FAPADOS TIPPEK, TRÜKKÖK, ÉLMÉNYEK

emailicon.png Vélemények, tapasztalatok,
sztorik ide jöhetnek: 
fapadosinfoblog@gmail.com

Facebook

Utolsó kommentek

Címkék

10 éves (1) 15 év (1) A321 (2) A321neo (1) admin díj (1) Aegean (1) Airbnb (2) airbus A321neo (1) Air Asia (1) Air France (4) ajándék (2) Akaba (1) akció (18) alapok (1) alapszabályok (1) Alhambra (1) always getting better (1) Amalfi-part (3) Ammán (1) amman (2) Andalúzia (1) apartman (1) app (2) arabok (1) Arad (1) árazás (1) árcsökkenés (1) áremelés (2) árkörkép (3) ármustra (5) Athén (5) átirányítás (1) átszállás (3) autóbérlés (7) automata utasfelvétel (1) Azori-szigetek (5) bádogsátor (2) bádogterminál (5) Baku (1) balatoni menetrend (2) baleset (1) balhé (1) balkáni útvonalak (2) bankkártyacsalás (1) Barcelona (2) Bázel (1) bázis bezárása (1) Bécs (1) becsekkolás (1) bénázás (1) Bergamo (1) Bergen (2) Berlin (1) beszállókártya (1) beszámoló (1) Birmingham (1) bíróság (1) biztonság (1) biztonsági ellenőrzés (4) blama (1) blöff (1) Blue Lagoon (1) Bordeaux (3) Bosznia-Hercegovina (1) botrány (1) Bruges (2) Brusseles Airlines (1) Budapest-Belgrád (1) Budapest Airport (9) Budport (4) buliturista (1) bunkóság (4) büntetés (1) buszjegy akció (1) busztranszfer (1) camper (1) castellón (1) Chania (1) Cinque Terre (1) Ciprus (7) ciprus (1) Cork (2) Costa Brava (1) couchsurfing (1) csekkin (1) csőd (2) csomag (1) csomagdíjak (2) csomagellenőrzés (1) csomagszabályok (29) Dánia (1) DCC (1) Debrecen (6) devizaátvátós trükk (1) díjemelés (2) Discount Club (1) Doncaster (1) drón (1) easyBus (1) easyJet (21) Egyiptom (2) egynapos repülés (2) egyszer megéri (1) Eilat (4) Eindhoven (1) elhagyott poggyász (2) emelt díjas ügyfélszolgálat (1) értelmetlen szolgáltatás (1) észak-ciprus (1) Eszék (1) Eurostar (1) évforduló (1) fapadosok árazása (2) fapados buszok (1) fapados kódex (1) Fat Track (1) felvásárlás (1) Ferihegy (12) Ferihegyi busz (2) Fez (1) fillérekért (6) Finnország (2) fjord (1) Flibco (1) Flixbus (2) Flybe (2) FlyNiki (1) Foci EB 2016 (5) Folegandrosz (1) fontos tudnivalók (1) főszezon (1) Francia Riviéra (4) Frankfurt (2) Fuerteventura (6) Funchal (1) futás (1) futópálya-felújítás (1) Gatwick (1) géplekésés (2) géprohamozás (1) Germanwings (1) Gibraltár (1) görög csőd (1) Görög szigetek (5) Granada (2) Gran Canaria (3) GVH (1) gyerektelen utazás (1) Győr (1) gyorsjelentés (1) hányinger (1) hasznos infók (1) hatalomváltás (1) határzár (1) helyleosztás (3) Hertz (1) hitelkártya költség (1) Hollandia (1) Holt-tenger (1) horror (3) hosszú hétvége (1) hosszú távú fapados (1) hotel (1) Huelva (1) információ (1) ingyen wifi (1) Írország (1) Isztambul (3) Izland (12) Izrael (5) járatindítás (1) járatmódosítás (3) járat megszűnés (2) jegyárak (1) jegymustra (1) Jeruzsálem (1) jófejség (1) Jökulsarlon (1) Joon (1) Jordánia (2) jótanácsok (2) kacat (1) kamu (1) kamuakció (1) Kanári-szigetek (8) Kannonkoski (1) karantén (2) kártérítés (7) Kassa (1) katasztrófa (5) Kavala (1) Kazahsztán (1) kedvenc városaink (5) kényelmetlenség (9) kert (1) kés (1) késés (7) kézipoggyász (5) Kirkjufell (1) Koppenhága (1) koronavírus (9) kósz (1) Kotor (1) Kréta (2) Kükládok (1) kutya (1) kvíz (1) Lamezia (2) Lanzarote (4) Lappföld (1) last minute (2) Laudamotiob (1) laudamotion (1) La Palma (2) légikatasztrófa (3) legjobb helyek (1) legjobb reptér (1) Legoland (1) lehúzás (17) lényeg (1) Lipari-szigetek (2) Lisszabon (4) London (6) Lufthansa (3) Lugano (1) Luton (3) luxus (1) lúzerség (1) Lyon (1) Maastricht (3) Madeira (3) magyar (1) Malaga (1) Malév (2) Malév GH (5) Mallorca (2) Malpensa (1) Málta (2) Marákes (2) Marokkó (2) Marrákes (2) Mastercard lounge (3) MÁV (2) megszűnő útvonal (5) megújulás (1) mellékhelyiség (1) Mélosz (3) menekültek (1) mentőár (1) Michael OLeary (2) mikonosz (2) Mikulás (1) MiniBUD (4) Miskolc (1) mocsokságok (1) módosítható jegy (1) mökki (1) Monaco (1) Monarch (1) Montenegro (1) munkakörülmények (1) Nagyvárad (1) National express (1) Nizza (3) nők (1) Norvégia (3) Norwegian (3) nyaralás (3) nyaralójáratok (2) nyári akció (1) nyári menetrend (1) nyár 2020 (2) óceán (1) óceanárium (1) Olaszország (1) olcsó jegyek (20) olcsó szállás (1) Onnibus (1) összehasonlítás (5) őszi szünet (1) otthagyott csomag (1) óvintézkedés (1) Páfosz (1) Pafosz (4) panasz (1) parasztvakítás (1) Párizs (4) parkolás (2) Pécs (1) Pegasus Airlines (1) petíció (1) Petra (1) pilótahiány (1) Pisa (1) Pizzo (1) poggyász (4) Polskibus (1) Popstrand (1) Porto (3) Portugália (3) Positano (1) Premier Hub (1) Premier Inn (1) prémium szolgáltatások (2) priority (1) Privilege Pass (2) profit (2) profit warning (2) rendszerező (1) repjegy (1) reptér (2) reptéri alvás (1) repülési tilalom (1) repülőtér (3) részeg (1) Reykjavík (1) romantika (1) Ronda (1) Rovaniemi (1) Ryanair (83) Saint Tropez (1) Santander (1) Sanyolország (1) Sao Miguel (1) Schönefeld (1) Scilla (1) Sevilla (2) Skócia (2) Skót Felföld (2) sorbaállás (1) Southend (2) Spirit (2) spórolás (1) Stansted (1) Stavanger (1) strand (1) Stromboli (1) Svájc (1) szabályváltozás (1) szakszervezet (2) szállás tippek (2) Szaloniki (1) Szantorini (1) Szarajevó (1) Szardínia (2) szavazás (2) szeku (1) Szentpétervár (1) szétültetés (5) szexista (1) Szifnosz (2) sziget (2) szinte ingyen (1) Szófia (1) szolgáltatások (4) sztrájk (6) sztyuvi (2) szülinap (1) Tampere (2) Tel-Aviv (2) téli menetrend (1) Tenerife (3) tengerpart (1) Terceira (1) térkép (1) terrorveszély (3) teszt (3) tévhitek (1) tömeg (1) törlés (19) Transavia (3) Transmediterranea (1) transzatlati járatok (2) Travelodge (1) trükközés (2) túlértékelt (1) túra (1) türelmi idő (1) tuti tippek (1) ufb (3) ügyfélszolgálat (2) újraindulás (1) új festés (1) új járat (8) új menetrend (8) új útvonal (11) Ukrajna (1) ülőhelyleosztás (4) ultrák (1) utasjog (2) utasszívatás (7) utastájékoztatás (2) utazási iroda (3) útdíj (2) útlevélellenőrzés (1) utószezon (1) üzleti utasok (1) valencia (1) Valentin-nap (1) változás (1) Váradi József (4) vasút (1) vécéhasználat (1) Velence (3) Velencei-tó (1) Velence Korzó (1) verseny (1) visszatérítés (3) vis maior (1) Vueling (2) vulkán (2) WDC (1) West Fjords (1) wifi (1) Wizz Air (117) Wizz kártya (3) Wow (1) Yumurdzsak (1) Zadar (1) Címkefelhő

