FAPADOS TIPPEK, TRÜKKÖK, ÉLMÉNYEK

emailicon.png Vélemények, tapasztalatok,
sztorik ide jöhetnek: 
fapadosinfoblog@gmail.com

Facebook

Utolsó kommentek

Címkék

10 éves (1) 15 év (1) A321 (2) A321neo (1) admin díj (1) Aegean (1) Airbnb (2) airbus A321neo (1) Air Asia (1) Air France (4) ajándék (2) Akaba (1) akció (18) alapok (1) alapszabályok (1) Alhambra (1) always getting better (1) Amalfi-part (3) amman (2) Ammán (1) Andalúzia (1) apartman (1) app (2) arabok (1) Arad (1) árazás (1) árcsökkenés (1) áremelés (2) árkörkép (3) ármustra (5) Athén (5) átirányítás (1) átszállás (3) autóbérlés (7) automata utasfelvétel (1) Azori-szigetek (5) bádogsátor (2) bádogterminál (5) Baku (1) balatoni menetrend (2) baleset (1) balhé (1) balkáni útvonalak (2) bankkártyacsalás (1) Barcelona (2) Bázel (1) bázis bezárása (1) Bécs (1) becsekkolás (1) bénázás (1) Bergamo (1) Bergen (2) Berlin (1) beszállókártya (1) beszámoló (1) Birmingham (1) bíróság (1) biztonság (1) biztonsági ellenőrzés (4) blama (1) blöff (1) Blue Lagoon (1) Bordeaux (3) Bosznia-Hercegovina (1) botrány (1) Bruges (2) Brusseles Airlines (1) Budapest-Belgrád (1) Budapest Airport (9) Budport (4) buliturista (1) bunkóság (4) büntetés (1) buszjegy akció (1) busztranszfer (1) camper (1) castellón (1) Chania (1) Cinque Terre (1) ciprus (1) Ciprus (7) Cork (2) Costa Brava (1) couchsurfing (1) csekkin (1) csőd (2) csomag (1) csomagdíjak (2) csomagellenőrzés (1) csomagszabályok (29) Dánia (1) DCC (1) Debrecen (6) devizaátvátós trükk (1) díjemelés (2) Discount Club (1) Doncaster (1) drón (1) easyBus (1) easyJet (21) Egyiptom (2) egynapos repülés (2) egyszer megéri (1) Eilat (4) Eindhoven (1) elhagyott poggyász (2) emelt díjas ügyfélszolgálat (1) értelmetlen szolgáltatás (1) észak-ciprus (1) Eszék (1) Eurostar (1) évforduló (1) fapadosok árazása (2) fapados buszok (1) fapados kódex (1) Fat Track (1) felvásárlás (1) Ferihegy (12) Ferihegyi busz (2) Fez (1) fillérekért (6) Finnország (2) fjord (1) Flibco (1) Flixbus (2) Flybe (2) FlyNiki (1) Foci EB 2016 (5) Folegandrosz (1) fontos tudnivalók (1) főszezon (1) Francia Riviéra (4) Frankfurt (2) Fuerteventura (6) Funchal (1) futás (1) futópálya-felújítás (1) Gatwick (1) géplekésés (2) géprohamozás (1) Germanwings (1) Gibraltár (1) görög csőd (1) Görög szigetek (5) Granada (2) Gran Canaria (3) GVH (1) gyerektelen utazás (1) Győr (1) gyorsjelentés (1) hányinger (1) hasznos infók (1) hatalomváltás (1) határzár (1) helyleosztás (3) Hertz (1) hitelkártya költség (1) Hollandia (1) Holt-tenger (1) horror (3) hosszú hétvége (1) hosszú távú fapados (1) hotel (1) Huelva (1) információ (1) ingyen wifi (1) Írország (1) Isztambul (3) Izland (12) Izrael (5) járatindítás (1) járatmódosítás (3) járat megszűnés (2) jegyárak (1) jegymustra (1) Jeruzsálem (1) jófejség (1) Jökulsarlon (1) Joon (1) Jordánia (2) jótanácsok (2) kacat (1) kamu (1) kamuakció (1) Kanári-szigetek (8) Kannonkoski (1) karantén (2) kártérítés (7) Kassa (1) katasztrófa (5) Kavala (1) Kazahsztán (1) kedvenc városaink (5) kényelmetlenség (9) kert (1) kés (1) késés (7) kézipoggyász (5) Kirkjufell (1) Koppenhága (1) koronavírus (9) kósz (1) Kotor (1) Kréta (2) Kükládok (1) kutya (1) kvíz (1) Lamezia (2) Lanzarote (4) Lappföld (1) last minute (2) Laudamotiob (1) laudamotion (1) La Palma (2) légikatasztrófa (3) legjobb helyek (1) legjobb reptér (1) Legoland (1) lehúzás (17) lényeg (1) Lipari-szigetek (2) Lisszabon (4) London (6) Lufthansa (3) Lugano (1) Luton (3) luxus (1) lúzerség (1) Lyon (1) Maastricht (3) Madeira (3) magyar (1) Malaga (1) Malév (2) Malév GH (5) Mallorca (2) Malpensa (1) Málta (2) Marákes (2) Marokkó (2) Marrákes (2) Mastercard lounge (3) MÁV (2) megszűnő útvonal (5) megújulás (1) mellékhelyiség (1) Mélosz (3) menekültek (1) mentőár (1) Michael OLeary (2) mikonosz (2) Mikulás (1) MiniBUD (4) Miskolc (1) mocsokságok (1) módosítható jegy (1) mökki (1) Monaco (1) Monarch (1) Montenegro (1) munkakörülmények (1) Nagyvárad (1) National express (1) Nizza (3) nők (1) Norvégia (3) Norwegian (3) nyaralás (3) nyaralójáratok (2) nyári akció (1) nyári menetrend (1) nyár 2020 (2) óceán (1) óceanárium (1) Olaszország (1) olcsó jegyek (20) olcsó szállás (1) Onnibus (1) összehasonlítás (5) őszi szünet (1) otthagyott csomag (1) óvintézkedés (1) Páfosz (1) Pafosz (4) panasz (1) parasztvakítás (1) Párizs (4) parkolás (2) Pécs (1) Pegasus Airlines (1) petíció (1) Petra (1) pilótahiány (1) Pisa (1) Pizzo (1) poggyász (4) Polskibus (1) Popstrand (1) Porto (3) Portugália (3) Positano (1) Premier Hub (1) Premier Inn (1) prémium szolgáltatások (2) priority (1) Privilege Pass (2) profit (2) profit warning (2) rendszerező (1) repjegy (1) reptér (2) reptéri alvás (1) repülési tilalom (1) repülőtér (3) részeg (1) Reykjavík (1) romantika (1) Ronda (1) Rovaniemi (1) Ryanair (83) Saint Tropez (1) Santander (1) Sanyolország (1) Sao Miguel (1) Schönefeld (1) Scilla (1) Sevilla (2) Skócia (2) Skót Felföld (2) sorbaállás (1) Southend (2) Spirit (2) spórolás (1) Stansted (1) Stavanger (1) strand (1) Stromboli (1) Svájc (1) szabályváltozás (1) szakszervezet (2) szállás tippek (2) Szaloniki (1) Szantorini (1) Szarajevó (1) Szardínia (2) szavazás (2) szeku (1) Szentpétervár (1) szétültetés (5) szexista (1) Szifnosz (2) sziget (2) szinte ingyen (1) Szófia (1) szolgáltatások (4) sztrájk (6) sztyuvi (2) szülinap (1) Tampere (2) Tel-Aviv (2) téli menetrend (1) Tenerife (3) tengerpart (1) Terceira (1) térkép (1) terrorveszély (3) teszt (3) tévhitek (1) tömeg (1) törlés (19) Transavia (3) Transmediterranea (1) transzatlati járatok (2) Travelodge (1) trükközés (2) túlértékelt (1) túra (1) türelmi idő (1) tuti tippek (1) ufb (3) ügyfélszolgálat (2) újraindulás (1) új festés (1) új járat (8) új menetrend (8) új útvonal (11) Ukrajna (1) ülőhelyleosztás (4) ultrák (1) utasjog (2) utasszívatás (7) utastájékoztatás (2) utazási iroda (3) útdíj (2) útlevélellenőrzés (1) utószezon (1) üzleti utasok (1) valencia (1) Valentin-nap (1) változás (1) Váradi József (4) vasút (1) vécéhasználat (1) Velence (3) Velencei-tó (1) Velence Korzó (1) verseny (1) visszatérítés (3) vis maior (1) Vueling (2) vulkán (2) WDC (1) West Fjords (1) wifi (1) Wizz Air (117) Wizz kártya (3) Wow (1) Yumurdzsak (1) Zadar (1) Címkefelhő

Így dorbézolnak a fapados utasok a ferihegyi burzsujváróban

2017.10.08. 18:20 Fillér B. Gusztáv

Több mint fél éve nyílt meg a lehetőség, hogy a Wizz hitelkártya elfogadása miatt fapados utasok is ingyen beszabaduljanak a ferihegyi Mastercard lounge-ba. Látogatjuk mi is persze szorgosan, itt az ideje, hogy leírjuk, miket tapasztaltunk. Az biztos, hogy jócskán megdobja az utazás kényelmi faktorát a burzsujváró, de csak emiatt senki ne rohanjon hitelkártyáért.

