FAPADOS TIPPEK, TRÜKKÖK, ÉLMÉNYEK

emailicon.png Vélemények, tapasztalatok,
sztorik ide jöhetnek: 
fapadosinfoblog@gmail.com

Facebook

Utolsó kommentek

Címkék

10 éves (1) A321 (2) A321neo (1) Aegean (1) Airbnb (2) Air Asia (1) Air France (4) ajándék (2) akció (17) alapok (1) alapszabályok (1) Alhambra (1) always getting better (1) Amalfi-part (3) amman (1) Andalúzia (1) apartman (1) app (2) Arad (1) árazás (1) árcsökkenés (1) áremelés (2) árkörkép (3) ármustra (4) Athén (5) átirányítás (1) átszállás (3) autóbérlés (6) Azori-szigetek (5) bádogsátor (2) bádogterminál (3) Baku (1) balatoni menetrend (2) baleset (1) balhé (1) balkáni útvonalak (2) bankkártyacsalás (1) Barcelona (2) Bázel (1) bázis bezárása (1) Bécs (1) becsekkolás (1) bénázás (1) Bergamo (1) Bergen (2) Berlin (1) Birmingham (1) bíróság (1) biztonság (1) biztonsági ellenőrzés (3) blama (1) blöff (1) Blue Lagoon (1) Bordeaux (2) Bosznia-Hercegovina (1) Bruges (2) Brusseles Airlines (1) Budapest-Belgrád (1) Budapest Airport (8) Budport (4) buliturista (1) bunkóság (4) buszjegy akció (1) busztranszfer (1) Chania (1) Ciprus (6) Costa Brava (1) couchsurfing (1) csekkin (1) csőd (1) csomagszabályok (23) Dánia (1) DCC (1) Debrecen (6) devizaátvátós trükk (1) díjemelés (2) Discount Club (1) easyBus (1) easyJet (14) Egyiptom (2) egynapos repülés (2) egyszer megéri (1) Eilat (3) Eindhoven (1) elhagyott poggyász (2) emelt díjas ügyfélszolgálat (1) Eszék (1) Eurostar (1) évforduló (1) fapadosok árazása (2) fapados buszok (1) fapados kódex (1) Fat Track (1) felvásárlás (1) Ferihegy (8) Ferihegyi busz (2) Fez (1) fillérekért (6) fjord (1) Flibco (1) Flixbus (2) Flybe (2) FlyNiki (1) Foci EB 2016 (5) Folegandrosz (1) fontos tudnivalók (1) főszezon (1) Francia Riviéra (3) Fuerteventura (5) Funchal (1) futás (1) futópálya-felújítás (1) géplekésés (2) géprohamozás (1) Germanwings (1) Gibraltár (1) görög csőd (1) Görög szigetek (3) Granada (2) Gran Canaria (2) gyerektelen utazás (1) Győr (1) gyorsjelentés (1) hányinger (1) hasznos infók (1) hatalomváltás (1) helyleosztás (3) Hertz (1) hitelkártya költség (1) Hollandia (1) Holt-tenger (1) horror (3) hosszú hétvége (1) Huelva (1) információ (1) ingyen wifi (1) Írország (1) Isztambul (3) Izland (9) Izrael (5) járatindítás (1) járatmódosítás (2) járat megszűnés (1) jegyárak (1) jegymustra (1) Jeruzsálem (1) jófejség (1) Jökulsarlon (1) Joon (1) Jordánia (1) jótanácsok (1) kamu (1) kamuakció (1) Kanári-szigetek (6) kártérítés (6) katasztrófa (5) Kavala (1) Kazahsztán (1) kedvenc városaink (5) kényelmetlenség (9) kert (1) kés (1) késés (6) kézipoggyász (4) Koppenhága (1) Kotor (1) Kréta (1) Kükládok (1) kutya (1) kvíz (1) Lamezia (2) Lanzarote (4) last minute (2) Laudamotiob (1) La Palma (2) légikatasztrófa (3) legjobb helyek (1) legjobb reptér (1) Legoland (1) lehúzás (15) lényeg (1) Lipari-szigetek (2) Lisszabon (3) London (5) Lufthansa (3) Lugano (1) Luton (3) luxus (1) lúzerség (1) Lyon (1) Maastricht (3) Madeira (3) magyar (1) Malaga (1) Malév (2) Malév GH (1) Malpensa (1) Málta (1) Marákes (2) Marokkó (2) Marrákes (2) Mastercard lounge (2) MÁV (2) megszűnő útvonal (2) megújulás (1) mellékhelyiség (1) Mélosz (3) menekültek (1) mentőár (1) Michael OLeary (2) MiniBUD (4) Miskolc (1) mocsokságok (1) Monaco (1) Monarch (1) Montenegro (1) munkakörülmények (1) Nagyvárad (1) National express (1) Nizza (3) nők (1) Norvégia (3) Norwegian (2) nyaralás (1) nyaralójáratok (2) nyári akció (1) nyári menetrend (1) óceán (1) olcsó jegyek (15) olcsó szállás (1) Onnibus (1) összehasonlítás (4) őszi szünet (1) otthagyott csomag (1) óvintézkedés (1) Pafosz (3) Páfosz (1) panasz (1) parasztvakítás (1) Párizs (3) parkolás (2) Pécs (1) Pegasus Airlines (1) petíció (1) pilótahiány (1) Pizzo (1) poggyász (3) Polskibus (1) Popstrand (1) Porto (3) Portugália (3) Positano (1) Premier Inn (1) prémium szolgáltatások (2) Privilege Pass (2) profit (2) profit warning (2) repjegy (1) reptér (2) reptéri alvás (1) repülőtér (3) részeg (1) Reykjavík (1) romantika (1) Ronda (1) Ryanair (66) Saint Tropez (1) Santander (1) Sanyolország (1) Sao Miguel (1) Schönefeld (1) Scilla (1) Skócia (2) Skót Felföld (2) Southend (1) Spirit (2) spórolás (1) Stansted (1) Stavanger (1) strand (1) Stromboli (1) Svájc (1) szakszervezet (2) szállás tippek (2) Szaloniki (1) Szantorini (1) Szarajevó (1) Szardínia (1) szavazás (1) szeku (1) Szentpétervár (1) szétültetés (5) Szifnosz (2) sziget (2) szinte ingyen (1) Szófia (1) szolgáltatások (4) sztrájk (6) sztyuvi (1) szülinap (1) Tampere (1) Tel-Aviv (2) téli menetrend (1) Tenerife (3) Terceira (1) térkép (1) terrorveszély (3) teszt (2) tévhitek (1) tömeg (1) törlés (13) Transavia (1) Transmediterranea (1) transzatlati járatok (1) Travelodge (1) trükközés (2) túlértékelt (1) túra (1) tuti tippek (1) ufb (3) ügyfélszolgálat (1) új festés (1) új járat (8) új menetrend (7) új útvonal (6) Ukrajna (1) ülőhelyleosztás (3) utasjog (2) utasszívatás (6) utastájékoztatás (2) utazási iroda (2) útdíj (2) üzleti utasok (1) Valentin-nap (1) Váradi József (4) vasút (1) vécéhasználat (1) Velence (3) Velencei-tó (1) Velence Korzó (1) vis maior (1) Vueling (2) vulkán (2) wifi (1) Wizz Air (86) Wizz kártya (1) Yumurdzsak (1) Címkefelhő

