FAPADOS TIPPEK, TRÜKKÖK, ÉLMÉNYEK

emailicon.png Vélemények, tapasztalatok,
sztorik ide jöhetnek: 
fapadosinfoblog@gmail.com

Facebook

Utolsó kommentek

Címkék

10 éves (1) 15 év (1) A321 (2) A321neo (1) Aegean (1) Airbnb (2) airbus A321neo (1) Air Asia (1) Air France (4) ajándék (2) Akaba (1) akció (18) alapok (1) alapszabályok (1) Alhambra (1) always getting better (1) Amalfi-part (3) Ammán (1) amman (2) Andalúzia (1) apartman (1) app (2) arabok (1) Arad (1) árazás (1) árcsökkenés (1) áremelés (2) árkörkép (3) ármustra (5) Athén (5) átirányítás (1) átszállás (3) autóbérlés (7) Azori-szigetek (5) bádogsátor (2) bádogterminál (4) Baku (1) balatoni menetrend (2) baleset (1) balhé (1) balkáni útvonalak (2) bankkártyacsalás (1) Barcelona (2) Bázel (1) bázis bezárása (1) Bécs (1) becsekkolás (1) bénázás (1) Bergamo (1) Bergen (2) Berlin (1) beszállókártya (1) Birmingham (1) bíróság (1) biztonság (1) biztonsági ellenőrzés (3) blama (1) blöff (1) Blue Lagoon (1) Bordeaux (2) Bosznia-Hercegovina (1) botrány (1) Bruges (2) Brusseles Airlines (1) Budapest-Belgrád (1) Budapest Airport (9) Budport (4) buliturista (1) bunkóság (4) büntetés (1) buszjegy akció (1) busztranszfer (1) camper (1) castellón (1) Chania (1) Cinque Terre (1) Ciprus (6) Cork (2) Costa Brava (1) couchsurfing (1) csekkin (1) csőd (2) csomag (1) csomagdíjak (1) csomagellenőrzés (1) csomagszabályok (29) Dánia (1) DCC (1) Debrecen (6) devizaátvátós trükk (1) díjemelés (2) Discount Club (1) drón (1) easyBus (1) easyJet (17) Egyiptom (2) egynapos repülés (2) egyszer megéri (1) Eilat (4) Eindhoven (1) elhagyott poggyász (2) emelt díjas ügyfélszolgálat (1) Eszék (1) Eurostar (1) évforduló (1) fapadosok árazása (2) fapados buszok (1) fapados kódex (1) Fat Track (1) felvásárlás (1) Ferihegy (9) Ferihegyi busz (2) Fez (1) fillérekért (6) Finnország (2) fjord (1) Flibco (1) Flixbus (2) Flybe (2) FlyNiki (1) Foci EB 2016 (5) Folegandrosz (1) fontos tudnivalók (1) főszezon (1) Francia Riviéra (4) Frankfurt (1) Fuerteventura (5) Funchal (1) futás (1) futópálya-felújítás (1) Gatwick (1) géplekésés (2) géprohamozás (1) Germanwings (1) Gibraltár (1) görög csőd (1) Görög szigetek (3) Granada (2) Gran Canaria (2) GVH (1) gyerektelen utazás (1) Győr (1) gyorsjelentés (1) hányinger (1) hasznos infók (1) hatalomváltás (1) helyleosztás (3) Hertz (1) hitelkártya költség (1) Hollandia (1) Holt-tenger (1) horror (3) hosszú hétvége (1) hosszú távú fapados (1) hotel (1) Huelva (1) információ (1) ingyen wifi (1) Írország (1) Isztambul (3) Izland (11) Izrael (5) járatindítás (1) járatmódosítás (3) járat megszűnés (1) jegyárak (1) jegymustra (1) Jeruzsálem (1) jófejség (1) Jökulsarlon (1) Joon (1) Jordánia (2) jótanácsok (1) kacat (1) kamu (1) kamuakció (1) Kanári-szigetek (6) Kannonkoski (1) kártérítés (6) Kassa (1) katasztrófa (5) Kavala (1) Kazahsztán (1) kedvenc városaink (5) kényelmetlenség (9) kert (1) kés (1) késés (6) kézipoggyász (5) Kirkjufell (1) Koppenhága (1) kósz (1) Kotor (1) Kréta (1) Kükládok (1) kutya (1) kvíz (1) Lamezia (2) Lanzarote (4) Lappföld (1) last minute (2) Laudamotiob (1) laudamotion (1) La Palma (2) légikatasztrófa (3) legjobb helyek (1) legjobb reptér (1) Legoland (1) lehúzás (16) lényeg (1) Lipari-szigetek (2) Lisszabon (4) London (6) Lufthansa (3) Lugano (1) Luton (3) luxus (1) lúzerség (1) Lyon (1) Maastricht (3) Madeira (3) magyar (1) Malaga (1) Malév (2) Malév GH (3) Mallorca (1) Malpensa (1) Málta (2) Marákes (2) Marokkó (2) Marrákes (2) Mastercard lounge (3) MÁV (2) megszűnő útvonal (3) megújulás (1) mellékhelyiség (1) Mélosz (3) menekültek (1) mentőár (1) Michael OLeary (2) mikonosz (1) Mikulás (1) MiniBUD (4) Miskolc (1) mocsokságok (1) mökki (1) Monaco (1) Monarch (1) Montenegro (1) munkakörülmények (1) Nagyvárad (1) National express (1) Nizza (3) nők (1) Norvégia (3) Norwegian (2) nyaralás (3) nyaralójáratok (2) nyári akció (1) nyári menetrend (1) óceán (1) óceanárium (1) Olaszország (1) olcsó jegyek (17) olcsó szállás (1) Onnibus (1) összehasonlítás (4) őszi szünet (1) otthagyott csomag (1) óvintézkedés (1) Pafosz (4) Páfosz (1) panasz (1) parasztvakítás (1) Párizs (3) parkolás (2) Pécs (1) Pegasus Airlines (1) petíció (1) Petra (1) pilótahiány (1) Pisa (1) Pizzo (1) poggyász (4) Polskibus (1) Popstrand (1) Porto (3) Portugália (3) Positano (1) Premier Hub (1) Premier Inn (1) prémium szolgáltatások (2) priority (1) Privilege Pass (2) profit (2) profit warning (2) rendszerező (1) repjegy (1) reptér (2) reptéri alvás (1) repülési tilalom (1) repülőtér (3) részeg (1) Reykjavík (1) romantika (1) Ronda (1) Rovaniemi (1) Ryanair (75) Saint Tropez (1) Santander (1) Sanyolország (1) Sao Miguel (1) Schönefeld (1) Scilla (1) Sevilla (2) Skócia (2) Skót Felföld (2) sorbaállás (1) Southend (2) Spirit (2) spórolás (1) Stansted (1) Stavanger (1) strand (1) Stromboli (1) Svájc (1) szabályváltozás (1) szakszervezet (2) szállás tippek (2) Szaloniki (1) Szantorini (1) Szarajevó (1) Szardínia (2) szavazás (2) szeku (1) Szentpétervár (1) szétültetés (5) szexista (1) Szifnosz (2) sziget (2) szinte ingyen (1) Szófia (1) szolgáltatások (4) sztrájk (6) sztyuvi (2) szülinap (1) Tampere (2) Tel-Aviv (2) téli menetrend (1) Tenerife (3) Terceira (1) térkép (1) terrorveszély (3) teszt (2) tévhitek (1) tömeg (1) törlés (14) Transavia (2) Transmediterranea (1) transzatlati járatok (2) Travelodge (1) trükközés (2) túlértékelt (1) túra (1) türelmi idő (1) tuti tippek (1) ufb (3) ügyfélszolgálat (2) új festés (1) új járat (8) új menetrend (8) új útvonal (9) Ukrajna (1) ülőhelyleosztás (4) ultrák (1) utasjog (2) utasszívatás (7) utastájékoztatás (2) utazási iroda (2) útdíj (2) utószezon (1) üzleti utasok (1) valencia (1) Valentin-nap (1) változás (1) Váradi József (4) vasút (1) vécéhasználat (1) Velence (3) Velencei-tó (1) Velence Korzó (1) verseny (1) vis maior (1) Vueling (2) vulkán (2) WDC (1) West Fjords (1) wifi (1) Wizz Air (107) Wizz kártya (3) Wow (1) Yumurdzsak (1) Címkefelhő