Mindenek előtt: nyilván minden Wizz-kártyás jegyvadásznak bizsergető érzés, hogy 3 ezer forintért nem csak elrepülhet király helyekre, de előtte még úri módon várakozhat, ingyen megkajálhat, iszogathat is a pesti reptéren. De még mielőtt mindenki rárontana a lehetőségre, fontos sokadszor is megjegyezni, hogy a hitelkártya nem való mindenkinek. Aki sokat utazik Wizzel és mindig figyel a hitelkeret feltöltésére, annak a Wizz-kártya főnyeremény (már az ingyen klubtagság is jó, de a lounge még értékesebb), sőt kötelező kellék, de aki trehány, feledékeny, vagy nem érdekli, hogy minden hónapban időre és fullra visszatöltse, iszonyat magas kamatot kell fizessen.

Aki néhány havonta megcsúszik és nem utazik minden hónapban, annak már szinte biztos, hogy nem éri meg.

mcl4.jpg

E mellett az is igaz, hogy a bank nem ad akárkinek ilyen kártyát. Hiába fogdossák az ügynökök lasszóval és elég gusztustalan dumákkal a reptéren is a delikvenseket, több olyan esetről tudunk, hogy 200 ezer forintot közelítő havi jövedelemmel is elhasaltak igénylők az elbíráláson. Tehát nem jellemző, hogy csóró egyetemisták villognának a váróban Wizz-kártyával, inkább közepesen zsíros, de lelkük mélyén örökre UFB tudatú utasok öntik magukba elégedetten az ingyen Baileyst, meg a Southern Comfortot.

mcl1.jpg

Amitől tartottunk, hogy tömeg lesz a váróban, nem következett be. Többször kellett ugyan egy-két percet sorba állnunk a belépésnél a regisztrációhoz, de csak egyszer volt olyan, hogy zavaróan sokan voltak benn, nehéz volt helyet találni. Illetve olyanba futottunk bele, hogy az egyik kávégép rossz volt, a másikból kifogyott az anyag, 10 percet kellett várni a kávéra. Ez nyilván idegesítő annak, aki kiperkál 5 rugót a belépésért, de akinek jár a kártyájához, gondolom hamar túllép az ilyen apróságokon.

mcl3.jpg

Töményből a fent említetteken kívül Unicum van, Bacardi, Campari, valami vodka, fütyülős pálesz, a többire nem emlékszünk, még egy-két márka. Sose láttunk senkit felönteni a garatra, még pityókásan távozni se, ez jó. Pogácsa is van általában, meg persze szendvics, de e tekintetben épp változás volt nemrég. Előtte többféle háromszögszendvics volt a kínálatban, most már külön ki van téve sajt, sonka, szalámi, vaj, zsömle, mindenki magának gyártja a szendóját. Csak gyanítjuk, hogy a fapados utasok beszabadulásával megnőtt az elvitt szendvicsek száma, ezt nehezítik meg az új módival.

Az italoknál is figyelnek arra, hogy ne arra használják a betérők a várót, hogy innen vigyenek az egész útra üdítőt. Itt is magának tölt az utas, másfél literes palackokból a szénsavas üdítőknél, literes dobozból a gyümölcsléknél. Egyedül a dobozos sör az, ami elvileg könnyen elvihető-szállítható, de csak húgy szintű Heineken van, 33-as. A fél literes alkoholmentes.  

mcl2.jpg

Természetesen össze lehet vetni a Mastercard lounge-ot más reptéri várókkal és persze sok jobb van világszerte. Csak nem érdemes. Ez egy speciális váró, nem rengeteg pénzt repjegyre költő elit törzsutasoknak, döntően üzletembereknek van kitalálva, hanem magasabb szintű bankkártyát használóknak. Kitűnő ötlet volt és jól működik, nekünk úgy tűnik, hogy a Wizz-kártyások és az Erste által megtartani kívánt ex Citibank-ügyfelek érkezése sem hígította durván a látogatói kört. Utasként tényleg nagyon-nagyon kellemes úgy indulni a géphez, hogy a kényelmes fotelekben ülve és falatozgatva figyeljük a monitorokat a beszállás kezdetéről.  

118 komment

Címkék: Mastercard lounge

A bejegyzés trackback címe:

https://fapadosinfo.blog.hu/api/trackback/id/tr2112938319

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

prognosys 2017.10.08. 21:11:11

Basszus, mit hagytam ki :O

sz_jani 2017.10.08. 21:37:15

Én a Gránit Platinum kártyámmal járok be. Betéti kártya, szóval nem kell aggódni az igénylésen meg a visszatöltésen. Kibocsátás 10 ezer, második évtől 12 ezer az éves díj. Jár hozzá lounge, utazbiztosítás meg havi 2 ingyenes kp felvétel külföldön. 3 heti minimál utasbiztosítás már drágább lenne, mint az éves díj.

cradbox 2017.10.08. 23:59:58

@sz_jani: biztos megéri ennyit fizetni egy debit kártyáért.

sajnos a mastercard váró eléggé felhigult, szolgáltatásban és közönségben is. mivel a kártyatársaság nem nagyon tudja tartalommal megtölteni a kedvezményprogramját, ezt adja boldog-boldogtalannak. pont olyan is. (igaz, a schwechati sem nagy szam)

kész szerencse, hogy fent van a galérián, így a T-45 el a reptérre érkező UFB közönség észre sem veszi/nincs ideje kihasználni.

lényegesen nyugodtabb a skylounge vagy a celebi váró. igaz, ára van - de nekem pl. priceless hogy nem kell mindenfele ugynok ajanlatat hallgatni a skycourtban.

sz_jani 2017.10.09. 00:02:56

@cradbox: figyelj, nekem csak az utasbiztosításért bőven megéri, a lounge meg az ingyenes kp felvétel már extra.

Éhesló 2017.10.09. 06:48:54

A képek a wiccreklámból valók.
A valóság nem kicsit más.

A vadetető estére bezár, az esti és késő esti utasoknak coki.
De még zárás előttig 16.30 - 18.00 között sem képesek a képen látható állapotokat fenntartani.

Az eddigi tapasztalataim alapján késő délutánra, zárás előtt már lefosztott, leharcolt állapotokat találtunk.
Kaja nuku, piák lefogyva, hűtő üres, a személyzet pedig tojt a kifosztott pultra, hűtőre, utántöltés, pótlás, semmi.

Sem személyzet, sem költségvetés nincs a duma és a reklám mellé.
A kifosztott bárból potyázható ital nem éri meg még a belépőt sem, nem, hogy a bank- vagy kártyaváltást.

Szóval a duma, meg a délutáni szomorú tények meglehetős távol, amolyan előbalkáni "burzsujváró" ez, mint a bádogheathrow.
Egy reklámfotókon jól mutató "lounge" wicc módra - ebben mondjuk hozzák a formájukat, nem lehet panasz. :)

Utazzatok reggel, nyitás után, akkor talán fel van töltve és nincs lepusztítva!

Nyitva tartás: 5:30 – 19:30

ordasbacsi 2017.10.09. 08:06:20

Tényleg jó, használtam többször is bár igaz, mindig csak reggelente.
Nekem nem volt még gondom, révén, hogy ingyen van nem várok el túl sokat ettől a plusz dologtól.

Ultras1899 2017.10.09. 08:15:44

Pénteken mikor bementem, le volt fosztva a whiskey és a rum készletük, de amint szóltam, pótolták. :)

Fillér B. Gusztáv · http://fapadosinfo.blog.hu 2017.10.09. 08:56:27

@Éhesló: a képeket én csináltam, ez a rögvalóság, de az igaz, hogy igazi fapados utasként ha lehet, reggel indulunk, délután 4 után egyszer voltunk benn, de akkor is volt minden.

Éhesló 2017.10.09. 09:48:50

@Fillér B. Gusztáv: nem kóstolgatlak, becsszóra! :)

Jó a blogod, érdeklődve olvasom és sokat tanultam belőle no meg a kommentekből is.
Kitartás!

svajcineger 2017.10.09. 10:12:25

@sz_jani:
Azért én nem vagyok abban biztos, hogy az a biztositás olyan nagyon jó lenne.

