Átsuhanni a Csalagúton, gyorsan elvonatozni London belvárosából Párizs belvárosába akkor is élmény, ha csak száguld a vonat, meg van benne egy hosszú alagút. Akkor meg főleg, ha fillérekért lehet az Eurostarra jegyet szerválni.
Régóta mondogatjuk, hogy ha valaki nem járt még se Londonban, se Párizsban, de szívesen megnézné őket, érdemes összekötni a két várost. Nem csak azért, mert az Eurostar szuperexpresszel utazni nagyon kúl, átrongyolni a Csalagúton érdekes élmény. De praktikus szempontok miatt is. Londonba is vagy jó drága, vagy baromi sokáig tart bejutni a fapados repterekről és Párizsnál is csak Orly van közel, az oda közlekedő Transavia pedig néha olcsó, de biztos, hogy csak az egyik irányba jó a menetrendje.
Az Eurostarban többek között az a jó, hogy belvárosból belvárosba jár és két és fél óra alatt lenyomja az utat. Nem csak vasútbuznyákoknak érdemes kipróbálni, főleg ha árban is rendben van. Egy Budapest/Debrecen-Párizs-London-haza háromszög sokkal olcsóbban és kényelmesebben kihozható, mintha két külön utat szervezünk a két fantasztikus városba.
Mi a jó ár? A 39 euró, amiért sokszor vannak jegyek csúcsidőn kívülre, mindenképp az. Mindig legalább egy hónappal előre kell venni, másnapra 150-200 euró alatt ritkán vagy jegy, jól tudják tölteni a vonatokat. A 39 azonban messze nem az alja: volt és reméljük, hogy lesz egy olyan különleges lehetőség is, amivel akár már 19 euróért mehetünk ezzel a vonattal.
A Snap jegy közel másfél éve működik, de épp most, amikor megíródott ez a poszt, azt írják, hogy kis szünetet tartanak, de jönnek vissza, így legyen. Ennek az elég eldugott ajánlatnak az a lényege, hogy csak az utazás napját választhatjuk meg és azt, hogy délelőtt, vagy délután akarunk vonatra szállni. A konkrét vonatot a rendszer adja, nyilván azt, amelyikre a legkevesebb foglalása érkezik. Amúgy óránként jár, néha, csúcsidőben fél óránként.
Két nappal indulás előtt jön a mail, hogy melyik lett a vonatunk, de nyomtatni nem kell semmit, az appjukon tökéletesen működik a jegy tárolása. Nekünk utazáskor sem ellenőrizte hús-vér ember, a vonalkóddal átmegyünk egy kapun - mint újabban a reptereken, amikor a szeku felé indulunk, ennyi. Persze legalább egy órával indulás előtt kinn kell lenni.
Annyi érdekesség van még, hogy a Snap rendszerbe Facebook, vagy Twitter-profillal lehet csak belépni, viszont így az egész foglalás csak pár perc. Az olcsó jegyek két hónappal indulás előtt kerülnek fel a rendszerbe, aztán pár hét alatt szoktak elfogyni, nincs akkora hajsza értük.
Az még fontos, hogy gyerekeknek sajna nem vehetünk Snap jegyet, mert ha nagyon tele van a vonat, benne van a pakliban, hogy a rendszer végül szétülteti az utasokat. És ilyet gyerekkel nem tehetnek. És maximum 4 jegy vásárolható egy foglalással. Ha nincs Snap jegy, másfél-két hónappal előre szoktak lenne azok a bizonyos sima jegyek 39 eurótót, de ha retúrt veszünk, ez 29-re csökkenhet (vagyis retúr 58).
Az utazás amúgy főleg a miatt érdekes, hogy nagyon gyorsan megy a vonat, a táj suhan, a feliratokat nem lehet elolvasni. Nincsenek nagy hegyek, semmi extra, aki ment már ilyennel, annak semmi különös, a Csalagút is inkább attól élmény, hogy tudjuk, hol járunk. Egy nagyon hosszú alagút az egész, a tenger nem látszik a kijáratoknál, de a francia oldalon az erős biztonsági intézkedések, a rengeteg határőr, járőr, feltűnik a vonatból is.
Az üléseknek csak a színe Ryanair, amúgy valamivel kényelmesebbek, mint a repülőn.
Utolsó kommentek