FAPADOS TIPPEK, TRÜKKÖK, ÉLMÉNYEK

emailicon.png Vélemények, tapasztalatok,
sztorik ide jöhetnek: 
fapadosinfoblog@gmail.com

Facebook

Utolsó kommentek

Címkék

10 éves (1) A321 (2) A321neo (1) Aegean (1) Airbnb (2) Air Asia (1) Air France (4) ajándék (2) akció (17) alapok (1) alapszabályok (1) Alhambra (1) always getting better (1) Amalfi-part (3) amman (2) Andalúzia (1) apartman (1) app (2) Arad (1) árazás (1) árcsökkenés (1) áremelés (2) árkörkép (3) ármustra (4) Athén (5) átirányítás (1) átszállás (3) autóbérlés (6) Azori-szigetek (5) bádogsátor (2) bádogterminál (3) Baku (1) balatoni menetrend (2) baleset (1) balhé (1) balkáni útvonalak (2) bankkártyacsalás (1) Barcelona (2) Bázel (1) bázis bezárása (1) Bécs (1) becsekkolás (1) bénázás (1) Bergamo (1) Bergen (2) Berlin (1) Birmingham (1) bíróság (1) biztonság (1) biztonsági ellenőrzés (3) blama (1) blöff (1) Blue Lagoon (1) Bordeaux (2) Bosznia-Hercegovina (1) Bruges (2) Brusseles Airlines (1) Budapest-Belgrád (1) Budapest Airport (8) Budport (4) buliturista (1) bunkóság (4) buszjegy akció (1) busztranszfer (1) Chania (1) Cinque Terre (1) Ciprus (6) Cork (1) Costa Brava (1) couchsurfing (1) csekkin (1) csőd (1) csomagszabályok (28) Dánia (1) DCC (1) Debrecen (6) devizaátvátós trükk (1) díjemelés (2) Discount Club (1) easyBus (1) easyJet (16) Egyiptom (2) egynapos repülés (2) egyszer megéri (1) Eilat (4) Eindhoven (1) elhagyott poggyász (2) emelt díjas ügyfélszolgálat (1) Eszék (1) Eurostar (1) évforduló (1) fapadosok árazása (2) fapados buszok (1) fapados kódex (1) Fat Track (1) felvásárlás (1) Ferihegy (8) Ferihegyi busz (2) Fez (1) fillérekért (6) Finnország (1) fjord (1) Flibco (1) Flixbus (2) Flybe (2) FlyNiki (1) Foci EB 2016 (5) Folegandrosz (1) fontos tudnivalók (1) főszezon (1) Francia Riviéra (3) Fuerteventura (5) Funchal (1) futás (1) futópálya-felújítás (1) géplekésés (2) géprohamozás (1) Germanwings (1) Gibraltár (1) görög csőd (1) Görög szigetek (3) Granada (2) Gran Canaria (2) gyerektelen utazás (1) Győr (1) gyorsjelentés (1) hányinger (1) hasznos infók (1) hatalomváltás (1) helyleosztás (3) Hertz (1) hitelkártya költség (1) Hollandia (1) Holt-tenger (1) horror (3) hosszú hétvége (1) Huelva (1) információ (1) ingyen wifi (1) Írország (1) Isztambul (3) Izland (9) Izrael (5) járatindítás (1) járatmódosítás (2) járat megszűnés (1) jegyárak (1) jegymustra (1) Jeruzsálem (1) jófejség (1) Jökulsarlon (1) Joon (1) Jordánia (1) jótanácsok (1) kamu (1) kamuakció (1) Kanári-szigetek (6) Kannonkoski (1) kártérítés (6) Kassa (1) katasztrófa (5) Kavala (1) Kazahsztán (1) kedvenc városaink (5) kényelmetlenség (9) kert (1) kés (1) késés (6) kézipoggyász (5) Koppenhága (1) Kotor (1) Kréta (1) Kükládok (1) kutya (1) kvíz (1) Lamezia (2) Lanzarote (4) last minute (2) Laudamotiob (1) La Palma (2) légikatasztrófa (3) legjobb helyek (1) legjobb reptér (1) Legoland (1) lehúzás (15) lényeg (1) Lipari-szigetek (2) Lisszabon (4) London (5) Lufthansa (3) Lugano (1) Luton (3) luxus (1) lúzerség (1) Lyon (1) Maastricht (3) Madeira (3) magyar (1) Malaga (1) Malév (2) Malév GH (2) Mallorca (1) Malpensa (1) Málta (2) Marákes (2) Marokkó (2) Marrákes (2) Mastercard lounge (2) MÁV (2) megszűnő útvonal (2) megújulás (1) mellékhelyiség (1) Mélosz (3) menekültek (1) mentőár (1) Michael OLeary (2) MiniBUD (4) Miskolc (1) mocsokságok (1) mökki (1) Monaco (1) Monarch (1) Montenegro (1) munkakörülmények (1) Nagyvárad (1) National express (1) Nizza (3) nők (1) Norvégia (3) Norwegian (2) nyaralás (1) nyaralójáratok (2) nyári akció (1) nyári menetrend (1) óceán (1) Olaszország (1) olcsó jegyek (15) olcsó szállás (1) Onnibus (1) összehasonlítás (4) őszi szünet (1) otthagyott csomag (1) óvintézkedés (1) Pafosz (4) Páfosz (1) panasz (1) parasztvakítás (1) Párizs (3) parkolás (2) Pécs (1) Pegasus Airlines (1) petíció (1) pilótahiány (1) Pisa (1) Pizzo (1) poggyász (3) Polskibus (1) Popstrand (1) Porto (3) Portugália (3) Positano (1) Premier Inn (1) prémium szolgáltatások (2) Privilege Pass (2) profit (2) profit warning (2) repjegy (1) reptér (2) reptéri alvás (1) repülőtér (3) részeg (1) Reykjavík (1) romantika (1) Ronda (1) Ryanair (70) Saint Tropez (1) Santander (1) Sanyolország (1) Sao Miguel (1) Schönefeld (1) Scilla (1) Skócia (2) Skót Felföld (2) sorbaállás (1) Southend (2) Spirit (2) spórolás (1) Stansted (1) Stavanger (1) strand (1) Stromboli (1) Svájc (1) szabályváltozás (1) szakszervezet (2) szállás tippek (2) Szaloniki (1) Szantorini (1) Szarajevó (1) Szardínia (1) szavazás (1) szeku (1) Szentpétervár (1) szétültetés (5) Szifnosz (2) sziget (2) szinte ingyen (1) Szófia (1) szolgáltatások (4) sztrájk (6) sztyuvi (1) szülinap (1) Tampere (2) Tel-Aviv (2) téli menetrend (1) Tenerife (3) Terceira (1) térkép (1) terrorveszély (3) teszt (2) tévhitek (1) tömeg (1) törlés (13) Transavia (1) Transmediterranea (1) transzatlati járatok (1) Travelodge (1) trükközés (2) túlértékelt (1) túra (1) türelmi idő (1) tuti tippek (1) ufb (3) ügyfélszolgálat (1) új festés (1) új járat (8) új menetrend (8) új útvonal (6) Ukrajna (1) ülőhelyleosztás (3) utasjog (2) utasszívatás (6) utastájékoztatás (2) utazási iroda (2) útdíj (2) üzleti utasok (1) Valentin-nap (1) változás (1) Váradi József (4) vasút (1) vécéhasználat (1) Velence (3) Velencei-tó (1) Velence Korzó (1) vis maior (1) Vueling (2) vulkán (2) wifi (1) Wizz Air (92) Wizz kártya (1) Yumurdzsak (1) Címkefelhő