Ilyen az, amikor mindenki repül, csak a Wizz hagyja ott az utasait

2017.07.18. 20:39 Fillér B. Gusztáv

Egy mai törléses sztorin szemléltetjük, mikor a legnagyobb szívás a fapados. Burgaszból ma minden légitársaság elvitte a néhány órás reptérzár miatt szopórollerre pattant utasait, kivéve a Wizz Airt. FRISSÍTÉS: kiderült, hogy mit láttak az utasok, mennyire gyenge volt megint az infomációáramlás, mekkora volt a fejetlenség.

Még mielőtt jön a szokásos hőzöngés: ez nem fika, hanem figyelmeztetés, hogy minden tudja, mire számíthat, ha valami grimbusz van. Megtörtént eset, szokásos fapados reakció. Ritkán van ilyen, de aki beleszalad, nagyon ráfázik.

Kedden reggel tehát két Wizz-gép is menetrend szerinti tartott Burgaszba, az egyik Katowicéből, a másik Budapestről. Menetrend szerint utánuk kellett volna érkeznie a Smartwings charterjáratának Brnóból, de hamarabb ért bolgár légtérbe, a Wizz gépek elé sorolták. A chartergép rendben földet ért, de a fékezésnél műszaki gondjai adódtak, oldalra lesodródott a futópályáról a füves területre.

Hamar kiderült, hogy nincs senkinek sérülése, de a gépnek segítségre lesz szüksége, hogy visszarántsák a pályára, mielőtt elviszik átvizsgálni. Az előírások szerint a futópályát azonnal lezárták. A pesti Wizz-gép a Flightradar24 animációja szerint már ráfordult a siklópályára, amikor az előtte leszálló géppel az incidens történt. Meg kellett szakítania a leszállást és előbb körözni kezdett, majd kitérő reptérre ment. Arról fogalmunk sincs, hogy miért a távoli Szófiába - a katowicei a közeli, szintén tengerparti Várnában szállt le.

burgasz_flightradar.jpg

Ilyen helyzetben a Burgaszba tartó utasokat átbuszoztatják a célállomásra, tehát az odaúti utasok is megszívták azzal, hogy Szófiában tette le őket a gép, nem Várnában. Még jobban ráfázott viszont, aki Burgaszban várta a gépét, hogy Budapestre utazzon, nekik csak kiírták, hogy törölve. Nem lehetett tudni, hogy meddig tart a pályazár, ami másik pálya hiányában reptérzár is egyben, a Wizz irányítója mindenesetre úgy döntött, hogy a gép nem vár sokat, üresen visszarepül Szófiából Ferihegyre, aztán folytatja a napi programját. El is ment egy óra késéssel előbb Algheróba, majd Faróba.

