FAPADOS TIPPEK, TRÜKKÖK, ÉLMÉNYEK

emailicon.png Vélemények, tapasztalatok,
sztorik ide jöhetnek: 
fapadosinfoblog@gmail.com

Facebook

Utolsó kommentek

Címkék

10 éves (1) A321 (2) A321neo (1) Aegean (1) Airbnb (2) Air Asia (1) Air France (4) ajándék (2) akció (17) alapok (1) alapszabályok (1) Alhambra (1) always getting better (1) Amalfi-part (3) amman (2) Andalúzia (1) apartman (1) app (2) Arad (1) árazás (1) árcsökkenés (1) áremelés (2) árkörkép (3) ármustra (4) Athén (5) átirányítás (1) átszállás (3) autóbérlés (6) Azori-szigetek (5) bádogsátor (2) bádogterminál (3) Baku (1) balatoni menetrend (2) baleset (1) balhé (1) balkáni útvonalak (2) bankkártyacsalás (1) Barcelona (2) Bázel (1) bázis bezárása (1) Bécs (1) becsekkolás (1) bénázás (1) Bergamo (1) Bergen (2) Berlin (1) Birmingham (1) bíróság (1) biztonság (1) biztonsági ellenőrzés (3) blama (1) blöff (1) Blue Lagoon (1) Bordeaux (2) Bosznia-Hercegovina (1) Bruges (2) Brusseles Airlines (1) Budapest-Belgrád (1) Budapest Airport (8) Budport (4) buliturista (1) bunkóság (4) buszjegy akció (1) busztranszfer (1) Chania (1) Cinque Terre (1) Ciprus (6) Cork (1) Costa Brava (1) couchsurfing (1) csekkin (1) csőd (1) csomagszabályok (28) Dánia (1) DCC (1) Debrecen (6) devizaátvátós trükk (1) díjemelés (2) Discount Club (1) easyBus (1) easyJet (16) Egyiptom (2) egynapos repülés (2) egyszer megéri (1) Eilat (4) Eindhoven (1) elhagyott poggyász (2) emelt díjas ügyfélszolgálat (1) Eszék (1) Eurostar (1) évforduló (1) fapadosok árazása (2) fapados buszok (1) fapados kódex (1) Fat Track (1) felvásárlás (1) Ferihegy (8) Ferihegyi busz (2) Fez (1) fillérekért (6) Finnország (1) fjord (1) Flibco (1) Flixbus (2) Flybe (2) FlyNiki (1) Foci EB 2016 (5) Folegandrosz (1) fontos tudnivalók (1) főszezon (1) Francia Riviéra (3) Fuerteventura (5) Funchal (1) futás (1) futópálya-felújítás (1) géplekésés (2) géprohamozás (1) Germanwings (1) Gibraltár (1) görög csőd (1) Görög szigetek (3) Granada (2) Gran Canaria (2) gyerektelen utazás (1) Győr (1) gyorsjelentés (1) hányinger (1) hasznos infók (1) hatalomváltás (1) helyleosztás (3) Hertz (1) hitelkártya költség (1) Hollandia (1) Holt-tenger (1) horror (3) hosszú hétvége (1) Huelva (1) információ (1) ingyen wifi (1) Írország (1) Isztambul (3) Izland (9) Izrael (5) járatindítás (1) járatmódosítás (2) járat megszűnés (1) jegyárak (1) jegymustra (1) Jeruzsálem (1) jófejség (1) Jökulsarlon (1) Joon (1) Jordánia (1) jótanácsok (1) kamu (1) kamuakció (1) Kanári-szigetek (6) Kannonkoski (1) kártérítés (6) Kassa (1) katasztrófa (5) Kavala (1) Kazahsztán (1) kedvenc városaink (5) kényelmetlenség (9) kert (1) kés (1) késés (6) kézipoggyász (5) Koppenhága (1) Kotor (1) Kréta (1) Kükládok (1) kutya (1) kvíz (1) Lamezia (2) Lanzarote (4) last minute (2) Laudamotiob (1) La Palma (2) légikatasztrófa (3) legjobb helyek (1) legjobb reptér (1) Legoland (1) lehúzás (15) lényeg (1) Lipari-szigetek (2) Lisszabon (4) London (5) Lufthansa (3) Lugano (1) Luton (3) luxus (1) lúzerség (1) Lyon (1) Maastricht (3) Madeira (3) magyar (1) Malaga (1) Malév (2) Malév GH (2) Mallorca (1) Malpensa (1) Málta (2) Marákes (2) Marokkó (2) Marrákes (2) Mastercard lounge (2) MÁV (2) megszűnő útvonal (2) megújulás (1) mellékhelyiség (1) Mélosz (3) menekültek (1) mentőár (1) Michael OLeary (2) MiniBUD (4) Miskolc (1) mocsokságok (1) mökki (1) Monaco (1) Monarch (1) Montenegro (1) munkakörülmények (1) Nagyvárad (1) National express (1) Nizza (3) nők (1) Norvégia (3) Norwegian (2) nyaralás (1) nyaralójáratok (2) nyári akció (1) nyári menetrend (1) óceán (1) Olaszország (1) olcsó jegyek (15) olcsó szállás (1) Onnibus (1) összehasonlítás (4) őszi szünet (1) otthagyott csomag (1) óvintézkedés (1) Pafosz (4) Páfosz (1) panasz (1) parasztvakítás (1) Párizs (3) parkolás (2) Pécs (1) Pegasus Airlines (1) petíció (1) pilótahiány (1) Pisa (1) Pizzo (1) poggyász (3) Polskibus (1) Popstrand (1) Porto (3) Portugália (3) Positano (1) Premier Inn (1) prémium szolgáltatások (2) Privilege Pass (2) profit (2) profit warning (2) repjegy (1) reptér (2) reptéri alvás (1) repülőtér (3) részeg (1) Reykjavík (1) romantika (1) Ronda (1) Ryanair (70) Saint Tropez (1) Santander (1) Sanyolország (1) Sao Miguel (1) Schönefeld (1) Scilla (1) Skócia (2) Skót Felföld (2) sorbaállás (1) Southend (2) Spirit (2) spórolás (1) Stansted (1) Stavanger (1) strand (1) Stromboli (1) Svájc (1) szabályváltozás (1) szakszervezet (2) szállás tippek (2) Szaloniki (1) Szantorini (1) Szarajevó (1) Szardínia (1) szavazás (1) szeku (1) Szentpétervár (1) szétültetés (5) Szifnosz (2) sziget (2) szinte ingyen (1) Szófia (1) szolgáltatások (4) sztrájk (6) sztyuvi (1) szülinap (1) Tampere (2) Tel-Aviv (2) téli menetrend (1) Tenerife (3) Terceira (1) térkép (1) terrorveszély (3) teszt (2) tévhitek (1) tömeg (1) törlés (13) Transavia (1) Transmediterranea (1) transzatlati járatok (1) Travelodge (1) trükközés (2) túlértékelt (1) túra (1) türelmi idő (1) tuti tippek (1) ufb (3) ügyfélszolgálat (1) új festés (1) új járat (8) új menetrend (8) új útvonal (6) Ukrajna (1) ülőhelyleosztás (3) utasjog (2) utasszívatás (6) utastájékoztatás (2) utazási iroda (2) útdíj (2) üzleti utasok (1) Valentin-nap (1) változás (1) Váradi József (4) vasút (1) vécéhasználat (1) Velence (3) Velencei-tó (1) Velence Korzó (1) vis maior (1) Vueling (2) vulkán (2) wifi (1) Wizz Air (92) Wizz kártya (1) Yumurdzsak (1) Címkefelhő

Bajban a Ryanair: nagy sztrájk, 600 törölt járat jövő héten

2018.07.19. 00:37 Fillér B. Gusztáv

Egyre valószínűbb, hogy a Ryanairnél túlfeszítették a húrt, addig szívatták saját dolgozóikat, hogy már lehetetlennek tűnik a szellemet visszatuszkolni a palackba. A cég történetének legnagyobb sztrájkja jön a jövő héten, eddig 600 járat törlését jelentették be, köztük egy Budapest-Barcelona és két Budapest-Brüsszel-alsó is van.