Nem megy balhé nélkül az átállás a Wizz új csomagrendszerére

2017.11.27. 12:56 Fillér B. Gusztáv

Beleszaladtunk egy balhéba a csomagmérők és egy utas között, azt pedig túlzás lenne mondani, hogy rendszer lenne az új szabályok alkalmazásában. Inkább katyvasz látszik, pár dolog persze egyértelmű, jótanácsok most is vannak. Mindenesetre a héten újból tesztelünk, várjuk a további utasélményeket és a hét végén visszatérünk a témára, remélhetőleg már mindent értve összefoglaljuk, amit érdemes.

Az új szabályokról többször írtunk, utoljára itt, a lényeg, hogy ingyenes a normális nagy kézipoggyász is, de ingyen biztosan csak a nagyon picit vihetjük magunkkal a fedélzetre. Ha meg mindenképp magunknál akarjuk tartani az út során a kézicsomagot, akkor elsőbbségi beszállást kell venni. Ennek ára változó, az utazás előtt általában 7-10 euró, de a Wizz nem hülye, a reptéren már 25-ért méri. 

Először néhány korábbi komment a tapasztalatokkal, köszi mindenkinek, aki beírta:

CRL három hét tapasztalata: dupla, két csomaggal érkezőket büntetik nagyrészt (prio nélkülieket), mert itt jönnek sokan. Gép aljába rakott pogyászoknál nem láttam hátizsákot csak keményfedeles bőröndöket, szóval kb. ryanair szint.

Aztán:

Szombat-kedd BUD-LPL-BUD: kifelé teltház, mindenki vitt mindent, olyan "kis" bőröndök is felkerültek, amit a csomagtartóba ketten gyömöszöltek be. Vissza a nagy lábterű sorok kivételével szintén tele, de akkor sem volt mérés. Úgy látszik, engedékenyek, várják a tapasztalatokat, aztán ha szükséges, majd beszigorítanak.

Aztán:

Kifelé: a gépen szinte alig volt utas, így nem meglepő módon mindenki felvihette az engedélyezett méretű kézipoggyászát, amit a biztonság kedvéért azért felszalagoztak.
Visszafelé: min. 90%-os telítettség, hosszú sorbanállás a kapunál. A földi személyzet lelkesen szalagozott, így pl. az engedélyezett méretet ránézésre (jóval) meghaladó, tömött hátizsákokat is... Ameddig figyelni volt módom, mindenki felvihette a kézipoggyászt.

