FAPADOS TIPPEK, TRÜKKÖK, ÉLMÉNYEK

emailicon.png Vélemények, tapasztalatok,
sztorik ide jöhetnek: 
fapadosinfoblog@gmail.com

Facebook

Utolsó kommentek

Címkék

10 éves (1) 15 év (1) A321 (2) A321neo (1) Aegean (1) Airbnb (2) airbus A321neo (1) Air Asia (1) Air France (4) ajándék (2) Akaba (1) akció (18) alapok (1) alapszabályok (1) Alhambra (1) always getting better (1) Amalfi-part (3) amman (2) Ammán (1) Andalúzia (1) apartman (1) app (2) arabok (1) Arad (1) árazás (1) árcsökkenés (1) áremelés (2) árkörkép (3) ármustra (5) Athén (5) átirányítás (1) átszállás (3) autóbérlés (7) Azori-szigetek (5) bádogsátor (2) bádogterminál (4) Baku (1) balatoni menetrend (2) baleset (1) balhé (1) balkáni útvonalak (2) bankkártyacsalás (1) Barcelona (2) Bázel (1) bázis bezárása (1) Bécs (1) becsekkolás (1) bénázás (1) Bergamo (1) Bergen (2) Berlin (1) Birmingham (1) bíróság (1) biztonság (1) biztonsági ellenőrzés (3) blama (1) blöff (1) Blue Lagoon (1) Bordeaux (2) Bosznia-Hercegovina (1) Bruges (2) Brusseles Airlines (1) Budapest-Belgrád (1) Budapest Airport (9) Budport (4) buliturista (1) bunkóság (4) büntetés (1) buszjegy akció (1) busztranszfer (1) camper (1) Chania (1) Cinque Terre (1) Ciprus (6) Cork (2) Costa Brava (1) couchsurfing (1) csekkin (1) csőd (2) csomagdíjak (1) csomagellenőrzés (1) csomagszabályok (29) Dánia (1) DCC (1) Debrecen (6) devizaátvátós trükk (1) díjemelés (2) Discount Club (1) drón (1) easyBus (1) easyJet (17) Egyiptom (2) egynapos repülés (2) egyszer megéri (1) Eilat (4) Eindhoven (1) elhagyott poggyász (2) emelt díjas ügyfélszolgálat (1) Eszék (1) Eurostar (1) évforduló (1) fapadosok árazása (2) fapados buszok (1) fapados kódex (1) Fat Track (1) felvásárlás (1) Ferihegy (9) Ferihegyi busz (2) Fez (1) fillérekért (6) Finnország (2) fjord (1) Flibco (1) Flixbus (2) Flybe (2) FlyNiki (1) Foci EB 2016 (5) Folegandrosz (1) fontos tudnivalók (1) főszezon (1) Francia Riviéra (4) Fuerteventura (5) Funchal (1) futás (1) futópálya-felújítás (1) Gatwick (1) géplekésés (2) géprohamozás (1) Germanwings (1) Gibraltár (1) görög csőd (1) Görög szigetek (3) Granada (2) Gran Canaria (2) gyerektelen utazás (1) Győr (1) gyorsjelentés (1) hányinger (1) hasznos infók (1) hatalomváltás (1) helyleosztás (3) Hertz (1) hitelkártya költség (1) Hollandia (1) Holt-tenger (1) horror (3) hosszú hétvége (1) hotel (1) Huelva (1) információ (1) ingyen wifi (1) Írország (1) Isztambul (3) Izland (11) Izrael (5) járatindítás (1) járatmódosítás (3) járat megszűnés (1) jegyárak (1) jegymustra (1) Jeruzsálem (1) jófejség (1) Jökulsarlon (1) Joon (1) Jordánia (2) jótanácsok (1) kamu (1) kamuakció (1) Kanári-szigetek (6) Kannonkoski (1) kártérítés (6) Kassa (1) katasztrófa (5) Kavala (1) Kazahsztán (1) kedvenc városaink (5) kényelmetlenség (9) kert (1) kés (1) késés (6) kézipoggyász (5) Kirkjufell (1) Koppenhága (1) kósz (1) Kotor (1) Kréta (1) Kükládok (1) kutya (1) kvíz (1) Lamezia (2) Lanzarote (4) Lappföld (1) last minute (2) Laudamotiob (1) laudamotion (1) La Palma (2) légikatasztrófa (3) legjobb helyek (1) legjobb reptér (1) Legoland (1) lehúzás (15) lényeg (1) Lipari-szigetek (2) Lisszabon (4) London (6) Lufthansa (3) Lugano (1) Luton (3) luxus (1) lúzerség (1) Lyon (1) Maastricht (3) Madeira (3) magyar (1) Malaga (1) Malév (2) Malév GH (2) Mallorca (1) Malpensa (1) Málta (2) Marákes (2) Marokkó (2) Marrákes (2) Mastercard lounge (3) MÁV (2) megszűnő útvonal (3) megújulás (1) mellékhelyiség (1) Mélosz (3) menekültek (1) mentőár (1) Michael OLeary (2) mikonosz (1) Mikulás (1) MiniBUD (4) Miskolc (1) mocsokságok (1) mökki (1) Monaco (1) Monarch (1) Montenegro (1) munkakörülmények (1) Nagyvárad (1) National express (1) Nizza (3) nők (1) Norvégia (3) Norwegian (2) nyaralás (2) nyaralójáratok (2) nyári akció (1) nyári menetrend (1) óceán (1) Olaszország (1) olcsó jegyek (16) olcsó szállás (1) Onnibus (1) összehasonlítás (4) őszi szünet (1) otthagyott csomag (1) óvintézkedés (1) Páfosz (1) Pafosz (4) panasz (1) parasztvakítás (1) Párizs (3) parkolás (2) Pécs (1) Pegasus Airlines (1) petíció (1) Petra (1) pilótahiány (1) Pisa (1) Pizzo (1) poggyász (3) Polskibus (1) Popstrand (1) Porto (3) Portugália (3) Positano (1) Premier Hub (1) Premier Inn (1) prémium szolgáltatások (2) priority (1) Privilege Pass (2) profit (2) profit warning (2) repjegy (1) reptér (2) reptéri alvás (1) repülési tilalom (1) repülőtér (3) részeg (1) Reykjavík (1) romantika (1) Ronda (1) Rovaniemi (1) Ryanair (73) Saint Tropez (1) Santander (1) Sanyolország (1) Sao Miguel (1) Schönefeld (1) Scilla (1) Sevilla (2) Skócia (2) Skót Felföld (2) sorbaállás (1) Southend (2) Spirit (2) spórolás (1) Stansted (1) Stavanger (1) strand (1) Stromboli (1) Svájc (1) szabályváltozás (1) szakszervezet (2) szállás tippek (2) Szaloniki (1) Szantorini (1) Szarajevó (1) Szardínia (2) szavazás (1) szeku (1) Szentpétervár (1) szétültetés (5) szexista (1) Szifnosz (2) sziget (2) szinte ingyen (1) Szófia (1) szolgáltatások (4) sztrájk (6) sztyuvi (2) szülinap (1) Tampere (2) Tel-Aviv (2) téli menetrend (1) Tenerife (3) Terceira (1) térkép (1) terrorveszély (3) teszt (2) tévhitek (1) tömeg (1) törlés (14) Transavia (2) Transmediterranea (1) transzatlati járatok (1) Travelodge (1) trükközés (2) túlértékelt (1) túra (1) türelmi idő (1) tuti tippek (1) ufb (3) ügyfélszolgálat (1) új festés (1) új járat (8) új menetrend (8) új útvonal (9) Ukrajna (1) ülőhelyleosztás (3) ultrák (1) utasjog (2) utasszívatás (7) utastájékoztatás (2) utazási iroda (2) útdíj (2) üzleti utasok (1) Valentin-nap (1) változás (1) Váradi József (4) vasút (1) vécéhasználat (1) Velence (3) Velencei-tó (1) Velence Korzó (1) vis maior (1) Vueling (2) vulkán (2) West Fjords (1) wifi (1) Wizz Air (100) Wizz kártya (3) Wow (1) Yumurdzsak (1) Címkefelhő

Ezért hagyja lazán Budapesten az utasok csomagjait a Ryanair

2018.07.22. 23:53 Fillér B. Gusztáv

Valóban durva, hogy két egymást követő Budapest-Gran Canaria járat is úgy indult el, hogy az utasok csomagjait szándékosan Ferihegyen hagyták. Miért? Röviden: mert a rossz szabályozás miatt megtehetik. Kicsit hosszabban: a maga szempontjából a Ryanair a kisebbik rosszat választotta.

