FAPADOS TIPPEK, TRÜKKÖK, ÉLMÉNYEK

emailicon.png Vélemények, tapasztalatok,
sztorik ide jöhetnek: 
fapadosinfoblog@gmail.com

Facebook

Utolsó kommentek

Címkék

10 éves (1) 15 év (1) A321 (2) A321neo (1) admin díj (1) Aegean (1) Airbnb (2) airbus A321neo (1) Air Asia (1) Air France (4) ajándék (2) Akaba (1) akció (18) alapok (1) alapszabályok (1) Alhambra (1) always getting better (1) Amalfi-part (3) amman (2) Ammán (1) Andalúzia (1) apartman (1) app (2) arabok (1) Arad (1) árazás (1) árcsökkenés (1) áremelés (2) árkörkép (3) ármustra (5) Athén (5) átirányítás (1) átszállás (3) autóbérlés (7) automata utasfelvétel (1) Azori-szigetek (5) bádogsátor (2) bádogterminál (5) Baku (1) balatoni menetrend (2) baleset (1) balhé (1) balkáni útvonalak (2) bankkártyacsalás (1) Barcelona (2) Bázel (1) bázis bezárása (1) Bécs (1) becsekkolás (1) bénázás (1) Bergamo (1) Bergen (2) Berlin (1) beszállókártya (1) beszámoló (1) Birmingham (1) bíróság (1) biztonság (1) biztonsági ellenőrzés (4) blama (1) blöff (1) Blue Lagoon (1) Bordeaux (3) Bosznia-Hercegovina (1) botrány (1) Bruges (2) Brusseles Airlines (1) Budapest-Belgrád (1) Budapest Airport (9) Budport (4) buliturista (1) bunkóság (4) büntetés (1) buszjegy akció (1) busztranszfer (1) camper (1) castellón (1) Chania (1) Cinque Terre (1) ciprus (1) Ciprus (7) Cork (2) Costa Brava (1) couchsurfing (1) csekkin (1) csőd (2) csomag (1) csomagdíjak (2) csomagellenőrzés (1) csomagszabályok (29) Dánia (1) DCC (1) Debrecen (6) devizaátvátós trükk (1) díjemelés (2) Discount Club (1) Doncaster (1) drón (1) easyBus (1) easyJet (21) Egyiptom (2) egynapos repülés (2) egyszer megéri (1) Eilat (4) Eindhoven (1) elhagyott poggyász (2) emelt díjas ügyfélszolgálat (1) értelmetlen szolgáltatás (1) észak-ciprus (1) Eszék (1) Eurostar (1) évforduló (1) fapadosok árazása (2) fapados buszok (1) fapados kódex (1) Fat Track (1) felvásárlás (1) Ferihegy (12) Ferihegyi busz (2) Fez (1) fillérekért (6) Finnország (2) fjord (1) Flibco (1) Flixbus (2) Flybe (2) FlyNiki (1) Foci EB 2016 (5) Folegandrosz (1) fontos tudnivalók (1) főszezon (1) Francia Riviéra (4) Frankfurt (2) Fuerteventura (6) Funchal (1) futás (1) futópálya-felújítás (1) Gatwick (1) géplekésés (2) géprohamozás (1) Germanwings (1) Gibraltár (1) görög csőd (1) Görög szigetek (5) Granada (2) Gran Canaria (3) GVH (1) gyerektelen utazás (1) Győr (1) gyorsjelentés (1) hányinger (1) hasznos infók (1) hatalomváltás (1) határzár (1) helyleosztás (3) Hertz (1) hitelkártya költség (1) Hollandia (1) Holt-tenger (1) horror (3) hosszú hétvége (1) hosszú távú fapados (1) hotel (1) Huelva (1) információ (1) ingyen wifi (1) Írország (1) Isztambul (3) Izland (12) Izrael (5) járatindítás (1) járatmódosítás (3) járat megszűnés (2) jegyárak (1) jegymustra (1) Jeruzsálem (1) jófejség (1) Jökulsarlon (1) Joon (1) Jordánia (2) jótanácsok (2) kacat (1) kamu (1) kamuakció (1) Kanári-szigetek (8) Kannonkoski (1) karantén (2) kártérítés (7) Kassa (1) katasztrófa (5) Kavala (1) Kazahsztán (1) kedvenc városaink (5) kényelmetlenség (9) kert (1) kés (1) késés (7) kézipoggyász (5) Kirkjufell (1) Koppenhága (1) koronavírus (9) kósz (1) Kotor (1) Kréta (2) Kükládok (1) kutya (1) kvíz (1) Lamezia (2) Lanzarote (4) Lappföld (1) last minute (2) Laudamotiob (1) laudamotion (1) La Palma (2) légikatasztrófa (3) legjobb helyek (1) legjobb reptér (1) Legoland (1) lehúzás (17) lényeg (1) Lipari-szigetek (2) Lisszabon (4) London (6) Lufthansa (3) Lugano (1) Luton (3) luxus (1) lúzerség (1) Lyon (1) Maastricht (3) Madeira (3) magyar (1) Malaga (1) Malév (2) Malév GH (5) Mallorca (2) Malpensa (1) Málta (2) Marákes (2) Marokkó (2) Marrákes (2) Mastercard lounge (3) MÁV (2) megszűnő útvonal (5) megújulás (1) mellékhelyiség (1) Mélosz (3) menekültek (1) mentőár (1) Michael OLeary (2) mikonosz (2) Mikulás (1) MiniBUD (4) Miskolc (1) mocsokságok (1) módosítható jegy (1) mökki (1) Monaco (1) Monarch (1) Montenegro (1) munkakörülmények (1) Nagyvárad (1) National express (1) Nizza (3) nők (1) Norvégia (3) Norwegian (3) nyaralás (3) nyaralójáratok (2) nyári akció (1) nyári menetrend (1) nyár 2020 (2) óceán (1) óceanárium (1) Olaszország (1) olcsó jegyek (20) olcsó szállás (1) Onnibus (1) összehasonlítás (5) őszi szünet (1) otthagyott csomag (1) óvintézkedés (1) Páfosz (1) Pafosz (4) panasz (1) parasztvakítás (1) Párizs (4) parkolás (2) Pécs (1) Pegasus Airlines (1) petíció (1) Petra (1) pilótahiány (1) Pisa (1) Pizzo (1) poggyász (4) Polskibus (1) Popstrand (1) Porto (3) Portugália (3) Positano (1) Premier Hub (1) Premier Inn (1) prémium szolgáltatások (2) priority (1) Privilege Pass (2) profit (2) profit warning (2) rendszerező (1) repjegy (1) reptér (2) reptéri alvás (1) repülési tilalom (1) repülőtér (3) részeg (1) Reykjavík (1) romantika (1) Ronda (1) Rovaniemi (1) Ryanair (83) Saint Tropez (1) Santander (1) Sanyolország (1) Sao Miguel (1) Schönefeld (1) Scilla (1) Sevilla (2) Skócia (2) Skót Felföld (2) sorbaállás (1) Southend (2) Spirit (2) spórolás (1) Stansted (1) Stavanger (1) strand (1) Stromboli (1) Svájc (1) szabályváltozás (1) szakszervezet (2) szállás tippek (2) Szaloniki (1) Szantorini (1) Szarajevó (1) Szardínia (2) szavazás (2) szeku (1) Szentpétervár (1) szétültetés (5) szexista (1) Szifnosz (2) sziget (2) szinte ingyen (1) Szófia (1) szolgáltatások (4) sztrájk (6) sztyuvi (2) szülinap (1) Tampere (2) Tel-Aviv (2) téli menetrend (1) Tenerife (3) tengerpart (1) Terceira (1) térkép (1) terrorveszély (3) teszt (3) tévhitek (1) tömeg (1) törlés (19) Transavia (3) Transmediterranea (1) transzatlati járatok (2) Travelodge (1) trükközés (2) túlértékelt (1) túra (1) türelmi idő (1) tuti tippek (1) ufb (3) ügyfélszolgálat (2) újraindulás (1) új festés (1) új járat (8) új menetrend (8) új útvonal (11) Ukrajna (1) ülőhelyleosztás (4) ultrák (1) utasjog (2) utasszívatás (7) utastájékoztatás (2) utazási iroda (3) útdíj (2) útlevélellenőrzés (1) utószezon (1) üzleti utasok (1) valencia (1) Valentin-nap (1) változás (1) Váradi József (4) vasút (1) vécéhasználat (1) Velence (3) Velencei-tó (1) Velence Korzó (1) verseny (1) visszatérítés (3) vis maior (1) Vueling (2) vulkán (2) WDC (1) West Fjords (1) wifi (1) Wizz Air (117) Wizz kártya (3) Wow (1) Yumurdzsak (1) Zadar (1) Címkefelhő