Ferihegy lett a legjobb balkáni reptér, örüljünk?

2018.03.24. 20:02 Fillérné Alsómocholády Turbulencia

Immár zsinórban ötödször lett a legjobb kelet-európai reptér a budapesti. A Budapest Airport természetesen dialadittas közleményt bocsátott ki erről, hiszen ez páratlan, ilyen még sosem volt. Egyrészt mindig örülünk, amikor bármilyen nemzetközi lista első helyén Budapest szerepel. Másrészt nézzük azért meg azt a listát tüzetesebben.

A légitársaságokat és reptereket a Skytrax listázza az utasok szavatai alapján. Van abszolút lista, regionális repterek listája, legjobb kaja, legjobb staff és így tovább. A legjobb kelet-európai repterek között Budapest mellett olyan városok szerepelnek, mint Tallin, Bukarest, Tbiliszi vagy Pozsony. Nem tartozik Kelet-Európához például Bécs. A régiós listákat itt lehet böngészni. Ennek alapján, tegyük a szívünket a kezünkre, nem akkora szám lenyomni Szkopjét, Szófiát vagy Kijevet - ugyanakkor az is tény, hogy Budapest hozza az elvárható kötelezőt. Ez mondjuk a fociválogatottról nem mondható el.

Az abszolút listán is fenn van viszont Budapest. Ez azt jelenti, hogy a világ legjobb száz reptere között van, ami nem annyira rossz ám. Igaz, hogy az idén a 90. helyet csípte meg és tavaly még a 84. volt, de így is lenyomta Brüsszelt (és nem Charleroi-t, mert az a fasorban sincs), Prágát és Varsót. Ráadásul a százas listára nem fért fel sem Milánó, sem Berlin.- utóbbi persze a legkevésbé se meglepő A londoni repterek közül a City, Heathrow és Gatwick került a listára, Stansted és Luton sehol sincs - nem véletlenül. Szóval nem a legelőkelőbb klubban lett nyertes Budapest, az igaz, de legalább benne van a krémben.

bud.jpg

De milyen is a budapesti reptér? Saját tapasztalataink szerint olyan is-is. A bejutás sokat javult köszönhetően a 100E busznak - még nem tökéletes, de összehasonlítva egy lutoni kínlódással vagy egy kétórás Párizs-külső buszozással megfelelő szolgáltatást nyújt a BKK. Mi sosem taxizunk, erről nem tudunk véleményt mondani - nem csak itt nem taxizunk, általában nem. Tehát a megközelítésre jár a pirospont.

Beérve sincs nagy dráma, a fő terminál szép, modern, alapvetően kényelmes. Korábban mi is kiakadtunk, hogy a hajnali gépekhez nem nyitottak elég sort a biztonsági ellenőrzésnél, de ez is megváltozott. Nincs őrült tumultus, általában tervezhető idő alatt át lehet jutni a szekun - az elmúlt évben egyszer kényszerültünk csak elsőbbségi szekut venni, mert brutális sor kanyargott már a csekkinpultoktól. A terminálban természetesen rengeteg a kaját, kávét, szirszart áruló bolt. Egyszer ki akarjuk próbálni, milyen átszálló utasnak lenni Budapesten, akkor tudjuk igazán értékelni majd ezeket a szolgáltatásokat. Az mindenképp pluszpont, hogy a budapesti átjárható reptér, vagyis nem kell átszálláskor újra beszekuzni.bud2.jpg

Akárhogy is számolom, ez már három pirospont egyetlen fekete nélkül. Mi a gond akkor a budapesti reptérrel? Egy nagy és két apróbb: a legdurvább persze a karám. Ez ugyanis olyan szinten balkáni, hogy erőteljesen lehúzza az általános pozitív elemeket. A fő gond itt az infrastruktúra teljes hiánya. Némi fűtés van ugyan, de sokszor csak a személyzet feje felett megy, az utasok már nem számítanak. Persze mínusz tíz fokban nem fagy oda senki a betonhoz, de kabátban kell állni. És igen, állni kell. Mínusz 30 percnél át kell menni a kapun, vagyis az indulásig biztosan ácsorogni kell. Jobb esetben az utasok a karámban maradhatnak egészen a felszállásig, rosszabb esetben azonban kiterelik őket a gép mellé.

És ez aztán a kőkemény Balkán - igen, tudjuk, nyugaton is van néhány borzasztó reptéren hasonló. Az utasok feje felett van ugyan egy bádoglemez, de semmi egyéb nem védi őket az időjárástól. Volt példa arra, hogy vízszintesen esett az eső, annyira fújt a szél, de kitereltek nagyon hamar, ott kellett állni 20 percig. Persze mindent ki lehet bírni, de ezt mégis nehéz szolgáltatásnak nevezni. Esős időszakban teljesen általános, hogy helyenként áll a víz, így az árcsorgás során beázik a cipő, így utána kábé fél napig lehet vizes cipőben az ember. A csúcs ebben az volt, amikor a karám bejáratánál bokáig ért a víz, és több száz ember bakkecskeként ugrált.

bud3.jpg

A két kisebb idegesítő dolog a pofátlan lehúzó árfolyamon dolgozó valutaváltó és a szintén pofátlanul utasokra vadászó, szinte kikerülhetetlen hitelkártyaügynökök. Az általános árszínvonal is elég magas, de legalább az olyan alapcikk, mint a fél literes víz nem 2-3 euró, mint sok helyen Európában - alig több mint egy.