Ez egy heti járat és már csak azért is pikáns a történet, mert a Ryanair legdrágább budapesti járata. Erre nincsenek még 20 ezres jegyek se, egy vagyonért tudják adni őket, mert ez az egyetlen menetrend szerinti járat az egyik legnépszerűbb Kanári-szigetre. Érthetetlen, hogy miért csak heti egyszer tolják, de legalább két idióta egyenkommenttípus most nem jöhet: se az "ezért olcsó a fapados", se a "nem kötelező velük repülni, menjél mással"

Múlt vasárnap a pilóták taktikusan kummantottak egy nagyot, csak akkor árulták el az utasoknak, hogy a csomagjaik Budapesten maradtak, amikor már úton voltak. A mai esetnél a földön bejelentették, hogy a csomagok nem tudnak jönni (igaz egyes hírek szerint most is csak azért, mert az utasok kiszúrták, hogy kifelé rámolják a csomagokat), ki is tört a lázadás az utasok körében. A részletek és a betonon átpakolók képei az Index cikkében, mi inkább a háttérről. Ha jól értjük, a feladottá átminősített kézipoggyászokat is kidobták, vagyis nulla cuccal mente, vagy mehettek volna sokan .

ryangc1.jpg

Azt, hogy ki mit cseszett el a múlt héten és most, nem tudjuk. Nem is fogjuk megtudni valószínűleg, mert az illetékesek nem kommunikálnak róla. A múlt héten a reptéri csomagtovábbító rendszer hibájáról volt hír, most pedig arról, hogy túlsúlyos volt a gép. Az utas szempontjából tök mindegy, az biztos, hogy a mai esetben a Ryanair hatalmas hibájáról van szó. Talán nem a múlt heti utasok csomagjaival volt tele a raktér, fogadjuk el, hogy hiába repül egyfajta géptípussal a Ryanair, lehetnek különbségek a terhelhetőségben. Valószínűleg számított, hogy a maximális hatótávolságot közelítő útvonalról van szó, tele tankkal kell repülni, üzemanyagsúlyon itt nem lehet spórolni. Egy ilyen útvonalon elég egy gépcsere, vagy rosszul számolt csomagmennyiség és a pilóta azt látja, hogy a megengedett felett van a súly. Ilyenkor pedig ledobják, ami nem fér. A Wizz is ilyesmibe szaladt bele az emlékezetes búváros esetben.

Egy laikusnak persze az még kevésbé érthető, hogy ha több mint 30 ember úgy dönt, hogy inkább leszáll és nem utazik el a csomagja nélkül, akkor miért nem lehet helyettük elvinni legalább pár motyót Egy biztos: a múlt héten is, most is sietnie kellett a kapitánynak, szöszölni nem volt idő. Ennél a nagyon hosszú útvonalnál viszonylag szerény csúszásnál is lejár a személyzet munkaideje. Ők hajnalban kezdtek Gran Canarián, ha egy bizonyos időpontig nem indulnak el visszafelé, akkor itt ragadnak. Mehetnek szállodába pihenni, meg vihetik az utasokat is, fizetve nekik szállást, ellátást, transzfert. Ráadásul ha csak másnap reggel indulnak, azzal nem csak a mai járaton szívja meg az összes utas, hanem kapásból törléssel indítanak holnap, mert nem lesz ott a gép a bázison - ha jól tudjuk, Gran Canarián nincs tartalék. Ez iszonyat nagy költség még akkor is, ha csak az érintett járatokon utazók kis része vasalja be a cégen ráadásként a fejenkénti 400 eurós kártalanítást.

ryangc2.jpg

A Ryanair szempontjából egy a lényeg: elindulni időben. Csomagokkal, vagy nélkülük, az mindegy. Ha az utast (self loading cargo) időre leszállították, a rend nem bomlik meg, a csomagokkal meg lehet utólag csinálni valamit. Vagy nem, mert akkor se történik semmi. Ígérgették ma is, hogy meddig viszik, de ez nyilván blöff, nincs közvetlen járatuk egy hétig, így meg bonyolult ügy, amivel nem szeretnek foglalkozni. A mottó: bukunk néhány száz ideges utast, benne van a rendszerben, kit érdekel, majd az olcsó jegyek hoznak ezer másikat.

A szabályozás tehát szar, amilyen szigorú késésnél, annyira semmi joga nincs az utasnak csomagproblémánál. Ahogy a gépről az egyik utas elmondta, fel is világosították őket, hogy aki elrepül a csomagja nélkül, napi 50 euróért vásárolgathat, azt térítik meg. A szabályozásban csak "ésszerű mértékig" van, ez a Ryanair szerint tehát 50 euró. De ezt se szokták pöccre kifizetni, lásd a Wizz esetét, ahogy a búvárügyet kezelték.

A Ryanair ilyenkor tehát a kisebbik rossz mellett dönt, az pedig, hogy neki mi a kisebbik rossz, a felemás fogyasztóvédelmi szabályozás következménye. A magyar utasok közül pedig akik úgy döntöttek, hogy itthon maradnak, valószínűleg azok jártak a legrosszabbul. Azon túl, hogy bukták a nyaralást, az égvilágon semmi kártérítés nem jár nekik, hiszen önként lemondtak az utazásról. Ha bármit ki akarnak sajtolni a Ryanairből, azt csak hosszan pereskedve tudják majd. 

A károsultak eltökéltek, egyikük azt mondja, összefognak és emennek a perig. Mi pedig kíváncsian várjuk a fejleményeket és természetesen be is számolunk róluk.

 

111 komment

Címkék: Ryanair otthagyott csomag

A bejegyzés trackback címe:

https://fapadosinfo.blog.hu/api/trackback/id/tr6214129159

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Darth Revan 2018.07.23. 09:35:34

@nyúúlacska: az atszallas nem nyero. csak nagy ardifferencia eseten gondolkodom el azon, hogy atszallassal menjek (es ha van folos idom)

saks 2018.07.23. 09:51:59

Ezért mondom én folyamatosan, hogy a fapadosok működését is hatósági szinten kellene szabályozni!

nyúúlacska 2018.07.23. 10:02:17

@Darth Revan: Húúú, nekem nagyon nyerő, mert imádok utazni, repülni, imádom a reptereket:)) Ez biztos valami betegség lehet nálam:))) Életem egyik legnagyobb élménye volt, amikor gyerekként, időszámításunk és Emirates előtt Wellingtonba utaztam, jó sok átszállással:))

Yumurdzsak 2018.07.23. 10:33:58

Most tényleg 1400 kilóról ban szó? Mindenki a reptéren veszi a csomagokat és a pilótának a füékében jut eszébe h basszus a csomagokat nem számoltam? És ha felszáll a szumóválogatott akkor leszállítanak két stewardest?
Itt valami más lehet a háttérben.

ordasbacsi 2018.07.23. 11:10:51

Csak Magyarországon szopatja ennyire a parasztokat ez a két senkiházi cég vagy egész európára jellemző?

Kánikula 2018.07.23. 11:41:20

@Yumurdzsak: Ezen gondolkodtam én is. Elvileg előre tudnak mindent, utasszám, csomagszám, kézipoggyász darabszám.

Biztosan van eltérés, mert túlsúllyal jelennek meg, utolsó pillanatban a reptéren fizeti a csomagot stb.

Lehet last minute adott el egy nagyobb csoportnak egy iroda? bár nem hiszem, hogy ezt nagyon akciózni kellene.

Kánikula 2018.07.23. 12:29:33

@Yumurdzsak: "..a cég flottájában számos olyan gép található, amit nem 74 tonnára, hanem kevesebbre papíroztak le, ezt a konkrét gépet például csak 66 tonnára (lehet, tud többet is, de mivel a papírja alapján nem, így nem lehet jobban megpakolni). Így kevesebb a maximális felszállósúly, ami miatt alacsonyabb az illeték is."

a megfejtés ez lesz inkább.

Darth Revan 2018.07.23. 12:36:11

@nyúúlacska:

nem wellingtonba, hanem aucklandba mentem de en is rengeteg atszallassal, mert ugy volt olcso (atszallas: Londonban, Hong Kongban es Sydneyben)
Nekem nem volt tul jo elmeny turista osztalyon. lehet gyerekkent elveztem volna.

Stock Holmi 2018.07.23. 12:48:12

Mi most voltunk a múlt héten Pafoszon a Ryanairrel, biztos ami biztos alapon már eleve úgy készültem, hogy a kis kézipoggyászba, ami mindenképp felmehet a gépre, 2 napi váltó ruhát csomagoltam. Napi 50 euró pedig teljesen jó "kártérítés" a cégtől, gyakorlatilag így a repülőjegyed nagy részét visszafizetik, az első 3 nap pedig úgyse vennéd fel a Ferihegyen hagyott bőrönd ruhakészletének teljes tartalmát. Ha pedig annyira fontos valakinek, hogy biztosan vele utazzon a csomagja, az vegyen priority+1 bag szolgáltatást.