Nem engedték ki vécére, odapisált a pilótafülke elé a Wizz Air-gépen

2018.07.26. 15:41 Fillér B. Gusztáv

Bizonyára történt már hasonló, de most valaki képes volt levideózni is, ahogy egy nő odavizel a repülőgép folyosójára egy Wizz Air-gépen.

A brit bulvárlapok beszámolóiban kissé zavaros, hogy mi történt felszállás előtt és mi leszállás után, de ha jól bogarásszuk, az ürítés felszállás előtt történt, a hatóságoknak pedig már a célállomáson adták át a hölgyet, aki előtte agresszívvá vált. (Ez vagy Varsó, vagy Luton, a cikk elején Luton-Varsó járatról beszélnek, a Wizz szerint Varsó-Luton, de amúgy tök mindegy.)

Az biztos, hogy nem engedték neki használni a vécét, ezután döntött úgy, hogy elvégzi a dolgát a budi előtt, a pilótafülke közelében. A Wizz szóvivője a szokott sablondumával elmondja, hogy mi történt és hogy most már ez rendőrségi ügy. A klotyó felkeresését azért tagadták meg, mert tankolás közben ez tilos, az biztos, hogy teljesen szabályszerűen jártak el. Azt csak a hölgy tudja, miért nem várta ki, hogy elmehessen a vécére, amikor utasok beszóltak neki, hogy mit művel, csak azt tudta válaszolni, hogy próbált a vécére menni, de nem engedték ki.

Lehet, hogy elsőre extrém esetnek tűnik, egy utas taplóságának, de ez a probléma abszolút valós lehet. Még ha az utas el is megy beszállás előtt még a terminálban a vécére, könnyen eltelhet egy óra is, mire felszállás után lehetőség nyílik arra, hogy újra a csészéhez járuljon. Csak Budapestnél maradva, ötven perccel indulás előtt kiírják a kaput, akkor elindul a ember a karámba, ott nincs slozi, sorállás, pár perc késés és a másfél óra sincs messze. És ez még egy átlagos eset, nem számoltunk olyannal, hogy jégtelenítés jön, várni kell valamire, turbulens légkörben később nyitják ki a vécéket. 

Egy egészséges ember nyilván simán kibír ennél sokkal többet is brunya nélkül, de elég egy megfázás, vagy hogy valakin gyorsan megy át a folyadék és a szeku előtt megitta minden maradék italát. Tehát vannak szabályok, hogy mikor kell zárva tartani a vécét, de tök természetes az is, ha akad pár utas, aki nagyon szeretne kimenni felszállás előtt.

Tapasztalataink szerint a személyzet általában profin kezeli az ilyen kéréseket és lehet használni a vécét. De mi is jártunk úgy, pont Wizznél, hogy már egy órája álltunk a betonon és nem engedtek ki. Jégtelenítés volt, érthető. A kérést, hogy ha már lehet, szóljanak, fontos lenne, leszarták. Láttunk olyat is (Ryanair), hogy elég kioktatva küldték a helyére az utast, pont azt nem mondta a sztyuvi, hogy kössél rá csomót ecsém. Előfordul, hogy előretelefonál a légiutaskísérő megkérdezni, hogy épp lehet-e használni a budit. Az biztos, hogy a gépre lépés után minél hamarabb kérjük, annál nagyobb az esély, hogy el tudunk menni vécére

Tök érthető, hogy rövid a fordulóidő, ezért minden húgyos utas púp a személyzet hátán, de a szolgáltatást megvásárló utas részéről meg jogos elvárás, hogy ha nagyon kell neki, akkor bizony ezt akceptálják, találjanak rá megoldást. Bárki lehet rosszul, egy hasmenéssel főleg nehéz mit tenni. Néha van ebből konfliktus, jó lenne, ha egy utas sem kényszerülne olyanra, mint ez a nő.