A hosszú történet nagyon leegyszerűsítve: a Ryanair Európa legsikeresebb légitársasága, a fantasztikus pénzügyi teljesítmény alapja a nagyon alacsony költségszint, amiben komoly részt képvisel az, amennyit a dolgozóinak fizet, illetve ahogy bánik velük. Régóta lehet tudni, hogy messze a legkedvezőtlenebb feltételeket biztosítják a légiiparban, az dolgozik náluk, aki máshol nem tud. Ez addig működik, amíg a munkaerőpiac erősen kínálati és a szarba se vett dolgozók távozása esetén azonnal találnak a helyükre három másikat.

Na ez változott meg az elmúlt években, először a pilóták szavaztak a lábukkal, majd vertek ki a cégből jobb feltételeket, most pedig jönnek a sztyuvik. A kaptalizmus persze kemény, tőzsdei cégként nem kezdhetnek hirtelen adakozni, úgy kell megtartaniuk a dolgozókat, letörni a lázadást, a sztrájkveszélyt, hogy közben a költségszintet nem emelik. Gyakorlatilag ez lehetetlen, közben a Wizz röhög a markába,átveszi a leghatékonyabban működő cég címet.

A Ryanair egészen tavalyig nem ismerte el a szakszervezeteket, sőt elhajtotta őket a sunyiba. Karácsony előtt viszont akkora volt a sztrájkveszély, hogy kénytelen volt lépni, szóba állni velük, elismerni őket. Azóta tart a tuszkolódás velük, a crew türelme pedig eddig tartott. Sok minden megjelent már a személyzet munkakörülményeiről, kissé meglepő, hogy most a sajtó a két régóta ismert pitiánerségen pörög: vizet is maguknak kell venniük a fedélzeten, ha meg betegek, személyesen kell az orvosi igazolással jelentkezniük a bázison, otthon pihenni-gyógyulni, az nem játszik.

A lényeg tehát, hogy komoly gondban van a Ryanair. Azt kockáztatja, hogy elveszíti azt, ami a legtöbb utas szemében (persze az ár mellett) a leginkább vonzóvá tette: a biztonságot, a stabilitást. Ha itt állandósul a sztrájkveszély, az nagyon durva utasvesztést hozhat. Itt jön elő, hogy ez nem Lufthansa, vagy Air France, akiknél a sztrájkok mindennaposak. Csakhogy a hagyományos szállítók megpróbálnak elvinni valahogy, ha kell, mások, a szövetségi partnerek gépeivel is, ha például sztrájk miatt törlés van. A Ryanair pedig otthagy a francba, ami azért nem kicsi különbség.

A jövő heti törlésekkel kapcsolatban azon verik a mellüket, hogy milyen jó fejek, hogy egy héttel korábban szóltak. Valóban, de így is több tízezer utas nem tud átfoglalni. Ha van is a megelőző és a követő napokon járat, azok már nyilván 90 százalékban töltöttek nyár közepén, oda a törölt utasok töredéke fér be. És nincs partner, aki segítsen, csak a szívás marad az utasnak. Ezért játszik a tűzzel a Ryanair, ha hagyja a sztrájkokat elharapózni.