A Burgaszban várakozóknak tehát törlés. Ilyenkor fapados a légitársaság annyit ajánl fel, hogy a következő járatra feltesz, vagy visszaadja a jegy árát. Ezen a járaton különösen sokan szívták meg, mert nyaralójárat lévén döntően hazafele utazó magyar turisták lehettek rajta. Nem látjuk nyomát, hogy mentőgép indult volna értük és az utas, akitől az információt kaptuk a törlésről, már elindult Szófiába. Így nem lehetünk biztosak abban, hogy mit kínáltak fel a Burgaszban rekedt utasoknak. De általában a fentieken túl mást nem nagyon szoktak, ebből indulunk ki. Ha mégis, örömmel egészítjük ki a posztot.

Ha a fapados töröl és ott hagy, akkor az utas utólag kérheti a törlés miatti szállás és kajaköltsége megtérítését, plusz ott lehet a pénzbeli kártalanítás lehetősége is. Esetünkben kétesélyes, hogy ilyen lesz-e. A Wizz számára teljesen egyértelmű vis maiorról van ugyan szó, lezárták az orruk előtt a repteret órákra. De mivel az összes többi szolgáltató - kivárva a zárás végét - elvitte az utasait, felmerülhet a Wizz felelőssége is. Erről majd megkérdünk jogi szakértőt.

Ez az érkező lista.

burgasz_divert.jpg

Szinte mindenki Várnába ment kitérőre, érdekes. A Londonból két órával később érkező Wizz-gép Plovdivba divertált, de annak ellenére visszament üresen Londonba, hogy már lehetett tudni, rögtön vége a pályazárnak, kicsivel dél után megnyitott a reptér. Igaz, a szerencséseknek csak pár órát kellett várniuk, Londonba van délutáni járata is a Wizznek, nem két nappal később jön a következő gép, mint Budapestre.

Az induló utasok ezt látták:

burgasz_cancelled.jpg

A lényeg tehát, hogy a Wizz visszareptette a bázisaira üresen a gépeit, ott hagyta az utasokat, nem vállalta, hogy az akár sok órás késést görgesse a nap további járataira is. A többiek dél után, amint megnyílt a reptér, átrepültek Burgaszba és elszállították az utasaikat. Volt köztük fapados is, a Norwegian, de a többségük charter, nekik sok másik járatuk nemigen volt ma.

A Wizz-utasok lényegében abból választhattak, hogy átiratkoznak a két nappal későbbi járatra (ha a Wizz nem ajánlott szállást, utólag akkor is kifizeti az utasnak), vagy megoldják maguknak a hazautat. Azt viszont nem fizeti ki a Wizz, ha valaki vesz egy utolsó pillanatos repjegyet egy másik légitársaság járatára. Opció lehetett még elbuszozni Szófiába, ahonnan holnap (másnap, szerdán) reggel van Wizz-járat Budapestre, arra pedig természetesen átírt mindenkit a Wizz díjmentesen. A szállást ekkor is ki lehet fizettetni, talán a buszt is. Mi mindenesetre - hacsak nincs itthon sürgős dolgunk itthon - ejtőztünk volna még két napot a tengerparton, aztán levertük volna a szállás és kajaköltséget a légitársaságon.

Ennyi a történet, ilyen nagyon ritkán fordul elő, a Burgaszban várakozóknak iszonyatos balszerencséjük volt azzal is, hogy a bajba került chartergép épp a Wizz előtt szállt le. A Ryanair és az easyJet is valószínűleg ugyanígy reagált volna, a tanulságokat érdemes levonni, minden útra B-tervvel készülni. És lehet szavazni is: elfogadható-e az, amit a Wizz tett?

FRISSÍTÉS: egy komment, amiből kiderül, másfél nap várakozás után ment értük egy gép, de erről sem sikerült megfelelő tájékoztatást adni, teljes volt a fejetlenség.

"No az volt a sztori, hogy az utasok várakoztak a beszállásra, ami csak nem kezdődött el, aztán tényleg csak annyit láttak, amit írtatok, hogy törölt a járat. Senki semmilyen infót nem közölt velük. Mivel a gépen jött volna haza egy utazási iroda csoportja is nekik az iroda azt mondta, hogy valószínűleg másnap haza viszik őket. Aki szemfüles volt elcsíphette ezt az infót, aki nem, az továbbra sem tudott semmit. Én itthonról segítettem az ott rekedt ismerősöknek.
Megnéztem a Wizz honlapját. A törölt járatok listája fölött ott volt az infó, hogy lépj be a fiókodba és ott ingyenesen tudsz foglalni helyet másik járatra. Beléptem, de baromira nem volt ilyen lehetőség. Le volt zárva a foglalás és semmit nem lehetett csinálni vele. Jó, mondom nézzük a telefonos ügyfélszolgálatot akkor. Megkerestem a számot, ami emelt díjas. Percenként 250 Forintért hívhatod őket, hogy megtudd hogyan fogják teljesíteni az általad megvásárolt és már régen kifizetett szolgáltatást.
Pár csöngés után felvették a telefont. Az ügyintéző konkrétan bunkó volt. Mondom mi a probléma, Burgaszban maradtak az ismerősök, nem tudtam átfoglalni nekik a felületen. Azt mondja persze, hiszen törölték a járatot. Jó, mondom nyilván pont a törlés miatt akartam átfoglalni és az oldaluk szerint ott kell csinálni. Azt mondta nem baj, akkor sem lehet. Mondom oké, mi a megoldás? Mire mondja, hogy át tudja foglalni a négy nappal később induló járatra. (A két nappal később induló tele volt) Oké és mit csináljanak négy napig Burgaszban? Mondom ott a reptéren azt rebesgették, hogy másnap lesz egy mentesítő gép. Ő nem tud róla, akkor érdeklődjenek a reptéren. Mondom oké, de ott nincs Wizz iroda, mégis kitől érdeklődjenek. Ő ebben nem tud segíteni, csak ennyit tud csinálni. Oké, elköszöntem, ennyi.
Közben már látszott a másnapi ferihegyi érkező járatok között egy Wizz gép Burgaszból. Pár perc múlva mondom felhívom őket megint. Ekkor már egy másik, jóval kedvesebb ügyfélszolgálatoshoz kapcsoltak. Mondom megint mi a probléma. Ő már mondta, hogy másnap 11-kor haza hozza őket egy gép. Mondom ez biztos? Mert ugyan látszik az érkező gépek között, de öt perccel ezelőtt a kolléganője azt mondta, hogy nincs ilyen gép. Azt mondta, hogy biztos nem jutott még el mindenkihez az info. De szerinte ez elég jó információ, menjenek ki reggel a repülőtérre és ott majd figyeljék az induló járatokat."