Aztán:

Megvolt az LTN-BUD. Nem a legjobb mintavétel, mert késett a gép egy keveset, tehát a boardingnál volt idejük rákészülni.
Pole pozícióban várakoztam, így volt alkalmam meghallgatni, ahogy a legfelkészültebb fiatalember leadta az oktatást egy, az új rendszerrel frissen szembesülő kolleginának. Egy másik, tapasztaltabb, elindult a lila címkékkel -- ami az érdekes, hogy a mögöttem álló lány simán megkapta a felhizlalt 56x45x25-ösére is a címkéjét. OK. priority, de akkor is.
Ahogy visszajött, mosolyogva számolt be a kollégáinak arról, hogy 1 összetűzése volt a címkézésnél, ahol az utas kétkedve fogadta a szilárd álláspontot arról, hogy az ő bőröndje megy a feladottak közé.
Nem tudom, ki volt-e számolva a darabszám, de maradt a végén pár címke a kezében.

Végül:

Ma reggeli CRL-el jöttem, tapasztalatok:

- Jó hosszú sor a karám ajtaja előtt a hidegben, mert pont az ajtónál nézik a csomagokat, a korábbi szisztémához képest elnyúlott a beszállítás
- Aki később ért oda (majdnem a legvégén) prioval, annak engedték felvinni a gurulóst is
- Én az eddig small hátizsákomra most megkaptam a kék small cimkét (a szükebb personal item méretre) de volt aki ugyanekkora tagyóra nem (közepes - nagyobb hátizsákot simán elvesznek, nem úgy mint a ryannal)

Egy beszállítás végző alkalmazott is írt, köszönjük neki is:

85-95 poggyászt engedhetünk fel az új policy szerint, nincs is lent több felvivős nagy címke lent, ha elfogy a járatra kímért mennyiség hosszas veszekedés árán sem tudunk adni :(
Bárki feladhatja előre a kézipoggyászát a csekában, érdemes is élni a lehetőséggel főleg ha az embernek van feladott poggyásza amit úgyis meg kell várjon (ilyenkor viszont ha nincs priority, akkor a kapunál már “mini” poggyászt sem lehet sajnos felvinni). Ha valakinek elveszik a poggyászát nagyon fontos hogy a személyes tárgyait, akkumulátorokat, útlevelet, gyógyszereket, lakáskulcsot, nagy értékű dolgokat mindenképpen vegye magához belőle.

A kérdésre, hogy laptop ilyenkor mehet táskával is?

Ha feketén-fehéren nézzük a szabályokat, a wizz sajnos nem engedi hogy laptoptáskát felengedjünk ha fel kell adni az utas "rendes" kézijét, hiszen az így már egy újabb poggyász a szemükben. 

A saját tapasztalatok:

Budapest, hajnali járat. Csomagellenőrzés a karám kapujában, ezért 15 perc ácsorgás kinn a hidegben. A végére álltunk, hogy lássuk, mi van, ha már sok kézit felengedtek. Minden csomagot végignéznek és ahogy vártuk, az fázik rá, aki eddig kimaxolta a kis kézi méretét. Sok ilyet elvesznek, nem cak gurulóst, de puha hátizsákot is. Egy balhét is látunk: egy arc egy pilótabőröndszerűséggel kísérletezik, mondják neki, hogy fel kell adnia. Ő aztán nem. Mondják, akkor nem száll fel. Erre a figura odatartja a mobilját a beszállókártyával és lecsippantja. Csekkines hölgy bepöccen és elveszi a telóját. Arc nekiáll hisztizni, hogy a teló az övé, ezt nem tehetik. Csekkines hölgy pedig felveszi a telefont és közli, hogy hívja a reptéri rendőrséget, majd ők eldöntik. Erre emberünk visszavesz az arcából és elkezd kirámolni a táskájából. Pár perccel később látjuk a gépen hóna alatt a laptopjával, még akkor is gőzölgött a feje a pipától. A mi cuccaink feljöhettek, az egyik hátizsáknál ez egyértelmű is volt, a másikon (eddigi kiskézi fullkimax méret) meglepődtünk, volt akkora, mint amit a balhés csávótól elvettek.

Barcelona:

Kiszállás után megnéztük, hogy csinálják a Pest felé beszállóknak. Egy darabig mindenki vihetett mindent címke nélkül, aztán elkezdték osztogatni a rózsaszín címkét, ami azt jelzi, hogy nagy, de mehet a fedélzetre, felülre. Kék címke nem volt. Végül nem vettek el egy darabot se, de aki egynél több csomagot vitt volna, azt kiszedték a sorból és átpakoltatták.

Aztán Agadír:

Hiába lehetett appon csekkolni, oda kellett menni a pulthoz papír beszkártyáért. Ott minden csomagra tettek rózsaszínt, minden mehetett a fedélzetre. Beszállásnál itt is az egynél több motyóra voltak csak háklisak. A gép 80% körül volt, lehet, hogy ezért lazáztak.

Összefoglalva:

Összevisszaság van, a kommentekben leírtak is között is van ellentmondás. Van ahol mehet minden, van ahol a nagy gurulósokat veszik el Ryanair-módra, de sok helyen mindent, ami nagyobb a picinél. Úgy tűnik, a bázisokon szigorúbbak, Budapesten pöccre betartják a szabályokat.. Nyilván akik napi sok Wizz-járatot kezelnek és akiket a Wizz jobban ellenőriz, jobban figyelnek a szabályokra. Ugyebár Budapest a legkönnyebben ellenőrizhető, mert itt lakik a cég működési központja, benne az ellenőrök.