Így működik a fapados buszos cég, amely letarolja Európát

2018.04.10. 12:59 Sóher crew

Egyre kevésbé lehet kikerülni a Flixbust, ha olcsó utazgatást tervezünk Európában, mi is mentünk velük nemrég megint és van két foglalásunk is - azért durva, hogy Bécsbe elvisznek már 5 euróért, miközben a hatósági áras belföldi piacon Győr ennek majdnem a duplája. De erről majd később, most arról, hogy mit akar a Flixbus. Pár éve Váradi Wizz-vezér lépett fel a Corvinuson, alkalmi szerzőnk most újra felkerekedett, hogy ugyanott meghallgassa a Flix magyar főnökét. Íme beszámolója az eseményről. Ja, fizetünk egy sört annak a mazochistának, aki beutazza a leghosszabb útvonalukat, Bukaresttől Liverpoolig. (Ha ír is róla nekünk, egy kocka sör a díj.)

Hétfőn este a Corvinus Egyetemen mutatkozott be a diákság előtt a Flixbus magyarországi irodája a Corvinus Tourism Club szervezésében. Nyerhettünk egy kis bepillantást az alig 6 éve alapított, de már 1400 busz felett diszponáló, Európa szinte minden országában jelenlévő német buszos cég kulisszái mögé.

Arany László vezető első két kérdése úgy szólt, hogy ki hallott már a Flixbus-ról, és ki utazott vele. Az elsőre szinte mindenki felemelte a kezét, de a másodikra is sokan. A kérdés persze jogos volt, hiszen ma Magyarországon a Flixbus még egy alig ismert márkanév, épp a bevezetésén fáradoznak. És tudják jól azt is, hogy hála a Volánok színvonalának, ma Magyarországon busszal utazni sem épp trendi, de még mindig jellemzőbb, mint Németországban 6-7 évvel előtt, ott ugyanis gyakorlatilag a 30-as évek óta tiltva volt a távolsági buszközlekedés, a vasút védelmében.

2013-ben azonban egycsapásra liberalizálták a piacot, és meg is alakult a Deinbus, a Meinfernbus, a Flixbus, az ADAC-Postbus, és belépett a piacra a brit National Express és a Megabus is. Napjainkra azonban ezek – a Deinbus kivételével – kivonultak vagy egybeolvadtak, és Flixbus néven – de a Meinfernbus zöld színében – átléptek Németország határain, és elözönlötték Európát.

flixhan.jpg

A zöld egyébként nem véletlen választás, jelképezi a társaság elkötelezettségét a környezetvédelem iránt. A prezentációban szereplő adatok alapján a buszközlekedés CO kibocsájtásban mért ökológiai lábnyoma a legkisebb: a repülőé 211, az autóé 142, a vonat 43, a buszé pedig csak 32 gramm utaskilométerenként. (Vasutas és repülős prezentációkban más számokat és sorrendet is láttunk már, de ezt most hagyjuk)

Arany Lászlótól röpködtek napjaink hívószavai, e-commerce, on-demand economy, felhasználói élmény, stb. Megtudtuk, hogy a Duna túlpartján végzett villamosmérnökként, és egy fejvadász talált rá, de ehhez nyilván kellett az is, hogy volt munkatapasztalata különféle startup cégeknél és a Boston Consultingnál, pont ott, ahol az egyik Flixbus-alapító német srác is dolgozott, mielőtt belevágott a buszbizniszbe.

A Flixbus a pár száz kilométeres távolságú utazások piacán minden korosztályt célcsoportnak tart, aki utazni kíván. Az egyik fő utaskör persze a fiatalság, akiknél a saját autóbirtoklás aránya – a prezentáció szerint – csökken, főleg nagyvárosokban, a 2000 évi 420-ról 276-ra 2020-ra, miközben a távolsági és nemzetközi utazás iránti igény folyamatosan növekszik.

A Flixbus dinamikus terjeszkedését számos tényező hátráltatja (egek, hol tartanának, ha nem hátráltatná?...) Ezek közül kiemelték a szűkös infrastruktúrákat, a megfelelő autóbuszállomások hiányát, főleg Németországban, ahol pár éve még nem is volt ezekre szükség. Szintén súlyos a sofőrhiány, és nehézséget okoz az országonként eltérő szabályozás. Magyarország ebben különösen gáz, mert nálunk a belföldi távolsági személyszállítás piaca nem hogy nem liberalizált, de teljesen zárt, buszoknál 2019, vasúton 2023 végéig.

