Több utas is jelezte nekünk a múlt heti Homár-poszt után, hogy brutális kezelési költséget számolt fel nekik Ferihegyen a Wizz földi kiszolgálója. Elvileg legfeljebb 5 eurót tehetett volna rá a Malév GH a Wizz árlistájában szereplő díjakra, de úgy tűnik, ennek rendszeresen a dupláját-tripláját alkalmazták.
Ez elég pofátlan kihasználása annak, hogy az utas teljesen kiszolgáltatott helyzetben van. Leginkább azért, mert tudja, hogy ha nem fizet, nem utazik. Leggyakrabban ugyanis a beszállókártya kiállításáért fizetnek az utasok a reptéren, a nélkül pedig nem engednek fel a gépre. Az utas azért is kiszolgáltatott, mert nem kap korrekt információt arról, hogy legálisan mennyit gombolhat le róla pluszban a földi kiszolgáló. A Wizz díjtáblázatának elején ugyan ott van, hogy reptéri fizetésnél a földi kiszolgáló plusz díjat fizettethet, ennek mértékét azonban nem számszerűsítik.
Vagyis ott áll az utas, hogy elfelejtett becsekkolni, erre nem elég a 30 eurós díj, amit a Wizz szed, az utas csak annyit lát kívülről, hogy erre még akkora extrát tehet rá a Malév GH, amekkorát nem szégyell.
De ez nem így van, a Wizz maximalizálta a díjakat földi kiszolgálói számára:10 eurónál drágább szolgáltatás igénybe vétele esetén legfeljebb 5, pont 10 eurónál és alatta 2 eurós díj szedését engedi meg. Ez alapján tehát a Malév GH durván megszegte a szerződését. A kérdés csak az, hogy a Wizz tudott-e erről. Azt gondolnánk, hogy ez totálisan ellentétes a Wizz érdekével, tehát a GH-sok stikában csinálták, másrészt az se életszerű, hogy a Homárhoz hamarabb jutott el az első reklamáció, mint a Wizzhez. Az utasok nagy része ugyanis nem igazán tud különbséget tenni a légitársaság és a földi kiszolgáló között és ha nem tetszik nekik valami, a légitársaságot szidják és nála is reklamálnak.
A hozzánk eljutott utaspanaszok alapján tehát folytatólagosan trükközött a GH és az is megszokott módszer volt, hogy a beszállókártya mellett dupla áron (az automatákban elérhető 5 helyett 10 euró) lőcsölték az utasra a szeku fast tracket is. Ezzel ki lehet kerülni a sorállást a biztonsági ellenőrzésnél, a kényelmes utasok mellett azok veszik, akik késtek és félnek, hogy ha kiállják a sort, lekéshetik a gépüket. Van olyan utas, akinek azt mondták a GH-pultnál, hogy ha nem vesz fast tracket, elmehet a gépük, de kiderült, hogy nem is volt sor a szekunál, plusz kifizetés nélkül is pont ugyanakkor, bőven időben értek volna a kapuhoz.
Úgy tudjuk, a Wizz vizsgálatot folytat az ügyben. Nem lesz nehéz dolga, csak a nyugtákat kell megvizsgálnia. Az eredményére majd rákérdezünk.
Arra, hogy miért húzták le az utasokat, több reptéri forrásunk is csak azt tudta mondani, hogy "szarban vannak". Az állami tulajdonú Malév GH súlyos veszteségeiről és érdekes ügyiről sokat írt az elmúlt években a sajtó és az sem könnyíti a helyzetüket, hogy pár hét eltéréssel épp akkor vették át a földi kiszolgálás pénzbeszedős részeit, amikor tavaly a Wizz megváltoztatta a csomagszabályzatát. Azóta alig tudnak büntetni túlméretes csomag miatt, a beszállítószemélyzet energiáját az köti le, hogy számolják a kézicsomagot és címkézzék, mi mehet a fedélzetre és mit kell átminősíteni feladottá. Logikus feltételezés, hogy felültervezték a bevételeket és a nagy elmaradást próbálták ledolgozni az önhatalmúlag megnövelt brutális díjakkal.
Reptéri forrásaink szerint egyébként a balhé kitörése óta visszaálltak a helyes díjakra, ezzel együtt az utasoknak csak azt tudjuk javasolni, hogy semmit se vegyenek/fizessenek a reptéren. Az online csekkin nem ördöngősség, pár perc alatt megvan, aki mégse akar pöcsölni vele, meg a nyomtatással, már foglalásnál vegyen reptérit, így 30 helyett csak 10 euró a díj. De messze legjobb és legkényelmesebb a Wizz app használata, ebben Schengenen belüli útnál, amikor nem kell adatokat bevinni, egy perc sincs az egész procedúra és a beszállókártya is ott van az alkalmazásban, nem kell kinyomtatni, csak a telefonon megmutatni.
Utolsó kommentek