Érdemes készülni arra, hogy ha kevés a hely a gépen, a közepes kéziket is simán elveszik és - ellentétben a Ryanair rendszerével  - a hátizsákok sincsenek előnyben. 

A "szigorúan csak egy kézi mehet" szabályra mindenhol kiemelten figyelnek. Ez azért érdekes, mert ezzel könnyű az utast felbosszantani és elveszíteni, a Ryanairnél ugyanis mehet a kettő.

Rákérdeztünk: a csekkinnél feladott kézi (amikor az utas elébe megy annak, hogy a kapunál elvegyék) feladott pogyónak minősül, ha nem így kezelik, lehet kérni, hogy olvassák el a szabályzatot.

55 komment

Címkék: balhé Wizz Air csomagszabályok

A bejegyzés trackback címe:

https://fapadosinfo.blog.hu/api/trackback/id/tr1513397561

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

sz_jani 2017.11.27. 13:50:12

"a csekkinnél feladott kézi (amikor az utas elébe megy annak, hogy a kapunál elvegyék) feladott pogyónak minősül, ha nem így kezelik, lehet kérni, hogy olvassák el a szabályzatot."

Ez mit jelent? Mármint mit jelent, hogy annak "minősül" és mi lenne, ha másnak "minősülne"?

gad23 2017.11.27. 14:07:07

Bocs, vissza is olvastam, de nekem az nem világos, hogy ha elveszik a beszálláskor a csomagot és nem vihetem fel a fedélzetre akkor is kell fizetnem valamit? Vagy "csak" az időt buktam, mert a kiszállásnál meg kell várnom a csomagomat?

ostoba állat 2017.11.27. 14:14:57

" Erre a figura odatartja a mobilját a beszállókártyával és lecsippantja. Csekkines hölgy bepöccen és elveszi a telóját. Arc nekiáll hisztizni, hogy a teló az övé, ezt nem tehetik."

igazi fillérbaszó köcsög, én pofán is basztam volna gumibottal.

bm613 · http://izland2009.blog.hu 2017.11.27. 14:33:18

@gad23: Nem, az általuk elvett csomag, ha belefér a kézipoggyász méretébe, akkor ingyen megy. Csak a kényelmetlenség a károd. (ha meg nem dézsmálják... de értéket nyilván nem hagysz benne)

Fillér B. Gusztáv · http://fapadosinfo.blog.hu 2017.11.27. 15:39:05

@ostoba állat: csináld öreg, másnaptól a börtönhíradóból tájékozódsz, nem innen

schnee 2017.11.27. 15:42:08

Ezt én sem értem!

Másik kérdés, ha feladom a kézimet a csekkinnél, azt hogy ellenőrzik a kapunál, ha mobil beszállókártyám van?

Kolléga 2017.11.27. 16:03:00

Lutonon a nem priosok között sem volt ritka a két táska, plusz nejlonzacskó. Teljes sértődés, amikor szólnak, hogy ezt egybe kell csomagolni. Pedig a szabály tök egyértelmű.
Pedig nem szőrös szívűek a kintiek. Mögöttem akkora hátizsákot felengedtek, ami aligha volt méretes. Nekem is három tatyóm (ruhás, fotós, laptop) volt, de a scurity után szépen egybe csomagoltam és még így is méret alatti volt.

Zsolttttt 2017.11.27. 16:16:58

Sok rohadt variálós fapad légitársaság. Kb. Két hét utazóközönségi blokád után részesítenének emberhez méltó elbánásban mindenkit. Ehelyett birkaként továbbra is ezekkel utaznak az emberek.

Meister · https://www.facebook.com/Meister1977 2017.11.27. 17:34:04

Én azt nem értem, hogy ha feladom, akkor ki kell vennem belőle mondjuk a gyógyszereimet, meg az iPadomat, és a töltőmet. Ezek egy kisebb hátizsákba férnek el. Ezt akkor már nem vihetem fel? Csak akkor, ha nem adom fel a bőröndöt, hanem a kapunál veszik el?

Mert én simán feladnám, ha egy retikül-méretet még engednek utána a fentiekkel. Visszafelé pláne, mert akkor tudnék hozni bort, meg olíva-olajat majd Teneriféről, mikor arra járok. :-)

Meister · https://www.facebook.com/Meister1977 2017.11.27. 17:35:58

@Zsolttttt: Ez teljesen jogos. Én saját pénzemből egyszer sem utaznék velük, de kaptam Erste-hitelkárytán egy valag pontot. Azt csak nem hagyom benn... :-)
Full ingyen meg teljesen jó ez a szopatás, ajándék lónak nem nézem a fogát.

