en is, mondjuk en banatomban: ha csokken a konkurencia, nonek az arak.
(ami igy sem tul olcso, mert en nem akkor repulok, amikor eppen akcios jegy van, hanem amikor muszaj

nick papagiorgo 2018.08.03. 19:43:40

@christophe:

az a baj, hogy az 5 euróval megemelés nem jelentené azt, hogy a dolgozóknak normális munkakörülményei vannak. Mint ahogy az X tejüzem, azzól, hogy 5 forinttal emeli a tej literét, attól még nem lesz az ott dolgozóknak jobb - lenyelik a vezetők, vagy szétosztják a részvényeseknek, mint profitot.

A R. dolgozóinak ott van igaza (ha nézted a kampányukat), hogy ő mundjuk spanyol állampolgár, de alapít egy egyszemélyes spanyol kft-t, aki bérbeadja őt egy ír kft-nek, aki bérbeadja a szintén ír ryan-nek. Normális ember már felkapná a fejét, hogy erre mi szükség, de megmondom, adóelkerülés. Viszont a spanyol illető nem kap pl. TB-t spanyolországban, meg nyugdíjat se meg stb. stb. Nem vagyok a szoci igék hirdetője, de ez azért mégiscsak felháborító, hogy pl. spanyolként nem gyógyítanak meg Spanyolországban, mert te papíron írországban élsz.

Mondaná az egyszeri utas, hogy "dehát nekem mi közöm mindehhez", de voltaképp ez mindennek az eredője. Amíg pl. a R nem változtat az üzleti modelljén (és nem állapodik meg a munkavállalóival) addig a sztráj kódolva van, és csak szerencse kérdése, hogy a Te gépedet érinti-e vagy se.

Töhötöm Kolompos 2018.08.03. 20:14:02

Úgy bírom, amikor az ilyen cikkekehez jönnek a kommentek, hogy a Maldív szigetek így, meg az Emirates úgy, meg amikor Hawaiira mentem akkor is milyen jó volt, bezzeg a fapados...
Repül a Maldívra a wizz meg a ryan? Nem.
Európába érdemes Budapestről Emiratesszel utazni? Nem. Akkor ne keverjük már a szezont a fazonnal, és ne kommenteljünk már a kizárólag Európába közlekedő fapadosról szóló cikk alá a qatar airwaysről meg a Maldív szigetekről... (tudom, Tenerife meg Marrakech meg Amman meg Asztana... short haul az is).
A hálózatosok valóban elvisznek valahogy a célállomásra ha gebasz van (100 repülésből 98x nincs), de Európán belül az esetek többségében egyszerűen sokkal kézenfekvőbb fapadossal menni. Európa nagy része így utazik, csak szólok. Ez egy üzleti modell, ami most hasít, nem attól leszek valaki, hogy akkor is 4x-es árat fizetek a másik szolgáltatásért amikor semmi nem indokolja. Az már más kérdés, hogy nyugatra ebből is a jobb jutott, nekünk javarészt be kell érni a legaljával, wizzel meg a ryannel (megjegyzem, nekem eddig egyikkel sem volt nagyobb problémám, mondjuk én be szoktam tartani a szabályokat ami miatt általában hülyének is néznek itthon).
Ha valami baj van, akkor pedig köszönöm, megoldom magamnak. Legalább nem kell a pultnál sorban állva kétségbeesetten várni a profitbajnokok kegyeire. Volt már rá példa hazaúton, vettem egy másik fapadosnál jegyet Budapest helyett Bécsbe. Rég otthon voltam amíg mások még a reptéren csöveztek. A két jegy együtt volt kb negyedannyi, mintha hálózatosnál vettem volna.