Fillér B. Gusztáv · http://fapadosinfo.blog.hu 2017.10.09. 11:15:36

@Éhesló: kösz, nem is éreztem kóstolgatásnak, de a fotóra reagálnom kellett. az meg hasznos kiegészítés, hogy estére lerabolják, visszapörgettük az elmúlt fél év utazásait és egyszer se indultunk későn, nem gondoltuk volna, hogy ezt megengedhetik maguknak.

Roboduck 2017.10.09. 12:17:58

Több mint 3 éve használjuk a várót, korábban még Citi kártyákkal.
Ha fizetnénk érte, biztosan megfogalmaznék kritikát, de így egész jó. Még akkor is, ha érezhetően csökkent a színvonal, főleg az étel-ital választék tekintetében.
A személyzet tényleg láthatóan unatkozik, de nem flegma és ha kér valamit az ember, kedvesen és gyorsan reagálnak.

Wizz utasként kell is az a legalább 1 órás relaxálás, mielőtt kiterelnek a birkahodályba... :D

sz_jani 2017.10.09. 13:02:53

@svajcineger: a MAPFRE a biztosítója a Gránitnak, alapvetően pozitív kommenteket olvastam róla, nem találtam horror sztorit. A netrisk szerint a legügyfélbarátabb a kis- és középbiztosítók között. kamaraonline.hu/cikk/az-aegon-es-a-mapfre-az-elmult-ev-ugyfelbarat-biztositoja

tmm 2017.10.09. 13:26:34

A citis kártyával beengedtek, az erstéssel nem.

svajcineger 2017.10.09. 13:49:14

@sz_jani:
Nem magara a biztositora, hanem a biztositas tartalmara gondoltam.

sz_jani 2017.10.09. 14:10:00

@svajcineger: 50 millás orvosi, 400 ezres poggyász. A doksi alján vannak a limitek. platinum.granitbank.hu/assets/mapfre_asistencia_aszf-granit_premium_utasbiztositas.pdf
Öcsémnek kötöttem múlt héten a legolcsóbbat a KöBe-nél heti 4 ezerért. Az kb. ugyanaz volt. Szóval igazad van, ez a legalapabb utasbiztosítás, de egyébként is ilyet kötnék, s mivel több mint 3 hetet utazok egy évben, így olcsóbb így. A bankszámla fenntartása meg ingyenes.

jjoey 2017.10.09. 14:38:51

ide már nem járok be, noname kártyával a fbhordák mindent letarolnak, biztos jó üzlet ez az Erstének, hamár a sok Citilife-ot semmire nem jogosító kártyára cserélte, gondolom MC-nek is jó biznic....

Skywatcher 2017.10.09. 14:50:53

@jjoey: Már én is javasoltam az OTP-nek, hogy meg kéne emelni a prémium Gold kártyák bekerülési limitjét. Gyakorlatilag már egy valamirevaló cigicsempész vagy strici is megüti a havi 250es határt, onnantól meg nem sok értelme van a prémium jelzőnek. Dobják meg 500-ra vagy 600ra, aztán az már tényleg csak a "krém" lesz :)

onderon 2017.10.09. 15:02:49

a sok rongyrázó paraszt otthonhagyhatja végre a fasírtos zsömléjét :D Nyilván fapadossal fogok utazni, főleg olyan helyre, ahová normál járat nem száll le, olcsó is, utazni sem kell annyit, de minden egyes alkalommal utálom és undorral tölt el, hogy a volánbuszról beszabadul gyökerek miket képesek megtenni egy egy út során.

szánmonoxid 2017.10.09. 15:24:26

"nem érdekli, hogy minden hónapban időre és fullra visszatöltse, iszonyat magas kamatot kell fizessen"

A nyelvtani részbe nem kötnék bele, de érdemes lett volna a szerzőnek legalább egyszer átolvasnia,mert ez így nem jó.

A tartalmi rész viszont: ez minden hitelkártyánál így van. Ha nem töltöd fel, kurva nagy kamatot fizetsz.

hungarisztan 2017.10.09. 15:37:35

@Skywatcher: Azt hiszem, alaposan félreérted a hitelkártya lényegét. Az alapvetően nem neked jó, hanem a banknak. Ha mégis jó neked (is), akkor az csak annak köszönhető, hogy valamilyen szempontból kívül esel az átlagügyfél fogyasztási és hiteltörlesztési gyakorlatán. Mondjuk időben fizetsz mindig. Nem tűnik rakétatudománynak, mégis, a hitelkártyákhoz kapcsolódó bónuszokat (no meg a vastag margint) is mind-mind azok fizetik meg, akik azt az egyszerű összefüggést is képtelenek átlátni, hogy ha nem fizetnek időben, akkor nagyon sokba fog kerülni nekik utólag. Ez az egyetlen, apró – ám annál nagyobb emberismeretről tanúbizonyságot tévő – ismeret vezérli a hitelkártya-bizniszt, nem az, hogy neked jó legyen... :D

Hát mire mennének azzal, ha nem 100x proli fizetne tetemes hitelkamatokat, hanem csak x darab gondolkodó egyed venné igénybe a reklámokból ismert bónuszokat (mindennemű, vagy minimális ráfizetéssel)?

Magyar Gábor6817 2017.10.09. 15:44:21

rohanni azért a vacak paprikás szalámiért meg a vizes gépsonkáért...pitiáner alakok

svajcineger 2017.10.09. 15:48:31

@hungarisztan:
Ebben az az érdekes, hogy én a hitelkártyaköltéseimet nem is kell, hogy figyeljem. Fordulónapon a bank automatikusan leemeli a havi költésemet a betéti számlámról, és indul újra az egész max. hitelkerettel. Ráadásul ezt a megoldást ők javasolták, nem az én ötletem volt. Hogy ebben nekik, mi a biznisz? :)

altimus 2017.10.09. 16:00:45

@svajcineger: az a biznisz, hogy 10 emberbol 4-nek nem lesz ho vegen annyi penz a beteti szamlajan amennyit le akarnak emelni rola. onnan pedig indul a kamat.

szánmonoxid 2017.10.09. 16:01:37

@Magyar Gábor6817:
Ja, mert te csak komótosan sétálsz oda, az mennyivel jobb már, mi?

Skywatcher 2017.10.09. 16:02:56

@hungarisztan: Bakker, hogy erre én nem jöttem rá? :) Pedig >10 éve bankban dolgozok :) De jogos amúgy.

@svajcineger: Ez melyik bank? Mert én ezzel nyösztetem az OTP-t évek óta, hogy ne kelljen már 12-én mindig bemásznom a netbankba és utalgatni, vegyék le azt kész. 10 éve van amexom, sose késtem 1 napot se (hisz akkor hol érné meg?), úgyhogy tegyük már automatává. Egyébként én vagyok a rémálmuk, mert ráadásul én annakidején egy 0 ft-os évesdíjú akcióban váltottam ki, és így ez azóta se változott, tehát én nettón tisztán 40-50 körül veszek ki a zsebükből éves szinten pusztán azzal, hogy mindig hitelkártyával fizetek mindenhol :)

flamer 2017.10.09. 16:49:29

@svajcineger: Valószínűleg a MC/Visa jutalék a biznisz nekik.

Jossarian 2017.10.09. 17:12:04

Nekem eddig megert alkalmankent parezer forintot, hogy ott varakozzak mikor nagyritkan a balkanra latogatok. Jo, hogy szoltatotok, hogy oda is beszabadultatok, keresek egy masik varot kovetkezo alkalommal. Haszos poszt, koszi.

Pierr Kardán 2017.10.09. 19:56:34

@Skywatcher: OFF-os kérdés, de ha az AMEX jövő év elején kiszáll a magyar lakossági piacról, akkor melyik kártya éri meg a legjobban helyette? Az AMEX nagyon zsíros visszatérítéseket adott (eddig), van alternatívája?

shaker 2017.10.09. 20:17:27

látom itt szakik vannak. két kérdés:
csak az erstés wizz credit jó belépőnek, a wizz debit nem?
illetve csak a kártya tulajdonos mehet be, vagy vihet magával még egy embert, mint máshol?

Gico 2017.10.09. 20:19:12

Régen azért ez is jobb volt. A Leroyból hozták a kaját, ami szintén nem nagy eresztés, de a benzinkutas háromszög szendvicseknél jobb volt. Volt kilátás is a kifutópályára. Eddig annyira nem zavart senki és semmi, de mostanában azért megjelennek bent partyturisták budafcknpest pólóban és pakolják be a szenyákat a táskájukba, meg összeisznak minden szart csak azért, mert ingyen van. Most már tudom, hogy kerülnek be...Ebben már semmi prémium nincs. Fel kéne baszni a limitet minden kártyára egy európai felső-középosztályi ingerküszöbre és akkor prémium lehetne a váró itt, Budapesten.