Végeredményben lehet mondani, hogy a karám a fapados utasoké, ők meg ennyi pénzért örüljenek, hogy repülhetnek, mert a legacyval utazók az igazi utasok. Azt sem szabad azonban elfelejteni, hogy a budapesti utasok több mint fele tartozik a fapados a körbe, és az utasszámnövekedés is javarészt nekik köszönhető. Ennek alapján pedig van még feladat bőven ahhoz, hogy Budapest valóban a régió legjobb reptere legyen minden szinten. Szerencsére a B oldalon lassan kész sz új csáp, aztán talán az A-ról is eltűnik az utaskarám.

83 komment

Címkék: reptér Ferihegy Budapest Airport legjobb reptér

A bejegyzés trackback címe:

https://fapadosinfo.blog.hu/api/trackback/id/tr2113767412

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Online Távmunkás · http://onlinetavmunka.blog.hu 2018.03.24. 20:30:10

Tavaly minden második utamnál brutális sor kanyargott már a csekkinpultoktól, egyszer lezárták a sort és átküldtek minket a másik terminálra, hogy onnan gyorsabb lesz a bejutás...
Az Interchange valutaváltó ugyanilyen pofátlan a Délinél és a Keletinél is, utóbbi helyen persze a rendőröket lefizető arab maffiózók is éjjel-nappal valutáznak előtte.

Biztos vagyok benne, hogy a SkyTrax díjainál elenyésző a magyar fapados utazók szavazata...

enpera · http://c64blog.wordpress.com 2018.03.24. 21:10:30

1. A karámot sosem használtam, nem érdekel, nem tudom miért kéne belevenni az értékelésbe
2. Luton marhavagonjai sokkal szarabbak
3. A parkolás és a közlekedés végre javult
4. Hitelkartyaügynökkel sm találkoztam mostanaág

Európai téridő 2018.03.24. 22:39:59

Kelet-Európát ne az ex-jugoszláviai, alias nyugat-balkáni állapotok alapján ítéld meg. Legyél pontos, Főokos Domokos!

csadeev 2018.03.25. 00:43:21

Azt megneznem mi alapjan kategorizaljak Varsot es Pragat a Central-Europe, mig Budapestet az Eastern-European listara. Ferihegynek utasszam, foldrajzi elhelyezkedes es nyujtott szolgaltatasok alapjan is a Central-Europe listan lenne a helye (Pozsonnyal egyetemben). Ennek a dijnak ilyen formaban gyakorlatilag semmi ertelme vagy haszna sincs, Budapest teljesen mas versenysulyban versenyez mint a tobbi listan megtalalhato egyebkent valoban keleti-europai legikikoto. A BA menedzsment helyeben amennyiben lehetseges kervenyeznem, hogy rakjanak at a masik kategoriaba. Lehet meg a dobogo sem lenne meg jovore, de legalabb rendes versenyre kesztetne a Budapest Airportot.

_e30st_ 2018.03.25. 09:30:20

A bádogheathrownál mennyire biztos ez a T-30 percnél át kell menni a kapun dolog? Legutóbb fél éve repültem onnan, és akkor 15 perccel indulás előtt (már final callnál) is simán átengedett a beszállókártyascannelős fenti kapu. Természetesen lent pedig még el se kezdték a beszállítást.. Most utazok majd a héten, és a kérdés, hogy így belefér-e egy gyors reggeli a mastercard loungba, vagy ha kések akkor 30 percen belül nem enged be a kapu, mondván hogy gate closed?
köszi

Csaba Szikora 2018.03.25. 09:53:45

A Kárpát medence mitől Balkán?
Földrajz:1.

Fillér B. Gusztáv · http://fapadosinfo.blog.hu 2018.03.25. 11:57:04

@_e30st_: mínusz 15-ig kienged a kapu, de a karámban elvileg bezárhatnak mínusz 30-nál. más kérdés, hogy nagyon ritkán állnak úgy a beszállítással és mindig várnak is még. de elméletben megtehetnék, hogy mínusz harminc után nem engednek tovább.

pefe 2018.03.25. 16:01:03

A karám borzasztó. Viszont a parkoló egész megfizethető lett. A rendszer viszont kabaré. A netes jeggyel nem tudsz kimenni. Kell csináltatnod egy bódéban egy vonalkódot. Csak az enged ki. De persze az csak akkor derül ki, amikor ott állsz a sorompónál és mögötted dudálnak.

heidt 2018.03.25. 16:08:02

@Csaba Szikora: Sajnos Magyarország az utóbbi években egyre "balkánibb". Természetesen nem földrajzi értelemben, hanem színvonalban, gondolkodásban, politikában. Ha így haladunk, Románia és Bulgária előbb lesz közép-európai, mint mi. :(

Rise1899 2018.03.25. 16:08:38

Még Zürichben is lehet CHF 1,10-ért vizet kapni. Keresni kell, ugyan, de lehet.

blöff 2018.03.25. 16:40:06

@enpera: nem tudod? Talán mert megkülönböztetés-mentesen kezelik a különféle légitársaságok utasait és olyan kényelemmel felszerelt várókomplexum ez, ahol se wc, se fűtés, adott esetben órákig, több száz várakozó utas számára. Valóban kiváló lehet egy ilyen reptér. A poggyászlopások évtizedekig rendszeresek voltak, a mostani botrány után kezdtek valamit tenni ellene. Hírhedt volt ebből a szempontból is a reptér.
Parkolás javult, nagyszerű, semmilyen olyan tömegközlekedéssel való olcsó és kényelmes ésszerű megközelíthetőség, ami mondjuk a világ több száz városában rendelkezésre áll (nem a 100E és 200E nem azok).
Mindezek alapján el sem indulhatna egy komoly versenyen.

csárlszbrunzol 2018.03.25. 16:49:28

@pefe: Ez a parkolós dolog mióta ilyen? Az utóbbi években többször is használtam azt a parkolót (és májusban szándékozom ismét, ezért is kérdezem), de nekem eddig nem volt gond sem a be-, sem pedig a kihajtás során. Pedig én is neten intéztem, vonalkódos pdf-et kaptam mélben, kinyomtattam, nálam volt, de mindig felismerte a rendszámom is a ki-beléptető rendszer anélkül is.