Ki lehet fogni jó átszállásokat a hagyományos cégeknél is, és sokszor érdemes mérlegelni, mert pl főszezonban már alig van különbség árban ha az ember sok csomagot is visz. Fedélzeti szolgáltatásban, lábtérben egyre inkább közeledik egymáshoz a legacy és a low cost, ez van (továbbra is shorthaul utakról beszélek, mielőtt valaki megint jönnie Qatar bussiness-szel). De aki csak azért képes egy egész napot utazással tölteni ahelyett, hogy felülne a közvetlen 1-2 órás járatra mert az "fapados", az vagy nagyon büszke, vagy ott tart a téma ismeretében, hogy simán elhiszi az olyan ökörségeket, hogy a fapadosok a karbantartáson meg a biztonságon spórolnak...
Persze ha 3 kisgyerekkel megyünk, meg eskövőre, nászútra, mittudomén az más téma. De ezek extrém helyzetek.
Meg újabban a balkáni reptereken a csúcsszezon is az. Oh wait...

Gtusa 2018.08.03. 22:03:04

Ezek a fapadosok már annyira erősek, hogy szinte minden kibírnak Tömve a járataik majdnem az összes város fizet nekik. Milyen simán betörtek Frankfurtba is, a Lufi csak úgy lesett, hogy mi történik. Csak annyi történt, hogy a 32.000 forintos jegy pillanat alatt 3000 forint lett, a Lufi meg elvitt pár gépet onnan. Az a kérdés, hogy hogyan tovább. Európába nincs már nagyon hova repülni de rengeteg új gép érkezik a fapadosokhoz. Csak a wizznek közel duplája lesz a flottája néhány év múlva. Könnyedén felvásárolhatják szinte bármelyik európai nagy légitársaságot. Vagy portyázhatnak a világban mint a Norwegian. A Qatart, az Emirátest meg a többi susnyót hagyjuk már, ők nem is piaci alapon működnek. Sokszor megyek fapadossal, gyakran átszállok ,nekem még soha nem volt gondom velük. Egyszer késett 4 órát de azonnal fizették a 600 eurót. Attól azért fázok, hogy interkontinentálisra csatlakozzak így.

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2018.08.04. 02:46:47

@Darth Revan: az utolsó mondatod nálam is játszik.
És tutira lesz helyette másik szolgáltató, aki, ami talán korrektebb is lesz.

Meridian74 2018.08.04. 03:26:24

@John Heard: "ingyen transfer egy 4* hotelbe ahol ingyen vacsora plusz reggeli volt, es atraktak minket a kovetkezo reggeli legelso jaratra! Ezt utanozzatok fapadoskaim! "

Jó, de hiányzik valami ebből.

Mennyi a jegyár a Lufthansa-nál és mennyi ugyanoda a Ryanair-nál?
Ezt légyszi írd már meg, mert pl én kíváncsi vagyok (tudom, hamar megöregszem - de ez meg legyen az én gondom).

desw 2018.08.04. 06:10:50

@nick papagiorgo:

"A R. dolgozóinak ott van igaza (ha nézted a kampányukat), hogy ő mundjuk spanyol állampolgár, de alapít egy egyszemélyes spanyol kft-t, aki bérbeadja őt egy ír kft-nek, aki bérbeadja a szintén ír ryan-nek. Normális ember már felkapná a fejét, hogy erre mi szükség, de megmondom, adóelkerülés. Viszont a spanyol illető nem kap pl. TB-t spanyolországban, meg nyugdíjat se meg stb. stb. Nem vagyok a szoci igék hirdetője, de ez azért mégiscsak felháborító, hogy pl. spanyolként nem gyógyítanak meg Spanyolországban, mert te papíron írországban élsz."

Ezt nem értem! Miért kell ehhez spanyol kft? Egy spanyol kft-nél dolgozó embernek sincs spanyol TB-je??

Két országban egyszerre nem fizethetsz TB, szóval ott leszel biztosítva, ahol fizetsz.

A londoni magyaroknak is ki kellene jelentkeziük a magyar TB alól, mert ha a magyar TB-t is fizetik az angol mellett, akkor az biztosítási csalás kategória.