Skywatcher 2017.10.09. 20:39:49

@Pierr Kardán: Hát elvileg kaptál egy értesítőt, hogy ha most bemész, és lecserélteted, akkor kapsz 2000 ft jóváírást kapásból. Egyébként Mastercard Bonusz-ra cserélik, abból is van Gold meg Blue. Nekem sokkal jobban bejön, már 2 hete használom, és MINDENHOL elfogadják!! Nem úgy, mint az AMEXet, hogy 10 helyből 4-5 fogadta csak el, azok is úgy néztek rám, mintha szarral akartam volna fizetni. Érted, a világ más részén felvillantod a kártyát, és ott helyben leszo.. szóval mindent megkapsz, itt meg húzták a szájukat. Na mostmár nincs ez, tulajdonképpen a debit kártyámat azóta elő sem vettem...
Ha nem mész be, akkor asszem februárban automatice cserélni fogják.

@shaker: Wizzhez nem értek, de azon nagyot néznék, ha a kártyámat felvillantva engem beengednének, a gyerek meg asszony az üveg túloldaláról kéne nézzen...

capacete 2017.10.09. 20:50:11

Azért az az év vicce, hogy ez burzsujváró lenne. 6 éve használom a várót, citisként - nem, nem higult a színvonal azzal, hogy a citiseket átpasszolták, mert oda eleve nehezebb volt ilyen kártyát kapni -, az elejént még a Leroyból hozták az ételeket, pl. többfajta szusit, az elmúlt 3 évben pedig már csak a legolcsóbb és legócskább szendvicseket adták. Ironikus módon ha most már tényleg magunknak csinálhatjuk a szendvicset azzal újra jobb lesz az étel minősége...
Ennél csak jobb színvonalú váró van, attól még hogy ingyenpiát adnak, nem lesz "burzsuj"...

Etniez 2017.10.09. 21:06:53

Én igyekszem a legminimálisabb időt tölteni a reptéren, általában megúszom 10-20 percnyi tétlenséggel. Valaki meg kirohan, hogy egyen a svédasztalról? Annyira szánalmas, omg.

sterimar 2017.10.09. 21:18:58

@Skywatcher: Az amex mindig is szar volt Európában, nagyon kevés helyen fogadták el. Nekem 15 éve volt, de örültem, hogy megszabadultam tőle.

Fillér B. Gusztáv · http://fapadosinfo.blog.hu 2017.10.09. 21:27:29

@shaker: @Skywatcher: pedig pont ez a helyzet, asszony és gyerek nézegethet kívülről, vagy fizet 5 ezret a belépésért. Debit sem jó, hitelkártya társkártyája igen.

@Etniez: ki lehet sarkítani, de felesleges. normális átlagutas ráhagy a kimenetelre, nehogy a legkisebb gebasz esetén lekésse a gépét. ebből kijön egy átlag kb. fél órás várakozás, kinek több, kinek kevesebb. ha meg ezt el lehet tölteni baromi kényelmesen is, akkor miért ne.

ekat 2017.10.09. 21:47:36

@svajcineger: ÉN meg havonta szórakozhatok vele, mert aZ OTP csak a mimimumösszeget vonná automatikusan. De végülis az elmúlt 15 évben még csak egyszer felejtettem el. :)

J. Mutzenbacher 2017.10.09. 22:24:15

Hehe. Ex- Citigold, most Erste ügyfélként megnyugodva olvastam, hogy nem hígítottam fel észrevehetően a fapadoshitelkártyás- tréningnacis utasok exkluzív társaságát, és nem zavarom felkészülésüket a hosszú, akár 3 órás repülőútra...

onlajnok · http://www.onlajnok.com 2017.10.09. 22:28:05

@sterimar: hát azért ez költői túlzás, én itthon egy párszor akadtam fel vele, használtam külföldön is, tengeren túl is, persze egyből váltottam, amikor jelezték hogy kivonulnak, de inkább csak azért jobb az új MC, mert paypassos, egyébként pont ugyanazt tudja, mint az AMEX.

onlajnok · http://www.onlajnok.com 2017.10.09. 22:29:59

@Skywatcher: az OTP-nél is lehet olyat, hogy a bank levonja a tartozást automatikusan, viszont ez fizetős szolgáltatás. Nekem is ajánlgatták annak idején, de nem azért igényeltem a hitelkártyát, hogy fizessek érte. Inkább beállítottam egy emlékeztetőt a telefonon.

Tsteinar 2017.10.09. 23:29:44

Tényleg, ha jól emlékszem régen meg lehetett meleg szendvicset is kérni, aztan csak délben es végül megszűnt. Esett a kezdeti a szint, de igy is jó gyorsan inni, enni vmit reggelente.

Revolutionist 2017.10.10. 00:53:47

Nagyon érdekes és hasznos poszt ez... ingyenélő, potyaleső, senkiházi pitiáner olcsójános csicska parazitáknak.... bravo....

2017.10.10. 06:12:14

Az ERSTE-s Wizz hitelkartyas emberek sikeresek nem lehetnek. Csak van annyiuk, hogy egy ilyen tetu bank mint az ERSTE hozzajuk vagott egy hitelkartyat.

ComLo 2017.10.10. 07:02:24

@Etniez: Hát ha átlagosan 10-20 percet töltesz a reptéren várakozással, akkor valamit nagyon rosszul csinálsz. Közel a 200.-repüléshez, úgy hogy egyébként elég pontatlan ember vagyok az életben, egy valamit nagyon tartok: minden repülés előtt 1,5-2 órával a reptéren lenni. Annyi, de annyi váratlan, előre nem látható külső körülmény van (kezdve a városi dugótól, a check in, az útlevél ellenörzés, és a security-nél lévő esetleges sorig), hogy felelőtlenség ennél kevesebbet hagyni. Egyszer volt hogy anyira takk-ra kiszámoltam a dolgot Singapore-ban, hogy kerek 5 percem volt várakozni, de az talán a világ legjobban tervezhető reptere, és az is iszonyat necces volt (pont check-in zárásra beesni, útlevél ellenörzés, kapuhoz battyogás, security, majd pár perc és szálltunk is be).

Etniez 2017.10.10. 07:16:01

@Fillér B. Gusztáv: Budapesten még soha nem volt semmilyen gebasz, pedig közel 60X repültem onnan az elmúlt 5 évben. Más reptereken előfordulhat gond, de nálunk semmi.
Ha az ember átjutott a security check-en, akkor már semmi nem állítja meg. Amióta ott az M0-4-es út-i megközelíthetőség, azóta mindig kevesebb, mint egy órával a felszállás előtt megyek ki.

Szóval ennek az etetőnek tényleg semmi értelme nincs.

Etniez 2017.10.10. 07:18:10

@ComLo: Felhívom a figyelmed, hogy a ferihegyi etető nem Szingapúrban van (így írják magyarul). Én is azt írom, hogy külföldi reptereken lehet gond, de a magyarországin én még soha nem tapasztaltam semmilyen kijutási nehézséget. Ha meg kint vagy és szólsz, hogy megy a géped, akkor előreenged a személyzet mindenhol.
Nekem a Heatrow-ra volt necces kijutni két hete, leállít a metróközlekedés egy órára, de azon sem segít a ferihegyi etető.

Fillér B. Gusztáv · http://fapadosinfo.blog.hu 2017.10.10. 07:19:02

@Revolutionist: nagyon érdekes és hasznos hozzászólás ez. szöveget értelmezni képtelen frusztrált nagyarctól. bravo.

@Lady Scarlett: valóban, évi sok utazás ingyen, a bankköltséget sokszorosan meghaladó visszatérítés, bizonyára a sikertelenség jellemzői.

Fillér B. Gusztáv · http://fapadosinfo.blog.hu 2017.10.10. 07:22:13

@Etniez: érdekes hozzáállás, addig működik, amíg egyszer rá nem fázol.

ComLo 2017.10.10. 07:24:08

@Etniez: Talán itt, talán más blogon olvastam hogy ferihegyen hétfőn a hajnali órákban előfordul hogy a security-nél 1 másfél órás sor volt. De a check-in miatt is necces amit írsz: a check in-t általában 45 perccel felszállás előtt zárják. Ha 1 órával indulás előtt érsz ki, akkor csak reménykedhetsz hogy nem lesz 15 perces sor előtted. Ez inkább hazárdírozásnak tünik nekem, mint bölcs előrelátásnak.

Etniez 2017.10.10. 07:31:30

@ComLo: Volt már, hogy elaludtunk, szóltunk a személyzetnek és mindenhol bedobtak a sor elejére. A világ összes repterén így működik.
Ha a securitynél lecsekkolták a jegyed, akkor látja a reptér, hogy kint vagy és akkor előkerítenek, mert ha nem tudsz felszállni a gépre, akkor a földi kiszolgálás hibája lesz és azt nem akarják.