A Flixbus addig nem is nagyon keresi a belföldi piacra lépés lehetőségét, noha több hozzászóló és kérdező is kifejezte ez irányú vágyait. (A legtöbb nyugat-európai országban, valamint Csehországban, Szlovákiában, Lengyelországban és Horvátországban is már szinte teljesen liberalizált a belföldi buszos piac, de legalábbis a nemzetközi járatokat igénybe lehet venni belföldi utazásra is, de több helyen a Flixbus üzemeltet belföldi járatokat is)

A területi vezető büszke volt a buszok európai szinten egységes felszerelésére: az ingyenes wifi-re (ami néha hibádzik), nagy lábtérre (ami a bezöldült Poslkibus-okra persze nem igaz), a konnektorokra, (amik még mindig nem teljes körűek), az ingyenes poggyászszállításra (1 darabig, a második pogyó 2 euró), a fedélzeti WC-re (na ez itthon valóban igazi kuriózum a Volánon szocializálódottaknak). Kiemelte a felhasználóbarát appot, a rugalmas átfoglalást, ami tényleg nagyon jól működik, többször is próbáltuk.

A Flixbus a Google maps-be is be van ágyazva, mint elmondta, ez is csak egyeztetés és pénz kérdése. Volt szó digitális innovációról, rugalmas, a fapados légitársaságokra jellemző árazásról, ezeket ismerjük és szeretjük.

Kevesen tudják, hogy a Flixbusnak egy darab busza sincs - illetve egy állítólag van, mert különben nem lenne engedélye a cégnek. A többi 1400 buszt viszont buszpartnerek üzemeltetik, akik – mint az ki lett hangsúlyozva – nem alvállalkozók, hanem valódi partnerek, aki érdekeltek a járatok sikerében. A sofőröket utazás után értékelhetik az utasok az appon keresztül, így sikerült például még azt is kiszűrni, ha valamelyik sofőrnek magánéleti gondja volt, merthogy meglátszott a modorán. (ez azért durva…)

Magyarországon a fő partnerük a Volánbusz, mely nem csak buszpartner, de autóbuszállomást is biztosít számukra, és értékesítő partner is. A Volánbusz évtizedekig üzemeltetett napi néhány bécsi járatot, mióta azonban (2 évvel ezelőtt) a Eurolines-tól átállt a Flixbus partnerévé, egyre több a bécsi járat, már napi 30 járat indul.

A cég helyi marketing tevékenységét Fazekas Viktor ismertette, aki még utolsó éves egyetemista. (Ez se semmi, karrierlehetőség az van.)  Volt szó a versenytársakról, az online és offline akciókról, megtudtuk azt is, hogy az 1500 forintos vócser felhasználási arány ugyanakkora volt, mint az 1000 forintosé, így inkább az utóbbit osztogatják (a jelenlévők is ilyet kaptak). Megtudtuk, hogy a magyarországi Flixbus irodában most kb. 25-en dolgoznak, de a szám bővül, és 50%-ban külföldiek ülnek az asztalok között, a belső nyelv pedig az angol, és nem a német.

A hallgatóság számos kérdést feltett, azokra korrekt válaszok érkeztek. Volt szó az Orangeways-ről is, hogy mennyire járatta le a buszközlekedést, a Flixbusosok úgy voltak vele, hogy majd ők helyrehozták az OW által okozott imázsbeli károkat.

Prága példáján került összehasonlításra a vonat, a busz és a repülő: a vonat nem sokkal gyorsabb, de drágább, a repülő ára nagyon változó, akár olcsóbb is lehet, de megítélésük szerint hiába gyorsabb, a repterek megközelítése és az ottani macera miatt a buszon több a hasznosan tölthető idő.  Az éjszakai buszok pedig szállás spórolásra is jók, Prágába is van ilyen.

Persze mindez csak annak jó, aki tud a buszon aludni. Elhangzott, hogy a jelenlegi egyik leghosszabb járatuk a Bukarest és Liverpool közötti, na, ott két éjszakai szállás árát lehet megspórolni (de még az előadók is azt mondták, hogy ezt azért még ők sem próbálnák ki szívesen.)

Végül újra a piacnyitás került szóba, a Flixbus várja a hazai fejleményeket, tán egyszer eljutunk oda is, kár, hogy épp nem arrafelé tartunk.

 

49 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://fapadosinfo.blog.hu/api/trackback/id/tr7813823600

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Irbisz 2018.04.10. 14:06:33

Hat szerintem amit mondtak az igaz, a szerkesztői kommentek is (pl. tenyleg akadozik a wi-fi :)). Nemrég mentem velük Düsseldorf-Berlin-Bp. utvonalon, meglepően jok a tapasztalataim, és annak még jobb lehet, aki tud is aludni a buszon :). Ami meglepett h. az átkönyvelés (szombatról keddre kellett átkönyvelnem) is meglepően könnyen ment az appjuk segitsegevel, és h. milyen sokan voltak a belnémet Düsseldorf-Berlin szakaszon, szinte teltház. Mondjuk jo téma lett volna egy migransellenes kampányfilmhez, mert volt ugyan ott amerikai egyetemistatól német nyugdijasig mindenféle ember, de legtöbben menekültek/betelepültek voltak, ejjel ellenőrizte is a hatáörség a buszt, ezeknek külön papirellenörzéssel.
A szolgáltatsról tényleg kértek visszajelzést, ki is töltöttem, a wifit kivéve mindenre maxot adtam.
Ami szerintem nem az igazi, az a csomagkezelés. Az útközben leszállók nyugodtan elvihetik bárki böröndjét valamelyik éjjeli megállónál, senki nem nézi mi van a böröndcimkére irva (kötelező névvel ellátni egyébként a böröndöt).
Külön plusz a jokora lábtér, a majdnem 190 centimmel is elég volt, ez se ikarus életérzés.

álnokfutó 2018.04.10. 21:32:04

Szerintem a Regiojet (Student agency) szolgáltatása magasabb színvonalú, de az árai ugyanilyen jók. Valamint ott lehetséges az ülőhely foglalás, itt meg ülsz ahova jut helyed.

Comandante en Jefe · http://local.blog.hu/ 2018.04.11. 20:54:24

Érdekes beszámoló és adatok. De te amúgy mikor utaztál utoljára volán (KKXYZK) távolsági járatain? Mert folyamatosan szidod, de szerintem nem sok alapja van.

Tiangong 2018.04.11. 20:55:40

Rendszeresen használom, Nyugat-Európában egész értelmes hálózata van a Flixbusnak, Magyarország azért még max mutatóba jó. A baj hogy ott ér véget Schengen, és a határellenőrzés sok előnyt elvesz.

