FAPADOS TIPPEK, TRÜKKÖK, ÉLMÉNYEK

emailicon.png Vélemények, tapasztalatok,
sztorik ide jöhetnek: 
fapadosinfoblog@gmail.com

Facebook

Utolsó kommentek

Címkék

10 éves (1) 15 év (1) A321 (2) A321neo (1) Aegean (1) Airbnb (2) airbus A321neo (1) Air Asia (1) Air France (4) ajándék (2) Akaba (1) akció (18) alapok (1) alapszabályok (1) Alhambra (1) always getting better (1) Amalfi-part (3) Ammán (1) amman (2) Andalúzia (1) apartman (1) app (2) arabok (1) Arad (1) árazás (1) árcsökkenés (1) áremelés (2) árkörkép (3) ármustra (5) Athén (5) átirányítás (1) átszállás (3) autóbérlés (7) Azori-szigetek (5) bádogsátor (2) bádogterminál (4) Baku (1) balatoni menetrend (2) baleset (1) balhé (1) balkáni útvonalak (2) bankkártyacsalás (1) Barcelona (2) Bázel (1) bázis bezárása (1) Bécs (1) becsekkolás (1) bénázás (1) Bergamo (1) Bergen (2) Berlin (1) beszállókártya (1) Birmingham (1) bíróság (1) biztonság (1) biztonsági ellenőrzés (3) blama (1) blöff (1) Blue Lagoon (1) Bordeaux (2) Bosznia-Hercegovina (1) botrány (1) Bruges (2) Brusseles Airlines (1) Budapest-Belgrád (1) Budapest Airport (9) Budport (4) buliturista (1) bunkóság (4) büntetés (1) buszjegy akció (1) busztranszfer (1) camper (1) castellón (1) Chania (1) Cinque Terre (1) Ciprus (6) Cork (2) Costa Brava (1) couchsurfing (1) csekkin (1) csőd (2) csomag (1) csomagdíjak (1) csomagellenőrzés (1) csomagszabályok (29) Dánia (1) DCC (1) Debrecen (6) devizaátvátós trükk (1) díjemelés (2) Discount Club (1) drón (1) easyBus (1) easyJet (17) Egyiptom (2) egynapos repülés (2) egyszer megéri (1) Eilat (4) Eindhoven (1) elhagyott poggyász (2) emelt díjas ügyfélszolgálat (1) Eszék (1) Eurostar (1) évforduló (1) fapadosok árazása (2) fapados buszok (1) fapados kódex (1) Fat Track (1) felvásárlás (1) Ferihegy (9) Ferihegyi busz (2) Fez (1) fillérekért (6) Finnország (2) fjord (1) Flibco (1) Flixbus (2) Flybe (2) FlyNiki (1) Foci EB 2016 (5) Folegandrosz (1) fontos tudnivalók (1) főszezon (1) Francia Riviéra (4) Frankfurt (1) Fuerteventura (5) Funchal (1) futás (1) futópálya-felújítás (1) Gatwick (1) géplekésés (2) géprohamozás (1) Germanwings (1) Gibraltár (1) görög csőd (1) Görög szigetek (3) Granada (2) Gran Canaria (2) GVH (1) gyerektelen utazás (1) Győr (1) gyorsjelentés (1) hányinger (1) hasznos infók (1) hatalomváltás (1) helyleosztás (3) Hertz (1) hitelkártya költség (1) Hollandia (1) Holt-tenger (1) horror (3) hosszú hétvége (1) hosszú távú fapados (1) hotel (1) Huelva (1) információ (1) ingyen wifi (1) Írország (1) Isztambul (3) Izland (11) Izrael (5) járatindítás (1) járatmódosítás (3) járat megszűnés (1) jegyárak (1) jegymustra (1) Jeruzsálem (1) jófejség (1) Jökulsarlon (1) Joon (1) Jordánia (2) jótanácsok (1) kacat (1) kamu (1) kamuakció (1) Kanári-szigetek (6) Kannonkoski (1) kártérítés (6) Kassa (1) katasztrófa (5) Kavala (1) Kazahsztán (1) kedvenc városaink (5) kényelmetlenség (9) kert (1) kés (1) késés (6) kézipoggyász (5) Kirkjufell (1) Koppenhága (1) kósz (1) Kotor (1) Kréta (1) Kükládok (1) kutya (1) kvíz (1) Lamezia (2) Lanzarote (4) Lappföld (1) last minute (2) Laudamotiob (1) laudamotion (1) La Palma (2) légikatasztrófa (3) legjobb helyek (1) legjobb reptér (1) Legoland (1) lehúzás (16) lényeg (1) Lipari-szigetek (2) Lisszabon (4) London (6) Lufthansa (3) Lugano (1) Luton (3) luxus (1) lúzerség (1) Lyon (1) Maastricht (3) Madeira (3) magyar (1) Malaga (1) Malév (2) Malév GH (3) Mallorca (1) Malpensa (1) Málta (2) Marákes (2) Marokkó (2) Marrákes (2) Mastercard lounge (3) MÁV (2) megszűnő útvonal (3) megújulás (1) mellékhelyiség (1) Mélosz (3) menekültek (1) mentőár (1) Michael OLeary (2) mikonosz (1) Mikulás (1) MiniBUD (4) Miskolc (1) mocsokságok (1) mökki (1) Monaco (1) Monarch (1) Montenegro (1) munkakörülmények (1) Nagyvárad (1) National express (1) Nizza (3) nők (1) Norvégia (3) Norwegian (2) nyaralás (3) nyaralójáratok (2) nyári akció (1) nyári menetrend (1) óceán (1) óceanárium (1) Olaszország (1) olcsó jegyek (16) olcsó szállás (1) Onnibus (1) összehasonlítás (4) őszi szünet (1) otthagyott csomag (1) óvintézkedés (1) Pafosz (4) Páfosz (1) panasz (1) parasztvakítás (1) Párizs (3) parkolás (2) Pécs (1) Pegasus Airlines (1) petíció (1) Petra (1) pilótahiány (1) Pisa (1) Pizzo (1) poggyász (4) Polskibus (1) Popstrand (1) Porto (3) Portugália (3) Positano (1) Premier Hub (1) Premier Inn (1) prémium szolgáltatások (2) priority (1) Privilege Pass (2) profit (2) profit warning (2) rendszerező (1) repjegy (1) reptér (2) reptéri alvás (1) repülési tilalom (1) repülőtér (3) részeg (1) Reykjavík (1) romantika (1) Ronda (1) Rovaniemi (1) Ryanair (74) Saint Tropez (1) Santander (1) Sanyolország (1) Sao Miguel (1) Schönefeld (1) Scilla (1) Sevilla (2) Skócia (2) Skót Felföld (2) sorbaállás (1) Southend (2) Spirit (2) spórolás (1) Stansted (1) Stavanger (1) strand (1) Stromboli (1) Svájc (1) szabályváltozás (1) szakszervezet (2) szállás tippek (2) Szaloniki (1) Szantorini (1) Szarajevó (1) Szardínia (2) szavazás (2) szeku (1) Szentpétervár (1) szétültetés (5) szexista (1) Szifnosz (2) sziget (2) szinte ingyen (1) Szófia (1) szolgáltatások (4) sztrájk (6) sztyuvi (2) szülinap (1) Tampere (2) Tel-Aviv (2) téli menetrend (1) Tenerife (3) Terceira (1) térkép (1) terrorveszély (3) teszt (2) tévhitek (1) tömeg (1) törlés (14) Transavia (2) Transmediterranea (1) transzatlati járatok (2) Travelodge (1) trükközés (2) túlértékelt (1) túra (1) türelmi idő (1) tuti tippek (1) ufb (3) ügyfélszolgálat (2) új festés (1) új járat (8) új menetrend (8) új útvonal (9) Ukrajna (1) ülőhelyleosztás (4) ultrák (1) utasjog (2) utasszívatás (7) utastájékoztatás (2) utazási iroda (2) útdíj (2) utószezon (1) üzleti utasok (1) valencia (1) Valentin-nap (1) változás (1) Váradi József (4) vasút (1) vécéhasználat (1) Velence (3) Velencei-tó (1) Velence Korzó (1) vis maior (1) Vueling (2) vulkán (2) West Fjords (1) wifi (1) Wizz Air (105) Wizz kártya (3) Wow (1) Yumurdzsak (1) Címkefelhő

Így magyarázza a Wizz-vezér az utasok szétültetését

2018.05.15. 08:19 Fillér B. Gusztáv

A Wizz hivatalosan is bejelentette azokat az útvonalakat Debrecenből, amelyekről az előző posztban beszámoltunk. Sőt, még azokon kívül kettőt. Arról nem szóltak, hogy egy meg megszűnik. Rákérdeztünk, ezért magyarázat is érkezett arra, hogy miért döntött a cég az utasok szándékos szétültetése mellett.