Meg ugye ha nem tetszenek a munkakörülmények, akkor lehet menni máshová is, nem? (nem életveszélyes ez a munkahely, csak nem adnak annyit, amennyit a T. dolgozók megálmodtak)

desw 2018.08.04. 06:25:56

@Meridian74:

"Mennyi a jegyár a Lufthansa-nál és mennyi ugyanoda a Ryanair-nál?
Ezt légyszi írd már meg, mert pl én kíváncsi vagyok (tudom, hamar megöregszem - de ez meg legyen az én gondom). "

Néha csak 1-2 ezressel olcsóbb a fapados, néha drágább.

Pl csomaggal, helyválasztással Wizz 74k huf lett volna, amíg a BA 66k huf.

gabardin 2018.08.04. 06:46:53

@desw: vizsgálni kell az illetőséget és a létérdek központját stb., de abban igazad lenne, hogy EU-n belül mindenhol jár orvosi ellátás.
A nyugdij külön téma, mert arra pl. lehet egyéni szerződést kötni.

Punxsutawney Mormota 2018.08.04. 08:45:08

@Darth Revan: Nem a profitról beszélek, hanem az anyagi lehetőségekről. Ha nem érted a különbséget, akkor nem érted a különbséget. Lehet, hogy a profitjuk kétszerese volt, de a szolgáltatás minősége kb 10x jobb.

John Heard 2018.08.04. 09:00:07

@Meridian74: Erre a bizonyos jaratra csak Lufthansat neztunk, az €600 volt, ennek a 80%-at kaptuk vissza. Viszont most karacsony: OSL-BUD, Norwegian direkt €600, Lufthansa €360 - ket ember oda vissza poggyaszokkal.

varjojenvirta 2018.08.04. 09:46:49

Hát nemtom, én eddig sem szívesen választottam őket, de ha sztrájkfenyegetettség van, biztos, másik cégre szavazok, nekem ne basszák el ilyenek miatt a szabadságom. Nem ferihegyen akarok jegyzőkönyvet intézni, hanem ott lenni, ahova jegyet vettem. A viharban a drágább sem száll fel, meg abban nem is szeretném telepakolni a hányós zacskót, szóval akkor meg mindegy úgyis, ha törlik

desw 2018.08.04. 10:39:20

@gabardin:

Ott jogosult teljes EÜ ellátásra, ahol fizeti(k utána) a járulékot, a többi Eu-s országban csak korlátozott EÜ ellátást kap.

Ha Írországban fizeti, akkor Spanyolországban csak korlátozott ellátást kap még akkor is, ha spanyol álompolgár.

(ez a szabály vonatkozna a londoni magyarokra is, ha nem csalnának)

Ez EU-s szabály, nem a gonosz Ryanair műve!

Szóval kb Brüsszel ellen kellene sztrájkolni, csak úgy mondom!

goodjohnwin 2018.08.04. 10:53:05

Érthetetlen számomra, hogy mennyien hiszik azt, hogy eljutni egy másik európai városba annyira fontos része életünknek, hogy ezért megéri bevállalni a diszkontcégek karámjait, lealacsonyító bánásmódját és kényelmetlenségét, és az olcsóságra összegyűlő csürhéről nem is beszélve.

sterimar 2018.08.04. 11:06:32

@desw: Akárhol van bejegyezve a kft és akárhol él, a tb-t ott kell fizetni a pilcsinek főszabály szerint az eu-n belül, ahol az állandó bázisa van. Ha Barcelonában van, akkor ott, nem Írországban.
Az adózás szabályai különbözőek.

desw 2018.08.04. 11:18:10

@sterimar:

Mi az az "állandó bázis"?

Miként lehet pl egy ír cégnek Spanyolországban dolgozó alkalmazottja?

kolomparlole1114 2018.08.04. 11:57:14

"Ma már a piaci vélemény is az lett, hogy nagyon kockázatos játék enniyre feldühíteni az aékalmazottakat, illetve az utasokat is - hiszen, ahogy már korábban is írtuk, a foglalások nagy mértékben visszaeshetnek, ha az utasok a folyamatos sztrájkveszélyt látják és azokat a horrorsztorikat olvassák, amik arról szólnak, hogy bánik például törlés esetén utasaival a cég.

