FAPADOS TIPPEK, TRÜKKÖK, ÉLMÉNYEK

emailicon.png Vélemények, tapasztalatok,
sztorik ide jöhetnek: 
fapadosinfoblog@gmail.com

Facebook

Utolsó kommentek

Címkék

10 éves (1) 15 év (1) A321 (2) A321neo (1) admin díj (1) Aegean (1) Airbnb (2) airbus A321neo (1) Air Asia (1) Air France (4) ajándék (2) Akaba (1) akció (18) alapok (1) alapszabályok (1) Alhambra (1) always getting better (1) Amalfi-part (3) Ammán (1) amman (2) Andalúzia (1) apartman (1) app (2) arabok (1) Arad (1) árazás (1) árcsökkenés (1) áremelés (2) árkörkép (3) ármustra (5) Athén (5) átirányítás (1) átszállás (3) autóbérlés (7) automata utasfelvétel (1) Azori-szigetek (5) bádogsátor (2) bádogterminál (5) Baku (1) balatoni menetrend (2) baleset (1) balhé (1) balkáni útvonalak (2) bankkártyacsalás (1) Barcelona (2) Bázel (1) bázis bezárása (1) Bécs (1) becsekkolás (1) bénázás (1) Bergamo (1) Bergen (2) Berlin (1) beszállókártya (1) beszámoló (1) Birmingham (1) bíróság (1) biztonság (1) biztonsági ellenőrzés (4) blama (1) blöff (1) Blue Lagoon (1) Bordeaux (3) Bosznia-Hercegovina (1) botrány (1) Bruges (2) Brusseles Airlines (1) Budapest-Belgrád (1) Budapest Airport (9) Budport (4) buliturista (1) bunkóság (4) büntetés (1) buszjegy akció (1) busztranszfer (1) camper (1) castellón (1) Chania (1) Cinque Terre (1) Ciprus (7) ciprus (1) Cork (2) Costa Brava (1) couchsurfing (1) csekkin (1) csőd (2) csomag (1) csomagdíjak (2) csomagellenőrzés (1) csomagszabályok (29) Dánia (1) DCC (1) Debrecen (6) devizaátvátós trükk (1) díjemelés (2) Discount Club (1) Doncaster (1) drón (1) easyBus (1) easyJet (21) Egyiptom (2) egynapos repülés (2) egyszer megéri (1) Eilat (4) Eindhoven (1) elhagyott poggyász (2) emelt díjas ügyfélszolgálat (1) értelmetlen szolgáltatás (1) észak-ciprus (1) Eszék (1) Eurostar (1) évforduló (1) fapadosok árazása (2) fapados buszok (1) fapados kódex (1) Fat Track (1) felvásárlás (1) Ferihegy (12) Ferihegyi busz (2) Fez (1) fillérekért (6) Finnország (2) fjord (1) Flibco (1) Flixbus (2) Flybe (2) FlyNiki (1) Foci EB 2016 (5) Folegandrosz (1) fontos tudnivalók (1) főszezon (1) Francia Riviéra (4) Frankfurt (2) Fuerteventura (6) Funchal (1) futás (1) futópálya-felújítás (1) Gatwick (1) géplekésés (2) géprohamozás (1) Germanwings (1) Gibraltár (1) görög csőd (1) Görög szigetek (5) Granada (2) Gran Canaria (3) GVH (1) gyerektelen utazás (1) Győr (1) gyorsjelentés (1) hányinger (1) hasznos infók (1) hatalomváltás (1) határzár (1) helyleosztás (3) Hertz (1) hitelkártya költség (1) Hollandia (1) Holt-tenger (1) horror (3) hosszú hétvége (1) hosszú távú fapados (1) hotel (1) Huelva (1) információ (1) ingyen wifi (1) Írország (1) Isztambul (3) Izland (12) Izrael (5) járatindítás (1) járatmódosítás (3) járat megszűnés (2) jegyárak (1) jegymustra (1) Jeruzsálem (1) jófejség (1) Jökulsarlon (1) Joon (1) Jordánia (2) jótanácsok (2) kacat (1) kamu (1) kamuakció (1) Kanári-szigetek (8) Kannonkoski (1) karantén (2) kártérítés (7) Kassa (1) katasztrófa (5) Kavala (1) Kazahsztán (1) kedvenc városaink (5) kényelmetlenség (9) kert (1) kés (1) késés (7) kézipoggyász (5) Kirkjufell (1) Koppenhága (1) koronavírus (9) kósz (1) Kotor (1) Kréta (2) Kükládok (1) kutya (1) kvíz (1) Lamezia (2) Lanzarote (4) Lappföld (1) last minute (2) Laudamotiob (1) laudamotion (1) La Palma (2) légikatasztrófa (3) legjobb helyek (1) legjobb reptér (1) Legoland (1) lehúzás (17) lényeg (1) Lipari-szigetek (2) Lisszabon (4) London (6) Lufthansa (3) Lugano (1) Luton (3) luxus (1) lúzerség (1) Lyon (1) Maastricht (3) Madeira (3) magyar (1) Malaga (1) Malév (2) Malév GH (5) Mallorca (2) Malpensa (1) Málta (2) Marákes (2) Marokkó (2) Marrákes (2) Mastercard lounge (3) MÁV (2) megszűnő útvonal (5) megújulás (1) mellékhelyiség (1) Mélosz (3) menekültek (1) mentőár (1) Michael OLeary (2) mikonosz (2) Mikulás (1) MiniBUD (4) Miskolc (1) mocsokságok (1) módosítható jegy (1) mökki (1) Monaco (1) Monarch (1) Montenegro (1) munkakörülmények (1) Nagyvárad (1) National express (1) Nizza (3) nők (1) Norvégia (3) Norwegian (3) nyaralás (3) nyaralójáratok (2) nyári akció (1) nyári menetrend (1) nyár 2020 (2) óceán (1) óceanárium (1) Olaszország (1) olcsó jegyek (20) olcsó szállás (1) Onnibus (1) összehasonlítás (5) őszi szünet (1) otthagyott csomag (1) óvintézkedés (1) Páfosz (1) Pafosz (4) panasz (1) parasztvakítás (1) Párizs (4) parkolás (2) Pécs (1) Pegasus Airlines (1) petíció (1) Petra (1) pilótahiány (1) Pisa (1) Pizzo (1) poggyász (4) Polskibus (1) Popstrand (1) Porto (3) Portugália (3) Positano (1) Premier Hub (1) Premier Inn (1) prémium szolgáltatások (2) priority (1) Privilege Pass (2) profit (2) profit warning (2) rendszerező (1) repjegy (1) reptér (2) reptéri alvás (1) repülési tilalom (1) repülőtér (3) részeg (1) Reykjavík (1) romantika (1) Ronda (1) Rovaniemi (1) Ryanair (83) Saint Tropez (1) Santander (1) Sanyolország (1) Sao Miguel (1) Schönefeld (1) Scilla (1) Sevilla (2) Skócia (2) Skót Felföld (2) sorbaállás (1) Southend (2) Spirit (2) spórolás (1) Stansted (1) Stavanger (1) strand (1) Stromboli (1) Svájc (1) szabályváltozás (1) szakszervezet (2) szállás tippek (2) Szaloniki (1) Szantorini (1) Szarajevó (1) Szardínia (2) szavazás (2) szeku (1) Szentpétervár (1) szétültetés (5) szexista (1) Szifnosz (2) sziget (2) szinte ingyen (1) Szófia (1) szolgáltatások (4) sztrájk (6) sztyuvi (2) szülinap (1) Tampere (2) Tel-Aviv (2) téli menetrend (1) Tenerife (3) tengerpart (1) Terceira (1) térkép (1) terrorveszély (3) teszt (3) tévhitek (1) tömeg (1) törlés (19) Transavia (3) Transmediterranea (1) transzatlati járatok (2) Travelodge (1) trükközés (2) túlértékelt (1) túra (1) türelmi idő (1) tuti tippek (1) ufb (3) ügyfélszolgálat (2) újraindulás (1) új festés (1) új járat (8) új menetrend (8) új útvonal (11) Ukrajna (1) ülőhelyleosztás (4) ultrák (1) utasjog (2) utasszívatás (7) utastájékoztatás (2) utazási iroda (3) útdíj (2) útlevélellenőrzés (1) utószezon (1) üzleti utasok (1) valencia (1) Valentin-nap (1) változás (1) Váradi József (4) vasút (1) vécéhasználat (1) Velence (3) Velencei-tó (1) Velence Korzó (1) verseny (1) visszatérítés (3) vis maior (1) Vueling (2) vulkán (2) WDC (1) West Fjords (1) wifi (1) Wizz Air (117) Wizz kártya (3) Wow (1) Yumurdzsak (1) Zadar (1) Címkefelhő