Amit tehát tudtunk: Barcelona, Doncaster/Sheffield, Dortmund, Larnaka és Málta, valamint a költözés Bergamóból Malpensára. Ami új: a nyaralóvonalon lesz Mallorca is, plusz a munkásútvonalak között Bázel. A második gép is a kisebbik típus, a 180 székes A320-as lesz a bázison és december közepén, érkezik Debrecenbe. Értelemszerűen ekkor indulnak az új útvonalak, kivéve a három nyaralójáratot, azok a jövő tavaszi menetrendváltástól repülnek. A sűrűség heti 2-3, Mallorcára csak egy.

Azzal, hogy Mallorca már március végén indul, az a fura helyzet lesz, hogy Budapestről ez az útvonal csak a nyári csúcsban működik, Debrecenből viszont tavasszal is - az őszt nem tudjuk, egyelőre június végéig lehet csak foglalni az új járatokra. (Persze ez változhat, Budapestnél még csak az idei nyári felhozatalt ismerjük, Debrecennél meg ugyebár a jövő nyárról van szó)

Nyilván véletlenül felejtődött ki a bejelentések közül, hogy Malmö meg megy a lecsóba, legalábbis nehéz más következtetést levonni abból a tényből, hogy szeptembertől, tehát a most bejelentett járatoktól teljesen függetlenül eltűnt a foglalási rendszerből. Az elmúlt télre is bezárt már, nyárra újra próbálták, úgy tűnik, nem működik most se.

A sajtótájékoztatón feltettünk néhány kérdést, az egyikből vicces szitu kerekedett. A Malpensára költözés miértjéről érdeklődtünk, amin Váradi József meglepődött, mert nem szerepelt a bejelentésben, de a foglalási rendszerben látszott már a sajtótájékoztató idején. Elmondta, hogy nem kell neki mint vezérigazgatónak minden ilyenről tudnia, a kollégák dolgoznak, amúgy is mindkettő ugyanolyan messze van Milánótól. Ami egyébként igaz és jól mutatja, hogy mekkorára nőtt a Wizz. Rohamtempóban indítja a a járatokat, egy hónap alatt száz új útvonal jön be, Magyarországról 72-nél tart a cég. Jövő hónapban pedig - tartva a tavaly bejelentetteket - beáll a 100. gép is.

Persze rákérdeztünk a szétültetésre is. Váradi természetesen kiemelte, hogy a gyerekesekre ez nem vonatkozik, amúgy pedig a legfőbb érve az volt, hogy az utasbarátságot mindenekelőtt a jegyáron lehet lemérni, az pedig csökken. Előzményként elmondta, hogy a kézipoggyász-szabályzat megváltoztatása csak részben utasérdekből történt, szabályozói nyomás is szerepet játszott. Ez alapján a nagy kézik után szedett díj kiesése, illetve a hiány pótlása is szerepet játszott abban, hogy ezt a módszert választottak a kiegészítő bevételek növelésére-pótlására. Elismerte, vitatható, hogy mennyire része az alapszolgáltatásnak az, hogy az együtt foglalók együtt is üljenek, de arra fókuszált, hogy az alapjegyár csökken. Tehát aki egyedül utazik, vagy nem érdekli, kivel ül, az olcsóbban utazik. 

Most nem minősítjük újra a szétültetést, megtettük már az előző posztokban. De legalább kérdésre válaszolva már normálisan kommunikáltak róla, ellentétben a Ryanairrel, amely hónapokig simán letagadta a helyosztó algoritmus átprogramozását és azóta is össze-vissza kamuzik róla. Abban biztosak vagyunk, hogy az utasok átkozódva benyelik, nem lesz akkora ellenállás, hogy a cégek visszatérjenek a kulturált megoldáshoz. A kérdés inkább az, a szabályozók mikor lépnek közbe. A szétültetés fogyasztói oldalról nézve szerintünk aggályosabb, mint a reptéri illeték eldugása volt, vagy akár a fizetős nagy kézipoggyász, ezeket ugyebár szabályozói nyomásra kellett kivezetniük a légitársaságoknak.  