Márpedig a média előszeretettel tudósít ezekről"

Ami nagyon helyes, legyen csak valami visszacsatolás ezeknek a cigánykodó fillérbaszó cégeknek.

Midnight Run 2018.08.04. 12:06:52

@goodjohnwin:

Hát nézd, most a közeljövőben 2szer is Varsóban jártam. A LOTnál 88ezer volt a jegyár, Wizzairrel másofjára 13 ezer.

A szolgáltatásban nincs 6szoros különbség.

Roltii 2018.08.04. 21:01:25

Sokszor nem nagyon lehet választani, pl Bristolba csak Ryanair megy közvetlenül.( Londonba érkezve kb 2x annyi lenne a menetidő, ami rengeteg...)

Darth Revan 2018.08.04. 21:58:08

@desw: "Pl csomaggal, helyválasztással Wizz 74k huf lett volna, amíg a BA 66k huf."

Persze a BA ár csomag es helyvalasztas nelkul ertendo :)

Darth Revan 2018.08.04. 22:03:20

@Punxsutawney Mormota:

Nincs ertelme annak amit irsz. Az anyagi lehetoseget nagyban meghatarozza a profit, de ennek semmi koze a szolgaltatas minosegehez.

Tangooo 2018.08.05. 09:16:58

Ezeknek a fapados társaságoknak a szolgáltatása olyan, mint az 1000.-Ft/kg árú Trappista "sajt"-é. Senki se hiheti, hogy kéjutazáson vesz részt. A fogyasztóvédelem viszont felállíthatna egy minimum-követelmény rendszert, amit ha nem tartanak be, akkor szankcionálnák őket.

desw 2018.08.05. 10:21:43

@Tangooo:

"A fogyasztóvédelem viszont felállíthatna egy minimum-követelmény rendszert, amit ha nem tartanak be, akkor szankcionálnák őket. "

Akkor drágább lenne! A user elég fogyasztóvédelmisnek: amíg utaznak ilyen körülmények között, addig működnek ezek a cégek.

desw 2018.08.05. 10:22:25

@Darth Revan:

Mindkettő csomaggal és helyválasztással volt!

thoms 2018.08.05. 15:08:02

Filler Gusztav: (jaj, nem vitt el aznap másik géppel a Ryanair, jaj, nem szólt előre, hogy vihar lesz, jaj, az esküvőmre mentem volna, de a mocskok miatt nem tudok)
Nekem toroltek a gepemet Londonba,es en legalabb annyit utananyomoztam,h lassam: aznap a gepek 90% jart,bar delayyel. Ha mar az utasokat fikazod,minek vezetsz ilyen blogot? Menj a Ryanairhez dolgozni.

thoms 2018.08.05. 15:09:46

@Vadiúj tutkóság: nem hat, fikazzuk az utast, semmi info, csak legyen meg a bejegyzes. Tipikus. Kezeket fel,aki valami ujjat tudott meg a cikkbol... :D

Fillér B. Gusztáv · http://fapadosinfo.blog.hu 2018.08.05. 16:11:35

@thoms: ha minimális szövegértési képességgel se rendelkezel, minek olvasol ilyen blogot? attól, hogy baromságokagt irogatsz, senkinek nem lesz jobb.

@Tangooo: dolgozunk mi is rajta, volt róla bejelentés pénteken és erről lesz még ma a következő poszt.

M. Péter 2018.08.06. 05:00:34

@desw: EU-n belül teljesen szabályos.