Sok Flixbus vonal eléggé elnyújtott ami hátrányos mert sokszor van késés a kiszámíthatatlan útviszonyok miatt a sok város között.

Amúgy jó fejek, 3 negatív késés miatti visszajelzésem után adtak egy ingyenes útra beváltható Vouchert.

Szerencsére ahol lakok azt az IC bus is lefedi, így van B terv ha mondjuk lekések a Flixbusról.

Tiangong 2018.04.11. 20:58:34

Még annyi hogy a wifi stabil amit én tapasztaltam, illetve tényleg nagyon olcsó közlekedni vele.

fingerbangs 2018.04.11. 21:21:08

nekem van autóm de egyszer (mert csak odaút volt) OW-vel mentem volna Bécsbe, megvettem a jegyet, odamentem, álltam a napon, késett a busz, de amiko rmegjött akkor inkább kidobtam a jegyet, visszamentem a kocsihoz és kimentem azzal, mert olyan gané fos szakadt (nem OW logós) busz jött és olyan arcok gyűltek össze, hogy nem volt gyomrom felszállni

de most kap egy esélyt a flix, megyek Bécsbe

Kandaláber 2018.04.11. 22:08:30

Jegy Amsterdam - Bécs - Budapest

Amsterdam - Bécs: 3.5 órás késés, menet közben több órát áldogált a busz, utoljára Sankt Pöltenben érkezés előtt kb. 2 órával is 35 percet.

Többször kértem, jelezzék Bécsbe, a Budapesti járat kapcsán, hogy érkezünk.
3 email-t írtam a buszon, jeleztem a sofőrnek, telefonon hívtam a megadott telefonszámot, nem vették fel.

A Budapest - Bécs járat bent állt érkezéskor, mire leszállás, csomag és kerékpár kivétele, levétele után hátrament az ember, elment. Aznap több busz nem volt.

Az állomáson kioktattak, hogy várt a busz, miért nem mentem hátra.

Éjszaka híd alatt alvás a szigeten.

Másnap közölték, hogy nem utazhatom a tegnapi buszra szóló jeggyel, és nem tudnak semmit tenni. A bemutatott jegy tudatában.

Kifizettettek velem egy új Bécs - Budapest jegyet, kerékpárostul.

Érdemi választ nem kaptam, csak annyit, hogy elfoglaltak.
Pénzt vissza nem kaptam.

-----------------------------------------------------
3 levél a buszról, a telefonhívogatások mellett:
Tried call you for 35 minutes, nobody answers in English.
On Wed, Jul 20, 2016, 6:07 PM Balázs Mxxxxx <bmxxxxxx@gmail.com> wrote:
Being 3 hours late, the bus has stopped at Sankt Polten for!! 35! minutes.
I still didn't got any answer to my questions.
On Wed, Jul 20, 2016, 3:43 PM Balázs Mxxxxx <bmxxxxxx@gmail.com> wrote:
The bus I am travelling now from Amsterdam to Vienna is at this moment in Passau. The bus driver told me now, that we won't be in Vienna before 20:00.
This bus had to be arrived at 16:05 to Vienna.
I Have a connection bus 902 to Budapest, which should depart from Vienna at 19:30.
I will miss it?
No real incident was on the road.
We are at a fuel station for about 30 minutes in Passau.
How will I get to Budapest?
Where should I sleep if we miss the connection bus to Budapest?
Waiting your reply, maybe, in Austria there will be no Internet connection to get your email answer.
I have a bike too.
M Balázs
--
M Balázs
--
M Balázs
--
M Balázs
--------------------------------------------------------
Az angol nyelvű levelekre az alábbi tartalmú német levelet küldték, a lényeg: átlag felett kapunk leveleket türelemmel kell lenned.:
Dear FlixBus customer,
thank you for the message.
We are currently receiving an above-average number of inquiries - so please be patient if it takes a little longer.
Answers to the most frequently asked questions about our service in advance:
itt sok blabla kérdés-válasz
We work every day to expand our route network to offer you higher clocks, more destinations and new night lines. We are happy to inform you about new offers, e.g. on Facebook or in our newsletter.
The most frequently asked questions about our service are answered in detail in our FAQs. For urgent requests we are there for you 24 hours a day, 7 days a week, on +49 (0) 30/300 137 300 *.
---------------------------------------------------------
Ha ti úgy, akkor én is.

sokasebi · http://pacifictime.blog.hu/ 2018.04.11. 22:26:05

Nincs azért napi 30 bécsi járat, talán 7-8, de ez is több mint volt a Volán alatt. Nekem a helyfoglalás hiányzik pontosabban fizetnék hogy ne üljön mellém senki, meg hogy a sofőr kerülje ki a dugót az autópályán, ha már ott van előtte a Wuze. (Magyar kikerüli, szlovák nem.) Nekem késésem, járattörlésem még nem volt. OW-el egyszer akartam utazni, de nem állt meg a busz a megállóban (Schwechaton).

Facelessbook · www.dont.think.so 2018.04.11. 22:26:34

A mult heten Becsben jartam es at kellett szaladnom Gyorbe. A MAV idiota jegypolicyjanak koszonhetoen odafele kiprobaltam a Flixbust. Amennyire csak lehet, probalom hanyagolni a tomegkozlekedest, de a Flix egy kicsit javitott az osszes eddigi magyar buszos tarsasag megitelesen. Ha a jovoben ismet ugy alakulna, hogy tomegkozlekedest kellene igenybe vennem Becsbol, akkor a mostani pozitiv tapasztalat mindenkeppen a busz fele terelne.

cradbox 2018.04.11. 22:52:39

Érdekes anyag. Németországban a Flixbus megítélése nem túl kiemelkedő, finoman lefordítva a kispénzűek vonatának nevezik.

Bécsbe szerintem a vonat kényelmesebb.

Viszont pár hete az M5-ösön az egyik benzinkútnál beállt egy Flixbusz, csoportos vizelésre. Elnéztem tankolás közben a közönséget, háát...jó utat velük :)

Grifter 2018.04.11. 23:10:03

"Vasutas és repülős prezentációkban"

Sok mindent kell hozzá elnézni, de azt senki nem gondolhatja komolyan, hogy egy 737-es bármilyen felállásban képes lenne zöldebb lenni.
Elvisz mondjuk 120 ember Hollandiába 2 óra alatt, de megeszik hozzá 4000 liter kerozint.
Ugyan ezt a távolságot 2 busz (120 ember) 18 óra alatt teszi meg, viszont összesen se fogyasztanak hozzá ezer liter üzemanyagot.