 

 

 

53 komment

Címkék: törlés Wizz Air

A bejegyzés trackback címe:

https://fapadosinfo.blog.hu/api/trackback/id/tr8812672789

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

csadeev 2017.07.18. 22:17:56

Nem az a story, hogy regebben nem volt penz potgepre, de mostmar van ilyen? Mert ez esetben szerintem rendben van, hogy rogton tovabbmentek a gepek, csak ugye illett volna mentesito jaratot kuldeni, amikor van ra szabad kapacitas.

A kovetkezo gepre egyebkent, hogy pakoljak fel garantaltan azt a +150 embert? Atlagosan 82 % toltottsegen repulnek a Wizz gepek, ergo meg egy A321-re se ferne fel mindenki.

csadeev 2017.07.18. 22:32:15

@csadeev: megneztem 89% a legfrissebb Wizz load factor adat, a 82% evekkel ezelotti.

Sofiaba valoszinuleg azert szalltak le a gepek, mert az egy Wizz hub. Nem betervezett landolaskor, ha jol tudom nem ket filler kifizetni a repterhasznalati dijakat. Mivel Szofiaval le van szerzodve a Wizz, nyilvan joval kedvezobb aron tudjak lerakni a gepeket. A masik dolog, hogy Sofiaban valoszinuleg vannak Wizz transos buszpartnerei a cegnek, igy a foldi szallitas is talan konyebben megoldhato.

Fillér B. Gusztáv · http://fapadosinfo.blog.hu 2017.07.18. 23:02:38

@csadeev: nem garantálnak semmit, aki nem fér, megy a következővel. de nincs az 150, a többség elmegy valahogy hamarabb.

2016-os LK: 90,1%

Másik gép Várnába tért ki, ahova régóta repülnek és most lesz pár nap múlva bázis. A harmadik meg Plovdivba, oda nem repülnek. Valami nem stimmel a gondolatmenetben :)

ordasbacsi 2017.07.19. 00:19:22

Érdekes, hogy a július 10.-i Tenerife-Budapest járatról meg semmit sem írtatok. Pedig az is elég nagy szívás volt a vihar miatt Pozsonyba kikötni. W62494. Aznap este vagy 10 járat körözött órákig BUD körül csak a tenerifei gépnek kellett leszállni. Gondolom fogytán volt a kerozin.

cradbox 2017.07.19. 00:23:16

Igen ez egész életszerű hogy az átlagutas becsomagolva visszamegy a tengerpartra és nekiáll mondjuk 2 gyerekkel szállást keresni. Ez ilyen, 6990 forintért vállalni kell a kockázatot.

svajcineger 2017.07.19. 03:26:45

@ordasbacsi:
Mit lehet egy viharról írni?

ordasbacsi 2017.07.19. 08:05:18

@svajcineger: Nem is a viharról, hanem hogy miként kerültek haza az utasok.

mrperfect 2017.07.19. 09:53:15

nem értem mi ebben olyan nagy dolog.. ha a wizz töröl egy járatot (nem saját hibájából) akkor miért lenne kötelessége megoldani az utasok szállítását? sajnos ilyen előfordul, mindenkinek meg kell tudni oldani a hazajutást máshogy.. ez is tipikus magyar mentalitás, hogy ha valami gebasz van akkor csak állunk mint a hülye és csak hőbörögni tudunk és mást hibáztatni ahelyett, hogy felnőtt ember módjára megoldanánk a problémát

ap · http://premiumlivesets.hu 2017.07.19. 10:04:06

én egyet nem értek.. tegyük fel kisgyerekkel vagyok, nyaralás végén fizunap előtt. lóvém nincs, itthon maradt rokon nincs, ismerősöknek nincs hirtelen felszabadítható több tízezer forintjuk. magyarán átlagmagyar :D
jönnék haza, a gép törölve, miből finanszírozom meg egy világvégi helyen (követség sincs) a többnapos szállást, étkezést? oké hogy utólag talán kárpótol a társaság, nade addig?

saks 2017.07.19. 10:08:03

@mrperfect: gondolom te is egy családnélküli (gyerekek, feleség, egyéb pluszok) pénzes kis zseni vagy, aki világfi módjára kicsapja a tömött hitelkártyát és ha kell körbeutazza a világot, de ő megoldja.
Egyébként meg a fapados repülés is egy szolgáltatás, aminek vannak kötelező alapszabályai, pl. hogy nem hagyom szarban az ügyfeleimet, mert legközelebb inkább nem hozzám jön szolgáltatást vásárolni, hanem a konkurenciához, sőt ha híre megy (és híre ment), akkor mások alapból már oda se mennek. Egy felelősen gondolkodó üzletember/cég egyszerűen nem csinálhat ilyet. Erről szól a PR.

crln 2017.07.19. 10:14:38

"Fapados" Tényleg nem értem a felháborodást. A pénztárnál bezzeg senki sem reklamált előtte , hogy miért ilyen olcsó.... Ennyi pénzért ennyi jár. Akinek nem tetszik nézzen más légitársaságot.

Kipper 2017.07.19. 10:25:43

@mrperfect: Azért, mert a jegy megvásárlásával szerződést kötöttünk: én fizetek, ők meg elvisznek valahova. Ha valami közbejön, az ő feladatuk megoldani.