ComLo 2017.11.27. 17:47:17

Amúgy kiváncsi lennék a világ más tájain ez hogy és miért alakul máshogy.
Én DK Ázsiában repkedem fapadossal. Itt az alapárban, néha egy kisebb feladott börönd is benne van, de általában csak a kabin börönd jár alapból (pl a legnagyobb AirAsia-nál is). 100 feletti repülésből (mármint az itteni fapadosokkal), eddig egyszer mérték le a kézitáska súlyát (mérettel nem is problémáztak, látták hogy fehér öltönyös csóka, márkás kabin méretű gurulóssal, nem bizergáljuk). Viszont! Ennek ellenére, sosem volt olyan hogy a kabinban, felül ne lett volna hely. Fura hogy az elvileg azonos méretű, és szigorúbb ellenörzésen áteső európában, mégis megtellik a fedélzeti csomagtér.

bkkzol 2017.11.27. 20:23:43

Aki fapadossal utazi az mit reklamál? Ár érték arány. Semmiért semmit.

elvis56 2017.11.27. 20:25:34

@ostoba állat: Buzi vagy?Szerintem Várszegi köcsöge leszel.

smatte 2017.11.27. 20:49:32

OFF Ciprusra május második felére mikor érdemes repjegyet venni Wizzair, vagy Ryanair-nél? Hatan mennénk (2 kisgyerek).

Köszönöm!

Endre Kis 2017.11.27. 20:57:00

Ha fapadossal kene rendszeresen utaznim, Isten biz’ inkabb gyalogolnek...

Etniez 2017.11.27. 21:01:43

@ostoba állat: Pedig a telefonon tényleg a magántulajdonod és egy csekkines néni meg sem érintheti, ha nem engeded meg, nem hogy elveszi a kezedből...

Én leszarom a Wizz-t, pont 10 perce vettem jegyet, Ba-nél.

svajcineger 2017.11.27. 21:38:34

@Etniez:
Ami mar szinten nincs messze a fapados szinttol...

svajcineger 2017.11.27. 21:50:08

En csak azt nem ertem, hogy ez a sok "markas" ember egyaltalan miert olvas ilyen topikot. Ahova csak az alja nepek jarnak.

Meister · https://www.facebook.com/Meister1977 2017.11.27. 22:10:10

@svajcineger: Ha rám is céloztál volna, akkor jelzem, nem tartom "alja népnek" azt, aki szeret fapadozni. Az én kommentjeimben elejtett kritikai észrevételekkel kizárólag a wicc air-ról próbáltam véleményt mondani. Ha ez nem sikerült, sajnálom.

A wizz csomagszabályzata és egyéb ügyfélbasztató működési rendszere pedig lehet kritika tárgya, hiszen azon tudnának javítani, ha akarnának. Talán még úgy is, hogy az nekik nem kerülne pénzbe. Pl. az, hogy ha elrontod a rendelésnél a nevet, annak javítása online 25.000 Ft-ba kerül, miközben a jegy vásárlása utáni 3 órában a telefonos ügyfélszolgálaton át ingyenes, sehogy nem derül ki a weblapról. Nyilván ég és föld lenne a megítélésbeli különbség, ha miután levelet írsz nekik, hogy elrontottad, ingyen javítanák, vagy valami jelképes összegért. De nem, ők szopatnak. Ezt szerintem lehet kritizálni.
(Zárójel: mielőtt jön az ekézésem, igen, én is rontottam el. A bankom visszadobta a hitelkártyám, és 3-szor kezdtem újra a foglalást, és mindig kitöltötte előre a nevemet, holott másnak akartam venni a jegyet. Felhívtam a bankom, és miközben telefonban voltam velük, újra végigkattintottam a teljes foglalást, és nem vettem észre, hogy ismét az én nevemre lett véve a jegy, miközben arra a járatra már volt egy jegyem.)

svajcineger 2017.11.27. 22:22:12

@Meister:
Pont nem rad gondoltam. :-)

csadeev 2017.11.27. 22:48:01

@ComLo: parszor utaztam en is fapadossal D-K Azsiaban, es valoban nem igazan meregetik a kezit. Mondjuk, a feladott csomagar az alaparhoz kepest nem kirivioan alacsony, ugy hogy sokan csak egy hatizsakkal szallnak fel a gepre. Ausztral domestic jaratokon szokott legitarsasagtol fuggoen ellenorzes lenni a boardingnal. Kb kizarolag a sulyt nezik (7kg), egyes fapadosok kb minden masodik

csadeev 2017.11.27. 22:55:56

Alkalommal mernek (Tiger), mig masok inkabb csak ad-hoc, amikor van idejuk es kedvuk kipeceznek par embert a sorbol, es rarakjak egy merlegre a csomit. Fullon levo jaratokon azert szokott gond lenni a csomagtarolok kapacitasaval, de egyelore semmi jele annak, hogy valtoztatnanak.

*DK-azsiai/oceaniai fapados feladott csomagok egyebkent viszonylag megfizethetoek kb 10-15 dollar egy 23 kg-os pogyo.

ügyfélszolgálatos 2017.11.28. 01:15:18

Spec nekem még eddig szerencsém volt a Wizz-el, egy fél órás késésen kívül nem volt más bajom velük. Igaz én max. 2 órás utakat vállalok be velük és mindig úgy készülök, hogy 3 ember / 3 hátizsák és ha kell egy feladott rendes bőrönd.

ComLo 2017.11.28. 06:26:21

@csadeev: Szerintem pont rád gondoltam a kérdéssel, ha te szoktálide kommentelve, ausztráliában fapadossal utazni :-) .