Magyar utasoknak is százmilliókat kell fizessen a Ryanair

2017.09.27. 22:45 Fillérné Alsómocholády Turbulencia

Ahogy ígértük, utána kérdeztünk a nagy Ryanair járattörlést illetően a szabályoknak és a Flight Refundtól kapott információk alapján is egyértelmű a helyzet: aki október elejéig utazott volna, de ezt bukta a ritkítás miatt, az biztosan jogosult kártérítésre. Függetlenül attól, hogy egy másik járatra ingyen átfoglalt vagy sem. A szabályok szerint 250, 400, vagy 600 euró jár a bebukott repülőútért cserébe - rövidebb útra kevesebb, hosszabb útra több pénz jár. Közben a Ryanair újabb járatokat törölt az év végéig.

A szabályozás egy része tök világos: ha a légitársaság kevesebb, mint 14 nappal az indulás előtt jelenti be a törlést, jár a kártérítés. Ha az indulás előtt 15 nappal küld értesítést, akkor sajna nem, akkor az utasé minden kockázat és költség - a társaság csak azt ajánlja fel ilyen esetben, hogy átfoglalhat az utas más időpontra, illetve visszakérheti a jegyárat, ha módosítással már nem megfelelő számára az utazás. Kérdés, mikor tud ez alól kibújni a légitársaság?

A Ryanair szeptember 15-én jelentette be, hogy járatokat töröl, akkor tett közzé egy rövidebb listát. Aztán a következő hétfőn állt elő a részletes listával, amelyen már rajta volt minden, amit a következő hat hetes intervallumban kivett a menetrendből. Mivel kártérítés a 14 napon belüli járatokra érvényes, ezért csak az október elejéig törölt gépek utasai jogosultak az extra pénzre, a többiek nagyon ráfáztak. Természetesen nem a sajtóközlemény kibocsátása számít, mint a törlés bejelentésének időpontja, hanem az, amikor az utast értesítik. A cég szerint ez a kettő most nem válik el egymástól, megtörtént mindkettő múlt hétfőn.

A Ryanair közleménye szerint október végéig mindösszesen 317 ezer utas bukta a járatát, átlagban ebből az első két hétre nagyjából 100 ezer utas jut. Nekik tehát jár a kártérítés, csak kérniük kell. A légi társaságok erre az apróságra soha sem hívják fel a figyelmet, kizárólag annyi tájékoztatást adnak, amennyit a fogyasztóvédelmi szabályok miatt muszáj, vagyis átfoglalás vagy elállás joga, slussz passz.Most viszont akkor a botrány, hogy 40 eurós vócserrel kedveskednek minden törölt járat utasainak. Ez a kis ajándék tehát független attól, hogy a pénzbeli kártalanítás jár-e, azon felül érdemes behajtania annak, aki jogosult rá. 