A jövő heti konkrétumokról: a spanyol, a portugál és a belga bázisok érintettek a törlésekben, Budapestre ezek közül Barcelonából, Madridból járnak ottani bázisú gépek, Malagát, Valenciát és Santandert pesti gép és személyzet repüli  Gran Canaria nem jár szerdán-csütörtökön. A járatinfó azt dobja ki, hogy a spanyolok közül egyedül a jövő csütörtöki barcelonai járat lett eddig törölve, a belgák közül pedig mindkét csütörtöki, de persze érdemes figyelni a változásokat. A Ryanair azt állítja, az érintett járatok utasait már értesítették, de többen jelezték a közösségi csatornákon, hogy ez nem mindig igaz

 

40 komment

Címkék: sztrájk törlés Ryanair

A bejegyzés trackback címe:

https://fapadosinfo.blog.hu/api/trackback/id/tr2414121937

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Plüsscukor 2018.07.19. 02:54:18

Pff. Épp most akartam jegyet venni náluk Berlinbe a jövő hétre, ezek után merjek-e?

Darth Revan 2018.07.19. 09:17:27

nem lehet a munkavallalokat a vegletekig kihasznalni.
Nyilvan szar ugy a kisebb profit, de hosszabb tavon megeri az elegedett es lojalis munkavallalo.

Fillér B. Gusztáv · http://fapadosinfo.blog.hu 2018.07.19. 10:07:04

@Plüsscukor: A Budapest-Berlin járatot az ottani bázis adja ki, tehát akkor lehet baj, ha a németek is sztrájkba lépnek. Ott erre van egy kevés esély. Ha a másik kettőnél is jó az ár, inkább velük mennék most.

M. Péter 2018.07.19. 12:48:18

A pilóták nem is a Ryanair alkalmazottai, hanem valahogy úgy van, hogy a pilóta alapít egy ír rt.-t, ez a cég kikölcsönzi a pilótát egy ügynökségnek, az pedig továbbadja a Ryanairnek. A brit adóhivatal már vizsgálja ezt a szerkezetet.

Kard 2018.07.19. 13:39:48

Ez most ilyen általános kezd lenni, hogy a világban lévő munkaerőhiány (elfogytak az olcsó Kína és a többiek) miatt kezd munkavállaló "barát" lenni a munkaerőpiac. Ebből pedig az fog jönni, hogy muszáj lesz a cégeknek a profitjukból engedni a verseny miatt. Ez látszik itthon is a 10% feletti bérnövekedésekben is. A verseny letöri a céges profitokat ami egy része az alkalmazottakhoz vándorol.

PanelProli 2018.07.19. 13:56:39

Fapadossal kb. 3 éve nem repültem, Rájennel meg már vagy 5 éve nem repültem, mégis megvagyok :-)

A kaján megjegyzések kigondolását megelőzendő azt azért leírom, hogy nem a repülésről mondtam le (Lufthansával már háromszor repültem az idén), hanem a repülésnek arról a nagyon önsanyargató módjáról, amit a fapadosok kínálnak az embereknek.

Persze elfogadom, hogy vannak ennek a repülési formának is megszállottjai. Ha egy fapados kitalálja, hogy nem ad enni a repülőn, akkor itt tízen leírják, hogy három órát ki lehet bírni evés nélkül a repülőn.

Ha egy fapados kitalálja, hogy a repülőtéren egy székek nélküli, bádogból épült istállóban kell minimum egy órát álldogálnia az utasoknak, akkor itt tízen leírják, hogy az álldogálás jót tesz a vádlinak.

Ha egy fapados kitalálja, hogy csak 10 x 10 x 20 cm-es csomagot lehet ingyen felvinni a kabinba, akkor itt tízen leírják, hogy ekkora csomag bőven elég nekik egy kétnapos városlátogatásra.

Ha egy fapados kitalálja, hogy a kabinba lépés előtt kockafeldobással döntik el, hogy ezt a kis csomagot is be lehet-e vinni a repülőbe, akkor itt tízen leírják, hogy milyen jó ez a módszer, legalább a szerencsejáték iránti igényüket is kiélhetik az utazás alatt.

Ha egy fapados kitalálja, hogy az együtt utazók nem ülhetnek 10 sornál közelebb egymáshoz, akkor itt tízen leírják, hogy a repülőutat símán ki lehet bírni két büdöslábú, hangosan horkoló 120 kg-os néger között is.