Mi lehet az oka hogy itt ez abszolult nem akkora probléma? Szimplán az olcsúbb feladott csomag? Ez logikusnak hangzik, de pl a mostani helyzet Európában pedig pont olyan, mintha ingyen adhatnák fel a csomagot. Nem lenne logikusabb az Ázsiai modell? Ill vajon az USA-ban is megtellnek a rekeszek, és kell a csomagtérbe számúzni poggyász ezért?

riel · http://amatorfutoleszek.blog.hu/ 2017.11.28. 06:38:40

Ez hatással lesz az utasforgalomra, mert az emberekben az marad meg, hogy bizonytalanság várja őket a reptéren, így ha tehetik más céghez foglalnak majd. A W meg tanul majd belőle, hogy nem így kell gyorsítani a beszálláson.

Etniez 2017.11.28. 07:29:59

@svajcineger: közel sem. 2 poggyász ingyen, normális méretű helyek, 5 perc sorbanállás a Heatrow-n az órás Luton-i helyett, etc.

Töhötöm Kolompos 2017.11.28. 08:03:11

@smatte: Másfél, max 2 hónappal előtte a legolcsóbb. Ha szerencséd van, 20-ból kijön egy embernek oda-vissza. De ha biztosra akarsz menni és nem vacakolsz 20ezer forinton akkor előbb is megveheted, ha találsz 30, főleg ha 25ezer alatt (oda-vissza/fő).

svajcineger 2017.11.28. 08:37:26

@Etniez:
Milyen poggyász van ingyen? Milyen fedélzeti ellátást kapsz? Milyen ülőhelyet kapsz ingyen?

schnee 2017.11.28. 09:54:23

@Meister: Nekem most volt egy dupla foglalásom a wizznél. Másnap reggelre kaptam egy emailt, hogy hívjam őket ha tényleg dupla foglalás. Hívtam, szó nélkül törölték az egyiket és visszaadták az árát levonás nélkül. Az egész 2 percig tartott.

Online Távmunkás · http://onlinetavmunka.blog.hu 2017.11.28. 10:05:39

@svajcineger: Két kézipoggyász van ingyen a BA-nál, egy normál és egy kicsi.

Meister · https://www.facebook.com/Meister1977 2017.11.28. 10:15:14

@schnee: köszi az infót. Nálam elhatárolódtak attól, hogy bármit is jóváírjanak. Jeleztem nekik, hogy az én hibám, így bármi megoldás jó lenne (wizzair pont, ingyenes ülésfoglalás egymás mellé, stb...), nem volt semmi megoldás. Beszoptam. Keserű marad a szájam íze, és ezt örökre megjegyeztem magamnak.

Meister · https://www.facebook.com/Meister1977 2017.11.28. 10:17:11

@schnee: gondolom arra gondoltak, hogy ez a fasz éppen kifizetett 180.000 ft-ot 3 jegyre, akkor belefér neki a plusz 25e.

Fillér B. Gusztáv · http://fapadosinfo.blog.hu 2017.11.28. 11:40:53

@sz_jani: voltak utasok, akiknek azt mondták, kéziként kezelik, tehát olyan, mintha át kéne vinni a biztonsági ellenőrzésen. de rosszul tudták, feladottként kezelendő, de persze a kézi mérethatárai adottak, a súlyt is könnyen mérik a csekkinpultnál, tehát a 10 kilóra oda kell figyelni.

@schnee: ez az egyik kérdés, amiben nem látunk tisztán.

@bkkzol: beakadt a lemez? inden poszthoz ugyanazt írod? ami ráadásul baromság, csak szólok.

vwxyz 2017.11.28. 11:48:43

@Fillér B. Gusztáv: A bepöccenés egy dolog, de mi értelme volt annak, hogy elvette a telót? A hisztis csávó önkiszolgáló csippantása még nem jelenti azt, hogy garantáltan utazni is fog, a bőröndjével a feje felett.

svajcineger 2017.11.28. 12:00:42

@Online Távmunkás:
Tudom. Ezert kerdeztem. Arra probaltam utalni, hogy a wizz-nel ugyanez a szitu jelenleg.

Fillér B. Gusztáv · http://fapadosinfo.blog.hu 2017.11.28. 12:02:15

@vwxyz: szerinte a beszállókártyáját vette el, ami történetesen a telefonján volt. az, hogy az utas miután közli, hogy márpedig ő megy tovább csomagostúl, majd önhatalmúlag leolvassa a beszkártyáját, azt jelenti, hogy a személyzet utasítása ellenére elindult volna a gép felé. ezt akadályozták meg azzal, hogy vissztartották a beszállókártyát. nem vagyok jogász, de szerintem ez teljesen rendben van.

sz_jani 2017.11.28. 14:37:27

@Fillér B. Gusztáv: van arról infód, hogy ha a check-in pultnál feladom a poggyászom, akkor ezt a kapunál ellenőrzik-e, hogy feladtam vagy egy kis táska értékekkel, esetleg laptoppal felcsempészhető?