Szóval azzal lehet ámítani, hogy melyik biztonságosabb például, de az nem kérdés, hogy melyik messze a legszenyezőbb (cserébe leggyorsabb).

HgGina 2018.04.11. 23:22:11

Akárhogy számolom, nem tudok rájönni, hogyan lehet ilyen alacsony áron menni.

HgGina 2018.04.11. 23:28:40

Kezdem érteni. Az az 5 EUR, ahogy látom, 14 EUR. Véletlenül nem Sopron-Bécs az 5? Kicsit alaposabban kellene írni a blogot, nem csúsztatásokkal és félinformációkkal!

Fillér B. Gusztáv · http://fapadosinfo.blog.hu 2018.04.12. 00:59:34

@sokasebi: napi 30 az összes szolgáltató együtt.

@HgGina: tahó kommentre tahó válasz: nem mi tehetünk róla, ha valaki hülye és nem találja. alaposabban kellene keresgélni, nem pedig vádaskodni.

padorjan 2018.04.12. 01:00:04

@HgGina: Nincs benne csúsztatás, csak nem vagy elég jó Spúrjegy-vadász. :)
Érdemes utánaolvasni a yield-management mibenlétének, akkor megérted a legolcsóbb jegyár és az aktuális jegyár közötti különbség hátterét.
Videót is találsz róla és még magyar feliratot is tudsz varázsolni rá.
www.youtube.com/watch?v=XLUrI--NtWQ

Laikuska 2018.04.12. 04:05:12

@HgGina: Pl.: Nincs szolgáltatási kötelezettsége.

funfun 2018.04.12. 06:24:13

Kevés tapasztalatom van velük, van egy érvényes foglalásom, még nem utaztam, illetve egy sztornírozott.

Első foglalásnál információt akartam, honnan indulnak Bp-en a buszok, oké, hogy a Népligetből, de bizonyos buszok a Planetárium elől, és nem mindegy, hol áll az ember, ott, vagy a nagy buszállomáson. Nehezen tisztáztuk, mit is szeretnék. Nem tudom, hol a callcenterük, de valószínűleg a hölgy nem ismerheti Bp-et, vagy Népligetet.

Második foglalásnál foglalás után jöttem rá, hogy nem jó jegyet fizettem. Rögtön hívtam a callcentert. Egy nagyon-nagyon segítőkész hölgyet fogtam ki, aki nagy türelemmel még azt is megvárta, amíg az éppen megszakadó internetre újra beloggolok. Mint kiderült, online vásárlásnál (kártyás fizetés) egy órán belüli törlés esetén levonás nélkül kapok egy vouchert a kifizetett összeggel, amit 1 éven belül fel lehet használni.

A honlap viszont lehetne felhasználóbarátabb is.

A második foglalás előtt regisztrálni akartam (nem kötelező a foglaláshoz a regisztráció), de "feliratkozás" szerepel nem facebook-os lehetőségként, amiről nem derül ki, regisztráció akar lenni, vagy hírlevélre való feliratkozás.

Másik negatívum szintén honlappal kapcsolatos: a "buszmenetrendek és buszmegállók" menüpont nem áttekinthető. "Állomáslista" almenüre kattintva egy baromi hosszú állomáslista jön fel, abc rendben ugyan, de mégsem strukturált. Elég macerás az indulási és a célállomást kiválasztani. Sokkal célszerűbb lenne, ha először mondjuk lehetne országot választani, aztán már könnyebb azon belül az adott várost kiválasztani. Két menükattintás ugyan, de sokkal kevesebb görgetés.

Ja, és nem ártana, ha a konkrét buszmegállókat sokkal pontosabban tüntetnék fel. Azért kellett sztorníroznom a második foglalásom, mert utána jöttem rá, nem a reptérről indul a busz Charleroi-ról Brüsszel belvárosába, hanem a Charleroi vasútállomásról, amihez ugye a reptérről még oda is kell jutni valahogy, 10 km. És van egy olyan megálló opció is, hogy Brüsszel "Flughafen", igaz, találatot nem ad, de mégis ott szerepel a választható lehetőségek között. A népligetes információra is ez vonatkozik, simán lehetne írni, Budapest Népliget, buszpályaudvar.

Szóval ezt az menüpontot nagyon rendbe kellene tenni.

aaaaaaaaaaaaaaaa 2018.04.12. 07:32:06

én személy szerint még nem használtam, mert családdal, 4 jeggyel nem biztos, hogy versenyképes, de a közelünkben egyelőre még csak tervben van a járatindítás (Graz mellett).
ellenben családtagok már többször jöttek Bp-Graz útvonalon, de mióta Bp-Maribor-Graz lett az útvonal és kicsit hosszúra nyúlt így az út, inkább a Bp-Sopron (vonattal) a favorit, mi meg többet autózunk értük.
Amúgy nyitott vagyok rá, hogy egyszer kipróbáljam.

citrix 2018.04.12. 07:36:24

30 évvel a rendszerválás(?!) után is hatósági áras és természetesen állami a buszközlekedés. Mint a szocializmusban, csak sokkal drágább az egyentarifa. Hatósági áras, az állam, a párt és nem a valós költségek döntik el az árat. Tiszta szocializmus.

lenörd hofstadter 2018.04.12. 07:37:27

Durván 20 ezres a gázolaj. Rárakódik buszamortizációban is vagy egy ötös. Sofőr napi pénze úgy 10, állami sarc újabb 10-15.
40 fős busznál bevétel úgy 60 db. ezres.
Valamit elcsalnak, ami Magyarországon alap. Aztán ne legyen sivalkodás ha a karbantartás marad el és lesz szép lángoló digó 2.0 . A lényeg, hogy "ócó" volt.

Medgar 2018.04.12. 08:57:01

A volán is tudna színvonalas és olcsó lenni, ha nem jutna minden nyereséges járatára 3-4 mocsoládalsó járat amit finanszírozni kell.