Ami a jegyárakat illeti: ügyesen csinálja a Wizz, ahogy szokta. A munkásjáratok télre ott vannak a legolcsóbb kategóriában 3 ezerért, ott is lesznek, nem kell velük sietni. A nyaralók az induláskor kifelé nagyon olcsók, de a hazautat magasabban tartják. Húsvét környékére felnyomták az árat és a nyár közeledtével is emelkedés van. Főidényre pedig még nem lehet foglalni. Kifelé a 3-6 ezres jegyek a nyaralókra tűnnek jó dealnek, főleg, hogy reggel mennek. De érdemes figyelni arra, hogy Cipruson már áprilisban strandidő van (és akkor a legszebb a kizöldülő sziget), Máltán és Mallorcán viszont csak május végén indul a szezon. 

48 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://fapadosinfo.blog.hu/api/trackback/id/tr5013944760

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Töhötöm Kolompos 2018.05.15. 08:52:38

Én már eddig sem értettem, hogy Mallorcát miért csak főszezonban repüli a wizz, simán mehetne az egész nyári menetrendben. Márciusban is jó idő tud már lenni, kiránduláshoz, bringázáshoz tökéletes, októberben pedig simán lehet még fürdeni. Ezzel a heti egy járattal azért nem húztak túl merészet. De legalább van.

bzoolee 2018.05.15. 08:56:12

Én direkt azért vettem Berlinbe jegyet nyárra a wizzair-re, mert legalább egymás mellett ülünk, pedig később megy a gép, a ryanair jobb lett volna. Erre behozták ezt a marhaságot. Nem lehet erre hivatkozva visszamondani? És vennék ryanair jegyet, ugyanannyiba kerül...

bzoolee 2018.05.15. 09:04:19

@bzoolee: És hozzáteszem a pofátlanság netovábbja, hogy 2 wizzair hely összesen több, mint 4 ezer Ft, ez a legolcsóbb abban a felállásban, ha az egyik ablak mellett szeretne ülni (2450+1900). Undorító...Legalább a ryan-nél van ezer forintos jegy. Az még beleférhetne is akár. Visszérnél egy oda-vissza úton csaknem 9 ezer Ft a hely ára 2 embernek...Hiába adja 4-5 ezerért a jegyet, ha a helyjegy meg horror.

AzUtazó · http://utazzunk.blog.hu 2018.05.15. 09:51:14

Tegnap csekkoltam be CRL-re 12 embernek 3 különböző foglalásban. Mind a 3 foglalásban az utasokat nem ültette szét a rendszer, minimum párokban hagyta őket.

Darth Revan 2018.05.15. 10:07:18

Van valakinek tapasztalata a Norwagian-nel a karteritest milyen gyorsan utaljak? A hetvegen 7 oras kesessel indult a gep barcelonabol, muszaki problema miatt

tygger 2018.05.15. 11:04:24

én komolyan majdnem mindent megbocsátanék már ezeknek, ha be mernék vállalni madeirát budapestről...

mrazziee 2018.05.15. 11:32:38

off:
közben a ryanair 4-ről 2 napra rövidítette az on-line checkin időablakát...

nyúúúlacska 2018.05.15. 12:01:19

@tygger: Egyetértek. Utálom, hogy mindig át kell szállnom Lisszabonban.

Darth Revan 2018.05.15. 12:52:10

@mrazziee: tegnap 4 emailt kaptam rola. marha idegesito volt

mrazziee 2018.05.15. 13:04:49

@Darth Revan: na, nekem nem is küldtek :(

virtualdog 2018.05.15. 13:33:07

Azt meg tudja valaki mondani, hogy drágább-e a Wizzair helyjegy a check-in eredményével szembesülve (24 órára előre), mint jóelőre (mondjuk 2 hétre előre)? Mi a tapasztalat?