Nyiri 2018.07.23. 15:11:27

Amellett hogy elég tré megoldás a Ryantől és szánalmas az ügy kezelése egy dolgot nem értek. Elvileg a Gran Canaria-ra mentek ahol most ezer fok van. Mi a francot lehet vinni fejenként olyan nagy bőröndben? A barátnőm és én az elmúlt 3 nyaralásunk alkalmával egy-egy kézipoggyásszal letudtuk. Hosszú nadrág és pulóver (esetleges hideg esték esetén) rajtunk van, a többi, az a 2-3 short és poló pedig a kéziben. Bőven elég. Nyaralni megyünk nem öltözködni. Arról nem is beszélve hogy megússzuk a rohadt hosszú feladási procedúrát.

Nem utolsó sorban minden szállásunk tudtunk mosni, ha gáz van. Volt olyan hogy mosás után 2 óra napon és csont száraz volt a cucc.

Lehet mi vagyunk túl lazák, de a képek alapján mindenki egy évre készült nyaralni.

Nekem most van egy máltai utam Szeptember elejére de nem tudok utazni. Névátírás miatt eladni se lehet a jegyet. Remélem törlik a járatot és visszakapom a pénzt :D Ahogy a Ryannél állnak a dolgok nem lehetetlen. :)

csincsilla72 2018.07.23. 15:32:33

@Nyiri: Nem ti vagytok túl lazák, hanem, amint fentebb is írták, az utasok pakolják be a fél lakást. Nem normális, az biztos. Üzleti úton még megértem, oda kell a szép ruha, de egy nyaraláshoz??
@nyúúlacska: Igen, ez a gyanúm nekem is.
@Töhötöm Kolompos: Kifizettem a lehetőségét annak, hogy kimaxolt súlyú bőrönddel szálljak fel a gépre. Arra kéne szabályozás, hogy annyi jegyet adhasson, ahány ember bőrönddel együtt felfér. Döbbenet, min spórolnak. És csak reménykedni tudok, hogy a biztonságos repüléshez szükséges dolgokon nem spórol.

Ultras1899 2018.07.23. 15:52:45

@Kánikula: De ezt hogyan?
Elvileg az összes gépe egyforma a Ryanairnek, akkor hogy lehet, hogy ķülönbözőek a súlyhatárok?

ZX 2018.07.23. 16:23:11

@Ultras1899: Lehet minden gépük menne 74 tonnával, de papíron csak 71 vagy 66 tonnára regisztrálják, mert úgy kevesebbet kell fizetni a használt légterek után. Mondjuk akinek 737-en kívül nincs másik gépe az ne akarjon Gran Canariára repülni Bp-ről, mert eléggé ki van centizve a távolság az üzemagyag mennyiség miatt. Nagyot akar a szarka...

csadeev 2018.07.23. 16:43:30

Az index cikk tok jol leirja, hogy keskenytorzsu range hataron kozlekedo nyaralojarat eseten nem szabad eladni mind a 180 helyet, mert nem bir el ennyit a gep. Itt a Wizz-rol kene peldat vennie a nagy testvernek, es maximum 150 szeket eladni a 180 fos gepre, mint ahogyan azt a Wizz teszi Dubai eseten. A jegyek nem filler aron mennek igy sem Gran Canaria-ra, ugy, hogy meg igy is lenne rajta haszon (feltetelezem), viszont lehet, hogy nem mondana vissza a foglalast minden harmadik ember.

Vadiúj tutkóság 2018.07.23. 18:00:37

Csak a korrektség kedvéért visszanéztem a járat ártörténetét, és legeslegolcsóbban kevesebb, mint 40.000 forintért lehetett egy retúr jegyet megvenni rá. Ezt csa azoknak a féltudású idiótáknak üzenem, akik szerint a tap versenyképes alternatíva. És akkor még nem is beszéltem arról a fajta műveletlenségről, hogy ilyenkor nyáron kultúrember nem utazik 5 órát csak azrért, hogy tengernél nyaraljon.
Persze, elcseszte a Ryanair, nem lett volna szabad ennyi parasztot felengednie, be kellett volna építenie egyfajta féket a foglalásokba, hogy a kap, kasza és a töltött káposzta ne repülhessen.
Ettől függetlenül - és erről a magyar sajtó bölcsen hallgat - korrekt módon le van szabályozva a kártérítés mértéke. Tessék utána menni.
Azt gondolom, megérne egy cikket az is, hogy a magyar parasztja elállta a gép útját, rendőrt kellett hívni rájuk. Hallgat erről mindenki, miközben ez sima köztörvényes bűncselekmény, amiért minimum börtön járna egy olyan országban, ahol diákokat lehet azért megbüntetni, mert bejelentett tüntetésen vettek részt.

csincsilla72 2018.07.23. 18:06:48

@Vadiúj tutkóság: Kultúrember oda utazik, ahol a szabadságát eltölteni kívánja. Én speciel tavaly augusztusban a Seychelles-szigeteken voltam két hetet. Mert azt szerettem volna látni, ráadásul a száraz évszakban, ami történetesen az északi félteve nyarával esik egybe. Nem mindenki Bibione alsóra készül, csak azért, mert ott is hullámzik a tenger.
Azzal viszont egyetértek, hogy ha már ennyi cuccal indul neki a nyaraló, akkor adjanak el kevesebb helyet. És akkor mindenki viheti a szaros kapáját, kaszáját és töltött káposztáját is.

cradbox 2018.07.23. 18:43:34

Az egész történet teljesen érdektelen, naponta megesik, csak az Index fúj fel minden ilyesmit.

Arcade Macho 2018.07.23. 18:45:21

@Töhötöm Kolompos: "Az a gáz a járattal, hogy a ryanair azzal számol, hogy úgysem visz mindenki feladott bőröndöt, és így belefér a gép a max. megengedett súlykeretbe. Ezzel szemben a többség a fél gardróbot is el szeretné vinni magával. Mivel ez egy nyaralójárat,"

mar megbocsass de ebben az esetben nagyobb idiotak mint a MAV... tudod hogy osszel a levelek miat tkesik a vonat, mert nem gondoltak elotte hogy le fognak hullani osszel a levelek...

Terrax 2018.07.23. 18:56:19

@cradbox: Elég szomorú, ha ez naponta megesik.

salander 2018.07.23. 18:57:00

@ZX: De akkor nem az lenne a logikus hogy a világvégén, nyaralócélponton egy 74-re terhelhetőt állomásoztatnak?

Szerintem eladták a rakteret cargonak és az utasokat olcsóbb kidobni (főleg ha a jogaikat is csesznek utólag érvényesíteni).

ze11 2018.07.23. 18:59:04

A 180 helyett 150 utas bevállalása esetén azonos bevételhez rögtön meg kell tolni 20%-kal az árakat - ami még mindig nem hűdenagyonsok, viszont a szétültelek-mexivatlak a felvihetővel mert kevés a hely és hasonló (egyébként jegyárnövelő) szivatásokat nehéz lenne magyarázni.

Fillér B. Gusztáv · http://fapadosinfo.blog.hu 2018.07.23. 19:31:44

@ZX: simán lehet ilyen géppel nagyobbat is, mások is teszik, nem ez a probléma, hanem hogy túlcentizik és ha valami apróság közbejön, ez lesz a vége. amire aztán még tesznek is magasról.

@Terrax: naponta a világ összes járatát nézve esik meg kb., amúgy nagyon ritkán

J. Gusztáv 2018.07.23. 19:34:27

Aki ennyi gyökérség után még mindig képes Ryanair-rel utazni, az megérdemli a sorsát...
Akkor se utaznék velük, ha fizetnének érte, nem megyek olyan helyre, ahova csak ezekkel a köcsögökkel lehet menni...

Fillér B. Gusztáv · http://fapadosinfo.blog.hu 2018.07.23. 19:36:42

@ze11: az árazás nem úgy működik, hogy megtolják erre-arra, arra van programozva, hogy mindenképp tele legyen a gép és ehhez keresse meg az algoritmus a lehet legmagasabb árat. lehet, hogy nem tudta volna annyival drágábban adni kevesebb megtöltendő hely esetén, amennyivel az összbevétel szinten maradhatott volna.