Ha egy fapados kitalálja, hogy a wc-t csak pénzért lehet használni a fedélzeten, akkor itt rögtön tízen leírják, hogy milyen jó, hogy nem adnak enni a fedélzeten ÉS csak 10x10x20 cm-es csomagot lehet felvinni, amiben egy szendvics sem fér el, mert így nem kell wc-re menni.

Na, ennek a tíz mazochistának pont jó a fapados modell, de sok embernek nem!

Kard 2018.07.19. 14:06:44

@PanelProli: A fő probléma ott van, hogy rengeteg helyre nincs közvetlen járat csak fapados, főleg a nyaraló helyek.

xlngx 2018.07.19. 14:18:15

@PanelProli:
Ha egy fapados kitalálja, hogy valamit megvaltoztat, akkor mindig jon valaki aki leirja hogy pont ezeknek a mazohistaknak valo a fapados modell, es o soha semmijen korulmenyek kozott nem repulne fapadossal.

Az a problema hogy amig te a max 50k HUF os repjegyeidet veszed hogy eljuss BUD rol London alsoba addig nincs nagy diffi. De amikor egy SIN - SYD, vagy egy DXB - BUD jegyet veszel egy negy fos csaladnak akkor mar mindjart te is elgondolkoznal a fapadoson.

huncut_kata 2018.07.19. 14:19:58

@Kard: a vicc az, hogy Berlinbe sincs közvetlen más

ercsibe 2018.07.19. 14:52:37

Csatlakozom az előttem szólókhoz. Én sem szeretem a fapadosokat, de a repüléseim 99%-ában nincs más alternatíva. Volt, hogy kiváltottam őket átszállással AirFrance-szal vagy British Airways-zel (és a menetrendszerű sztrájknál drukkoltam, h aznap azokon a reptereken ne...), vagy KLM-mel (átszálláskor elhagyták a csomagom), de épp emiatt az sem volt katarzis. Persze, nem vitatom biztos létezik az a bizniszklassz amin akár hangyányit élvezném is a repülést (amúgy úúúútálok repülni), de arra meg pénzem nincs. Mivel apró távoli eldugott helyekre szoktam menni, ezeknél adott, hogy melyik légitársaság megy csak oda és csak "x" reptérről. Azt meg hogy "x" reptérre hogyan jutok el, elsősorban nem ár alapján döntöm el, hanem hogy a lehető legrövidebb idő alatt és macerával jussak el oda.

Yumurdzsak 2018.07.19. 15:44:34

@PanelProli: nemrég utaztam klmmel, igazából semmi különbség sincs utazás közben faladoshoz képest, csak hozzádvágnak egy miniszenyát. Csomagért ugyanúgy fizetni kell, és talán két centivel nagyobb a lábtér.

Ilyenkor jár 250 eurós kártérítés?

ételizésítő 2018.07.19. 15:47:19

Dolgoztak a Ryanairnél ismerőseim (szerelőként), annyira azért nem fizették őket szarul. A hajózó személyzet persze biztos háborog, mert nem 15 ezer eurót kapnak havonta, csak 10 ezret...
A hajózóknak elég irreális elvárásaik vannak mindenhol. Magyarországon is.

"ez nem Lufthansa, vagy Air France, akiknél"
A Lufthansa és az Air France az két ember?
Mert az aki emberre vonatkozik a magyarban. CSAK emberre. Se állatra, se cégre, se más egyébre.

ételizésítő 2018.07.19. 15:57:33

@huncut_kata:
Nincs Budapest-Berlin között Lufthansa?
Mióta?

@Yumurdzsak:
Nem igaz, kapsz piát is, és te választhatod ki, mit. :-)

Én is szoktam velük utazni, tényleg iszonyatos fapad lett az összes nagy cég is, 20 évvel ezelőtt a Budapest-Amszterdamon volt rendes kaja, pia meg amennyit kérték, kivéve az égetett szeszeket.
A Balkan Szófia-Helsinki járatán meg választható meleg étel is volt, pedig annyira nem hosszú út. Persze Amerikában a belföldi járatok már 25 éve is olyanok voltak, mint itt a fapadosok: az akkori európai árakhoz mérten nagyon olcsók, de a fedélzeten nulla kiszolgálás.