81 komment

Címkék: Wizz Air vécéhasználat

A bejegyzés trackback címe:

https://fapadosinfo.blog.hu/api/trackback/id/tr7914143455

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Kánikula 2018.07.26. 15:53:52

ez egy kemény WTF pillanat volt!

Etniez 2018.07.26. 18:58:33

Azok az emberek, akiknek inkontinenciás gondjuk van, pelenkát hordanak.
Ez a nő csak játszotta az eszét.

HakapesziM 2018.07.26. 20:09:10

Hát ha jön, akkor jön. És szerencse, hogy csak pisi. És ha a híg fos tör rá valakire?

Nem vagyok járatos az aviatikában, elmondaná valaki miért nem mehetett semmiképpen ki a klotyóra a polák csaj? Milyen veszélyt jelentett volna társadalmunkra?

CoolKoon 2018.07.26. 20:45:54

Függetlenül attól, hogy szerintem is rájátszott a csaj, én egy kicsit se tudom sajnálni a személyzetet. Baszogatják az utasokat és nem engedik ki vécére, mert csak (mert igazából rohadékok)? Oké, akkor szagolják a húgyszagot az utána következő utakon ők is. Pont az ilyen húzások miatt nem tudom a légiutaskísérőket sajnálni, bármennyire is szarul alszanak és hosszú műszakokat tolnak. Dögöljenek bele.

galicius 2018.07.26. 20:46:05

Teljes mértékben megértem a hölgy problémáját.A légiutaskisérők azért is vannak,hogy segítsék a nyomorult utast a problémája megoldásában.És,ha már így találták ki az embert,akkor segítsen a megoldásban.

CoolKoon 2018.07.26. 20:48:26

@HakapesziM: Hogyhogy miért? Mert csak, azért. Indok az a repülésnél semmire se kell. Ha az utasnak nem tetszik a pofája, leszállítják, elvitetik a rendőrökkel, esetleg szarrá veretik a biztonsági orkokkal. Ha pedig véletlenül mégis megérkezik az USA-ba, még mindig visszafordíthatják, ugyanúgy pofára.

funfun 2018.07.26. 21:16:15

Tankolásnál a biztonsági öveket is kicsatoltatják, ha valaki már bekapcsolta, biztonsági okokból, ezt be is mondják. Azért a tankolás nem ablakmosás, van biztonsági kockázata. Gondolom, pont ezért nem lehet WC-re se menni, ha gyorsan el kell hagyni a gépet, minden utasnak az utastérben kell lennie, a személyzet szeme előtt, és nem egy zárt fülkében.

Ha valakin gyorsan átmegy a folyadék, ne igya meg a a nála lévő folyadékot, ha nem akarja, hogy elvegyék, hanem dobja ki.

És a karámban sem kell elsőnek bemenni, akinek pisilnie kell, hanem tényleg a kapuzárás előtt 1-2 perccel.

Szóval van megoldás.

Nehezen tudom ezt megérteni, na.

HakapesziM 2018.07.26. 21:17:58

@CoolKoon: Nos hát én nem vagyok egy nagy repülő, egy kezemen megszámolom hányszor repültem, de azt megfogadtam, hogy fapadosra nem ülök többet. Kerül amibe kerül.

iMarc 2018.07.26. 21:34:41

Anno imádtam repülni, ma európán belül inkább autó. Az égető munkaerőhiány miatt minden szemetet a fedélzetre sodor a szél. Régen pilótának fősuli nélkul esélyed sem volt. Ma?? Semmi papír, csak legyen pénzed a kiképzésre ennyi. Légiutaskísérőknél pláne nincs magas léc.
Ezek után csodálkozol, hogy a problémákra, késésekre, más szivatásra magyarázat nincs, vedd tudomásul te mint utas, hogy a szükséges rossz vagy.

Wizzel egyszer repültem. Soha többet. Ha csak ők vannak, akkor vagy autó, vagy nem utazom.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2018.07.26. 21:42:57

@Etniez:

Nem csak inkontinenciáról lehet szó ilyen esetekben.

heidt 2018.07.26. 22:18:24

Sima véleménynyilvánítás volt a fapados járatokról!
Eleve hogyan lehetnek utasok az éppen tankoló gépen? (Eddig úgy tudtam, hogy ez tilos.)
Ha már ott voltak, milyen extra vészhelyzetet jelentett volna, ha "megszegik" a saját, belső szabályzatukat és beengedik a WC-re az utast? Van olyan kötelező nemzetközi szabály, hogy nem lehet a WC-t a földön álló gépen használni?

CoolKoon 2018.07.26. 22:42:34

@HakapesziM: Való igaz, hogy a fapadosok a legalja, és azon belül is a Wizzair egy külön kategória, de amit fentebb leírtam, az nemcsak a fapadosokra vonatkozik (jellemző példa erre a "United breaks guitars" c. szám és az abban elmesélt történet).