@Vadiúj tutkóság: az a kulturálatlanság, amikor mások utazási szokásait fikázzuk. személy szerint én sem értem, minek Kanárira menni nyáron, azt se, hogy minek feladni poggyászt, de nem fikázom azokat, akiknek ez megfelel. Magánügy, ha hülyaségnek is tartjuk, kár nyilvánosan minősíteni.

rowi 2018.07.23. 19:58:00

én csak azt nem értem, hogy ez eddig miért nem volt probléma, miért csak ebben a két hétben? mikor indult el ez a járat? a fizikai korlátok eddig is megvoltak.
azt én is néztem, hogy beigérték, hogy a csomagokat majd viszik holnap, de hogy ha egy hétig nincs gép? az tényleg nettó blöff.
aki viszont most nem szívta meg, az mind okosabb lett, hogy most már ilyesmikre is figyelni kell...

mókusfülecske 2018.07.23. 20:20:51

@Vadiúj tutkóság: azé' az megvan ugye, hogy ezzel kommenttel világossá tetted, hogy az igazi parasz te magad vagy, kiálló kapanyéllel a szádban.

ctvi 2018.07.23. 20:24:12

@Yumurdzsak:
A súly beleértve az üzemanyagot is, és annak a gépen való elosztása egy nagyon fontos tényező, és egyáltalán nem mindegy, hogy mekkora a felszállósúly, mert egy hibás számításnál, és/vagy a csomagok rossz elhelyezésnél ez akár tragédiát is okozhat! Nem véletlen, hogy az ezzel variáló alkalmazottakat (túlsúly elnézése kenőpénzért stb.) nagyon szigorúan vették, és akár börtönbüntetés is járt az azonnali kirúgás mellé!
Még mindig jobb csomagok nélkül érkezni élve a célállomáshoz, mint lehegesztett "dobozban" haza....
Tény, hogy csomagok nélkül nem egyszerű a nyaralás, de valahol ez is egy "élmény", amire érdemes mindig előre gondolni, és egy B tervet is kitalálni erre az esetre. Megfelelő biztosítás, stb.
Ezek védhetetlen dolgok sajnos. Sajnálom az utasokat.

csincsilla72 2018.07.23. 20:41:35

@rowi: Jó kérdés. Mi 2017 januárjában voltunk Gran Canarián. Emlékeim szerint rengetegen hoztak nagy csomagot, mégsem volt vele gond.
Cargo szállítás lesz a dolog hátterében.

blöff 2018.07.23. 21:01:43

Nem tudom mikor lesz már a légiközlekedésben valami normális szabályozás. A ryanair szimplán szerződést szeg, nem biztosítja a vállalt feltételeket. És most ne jöjjön senki azzal, hogy ez a fapados, nem. EZ cigánykodás. Ha vállalja, hogy x-ért elvisz ide és amellett mekkora bőröndöt vihetek fel (kg; Ft), akkor utána kutya kötelessége a vállaltakat teljesíteni. Ha ezt nem teszi, mert nem arra megfelelő gépet használ, akkor kemény kötbért kell fizessen. Márpedig túlsúlyos csak azért lehet a gép, mert a vállalt feladatra nem alkalmas.
Ha 200 férőhelyem van, és minden utas felvihet 23 kg-nyi bőröndöt, plusz 10+ kg kézipoggyászt, akkor arra számítani KELL, kerozinnal, utasokkal, személyzettel együtt azt el kell tudni vinni. Különben meg nincs olyan opció, hogy leszedik a csomagokat. Legközelebb a gatyát vetetik le, oldjam meg?
Kötbér, bírság, büntetés de nagyon remélem ezt nem sokáig lehet eljátszani.

v4l4ki 2018.07.23. 21:03:29

Érthetetlen, hogy miért csak heti egyszer tolják, de legalább két idióta egyenkommenttípus most nem jöhet: se az "ezért olcsó a fapados", se a "nem kötelező velük repülni, menjél mással"

Idáig olvastam ezt a remek bejegyzést. 1. Azért mert a sz@rt drágán adod az attól még sz@r. 2. Mehetsz mással. Menjél Pozsonyból vagy Bécsből vagy menjél átszállással...

blöff 2018.07.23. 21:08:10

@Nyiri: itt az a baj, hogy mindenki elkezdni az utasok ízlését és szokásait megkérdőjelezni, amikor bazmeg szimplán arról van szó, hogy te fizetsz, köttetik egy szerződés, de te az alapszolgáltatást nem kapod meg végül. Azért, mert a cég nem teljesíti (arra alkalmatlan gépet küld).
Mi köze itt ahhoz, hogy Te, más hány bőrönddel nyaral?
Ha kérek a vendéglőben egy 32 cm-es pizzát és kapok egy szar melegszendvicset, akkor valóban azzal kell jönni, hogy te amúgy sem érted, minek 32 cm-es pizzát enni?! Álljunk már le gyerekek!

blöff 2018.07.23. 21:28:54

@Töhötöm Kolompos: általában nekem eddig azok az utak atak maradandó élményt, ahol a többség azt gondolta, hogy mi a búbánatnak megyek oda. Azért, mert csak. Mert az érdekel. A sok hülye meg megy oda, ahova mindenki, tömegesen (lásd Siófok). Nyáron legalább a Kanári-szigetek nem túlzsúfolt, mint Olaszország, vagy Spanyolország más részei. De ugyanúgy hülyeség bármiért már más kontinensre menni, mert hát hegy, város, tenger Európában is van. Sőt, itt a Duna part, a tenger meg amúgy is sós.

Gerardus A. Lodewijk 2018.07.23. 21:41:43

@blöff: "EZ cigánykodás. Ha vállalja, hogy x-ért elvisz ide és amellett mekkora bőröndöt vihetek fel (kg; Ft), akkor utána kutya kötelessége a vállaltakat teljesíteni. Ha ezt nem teszi, mert nem arra megfelelő gépet használ, akkor kemény kötbért kell fizessen. Márpedig túlsúlyos csak azért lehet a gép, mert a vállalt feladatra nem alkalmas.
Ha 200 férőhelyem van, és minden utas felvihet 23 kg-nyi bőröndöt, plusz 10+ kg kézipoggyászt, akkor arra számítani KELL, kerozinnal, utasokkal, személyzettel együtt azt el kell tudni vinni."

Pontosan erről van szó! Ha képtelenek kiszámolni, hány utast vihetnek el úgy, hogy mindegyik utasnak a megengedett max. tömegű feladott poggyásza van (összeadás és osztás kell hozzá, esetleg az ellenőrzéshez még szorzás is: ált. isk. 4. o.), márpedig a helyzet, különösen az ismételt előfordulás egyértelműen arra mutat, hogy képtelenek, akkor talán a hatóságnak vissza kéne vonnia az összes engedélyüket, még mielőtt valami veszélyesebb galibát csinálnak.

Egyébként meg valaki tegyen már feljelentést csalás (vagyoni haszonszerzés végett mást tévedésbe ejt vagy tévedésben tart, és ezzel kárt okoz) és/vagy sikkasztás (a rá bízott idegen dologgal sajátjaként rendelkezik) miatt, szerintem nem kizárt, hogy legalább az egyik megállapítható lehet.

ctvi 2018.07.23. 21:50:30

Egyet nem szabad elfelejteni, hogy a légitársaságoknál teljesen megszokott dolog a túlkönyvelés (10%), akár fapados, akár hagyományos légitársaságról van szó. Ezt azért csinálják, mert szerintük mindig vannak olyanok akik nem jelennek meg induláskor. Ha meg valaki a túlkönyvelés miatt lemarad az kártérítést kap, mert valószínűleg így éri meg nekik! Ez korábban is mindig benne volt a pakliban, és most is benne van! Örüljünk, hogy pl. a buszoknál ez nem jellemző, de pl. a feláras vonatoknál is előfordul, hogy, ha nincs több hely, akkor nem lehet rá felszállni IC pótjegy nélkül. (Nem adnak el több helyet.) Pl. Railjet történetek....

ctvi 2018.07.23. 21:52:30

@csincsilla72:
Vagy a több üzemanyag, amit előzőleg olcsóbb helyen tudtak tankolni.... A pénz az nagy úr!

ctvi 2018.07.23. 21:58:35

@Gerardus A. Lodewijk:
Logikus az amit leírsz, de sajnos ez nem így működik, és ez gyakorlatilag teljesen bevett szokás, mert a bevétel, és a nyereség a két legfontosabb a mai világban! Ahogy korábban is írta egy hozzászóló, nem érdekel senkit, ha ma buknak esetleg x utast, mert átmenetileg olcsóbb áraikkal ennek a sokszorosát tudják visszahozni.

Gtusa 2018.07.23. 22:00:36

Kezdjük ott, hogy Gran Canaria a melegek szigete. Nem tudom, hogy ezzel tisztában vannak-e az utazók. Ez azt jelenti hogy kb 10.000 meztelen pasi illegeti magát a parton folyamatosan. Gyerekkel soha a büdös életbe nem mennék oda. Nekem nincs bajom velük, de ez ott nagyon durva.
A második, hogy kényelmesen le lehet jutni Barcelonából vagy Madridból 20 euro alatt. Szinte óránként mennek gépek. Így nem kell az egy hétre sem rágörcsölni. Állítólag 40.000 volt a legolcsóbb eladott jegy a járatra. Annyiból kényelmesen el lehet jutni egy kis kerülővel.

csincsilla72 2018.07.23. 22:07:54

@Gtusa: Meg a naturistáké is.
Mi Puerto de Mogánban strandoltunk, melegekkel nem találkoztunk, vagy nem tűnt fel. De mivel nem is vagyunk homofóbok, ilyen baromságon nem akadtunk fenn.