Skil9004 2018.04.12. 09:56:52

Az Orangeways is hasonlóval próbálkozott, de belebuktak, nem? Szerintem is nagyon nyomott árak ezek, a rentabilitás nem garantált.

balazsman 2018.04.12. 10:22:57

A Volánbusz a magyar partnerük? ez sokat elmond a cégről és a szolgáltatásukról - ha megfelel nekik a Volán, akkor nekem nem fog megfelelni a Flix, mivel a Volánnál tényleg csak a MÁV a trógerebb posztkomcsi cég itthon.

HgGina 2018.04.12. 11:08:53

@padorjan: kösz.

@Fillér B. Gusztáv: tahó kommentet nem látok. A tahó válaszodat igen.

@Laikuska: azzal tisztában vagyok, hogy igazából semmi más kötelezettsége nincs, csak felvenni az utast és a célállomáson letenni. De 5 euróból akkor se jön ki, akárhogy számolom. Hacsak nem jó szokás szerint valami máshol elért hasznot más, veszteséges tevékenység támogatására fordít.

@lenörd hofstadter: ezért nem jött ki nekem se. Mondjuk, én 45-fős busszal számoltam, mert azért a legvacakabb Ikarus is már 25 évvel ezelőtt 44+idegenvezetőt vitt.

@balazsman: más területen azért van sokkal rosszabb. Pl. a Magyar Posta és a bíróságok.

Fillér B. Gusztáv · http://fapadosinfo.blog.hu 2018.04.12. 11:23:54

@HgGina: csúsztatással és félinformációk terjesztésével vádolni, miközben te írsz kapitális baromságot (a tény: sok jegy van a rendszerben 5 euróért, 9-ért meg rengeteg), ez nálam kimeríti a tahóság fogalmát. sajnos idegesítenek azok, akik másban keresik a hibát, kinyilvánítanak, vádolnak a helyett, hogy magukba néznének.

CoManch 2018.04.12. 11:30:38

@HgGina: 5 eurótól vannak jegyek. Ez a koncepció, ha a busz majdnem tele és pár nap múlva indul, akkor már akár 30 euró is lehet a jegy. Stb... Bp-Wien 250 km (3 óra). A busz fogyasztása legyen 30 liter/ 100km. Ergó 250/100*30 = 75 liter gázolaj. A gázolaj legyen 1,2 Eur/liter. Üzemanyag költség: 90 EUR
A buszvezetö keressen 1500 Eurót ez 20nap*8 óra = 160 óra > 3 óra díja > 1500/160 * 3 = 28,125 EUR.
A busz amortizációját nem tudom hogyan lehet kiszámítani, vagy a bérleti díját 3 órára, de legyen egy 20-as. Ebböl az következik, hogy 90+28+20 = 138 EUR a költsége a járatnak. Ha 45-en utaznak, mindenki 5 EUR jeggyel akkor 225,0 EUR a bevétel. Ez már megéri, de hidd el lesz aki nem 5 EUR-t fizet az útért. Szép napot!

CoManch 2018.04.12. 11:34:03

Az ülöhely foglalást már tesztelik Németországban. 1,5 EUR a sima az asztalos helyek 2 EUR-ba, ha emeletes busz van a vonalon akkor az emeleti panoráma helyek 4 EUR-be kerülnek.
Német cikk:
www.zeit.de/wirtschaft/unternehmen/2018-02/fernbus-flixbus-reservierungen-sitzplatz

cradbox 2018.04.12. 12:01:22

@CoManch: fantasztikus, hogy itt mindenki matematikus :)

A dolog azzal kezdődik, hogy egy ilyen busz nem terem meg a fán, azt meg kell vásárolni. Ára 300.000 euró, alsó hangon. Ezek mellett kell hozzá szervízháttér-szolgáltatást vásárolni, ami kb. 100.000 eurós kiadás.

Kell ugye, aki ezt az egészet vezeti. Tessék megnyugodni, 10.000 forintért senki nem megy el már Bécsbe, ennél sokkal többet kell fizetni + utána a járulékokat.

Kell fizetni a különféle megállóhelyek és pályaudvarok használatáért, nincs ingyen a weblap kifejlesztése, a foglalási rendszer karbantartása, a háttérben dolgozó központi kollégák, és a reklámhelyeket sem nulláért adják. És ugye az üzemanyag.

A rendszer egyébként úgy működik, hogy alvállakozó partnerek végzik a szolgáltatást, nekik ad bizonyos mértékű bérleti díjat a Flixbus, cserébe ők rendelkezésre állnak, és szolgáltatnak az adott útvonalon, rendelkeznek a szükséges engedélyekkel, stb.

Az nyilvánvaló, hogy 5 euróért tulajdonképpen nem éri meg senkit elvinni.

Miért is?

Vegyünk egy 50 fős buszt, bejön belőle 250 euró. Bécsig kiállással
átlagosan 4 óra számolható, egy MAN busz óradíja 8.000 forint, kilométerdíja 300 Ft.

Bécs 220 km, az annyi mint cca 70.000 Ft + a busz óradíja 32.000 Ft.
Ez idáig 102.000 ft, 225 euró 69.750 Ft. És figyelem, még nincs benne a sofőr napidíja, és a háttéremberek bére, az iroda fenntartása, stb...

cradbox 2018.04.12. 12:02:27

...bocsánat, a te példáddal számoltam még, helyesen 250 euró = 77.500 Ft.

CoManch 2018.04.12. 13:16:09

@cradbox: Matematikus nem vagyok, ha jól látom a Te matekodban is csak az alap matematikai műveletek vannak, ergo 8 általános elég hozzá bárkinek :-)

Akkor még egyszer nekifutok indulatok nélkül...

Nem gondoltam ilyen messzire elmenni, ugyanis nincs vége a kalkulációnak amíg minden paraméter nem látszik, s ahogy írtad is, iroda, irodai dolgozók, weblap, stb... Ezek sosem lesznek meg. Viszont a buszt és a vezetőt is csak 3 órára dolgoztattuk. A cégnek sok busza van, így az irodákra, dolgozókra eső részek töredékek, ezek a számok sosem lesznek számunkra ismertek.