bzoolee 2018.05.15. 13:53:50

@virtualdog: Állítólag drágább,mintha foglaláskor csinálnád. Szerintem mivel ilyen mocskok, el tudom képzelni, hogy az még drágít rajta, mert sokan akkor látják, hogy nem a szerettük mellett ülnek és inkább fizetnek...
Egyébként milyen undorító filozófia ez, ha egy 180 fős gépen az utasok negyede vesz helyjegyet, mondjuk 2000 Ft-os áron az annyi pénz, mintha mind a 180 utasnak drágulna a jegye 500! Ft-tal. És legalább adná egymás mellé, így is lenne bőven plusz bevétel, mert sokan ablak mellé kérnék, stb. Aki csak annyit akar, hogy a másik mellé üljön, azzal meg nem kéne itt szívózni. 500 Ft-ot meg kibírna mindenki és mindjárt más képet festene magáról a cég. Egyöntetűen ha senki se venne helyjegyet mondjuk 2 hétig, a gépen meg szépen megoldanák az emberek maguk közt, esküszöm mindjárt megváltoztatnák ezt az egészen fos rendszert...

Hell-Ász 2018.05.15. 14:05:19

Már túltettem magam, azon hogy mindenáron ablaknál üljek. Csak azért sem. A kopaszításnak is van határa.

Töhötöm Kolompos 2018.05.15. 14:34:37

@bzoolee: valószínűleg azért is drágább utólag (ha drágább, én is csak annyit tudok mint ti), mert check-in után elég csak az egyik utasnak fizetni a helyért, hogy egymás mellett ülhessetek. Kivéve ha ablak mellé akarsz és mindkettőt C vagy D ülésre rakja, de az már tényleg szivatás a köbön :)

bzoolee 2018.05.15. 14:40:06

@Töhötöm Kolompos: Azt írták többen, hogy direkt úgy csinálja a rendszer, hogy melletted már ne legyen még egy hely meg a másik mellett se, így csak akkor tudsz a másik mellett ülni, ha egy 3. sorba rakod át mindkettőtök...

Zsokó 2018.05.15. 17:48:51

@bzoolee: Én azért hadd ne fizessek már, mert te a szeretted mellett szeretnél ülni. Váradi Jóska egyébként jól megmagyarázta. Ez egy üzlet: akinek nem fontos, ne fizessen feleslegesen érte. Ha tényleg nem bírsz ki 1-2 órát valaki nélkül, akkor pedig fizess. A szolnoki személyvonaton csúcsidőben sem garantált, hogy ha ketten felszálltok, le tudtok ülni egymás mellé. Ha ezt szeretnéd, menj IC-vel és vegyél helyjegyet.
Ilyen egyszerű, most már tényleg nem értem, miért kell ezt annyira túlragozni...

schnee 2018.05.15. 18:01:27

@Zsokó: A szolnoki példa ott sántít, hogy a "normál" vonaton oda ülök ahova akarok (illetve van hely) és nem a kalauz ültet le.... Ez a példa inkább arra az időre hasonlít, amikor még volt gép rohamozás....

Zsokó 2018.05.15. 18:13:20

@schnee: Pontosan, oda ülsz, ahol van hely. De nem garantált, hogy 2 szabad hely egymás mellett van.

schnee 2018.05.15. 19:41:17

@Zsokó: Nem egészen. Oda ülsz ahova a gép add helyett függetlenül attól, hogy hol van hely. A rendszer jelenleg üres gépen is szétültet.

Terrax 2018.05.15. 20:38:33

Szerintem úgy kellene, hogy a társaságok adnak €1-ért repjegyet. Ennyiért beengednek a reptérre,még a géphez is kimehetsz..Ha be is akarsz szállni, az +25, ha arra, amelyik abba a városba megy ahova te szeretnéd az még 25..

Fillér B. Gusztáv · http://fapadosinfo.blog.hu 2018.05.15. 20:52:41

@AzUtazó: vagy mázli, vagy gyerekek voltak.

@Darth Revan: velük még nem késtünk sokat, de műszaki oknál a többség bepróbálkozik, hogy az vis maior volt és nem fizet pöccre.

@bzoolee: ugyanez, egy teljes nyári gyerekes körutat azért optimalizáltam wizzre, mert a ryan szétültet. most szívunk, de a nagy azt mondta, szívesen ül külön, költsük értelmes dologra azt, amivel nem húz le minket a wizz. így lesz.

@Zsokó: nem fizettél volna, eddig se fizettél. pont ugyanannyiba került a cégnek szétültetősre és együtt ültetősre programozni az algoritmust.