Gyorgy Nagy 2018.07.23. 22:32:27

Ezt a BUZI társaságot a magyaroknak is BOJKOTÁLNI kell mins svájcban külömben is a csöd felé tart ez a LEHUZOS SZAR társaság !

Fillér B. Gusztáv · http://fapadosinfo.blog.hu 2018.07.23. 23:08:16

@csadeev: azért ez nem ilyen egyszerű, a Wizz is fullra töltve repüli Tenerifét tudtommal - ok, 320-as, de majdnem ugyanaz. és a ryanairnek se okozott gondot a telt ház eddig soha, pedig régi járat.

@Gyorgy Nagy: nem kéne baromságokat írni, lehet, hogy szar, de csőd felé tartás helyett tényszerűen európa legnyereségesebb légitársasága.

@olvasóink írták: unión kívül lenne annyi, ha jól tudom.

@ctvi: az ultra fapadosok nem könyvelnek túl, vagy csak nagyon ritkán, szóval ez tök nem jellemző.

@v4l4ki: mi is örülünk, ha nem minket olvasol

@blöff: jogos, mi is dolgozunk javaslatokon a szigorúbb szabályozásra.

Mamacita 2018.07.23. 23:22:53

@ctvi: Pontosan. Poggyászkésésre is fizet az utasbiztosítás, nem is keveset, bőven be lehet vásárolni belőle a célállomáson. De sokan sajnálják a biztosításra is a pénzt. Mi Thaiföldet jártuk meg 15 napos út egy kézipoggyásszal/fő, biztosítás nélkül pedig el se indulnék. Nem lehet minden hülyét megmenteni, ez tény.

Hajdú Peter 2018.07.24. 00:05:18

Azert az durva, hogy ezek a legitarsasagok barmit megtehetnek. Multkor ugye lattuk, hogy hasonlo tulfoglalas miatt agybafobe vertek a leszallni nem akaro utasokat. Azt kell mondjam a mostani utasok meg olcson megusztak, mert csak a csomagjaikat dobtak le.

greg_garcia 2018.07.24. 01:24:28

Gyerekek, azért mert az overbookingban benne van a book szó, azért még az nem túlkönyvelés, hanem túlfoglalás. Amikor bookingolsz egy szobát magadnak, akkor is könyveltél egy szállodai szobát, nem is foglaltad? Ja, hogy te tudod, csak direkt vicceskedsz. Az más. Még most is röhögök.
A témát megpörgető portálon egyébként van egy második (kivételesen) korrekt és részletes cikk háttérinfókkal, amiben szinte mindenre fény derül.

M. Péter 2018.07.24. 01:34:52

@ctvi: A Ryanairnek sok rossz szokása van, de a túlfoglalás tartozik közéjük.

M. Péter 2018.07.24. 01:39:49

@ctvi: A Ryanairnek sok rossz szokása van, de a túlfoglalás *nem* tartozik közéjük.

Helyszíni zsemle 2018.07.24. 05:03:07

Ez a tulfeszitett, minden technika es ember maximumra hajtasa nem tul bizalomgerjeszto biztonsagi szempontbol. Folleg a hozzaallas remiszto, hogy siman atverik az utasokat. Mi a garancia, hogy ebben a tulhajtott tempoban, nem szegnek repulesi szabalyokat a profit miatt ?
Amibol csak ido kerdese, hogy katasztrofa legyen.

Töhötöm Kolompos 2018.07.24. 08:20:36

@blöff: @Fillér B. Gusztáv: Tényleg nem kellett volna véleményt alkotnom mások utazási szokásairól, mindenki úgy utazik ahogy akar. Elnézést kérek.

kvp 2018.07.24. 09:58:36

Lehet packazni az utasokkal, de ezzel kockaztatnak egy repulout kozbeni esetleges fedelzeti balhet/dulakodast, esetleg emiatt lezuhant geppel. Esetleg csak az egyik utas dont ugy, hogy ha mar lezartak az utasteret de pakoljak kifele a cuccat, hogy akkor o ott es akkor kiszall. Egy hirtelen kinyitott veszcsuszdat nem raknak vissza csak napok alatt es utanna meg hatosagi vizsga is kell.

A repteri hatosag helyeben egyebkent en kivizsgaltam volna az ugyet. Eloszor is leszallitani minden utast, aztan kipakoltatni mindent csomagot, nem a betonon, hanem szabalyosan a csomagkezelo rendszeren at. Aztan miutan minden utas felvette ujra a csomagjat, ujrainditani a becsekkolast, de utas es csomagtomeg alapjan csak addig engedni amig van hely. A kimarado utas es a csomagja is marad. Ez szerintem max. 4-5-6 ora alatt meglett volna. Ennyi keses a cegnek is belefer, ha meg nem akkor ugy jartak.

A balhe utan, foleg amikor a biztonsagiak a kinyitott csomagokat meglattak, a helyes egyebkent a gep felrevontatasa lett volna a biztonsagi placcra es onnan kiuriteni, mint rendes bomba bejelentesek eseten. Az meg minimum egy nap keses es utanna a legugyi hatosag majd visszaadja a gepet ha lezartak a vizsgalatot (kb. 30 napjuk lenne ra). Ketszer is meggondlna a ceg, hogy megprobalkozzon egy ilyen akcioval vagy hogy egyaltalan akar-e a Ferihegyrol indulni valaha barhova is. A helyere meg mehetne egy masik ceg, mondjuk a Wizz vagy barki, aki megigeri hogy meg sem probal ilyet csinalni (a sajat erdekeben). Ehhez kepest megint nyuszi volt a biztonsagi csapat es szerencsere az utasok kozzul se jutott senkinek eszebe, hogy csak egy konnyen elerheto, jol megjelot kart kell meghuzni ha biztosan nem akar a csomagja nelkul utazni.

Netuddki. 2018.07.24. 10:02:25

@Nyiri: Pléd, gumimatrac, napernyő, bundabugyi, télikabát minden napra egy törölköző, mintha csak kocsival a Balcsira ugranának le?

Netuddki. 2018.07.24. 10:05:08

@kvp: Mit vársz egy olyan országban, aminek a vezetése is egy elszámoltathatatlan tolvaj maffia? Mindig a fejétől bűzlik a hal.

Muad\\\'Dib 2018.07.24. 10:21:01

@Netuddki.:
Na ez most qrvára független ettől. Ilyen húzásokat a fapadosok megcsinálnak bármelyik reptéren.

Kánikula 2018.07.24. 10:29:49

@Ultras1899: papíron lehet bármennyi, ami 66 tonnás az is lehetne 72, de ha 66-ra szól a papír akkor olcsóbb üzemeltetni. Ami mondjuk elég egy Budapest Bergamóra, de nem elég a kanárira.

bonnie · http://bonnie.freeblog.hu 2018.07.24. 10:38:53

@kvp: es mi alapjan allitod sorba az utasokat?

Kánikula 2018.07.24. 10:39:56

@Gyorgy Nagy: Azért mert Budapesten hagyott kétszer pár bőröndöt meg utast még nem halad a csőd felé. Vastagon nyereségesek mondjuk azt. járatonként kb. 2000 euró profittal átlagosan.

"Ryanair today (21 May) reported a 10% increase in full year profit after tax to €1.45bn, as lower fares (down 3%) stimulated 9% traffic growth to over 130m guests, and an industry leading 95% load factor."

Töhötöm Kolompos 2018.07.24. 11:02:13

Budapest Főváros Kormányhivatala eljárást indít a Ryanair légitársasággal szemben
2018. július 23. 18:27
A Ryanair légitársaság (Ryanair DAC) sorozatos poggyászkezeléssel kapcsolatos incidenseinek okán dr. György István, Budapest Főváros kormánymegbízottja azonnali, átfogó vizsgálatot kezdeményezett Budapest Főváros Kormányhivatala Fogyasztóvédelmi Főosztályának bevonásával.
A légitársasággal szemben Budapest Főváros Kormányhivatala Fogyasztóvédelmi Főosztálya vizsgálatot rendelt el és az ügyben eljárást indított, amelyről bővebb tájékoztatást a vizsgálat lezárását követően adunk majd.
www.kormanyhivatal.hu/hu/budapest/hirek/budapest-fovaros-kormanyhivatala-eljarast-indit-a-ryanair-legitarsasaggal-szemben

Fillér B. Gusztáv · http://fapadosinfo.blog.hu 2018.07.24. 11:05:03

@Kánikula: ez most magas labda volt, mert a legfrissebben már látszik, hogy szívnak:

"soaring costs during the three-month period meant that after-tax profit slumped by 20% to €319m, sending its shares down as much as 5% in early trading."