Elvileg a két héten belüli járattörléseknél sem kellene feltétlenül kártérítést fizetnie a cégnek, ha nagyon gyorsan más járatra tudja ültetni az utast. Ez egy nem fapados gigacégnek még sikerülhet is. A szabály szerint így úszható meg a kártérítés: ha a törlést több mint hét, de kevesebb mint 14 nappal az indulás előtt jelentik be, és a pótgép legfeljebb két órával indul korábban vagy legfeljebb négy órával később ér célba, mint a törölt járat. Ha a törlést kevesebb, mint hét nappal az indulás előtt jelentik be, akkor a cserejárat legfeljebb egy órával indulhat korábban és legfeljebb két órával érhet oda később, mint a törölt – magyarázták kérdésünkre a Flight Refund-nál.

 

cancelled.jpgItt az olasz földi kiszolgálók sztrájkoltak

A repülési kártérítésekre szakosodott cég szerint viszont a Ryanairnek tutira fizetnie kell. A járattörlést ugyanis nem tudják semmiféle külső körülményre fogni, az amiatt következett be, hogy a cég maga hibázott. A kicsit gyenge hivatalos indok szerint a szabadságolások kiadásával voltak gondok, más hírek szerint 200 pilóta mondott fel ír munkaadójának. Egyre megy, ez a légi társaság saját felelőssége, jár a pénz, maga a Ryanair-vezés is azt mondta, nem próbálnak majd a vis maior mögé bújni. (Pedig először még úgy tűnt, amikor a francia légiirányítók sztrájkját emlegették)

Mivel a Ryanair nem tudja megoldani, hogy a törölt járat helyett pár órával előbb vagy később gépre ültesse az utasokat - ha meg tudná tenni, nem törölte volna a járatokat -, ezért biztosra mehet a hoppon maradt utas. Akkor is, ha később vagy korábban, de elutazott.

Kíváncsiságból kiszámoltuk, mi lenne, ha minden utas benyújtaná kártérítési igényét a Ryanairnek. Ha a 100 ezer utas él az igényével és úgy vesszük, hogy jellemzően a 250 euró jár a többségnek, töredéknek pedig 400 - mivel több a rövid útvonal - és 300 euró átlagösszeget veszünk alapul, akkor a Ryanair 30 millió eurót, vagyis több mint kilencmilliárd forintot fizethetne ki. Ez azért jelentős veszteség lenne még egy a legnagyobb európai fapados cég számára is. Azért abban biztosak lehetünk, hogy az utasok zöme nem kéri majd a 250 euróját. De legalább a Fapadosinfo olvasói ne tartozzanak ide! Számításaink szerint legalább kétezer budapesti utasnak is jár ez a pénz.

Végül, a Ryanair friss bejelentése arról szól, hogy a téli menetrendi időszakra leállítanak 25 repülőgépet, újabb 400 ezer utas érintett az ehhez kapcsolódó törlésekben, illetve menetrendmódosításokban. Nekik természetesen nem jár a 250-600 eurós kompenzáció, átfoglalhatnak, lemondhatják a foglalást teljes visszatérítéssel - plusz a Ryanair már említett 40 eurós ajándékvócserének örülhetnek. 

12 komment

Címkék: kártérítés törlés Ryanair

A bejegyzés trackback címe:

https://fapadosinfo.blog.hu/api/trackback/id/tr2512895152

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Fourre 2017.09.28. 12:40:35

Tegnapi hír, hogy 34 útvonalat törölnek, hogy 80ról 90+++-ra növeljék a pontosságot.
Kérdés az, hogy ha nem lesz utas akkor kikkel fognak repülgetni?

Amúgy jó cikk, biztos örül a flight refund is ennek a káosznak.

Vörös Rocktóber 2017.09.28. 14:26:47

@Fourre: nem a pontossag miatt torlik, az rizsa. azert torlik, mert nincs eleg szemelyzet a gepekre

Kánikula 2017.09.28. 15:51:12

azért a 40 júrós vócser is korlátozva van, karácsonyi időszakra nem vonatkozik és húsvétig fel kell használni. mondjuk ez egy gesztus ennek is örülni kell..