Anna Kiraly 2018.03.25. 16:54:44

‘Beszekuzni’.., erre egy dolgot tudok mondani:anyád... de meg egyet. Aki igy beszel az nem csoda hogy csak fapadossal tud utazni bakker. Nem is erdemelsz jobbat.

kulup 2018.03.25. 17:11:29

@csárlszbrunzol: Január végén szívtam meg a parkolással. Rendesen megvettem online, befelé nem volt semmi gond, viszont nem engedett ki. Mindez éjfél körül, mínusz 5 fokban. Hiába nyomogattam a gombot, senki nem szólt bele. Telefonálgatnom kellett, végül a reptéri rendőrség segített. Nem értem, előtte működött rendesen.

hülyegyerek12 2018.03.25. 17:15:05

@kublerek: És Pozsony, Tallinn is a Balkán része?

hülyegyerek12 2018.03.25. 17:16:44

@heidt: Volt szerencsém Bukaresthez és Szófiához is az elmúlt 1-2 hónapban... Ha szerinted ua a szint, mint Budapest, akkor neked nem volt szerencséd ezekhez...:) Kb 20 éves az előnyünk...

ComLo 2018.03.25. 17:18:30

Kicsit OFF, de van egy olyan érzésem, hogy ez az utolsó Skytrex lista, amin Singapore vezet. Ez csak szubejtív értékelés, de a tavaly év végén nyitott 4-es terminál, számomra egy akkora csalódás, és (egyenlőre) annyira nem illik bele az egyébként tényleg fantasztikus eddgi 3 terminál által kialakított képbe ... nagy, (még) elég üres, nagyon szét vannak választva az érkező és induló utasok, és valahogy a sok hightech cucc miatt teljesen személytelen (gyakorlatilag a gépre feltudsz úgy szálni, hogy nem érintkezel emberrel, mert minden autómatizált). Valamint rahadt távol van az eddigi 3-tól, és (még) nincs rendes összekötetés.

fénycsepp 2018.03.25. 18:03:13

Agyamra megy ez a “balkaniallapotozas”. Mi a gond a szarajevoi repterrel? Gyerekkoromban megfordultam parszor a zagrabbi es belgradi repteren, akkor sem tuntek balkaniaknak.

CyberPunK 2018.03.25. 18:09:28

"A bejutás sokat javult köszönhetően a 100E busznak - még nem tökéletes, de összehasonlítva egy lutoni kínlódással vagy egy kétórás Párizs-külső buszozással megfelelő szolgáltatást nyújt a BKK."

Varsó, több járat, van amelyik közvetlenül a belvárosba. Vele összehasonlítva trágya és lehúzás a BKK szolgáltatása.

Wod Meselo 2018.03.25. 18:11:17

Nem nagyon értek a repterekhez, azt viszont tudom, hogy micsoda egy nyomorult pènztemető, lehuzàstanya a bp.-i reptér, de talán nincs is min csodálkozni a reptér egy olyan zeneszerzőről van elnevezve , aki egy Sopron melletti ausztriai faluban született német anyanyelvűként (az iskolában is németül tanult és csak franciául tudta bizonygatni, hogy magyar), Bécsben ,Párizsban tanult, talán csak hónapokat èlt Mo.-n és a beszélt 4 nyelvéből egyik sem a magyar.
Nem kell újra check-elni ? Ez szerintem olyan mint az egyszeri polgár aki csak azért becsületes mert nincs alkalma lopni.

Gtusa 2018.03.25. 18:41:55

@csárlszbrunzol: Rá van irva a voucheren, hogy ne húzz kártyát, várj míg a kamera felismer. A sok marha automatikusan viszi a kártyát, aztán csodálkozik, hogy nem engedi ki a kapu.

irdesmond 2018.03.25. 18:43:15

@Rise1899: van valamiféle rendelet, hogy kell 1€ -rtvizet árulni, szerencsére mentes van mindenhol. :)

sityak 2018.03.25. 18:54:18

@enpera: Hagyjátok már ezt a fapadosutas-lenézést! 1. Egy csomó hely van, ahol nincs választási lehetőség. 2. Másrészt nem egy ember utazik hetente-két hetente munkába/haza (ahogy jómagam is), hát próbálj meg nem fapadosra pl. nem retúrjegyet venni kb. 5-12-szeres áron, mert pl. nem tudod, mikor jössz vissza és mindezt havonta 2-3-szor netán. Stb. Minek szól hozzá olyan, aki 3 évente utazik valahova és fogalma nincs a helyzetről?! "nem tudom, miért kellene a karámot hazsnálnom" = erre nem lehet msát mondnai, mint hogy ritka szánalmas ökör vagy.

Comandante en Jefe · http://local.blog.hu/ 2018.03.25. 19:01:36

@enpera:

"1. A karámot sosem használtam, nem érdekel, nem tudom miért kéne belevenni az értékelésbe"

Azért, mert a poszt nem egyedül rólad szól. És -mint olvashattad- a gépek jelentős része a karámtól indul. Egy csomó desztinációba az egyetlen közvetlen járat onnan megy, lehet választani az és az átszállogatás közt. De még ezt leszámítva is, Európán belül egyre csökken a különbség a legtöbb legacy és a fapad
szolgáltatásai közt, ezzel párhuzamosan a használók jellege sem különül el élesen, televan a fapados is biznic célból utazókkal pl..

4. "Hitelkartyaügynökkel sm találkoztam mostanaág"
én meg igen, most már két banktól is.

blöff 2018.03.25. 19:10:12

Elegem van ebből a mentalitásból, hogy azért mert valaki "olcsón" vett repjegyet (márha sikerült tényleg olcsón hozzájutnia), onnantól bassza meg, ne várjon semmit.
Attól, hogy olcsó a repülőjegy még nem kell -10 fokban órákig váratni az embereket wc és minden nélkül és érdekes, ez csak a ferihegy sajátossága, más városokban nincs karám, sőt, sokszor a wizzair csőhöz megy (Fiumicino).

Hell-Ász 2018.03.25. 19:15:53

Alapvetően az infrastruktúrális felszereltségről írnak, de nekem az emberi hozzáállással van gondom. Még ennyi unott, undok, mosolytalan faarccal nem találkoztam egyik reptéren sem.

funfun 2018.03.25. 19:21:33

@enpera:
@Anna Kiraly:
Érdeklődni szeretnék, akik csipkekesztyűs kézzel, eltartott kisujjal pötyögik be a fapados szót, hogy jutnak el olyan helyekre, ahová csak fapados repül direktben Budapestről? Számtalan ilyen van. Inkább tesznek egy több órás, átszállásos kitérőt, csak nehogy fapadoson kelljen utazniuk?
Ezt a sznobériát!!!

funfun 2018.03.25. 19:23:25

A nyomulós kártyaüzérekre 2 módszer is van. Vagy nem kell megállni és reagálni sem, vagy ha elkapnak, rögtön azt kell mondani, minimálbérre vagyok bejelentve. Még a mondatot sem fejezik be, ha ezt meghallják.