Ettől persze még egy pénzgyár, de kisebb válságba kerültek.

Kánikula 2018.07.24. 11:24:43

@Fillér B. Gusztáv: hopp. Ahogy egyszer egy bölcs vállakozó mondta, ha nem növekedsz, akkor csökkensz :).

Valószínűleg 1 számukra nehezebb évet is ki tudnak majd húzni, a drága kerozin, magasabb bérek esetleges sztrájkok miatt és még akkor sem fordulnak veszteségbe.

Fillér B. Gusztáv · http://fapadosinfo.blog.hu 2018.07.24. 11:49:17

@Töhötöm Kolompos: nyilván most összefosták a bokájukat Dublinban :)

n3spr3ss0 2018.07.24. 12:13:47

Majd most lesz vizsgálat, mert az egyik főember ( Kubatov Gábor)is a gépen volt, az meg nem járja hogy ilyen fontos embert is megszívassanak.

VT Man 2018.07.24. 12:45:47

@heidt:
"Például jövő vasárnap:
Ryanair: 126 112 Ft egy feladott poggyásszal (5 óra 25 perc)
Iberia: 122 300 Ft egy feladott poggyásszal (7 óra 05 perc)"

Aha.
2 felnott, 2 gyerek az 488 ezer Forint repjegyre.

Van oka annak, hogy a RyanAir nepszeru: ha idoben megveszed, olcson tudsz utazni.

Amugy egyszeru a megoldas: a Ryanair kb. 10-15-el kevesebb jegyet kellett volna eladjon a jaratokra, es kesz. Nekik is olcsobb lett volna.

Darth Revan 2018.07.24. 13:24:32

@Mamacita: EU-n belul soha nem kotnek biztositast. tok felesleges.
azon kivul is csak a baleset / betegseg biztositas a lenyeg,az tud igazan draga lenni, ha baj van.

vanek ur 2018.07.24. 13:43:25

@Fillér B. Gusztáv: "jogos, mi is dolgozunk javaslatokon a szigorúbb szabályozásra."
Támogatom. Legyen egy minimum, ami minden repülőjegyben (akár fapados, akár hálózatos, akár 1€, akár business class) mindenképp benne van. (Fedélzetre felvihető kézipoggyász paraméterei, egymás mellé ültetés, stb. - csak hogy a leggyakoribb szivatós dolgokat említsem).

@Darth Revan: "EU-n belul soha nem kotnek biztositast. tok felesleges." Óvatosan ezzel. Van ez az EU egészségkártya, de ezzel csak azt éred el, hogy mindenért annyit fizetsz, amennyit az adott ország helyi, TB-ben biztosított lakosa. Ha ingyen van az adott ellátás, jól jártál, ha nem, akkor te is fizeted. De pl. a hazaszállítás költségét ez már nem fedezi. (Az ausztriai sítúrát most ne említsük, ahol egy hegyimentésre kis túlzással az unokádat is életre szóló adósságba vered.) Bizonyos országokba (pl. USA) nem árt, ha a biztosítás felelősségbiztosítást is tartalmaz... Szerencsére van sokféle biztosítás, EU-ba elég a legolcsóbb (párszáz forint naponta), más országba pedig lehet válogatni a drága és a még drágább között, ízlés szerint.

Mamacita 2018.07.24. 14:25:54

@Darth Revan: nem kötelező. De ha baleset ér, kórházba kerülsz, emiatt nem tudsz hazautazni, az szívás. Abban nem segít senki EUn belül. Egy új repjegy vagy rokonok kint tartózkodasa százezrek. Ha nagyobb a baj akkor tudom nem adja a vissza a pénz az epseged egészséged de a családnak könnyebb a költségeket fedezni. Útlemondási meg két kicsi gyerek mellett nem kérdés.

Mamacita 2018.07.24. 14:27:27

@vanek ur: bizony. Sokan ezt nem fogják fel. Ott a Bulgáriában karambolozott magyar lány története. Vagy ismerősöm apukája aki Korfun halt meg....

Mamacita 2018.07.24. 14:30:40

De tudnék még példákat mondani anyám biztosítós, hívták már fel nyaralásrol komoly dolgok miatt :(

Ready2 2018.07.24. 14:44:32

@Fillér B. Gusztáv:

Vicces am a magyar. Ha vmi szolgaltato kibaszik vele akkor duhong, hogy miert nem tesz vmit vmilyen hatosag, ha meg tenyleg ilyesmi tortenik, akkor meg megy a szoveg, hogy ugyse fogja erdekelni az illeto ceget. Mintha ugy tunne, hogy nem lehet jo tenni. :)

Ami engem illet remelem kap vmi birsagot a Ryanair. Nem kell, hogy a mennyisegbe belerokkanjon, barmilyen veszteseg faj nekik, plane hogy fentebb jol meg lett beszelve, hogy minimalis profitert meg az anyjukat is eladnak kb.

anyueztveddmeg.hu · http://www.anyueztveddmeg.hu 2018.07.24. 15:21:40

@Vadiúj tutkóság: Az a köztörvényes tuskóság, hogy a gép személyzete először suttyomban fel akart szállni a túlsúllyal! Halkan elkezdték átrendezni az utasokat és közben kezdték kipakolni a csomagokat anélkül, hogy egy szót szóltak volna. Aztán valakinek feltűnt a dolog, meg jött egy hölgy, aki nem engedte a gépet így felszállni. Ha nincs ott valaki a reptérről, akkor ezek minden gátlás nélkül elviszik az utasokat úgy, hogy nagy valószínűséggel nem lesz elég az üzemanyag.
Ilyen esetben bárkinek joga van elállni a gép útját és nem az utasoknak kellett volna, hanem a kiérkező rendőröknek vagy a reptéri alkalmazottaknak.

Fillér B. Gusztáv · http://fapadosinfo.blog.hu 2018.07.24. 15:30:26

@anyueztveddmeg.hu: ebben annyi sületlenség van, hogy kénytelen vagyok reagálni.
tutira nem szálltak volna fel túlsúllyal, azt senki sem meri. az igaz, hogy megpróbálták eltitkolni, mint az előző vasárnap is, hogy csak út közben, vagy a célállomáson tudják meg az utasok, amikor már kényszerhelyzetben vannak.
a vége: nincs joga senkinek. az utasok örülhetnek, hogy nem őket vitték el a rendőrök, mert akadályozták a légi közlekedést. az tök lényegtelen, hogy moért tették, a sérelmük lerendezésére más a jogi út.

anyueztveddmeg.hu · http://www.anyueztveddmeg.hu 2018.07.24. 15:42:40

@Fillér B. Gusztáv: Miért ne merné? Nem történt még ilyen soha...? Amúgy pedig senki nem állta el a gép útját konkrétan, hanem ott próbálták megbeszélni a helyzetet. A rendőrök azért jöttek, hogy egy kupacban tartsák a betonon lévő utasokat, a pilóta bármikor elindulhatott volna amúgy. Csak utasok nélkül elég érdekes lett volna...
Ha itt bárki valami törvényellenest csinált, akkor az a ryanair volt, lehetett volna.

anyueztveddmeg.hu · http://www.anyueztveddmeg.hu 2018.07.24. 15:55:54

@Fillér B. Gusztáv: Amúgy pedig ha százakárhány embernek keresztül húzom a nyaralási tervét, amire százezreket fizettek be, szabadságot vettek ki, elvitték a kutyát vidékre anyushoz, felszerelést béreltek, szállást foglaltak, előleget fizettek ki, nem keveset, nos ez esetben számítanom kell a népharagra. Igaz megy a birkává nevelés ezerrel, de mindennek van egy határa. Hogy az utas az évek alatt összegyűjtött pénzét úgy vágják ki az ablakon, hogy megkeserítik vagy meghiúsítják a nyaralását...?! És még csak a gép elé sem állhat, hogy megvárja mi lesz a vége az esetnek? Mert arra várt a személyzet, hogy páran úgyis idegből hazamennek és akkor a csendben várakozó többiek esetleg jól járhatnak. Ezt még suttogva el mondta az egyik, hogy meg kellene várni, amíg a legharagosabbak lelépnek és akkor már a csomagokat is vissza lehet pakolni... Alantas, sunyi, megosztó és minősíthetetlen eljárás azokkal szemben, akikből élnek.