Vis maior lehet, de írom, Budapesten az elmúlt 6 évben egyszer sem volt gondom. Máshol többször is, ezért gondolom, hogy Budapesten 99%-ban nincs semmi probléma.

GrG 2017.10.10. 07:38:10

Ez ebben a formában nem igaz. Ugyanis ázok kaptak most wizz air kártyát az erstenel akiknek eddig citis mastercardjuk volt. Tehát az ember nem változott csak a kártya lett ocsmány.

GrG 2017.10.10. 07:40:46

@Lady Scarlett: @Revolutionist: miért lenne ingyenélő? Választott egy kártyát és az éves díjért ez a szolgáltatás is jár. Egyébként sokan sose akartak erstesek lenni csak a citi eladta a lakossági üzletágát az erstenek és így ázok lettek.

ComLo 2017.10.10. 07:45:17

@Etniez: reptéren arra alapozni, hogy “megy a gépem majd előre engednek ...” finoman szolva sem elegáns (nagyon finoman fogalmazva). Mindenki azért van ott mert megy a gépe. Persze egyszer elaludni oké, de elég az autopályán egy kis koccanás, vagy 2 komplikált utas, és már le is csusztál a check-in ről. Elhiszem hogy még nem volt gondod, de csak egyszer félre csuszik valami, már bukod is a repülőt. És akkor mindenki más lesz a hibás, pedig még nem láttam olyan jegyet, ahol ne irták volna rá, hogy 2 orával indulás előtt legyél kint a reptéren.

Fillér B. Gusztáv · http://fapadosinfo.blog.hu 2017.10.10. 08:05:09

@GrG: úgy tudtam, hogy olyanok is kaptak most Wizz-kártyát, akiknek a Citinél olyan volt, ami nem jogosított belépésre a váróba. ha nem így volt, akkor hiba, elcsesztem.

GrG 2017.10.10. 08:27:29

@Fillér B. Gusztáv: elvben ugyan olyan kártyát kaptál mint volt. A gyakorlatban szarabbat, mert az arany master helyett lett a wizzair master. És ezért néz ki úgy hogy kivételeznek a wizzair kártyázókkal, mert a MasterCard loungeba beengedik őket.

vwgery 2017.10.10. 08:44:25

Sehol sem írják, hogy ezt a hitelkártyát csak Budapesten fogadják el?

Kánikula 2017.10.10. 08:55:41

@vwgery: Talán még a bécsi reptéren van Mastercard lounge asszem ott is jó.

Szántó Gábor · http://choirs.oftheworld.club 2017.10.10. 09:04:00

@Etniez: Már bocs, de nem csak BP létezik a világon. Nekem pl 250km a reptér, és a reptéri transzfer nem fogja az én járatomhoz passzítani az érkezését.
+gondolom olyan is előfordul, hogy valakinek BUD csak átszálló, több órás várakozással.
Szóval mi is a baj az 'etetővel'?

Kánikula 2017.10.10. 09:04:37

@hungarisztan: Ez csak az egyik oldala. A kereskedő jutalékot fizet minden tranzakció után.
TEhát ha elköltesz a virágboltban 100 forintot kártyáról azután a virágboltos befizet 2-3 forintot amin a MC/Visa és a bank osztozik.
Ebből szoktak visszacsorgatni a kártya tulajdonosnak is, ezzel ösztönözve a minél több kártyás vásárlást. Ami ugye nekik még több lovét jelent majd.

Kánikula 2017.10.10. 09:07:32

@Gico: Csak magyar Mastercard kártyával ingyenes. A legénybúcsús angol gyerekeknek fizetős a buli..

ekat 2017.10.10. 09:21:36

@Revolutionist: Hú, remélem, megcsinálta a napját, hogy fitogtathatta a felsőbbrendűségét.... és mennyivel olcsóbb, mint pszichiáterhez menni az önértékelési zavaraival.

Toxic Waste 2017.10.10. 09:58:13

@ekat: hasonló a motiváció, mint amikor a foltos atlétában sört visszaböfögő ork leül megnézni a Máunikasót. Ide a nagyon fontos, "céges" pénzen ide-oda repkedő emberek jönnek tudatosítani magukban, hogy milyen jó is nekik - ami valószínűleg jobban megy, ha ezt a többi olvasóval is rendszeresen közlik.

csadeev 2017.10.10. 10:24:08

@ComLo: kb en is hasonlo cipoben jarok, sehova nem erkezem meg elobb meg csak egy percel sem, de nemzetkozi jaratoknal legalabb masfel orat rahagyok, meg akkor is ha online checkin-elek. Viszont belfoldi jaratoknal kezdek ellustulni, mert ott indulas elott eleg fel oraval kint lenni, mobilon van a boarding passom is, a secu sor is rovidebb, igy aztan tenyleg minimal idot toltok a repteren (kb 5-10p).

Plumper_ 2017.10.10. 10:30:32

gondolom vannak olyanok, akik a hűtőből akarják megtölteni a hátizsákjukat, amit a repülőn csámcsognának el.

Beer Monster 2017.10.10. 11:22:10

"csak húgy szintű Heineken van"

A Heineken-Csíki perben a világ leghíresebb sörének tulajdonosát, Sir Arthur Guinnesst kérik fel közvetítőnek. Megadják a módját, így a tulajdonosok beülnek a helyi kocsmába. A Heineken igazgatója egy korsó Heinekent rendel. A Csíkisör főnöke egy Csíkit kér. Kisvártatva a Guinness tulajdonosa, Arthur Guinness kér egy teát. A többiek megrökönyödnek, mert ez mégiscsak presztízskérdés. Végül előhozakodnak a kérdéssel:
- Hogy-hogy ön nem egy Guinnesst iszik?
Sir Arthur kortyol egyet a teából, majd így szólt:
- Látom, hogy az urak nem söröznek, akkor én sem fogok.

Beer Monster 2017.10.10. 11:33:30

@svajcineger: Valóban nem, a Gránit mindent elutasít. Ebből élnek, hogy amíg nincs probléma, baleset, reklamáció, addig szedik a pénzedet, ha viszont gond van, akkor kibújik a szög a zsákból. Nem sokáig bírtam a minősíthetetlen ügyfélpolitikájukat, pár év alatt annyiszor volt baj velük, mint másutt sose.

hungarisztan 2017.10.10. 11:51:44

Ó, de hiányzott már ez a ki-tud-később-beesni-a-reptérre konteszt! Alig várom, hogy népi mozgalom legyen belőle, és a sok majom miatt, akik azt hiszik, felsőbbrendűek attól, hogy olyan rutinosak, hogy percre ki tudják számolni a check-in deskhez/beszállókapuhoz érkezést, azok késsék le a gépüket, akik el bírták olvasni az érkezésre vonatkozó tudnivalókat, fel bírták fogni annak értelmét és okát és ennek megfelelően időben kimentek a nyomorult reptérre – csak azért, hogy az utolsó pillanatos, mindenki-mást-leszarok macskajancsik eléjük tolakodhassanak. Gyönyörű.

(Jártam én már úgy Havannában, hogy a hivatalos reptéri transzfer másfél órát (!) késett, a hotel már ingyen koktélokkal nyugtatta a gutaütés-közeli utasokat, s mikor végre kiértünk a reptérre (az összes többi környékbeli hotelből is összeszedegetve a lila fejű utasokat) kapuzárás mínusz 10 perc időpontban, s egy busznyi idegbeteg utas pofátlankodott az órák óta ott várakozó másik idegbeteg tömeg elé „bocs, megy a gépünk” felkiáltással, hát ott elég komoly lincshangulat uralkodott el – konkrétan ugrasztották a készenléti erőket, hogy ne legyen bunyó, vagy 40 kommandós trappolt be a szájkaratézó utazóközönség közé, hogy csillapítsák a kedélyeket. De úgy is jártam már Finnországba menet, hogy a gyorsforgalmi teljes forgalmát megállította a reptérre szállított üzemanyag, amit valami iparvágányon tologatott ide-oda egy magányos dízelmozdony, persze folyamatosan blokkolva a gyorsforgalmit, mert az ilyet nyilván nem lehet éjjel csinálni, mikor a kutyát nem zavarná; akkor kell, amikor az összes reggeli gép indul. Előtte picit megcsúsztunk a belvárosi dugóban, utána 20 perc kényszerpihi a gyorsforgalmin – és máris úgy nézett ki, bukom a méregdrága átszállásos jegyemet Ouluig... Elég nehéz felfognom, hogy valaki tényleg amellett bír érvelni, hogy szükségtelen ráhagyni a kiérkezésre, mert kidobott holtidő.)