Facelessbook · www.dont.think.so 2018.03.25. 19:33:11

A cikkben emlitetteken kivul meg eleg nagy negativum a nem schengeni terminal erkezesi oldala. Nem egyszer fordult mar elo, hogy 30-40 percet is kellett varni mire az ember a lepcso aljatol az utlevelkezelo bodekhoz ert (ez foleg az EK-QR-SU jaratok egyszerre erkezesekor tapasztalhato, neha meg hozzajon 1-1 FR vagy W6 is). Ugy sejtem, hogy ezen az ujonnan nyilo molo sem sokat fog segiteni, foleg, ha ilyenkor az osszes kucko kb fele van csak nyitva.
A masik pedig a Mastercard Lounge egyik portaluvege, ami (legutoljara a mult heten lattam) mas lassan 2 honapja ki van torve, eletettek egy paravant, amin magyarul rajta van, hogy az uveg kitort, a paravant ne mozditsak el, de a javitasra meg nem sikerult idot es/vagy energiat forditani.

Facelessbook · www.dont.think.so 2018.03.25. 19:34:55

@funfun:
A nem Magyarorszagon dolgozom kijelentes is sokat segit a tavoltartasukban. Viszont ok nem csak a repteren vannak jelen, probaltak mar a WestEnd-ben is befuzni.

Facelessbook · www.dont.think.so 2018.03.25. 19:37:09

Meg azon csodalkozom, hogy a szekusok hozzaallasa miatt nem csuszott lejjebb a listan BUD. Van, hogy egy honapban 3-4 alkalommal is megfordulok Lisztferihegyen, de az ottanitol rosszindulatubb biztonsagisokkal nem igazan talalkoztam meg.

immortalis · http://immortalis.blog.hu/ 2018.03.25. 19:50:16

A reptéri karámozás egyszerűen méltatlan, és nem mellesleg egy rohadt kényelmetlen megoldás. De ez még mind megbocsájtható lenne, ha az ügyfelekkel (utasokkal) találkozó alkalmazottak mondjuk nem emberi mivoltukból kivetkőzött ösztönállatok lennének. Pl a szekusok, ugyebár... NIXDAJCS, ERREGYEREBAZMEG.

John Heard 2018.03.25. 19:50:56

@Fillér B. Gusztáv: Azert az utolso bekezdest indito mondat: "Végeredményben lehet mondani, hogy a karám a fapados utasoké, ők meg ennyi pénzért örüljenek, hogy repülhetnek, mert a legacyval utazók az igazi utasok".

Ha ironikusan mondtad, akkor meg oke, ha komolyan, hat...

Ezzel egyutt valoban, az allapotok balkaniak, ha nem Lufthansaval vagy AirFrance-szal repul vki, akkor kutyagolhat a karamba, vagy jobb esetben busz. Ezen kivul a business varok is eleg gagyik, meghat az ilyen-olyan bankok "ugyfelvadaszai" is felhaboritoak, ilyet meg nem is lattam sehol mashol.

A parkolasrol nem tudok nyilatkozni, azt tudom, hogy pl. Osloban kinyomtatom a jegyet otthon, azon van egy QR-kod, azt beolvassa a parkolohaznal a gep, es kidob egy jegyet, amit kihajtaskor vissza kell tenni a gepbe. Ennyi ez.

A lehuzas magasfoka a penzbe kerulo poggyaszkocsi!! Nem azt mondom, nem az az €1 fog megnyomoritani, dehat ne legyen mar ennyire faszari egy repuloter!

Az ettermekben a kiszolgalas elmegy, bar multkor a Cafe Ritazzaban kopedelem volt a modor, meg a hozzaallas.

Es igen, en is, es meg sok embert ismerek aki inkabb atszall Budapestre jovet, mintsem hogy fapadossal jojjon. Nem sznoberiabol, hanem mert normalis ellatast akar. Jollehet dragabb, de legalabb a szolgaltatas megvan. Egyebkent pedig egy hete neztem nyarra BUD-LON retur jegyet Ryanairnel es BA-nal 2 felnott + 1 gyerekre: a Ryanair 140000 ft volt, a BA 110000. Na most akkor melyik is a dragabb?

Ez az egesz fapados bohockodas egyebkent egy nagy atveres: a 110000 Ft-ert jegyet vevo utas is ugyanugyolyan fos szolgaltatast kap, mint az aki 20000 Ft-ert veszi meg a jegyet. A low-cost akkor lenne buli, ha a €100-ba kerult jegy utasanak tobb, jobb lenne a szolgaltatas a terminalbol/ba, meg a fedelzeten peldaul, mint annak, aki €10 vette meg mondjuk.

onlajnok · http://www.onlajnok.com 2018.03.25. 20:46:58

@funfun: mi pár hete az alábbi beszélgetést folytattuk le, mikor már sokadjára próbáltak megállítani (elég sokat késett a gép, járkáltunk fel-alá):

- beszél magyarul
- nem
- egy kicsit sem?
- egy kicsit sem
- ... (itt dünnyögött valamit, de már nem értettem, mert nem álltam meg a diskuzrus közben)

Tudom, hogy elég bunkó voltam, de egyrészt akkor már eléggé ideges voltam a késés miatt, meg az alatt a 3 óra alatt ez a csaj volt a 4., aki megpróbálta a wizzair-es kártyát rám tukmálni.

Fillérné Alsómocholády Turbulencia 2018.03.25. 20:49:23

@John Heard: Szerinted ha a blog neve az, hogy fapados, akkor nem ironikus volt az utolsó bekezdés? De miért Gusztinak írtad? Mindegy.

skr77 2018.03.25. 21:48:23

Plusz nincs a karámban WC. Nem is ertem ezt a karámot hatóságilag hogyan engedhetik. Szvsz még biztonsági szempontból is aggályos.

CYHMK · http://bukottfocistak.blog.hu/ 2018.03.25. 23:50:34

A megközelítés okés. Az ár nagyon jó (700/900 forintból bent vagy a belvárosban, míg sok helye örül az ember, ha 10 euróból meg tudja oldani a bejutást). Ettől eltekintve vannak sokkal egyszerűbben megközelíthető repterek, mint a Ferihegy.

A security check sorokkal nekem nagyon más a tapasztalatom. Mindig Ferihegyen vannak a legnagyobb sorok. Legutóbb decemberben körülbelül 200 méteres sor volt, elért a csarnok másik végében lévő mosdó szűk folyosójáig. Szó szerint ott álltak az emberek táskákkal a wc-ajtóban, közben ugye mások menni akartak ki be. A reptér leszarta, meg se próbálták valahogy menedzselni a sort, hogy ne a folyosón nyomorogjanak két oszlopban az emberek. Sehol nem volt egy alkalmazott, aki tett volna valamit. Szánalmas volt. Sehol nem láttam még ilyet.

adrfst 2018.03.26. 00:16:28

Nálam a bukaresti reptér simán veri Ferihegyet. Sokkal gyorsabb, különösen az útlevélvizsgálat, van kényelmes dohányzóhely, időben kiírják a kapu számát induláskor, és az ülőhelyekért sem kell harcolni.
Nem is értem, hogy tudta Ferihegy megverni Bukarestet.