csincsilla72 2018.07.24. 16:13:34

@anyueztveddmeg.hu: Kurvára nem állhat a gép elé. A kifutópályán konkrétan nem mehet sehova, el sem mozdulhat a gép mellől, illetve felszállhat, amikor arra megkapja az utasítást. Ha kevesebb szart pakol be az egész bagázs, akkor az egész kóceráj felfért volna, és ott lennének cuccostól. Ettől függetlenül ki kell vizsgálni az esetet, mert nagyon nem járja, hogy pár telepakolt bőrönd megborítja az utazás biztonságát. Vagy adjon el kevesebb jegyet, vagy maximálja egy, azaz egy darab 10 kilós táskában a felvihető maximumot, síléc, nagykabát, babakocsi, kertibútor, búvárfelszerelés otthon marad.

tommybravo 2018.07.24. 16:22:18

@csincsilla72: Ne akarjuk az utasok nyakába varrni azt, hogy túlsúlyos volt a gép. Rajta van a repjegyeden, hogy mennyi csomagot vihetsz magaddal, ha 20 kilót vihetek, akkor az lehet akár 20 kiló föld is, utasként nem az én feladatom ilyen kérdésekkel foglalkozni. A repülő elé állni viszont tényleg nem megoldás, simán elvihette volna őket a rendőr.

csincsilla72 2018.07.24. 16:32:29

@tommybravo: Nem akarom a nyakukba varrni, csupán megjegyzem, hogy fapadosék valószínűleg nem véletlenül kalkulálnak alacsonyabb átlagos poggyászsúllyal. Fapados járatokon nem szokás fejenként tökig pakolt bőrönddel utazni. Persze az egyértelműen a légitársaság hibája, hogy engedett ennyi csomagot, simán felezném a súlyhatárt és akinek nem tetszik, az megy hajóval vagy olyan céggel, amelyik kellően nagy repülőt biztosít az összes szarhoz. De gondolom, olyan algoritmussal dolgoznak, amelyik az átlagos cuccmérettel dolgozik és most már nem tudják korrigálni. Akinek jegye van, el kell vinni, a cucc meg mehet később, maximum kifizeti a kártérítést.
Ha tényleg ez van a háttérben és nem valami egyéb simli, például költségcsökkentési célzattal lefelé módosított repülési súlyra kért engedély vagy valami teherszállítmány, ami megtölti a rakteret.

tommybravo 2018.07.24. 16:41:18

@csincsilla72: Valószínűleg pontosan az történik, amit írsz: átlagos értékekkel számoltak, pedig ez nem egy átlagos járat (nyaralójáratra az ember több csomagot visz, másrészt eltér a közönség egy hétfő hajnali London-Luton járat közönségétől); és ezen túl is nyilván ügyeskedtek a besorolással is, mivel az eddigi átlagok alapján az a besorolás is elég volt. A hiba a modelljükben volt, nem raktak bele elég szempontot, és nem volt a végén egy humanoid, aki jóváhagyáskor felfigyelt volna a kockázatra. Kapjanak meg minden pénzügyi jellegű büntetést, amit lehet, és terjedjen a rossz hírük, ami talán nagyobb büntetés. Bár, amilyen mélyen van a hírük, lehet, hogy már nincs hova süllyedni.

anyueztveddmeg.hu · http://www.anyueztveddmeg.hu 2018.07.24. 16:46:44

@tommybravo: Most még nem tudom hányszor kellene leírni, hogy senki nem állt a gép elé.A gép előtt konkrétan az utasfolyosó volt, meg a poggyászos kocsi és néhány rendőrautó. Az egyik újságíró találta ki, hogy ilyen módon akadályozták meg egyesek a gép távozását. Máshová nem is tudtak volna állni, sőt a pilóta sem volt a fülkében, mert amíg nincs fenn utas, amúgy sincs sok értelme felszállnia.
A rendőrök pedig átlátták a helyzetet, nem is állt szándékukban az utasokat egrecíroztatni, egyszerűen annyit kértek, hogy mindenki maradjon egy körön belül és az menjen a csomagokhoz, akivel van egy reptéri dolgozó.

anyueztveddmeg.hu · http://www.anyueztveddmeg.hu 2018.07.24. 16:56:37

@csincsilla72: Az az érdekes számomra, hogy a fórumokon, fb-on, az emberek mindenkit felakasztanának, tűzbe dobnának, felnégyelnének, aki nekik nem tetszik. Aztán van egy helyzet, amiben simán a csak az alapvető jogaiért kiállva tesz pár ember valamit és rögtön páran fel vannak háborodva, hogy miért nem ügyvédet hív először vagy hagyja veszni a nyaralását és kezd inkább jogi beadványokat írni. Könnyű otthonról okosnak lenni, de az előző eset után kicsit felbőszültek páran, ami persze csúnya dolog, mert volt, aki kiabált is, meg egy utas le akart fejelni valakit, de hát a szívatás ezzel jár. Sokan biztos bevállalták volna azt is, hogy elvigye őket a rendőr, de azt hiszem azzal a ryan járt volna rosszabbul... Mindazolnáltal nem hangzott el erre történő felszólítás - mármint, hogy ne akadályozzák a gépet -, mert nem történt ilyen. Azt viszont mindenkinek joga van tudni, hogy mi lesz a csomagjainak a sorsa, mert szerdára ígérték, amikor meg eleve sztrájkolni fognak, tehát azzal is csak szívatni akarták a népet. Ön gondolom csendben üldögélt volna mindeközben és várta volna, hogy milyen sorsra szánja a ryanair :-)

anyueztveddmeg.hu · http://www.anyueztveddmeg.hu 2018.07.24. 17:04:06

És mindazoknak, akik szerint az utasok elállták a gép útját, ajánlom a cikkben szereplő képeket, hogy pontosan mi is volt a gép előtt! ;-)

sterimar 2018.07.24. 17:12:00

@Fillér B. Gusztáv: "nyilván most összefosták a bokájukat Dublinban"

Az ilyen vizsgálatoknak nem feltétlen a bokaösszefosatás a célja.
Egyébként ez a hozzászólás igazi magyaros attitűdre utal. Ha van rajta sapka .. ha nincs.. tipikus esete.

VJAN 2018.07.24. 17:17:42

@Fillér B. Gusztáv:
Az utasnak alapesetben semmi joga sincs. Maximum pereskedhet, aztán pár év múlva kap valami kis alamizsnát.
Mellesleg a csomagelhagyás egyáltalán nem újkeletű dolog. Velem 25 éve történt, hogy a boldogult emlékű MALÉV Los Angelesből elhozott haza, és a csomagom (és persze még jó pár utasé) ott maradt. Mindezt még csak nem is közölték. Csak amikor hiába vártunk a reptéren, akkor méltóztatták elmondani (fenyegetőzés hatására), hogy ott maradt, és egy másik járattal, Frankfurton át hozzák utánunk. Igaz, akkor még vették a fáradságot a kézbesítésre.
Ehhez képest most legalább maguktól közlik az utasokkal.

anyueztveddmeg.hu · http://www.anyueztveddmeg.hu 2018.07.24. 17:33:30

@VJAN: Ez esetben az utasnak kellett volna kimenni a reptérre kb. egy hét múlva és az elveszett csomagoknál kiválogatni a sajátjukat. Igen, azoknak is, akik pl. be voltak fizetve egy másik szigetre arra az időpontra. A sóherség legszebb példája pedig az volt, hogy a kb. 4 órás késés után annyit sem mondtak a gépen, hogy kér-e valaki egy pohár vizet. Pedig volt gyerek és öreg is rendesen. Persze 4 euróért vehettek, ha akartak.

blöff 2018.07.24. 17:34:52

@VJAN: milyen malév géppel jöttél los angelesből haza?

sterimar 2018.07.24. 17:38:07

@anyueztveddmeg.hu: "Az a köztörvényes tuskóság, hogy a gép személyzete először suttyomban fel akart szállni a túlsúllyal! "

Jujj.
Ne haragudj, de ez akkora butaság, mint ide Kuala Lumpur.

sterimar 2018.07.24. 17:40:53

@anyueztveddmeg.hu: "a pilóta sem volt a fülkében, mert amíg nincs fenn utas, amúgy sincs sok értelme felszállnia"

Ez a másik jujj, inkább nem is kommentálom.

sterimar 2018.07.24. 17:44:23

@csincsilla72: Ezek az ultra low cost-ok nem szoktak külön cargo-t szállítani.

anyueztveddmeg.hu · http://www.anyueztveddmeg.hu 2018.07.24. 17:45:13

@sterimar: Miért is? Szeretem az olyan stílust, hogy hülyeség amit írsz, de nem mondom meg, hogy miért :-)

anyueztveddmeg.hu · http://www.anyueztveddmeg.hu 2018.07.24. 17:47:54

De a kommentek alapján jól ki lehet szűrni a ryanair alkalmazottakat.