CoolKoon 2018.07.26. 22:45:03

@heidt: Nincs, de az ilyen repülő féregfajzatok mindig a repülés- és utasbiztonság-kártyát szokták előhúzni, bármiről is van szó, és bármilyen kompromittáló bizonyíték is van az éppen aktuális patkánykodásukról.

we dont want arabs here..So what 2018.07.26. 22:48:00

@HakapesziM: rommá fostam a LOT dreamlinerét los angelesig.. Nem merték megtagadni.. Hozzáteszem a varsói reptéren ebédeltem, valami nem volt kóser az biztos, de nem is mertek ellenkezni a hangok hallatán..

ouroboros 2018.07.26. 22:54:43

Nem is kerestek megoldást. Adhattak volna pl. egy poharat.

adrfst 2018.07.26. 22:55:02

Simán lehet, hogy az utaskísérő elhajtotta a vérbe a csajt a problémájával, ő meg bedurcizott.
Csinosak a wizzair-es légikísérők, de nem tudom, mihez kezdenének az utasokkal egy valódi vészhelyzetben, 20 évesen, három hónap munkatapasztalattal a hátuk mögött.

moonshadow 2018.07.26. 23:47:40

Lehetne egy vészbili erre az esetre, meg egy függöny. Daganatos beteg ha éppen kemók közötti időszakban van, bármikor jöhet ilyen probléma.

czerka 2018.07.27. 02:15:15

@adrfst: ismerek elég sok sztyuvit, nem az eszükért vették fel őket. A Wizz-nél csinik és jól oboáznak a kelet-európaiak, mind arról álmodik, hogy majd az Emirates-hez felveszik és feleségül mehet egy gazdag pilótához, akinek leszül pár kölyköt, és ezzel megoldódik az élete. Nem viccelek, mindnek ez jár a fejében. Az ázsiai légitársaságoknál a sztyuviknak, akiket ismerek, szintén ez jár csak a fejükben.
Légi pincérnők, semmi mások. Vészhelyzet esetén úgyis nagyrészt mindenki, aki megmenekül az magának vagy a vakszerencsének köszönheti. Ha kis gebasz van, akkor csinálhatnak valamit, ami amúgy nem atomfizika. Ha nagy gebasz van, akkor meg csak a szerencsére és magára számíthat mindenki.

A pisilős hölgy lehet, hogy vétett a szabályok ellen azzal, hogy az ajtó elé vizelt, de mindenképpen ő az erkölcsi győztes ebben a történetben.

czerka 2018.07.27. 02:17:14

Ez a kisember bosszúja a fogyasztókat sz@rba se néző multi ellen.

Orban VikTROLL 2018.07.27. 04:32:37

"kissé zavaros, hogy mi történt felszállás előtt és mi leszállás után"

Az tortent, hogy tulleptek a megengedett maximum felszallo sulyt, es megoldaskent felszallas elott kiszereltek WC-t a repulogepbol.

n3spr3ss0 2018.07.27. 05:49:01

@Etniez: Itt nem erről volt szó, előbb-utóbb rájössz.

Harvey Weinstein. 2018.07.27. 06:38:54

A fapadosokon a wc szolgaltatast kulon kell igenyelni. Ha senki nem kerte, akkor az adott jaratra nem szerelnek wc-t. Valoszinuleg ez volt a gond.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2018.07.27. 06:49:44

@Harvey Weinstein.:

Te csak ne adj nekik ötleteket, mert még tényleg fizetőssé teszik a WC-t is.

vajdasagi 2018.07.27. 07:34:44

@HakapesziM: A csaj nem lengyel, hanem angol.

lobster thermidor 2018.07.27. 07:39:36

@adrfst:
Na én is mindig ezt mondom!
Bár én fapadodon nem repülök soha, ez egy általános probléma. Én elég gyakran repülök távoli célpontokra, ezért láttam sok érdekességet főleg az öböl - menti országok néhány év alatt óriásira felduzzasztott flottájú, magát nagyképűen prémiumnak nevező légitársaságainál, ahova tömegével veszik fel főleg ázsiából, és a szegényebb kelet - európai országokból a fiatal, könnyen robottá képezhető személyzetet. Azt el nem tudom képzelni mondjuk egy Doha-Colombo, vagy bármilyen járaton, hogy a 45 kilós alig huszonéves ázsiai utaskísérő kislány, akinek a hangja olyan öblös, mint a verébcsipogás, vészhelyzetben rendet tudna-e tenni az alaphelyzetben is elképesztő módon viselkedő utasok között. Ebből a szempontból a Turkish megnyugtatóbb, mert a hosszabb, 8 - 10 órás járatokon tapasztaltabb személyzet dolgozik, és a csapatban mindig van legalább két férfi is.

lobster thermidor 2018.07.27. 07:51:23

@moonshadow:
Teljesen igazad van, de ahhoz, hogy valkinek sürgősen ki kelljen mennie, elég ha izgulósabb az átlagnál, vagy egy majonézes szendvics a reptéren. Röhej, hogy a légitársaságok képtelenek kezelni egy ilyen mindennapos, bármikor előálló problémát.
Persze mással is így vannak, mert a többiek utazását pokollá tevő, a fedélzeten randalírozó gyerekkel, vagy a saját ülésénjelentősen túlterjeszkedő 150 kilós utassal sem foglalkoznak. Aki mondjuk egy 6 - 8 órás repülőúton belefut ebbe, az így járt.

Pirx 2018.07.27. 07:54:02

@iMarc: Azért ha megnéznéd mit kell tudnia egy pilótának az ATPL vizsgán, kicsit megdöbbennél.

Gösser söralátét 2018.07.27. 07:54:15

Ha menni kell, akkor menni kell. A mai világban a szemét és romlott áruk mellett ez van. Az én belem is csak egyszer mondja, hogy haver, keress budit, második esélyt nem ad...

Gösser söralátét 2018.07.27. 07:55:55

Csókoltatom orbán elvtárs hűséges cenzorát... Bekaphatod.

Gösser söralátét 2018.07.27. 07:57:03

No meg a programozót, most úgy tűnik az ő képességei jelentik a blogmotor szűk keresztmetszetét...

Pirx 2018.07.27. 07:57:20

@lobster thermidor: Megnézted a Turkish baleseti statisztikáját? Amúgy én már fejeltem le majdnem a térdem leszálláskor a Turkish járatán. Kicsit odatette a pilóta.

lobster thermidor 2018.07.27. 08:20:15

@Pirx:
Nem, de én nem is erről beszéltem, hanem az utaskísérők életkoráról, és arról, hogy egyes légitársaságok kikkel töltik fel a személyi állományukat. Gondolom a leszállás puhaságáért nem ők a felelősek. Amúgy pedig van kemény, és puha landolás, ezek nem feltétlenül a légitársaságot, vagy a pilótát minősítik, mert ezer külső körülmény befolyásolja a dolgot.