Toxic Waste 2017.11.28. 14:53:16

@Fillér B. Gusztáv: nem úgy tartasz vissza valakit a gépre való felszállástól, hogy elveszed a mobilját. Nem kell ahhoz jogásznak lenni, hogy ezt belásd. Persze az igaz, hogy mindenki jobban járt így, mert ha rendőröket küldenek utána, akkor egyrészt ő nem utazik, másrészt meg mindenki késik.

Fillér B. Gusztáv · http://fapadosinfo.blog.hu 2017.11.28. 16:39:24

@Toxic Waste: nincs mit belátnom, nem írtam semmi ezzel ellentéteset. annyit mondtam, hogy laikusként megértem, hogy visszatartották.

@sz_jani: már írtam, hogy nem tudjuk, próbálunk utánajárni. próbáld ki és írd meg :)

Etniez 2017.11.28. 17:49:18

@svajcineger: Egy normális méretű és egy kisebb kézipoggyász van ingyen. És nem rohangásznak centikkel méregetni, mi van a kezedben.

Ülőhelyekkel sem szopat, mint a wizz, hanem egymás mellé rakja azokat, akik együtt vettek jegyet. Ha szeretnék külön helyet venni, akkor 10 font, a wizznél azt hiszem 15.
Te most a wizz ügyvédje vagy? :D
Nem ugyanaz a szint, amikor egyszer megérkezel majd a Heatrow-ra és 10 perc múlva a taxiban vagy a metrón vagy, akkor megérted.

Utaztam eleget a Wizz-el, ma már csak akkor használom, ha nincs bármi más.
A BA jegyek 130-ba kerültek, wizz 50 lett volna. Csak Lutonra kell egy 40-45 fontos transzfer, plusz szétültet minket a rendszer, tehát vehetek még jegyet 15-ért és még rendes poggyászt sem vihetek fel, majdnem azonos árért. Továbbá állhatok sorban egy órát a biztonsági vizsgálatnál meg a kapunál. Télen, nagykabátban vagy kabáttal a kezemben. Nekem ez simán megér 10-15 fontnyi pluszt fejenként (mert a végösszeg már csak annyira jön ki)

Etniez 2017.11.28. 17:50:40

@Fillér B. Gusztáv: A beszállókártya sem a Wizzair tulajdona :)

AzUtazó · http://utazzunk.blog.hu 2017.11.29. 02:20:24

Isten gyere le, hogy ti mind szavazati joggal rendelkezo allampolgarok vagyok...
tisztelet a kivetelnek.

bkkzol 2017.11.29. 07:33:44

@Fillér B. Gusztáv: Azért írom mindig ugyan azt ,mert a nyavajgás is mindig ugyan az. Tehát továbbra ia tartom, ha valaki ilyen társaságokkal utazik az ne nyavajogjon semmin.

TMGBP 2017.11.29. 09:13:21

@Etniez: Szerintem kevered a ryannel. A ryan szándékosan szétdob még két ember és üres gép esetén is, de a wizz esetemben még ilyet sose csinált, pedig rengeteget utazom velük. (Még a változtatás után, idén októberben sem csinálta ezt. Remélem azóta se lépett ilyet.)

40-50 fontos transzfer? Tavaly voltam, de akkoriban max 10 font volt a busz (helyben, ha nem vetted meg előre), a vonat (ami tényleg kényelmes és gyors) is kijött szerintem 15 fontból (nekem 27 font volt a retúr vonatjegy a reptéren megvéve). Ha csak nem Heathrown laksz, onnan is kell egy transzfer, és bár az tényleg London, de azért 6-os zóna, ami nem a belváros. Összességben szerintem max 10 font különbség van tömegközlekedés esetén.

Felújítás alatt állt akkor Luton, de nem emlékszem arra, hogy a security bármennyivel tovább tartott volna, mint más reptéren. Saját tapasztalat alapján minél kisebb a reptér, annál kevesebb a bolyongás, és gyorsabb a security, függetlenül attól hogy fapadosok járnak-e oda. (Bombariadó után elég vicces tud lenni egy CDG...)

A wizznél az ingyen poggyász most már 55 × 40 × 23 cm, nem tudom a Britishnél mekkora, de szerintem nem nagyobb, ez a sztenderd méret. Viszont wizznél tényleg szigorúan csak egy poggyász, nincs második mini (az pl ryannél van a BA mellett).

Elhiszem, hogy jobb a BA által nyújtott szolgáltatás, és neked jobban megéri velük menni, de a többség szerintem max fele annyiból kihozza (a kb 10 fonttal drágább transzferrel együtt is) Wizzel, mint BAval.

Toxic Waste 2017.11.29. 11:29:54

@Fillér B. Gusztáv: de, ezzel ellentéteset írtál szinte szó szerint. De ahogy gondolod.