ZX 2018.07.19. 16:08:50

@xlngx: Mondjuk két kisgyerekkel biztos nem vállalnék be Szingapúr-Sydney szakaszt fapadossal. Ha meg nincs pénzem akkor nem repülök. Bár akinek van Ausztráliára pénze annak biza van normál járatra is.

xlngx 2018.07.19. 16:23:06

@ZX: Mert repultel mar mondjuk Air Asiaval vagy Scouttal? Szerinted mi a kulonbseg ossze hasonlitva egy Qantassal gyerekek szempontjabol. Megmondom neked hogy kb semmi, mert gyerekkel ugyis viszel kajat ha meg kell valami veszel. Ugyis viszel magaddal ipadet, jatekot, es ha szerencserd van a gyerek vegig alszik. Viszont siman sporolsz 1000 EURot.

csincsilla72 2018.07.19. 16:45:27

@PanelProli: Nem, nem jó ez. A mazochistának sem. De amíg Hollandiába háromezerért eljutok a wizz-el, addig elviselek egy csomó szarságot. A vonaton vagy távolsági buszon sem szeretek állni, de ha nincs alternatíva ÉS menni kell, akkor elviselem. A repülés nem élmény, nekem legalábbis, hanem közlekedési mód A-ból B-be. Kibírom.

Fillér B. Gusztáv · http://fapadosinfo.blog.hu 2018.07.19. 17:40:32

@huncut_kata: Berlin mondjuk pont arra példa, hogy van választási lehetőség, az easyJet pl. már nem sokkal van rövid távú Lufthansa-színvonal alatt, a nagy rés az ultra és a normál fapadosok között kezd lenni újra.
Azoknak a legrosszabb, akiknek az útvonalán csak egy ultra jár, amely trükkös és sokszor drága is.

bzoolee 2018.07.19. 18:55:58

@huncut_kata: Wizz van... Múlt szombaton repültünk velük, és Ryannel jöttünk vissza Nürnbergböl a héten.

ComLo 2018.07.19. 18:59:39

@xlngx: A Scoot és az Air Asia, európában kevésé ismert, és mind a kettő (amennyire ismerem az európai fapadosokat), sok nagyságrenddel utasbarátabb, mint az európai társaik. Ezen a forumon a fapados kifejezés sokkal inkább a Ryanair és Wizz ketősét jelöli. Amúgy Sin-Syd viszonylatban van még a jetstar ami szintén elég korrekt szolgáltatást nyújt. Nekem legalábbis az a tapasztalatom, hogy amiért itt savazzák a fapadosokat, azok nem igazán jellemzőke az ázsiaiakra.

rtomix 2018.07.19. 21:18:41

Akkor most az augusztus 13-i Santander utam miatt aggodjak? Illetve milyen alternativa van erre?

Terrax 2018.07.19. 21:35:11

@csincsilla72: "De amíg Hollandiába háromezerért eljutok a wizz-el"
Na igen, amíg. De tőlünk haza közvetlen csak Ryan megy, "háromezerért" max a helyet leht megvenni a nem annyira vicces árú jegy mellé. Most megyek jövő héten és amikor vettem június elején, simán egy kategória volt Lufthansával...bizniszen :D

cradbox 2018.07.19. 22:27:40

@PanelProli: A low budget légitársaság egy lehetőség, amit nem mindig érdemes választani, Budapestről például igen színvonaltalan. Sok nyugati reptérről teljesen korrekt.

A probléma a jelenséggel az, hogy amellett, hogy egy félelmetesen alacsony színvonalú közönségnek nyitották meg a repülés korábban elitnek számító világát, általában adózni is csak mérsékelten szeretnek. (Ajánlott irodalom: a WizzAir szervezeti felépítése...)

Önmagában a Ryanair nyugodtan mehetne a levesbe, jelentősen tisztulna a piac.