Rugovicsvalagba 2018.05.15. 23:26:10

"Cipruson már áprilisban strandidő van"
Na nemá.
utikritika.hu/ciprus/ciprusrol
"Cipruson a tengervíz hőmérséklete a nyári hónapokban igazán kellemes. Májusban még 20 fok körüli"

Yumurdzsak 2018.05.16. 00:00:32

@bzoolee: most Milánó Budapesten úgy taktikáztam, hogy indulás előtt 5 órával csekkolok be, alig volt már szabad hely. a barátnőmet betette az utolsó sorba középre, mellette mindkét hely foglalt volt, engem pedig hetedik sor. de pont nem érdekelt, és odaültem mellé.
Ne engedjetek a zsarolásnak!

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2018.05.16. 05:08:41

Na, itt az újabb gyökereskedés a Brájen részérül, lassan felkészülhetnek a Wiccer utasai is...:

index.hu/gazdasag/2018/05/15/valtoztat_a_ryanair_a_becsekkolas_szabalyain/

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2018.05.16. 05:19:20

Nem tudom, számomra ezek a háromezres jegyárak kicsikét ilyen Columbo-felesége jellegűek...(mindenki hallott már róla, de senki se látta.)
Mi akárhányszor mennénk haza Stoki-Skavstáról Ferkóhegyre, mindig konstans 100-120 ezer forint a jegy oda-vissza, feladott bőrönddel, vagy anélkül, két és fél embernek.
Cirka kétezer km, illetve két óra a repülési idő.Egyetlen egyszer volt egy odavissza jegy tízezer forintért (egy emberre, poggyász nélkül), biztos valami error fare lehetett.Tényleg nem tudom, hogyan kell fillérekért repülni, valaki elmondhatná anyázásmentesen, ha kérhetem.Előre is köszönet.

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2018.05.16. 05:22:35

Ja, és elolvastam már minden ilyesmi cikket, ami itt vagy máshol felbukkant a témában, hogy hogyan érdemes olcsón repülni, de eddig semmi eredmény.Fütyiket szoktuk törölni a böngésző kesséből, néha rejtett mód is játszik, de semmi remény általában.Szerintem már a regisztrációs névnél ott van a szerveren, hogy ezek (mármint mi) csak drága jegyeket kaphatnak... :-(

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2018.05.16. 05:29:46

Most olvasom a kommentek közt, hogy mások már a négyezer forintos jegyárakon is sírnak...Kőkemény, bakker... :-o
De szeretnék én ilyen problémákkal küzdeni... :-))))))

bzoolee 2018.05.16. 05:53:09

@Yumurdzsak: Hogy ultel oda elkuldted aki ott volt? :D

Zsokó 2018.05.16. 07:34:18

@Fillér B. Gusztáv: Bocs, Guszti, ezt egy kicsit félreértetted. Én arra a kommentre reagáltam, hogy inkább legyen 500 forinttal drágább az alapjegyár, csak ne ültessen szét a rendszer.

Zsokó 2018.05.16. 07:40:13

@geegee: Pl. jövő hétre is vannak 3-4 ezerért, januárban pedig szinte minden második nap: wizzair.com/hu-hu/jaratok/menetrend/budapest/stockholm-skavsta#/1/0/1/0/0/2018-05/2018-05

Kánikula 2018.05.16. 08:45:00

@Zsokó: Röviden a probléma:

Eddig: alapból együtt ül a család/szerelmespár/friss házasok stb.

Mostantól: szándékosan szétültet a rendszer a legszarabb helyekre, hogy extra pénzt csikarjon ki belőled. (vezérigazgató ezt be is ismerte)

Többször úgy van leosztva a hely, hogy 3 ember esetén mindenkinek át kelljen foglalni a helyét..

A fizetős kézi nem volt ennyire szívatós, mint ez.

Zsokó 2018.05.16. 08:56:38

@Kánikula: Tudok szöveget értelmezni.:) De értse már meg mindenki végre, hogy ahhoz, hogy 3 ezer forint maradjon az alapjegy ára, és a bevételt nem tudják mással növelni (poggyász, fedélzeti értékesítés stb.), akkor egyéb, egyesek számára "genya" dolgokat vezetnek be, hogy fizessenek. És lehetetlen olyan intézkedést bevezetni a profit növelése érdekében, ami mindenkinek megfelelő.

