Egyik extremitásból a másikba sikerül esnie a Ryanairnek. Mi sem akartunk elhinni, hogy lényegében üresen reptetik fedélzeti csomagtartókat, de valóban ez a helyzet.
Meglepődtünk, amikor első tapasztalatainkkal ellentétes utasélmények is érkeztek kommentben, de a legutóbbi két ryanaires utunk megint azt mutatta, hogy nincs semmi ráhagyás, az extrém új kézicsomagszabály teljes betartatása játszik náluk. Aminek az a vége, hogy ül a gépen 180 ember és fölöttük üresen tátonganak a csomagtartó rekeszek.
Ez a kép akkor készült, amikor legutóbbi járatunkon mindenki elfoglalta a helyét és készültünk a gurulásra. Jó hír, hogy kényelmesen fel lehet dobálni a kabátokat, mert csomag csak olyan kerül a fedélzetre, amiért külön fizetett az utas.
A Ryanair január közepén életbe lépett szabályzata szerint két kézicsomag fuvarozása is benne van a jegyárban, de plusz fizetése nélkül csak egy ülés alatt bőven elférő pici mehet fel a gépre, ami meg nem ilyen, azt a reptéri szarkák legnagyobb örömére mind átminősítik feladottá és viszik a gép hasába. Többször is azt láttuk, hogy a piciken túl semmi, de semmi nem mehet fel a fedélzetre ingyen.
Általában három ember végzi a beszállítást, egy ellenőrzi az iratokat és a beszállókártyákat a pultnál, kettő csak azzal foglalkozik, hogy már a sorban állókat és a környéken ülőket is lemeózza csomagügyben és akinek nincs elsőbbségije (pontosabban "elsőbbségi és 2 csomag" szolgáltatása), azoknak ráteszik a sárga címkét a csomagjukra. Ezeket - ahogy eddig is ,- a géphez érve kell leadni. Legutóbb Lisszabonban annyira figyelték ezt is, hogy csak egyetlen ajtón engedték le az embereket a buszról, ahol rögtön kapdosták ki a csomagosok az emberek kezéből a motyókat. Nem kockáztatták, hogy valaki esetleg a hátsó ajtón leszállva elindul a gép lépcsője felé és kikerüli a leadást. Katasztrófa lett volna.
Nekem a közepes hátizsákomat kifelejtették a címkézésből, vélhetően nem vette észre a láthatóan kapkodó bag agent, mert egy másik gurulós is volt nálam, arra koncentrált, azt címkézte (az egyik nagy csomag a gyereké volt). A gépre lépve a sztyuvi cseszett le, mégis hogy képzelem, hogy ezt fel akarom hozni? Miközben már láttam a full üres rekeszeket, kellett azt mondjam, honnan tudjam? Ötünktől négyet elvett, ezt átengedte. A lónak is négy lába van, mégis megbotlik, borzalom, hogy ez feljöhetett. Ez a hátizsák amúgy 4 sort csúszott odébb a csomagtartóban repülés közben, annyira üres volt.
Erre kell tehát készülni a Ryanair-utasoknak és csak a Ryanair-utasoknak. Ahogy kizárólag ők ültetik szét szándékosan az utasokat, a kézicsomagokkal is csak ők teszik ezt. Mindenki másnál felmehet annyi kézi, amivel tele lesz a fedélzeti csomagtartó, a Wizznél és az easyJetnél is a sorban elől állók ingyen vihetik fel a nagy kézijeiket is. Aztán ha elfogy a keret, elveszik mindenkitől. Ez szerintünk kulturáltabb megoldás, de az is igaz, hogy a Ryanairnél a beszállás érezhetően nagyot gyorsult, mióta megváltozott a csomagszabály.
A csomagok gépre vitelét lehetővé tevő "elsőbbségi plusz 2 csomag" szolgáltatás ára továbbra is 5 euró foglaláskor, 6 euró később, aki tehát magánál akarja tartani utazás során a nagyobb csomagját is, ezeket vegye meg mindenképp. Aki meg nem hajlandó pluszban fizetni ezért, mindenképp vigyen második pici csomagot és oda pakolja át időben az értékeit. Vagy utazzon mással és álljon be hamar a sorba.
Utolsó kommentek