Gyors növekedési fázisban elég ritka fejlemény, hogy bázist zárjanak be az ultra fapadosok, most mégis érdekes átrendeződés látszik. Több kicsi szenvedős bázis megy a kukába, hogy a gépeket átcsoportosítva máshol nagyobb profittal tudjanak a cégek terjeszkedni. A fő célpont: Bécs.
Úgy tűnik, a Ryanair megkóstolta az ott régóta nagyon erős Wizzt Romániában, de simán lepattant róla. Bukarestben is visszavesznek, meg Craiova is bukja egyetlen járatát, de igazán Erdélyben látványos a dolog: a temesvári bázist egy év után a tavaszi menetrendváltáskor csukják, összesen két útvonal (Bukarest és Bergamo) marad meg. Ezt néhány hete jelentették be.
Ami új, hogy a téli menetrendtől Nagyvárad is kuka, amiben külön durva, hogy még el sem indultak, most fognak március végén. Ez az öt útvonal a magyar utasoknak is nagyon jó lehetőséget kínált, jöjjenek a határ bármelyik oldaláról - nekünk leginkább Girona, vagyis a Costa Brava tetszett, érdemes tehát még idén kihasználni a közelben lakóknak.
Erdélyi lapértesülés szerint helyi vezetők március végén mennek Dublinba tárgyalni azzal a nem titkolt céllal, hogy legalább egy pár járat megmaradását kisírják, meglepődnénk, ha lenne esélyük. A bezárás mindenesetre hidegzuhanyként érte őket, eddig azt mesélték nekik a Ryanairtől, amit mindig mindenkinek: csúcs szuperül működnek a járatok, további akciókat, fejlesztéseket terveznek. Na ja. 0-1.
A Wizz júniusban az utolsó gépét is elviszi Prágából, amivel bezárja ottani bázisát. Nem rémlik, hogy eddig bezárt volna bázist a Wizz, most rögtön hármat. mert Kassa és Lublin is megy a lecsóba. Prága - ellentétben a Ryanair hirtelen romániai fellángolásával - nem új nyitás volt, még szegény megboldogult SkyEurope-ra másztak rá a bázisnyitással 2009-ben. A gépek száma az elmúlt években folyamatosan csökkent, már csak egy maradt. A Ryanair 2016-ban ment be több gépes bázissal Prágába és ezek szerint elég gyorsan ki is takarította a Wizzt. Persze az a Czech Airlines miatt egy torz piac, de mégis: 1-1.
A Wizznél egyértelmű, hogy hova kellenek a gépek a bezárt bázisokról: Bécsbe. Csak át kell repülnie a prágai madárnak az osztrák fővárosba, másnap nyílik az ottani bázis. Egy új és jókora üzleti lehetőség keletkezett tehát, ezért csukják be egy pillanat alatt a legtrébb kicsi bázisokat. Örüljünk, hogy Debrecen megmaradt.
Bécsben új vezetés került a reptér élére, amely átalakította a díjstruktúrát, nyitott lett az ultra fapadosok felé is. Erről a Ryanair góréja is beszélt a napokban egy konferencián, ők is nagyon nézik Bécset. Nekik annyival több a dilemmájuk a Wizzhez képest, hogy erősek Bécs-külsőn, azaz a pozsonyi reptéren. Mindenesetre ha ők is bemennek Bécsbe, akkor biztos brutális árverseny kezdődik az eddigi igen drága reptéren.
Utolsó kommentek