Online Távmunkás · http://onlinetavmunka.blog.hu 2017.10.10. 12:05:12

Érdekes olvasni, hogy nincs tömeg a Mastercard lounge-ban. Nekem prémium hitelkártyám van, a várót szinte a megnyitás óta használom (még a kibővítés előtti időktől), így van összehasonlítási alapom. Az elején gyakran egyedül voltam a váróban, maximum egy ember volt rajtam kívül, ingyen adtak a Leroy-ból melegszendvicseket is, lehetett használni a masszázsfotelt és villámgyors wifi volt. Aztán eltűnt a melegszendvics, 100%-os gyümölcslé helyett cukros vackokkal pakolták teli a hűtőt, a sütiválaszték lecsökkent és leromlott a minősége. Végül kibővítették a várót és idén beengedték a több tízezer Wizz-kártyást, azóta folyamatos a tömeg és rendszeresen szól rá a recepciós a kedves utasokra, hogy nem kéne kivinni az ételt és az italt. Már kétszer hallottam, amikor az utasok visszaszóltak a szerencsétlen hölgynek, hogy akkor is kiviszik a fél hátizsáknyi kaját és a bontatlan italokat, mert az jár nekik...

Online Távmunkás · http://onlinetavmunka.blog.hu 2017.10.10. 12:15:23

@Éhesló: A Mastercard várót a Mastercard finanszírozza a magyarországi bankoktól beszedett pénzből. Persze a bankok ezt a pénzt szépen beszedik az ügyfeleiktől éves kártyadíj formájában.

@hungarisztan: A mindent percre pontosan kiszámító utasok maradnak Pesten, ha van egy baleset a gyorsforgalmin... Én is jártam már úgy, hogy bombariadó miatt nem jártak a vonatok Brüsszelből a reptérre és taxival kellett mennem.

@Fillér B. Gusztáv: @GrG: Tudomásom szerint az Erste szinte mindenkinek Wizz kártyát próbált adni, kivéve a privátbanki szolgáltatásra is jogosult vagyonosabb réteget, akiknek Platinum kártyát adtak.

bumfordi 2017.10.10. 12:26:34

@onderon: Nem is értem Te miért nem magángéppel utazol? Mit szarakodsz a fapadosokkal?

bumfordi 2017.10.10. 12:34:43

@Etniez: Én egyszer lemaradtam BUD Airporton egy gépről - saját hibából - időben bent voltam a tranzitban, de a shopping miatt lekéstem a beszállítást - a kutya nem keresett.

Kánikula 2017.10.10. 12:55:40

@bumfordi: Kerestek csak nem hallottad :)

Beer Monster 2017.10.10. 13:18:57

@ComLo: Ha még akkor is áll a sor a check-in-nél, amikor bezárják, akkor hogyan biztosítják, hogy az eladott jegyek számának megfelelő mennyiségű utas becsekkolására lehetőség legyen?

vizsla_barat 2017.10.10. 13:42:33

Szendo uccsi. Mi lesz meg?

Lxxxx 2017.10.10. 13:43:27

Biztos annyi az idő New Yorkban?

ComLo 2017.10.10. 14:27:23

@Beer Monster: Nem tudom Pesten hogy van (véleményezem ott is így), de általában egy check-in pultnál több járatra is tudsz checkolni (nyilván ami az adott légitársaságé), így simán lehet, hogy állsz a sorban és a te check-in-ed bezár.
Másrészt ez a légitársaságot nem nagyon fogja meghatni. Ők megkapták a pénzüket, megkértek hogy érj ki időben, nem tetted a te bajod.
Mondjuk még ilyen helyzetbe nem kerültem, szerintem nyilván van annyi emberiség bennük, hogyha már ott vagy, elintézik neked. De ha olvasol story-kat repterekről (4 éves gyerektől böröndöt elvenni, mert "kilóg a füle" és hasonlók) akkor az ellenkezője is elképzelhető. Jobb időben kint lenni.

Etniez 2017.10.10. 15:12:15

@bumfordi: Last calling, bemondják. Nem név szerint keresgetnek.
Azzal keresnek. Ha ott van a reptéren, és van 30 perc az indulásig, akkor fel fogsz jutni a gépre. Csak szólni kell, hogy mi a helyzet.

Etniez 2017.10.10. 15:15:40

@ComLo: A 2 órával legyél kint előbb a reptéren azért van, mert a reptereknek kényelmes a te időded rabolni ahelyett, hogy infrastruktúrát építsenek vagy munkaerőt biztosítsanak.
A te idődet költik el. A Heathrow-on 10 perc az útlevél csekk és a security check, akárhányszor megyek arra. Ott miért tudják megoldani?
Mert megakarják. Én már nem megyek a Lutonra meg Standsted-re, oda menjenek csak a "burzsújvárósak".

Én kimegyek a gép indulási előtt egy órával és felszállok a gépemre, a szabadidőmet meg ne ossza be semelyik fillérbaszó reptér.

ComLo 2017.10.10. 15:35:05

@Etniez: Ööööö ... nagyon nem ... a 3 (!!) óra jegyen azért van megadva, mert akármilyen komplikáció esetén akkor még lehet biztosítani, hogy sikerüljön becheckolj, átmenj a security-n, és az útlevél ellenörzésen.
Az 1 órás kereted, eleve nevetséges, vannak olyan társaságok akik 1 áróval felszállás előtt zárják a check in-t. De ahol 45 perc, ott is elég 2 problémás utas, és le is maradtál.

Arra pedig nagyon - kimondom - bunkó dolog apellálni, hogy kint vagy időben, majd az alkalmazottak segítenek, "me' megy a gépem". Mindenki másnak is megy a gépe, csak ők kimentek időben. És ebből lesz, hogyha egyszer valaki betart egy szabályt, vagy nem kivételez veled, és lemaradsz a gépről, akkor mindenki más a hibás. Nem is beszélve azokról az esetekről, amikor rendes, időben kiérő utas szenved hátrányt, utolsó pillantban beeső miatt. Az esetek 98%-ban nekem is fölösleges volt kimenni előbb, de baj akármikor lehet.

Az meg hogy drága az időd ... ha céges úton vagy, akkor a cég azt is fizeti hogy 1 órával korábban kint vagy a reptéren. Ha meg magán úton, akkor semmit nem vesz el az az 1 óra. Max nem otthonról kommentelsz hanem a reptérről (mint ahogy ezt most én is teszem ... ).

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2017.10.10. 16:26:07

Off: asszem itt is lehetett talán tavasszal olvasni, hogy mexűntetik a ferkóhegyi marhakarámot.Pár napja jöttünk és bizony ott állt, és voltak is benne m@rhák, sajnos.Most akkor vak vagyok és képzelődök, vagy tavasszal nem tudtam olvasni???

Fillér B. Gusztáv · http://fapadosinfo.blog.hu 2017.10.10. 16:49:07

@Etniez: Ebben ne legyél biztos. Ha akar keres, ha nem, nem. Ha nincs feladott poggyászod, átmehettél te a szekun, mínusz 30-on belül simán bezárhatják a kaput és ott hagyhatnak. Sokan szívták már ezt meg, főleg a Ryanairnél még a régi szívatós időszakukban.

@geegee: szelektíven olvastál, vagy emlékszel. a B oldalon megszűnt, az A-n maradt

glennr1337 2017.10.10. 17:06:04

@Etniez: elég érdekes a hozzáállásod, a mi taxink Krétán 45 percet késett, utolsónak estünk be a check-in pulthoz (már mögöttünk az osloi gépre várakoztak) és a tranzitban alig maradt időnk piát venni, ami azért fontos, mert szerintem senki sem akar +300 ft-ot fizetni a repülőn innivalóért. 5 perc is számít. gondolj bele, ha úgy kalkuláltunk volna, hogy másfél órával előbb leszünk csak ott. (mondjuk más kérdés, hogy a heraklioni reptér nagyon rosszul van megszervezve, de akkor sem szabad ilyen lazára venni a dolgot) egyszer tapasztald meg, és 2 órával előbb ott leszel. off: rip air berlin

glennr1337 2017.10.10. 17:07:05

2 órával előbb ott leszel legközelebb*

hantabanta 2017.10.10. 17:17:58

Pár hete késés miatt itt töltöttük az időnket kb.17-19-ig. Egyáltalán nem volt kifosztva.

csubbus 2017.10.10. 17:33:18

@Fillér B. Gusztáv: Ne erőlködj...csak sárgulnak az írígységtől.Biztosan odasompolyogtak a bankba 80 nettóval és csodálkoznak, hogy elhajtották őket.

Etniez 2017.10.10. 19:52:36

@ComLo: Szia!