Gerardus A. Lodewijk 2018.03.26. 00:39:39

Szerintem ki lehetne bírni ezt a karámot, ha betartanák az alapvető és minden repülőtéren érvényes szabályokat, azaz:
- gate open indulás előtt 30-35 perccel,
- last call indulás előtt 15 perccel,
- boarding felirat szigorúan és kizárólag akkor írható ki, amikor az utasok ténylegesen a fedélzetre léphetnek.
Ja, ha ezt betartanák, akkor lényegében fölösleges is lenne a karám?
Mondjuk az azért jellemző, hogy máshol nincs ilyen. Vagyis valaki már megint föltalálta a spanyolviaszt.

Comandante en Jefe · http://local.blog.hu/ 2018.03.26. 02:12:35

@CYHMK:
"Legutóbb decemberben körülbelül 200 méteres sor volt, elért a csarnok másik végében lévő mosdó szűk folyosójáig. ... Sehol nem láttam még ilyet."

Decemberben azért lehet egy pár helyen. Néhány éve a JFK-n volt szerencsém olyan sorhoz, hogy nem fért be a terminálra.

Comandante en Jefe · http://local.blog.hu/ 2018.03.26. 02:22:20

@Gerardus A. Lodewijk:
"boarding felirat szigorúan és kizárólag akkor írható ki, amikor az utasok ténylegesen a fedélzetre léphetnek."

Az egyik ok, ami miatt a karám létezik, hogy így az utas már "be van pufferelve", mikor megkezdődik a gépre való beszállás. Ne akkor nézegessenek igazolványt, osszák a cetliket, vitázzanak arról, hogy befér-e a bőrönd a fedélzetre, no meg ne akkor kezdjék el legyalogolni azt a fél kilométert, amikor a csapat fele már fent ül - mert abból gyakran késés lesz. Ez az, amit Budapesten nincs lehetőség az épületen belül megoldani, ezért épült a karám. Nem is az elvvel van a gond, hanem azzal, hogy ez utóbbiban gyakorlatilag szabad téren dekkol az utas.

Darth Revan 2018.03.26. 05:24:50

@enpera:

Az 1-es es 2-es pont kissé ellentmond egymásnak.

Honnan a faszból tudod, hogy a lutoni rosszabb, ha sosem voltál a ferihegyi karánban?!

Amúgy meg az, hogy te nem jártál ott, nem azt jelenti, hogy nem kell figyelembe venni.

erhnn 2018.03.26. 08:48:13

@adrfst: A reptér maga tényleg rendben van. De nagyon-nagyon drága minden, rossz megközelíthetőség busszal, taxizás szintén nincs olyan jól megoldva, mint Pesten.

svajcineger 2018.03.26. 09:49:20

@funfun:
Annyi is elég, hogy "nincs magyarországi jövedelmem".

karfiolseggű irigy fhotelforradalmár 2018.03.26. 10:34:09

"...a karám a fapados utasoké, ők meg ennyi pénzért örüljenek, hogy repülhetnek, mert a legacyval utazók az igazi utasok." Ennyikeh. Aki szaré' húgyé' akar repülni, az ne nyekeregjen és ne akarjon business class színvonalat.

karfiolseggű irigy fhotelforradalmár 2018.03.26. 10:47:50

Hozzám is odajött múlt héten egy ilyen ügynök. Néztem a táblát, ő meg közben bekérdezett, hogy hova utazom. Mondtam neki, hogy semmi köze hozzá és nem érdekel a hitelkártya, wiccair-rel a meg a többi fos fapadossal elvből nem repültem/repülök soha és otthagytam. Nem jött utánam.

Pitta2 2018.03.26. 12:04:14

@pefe: Még soha semmilyen jegyet nem kellett csináltatni. Befelé gombnyomás nélkül adja a jegyet, amit visszafelé csak bedugok és megyek. Kb 20-szor próbáltam. Legutóbb tegnap

Pitta2 2018.03.26. 12:11:31

Hitelkártya ügynök az esetek 20%-ban szólít meg. Tudom, mit akar, így egy udvarias "köszönöm, nem"-mel be is lehet fejezni. Ha az Erste ügynöke közelít, akkor előkapom a kártyatokom a farzsebemből és mire megszólalna, már mutatom is neki. Mosolygunk és mindenki megy a dolgára. Vasárnap reggel egyik bank ügynökét se láttam. Lehet, hogy elfelejtették az óraátállítást.

Ha már szapulunk valakit, akkor az legyen a Burger King. 1/2 5-kor nyit és csak egy kasszás van. Késői és kevés. Egyszer menjen ki a manager 2 kasszással (és megfelelő háttér-kapacitással) és nyisson 4-kor. És csak győzze számolni az extra bevételt.

Pitta2 2018.03.26. 12:14:22

A karám tényleg vacak, de valaki álljon már 3/4 órát a lutoni lépcsőházban, vagy CRL-en. Persze az sem volt sokkal jobb, mint amikor Eindhovenen a géphez tolt lépcsőn várakoztunk esőben, mert valami barom túl korán engedte ki a népet az épületből.

_B_ 2018.03.26. 13:30:49

Mi most mentünk wizz-el, és nem karámból mentünk, hanem buszoztattak.
A karám tényleg legalja, főleg nyáron.
Én most naívan azt hittem megszűnt a karám... de ha nem, akkor mitől függ, hogy melyik fapados gép karámos?

Tsteinar 2018.03.26. 13:37:04

A check-in pultoknal eleg keves a hely, de a legrosszabb sztem, hogy a csomagok kipakolasa nagyon lassu.
Parkolas fejlodott, epul egy szalloda ami szinten jo. Ellenben a tomegkozlekedes meg mindig gyalazatos.

wrstjnethn 2018.03.26. 14:07:56

"Érdeklődni szeretnék, akik csipkekesztyűs kézzel, eltartott kisujjal pötyögik be a fapados szót, hogy jutnak el olyan helyekre, ahová csak fapados repül direktben Budapestről? Számtalan ilyen van. Inkább tesznek egy több órás, átszállásos kitérőt, csak nehogy fapadoson kelljen utazniuk?
Ezt a sznobériát!!!"