Punxsutawney Mormota 2018.08.06. 22:15:06

@Darth Revan: Mondom: ha nem akarod érteni, akkor nem akarod érteni... Tudod mit, legyen úgy, ahogy Te akarod, az imádott Ryanaired sokkal jobb légitársaság, mint a Qatar Airways :D :D :D Igaz, hogy a kétszeres profitjukat, másfélszer akkora gépparkkal érték el, igaz, hogy ha a Ryanairen megveszed az összes extra szolgáltatást, akkor is fényévekre elmarad a QA legolcsóbb jegyétől, hogy olyan apróságokról már ne is beszéljünk, mint ügyfél- és panaszkezelés.... De sebaj! Majd küldök egy Ryanair-tortát a születésnapodra!

Darth Revan 2018.08.07. 11:33:55

@Punxsutawney Mormota:

komolyan nevetseges vagy.

de csinalj magadbol meg nagyobb hulyet :D

Punxsutawney Mormota 2018.08.07. 13:16:49

@Darth Revan: Ütősen érvelsz. Van már Ryanair-pólód, sapkád, sálad?

Punxsutawney Mormota 2018.08.07. 13:18:20

@Darth Revan: De kérlek... Cáfold meg, hogy egy Qatar Airways, Oman Air, Emirates szolgáltatásai nem sokszorosan jobbak, mint a kedvenc ultrafadados légitársaságodé.

Darth Revan 2018.08.07. 14:30:05

@Punxsutawney Mormota:
Istenem, de buta vagy.

Ezt irtad:

"Nyilván egy QA anyagi lehetőségeit nem lehet összehasonlítani a Wizz vagy Ryanair lehetőségeivel."

Ez konkretan nem igaz, a ryanair anyagi lehetosegei nem maradnak el a QA lehetosegeitol.

Azutan elkezdesz pofazni a szolgaltatas minosegerol. dontsd mar el, hogy mit akarsz.

Igen, a dragabb jegyarhoz magasabb szolgaltatasi szinvonal tartozik, de amit irtal akkor sem igaz, de keptelen vagy belatni mert buta vagy.

Punxsutawney Mormota 2018.08.07. 14:33:52

@Darth Revan: Oké, maradj a plakátolvasásnál, öcs. Amikor azt mondom, hogy az anyagi lehetőségek mennyivel nagyobbak, akkor konkrétan a profitról van szó. De egy hozzád hasonló echo tévé törzsnéző, még gondolom soha nem hallott olyanról, hogy a tulajdonos a zsebébe nyúl és kitömi a cégét pénzzel. Felőlem dumálhatsz amennyit akarsz, bajerzsóti-növendék, de ha a Qatar Airwaysnél valamit meg akarnak cisnálni, akkor a komplett állam áll mögötte. Éééééééérted, Gizi? Áááá, dehogy érted.

Darth Revan 2018.08.07. 15:44:57

@Punxsutawney Mormota:

Ocsem, hogy mekkora sotetseg van a fejedben bent neked.
nehez elhinni rolad, hogy nem orban viktor vegbeleben tartod a fejedet azert nem jut egy csoppnyi feny sem arra a helyre, ahol jobb emberek az agyukat tartjak.

A gazdasaghoz annyit se ertesz, mint egy molylepke, de nyugodtan egesd meg magad, draga baratom.

Válasszunk · http://valasszunk.blog.hu 2018.08.08. 17:13:22

@Darth Revan: A Ryanair lehetőségeit erősen befolyásolja, hogy a jelenlegi helyzetben a brandbe vetett bizalom, a brand értéke, ezzel együtt a várható bevételek, a várható profit is befolyásolja a cég helyzetét, és rendkívül kellemetlen csiki-csuki helyzet alakult ki.

Ha nem engednek a sztrájknak, a fenyegetettség és a tartós problémák, stb. sokáig gyengítik a céget.

Ha engednek, akkor azt üzenik, hogy addig kell sztrájkolni, míg normális munkakörülmények nem lesznek. Így viszont ezen a téren nem lehet sokat spórolni a legacykkel szemben.

A sztrájk miatti probléma, az MTOW körüli probléma, stb egyszerre jelentkeznek.