Vonat és a busz elé mennyivel mész ki előbb? Írtam, hogy már legalább hatvanszor mentem ki a budapesti reptérre. Minden alkalommal megspóroltam egy órát, ez így testvérek között is legalább 60 óra, több, mint két nap.
Ezalatt egyszer kellett tülekednem, amikor én aludtam el és a gép indulása előtt 20 perccel estem be a reptérre.
Ti csak nyugodtan menjetek és várjatok a "burzsujváróban", én senkit nem fogok megakadályozni semmiben.

svajcineger 2017.10.10. 19:56:13

@Etniez:
Busz + vonat előtt mennyi idő alatt érsz át a szekun?

in those bad bad old days 2017.10.10. 21:13:09

Új vagyok itt, ezért előre elnézést kérek, ha alábbi kérdéseim korábban már felmerültek / megválaszolásra kerültek:
- MasterCard hitelkártyával (K&H) használhatom a Mastercard Lounge-ot?
- Csak fapados jeggyel lehet igénybe venni? Charter járatra (pl. Travel Service) szóló jeggyel mi a helyzet? Évente 2-3x repülök, rendszerint charterrel.
Köszi az infót.

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2017.10.10. 21:47:08

@Fillér B. Gusztáv: aham, na majd holnap megnézem visszamenet, hogy melyiken van valójában... :-)

Online Távmunkás · http://onlinetavmunka.blog.hu 2017.10.10. 21:57:54

@in those bad bad old days: Ha Mastercard World kártyád van, akkor igen, ha sima K&H Mastercard, akkor nem. Bármilyen jeggyel használhatod.

ComLo 2017.10.11. 05:00:04

@Etniez: Nem magyarországon élek, így nem tudom most milyen a MÁV / Volán busz helyzet, de a pár évvel ezelötti viszonyra tökéletes a hasonlat: ha a te általad említett 15 perccel indulás elött (mert ugye 45 perccel indulás előtt zár a check in, és most MEGINT elegánsan átléptük azokat a társaságokat akik 60 perccel korábban zárnak) érsz ki mondjuk vasárnap este a nyugatiba hogy Szegedre utazz, TUTI hogy le fogod késni a vonatot, mert a pénztárnál akkora lesz a sor.
Mindazonáltal nagyon rossz is a hasonlat, mert egy belföldi vonat, és egy nemzetközi repülőjegy messze nem egy súlycsoport. A repülés sokkal sokkal összetettebb, sokkal bonyolultabb feljutni a gépre, sokkal korábbi határidők vannak, sokal több tényezőtől függ hogy mennyi ideig fog tartani a gépre való feljutás. amiből te nem kontrollálsz mindent. És leginkább, ha egy vonatot lekésel, mész a következővel pár óra múlva, míg egy nemzetközi repülő lekésése baromi drága mulatság: a last minute repjegy elég borsos, min fél, 1 nap csúszás miatt minden programot, megbeszélést át kell szervezni, minden egyéb költséges dolog (szállás, egyéb utazás) szintén borul. Arról nem is szólva, hogyha munakügyben, kényelmesség miatt buksz 2-3 utat, akkor legközelebb ezzel már nem lesz dolgod.
Ne haragudj de amit írtál az jön le, hogy repültél 60 egységet, egy viszonylatban (legalábbis ezeket a paramétereket hangoztattad), ami se nem számít soknak, se nem értékelhető minta. A tapasztalt repülő valahol több száz körül kezdődik. Nekem az elmúlt 3 évben volt közel 200 egységem, 4 kontinensen, nagyon sok különféle útvonallal. De még magamat sem sorolnám profinak. Ezek közül rengetegnél utaztam tényleg tapasztalt üzleti partnerrel, akik ennek töbszörösét repülték. Soha senkitől nem halottam, hogy ráérünk kiérni a reptérre. De csak vedd azt számításba, itt hányan kritizáltak és hányan értettek veled eggyet. Ha az autópályán mindenki rossz irányba megy, lehet te hibáztál.
Sporoltál 60 órát. Arra lennék kiváncsi, mit csináltál abban a 60 órában amit a reptéren nem lehet elvégezni? Megvan az a kép, hogy öltönyös üzletemberek laptoppal ülnek a reptéren? Ez azért van mert az az 1 óra, így van beletervezve a napjukba, ott is lehet ügyeket intézni, wifi van, e-mail-ek megjönnek.
Az előbb kiérés a biztonság miatt van. Ezt hagyod el, könyelemért, vagy inkább lustaságért. A tökéletes analógia, hogy (jobb esetben) még sosem volt közlekedési baleseted, kvázi fölösleges a biztonsági öv.
De szerintem mindenki úgy van vele, csináld csak, te pénzed, te fogsz rajta bukni, majd max mikor porul jársz, és mérgesen mutogatsz másokra, erre visszautalva lehet mondogatni "mi megmondtuk". De a biztosítékot az verhette ki sokaknál, hogy mást is bíztatsz hogy bátran menjen ki később, mert "megy' a gépem" felkiáltással előre lehet pofátlankodni.
Szidod a fapados mentalítást, de szerintem alapvetően nincs azzal akkora baj. Attól hogy valaki drágább repjegyet vesz, még messze nem lesz kultúráltabb ember. Pl a reptéren "megy' a gépem" felkiáltással tolakodni, sokkal nagyobb prosztóság, mégha Etihad first class jegyed is van.

M. Péter 2017.10.11. 08:29:30

@ComLo: Azt azért meg szokták tenni, hogyha X-be 1 óra múlva indul a gép, és hosszú a sor, akkor végigmennek a soron, megkérdezik, hogy ki megy X-be, és azokat előreviszik. Erre persze nincs garancia, és utána még mindig át kell menni a biztonsági ellenőrzésen, esetleg útlevélellenőrzésen is, és el kell jutni a kapuhoz.

ComLo 2017.10.11. 09:42:49

@M. Péter: Tudom, de mivel erre senki nem kötelezi őket, nem igazán lehet rá építeni. Ahogy arra sem. hogy a sorban elötted lévő 5 embernek, nem ugyanilyen sürgős és nem engednek előre.
Ahogy írtam is, az egész a biztonságról szól, és olyan mint öv nélkül vezetni: az esetek 99%-ban tök felesleges, de ha baj van, akkor már késő ...

svajcineger 2017.10.11. 10:41:06

@ComLo:
Azért meg lehet ám venni azt a vonatjegyet előre, akár online is. :)
A többivel egyetértek.

ComLo 2017.10.11. 11:00:11

@svajcineger: Egyet értek, de ott van a kibuvó: nem élek otthon, ez a sok évvel ezelötti viszonyokra vonatkozott ... :-P

svajcineger 2017.10.11. 11:01:07

@ComLo:
Mikor mentél ki? `56-ban? :)

ComLo 2017.10.11. 11:04:31

@svajcineger: Nem kell annyira öregíteni, de online jegyet még 2002 körül tuti nem lehetett kapni. :-)(amúgy tőbb mint 5 éve)

Szántó Gábor · http://choirs.oftheworld.club 2017.10.11. 19:04:03

@Etniez: Erre miért nem válaszolsz?

'Már bocs, de nem csak BP létezik a világon. Nekem pl 250km a reptér, és a reptéri transzfer nem fogja az én járatomhoz passzítani az érkezését.
+gondolom olyan is előfordul, hogy valakinek BUD csak átszálló, több órás várakozással.
Szóval mi is a baj az 'etetővel'?'

Szántó Gábor · http://choirs.oftheworld.club 2017.10.11. 19:21:23

@Etniez: Magyarul reptéri transferrel Nyíregyházáról indulva 1:30AM-kor, hogy mindenki elérje a saját járatát - neked hogy a gecibe tud fájni, hogy betúrok egy szendót, egy normális helyen, mielőtt 6:30-kor elindul a gép?

KennyOMG · http://etkt.blog.hu 2017.10.12. 01:58:06

"Nekem az elmúlt 3 évben volt közel 200 egységem, 4 kontinensen, nagyon sok különféle útvonallal. De még magamat sem sorolnám profinak. Ezek közül rengetegnél utaztam tényleg tapasztalt üzleti partnerrel, akik ennek töbszörösét repülték. Soha senkitől nem halottam, hogy ráérünk kiérni a reptérre."

es

"Megvan az a kép, hogy öltönyös üzletemberek laptoppal ülnek a reptéren? Ez azért van mert az az 1 óra, így van beletervezve a napjukba, ott is lehet ügyeket intézni, wifi van, e-mail-ek megjönnek."

Sikitva rohogos, kerlek. A cegrabszolgakat meg egyeb wannabe-ket ne "uzletemberezzuk" mar le, ha lehet. Akik repteren ulve 1 orakat laptopoznak, azok nem "fontos" utasok. Az o tortenetuk ott kezdodik, hogy nincs szukseguk check in-re, mert egyreszt be vannak csekkolva, masreszt nincs csomagjuk. Priority szeku, ahol a felkapaszkodott parvenukon kivul senki nem szajal, ha valaki bekeredzkedik elore, mert nagyon jol tudjak, hogy lehet legkozelebb nekik esik be egy last minute email vagy tartja fel oket valaki, stb. Az egy orajuk, amit a repteren basznanak el, az nagyon is forintosithato, es egy uj jegy aranak egeszen magas szazalekat is elerheti. Esatobbi.

