Már annyi új útvonallal kényeztettek csak az idén az olcsójegyes szolgáltatók, hogy igényünk alig maradt újabbakra, erre megint itt van kettő. Egyiket se találtuk volna el 20 tippből se, de persze örülünk az új Stavangernek és a bázeli harcnak is.
Stavanger. Ha csak egy hangyacerkányi esélyt adtunk volna arra, hogy ebbe a norvég iparvárosba lesz járat Budapestről, nyilván nem repülünk oda pár hete két átszállással bumlizva. Turista szempontból a Szószék-szikla a fő vonzerő a környéken és pár gyönyörű fjord, mi is azért mentünk, itt írtunk és közöltünk képeket róla. Valóban csúcs. A Wizz régóta repül Stavangerbe, főleg Lengyelországból, most tőlünk is, amiben csak az a fura, hogy Bergen pár hete indult, elég olcsó jegyekkel tudják csak tölteni, mégis már nyomják a szomszéd repteret.
Fjordnézőbe el kell menni
Március közepétől indul a járat, heti kettő, csütörtökön és vasárnap, roskadásig vannak a hatezer forintos jegyek. Hajnali járat, ami jó, mert már az első nap is teljesen kihasználható, ám sajnos hazafelé is reggel jön a gép. Ezt elvileg ki lehet bekkelni, ha haza az esti bergeni járattal jövünk, de ennek téli menetrendje még nincs. Egy kombó van, ha március 15-én megyünk Stavangerbe, majd 19-én jövünk haza Bergenből. Ám ez a jegy még elég drága, s kérdés, megéri-e a bumlizást ez a plusz másfél nap.
Bázel. Vagyis a három ország határán fekvő reptér, ki lehet sétálni Svájc, Franciaország és Németország felé. Abban hasonlít Stavangerhez, hogy ide is régóta repül több városból is a Wizz, erre a listára teszik most fel Budapestet. Ami miatt meglepő, hogy ezt az útvonalat évek óta repüli az easyJet, a Wizz beáll mellé másodiknak. Amikor legutóbb csinált ilyet Budapestről, az épp Genf volt, de meg is szűnt a járat gyorsan. Akkor Genfbe az easynek napi járata volt, sőt pár napon kettő is ment, a Wizz olcsóbb jegyekkel sem tudott sok utast elcsábítani a heti három járattal, ez az üzletembereknek értékelhetetlen.
Svájci életérzés (nem, ez nem Bázel)
Hiába tudott "saját géppel" repülni hétfő reggel munkába, a genfi reptéren levő központba a Wizz vezére, ez nyilván nem volt szempont a járat fenntartásával kapcsolatban, az is igaz viszont, hogy abban a megszűnésben annak is szerepe volt, hogy hirtelen kellett több gép Pestre, mert kijelölést kapott a Wizz EU-n kívüli útvonalak repülésére. És azt zárta be, amivel a legtovább kellett volna küzdeni a nullszaldóért.
Bázelt az easy az évek alatt szépen bejáratta, már heti hatra ment fel, de így is jó drágák a jegyek. Hasonló tehát a szitu a genfihez, de most van sok kapacitása a Wizznek és Bázel neki is erős reptere lett, csak eddig más városokból, nem Budapestről. Kíváncsian várjuk a párharcot, ha csak annyi történik, hogy az easy kénytelen levinni az árait, már jó az utasnak.
A Wizz májustól indítja a gépeket, és heti öt járattal próbálja felvenni a versenyt, szombaton és kedden nincs bázeli menet. A jegyeket elsőre tíz és 15 ezer forint közé szórta az algoritmus, meglátjuk, mi lesz ebből.
A két új járat mellett tizenhárom budapesti járat sűrűségét is megnöveli a cég, így a Róma fiumicinói, a moszkvai, a barcelonai, a Tel-Aviv-i, a madridi, a szentpétervári, a keflaviki, a kutaiszi és a portói célállomásokra indított járatok, valamint az öt nyugat-balkáni járat közül három, a Budapest-Tirana, a Budapest-Podgorica és a Budapest-Szkopje járat gyakorisága akár heti néggyel is megemelkedik. A Wizz két új Airbust is hozzácsap a portfólióhoz ezek jövő tavasszal érkeznek, a a 321-esek ötödével növelik a kapacitást.
Utolsó kommentek