Bizonyára történt már hasonló, de most valaki képes volt levideózni is, ahogy egy nő odavizel a repülőgép folyosójára egy Wizz Air-gépen.
A brit bulvárlapok beszámolóiban kissé zavaros, hogy mi történt felszállás előtt és mi leszállás után, de ha jól bogarásszuk, az ürítés felszállás előtt történt, a hatóságoknak pedig már a célállomáson adták át a hölgyet, aki előtte agresszívvá vált. (Ez vagy Varsó, vagy Luton, a cikk elején Luton-Varsó járatról beszélnek, a Wizz szerint Varsó-Luton, de amúgy tök mindegy.)
Az biztos, hogy nem engedték neki használni a vécét, ezután döntött úgy, hogy elvégzi a dolgát a budi előtt, a pilótafülke közelében. A Wizz szóvivője a szokott sablondumával elmondja, hogy mi történt és hogy most már ez rendőrségi ügy. A klotyó felkeresését azért tagadták meg, mert tankolás közben ez tilos, az biztos, hogy teljesen szabályszerűen jártak el. Azt csak a hölgy tudja, miért nem várta ki, hogy elmehessen a vécére, amikor utasok beszóltak neki, hogy mit művel, csak azt tudta válaszolni, hogy próbált a vécére menni, de nem engedték ki.
Lehet, hogy elsőre extrém esetnek tűnik, egy utas taplóságának, de ez a probléma abszolút valós lehet. Még ha az utas el is megy beszállás előtt még a terminálban a vécére, könnyen eltelhet egy óra is, mire felszállás után lehetőség nyílik arra, hogy újra a csészéhez járuljon. Csak Budapestnél maradva, ötven perccel indulás előtt kiírják a kaput, akkor elindul a ember a karámba, ott nincs slozi, sorállás, pár perc késés és a másfél óra sincs messze. És ez még egy átlagos eset, nem számoltunk olyannal, hogy jégtelenítés jön, várni kell valamire, turbulens légkörben később nyitják ki a vécéket.
Egy egészséges ember nyilván simán kibír ennél sokkal többet is brunya nélkül, de elég egy megfázás, vagy hogy valakin gyorsan megy át a folyadék és a szeku előtt megitta minden maradék italát. Tehát vannak szabályok, hogy mikor kell zárva tartani a vécét, de tök természetes az is, ha akad pár utas, aki nagyon szeretne kimenni felszállás előtt.
Tapasztalataink szerint a személyzet általában profin kezeli az ilyen kéréseket és lehet használni a vécét. De mi is jártunk úgy, pont Wizznél, hogy már egy órája álltunk a betonon és nem engedtek ki. Jégtelenítés volt, érthető. A kérést, hogy ha már lehet, szóljanak, fontos lenne, leszarták. Láttunk olyat is (Ryanair), hogy elég kioktatva küldték a helyére az utast, pont azt nem mondta a sztyuvi, hogy kössél rá csomót ecsém. Előfordul, hogy előretelefonál a légiutaskísérő megkérdezni, hogy épp lehet-e használni a budit. Az biztos, hogy a gépre lépés után minél hamarabb kérjük, annál nagyobb az esély, hogy el tudunk menni vécére
Tök érthető, hogy rövid a fordulóidő, ezért minden húgyos utas púp a személyzet hátán, de a szolgáltatást megvásárló utas részéről meg jogos elvárás, hogy ha nagyon kell neki, akkor bizony ezt akceptálják, találjanak rá megoldást. Bárki lehet rosszul, egy hasmenéssel főleg nehéz mit tenni. Néha van ebből konfliktus, jó lenne, ha egy utas sem kényszerülne olyanra, mint ez a nő.
Utolsó kommentek