Plüsscukor 2018.07.20. 02:59:03

@Fillér B. Gusztáv:
London - Berlin lett volna.
A kb 120 fontos jegyárak hirtelen (pár óra alatt) felugrottak 300 font körülre, szóval hanyagolom is őket. Ennyiért már simán megyek Heathrow-ról is a British-sel akár.

Punxsutawney Mormota 2018.07.20. 07:53:07

@xlngx: Pár évvel ezelőtt Salalahban teleltem. Eljátszottam a gondolattal, hogy a Wizz-Fly Dubai párossal közelítem meg célt, elsőre nagyon vonzónak tűnt a dolog, de aztán... A csomagdíjakkal, szállási költségekkel / vízummal Dubaiban már száezer forint különbség sem maradt a Qatarral szemben. Ennyit viszont nem ér meg az, hogy mondjuk valami büdös gyökér groundhandlinges elvegye a gyerek maciját a reptéren, mert az asszony nem szopta le, vagy éppen pénzbegyűjtési akciót indított a Wizz.
Természetesen mindenkinek szíve joga, hogy mit csinál. Te vihetsz magaddal ÁJizét, én viszont inkább inkább válogatok 300 film, 400 sorozat, és sokszáz játék közül egy Qatar, Emirates fedélzetén.

huncut_kata 2018.07.20. 08:30:14

@bzoolee: A kérdés az volt, hogy "ezeken a szarokon" kívül, és itt a szarok alatt a fapadosokat értettem. Fapadosok vannak csak közvetlen Bp-Berlin között, Lufi pl. nincs.

xlngx 2018.07.20. 17:05:04

@Punxsutawney Mormota: Igensak ha nem haromevente telelni mesz el, hanem mondjuk evente 3x jarod meg dubai - bud utat, akkor azert nagyon nem mindegy hogy egy csaladnak 400EUR/fo wizzel vagy 1000 EUR/fo. Es miota pl. Qatarral nem lehet Dubaibol repulni azota meg az sem alternativa. Fapados arakat meg alapbol ugy hasonlitjuk ossze a nem fapadosasokkal hogy kiszamolod hogy eleg neked 30 kilo borond egy hetre 2 emberre es ennek az arat hozzaadod. Mert adhat nekem a Qatar 30 kilot fejenkent mert ugysem hasznalom ki. A 300 film meg ha sokat utazol uzleti ugyben akkor ugyis tok mindegy mert mar mindet unod.

Vak Marha 2018.07.21. 15:12:21

OFF topic (elnézést, ez a cikk aktív)
Rio de Janeiroba repültem, a Lufthansa Frankfurtban hagyta a csomagomat, a legfontosabbak természetesen a kéziben voltak, de így is kell vásárolnom néhány dolgot. Milyen tapasztalataitok vannak, mit térit vissza a Lufthansa?
Köszi.

Fillér B. Gusztáv · http://fapadosinfo.blog.hu 2018.07.22. 22:47:35

@Vak Marha: észszerű mértékig kell fizetniük a szabály szerint. elég gumi, de úgy tudom, 50-60 euró/napig senki se szokott szórakozni.

Kukac Kukac 2018.07.23. 07:49:23

@Plüsscukor: Hagyd őket a francba. Ha fapadost akarsz mindenképp, ott a Wizz...

LebensraumamOsten 2018.07.24. 13:03:37

@Kard: Hát azért elvinnélek néhány multihoz munkásgyűlésre, hogy valójában is meglásd mekkora itt a munkaerőhiány és mennyire becsülik meg a munkaerőt.
Ha bármivel kapcsolatban fel mered emelni a szavad, akkor oda üvölt az igazgató a személyügyesnek, hogy azonnali hatállyal szüntessék meg a munkaviszonyát és a biztonságiak már kísérnek is ki az üzemből.
Szóval azért jó volna ha látnál is nem csak néznél és a diadalmas kormánypropagandát harsognád.

LebensraumamOsten 2018.07.24. 13:08:46

@rtomix: Te most dicsekedni akartál? Nagyon nem érdekel ám senkit!