Ennek egyébként semmi köze a magyar mentalitáshoz, Londoban ugyanúgy elvárja az utazóközönség, hogy orvosolják a problémát.

Kipper 2017.07.19. 10:32:05

@crln: Ha valaki nem 7 ezer ft-os jegyet vett ugyanerre a járatra, hanem last minute üzleti útra kicsengetett 70 ezret, akkor más jogok illetik meg? Vagy ha veszel egy tv-t akciósan, féláron, akkor más garancia vonatkozik rá? A termék ugyanaz, csak az árcimke tükrözi a pillanatnyi értéket.

crln 2017.07.19. 10:40:46

@Kipper: Ha akciósan vetted akkor az akciós árat kérd érte vissza, ne a teljeset.

Kipper 2017.07.19. 10:48:34

@crln: Ez jogos.

Utazás esetén én magát a terméket kérném, elvégre el kell jutnom A-ból B-be. (Persze ez nemn mindig opció: iskolakezdés előtt egy nappal kis családom Bp-en hagyta a Wizz; ekkor a 3 nappal későbbi hazaút nem megoldás.)

KUHULIN 2017.07.19. 10:50:23

@ap: "én egyet nem értek.. tegyük fel kisgyerekkel vagyok, nyaralás végén fizunap előtt. lóvém nincs, itthon maradt rokon nincs, ismerősöknek nincs hirtelen felszabadítható több tízezer forintjuk. magyarán átlagmagyar :D"
Irány a Balaton. Onnan stoppal is haza tudsz menni! :P

Jóska Pista 2017.07.19. 10:53:38

6900 forintos jegy? Meg is veszi akinek mindegy mikor, mindegy hova, csak repüljön.
De aki adott időben, adott helyre utazik, annak a fapados is borsos. És kifizeti, mert nincs más alternatíva.

Úgyhogy te barom, ne gyere azzal, hogy olcsó, mert nem az.

Jóska Pista 2017.07.19. 10:55:00

Egyébként Burgaszba nem a csóró fajta megy repülővel, az busszal utazik.

mt85 2017.07.19. 11:04:02

"(ha a Wizz nem ajánlott szállást, utólag akkor is kifizeti az utasnak)"

Engem érdekelne, hogy ez pontosan hogyan működik, ha valakinek van több infója és megosztaná, annak nagyon örülnék! Hosszú hónapok levelezése / emelt díjas telefonálása kell hozzá, vagy viszonylag simán megy egy hasonló helyzetben?

maxval a mélyelemző birca · http://bircahang.org 2017.07.19. 11:33:07

Biztosítást kell kötni a repjegyre, ez az egyetlen megoldás.

maxval a mélyelemző birca · http://bircahang.org 2017.07.19. 11:35:17

@Jóska Pista:

BG-ban a magyar alsó középosztály megy, akiknek sosincs elég pénzük. A fapados repülőjegy időben megvéve még OLCSÓBB is, mint a busz vagy a vonat.

Budapest-Szófia-Várna busszal kb. 15 ezer Ft.

Duplaxiii 2017.07.19. 12:33:13

Jelzem, semmi kapcsolatom nincs ezzel a témával, nem repülök, nem ismerem ezeket a fapadosokat.
De feltünt, hogy az utóbbi hetekben tendenciózusan jelennek meg posztok cikkek a Wizzair szolgálatások problémáiról.
Csa erről soha nem olvastam egyetlen más szolgáltató vélhetően szintén előforduló hibáiról, problémáiról.
Valaki elmesélni mi van a tervszerű lejáratási kampány hátterében?
(Mett nem életszerű, hogy hirtelen előkerül ennyi gond ugyanarról a cégről és ennyi károsult kezd azonnal posztolni és ezek meg mindig az index címlapjára kerülnek...)
Köze lehet, hogy egy magyar cégről van szó? Valami üzleti vita? Vagy megbántottak egy indexes munkatársat?

Jóska Pista 2017.07.19. 12:38:01

@maxval a mélyelemző birca: légyszíves mutass nekem egyetlen wizz jegyet Burgaszba, 15 ezer alatt.

DrSWAG_InstaProfessorOfYolo 2017.07.19. 12:56:38

@ap: jo hulye vagy ha annyi penzed nincs, marmint kartyan nem muszaj keszpenzben, aki kulfoldre megy nyaralni,annak ne legyen mar problema hogy fizunak elott van

vuvuvu2 2017.07.19. 12:58:23

felesleg a sok szájkarate.
keresni kell egy megfelelő céget, aki majd segít begyűjteni a kártérítést. ők pl. elég ügyesnek tűnnek:
flight-refund.eu/hu/

Benbe · http://www.benbe.hu 2017.07.19. 12:59:43

@saks: Felelőtlenség úgy elindulni, hogy az ilyen, előre nem látható eseteket esélyetek sincs pénzügyileg kezelni. Sőt, felelőtlenség üres bankszámlával egyáltalán bárhová nyaralni menni. Ez az a tipikus eset, amikor olyan dologra költöttél, amire nem volt elég pénzed. És ez a te felelőtlenséged volt.

ap · http://premiumlivesets.hu 2017.07.19. 13:26:21

@DrSWAG_InstaProfessorOfYolo: sejtettem, h vki megragadja a lényeget és oltogatni kezd egy elméleti kérdés kapcsán...

freddy_m · http://feri.szikla.hu 2017.07.19. 13:39:28

Pár évvel ezelőtt az Eazy törölte egy london-budapest járatát a hó miatt. Kénytelenek voltunk venni iszonyat drágán egy jegyet Bécsbe. Kifizették a különbözetet. Igaz, verni kellett az asztalt hónapokig.

AutoFocusHu 2017.07.19. 13:40:15

@Duplaxiii: Nem kell emögött amúgy ezt sejteni feltétlenül, Bp a legnagyobb Wizz bázis, emellett naponta ők viszik a legtöbb magyar utast BUD-ról, ezek miatt is velük van értelemszerűen a legtöbb probléma itthon.