Pirx 2018.07.27. 08:31:46

@lobster thermidor: De az, hogy nem egy túlfutásos balesetük történt, az nem a légiutaskísérőket minősíti.
www.airsafe.com/events/airlines/turkish.htm
Náliuk rosszab mr csak a volt szovjet köztársaságok:
www.airsafe.com/events/regions/europe.htm

Persze. Van kemény leszállás, mi több, ahogy a mondás tartja, a jó leszállás az, amikor saját lábadon távozol a géptől. De azért elég jól megmutatja a különbséget, a leszállás módja.
Az meg, hogy hogy néz ki egy légiutaskísérő... Ha tudj aa dolgát, akkor lényegtelen.

Flyfly 2018.07.27. 08:49:21

@czerka: azt hiszem te tipikusan az az utas vagy, aki ahhoz is a sztyuvik segítségét kéri, hogy a helyére leüljön...

pragmatika2 2018.07.27. 08:56:04

Azért azt nem hiszem el, hogy ha egy utas beszól hogy "vagy beengedsz b.meg, vagy itt fosom össze magam meg a gépet", akkor ne engednék be.
Társaságunkban nem egy ember volt aki először ült gépre, de alap dologként kezelték, hogy beszállás előtt dobnak egy .... akármit.

midnightcoder2 2018.07.27. 09:11:32

@funfun: Elég nehéz megérteni, hogy ha a tankolás valóban veszélyes, akkor miért utasokkal teli géppel csinálják. Ha meg nem veszélyes, akkor ez a szabály is hülyeség.

barli 2018.07.27. 09:16:57

Nekem meg az a a tapasztalatom, hogy amikor kialszik a biztonsági öves lámpa, a fél repülő rohan pisilni. Nem azért, mert nem bírnák ki különben két óráig, hanem azért, mert nem mentek el felszállás előtt, mert majd pisilhetnek a gépen. Viszont ha valami kis késés van, akkor gáz van. Főleg, ha még részegek is, mint a legtöbb angol turista, gondolom a hölgy is. Intelligens ember elmegy WC-re a biztonsági vizsgálat után, mert tud előre gondolkodni..
(a rákos beteg vagy a bepisilő papi persze más kategória)

Online Távmunkás · http://onlinetavmunka.blog.hu 2018.07.27. 09:18:00

A pesti karámban nem lenne kötelező wc-t létesíteni? Persze a balkáni lepukkant repterek között így is mindig megnyeri Liszt Ferihegy a ki tudja mennyire pénzért vásárolt díjat...

telkoe 2018.07.27. 09:49:45

@heidt:
Eleve hogyan lehetnek utasok az éppen tankoló gépen? (Eddig úgy tudtam, hogy ez tilos.)
Rosszul tudtad. Lehetnek utasok, de bizonyos dolgokat nem csinalhatnak.

Ha már ott voltak, milyen extra vészhelyzetet jelentett volna, ha "megszegik" a saját, belső szabályzatukat és beengedik a WC-re az utast?
Nem sajat belso szabalyrol van szo, hanem nemzetkozi repulesbiztonsagi eloiras.

Van olyan kötelező nemzetközi szabály, hogy nem lehet a WC-t a földön álló gépen használni?
Nincs, nem is amiatt tiltottak meg neki. Azert nem hasznalhatta mert tankoltak.

@midnightcoder2: Elég nehéz megérteni, hogy ha a tankolás valóban veszélyes, akkor miért utasokkal teli géppel csinálják.
Kiszallitani / beszallitani egy jo ora idoveszteseg, a tankolas veszalye relativ alacsony. Van amikor igy lehet csak tankolni, pl ha katonai repteren szall le a gep. Nincs kiszallitas, csak megtankolnak es mehetsz az eredeti uticelra.

registerz 2018.07.27. 10:00:45

@vajdasagi: Menj hallásvizsgálatra!

sterimar 2018.07.27. 10:11:19

@midnightcoder2: Nem veszélyes, ha a nem tankoláshoz képest jelentkező kockázatokat kezelik. Ennek az egyik - utasok által is látható - eleme az, hogy a fedélzeti retyót nem szabad használni.

És hogy miért úgy tankolnak, hogy utasok is vannak a gépen sokszor? Mert egy átlag Európán belüli úthoz szükséges üzemanyag mennyiség vételezése 10-15 perc is lehet. Ha csak úgy lehetne tankolni, h nincs utas, a low costok elbúcsúzhatnának a 25-30 perces fordulóidőtől.

onlajnok · http://www.onlajnok.com 2018.07.27. 10:17:43

@czerka: erkölcsi győztes? Hát jól megmutatta tényleg. Ezzel kb semmi kárt nem okozott, nem az utaskísérők fogják feltakarítani, de legalább minden utastársa azt gondolja róla, hogy mekkora egy büdös paraszt. Nyilván ez meg őt nem kell érdekelje, de kb ennyi hozadéka van az egésznek.

onlajnok · http://www.onlajnok.com 2018.07.27. 10:18:55

@sterimar: a vonaton sem lehet az állomáson a wc-t használni, mondjuk annak más oka van. De ez egy szabály, amit be kell tartani, aztán ennyi. Annyi a különbség, hogy ott nincs senki, aki akadályozzon a dologban.

Fillérné Alsómocholády Turbulencia 2018.07.27. 10:25:41

@Gösser söralátét: Most kapjuk be, vagy ráér később? Itt nincs előmoderálás, mert az esetek 99 százalékában nem szükséges. Azt az egy százalékot pedig utólag kiszórjuk, ha kell.

PonDrow 2018.07.27. 10:56:46

@ouroboros: adhattak volna pl. egy katétert :)

alfacharlybravo 2018.07.27. 11:38:28

@HakapesziM: Ha befosik akkor meg azért szállítják le a gépről, hogy mert büdös.

HakapesziM 2018.07.27. 11:57:35

@vajdasagi: Angol? Akkor miért feliratos a videó, és miért mondja: "zsebem zsebnye kurwa"?

pragmatika2 2018.07.27. 12:08:36

@HakapesziM:

Ez egy angol, aki "kurwa" jól beszél lengyelül.