Kánikula 2018.05.16. 10:05:24

@Zsokó:

Jogosan növelheti-e a bevételét a Wizz így? Igen.
Utas szívatás-e a módszer? Az.

Mindkét oldal érvelése igaz ha így vesszük.

((A 3000 forint helyett inkább kb. 19.000 forint az alapjegy ár -azaz az átlagos jegyár. ))

vanek ur 2018.05.16. 10:11:59

@Zsokó: Nyilván a profitgyártásnak is vannak határai. Erre jók a különböző iparági (önszabályozó) szervezetek, illetve hatóságok, hogy ezeket a határokat megszabják - lásd amit Váradi úr mondott a kézipoggyászok kapcsán.
Egyelőre még csak néhány fórumon megy a hőbörgés, miközben azért elég sokan kifizetik az együttülésért a pluszpénzt. Aztán kiderül, mikor éri el a megoldás az illetékes hatóságok ingerküszöbét.
Aztán ha ezt a megoldást betiltják, majd előjönnek más kreatív ötlettel. Mint ahogy eddig is találtak legális és az utasok által is elfogadott módot a plusz pénzek beszedésére (mint pl. a konkrét ülőhely kiválasztása), ezután is fognak találni ilyeneket. És persze olyanokat is, ami nem nyeri el nemcsak az utasok, de a hatóságok tetszését sem.

bzoolee 2018.05.16. 10:40:15

Ha nem venni senki ülőhelyet, hanem állandóan cserélgetnének maguk közt, hamar változtatnának rajta. Nekem nincs nagy igényem, de legalább 2 nyomorult embert tegyen már egymás mellé egy 180 fős gépen...Aztán ha kell ablak meg lábtér meg miegymás, akkor azért úgyis fognak sokan fizetni. Pl amíg egymás mellé rakott, de nem ablakhoz, annyit még rászántam hogy ezer valamennyit kifizessek ablakra, a másik ember maradt középen. De most nem fogok 4300 Ft-ot kifizetni utanként erre pluszba (oda vissza majdnem 9 ezret). 500 Ft-ot meg marhára kibírna mindenki, ha már ennyire a bevétel a lényeg, az már aztán tényleg elenyésző.

vanek ur 2018.05.16. 10:54:31

@bzoolee: "Ha nem venni senki ülőhelyet, hanem állandóan cserélgetnének maguk közt, hamar változtatnának rajta."
A helyzet klasszikus fogolydilemma (hu.wikipedia.org/wiki/Fogolydilemma), és a megoldás is pont aszerint működik: jelenleg inkább fizet, aki együtt akar ülni az útitársával, és így mindenki rosszul jár.

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2018.05.16. 15:20:17

@Zsokó: Hahaha, és tényleg, kösz.Milyen kár hogy se jövő 7en, se januárban nem akarunk menni.Amikor meg akarnánk, akkor meg sosem ennyi.
:D
De legalább láttam a saját szememmel, ez is már egy eredmény.
Igaz, hogy sajnos csak gyerek-szünidőben szoktunk menni, november, február, április, nyáron meg autóval megyünk.
Ez a mi kib@$zott "szerencsénk", meg sem lepődök rajta... :D
Kösz mégeccer.

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2018.05.16. 15:25:53

@vanek ur: Így igaz, egy rohadt banda úgy ahogy vannak.A kreativitásuk rosszabb az államénál/adóhatóságénál is, pedig az se semmi... :D
Cirka fél évente, vagy max évente 3x szoktunk velük repülni, szerintem nem
volt még két olyan egymásutáni alkalom, hogy egyforma feltételek lettek volna.Variálják állandóan, mint a tót a b@$zást.
Lassan az is egy fizetős szolgáltatás lesz, hogy nem ver meg valami kigyúrt állat a lépcső aljában a placcon.Ha fizetsz, akkor megúszod, ha nem, akkor meg nem...
:D

svajcineger 2018.05.16. 17:09:57

@geegee:
Na, akkor most már tudod, mi a baj! :)

Fillér B. Gusztáv · http://fapadosinfo.blog.hu 2018.05.16. 18:09:11

@Zsokó: akkor tényleg félre, bocs.

@geegee: én se értem, rámentem és most is hegyekben állnak a 4-5-6 ezer forintos jegyek. bátran várj, ha drága, szinte mindig elkezd csökkenni. a frekventált napokat kerülni, ennyi.