@funfun: Kéhlek alássan, tehmészetesen nem utazunk ohlyan helyre, ahova csak fapados léghitársaság rephül. Most pedig meghtörhlöm a billentyűzetet az f betűs szó leírhása után.

wrstjnethn 2018.03.26. 14:09:52

@Facelessbook: Ez igaz, nekem egyész Európában csak Pesten kell mindig levenni a cipőmet. Igaz, más reptéren meg mindig engem törölgetnek át drog vagy robbanószer után kutatva.

rearwindow 2018.03.26. 14:14:55

senki nem emlékezik meg róla, de nálam a Ferihegyi "ingyen-wifi" az abszolút katasztrófa. Van itt bárki akinek valaha valamit sikerült behoznia a ferihegyi wifi segítségével?

rearwindow 2018.03.26. 14:17:20

@_B_: a jet2 is buszra váltott a B terminálról már decemberben, korábban ő is karámoztatott az A-ban, gondolom légitársasága válogatja

wrstjnethn 2018.03.26. 14:18:50

Mi tartja vissza a repülőteret, hogy egy huszárvágással megszüntesse a karámot és visszakényszerítse a légitársaságokat a buszra/csápra? Attól félnek, hogy ezután emiatt nem repülnének Pestre? Ha valamelyik ezzel fenyegetőzik, arcába lehet röhögni. Nekik is fontosak a magyar utasok, Tessék megnézni mekkora piacot engedne át az adott fapad társaság a többinek, aki elfogadná. Az itt panaszkodók meg gondolom szívesen fizetnének 150 Ft-tal többet alkalmanként az emberi bánásmódért.

lüke 2018.03.26. 14:22:24

Már Schwechat is a Balkánon van a Metternichi megfogalmazás szerint, ami a Rennwegen kezdődik( már a Balkán)
de a ferihegyi bádogváros: Apulco, Dél- Amerika,juntával

wrstjnethn 2018.03.26. 14:23:07

Megnéztem a Skytrax listát, hát Lisztferihegy a kezét összeteheti, hogy a kelet-európai régióba tették, mert a közép-európaiban a fasorban sem lenne. Ezt pontosan tudják a reptéri fejesek is, nem is tiltakoznak.

lüke 2018.03.26. 14:24:57

@wrstjnethn:
jaj még többet is....
a kórházban meg a havi 70 ezres( plusz a munkáltatóm) mellett még a dupláját is
- évi majd 1 M ,amit befizetek-

lüke 2018.03.26. 14:33:26

@wrstjnethn:
össze...
lebilincselően......amit itt műveltek: a régi nívódíjas reptér
zárva, a vonat 50 méterre húz el, tömeges buszjárat........
ezért tényleg bilincs járna

Pitta2 2018.03.26. 15:08:04

@wrstjnethn:
Nem a diktatúrában élünk. Én kifejezetten utálom a buszozást, főleg érkezéskor.
Meg kell várni, míg az összes utas kiszáll. Kb egyszerre jön ki az utolsó az első és az utolsó ajtón is. A busz megérkezik a terminálhoz, a sofőr kiszáll, ott hagyja bezárva kb 90-100 főt. Elmegy telefonálgatni, majd visszasétál és nyitja az ajtót. Na ez az igazi balkán. És akkor egyszerre beindul a tömeg. Más reptereken legalább nem kell várni, amíg kinyílik a reptér ajtaja.
Amelyik utasnak ez nem tetszik, az megy más légitársasággal. Ha minden igaz, az új 2B mólón már meg fogják tudni oldani. normális ki és beszállást.

Pitta2 2018.03.26. 15:12:49

@lüke:
A nívódíjas reptér méreténél fogva alkalmatlan ekkora forgalomra. Meglehetősen nagy tömegnyomor volt, amikor még csak 4 fapados indult reggelente. Csak ma reggel 7-ig 14 gép indult. T1-en 10 kapu volt.

sityak 2018.03.26. 15:58:34

@karfiolseggű irigy fhotelforradalmár:
1. Nem értetted te ezt félre? A karámról volt szó.
2. Másrészt hogyan utazol oda, ahova csak fapados jár?
3. Pénz: Én egy- vagy kéthetente megyek repülővel és ha egy odaútra vennék jegyet (merthogy nem mindig tudom ám, mikor jövök vissza), lehetne 500-600 euró mondjuk akár 9.90 vagy ne adj isten 160 helyett. Lehet, hogy ez neked belefér, mégsem hiszem, hogy ez lenne a járható út. Plusz ha ilyeneket írsz, az a gyanúm, aligha fér bele neked jobban, mint nekem :-) Lehet, hogy egyszer már jártál nászúton Mallorcán...
4. Nem sok különbséget tapasztalok a fapados és a Lufthansa vagy az Air Austria között egyébként. "Rendes ellátás, kiszolgálás"... Igen, kapsz egy pohár vizet és egy ropit, a Swissairen egy csokit, a Luxairen újságot és sajtos ropit... Gondolod, hogy pl. A KLM-re fel lehet adni a jegy árában egy csomagot?
Szánalmas komment volt.

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2018.03.26. 18:40:11

@onlajnok: Dehogy voltál bunkó, ezekkel így kell bánni, maguknak köszönjék...

Wacunao 2018.03.27. 09:38:05

@_B_:
Nem attól függ, hogy mi a célállomás, és kell-e hozzá útlevélvizsgálat? Ti hova mentetek?

Én az utóbbi pár évben a Wizz-zel mindig a karámból indultam (legutóbb két hete), igaz, az úticél is mindig a schengeni övezeten belüli volt.

karfiolseggű irigy fhotelforradalmár 2018.03.27. 14:10:48

@sityak: Te szerencsétlen, nehogy már az legyen a bajod, hogy NEM REPÜLTEM MÉG SOHA OLYAN HELYRE, AHOVÁ CSAK FAPADOS JÁR!!! Air Austria az meg mi? Nem tudok róla, hogy létezne ilyen légitársaság. Marha "okos" és "tájékozott" lehetsz:))))))) A Swissair 2002.03.31-én szűnt meg, beolvadt a Crossair-be, majd Swiss lett (hosszabb nevén Swiss International Air Lines), tehát a SWISSAIR mint olyan, már sem vizet, sem csokit nem ad :))) Egyébiránt gyakran repültem velük Zürichbe amikor még léteztek, meleg ételt adtak. Legalábbis a businessen, economy tapasztalatom nincs. KLM-el gyakran repülök AMS-BUD-AMS útvonalon, nekem nem igazán okoz gondot a +16000HUF a feladandó poggyászért, vagy a +2500HUF a fóliázásért..., ha másnak igen, az meg már hadd ne legyen az én gondom ;) Nem érdekelnek a csórók nyűgjei.
Nászúton Mallorcán..? Soha! Ne magadból, meg az igénytelenségedből indulj ki. Nászúton Hurawalhin voltunk, ha mond ez neked valamit, az esküvőnk meg Komandoo-n volt. Mallorcán 1993-ban voltam, gyerekként, Air Europával (meleg ételt adtak). A szánalmas te vagy. :)) :P Jó utat neked a fapadosokkal, nem veszem el előled az élményt, nekem ugyanis nem utazási célpont Románia, Bulgária, vagy mondjuk egy Luton:)))

karfiolseggű irigy fhotelforradalmár 2018.03.27. 14:14:42

Ohh és mielőtt jönne az elmaradhatatlan kérdés, hogy mit keresek itt: minden nap olvasom az indexet és ott volt ennek az írásnak a linkje, ennyi. Nem tudtam hova vezet, csak a cím miatt kíváncsi lettem. Ha meg már itt voltam hozzászóltam - mert ugye jogom van hozzá. Legfeljebb nem olvassa, akinek nem tetszik. Tudomásom szerint senkit nem kényszerítenek fegyverrel olyasmi olvasására, ami nem az érdeklődési köre, hogy finoman fogalmazzak:))

contractor 2018.03.27. 22:42:48

Mosolytalan eladók és szörnyű szikkadt, pocsék ízű szendvicsek a Ferihegyen. Csak ennyi a bajom, ezért nem veszek semmit. Inkább várok Frankfurtig a reggelimre.