Ez önmagában is indokolhatná a sok hírt és megjelenést, de azért a sokszor közel sem ügyfélbarát hozzáállás rátesz egy lapáttal erre - és amúgy a több megjelenő róluk szóló sztori, főleg ha pörög a neten, újabb sérelmeket hoz elő, azt is megírják, újra sztori lesz stb.

asdf 2017.07.19. 13:50:38

Es ma jon meg egy, mert kijottek az uj kezipoggyasz-szabalyok :)

Jóska Pista 2017.07.19. 14:08:43

@maxval a mélyelemző birca: 2-4 hónappal előre szoktam jegyet venni.

Sajnos nincs semmi dolgom Eindhovenben, ezért nem tudom kihasználni a 6900 forintos jegyet.

Dr. Fotos 2017.07.19. 14:21:59

@mt85: Minket Madridban hagyott a gep mikor Budapesten az iranyito toronnyal gond volt 2010 Decemberben. A repteren kellett kerni egy panaszos formanyomtatvanyt, kitolteni es utana email-ben jelentkeztek nalam. Elkuldtem nekik a szamlak fenykepeit, a szamlaszamom es atutaltak a lovet. Kajalasok blokkjait is atkuldtem. Sot, mivel hazafele nem fertem fel a kovetkezo gepre, csak Kolozsvarra tudtam csak repulni az onnan hazahozo vonat jegyet is kifizettek.

Ostara 2017.07.19. 14:37:08

@vuvuvu2: Az én ügyem is a flight refundnál van. Eddig minden ok.

saks 2017.07.19. 15:12:27

@Benbe: Pusztán csak a lényeget nem sikerült felfognod, ezért lassan mondom, figyeld a számat: Egy piaci alapon működő szolgáltató ilyet nem csinálhat az ügyfeleivel, különben nem lesznek ügyfelei.

Válasszunk · http://valasszunk.blog.hu 2017.07.19. 15:12:39

@Fillér B. Gusztáv: Sok minden stimmelne benne, csak nem 1 dimenziós a kérdés. Bizonyára emlékszel amikor egy adott súlyos incidens kapcsán sokszor volt vitánk, hogy szerintem az megkérdőjelezi sok LCC biztonságát. Ez az volt, amikor a Ryanair több gépe jelentett Maydayt üzemanyaghiány miatt, mert kevés volt a tartalék és mindegyik ugyanarra a kitérőre ment. Az ottani sort nehéz lett volna kivárni így fogyott el az üzemanyag...

De ha ezért jön a Mayday vagy a pan-pan és kapnak elsőbbséget a vészhelyzet miatt, akkor a többi hasonlónak tovább kell várnia és nagyobb eséllyel fogy el az üzemanyag. Ha pedig Maydayig eljutnak az azért gond, mert a Mayday közvetlen életveszélyt jelent. Ha indokolatlanul mondják be és ezzel más vészhelyzetben lévőt késleltetnek az is életveszély. Ha valóban veszély van és ebből bármi baj van, akkor könnyen lehet, hogy a baj miatt újabb repteret kell lezárni... Szóval dőlhetnek a dominók. A 3 Mayday egy ügyben gyakorlatilag 1 helyen baromi félelmetes volt.

A kitérőn való várakozás kapcsán ugye lehet ez a plusz vészhelyzet, de ekkor is, és felszállásra várakozva is gyűlhet a késés amit maguk előtt görgetni is pénz.

Nem csak egy kitérő reptérrel számolnak, és pontosan megvan mikor melyiket kell választani. Ebben a kivel milyen a viszony, milyenek a költségek, stb. is játszik de az is, hogy hol mekkora a sor, mi a jobb üzemanyag, idő, stb. szempontból.

Válasszunk · http://valasszunk.blog.hu 2017.07.19. 15:23:48

@saks: Nem, itt te vagy aki nem fogja fel a lényeget.

Három opció van:

1. Amit az ügyfél kér fizesse is ki alapon árat emelsz.
2. Csak annyit adsz amit ki is hajlandó fizetni.
3. Mivel a bevétel nem fedezi a költségeket csődbe mész.

Ügyfélként 4 opció van.

1. Kifizeted, hogy a szolgáltató szétteríti a kockázatot az ügyfelei között.
2. Kicsit drágábban kifizeted, hogy a biztosító teríti szét a kockázatot kevesebb ügyfél között.
3. Tartalékot képezel és magad kezeled a kockázatot. A tartalék képzés költségét hozzácsapod az utazás árához.
4. Szívsz amikor a kockázat bekövetkezik.

Igen, részben ilyen kockázatoknál is ezek a választási lehetőségek. De a "hopp lezárták az utat, nem jutok ki a reptérre" és sok más helyzetnél is ezek az opciók vannak.

Olyan opció nincs, hogy senki sem fizeti ki a kockázatot, de azt majd valami megoldja, mert te azt hiszed a piaci alapon működő szolgáltató az egyenlő a csodatevő dzsinnel.

És lesznek ügyfelei. Egyszerűen azért, mert az LCC abból él, hogy az utas nem akarja megfizetni pl. a kockázatok szétterítését és sok mindent. Azaz LCC szinten a konkurencia is csak véletlen szerencse esetén fogja megoldani a gondot. Az utas pedig nem akar olyan légitársasággal utazni ami szétteríti a kockázatokat.