Fillér B. Gusztáv · http://fapadosinfo.blog.hu 2018.05.16. 18:09:11

@Zsokó: akkor tényleg félre, bocs.

@geegee: én se értem, rámentem és most is hegyekben állnak a 4-5-6 ezer forintos jegyek. bátran várj, ha drága, szinte mindig elkezd csökkenni. a frekventált napokat kerülni, ennyi.

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2018.05.17. 04:54:07

@Fillér B. Gusztáv: Kösz, igen, kipróbáljuk ezt a kivárós módszert.

csubbus 2018.05.17. 07:24:44

@geegee: Vagy megveszed a sok olcsó jegyet most és valamelyik nap biztosan bejön az utazásra. Számold ki, lehet még mindig jobban jársz. Vagy: rosszkor akarsz repülni rossz irányba. Most zsákoltam be Debrecenből Barcelonát, Mallorcát, Máltát, Ciprust - mind 3000 ft darabja. És sajnálom, hogy nem akarok most Baselbe, Dortmundba, Milánóba repülni, mert oda is lenne bőven jegy ezen az áron.

csubbus 2018.05.17. 07:26:41

Évi kb 20 utazás környékén megint megéri végiggondolni a Privelege Pass használatát. Akkor már 3000ft utanként és oda ülök ahová akarok (láblógatós helyek is) + ott a kis pogyó lehetősége

MindentGátlóSam 2018.05.17. 09:09:24

@geegee: Egyszer ülj le, és pörgess végig néhány hónapot a wizz oldalán, látni fogod, hogy kb mi számít jó árnak, és indulás előtt kb mikor a legolcsóbbak a jegyek. Én pl tavaly úgy vettem jegyet Fuerteventurára, hogy 6ezerért megvettem az odautat. A visszaút 40ezer volt, azt hagytam a fenébe. Láttam, hogy FUE-BUD az indulás előtti 2-3 héttel a legolcsóbb. Egy darabig tartotta magát az ár, de 2 héttel utazás előtt csak lement 14ezerre.
Wizz, ryan is ezzel trükközik, hogy ha van egy olcsó odaút, akkor a következő 1-2 hétre a visszaútra jól felnyomják az árakat. Nem fontos egyszerre megvenni mindkettőt, ami irreálisan drága jóval az utazás előtt, az úgyis csökkenni fog még (kivéve főszezonban a nyaralójáratok de azt hagyjuk).

Fillér B. Gusztáv · http://fapadosinfo.blog.hu 2018.05.17. 09:48:08

@csubbus: a 20 megvan bőven, csak ritkán utazok egyedül. ha mégis, akkor mindegy, hol ülök, nem ültet szét. ha meg többen vagyunk, a többieket úgyis máshova teszi. szóval csak a szétültetés miatt nekem nem lett vonzóbb a pp, a csomagplusz meg kevés a 200 euróhoz.

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2018.05.19. 02:19:13

@csubbus: @MindentGátlóSam: Kösz a tippeket, megsasoljuk a módszereket.
A gond általában az, hogy semennyire se tudunk rugalmasak lenni, akkor megyünk, amikor szünet van és szabadság is, egyszerre.Vagy nem megyünk.
És ezt tudja már ez a kib...tt wiccer rendszere, szervere is, én állítom.

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2018.05.19. 02:27:02

@csubbus: "Vagy rosszkor akarsz repülni rossz irányba" Haha, ez jópofa...
:D
Mi nem nyaralni mennénk, hanem külföldről hazalátogatnánk...Már annak is örülnék, ha a Stoki-Bp-Stoki táv tervezhető volna.
Innen Skavstáról kb a lengyelekhez repül a wicc, vagy 8-10 városba, de oda minek menjek?Vagy még a Balkánra pár helyre és kész, faresz.
Nyaralni innen bárhová az a horror kategória, arról már rég letettünk.
Tavaly volt egy Tenerife a norwegiannal, amit még bevállaltunk (ez nyaralás volt, 3 embernek negyedmillió ft, szerintem ez már kurvára nem fapados árszínvonal, de a szolgáltatási színvonal az az volt...), de az is kb a budai kutyavásárok gyakoriságával konvergál... :D
Szóval kb reménytelen...