Etniez 2018.07.27. 12:09:33

@n3spr3ss0: 100x repültem már, még nem jöttem rá sajnos.

_B_ 2018.07.27. 12:55:55

Szerintem örüljenek,hogy nem a hígfosás jött rá :D

Midnight Run 2018.07.27. 13:43:47

Ez egy nehéz probléma. Egyrészt biztonsági szempontból valóban nem lehet mindig használni egy repülőn a WC-t (turbulencia, felszállás, leszállás).

Másrészt viszont akadhat olyan helyzet, amikor a vendégnél inkontinencia lép fel.

Valami átmeneti megoldást (szétnyitható pisilőcsésze) kellene, hogy legyen a személyzetnél, hogy ilyen helyzetben segítsenek.

A padlóra pisilés biztos nem optimális megoldás, azt nyilván takarítani is nehéz, meg rengeteg gépidőt vehet el.

Darth Revan 2018.07.27. 13:59:45

Ez semmi, en egyszer osszehanytam a repcsit.

Durva volt, nem ereztem magam jol az egesz uton, fajt a fejem, probaltam aludni. Mar alig 100 meter magasan repultunk a repter felett, amikor hirtelen ramjott a hanyas. kikapcsoltam magam, hogy rhanjak a wc-re (hiszen a ryanair sporolasbol nem tart hanyos zacsit) , az utaskisero azonnal ramformedt, hogy uljek le, de felesleges volt felallnom, mert nem lett volna idom elrohanni a mosdoba.
egy szerencsem volt, hogy nem ult mellettem es elottem senki, igy nem hanytam le az utastarsaimat pedig jutott boseggel az elottem levo es a melettem levo ulesekre is.

mennyit sporol a ryanair a zacskon es mennyibe kerul egy ilyen eset utan kitakaritani a repcsit?

_Neville 2018.07.27. 15:13:43

@onlajnok: Csak a régi pottyantós wc-ket nem lehet az állomáson használni. Amelyikben zártláncú van, azokban szabad.

FF 2018.07.27. 15:49:03

Hát akinek nem bír másfél órát a hólyagja, az menjen vele orvoshoz.

Na hogy érzi ez a Wágner magát? 2018.07.27. 16:13:46

@telkoe:
"Nem sajat belso szabalyrol van szo, hanem nemzetkozi repulesbiztonsagi eloiras."
Ezt előkeresnéd? Csak mert szerintem nem létezik.

@Fillérné Alsómocholády Turbulencia:
Húha, lehet még jelentkezni erre a szolgáltatásra?
Én azt kérném, most kapjátok be. :-)
Vagyis inkább te, mert a nicked alapján nőnek tűnsz. Én még nem értem el a nemi egyenjogúságig és gendersemlegességig minden téren, vállalom, hogy szexista vagyok.

2018.07.27. 16:27:59

Annyit olvasok itt a fapadosok problémáiról, hogy eldöntöttem, hogy inkább magángéppel utazom, ha mennem kell valahová.

csincsilla72 2018.07.27. 17:22:38

@Na hogy érzi ez a Wágner magát?: A Tajgetoszig azért elrugdoshattak volna. Csak úgy barátilag. És veled együtt az összes szexista faszt, aki a megállíthatatlan nemi egyenjogúságnak köszönhetően idővel majd megtanulja magát egyedül reprodukálni, főzni, mosni, maga alól kiganézni, mert nő két méterre nem fogja megközelíteni. :-)
@FF: Van javasolható az inkontinencia-betét.

Józsefné Varga 2018.07.27. 17:27:38

@vajdasagi: A telefonba lengyelül beszél.

adrfst 2018.07.27. 18:02:40

@lobster thermidor: Felszállás előtt én is el szoktam gondolkodni, hogy a légikísérők fogják az utasok életét menteni, vagy a bátrabb utasok mentik majd a sokkos állapotban lévő kollégákat, ha valami balul sül el.
Ebből a szempontból a Lufthansa kissé idősebb de rutinos légikísérői voltak nekem a legmegnyugtatóbbal. Ők többnyire nem olyan dekoratívak, mint a wizzaires kislányok, da valószínűleg tudták volna kezelni még a fenti pisilős esetet is.

Na hogy érzi ez a Wágner magát? 2018.07.27. 18:15:53

@csincsilla72:
Mi van, aranyom, nem dugtak még meg ebben az évezredben?
Ha gondolod, intézek neked valami pofás kis tenyészkant Mészáros Lölő farmjáról, hogy lenyugodjál egy kicsit. Nm tudom, mennyi lehet egy fedeztetés, gondolom, 10 rugó alatt, a vendégem vagy rá.

heidt 2018.07.27. 18:31:07

@telkoe: Alaphelyzetben NEM lehetnek utasok a fedélzeten tankolás közben. Erre csak akkor van lehetőség, ha nem előre tervezett tankolásról, utántöltésről van szó, vagy olyan beteg tartózkodik a fedélzeten, aki nem mozgatható.
Ezt a szabályt erőszakolják meg a fapadosok a fordulóidejük rövidítése érdekében. (Elméletileg az utasoknak nem lenne semmi keresnivalójuk a tankolókocsi elhagyási útvonalában, a szellőzőnyílások előírt távolságán belül (biztonsági zóna) a betonon, mégis sokszor ott bóklásznak.)