csincsilla72 2018.07.24. 17:58:23

@anyueztveddmeg.hu: Naivak ne legyünk. Csak azért, mert vettem egy repülőjegyet, még nem biztos, hogy csomagjaimmal együtt el is fogok jutni oda, ahova gondoltam. Ez ugyanis nem alapvető jog. Egy szerződés, amit a másik fél megsérthet és majd kárpótol érte. Ezeregy oka lehet annak, ha én és/vagy a bőröndöm a földön marad. Törölhetik a járatot egy sztrájk miatt, túlsúly miatt a bőrönd a földön maradhat és majd valamikor hozzák utánam, terrorcselekmény, természeti katasztrófa is keresztbe tehet.
Hogy én személy szerint mit tennék? Hát ezt a cirkuszolást biztos nem. Eleve nem adnék fel bőröndöt, kifizetném az elsőbbségi beszállást és csak fedélzeti poggyászt vinnék. De ha már mindenáron fel kell adnom poggyászt, akkor abba semmi olyat nem pakolnék, ami nem pótolható azonnal, lásd ostobáék gyermekének asztmagyógyszere. Kis táskába bele 1-2 váltás fehérnemű és póló, szemüveg, gyógyszerek, a többit majd pótolom kinn. A légitársaság úgyis fizetni fog, a megvásárolt cuccokért is, kártérítésért is, a csomagom meg majd valahogy megérkezik.

sterimar 2018.07.24. 18:00:08

@anyueztveddmeg.hu: A személyzet veszi át és készíti fel a gépet a visszaútra. Bizonyos fázisait ennek a munkának be kell fejezni, mielőtt egyáltalán az utasbeszállítás megkezdődhet. Az a kijelentés tehát, hogy a pilótáknak nincs értelme felszállnia, amíg nincs fenn utas, teljesen téves. Nem csak hogy van értelme, de nekik kell először felszállniuk. Az elképzelhető, hogy az egyik éppen körbejárta a gépet, a másik meg mondjuk éppen wc-n volt, de ha így is volt, az csak egy rövid idő lehetett, és semmiképpen nem azért, mert ne lett volna értelme beszállniuk. Sőt, ha a segédhajtómű jár, akkor az egyik pilótának egyenesen muszáj a fülkében lennie, márpedig beszállítás kòzben egy meleg nyári napon, az jó eséllyel jár.

csincsilla72 2018.07.24. 18:23:00

@anyueztveddmeg.hu: Szerintem itt egy sincs. Olyan viszont nem kevés, aki rendszeresen utazik fapados géppel, aki megélt már egy-két helyzetet és aki tisztában van azzal, hogy mire számíthat a Ryanair, vagy akár a Wizz esetében.
@sterimar: Igen, tudom. Normális körülmények között. De ha nem, akkor marad a hülye algoritmus és a sarkvidéki viszonyokra készülő utasok kombója.

heidt 2018.07.24. 19:00:51

@sterimar: WC-n nem lehetett, mert - mint a Wizzair Luton-Varsó járaton 23-án történtek szerint - a földön álló gépen nem szabad pisilni. :)

heidt 2018.07.24. 19:15:23

@VT Man: Ez csak egy példa volt arra, hogy van más lehetőség is. Ha valaki időben megveszi a jegyét, a hagyományos légitársaságnál is olcsóbb.
Személyes példa: májusban vettem jegyet BUD-MLA-BUD útra. Akkor a Wizz-nél 87 ezer volt + poggyász, a Lufthansa-nál 54 ezer kis- és nagy kézivel, 23 kg-os feladottal, helyfoglalással. Igaz, a BUD-MUC-MLA út 2 óra 20 perc helyett 4 óra 35 perc volt, de nekem megérte az a +2 óra. Arról nem is szólva, hogy így kétszer ihattam jó kis söröket és kétszer ehettem ham-or-cheese szendvicset. :)

anyueztveddmeg.hu · http://www.anyueztveddmeg.hu 2018.07.25. 00:05:09

@csincsilla72: Elég sokat utaztam fapadossal, meg nem fapadossal is. Olyat, hogy ledobálják a csomagomat minden előzetes probléma jelzése nélkül, még nem tapasztaltam sehol. Nincs sok elvárásom egy fapadosékkal szemben, de annyi, hogy a feladott poggyásszal együtt megérkezzek, annyi igen. Zaklathatnak útközben parfümökkel, lapozgatok gyűrött, koszos prospektusokat kínai bóvlival megtöltve horror áron, elfogadom, hogy nem dönthető az ülés, hogy nem oda ülök, ahová szeretnék, hogy kések és még sok dolgot, de az sehol nincs benne a kínálatban, hogy a cég pénzéhsége miatt minden holmimat újból meg kell vennem érkezéskor. Ami kézipoggyászban van, csak erőszakkal felcímkézik, hogy lehessen vele labdázni a csomagtérben. Lehet védeni őket sok dolog miatt, van az olcsó húsnak sokféle leve, de ez már szabadna, hogy beletartozzon. Ezután már azt is el kell majd fogadnom, hogy kilopják a cuccaimat, mert hiszen ez is rendszeres Budapesten, tehát szokjak hozzá?! Értem én, hogy védeni kell a mundért akár avatatlan prókátorként is, de gondolkodni már luxus?

anyueztveddmeg.hu · http://www.anyueztveddmeg.hu 2018.07.25. 00:19:39

@sterimar: Nem úgy értettem, hogy a gépre nem szállt fel, hanem hogy a géppel nem szállt fel. Talán nem voltam túl szakmai, de nem ez a munkám :-) Gondolom a több órás várakozás közben volt ideje mindent elrendezni, elintézni, azután kint beszélgetett, természetesen valaki mindig volt bent a fülkében. Arra akartam utalni, hogy utasok nélkül nem sok értelme van elindulnia.

ComLo 2018.07.25. 06:31:24

@Darth Revan: Pedig lehet, még így jártál ám jobban. Én ha tehetem, próbálok úgy repjegyet venni, hogy lehetőleg ne utazzak egyhuzamban 9-10 óránál többet (habár asszem a London-HongKong talán ennél húzósabb lehetett), mert nálam ott a határ. Afölött már komoly fizikai szenvedés egy Economy ülés. Szép és jó, hogy Doha-n, és Dubai-on keresztül már lehet 1 átszálással menni, de szerintem beleörülnék a második non-stop 17 órás útba. max 8-9 óránként iszonyat jól jön egy kis szusszanás, mozgás, Ráadásul a HK-i és a Sydney-i reptéren is jó dolog elütni pár órát.

ComLo 2018.07.25. 06:43:56

@anyueztveddmeg.hu: Szerintem azt senki nem vitatja hogy igazad van a légitársasággal szemben, sokaknak azzal van a baja, ahogy az emberek a helyzetre reagáltak.

Az hogy a feladott börönd nem érkezik meg, sajnos sokkal gyakoribb mint kellene. Velem edig 3-szor történt meg, egyszer sem fapadossal (2 Malaysian, 1 Emirates). Ebből egyszer ráadásul esküvő előtt, úgy hogy a ruhák benne voltak ... de hál istennek megoldódott (oké, ott azért nyilván jobb volt a panaszkezelés).

Az hogy emberek másokat le akarnak fejelni, lázonganak semmire nem megoldás. Az hogy elálták-e a gép útját nem tudni, te azt mondod hogy nem, a sajtóban az van hogy igen. Ha így, ha úgy, akármennyire is feldult valaki, meg akármennyire is a félretett pénzéről van szó, nem így kell konfliktust kezelni egy repülőgépen. Nem, nem jó dolog az, hogy lopnak, és hogy van rá esély, hogy nem érkezik meg a feladott börönd. De ezzel az eshetőséggel számolni kell már pakolás közben is, és legalább 1-2 napi ruhának kell lennie a kisböröndben is. Ez ugyanúgy a "repülés kultúrájának" a része, mint ahogy pl legyél kint 2 órával az indulás előtt a reptéren. Vonattal elég indulásra kiesni, és ott tuti veled marad a börönd végig. De a repülés komplexebb, cserébe sokkal gyorsabb.

Darth Revan 2018.07.25. 11:00:54

@ComLo: nem vagyunk egyformak :)

Amugy sydney airportrol nagyon-nagyon rossz emlekem van. 4 oran at feltartottak, elvettek a telefont, tabletet, fenykepezot, orakig vizsgaltak a tartalmukat. hozzam a kutya nem szolt, 4 ora mulva mar olyan ideges voltam, hogy alig tudtam visszafogni magam, hogy ne orditozzak a kocsog hatorokkel/bevandorlasiakkal.
Azutan visszaadtak mindent es mehettem az utamra.
fuuu, soha nem volt hasonlo rossz elmenyem repteren. pedig amikor kinaba mentem kisse stresszeltem, ugyanis hazudtam a vizumigenylesnel de a komcsik siman beengedtek. (a vizumigenylesen teljesen mas repulojarat es hotelfoglalas szerepelt, mint a valosagban)