Pár hete még csak 120 pilótáról volt szó mostanra meg 200 hagyta ott? 6 hónap alatt mit tudnak tenni? átnyomják az elsőtiszteket kapitánynak vagy visszacsábítják a munkaerőt? Várják, hogy bedöljön a Norvegian vagy Airberlin?

Vagy átszervezik a szabadságolásokat jövőre?

Szopóágra tette magát rendesen, mert 120 ember nem hagy ott egy jó munkahelyet egyszerre..

aprópénz 2017.09.28. 15:54:11

@Vörös Rocktóber: Igaz. Meg a szabadságolás is kamu lehetett mert 150 pilóta simán lelépett a cégtől. Mondjuk a flightnak biztos kasza az ilyen szitu bár a ryanair is megérdemli a sorsát mert emberekkel szórakozik. Az tuti, hogy most 3-5-évre elintézte magát, mert elég sok utast vesztettek emiatt. Persze nem féltem őket mert maradt még 120 millió utasuk de azért nahh... akkor is megérzi a cég.

Online Távmunkás · http://onlinetavmunka.blog.hu 2017.09.28. 20:25:39

Szerintem a 40 eurós utalványt azért adják, hogy az utasnak eszébe se jusson kártérítést kérni...

Vajon másik járatra átültetéssel mennyire tudták tompítani a kárt? London és Dublin között legalább naponta 20 járatuk van, ha ott töröltek minden londoni reptérről egyet, akkor a többit akár össze is vonhatták, ha nem teltházas mind.

Zsokó 2017.09.28. 20:34:28

@Online Távmunkás: Nekem is adtak, pedig decemberi járatot töröltek, és kártérítésre nem volnék jogosult.

Kánikula 2017.09.29. 06:24:09

@Kánikula: Ja közben látom, hogy télen leáll 25 nyáron meg 10 gép. Szóval további kb napi 60-80 járat kiesik nyáron is, ez évekig kísérteni fogja őket.

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2017.09.29. 19:59:40

Remélem, beledöglik a Brájen ebbe az egészbe.A legtetvesebb banda, rosszabbak mint a Wiccer, pedig az sem kis szó.
Nem utaztam még velük, elég volt a híreket olvasni, de eztán meg pláne nem fogok, még ha ők fizetnének, hogy elvihessenek, se...
Remélem, a sok hülye utasuk nem fogja ezt elfelejteni.(Azért hülyék, mert valóban soknak csak az a fontos, hogy 30 euró legyen a jegy max, azt meg hogy ezért a halálba sz0patják őket, már 2 hónap múlva elfelejtik...)
És igenis passzírozzon ki mindenki belőlük minél több gempát! :D

cradbox 2017.09.29. 21:43:26

@geegee: Kedves Uram, ne legyenek illúziói. A most kieső bevételt a fizető utasoktól fogják bevételezni a későbbiekben, ez is csak egy üzleti vállalkozás.

M. Péter 2017.09.29. 22:36:45

A Ryanair úgy döntött, hogy mégis betartja a törvényt: www.bbc.co.uk/news/business-41445663

Darth Revan 2017.09.30. 20:11:22

Rossz hirek ide vagy oda, tegnap a ryanairtol vettem repjegyet :)
(Dublin-London)

Mondjuk ezen az utvonalon pont rengeteg versenytarsa van, de nem vagyok hajlando minimum ketszer annyit kifizetni
a torlesek meg nem erintik ezt a jaratot - egyelore :)

Kerek_moderatort_masikat 2018.07.23. 13:39:38

Csak kérdezem a cikk íróját.. A "munkabeszüntetés" nem "vis Major kategória a szabályozás szerint?

Mert ebben az esetben bizony maximum kárenyhítés jár, nem kártérítés, ami pedig a 40 EUR-os voucherrel akár meg is lehet...
süti beállítások módosítása