Darth Revan 2017.11.29. 17:27:30

@Etniez:

"megérkezel majd a Heatrow-ra és 10 perc múlva a taxiban vagy a metrón vagy,"

na pont a heathrow-n nem ersz ki 10 perc alatt.

amugy a lutonra 5 fontert lehet kb kijutni busszal.
ami eleg draga, mert en a stanstedre 1.99-ert szoktam menni :)

schnee 2017.11.29. 20:37:46

@Fillér B. Gusztáv: ma kipróbáltam! CARL simán becsekkolta a kézi csomagokat, adtak egy beszálló kártyát rajta a csomag címkével, de a mobil kártya továbbra is jó volt. A kapunál meg vihetten volna meg egy nagy kézit + egy kicsit (burzsuly jeggyel utazom).

schnee 2017.11.29. 20:38:34

@schnee: Carl = CRL (i love autocorrect)

schnee 2017.12.14. 01:05:31

@schnee: Meg egy mai tapasztalat: ha kézitáska adsz fel akkor a max 10 kg-ra oda kell figyelni. Ma 10.5 kg-ot nem fogadták el, ki kellett venni belőle.....

ther 2017.12.14. 09:12:31

@schnee: A te kommentedre vartam, nagyon koszi hogy megirtad, akkor legkozelebb en is feladom a nagy kezit, ha ingyen lehet es rakok bele bort!

Te vegul vittel valami csomagot magaddal a kapuhoz, vagy csak a zsebedben/honad alatt?

Ciprusi Utazók · http://ciprusi-utazok.blog.hu/ 2017.12.22. 13:28:36

Egy friss élmény. A larnakai reptéren többnyire követhetetlen volt, hogy éppen hogyan fog zajlani a beszállítás. Volt, hogy egyszersem, de volt, hogy 3x ellenőrizték a kézicsomagok méretét, ebből 2x a keretbe kellett rakni.
A várakozás a kapu előtti részen történt és volt, hogy mindenkit kitereltek és csak egy tüzetes csomagátnézés és csomag cimkézés után engedték vissza az embereket az ülőhelyekre.

Volt, hogy ez elmaradt.

Most egy hibrid megoldás volt, aki már bent ült a kapu előtti székeken, azokat megnézték és cimkéztek, akik később érkeztek, azokat a várakozó rész előtt ellenőrizték.
Méret miatt fizető utast nem láttam.

Megkérdezték, hogy önkéntesen és ingyenesen feladjuk-e a csomagot. Erre nemet mondtunk és ennek megfelelően kézi+poggyásztároló vagy a kiscsomagra ülés alatti cimkét adtak. Akinek rendben volt, hogy feladják a kézijét, annak zöld cimkét adtak.

Az elsőbbségi beszállítás elnevezés lassan értelmét veszti, mert BP-n a buszoztatás esetén is az elsőbbségi ajtót nyitják utoljára. Itt most kb. 5 elsőbbségi utas átengedése után elkezdték a normál sor ellenőrzését és átengedését is.

Az elsőbbségi utasok száma jelentősen nőtt a járaton korábbi 0-10 utas helyett kb. 30-40 fő vette ezt igénybe.

(itt emlékeznék meg azokról az utastársakról, akik az "elsőbbségi utasok" hallatán a többi elsőbbségi utas és gyerekes családok félrelökésével törnek előre, mivel azt gondolták, hogy a többiek csak nézelődnek az elsőbbségi sorban)

A csomagokkal nem volt sok variáció, az önkétes feladók elég szép mennyiséget hagytak lent és a végén az utóbb érkezőktől kellett még pár csomagot elvenni.

A gép pontos érkezése ellenére +25 percet sikerült összeszedni, ami Budapestre érve +5 lett.

woland666 2018.02.05. 13:38:19

Sziasztok! Hátha még olvassa valaki ezt a cikket és segít. 2 fős oda-vissza foglaláshoz (BUD – NCE) szeretnék EGY priority szolgáltatást hozzátenni. A terv, hogy az egyik kézi poggyászt feladom (abban lesznek a nagy folyadékok) a másik meg priority –val fel jön velünk. De szerintem nem tudok egy priorioty-t venni, csak együtt kettőnknek kettő darabot. Ráadásul a felületen van két legördülő mező, feltételezem, hogy az egyik az oda a másik a vissza úthoz kapcsolódik, de nincs kiírva. Amikor kifizetem a kettő darab priority szolgáltatást, akkor sem derül ki, hogy az oda vagy a vissza útra vonatkozik. Szerintem. Van esetleg a témában tapasztalat? Meg lehet valahogy „hekkelni” a rendszert?

Fillérné Alsómocholády Turbulencia 2018.02.05. 14:12:09

@woland666: Sajna nem fog menni, mindkettőtöknek priót kell venni, és oda-vissza egyaránt. Vagyis nem lehet megbontani. De minek a prio? Ha feladjátok a poggyászt, úgyis ki kell mennetek a reptérre korábban, ez esetben álljatok be előre a sorban, és nem veszik el a cumót.Az első kb 60 bőröndhöz nem nyúlnak.

woland666 2018.02.05. 15:38:51

@Fillérné Alsómocholády Turbulencia: Köszönöm. Csajom azt mondta, nem szeretne sorban állni. (első közös útunk) Próbáltam valahogy optimalizálni, hogy felvihesse a teljes szépség ápolási termék skáláját anélkül hogy mindenből 100 ml-set kellene vennie (hajlak, hajhab, arclemosó, etc.) de sorba se kelljen neki állnia. (Én feladtam volna a csomagot) Tudom, papucs vagyok. ;-) Most még. ;-)