Üzemanyag 90 EUR-t írtam én ebbe is bele lehet kötni dugóban városban nem ǵy fogyaszt a gép, mint pályán állandó sebességnél.

Azt mondod a busz ára 300.000 EUR + szervízháttér-szolgáltatás 100.000 EUR (nem írtad ez mennyi időre szól, vagy kilométerre, azt sem tudom mennyi km-t megy el egy busz, amíg le nem selejtezik...) Ugyanis így jön ki az általad emlegetett óradíj kilométerdíj.

Megpróbálom ezt megfogni valahogy. ùj busz itt találtam egy hirdetést: 245.000EUR
autoline.hu/-/turistabuszok/MERCEDES-BENZ-Tourismo-15-RHD--18011817583761198500
de legyen a Te példád, 300.000+100.000 = 400.000 Eur tegyük fel 10 év alatt akarom kukázni a buszt, a 100.000 Eur mondjuk fedezi a 10 évet... (nem tudom mit takar ez a díj nem vagyok a busz szakmában)
Tehát évi 150.000 km-t mennek a gépek, nem? Akkor 10 év alatt mennének 1.500.000 km-t. Nem? Akkor a km díja a busznak 400.000 EUR kerül 1.500.000km, akkor 1 km = 0,26 EUR
Kérlek hozz egy másik számítást, ha ez nem helyes.
Ez esetben 220 km x 0,26 = 58,66 EUR

A busz tehát > üzemanyag + a fenti kilométerdíj összesen: 90+58,66 = 148,66 EUR

Vezető még egyszer. 1500 EUR havi bért kap az emberünk ez legyen bruttó, nem tudom helyes-e. Lehet a hiány miatt többet adnak, de lehet a román Bukarest járat elvállalja... Ezért az 1500-ért emberünk egész hónapban dolgozik és most mindegy hogy kiállása van vagy pihen vagy szabadnapos... Most ezen a járaton 3 órát dolgozik, aztán megy vissza egy másik teli busszal... Ezért az 1500 Eur óradíja 9,375 EUR*3 = 28,125 EUR. Ez tehát nem arról szól hogy ennyit kap az útért, hanem a bére alapján ennyi jut a kalkulált időtartamra...

Költség: 90 + 58,66 + 28,125 = 176,785 EUR
Tehát itt most nem arról szól a dolog, hogy bérlek egy buszt ha olyan árral számolnák azon haszon lenne a bérbeadó részére. Azért mondom úgy a paraméterek száma végtelen...

Bevétel maradjon 50*5 EUR = 250 EUR. Maradt 73 EUR a rendszerben egy 3 órás úton, ha a busz visszamegy ez a duplája. Ha egy másik vezetö beül ugyanabba és még 1 kanyart lenyom akkor ez az összeg (nem haszon nem azt mondon) 73*4 = 292 EUR A busz 4x3 órát ment ergo még mehet 12-t csak a vezetöknek kell pihenni, nem a busznak...

A paraméterek tehát végtelenek, de a számolás is elnagyolt volt. Nem számolunk weblap, call-center, spec busz javítás stb dolgokat de nem is 5 euróért megy minden utas...

Maradjunk annyiba hogy nincs eredmény, ok? :-)
Én azt mondom nem veszteséges, Te azt mondod igen. Itt a vége :-)

Legyen szép napotok! Aki szeretné számolja tovább :-)

CoManch 2018.04.12. 13:30:05

@CoManch: Lehet az 1.500.000km sok, legyen a fele, 750.000 km, s a km díj a duplája 58,66*2 így már közeledik a nullszaldóhoz... ;-)

Fillér B. Gusztáv · http://fapadosinfo.blog.hu 2018.04.12. 13:43:33

@cradbox: @CoManch: a számolgatása nem mennék bele, nyilvánvaló, hogy full veszteség az ilyen ár. ami fontos, hogy ez egy speciális útvonal most a hirtelen hatalmas verseny miatt. bejött a regiojet 10 euró alatti jegyekkel, e miatt áraz így a flix. ahol nincs mellett más, nem nyomja le ennyire.

Hohenzollern 2018.04.12. 13:51:45

@Fillér B. Gusztáv:

Az 5-10 eurós járatok mindenképp veszteségesek még akkor is, ha beül néhány 20-25 eurós utas.

Az eredmény nem ezekkel a közvetlen járatokkal, hanem elsősorban a bécsi átszállóknál jelentkezik, gyakorlatilag ezek ráhordó járatok, akik átszállnak egy másik Flixbusra Bécsben és tovább utaznak pl. Párizsba, vagy Hannoverbe már 80 euróért.

Így aztán nagyrészt keresztfinanszírozással működnek ezek a járatok, a veszteséget a nyereséges járatokból fizetik, de a Flixbus önállóan még így is égeti a pénzt, tehát ezzel együtt sem tud nyereséget termelni.

Feltehetőleg abban bíznak, hogy a tőketartalék elegendő arra, hogy bekebelezhessék a regionális szolgáltatókat és utána mehetnek az áremelések, hogy nyereségbe forduljanak.

Nagy kérdés, hogy ez végsősoron jó lesz-e az utasoknak.

CoManch 2018.04.12. 13:51:46

@Fillér B. Gusztáv: Ez is igaz, meg ez ilyen hozzászoktatós ár is, marketingnek tökéletes, a busz oldalán jól néz ki, aztán meg, hogy hány darab jegy lesz később az online rendszerben ennyiért megvásárolható az már egy más kérdés... A Deutsche Bahn is így nyomja van jegy 39 EUR-ért is, mindenhol rekamotzza, de csak egy pár darab. Az elővételi rendszer néha pár hónapot enged csak, s minden éjjel megnyílik a következő nap. A frekventált nagy városoknál mire 0:02-kor foglalnád, nyomod a gombot, már a 39-es jegy csak 59 EUR-ért van. Érdekes, mert akkor nem sok lehetett belőle... Mindenhol így megy... Ha most veszteséges is, ha felfut már nem lesz az, az tuti :)