Mert akkor már jön az, hogy a fenntartandó kényelmi extrák (akkor is költség fenntartani, ha te nem használod) és sok más árát is terítsék ki, azt meg a hálózatos légitársaságok csinálják egész más árképzéssel. És az az ember akinek a vállalt kockázat kezelésére sincs vészhelyzetben elérhető tartaléka (akár folyószámlahitel, akár a minimális forgalommal használt hitelkártya, akár az esetre képezett céltartalék, akár olyan akitől erre kérhet pénzt) az a drágább jegyet sem fogja tudni megfinanszírozni.

vuvuvu2 2017.07.19. 18:08:40

@Ostara: nagyon helyes. sajnos a legtöbb utas nincs tisztában a jogaival, ezért számos esetben átvágják őket a cégek. a fenti kommentek 99%-ában is tudatlanság van jelen az utasjogok tekintetében. be kell hajtani a pénzt a fapadosokon is, és minél több utas fordul kártérítésért, annál jobb. előbb-utóbb nem fogja megérni, hogy az utasokat otthagyják, meg átutaztatják burgaszból szófiába várna helyett.

NNorbert1977 2017.07.19. 18:47:22

Flightradar24 adatbázis szerint volt ma egy rendkívüli wizz járat Burgaszból Budapestre, talán ezzel hozták haza a tegnap ottragadt utasokat. (www.flightradar24.com/reg/ha-lwl, www.flightradar24.com/flight/w62480 ) De fájóan hiányzik a cikkből a wizz hivatalos kommentje. Talán akkor nem lenne ennyi találgatás.

Fillér B. Gusztáv · http://fapadosinfo.blog.hu 2017.07.19. 20:28:07

@NNorbert1977: mennyi találgatás? és: van amire érdemes rákérdezni, van amire nem, ennél szerintem nem volt, a történet magáért beszél. de így is és mindig ott van a lehetőség, hogy ha mondandójuk van, leírjuk, sokszor előfordult már. most nem volt. én megértem. mit tudtak volna kommunikálni? de ügyesek vagyunk, hogy másfél nap után küldtünk egy mentőjáratot? bocs, de nem volt tartalék a rendszerben, a ma küldött gép a földön volt másfél napig, miközben az utasok ott szoptak?

John Heard 2017.07.19. 21:04:48

Most beszeltem egy ismerosommel: Manchester-Bucharest LH-AUA-val. Becsben volt az atszallas, de toroltek a VIE-OTP jaratot. A Lufthansa atfoglalta egy Varson keresztul repulo bukaresti gepre, es ugyan kerulovel, de meg aznap ejfelkor leszallt Bukarestben. Na, ez az ugyintezes!

maclover 2017.07.20. 03:11:02

No az volt a sztori, hogy az utasok várakoztak a beszállásra, ami csak nem kezdődött el, aztán tényleg csak annyit láttak, amit írtatok, hogy törölt a járat. Senki semmilyen infót nem közölt velük. Mivel a gépen jött volna haza egy utazási iroda csoportja is nekik az iroda azt mondta, hogy valószínűleg másnap haza viszik őket. Aki szemfüles volt elcsíphette ezt az infót, aki nem, az továbbra sem tudott semmit. Én itthonról segítettem az ott rekedt ismerősöknek.
Megnéztem a Wizz honlapját. A törölt járatok listája fölött ott volt az infó, hogy lépj be a fiókodba és ott ingyenesen tudsz foglalni helyet másik járatra. Beléptem, de baromira nem volt ilyen lehetőség. Le volt zárva a foglalás és semmit nem lehetett csinálni vele. Jó, mondom nézzük a telefonos ügyfélszolgálatot akkor. Megkerestem a számot, ami emelt díjas. Percenként 250 Forintért hívhatod őket, hogy megtudd hogyan fogják teljesíteni az általad megvásárolt és már régen kifizetett szolgáltatást.
Pár csöngés után felvették a telefont. Az ügyintéző konkrétan bunkó volt. Mondom mi a probléma, Burgaszban maradtak az ismerősök, nem tudtam átfoglalni nekik a felületen. Azt mondja persze, hiszen törölték a járatot. Jó, mondom nyilván pont a törlés miatt akartam átfoglalni és az oldaluk szerint ott kell csinálni. Azt mondta nem baj, akkor sem lehet. Mondom oké, mi a megoldás? Mire mondja, hogy át tudja foglalni a négy nappal később induló járatra. (A két nappal később induló tele volt) Oké és mit csináljanak négy napig Burgaszban? Mondom ott a reptéren azt rebesgették, hogy másnap lesz egy mentesítő gép. Ő nem tud róla, akkor érdeklődjenek a reptéren. Mondom oké, de ott nincs Wizz iroda, mégis kitől érdeklődjenek. Ő ebben nem tud segíteni, csak ennyit tud csinálni. Oké, elköszöntem, ennyi.
Közben már látszott a másnapi ferihegyi érkező járatok között egy Wizz gép Burgaszból. Pár perc múlva mondom felhívom őket megint. Ekkor már egy másik, jóval kedvesebb ügyfélszolgálatoshoz kapcsoltak. Mondom megint mi a probléma. Ő már mondta, hogy másnap 11-kor haza hozza őket egy gép. Mondom ez biztos? Mert ugyan látszik az érkező gépek között, de öt perccel ezelőtt a kolléganője azt mondta, hogy nincs ilyen gép. Azt mondta, hogy biztos nem jutott még el mindenkihez az info. De szerinte ez elég jó információ, menjenek ki reggel a repülőtérre és ott majd figyeljék az induló járatokat.
Írtátok, hogy sok járatot indít a Wizz ezért sok is lehet a probléma. De hozzá értők szerint normális ennyi járat törlés?
júli 19. 2 járat
júli 18. 4 járat
júli 12. 2 járat
júli 11. 2 járat
júli 10. 3 járat
júli 5. 2 járat
júli 1. 1 járat
júni 30. 2 járat
júni 29. 2 járat
júni 28. 3 járat
júni 22. 2 járat

Fillér B. Gusztáv · http://fapadosinfo.blog.hu 2017.07.20. 08:02:08

@maclover: köszi hogy leírtad, bemásolom a posztba is, fontos látni, hogy megint mennyire gyenge volt a kommunikáció az utasok felé.