LebensraumamOsten 2018.07.24. 13:14:05

@cradbox: Sajnos az utasaik jó része is elég alacsony színvonalú.
A leggusztustalanabbak azok közülük, akik úgy szarrágóak, hogy bőven megtehetnék, hogy normális járattal közlekedjenek, mert tele vannak pénzzel, de sóher szarháziak, akik több ezer euróval a tárcájukban is sajnálják a pénzt még egy palack ásványvízre, vagy szendvicsre is.
Hánynom kell az efféle alakoktól.
Alapelv, hogy aki csóró, az ne vagizzon se utazgatással sem más módon, inkább dolgozzon, hogy legyen pénze ha rongyot akar rázni, vagy törődjön bele, hogy neki nem jutott lap az efféle szórakozások asztalánál.
A sok gazdag féreg meg költse gyógyszerre az egész vagyonát. Legyen rá szükségük!

Kard 2018.07.24. 16:31:22

@LebensraumamOsten: Ez nem kormány propaganda (távol álljon tőlem) de ha nem vagy valami utolsó segédmunkás valami vidéki faluban akkor te diktálsz. Nem véletlenül dolgozik több százezer emberrel több az országban mint mondjuk akár 4-5 éve. Mellesleg ennek semmi köze a kormányhoz. Szinte egész Európában ez van. Ezért szop most a Ryanair is, mert már nem tudják az általad idézet mondatot elsütni, mert elmegy máshová a pilóta vagy a sztui. Menj fel a Wizzair facebook oldalára és minden harmadik bejegyzés valami recruitment, hogy itt meg ott felvesznek embert. Próbálták már tavaly beszogorítani a pilótákat azok meg fogták és felmondtak és átmentek a konkurenciához. Volt is belőle botrány mert nem volt aki repülje a gépeket.

rtomix 2018.07.24. 17:22:23

@LebensraumamOsten: nagyszeru, konstruktiv hozzaszolas, koszi (illetve lehagytad a szmajlit, ha pozitiv vagyok). Asszem a kerdes a topikhoz elegge szervesen kapcsolodik,leven rajener es spanyolorszag. Es lehet, valakit erdekel, talan nem egyedul ulunk a gepen.

tomi918 2018.07.25. 11:26:16

@xlngx: "amikor egy SIN - SYD, vagy egy DXB - BUD jegyet veszel egy negy fos csaladnak akkor mar mindjart te is elgondolkoznal a fapadoson."

Eszem ágában sem lenne, még ha összességében egy 1000EUR-s összeget is rá kéne dobni. Kezdve azzal, hogy ugye nem Szingapúrban élek, azaz légitársaságot kell váltani Európából indulva - és persze ha bármi gebasz van, akkor a különböző társaságok egymásra mutogatnak, az utas meg szív - ezesetben 4fős családjával egyetemben. Nekem egy ilyen út úgyis életemben max 2-3x fordulna elő, eszem ágában se lenne a szarrágással kockáztatni. Ausztráliába bizony csomagot is vinnék, törékeny kézipoggyászt (fotósfelszerelés) - ami nem díjazná, ha a fapados utaskísérő bevágná a csomagtérbe, stb-stb - ergo ha minden ilyen szolgáltatásért fizetek és ugye a Bp-Szingapúr vonalon fapad hiányában normál légitársasággal megyek, nem lenne olcsóbb, mint egy sima Emirates/Katar/Quantas jegy.

@xlngx: mióta kerül 1000EUR/fő-be egy BUD-DXB Emirates jegy??? Még az extrém frekventált karácsony-szilveszter környékére is 500EUR-t ír. És emberhez méltó körülmények között utazol, nem mint egy vágómarha.

Albert Kamus 2018.07.27. 20:58:38

@Fillér B. Gusztáv: És arra van valamilyen szabály, hogy milyen kártérítésre vagyok jogosult, ha sztrájk miatt nem tudok elrepülni és elbukom a kifizetett szállást?