DarkWolf 2018.03.28. 06:49:13

örüljünk? nem hiszem

szerintem inkább kibaszottul siralmas, de mondjuk nem is tudok meglepődni

@rearwindow: nekem utóbbi alkalmakkor külföldről visszafelé a belső terminálrészen már egész müködőképes volt, bár gondolom ez amiatt is volt, hogy meglehetősen későn (cirka este 10-11 felé érkeztünk meg,amikor már nem lóg fél Magyarország a reptéri wifin)

@Anna Kiraly: nyelvtannácizás már régóta nem menő, csak gondoltam szólok

Amúgypedig mivel jómagam fapadossal utazom (tudom, nem vagyunk sikeres emberek hogy nem fér bele a költségvetésbe bsuiness classon utazni á la gazdagék), ezt a karámos dolgot én se értem (ahogyan a wizzair fillérbaszkolódását a csomagmérettel/ ülőhely foglalással, de az egy külün sztori). Viszont egyvalamit jó lenne tisztázni a fejekben: a normál emberi hozzállás nem kerül be semmibe.

Nem hiszem hogy bármelyik fapados légitársaság tönkremenne vagy akár a reptér ha a karámos rendszer megszűnne teljesen vagy legalább ilyen alapdolgok mint pl mosdó lennének.

@Comandante en Jefe: ez eddig oké de baszki, hogy lehet az hogy más reptereken ez picit jobban meg van oldva a BUD-os majdnem urambocsá "auswitz-i marhakarámos" mwegoldás helyett?

@blöff: nemcsak neked, hidd el

vanek ur 2018.03.29. 13:47:18

Tényleg érdekes a lista, főleg a földrajzi besorolások. Luxemburg "Közép-Európa", miközben a mellette levő Hollandia és Belgium repterei, Párizzsal együtt már Nyugat-Európa. Ugyanígy furcsa Budapest és Pozsony földrajzi besorolása is.
Ha az összesített listát nézem, akkor Budapest a közép-európai listán is beférne a Top10-be, a 8. helyen, Varsó és Prága előtt.
Sokat javult a repülőtér mind a szolgáltatások, mind a biztonsági ellenőrzés terén (legutóbb a reggeli fapados csúcsnál a B terminál felől mindegyik biztonsági sor nyitva volt, egész gyorsan átjutottam.) A megoldandó dolgokat már mindenki leírta (karám, tömegközlekedés), én még egy tisztességes drop-off zóna kialakítását várnám.

Darth Revan 2018.03.29. 17:45:53

@karfiolseggű irigy fhotelforradalmár: a repter kornyeken sem jartal, nemhogy az altalad felsorolt helyeken. :D

Tiangong 2018.03.31. 18:00:18

@karfiolseggű irigy fhotelforradalmár:

Én kimondottan fillérbaszó vagyok, és inkább megyek 6000 forintért fapadossal mint feleslegesen telezabálni magam flagship airline-on.

De az hótziher hogy nem vágnék fel egy Maldív szigetekkel, azért ennyire nem csóróskodnék. Ezer klasszabb és eredetibb hely van esküvőre mint ilyen futószalagos kommersz helyek. Annyira átlagos hely, annyira közönséges.

Tiangong 2018.03.31. 18:04:03

Amúgy BUD nagyon gáz a marhakarám miatt, plusz kb a világ végén van, hogy onnan értelmes helyre lehessen eljutni kevés átszállással.
A kicsi EIN meg CRL ahhoz képest felüdülés.

kamu kaze 2018.04.05. 19:09:39

@immortalis: a múltkor véletlen érme maradt a farzsebemben, a német biztonsági ember 10 percig kereste, mire megtalálta, ezt követően mosolyogva kívánt jó utat. Budapesten a markáns súlyfelesleggel küzdő(?) hölgyike flegmán odavetett "a cipőt is le kellene vetni" köpésére elröhögtem magam, hogy "esetleg: kérem"... A nejem jött mögöttem, utána mondta, ne akarjam tudni, mit fröcsögött a kolléganőjének Miss Röfi. (A cipő teljesen nem osztott, nem szorzott, máshol nem szükséges levetni.)

Pirx_pilóta 2019.02.01. 15:24:12

@enpera: Sokat nem repülhetsz akkor.

Pirx_pilóta 2019.02.01. 15:50:13

Soha sehol nem fordult még elő, még Bukarestben sem, hogy retkes lett volna a wc, és nincs papír. Budapesten már nem egyszer futottam bele. Ha gondom volt valaha is a reptéri biztonságiakkal, az csak BUD. átmentem a mágneskapun, jön a hájfejű security, vegyem le a cipőm. Kérdem minek? meg akarja nézni nem ragasztottam e pengét a talpamra!!!!!!!! de ember most jöttem át a kapun! de ő azért meg szeretné nézni.

Vieron82 2019.04.27. 07:44:33

Lehet, hogy most nem leszek népszerű, de a színvonal emelése első lépése lenne a fapadosokat kidobni Ferihegyről mondjuk Tökölre.
Legtöbb probléma forrása az ő fillérbaszásuk miatt van.
Mert nem fizetik ki a 150 eurót a csápos kiszolgálásért, mert közlik, hogy ők ennyit adnak a ground handlingért, és kész. Nem véletlenül csökkennek a ground handling cégeknél a fizuk...
És egyébként a Ryanair akkor jött Budapestre, amikor lenyomta a vezetők torkán az ő árait. Ha azt mondanád nekik, hogy jövő hónaptól csak csápos kiszolgálás van, akkor jövő hónaptól visszamennének Sármellékre...

DarkWolf 2019.08.09. 18:04:14

@Vieron82: Szerintem meg akkor te menjél ki Tökölre repülőgéppel utazni ha már ennyire marhaokos vagy

az ne zavarjon téged hogy sokan nem jókedvükből utaznak fapados légitársaságokkal hanem mert szimplán anyagilag nem fér bele a 100 ezer forint oda meg még külön vissza is 100+ ezer forintokért.

Kurvajó ötlet is lenne hogy az utasokat szivassuk meg még jobban a színvonal emelésének a nevében