En mondjuk nem tartozom a fenti csoportba ("sikeres uzletember"), es ugyan reszben mas megfontolasokbol, de magamnak biztonsagi hibahatarral is ~45 percre lovom be az erkezest. Felre ne erts, semmi baj nincs azzal, ha te vallasosan 120 percnel jelensz meg, csak ne nezd nekifutasbol hulyenek azokat, akik nem.

Plusz, sztori nelkul nincs komment. Legjobb idom: Malpensan 12 perccel az _indulasi_ ido elott leptem le a vonatrol - es valami hihetetlen csoda folytan megis elertem a gepet, ami nem kesett. Legjobb sztori: kettes szamu haver fel labbal a csoben, fel labbal a gepben allva hattal tamasztja az ajtot, hogy a sztyuvi ne tudja becsukni, mikozben harmas szamu haver a gumipadlon gyakorlatilag csikorogva fordulva rohant, kezeben 3 Starbuck kaveval. Azt sem hittem, hogy mindharmunknak sikerul, vagy hogy egyatalan repulhetunk, es nem basznak minket le zendules vagy valami hasonlo szoveggel... (van az a jegy, amitol a szemelyzetnek is korpasodik egy icipicit a hajacskaja)

ComLo 2017.10.12. 05:03:47

@KennyOMG: Mégegyszer mondom, időben kiérni egy reptérre biztonsági kérdés. Lehet nyugodtan késve odaérni, de itt jön elő a biztonsági öves példa: arra sincs szükség az esetek 99%-ban, de ha igen, akkor már késő. Ahogy mondtam lehet késve kiérni, max te szívod meg. Az viszont külön látványos, hogy valaki még büszke is arra, hogy másik 200 rendes utas idejével játszik "me ő megteheti". Vő: "Gecc hányásig ettem a svádasztalról, me' megtehettem..." .

2017.10.13. 22:10:18

@hungarisztan: Nem nagyon vagyok képben a magyar hitelkártyákkal mert magyarországon minden kártya hitelkártyának számit, sőt még a feltöltős masteremet is hitelkártyának minősítik, gyakran el sem fogadják mert csak a EC kártyát használják fizetésre. EC magyarországon nincs is,
tehát pofára nem látszik hogy a kártya hitel vagy nem hitel kártya.
Volt egy deviza szla , egy tök nullás számlához is a kezembe adtak egy dobornyomott visat , pedig csak annyi volt az elérhető egyeleg, amenyit rá utaltam.

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2017.10.15. 07:24:40

@Fillér B. Gusztáv: Hátőő, izé, közben vissza is jöttünk és bizony még mindig megvan a bádogkarám, át is kellett sétálni rajta...Késett is miatta a gép indulása, mert baromira ráérősen végezgették az ellenőrzéseket.Szóval erősen fake az a hír, nem tudom, miért terjesztenek baromságokat...

Fillér B. Gusztáv · http://fapadosinfo.blog.hu 2017.10.15. 20:13:48

ki mondta, hogy nincs? ki terjeszt baromságot? schengenen belül van, kívül nincs, egyértelmű. mi nem stimmel ebben?

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2017.10.22. 23:20:40

Megkerestem már, itt van:

budflyer.blog.hu/2017/01/09/eltunik_a_budapest_airport_egyik_szegyenfoltja

Itt azt írják, hogy mexűnik, lebontják, utolsó járat januárban, munkagépek, stb.
Ehhez képest meg lóf@$zt, még most is pont úgy üzemel, mint eddig.Ezért q nagy hazugság, baromság.Most már értened kell... :-)
Arról semmi szó nincs, hogy csak a sengenieknek/nem sengenieknek szűnne meg...
És mindenhol másutt is ezt írták, nem csak a budflyer blog...

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2017.10.22. 23:21:13

És a B-ről beszélek, nem az A-ról...

ComLo 2017.10.26. 04:24:46

@geegee: Tök véletlenül tévedtem vissza. Nem egészen értem mit nem értesz a cikkben is világosan leírják, és itt is világosan írtak róla. A leed a cikkből:
"Tegnap este fogadta utolsó járatát a B terminálon található (...) Az A terminálon viszont továbbra is marad a karámrendszer."
B-ről indulnak a nem schengeni járatok, A-ról a sengeniek. Soha, senki nem mondta még, hogy az A-n is záros határidőn belül meg fog szünni. Sőt emlékeim szerint nem nayon láttam, még tervet sem rá, persze hosszabb távon csak el fog az is tünni. De a hírek egyenlőre CSAK a B terminálról szóltak.

glennr1337 2017.10.26. 15:21:58

Tenerife schengeni övezeten belül található, mégis a B terminálról ment a Wizz gépünk nyáron. Ha Larnacara megyünk az minek fog számítani?

kamu kaze 2017.11.06. 16:25:13

No, én találkoztam az _igazi_Fillér B. Gusztávval a MC váróban. Fószer megjelenik a váróban feleségével és 3 gyermekével, és megpróbálja elérni, hogy az ő kártyájával mindannyian bejöhessenek. Recepciós ellenáll, úgyhogy egyedül a férfi jöhet be, a pultnál felhajt egy felest, majd tölt még egy másikat, és azzal, valamint sörrel felszerelkezve letelepszik.

Másnap.

Szkopjéból már épp indulna a busz a Matka-kanyonhoz, amikor az utazni vágyó turisták egy része azzal szembesül, hogy mégsem lehet a vezetőnél jegyet vásárolni, csak a kioszknál. Elsietnek a kb. 50 méterre lévő bódéig, lélekszakadva jönnek vissza, szállnak fel, már csak a férfi családja álldogál a megállóban, a nő integet a férjnek, hogy siessen, de az nagyon kényelmesen közeledik - a sofőr megunja, elkezd kitolatni a buszbeállóból erre a férfi is tempósabbra veszi, sofőr megáll, ajtó kinyit. Család felszáll, utolsónak a férfi érkezik, és rögtön vitába is keveredik a sofőrrel: kiderül, hogy ő csak egyetlen buszkártyát vett, miközben vélhetően személyenként egyre lett volna szükség... A vita hamar be is fejeződik, mert a sofőr megunja, különben is késésben vagyunk, int hogy menjen a férfi, üljön le ő is.
Itt még gondolhatnánk, hogy az igen gyakori "helyiül nem beszélő külföldi vs külföldiül nem beszélő helyi buszsofőr" közti félreértésnek voltunk tanúi, de nem. Miután a férfi leült, büszkén elmagyarázza a feleségének, hogy túl drága lett volna mind az ötüknek jegyet venni, és tudta, hogy ha eljátssza a "nem vagyok idevalósi" történetet, akkor úgyis megszánják őket, és engedik utazni a családot. (Az "túl drága lett volna" értelmezéséhez: Szkopjéban feltöltős kártyával lehet utazni buszon, 1 db kártya ára 2 db utazással 150 MKD, azaz 2,5 euró - ez épp elég arra, hogy a kb. 20 km-re lévő (és ingyenesen látogatható) Matka-kanyonhoz kiutazzon, illetve visszautazzon vele valaki. Minden további jegy 40 MKD-ért tölthető fel a kártyára.) Nem beszélnénk hiteles magyar turistáról, ha utazás közben nem tenne megjegyzéseket a feleségének a vele szemben ülő másik turistára, miszerint az egész biztos alkoholista, csak meg kell nézni a szemét...

ger83 2018.01.11. 10:00:07

@glennr1337: Az indulás független a schnegen - nonschengen megosztástól. Minden wizz gép mindig a 2B-ről indul. Az érkezésnél van a schengen (2A) non-schengen(2B) osztás.

svajcineger 2018.01.11. 12:54:09

@ger83:
Biztos vagy te ebben?

Csak egy példa máról:
12:55 Dubai DWC Wizz Air W62497 2B

ger83 2018.01.11. 15:32:09

De hisz pont ezt írtam. Az általad említettél gépnél is az áll, hogy 2B-ről indul. Minden induló Wizz gép a 2B-re van kiírva, ergo ott kell csomagot leadni/becsekkolni. A beszállítás már Schengen és Non-Schengen szerinti osztásban megy, 2B-kapuknál (Non-Schengen) busszal, 2A-n (Schengen)a bádog karámon keresztül. Az érkező gépek pedig légitársaságtól függetlenül Schengen 2A és Non-Schengen 2B.

svajcineger 2018.01.11. 17:53:32

@ger83:
Ezért írtam, hogy hülyeséget beszélek. :)
süti beállítások módosítása