Amennyiben mégis utasokkal a fedélzeten kell tankolni a gépet, akkor rengeteg speciális szabályt kell betartani. Néhány ezek közül:
Világítania kell a "NO SMOKING" szignálnak, de nem világíthat a biztonsági övek bekapcsolására figyelmeztető jelzés.
Az utasokat figyelmeztetni kell a biztonsági öv kikapcsolására.
Biztosítani kell, hogy a fő utas ajtók közül legalább kettő (vagy fő utas ajtó és egy vészkijárat, ha csak egy fő ajtó áll rendelkezésre) folyamatosan nyitva legyen, az utasok biztonságos evakuálása miatt, vészhelyzet esetén.
A kiszolgáló tevékenységet és a repülőgépen végzett munkát, például a catering töltést és a takarítást úgy kell elvégezni, hogy ne akadályozzák a kilépést.
A repülőgép fedélzetén a folyosókat és a vészkijáratokat szabadon kell hagyni. (Például nem lehet tankolás közben csomagokat pakolászni.)
Ezek a szabályok még sokáig folytatódnak, de sehol nem említik a mosdó használatának tilalmát. Bővebben: www.skybrary.aero/index.php/Refuelling_with_Passengers_on_Board

lobster thermidor 2018.07.27. 19:08:42

@Pirx:
Más egyéb félreértéseid mellett, bár én inkább szándékos félremagyarázást érzékelek a szavaidban, az a szomorú valóság, hogy én a legkevésbé sem a kinézetről beszéltem.

lobster thermidor 2018.07.27. 19:11:23

@adrfst:
Nekem is ez volt az alapgondolatom.

The Biclops 2018.07.27. 19:25:13

A Lisztr Ferenc reptér amugy nem rossz, teljesen megfelel egy ilyen országnak. Ami nem felel meg, az a wizzair ryanair fele allattereles. Ezert nem utazom többé fapadossal. A Lufthansa, Swiss, KLM, BA, Virgin kategória nem annyival drágább, mint amennyivel igenyesebb es emberibb. Jo, persze nincs 2-6000 ft-os jegy naluk, de aki annyiert vesz jegyet, ne csodalkozzon, ha azt kapja, amiert fizetett. A repules kurva drága biznisz, ha keveset fizetsz, annak oka van.
Ez a csaj eleg jol beszelt angolul, kizartnak tartom, hogy ha azt mondja a sztyuvinak, hogy ő beteg, es itt rögtön osszefossa magat, akkor a sztyuvi ne keresett volna megoldást. Ez a csaj egy igenytelen barom, ilyet ember nem csinal. A cikkiromegis őt védi.

ComLo 2018.07.27. 19:58:18

@lobster thermidor: Szerintem ezzel a "háttérben" rohadtul foglalkoznak, mert nem ismerek olyan sokat utazó embert, akiket ezek a problémák ne zavarnának különösen.
A gond inkább az, hogy nincs rá jó megoldás. Én tuti fizetnék akár kicsivel többet is, ha garantálnák, hogy a 8-10 órás éjszakai út alatt, nem lesz a közelemben visító gyerek/nem lóg át a szomszéd. De mit csináljanak? Tiltsák le a 14 alattiakat bizonyos járatokról? Kötelezővé tegyék, hogy X kiló felett 2 jegyet kelljen venni? A népharag percek alatt mosná le a légitársaságot. Többszörösét buknák reputációban, mint amit nyernek kevés ember elégedettségén. Max annyit tehetnek, hogy bővitik a prémium economy-t ami többért ugyan, de a második problémára már-már ad valami megoldást, gyerekeknél pedig azon szolgáltatásokat, amik a gyerek foglalkoztatását segítik.

Edmonton2 2018.07.28. 00:18:39

Sosem értettem, hogy egy fapados blogon miért kommentelnek olyanok, akik soha nem ülnének fapadosra. Egyébként én nagyjából 70-szer utaztam fapadossal életem során és soha semmi problémám nem volt belőle. A fapadosénál sokkal nehezebb körülményeket is ki tudtam bírni azért, hogy szép helyekre jussak el.

lobster thermidor 2018.07.28. 12:39:40

@ComLo:
Nekem az a meggyőződésem, hogyha nagyon akarnák, meg tudnák oldani ezeket az átlagos utazókat bosszantó problémákat, csak ahogy írod, a problémát generáló kisebbség olyan hangos tiltakozásba kezdene, aminek az ódiumát nem vállalja be egyik légitársaság sem. ELég megnézni a hisztis gyerekekről szóló cikkek alatti hozzászólásokat, amikben az "anytigris" típusú szülők a legnagyobb vehemenciával dorongolják le az egyébként csak a kulturált megoldást reklamáló megszólalásokat.

ComLo 2018.07.28. 13:59:01

@lobster thermidor: Ohhh ... 2 modern nevelést valló anyatigrist kíván az ember maga elé és mögé egyaránt, hacsak egyszer van "szerencséje" egy echte arab családhoz (mielőtt: muzulmán országban élek, tisztelem a kultúrát, elitélem az előítéleteket ... de ez 10-ből 9 tehetős arab családra igaz a tapasztalatom szerint). Apuka messze a családtól külön, nem is foglakozik velük. Anyuka a reptéren vásárláson kívül, csak arra figyel 1000%-ig hogy ne érintkezzen idegen férfival. Ezek eredője, hogy a gyereket senki nem neveli meg, még minimálisan sem, üvöltenek, törnek zuznak, ha pedig nagy a baj apu, pénzzel majd megpróbálja megoldani.
Abba a hibába nem esnék, hogy megvan a megoldás csak nem merik alkalmazni. Mi történne, ha mondjuk letiltanák a gyerekeket a repülőről? A társaság bukna egy csomó jegyet (a családosokat), és még egy csomót, a rossz reklám miatt. Másik oldalon, lenne pár elégedett ügyfél, akik legközelebb is őket választanák. De ha nem lépik meg, nincs kiesés, a megyötört utazó pedig, megint őket fogja választani, mert nincs másik alternatíva.

lobster thermidor 2018.07.28. 14:41:24

@ComLo:
Most itt nem mennék bele a különféle nációk gyermeknevelési, és "tartási" szokásaiba, ugyanis a régi szólással élve az egyik kutya, a másik eb. Igaz a nevelési elvek más alapon állnak, de a gyakorlatban csak nüansznyi különbségek vannak. Az biztos, hogy a tapasztalataim szerint a légitársaságok külön kis ajándékokkal, játékokkal, gyerek menüvel, kiemelten figyelve a kényelmükre keresik a gyerekkel utazók kegyeit abból kiindulva, ha a szülők elégedettek a fedélzeti kiszolgálással, akkor más alkalommal is az adott cég járataival fognak utazni, és persze ezek a marketingfogáaok egy hosszabb távú befektetés részei is, hiszen a gyerekekből lesznek az utazgató felnőttek. Csak hát az itt az alapvető gond, hogy utasok túlnyomó többsége kinőtt már a gyerekkorból. :)

ComLo 2018.07.29. 06:40:00

@lobster thermidor: Ez tök igaz amit mondasz de nézd a dolgot visszafelé: az hogy foglalkoznak a gyerekkel, játékot, ajándékot adnak neki, előbb kap gyerekmenüt mint akárki más, körbeviszik a repülőn stb, az azért is van, mert így lefoglalják a gyereket és addig sem zavarja a többi utast. Ahogy írtam, szerintem ennél több, reálisan nem nagyon várható el egy légitársaságtól.