CoManch 2018.04.12. 14:00:59

@Hohenzollern: Az viszont biztosan jó az utasoknak, hogy van mire átszállni, hogy hálózat alakul ki, mert az Eurolines üzemeltet valamit, de kis pontok ezek, nem lehetett csak a közvetlen járatra jegyet venni, hogy át akarsz szállni máshova azt már nem tudtad egy felületen foglalni... Persze értem én, hogy maguknak a buszokat birtokló cégeknek ez biztos nem nagy profit... A piac azért jól megadja a kereteket. Az alternatívák alatt kell maradni, különben vonattal, repülővel, vagy kocsival mész... Ha ez nem megy, be kell majd zárni...

menkő 2018.04.12. 14:11:15

@cradbox: A busz óradíja és kilométerdíja közül a magasabbal kell számolni (az óradíj az olyan buszbérlésnél kerül képbe, ahol mondjuk 1-2-3 km-re kell vinni a csoportot, aztán lerakni, várni, újabb 2km), azaz marad a 70000.
Az állítás meg úgy lenne helyes, hogy mindenkit 5 euróért elvinni nem érdemes (amit nem is tesznek meg). Ha a busz viszont már megy, akkor az összes költség lényegében fix költség (sem a sofőr napidíja, sem a busz fogyasztása, sem az autópályadíj, sem a parkolási költség nem lesz magasabb +1 utastól), azaz bármilyen marginális bevétel nyereséget növel / veszteséget csökkent.

Fillér B. Gusztáv · http://fapadosinfo.blog.hu 2018.04.12. 14:30:59

@menkő: így van, ezért esnek le az árak az ultra fapados légitársaságoknál pár héttel, sőt pár nappal is az indulás előtt, nem mehet szék üresen. nem csökkenhet a töltöttségi mutató már csak azért se, mert rögtön berágnak a befektetők és leesik az árfolyam a tőzsdén - ami a cégvezetőknek is nagy bukta anyagilag.

BéLóg 2018.04.12. 15:03:32

Az OW nem szűnt meg ezer éve, csőddel meg ilyen? Ők jól kezdtek, aztán a tulaj mindent kivett, a Tékozló Homár tele volt velük , szóval szerintem már nem téma.

szcsongor 2018.04.12. 15:18:04

@Medgar: A tömegközlekedés sehol a világon nem nyereséges, mert mocsoládalsói járatokat is fenn kell tartani, hogy az ott lakó, autóval nem rendelkező emberek is eljussanak iskolába meg munkába. Ha nincs se busz, se semmi, kb megáll az élet. Na az USA-ban sok helyen nincs is semmi, ezért kénytelen mindenki autót tartani.
Úgyhogy a Volántól nyereséget elvárni nem fair, megfelelő szolgáltatási színvonalat viszont igen. Csak hát ami viszi a pénzt és nem tudnak belőle a politikusok lenyúlni, ott nincs fejlesztés...

Medgar 2018.04.12. 16:07:12

@szcsongor: Ez eddig is tiszta volt, de szerinted mennyi lenne a jegy bécsig, ha ebből finanszíroznának még pár buszt amin egy ember utazik? Egy tömegközlekedési vállalatot egy piaci szereplővel összehasonlítani nem igazán fair.

AzUtazó · http://utazzunk.blog.hu 2018.04.12. 16:08:11

Nah akkor most az jon h a ryanair hogy adja a jegye 1,5€ert? Faszt kell ezen vitatkozni

satie · http://321.hu/sas 2018.04.12. 16:28:54

ha valaki fizeti, én vállalom a leghosszabb utat

Taxomükke (UK) 2018.04.12. 20:20:05

@szcsongor: A Volánbusznál a rengeteget sikkasztó sofőrök is okai voltak a veszteségnek - nem tudom, mára szigorodott-e annyit az ellenőrzés, hogy ne az ő zsebük legyen tele.

daito 2018.04.13. 01:28:43

Egyetlen dolgot írnék a számításhoz - az üzemanyagot. Ha jól olvastam 1400 buszt írtak itt valahol - annyival már lehet elég jó szerződést kötni OMV, Shell, MOL, Aral, kisfaszom szinten. Pláne, ha a busszal nemcsak tankolni állsz meg, hanem szállítasz a (jóárasított) benzinkúti shopba 35-45 vásárlót is izibe.
Nem tudom mi a terv és a valóság, de ha én lennék a Shell üzletkötője, és beállítana valaki napi 1400 busszal, meg napi 50e utassal a shopjaimra - arra biztos találnék a rendszerben vagy 15-20% kedvezményt, és még mindig nyereséges lenne az üzlet.
És beleférne minden sofőr számára valami extra kedvezmény kártya (ingyen wc, kv, ásványvíz) is.

kovlaj122 2018.04.13. 13:31:11

Nem értem ez az egész miért van úgy eladva, mint valami egetrengető
újdonság, miközben ilyen üzleti modellel működő buszos cégek kb 10 éve léteznek Európa szerte?!
Ott van pl. a Regiojet, ami szerintem ebben a kategóriában a legjobb.

Yumurdzsak 2018.04.14. 09:48:49

lehet tapsikolni, de sajnos a kontinensről kiszorították a megabust, amire sokkal könnyebb volt 1 eurós jegyeket találni mint a flixnél :(

John Heard 2018.04.14. 16:33:51

"...a repterek megközelítése és az ottani macera miatt a buszon több a hasznosan tölthető idő." Azert tegyuk gyorsan hozza, hogy a Luton, Stansted, Hahn stb hasonlo "szinvonalu" repuloterek megkozelitese a problemas, egy LHR, FRA vagy CDG metroval, S-bahnnal egesz konnyen elerheto, es az ezeken eltoltott ido is eleg hasznos lehet! Egyebkent pedig ki megy manapsag busszal hosszutavra amikor €10 repulojegyek vannak 2-2,5 oras atlagidos utazassal?!?

Expresszbusz · http://expresszbusz.blog.hu/ 2018.04.16. 19:17:45

Egy nemzetközi buszjárat fajlagos költsége kb. 1 euró/km. Bécs mondjuk 250 km. Ha tele a busz, akkor 50 darab 5 eurós jegy már fedezi a költségeket. Minden ennél drágább jegy tiszta haszon.

imee01 2018.05.02. 13:53:52

Bécs-Budapest-Miskolc-Kassa útvonalon újra megjelent a Leoexpress busza is Magyarországon.