Kánikula 2017.07.20. 10:46:01

@maclover: és mi lett a vége ment másnap gép vagy sem?

maclover 2017.07.20. 21:23:51

@Kánikula: Igen, jött a gép, csak 13:50-kor indult, és nem 11-kor. De a lényeg, hogy csak egy napot kellett ott dekkolni és nem négyet.

Aviator 2017.07.25. 10:34:03

@John Heard: És pont ez a lényeg!

Egy valódi légitársaság garanciát vállal hogy a pénzedért lesz ami lesz de eljuttat a célodig, a körülményekhez képest a lehető leggyorsabban. Egy fapadostól kapsz egy igéretet hogy megpróbálja, és ha nem sikerül visszakapod a pénzedet.

Értelemszerűen ennek ára van, egy Lufthansa jegyet nem nagyon lehet kapni sehová 60e alatt.

Ezzel nem lenne semmi baj ha a fapadosok ezt előre és egyértelműen megmondanák, hogy mindenki szabadon eldönthesse hogy vállalja-e a kockázatot az olcsó jegyért cserébe. Ahogy az előttem szólók már többen rámutattak, ingyen ebéd nincs.

Wizzairutas 2017.07.25. 11:39:51

Röviden leírnám pontosan mi is volt a történet, mert amint látom nagyon "okos" hozzászólás születik olyanoktól akik nem voltak ott. Mi a jegyünket hónapokkal az indulás előtt megvettük a WizzAir oldalán súlyos tízezrekért (nem 6900 Ft). Ezért úgy gondolom, hogy elvárhatja az ember hogy rendesen eljuttassa a légitársaság(fapados) A-ból B-be és vissza is. Amikor kiderült, hogy lezárták a repteret és nem tud leszállni a gép amely minket haza hozott volna (ezt mi nem tudtuk ott) kaptunk egy SMS-t a Wizz Air-től, hogy foglaljuk át repülőjegyünket egy másik Wizz-Air járatra. Ekkor megindult a 3 gép(Varsó, London, Budapest) utastömege az információs pultok felé. Információval viszont nem szolgát senki és ekkor még az információs táblán sem volt törölve a járat. Ekkor elkezdődött a várakozás első része az induló oldalon információ továbbra is 0. Majd kb 1 óra múlva a Budapesti járat utasait egy aláírás ellenében átszállították az érkező oldalra. Információ továbbra is 0. Itt megpróbáltuk megkeresni a Wizz Air irodát amely itt nincs csak valami szerződött partnere amely viszont be volt zárva. Ekkor elkezdődött a várakozás második része amely este fél kilencig tartott. Megpróbáltuk átfoglalni más járatokra a jegyeket de sajnos már azokon nem volt szabad hely, meg ha volt is a 1-2 hely az egy 3-4-5-8-9 tagú családnak hogy oldható meg ki menjen el vele. Ha gyerekeket be regisztráljuk akkor hogy, jutnak maguk haza otthagyni nem hagyhatjuk őket stb. A legtöbb segítséget a Neckermann képviselői próbálták nyújtani ők szereztek is szállásokat a Wizz Air utasai egy részének is. De még így is maradtunk a repülőtéren kb 30 fővel úgy gondolva, hogy ha már így van elalszunk a repülőtéren is de kivárjuk mi lesz a vége. Este fél kilenc körül a Konzul Úr is megérkezett és a repülőtér képviselőjével megnyugtattak mindenkit, hogy másnap 14 órakor haza visz bennünket a Wizz Air és elszállásoltak bennünket egy Burgas-i hotelben vacsorával, reggelivel és transzferrel. Sajnos itt az egész lényege az információ hiány volt!!!!!! Mert ha ez előbb kiderül sokan nem mentek volna olyan szállásokra és olyan bizonytalan helyekre amelyekre itthon sem nagyon mennék!!!!

Fillér B. Gusztáv · http://fapadosinfo.blog.hu 2017.07.25. 14:29:57

@Wizzairutas: hm, köszi, hogy leírtad. jól értem, hogy valaki izzította a konzult és ő intézte el a pótgépet másnapra? ha meg ez nincs, mindenki intézi magának, ahogy akarja?

amúgy kaját legalább adtak a várakozás idejére?

az is érdeke, hogy ilyenkor mi van azokkal, akik maguknak intézték a dolgot, pl. kerestek szállást. nekik szólt valaki, hogy heló, holnap jön mentőgép? és nekik vajon kifizetik utólag a szállást?

ariel1 2017.07.26. 08:13:52

@cradbox: Tudod van egy olyan dolog, ha kifizeted a szolgáltatást akkor a szolgáltatónak kutya kötelessége teljesíteni azt. Mindegy mennyi volt az ár. Azt a szolgáltató állapította meg. Ennyi!

Dr. Fotos 2017.07.27. 22:46:12

Na most epp a Ryanair hagyta Pozsonyban az embereket.

2017.08.01. 09:43:41

@crln: ne godold hogymás járatok jobbak. A Lufinál állandóak a sztrájkok, koránt sem biztos hogy fel fog szállni a 400 ojrós München budapest járat. Esetleg mehetsz vonattal, de már mindenképpen késésben vagy.

2017.08.05. 12:59:31

@irdesmond: 400-ért Manchesterbol hazavisznek muncheni átszállással..busniessen :D

glennr1337 2017.10.10. 17:13:44

@ordasbacsi: fú, bocs, hogy most írok, de látom valaki megtalálta azt. utas voltam, mit ne mondjak, érdekes dolog volt átstartolni. (elég kemény vihar volt, sok villám stb.) a kapitány pedig úgy határozott, hogy Pozsonyba megyünk, mivel 45 perc körözésre nem lenne elég üzemanyag. másfél óra késés rossz volt, főleg, hogy a földi személyzetre rengeteget vártunk, 45 perc volt mire megjöttek a csomagok, viszont legalább egy kis bónusz repülést kaptunk.
süti beállítások módosítása