M. Péter 2018.07.29. 13:33:05

@heidt: Kb. 3-szor voltam repülőn, amikor tankolt, egyik sem fapados volt. Nem mozgatható betegre nem emlékszem. Az előre tervezettnek számít, ha az A-ból B-be menő gép leszáll C-ben tankolni, ahova egyébként nem menne, mert A-ban kevés a benzin, mert a helyi finomító leállt? Ha igen, akkor az Iberia is megszegte a szabályokat.

hülyegyerek12 2018.08.03. 20:44:55

@ComLo: Nyilván mindenki mást vár el a pénzéért, én is azon tudom felbaszni magam, ha ez nincs arányban azzal amit kifizettem, és megjegyzem h ez nem a légitársaság hibája. Rengeteget utazom fapadoson, ui 2 órán keresztül simán kibírom, sok helyre csak ez megy, nem fogom az időm átszállásra elbaszni sznobságból. Megveszem a nagy lábteret, az elsőbbségit, és rettegek attól, h egy kisgyerekes anyuka odatelepedjen mellém, de ez előfordul máshol is. Bár felesleges pénzkibaszásnak tartom, de pl Ny-ba egy tárgyalásra utaztam, és az érkezés után 4 órám lett volna pihenni, nyilván business jegyet vettem, h ne mosottszarként érkezzem. Együtt utaztam persze 2 kis nyomorult elkényeztetett és üvöltő gyerekkel, majd hiába könyörögtem egy economy ülésért, de egyetlen kibaszott hely nem volt, úh a légikísérők lehajtható székén húztam meg magam. Félúton szóltak, h a férgek végre elaludtak, visszasompolyogtam, nehogy felébredjenek és tudtam 2-3 órát aludni. De komolyan, mi a kurva anyámért lehet 3 évesen busines classon őrjöngeni?

ComLo 2018.08.04. 05:45:37

@hülyegyerek12: Ilyen horror story-ból végtelen van. Az enyém: Jakartából Budapestre Turkish-el, amiből a Jakarta Istambul járat 12 óra, este indul és hajnalban száll le (tehát full éjszaka repülsz). Egy kiskölyök, a teljes (!) utat végig üvöltötte mögöttem. 8-9 óra körül már azon gondolkoztam, ez biztos valami gunniess rekord lehet. De kevésbé mosolyogtam, lévén délelőtt nekem is megbeszélésem volt.

Ami viszont a lényeg: ahogy mondtam, megoldás, legalábbis egyszerű, nincs rá. Letiltani nem fogják a gyerekeket a gépről, mert csak vesztenek rajta.

De azért álljon itt a másik oldal is: van eset, amikor én megértem a gyerekkel utazókat. Nah nem az önmagát megvalósító ezért a 2 évesével Balin nyaraló anyukára gondolok. Viszont pl én Ázsiában élek, itt a munkám, itt a párom. Ha majd egyszer lesz gyerekünk, az apai nagyszüleit, és a fél családot így láthatja legpraktikusabban. És napjainkban rengeteg ilyen interkontinentális család van már. (megjegyzem, tapasztalataim szerint, azok a gyerekek akik kikoruk óta sokat repülnek, jellemzően jobban viselik az ilyen utazásokat. adja ég, hogy az én gyerekem is ilyen legyen majd :-) )

hülyegyerek12 2018.08.04. 10:51:12

@ComLo: Rengeteg olyan luxus szállodát ismerek, ahol kikötik, h kizárólag 18 éven felüli vendégeket van módjuk fogadni. Nem arra gondoltam, h a gyerekeket ki kell tiltani a légi közlekedésből (megjegyzem Európán belül engem se idegesít, 2-3 órát nincs az az üvöltő vadállat akit nem tudok elviselni), de azt jó gondolatnak tartanám, ha pl a busines classon bevezetnének korhatárt (nem is feltétlen a 18-at, sztem egy 14 éves gyerek már tud viselkedni), így lenne lehetőség extra pénzért extra szolgáltatáshoz, itt biztos nyugalomhoz jutni...

vajdasagi 2018.08.08. 08:39:03

@registerz: Szia. A hallásvizsgálat lehet, hogy rámfér. De a csaj sokkal tisztábban beszél angolul, mint lengyelül. A kiejtéséből arra tippelnék, hogy már Angliában született.

vajdasagi 2018.08.08. 08:40:53

@Józsefné Varga: Az kétségtelen, hgoy a telefonban lenygelül beszél, de az angolja tisztább, mint a lengyelje. Annyir anem tudok jól angolul, hogy belőjen a régiót is, de a kiejtéséből ítélve már a gyerekkorában Angliában élhetett.

Töhötöm Kolompos 2018.08.08. 12:09:15

@hülyegyerek12: Egyébként pont az ilyen "Adults only" szállodák kapcsán gondolkodtam el én is, hogy miért nem lehet ezt megcsinálni a légiközlekedésben is. Ha a szállodák megcsinálhatják, akkor a légitársaságok is. Amennyi embert ezáltal vesztenek (=kisgyerekkel utazók), annyi jöhet is pluszban (=akik fizetnének is azért, hogy biztosan ne gyerekkel utazzanak együtt).
Legalább bizonyos járatokon simán be lehetne próbálkozni vele.
süti beállítások módosítása