Újabb járatindítás Budapestről: a Ryanair Lvivbe is repül majd téltől. A háttérben a két ultra fapados között éleződő kőkemény üzleti harc látszik, a Ryanair bejelentkezett, hogy Ukrajnában is leverje a Wizz Airt. Plusz ráindítanak a Wizz Budapest-Nápoly útvonalára.
A Wizz hosszú évekig kényelmes helyzetben volt, mert a másik és nála sokkal nagyobb ultra low-cost cég, a Ryanair magasról tett Romániára, Bulgáriára és Ukrajnára is. Az elmúlt években aztán ráfeküdtek a román és a bolgár piacra is, most pedig nagyon beledurrantottak Ukrajnában is. Ott, ahol a Wizznek utcahossznyi előnye volt, de ezt vagy nem akarta fenntartani, vagy simán elszórakozta, ők tudják.
Lassan 10 éve, hogy nem uniós államként nem volt könnyű a belépés Ukrajnába, de sok melót tettek bele, létrehozták a Wizz Ukraine-t és egész tisztes kis hálózatot építettek fel 2008 és 13 között. Aztán beütött az ukrán krízis és gyorsan felhúzták a nyúlcipőt: Donyeckbe még Pestről is bejelentettek útvonalat, de megszűnt mielőtt elindult volna, a belföldi járatok megszűntek, Kijevben és Lvivben is drasztikusan szűkítettek.
2015-re becsukták a Wizz Ukraine-t, azóta az anyacég üzemelteti az ukrajnai járatokat. A kijevi bázist visszavágták egy gépesre, a gyomlálás, csökkenő járatszám három éven át tartott, tavalyra Lvivből teljesen kivonultak, maradt néhány útvonal a fővárosból. Aztán idén hirtelen jött a fordulat.
Januárban a Wizz rájött, hogy Ukrajna mégis faszaság, második gép Kijevbe és Lvivből is újranyitnak két útvonalat.Tegnap óta tudjuk biztosan, hogy mi állhatott a háttérben: a Ryanair jó nagy járatszámmal teszi be a lábát az országba. Kijevbe, ahol a Wizz még relatíve jól kitartott, csak négy útvonalat dobtak be, de Lvivben egy mozdulattal letolták a Wizzt a pályáról 7 új útvonallal. Ezek egyike Budapest, ami elég érdekes húzás, de heti kettővel talán működhet is - mondjuk a csütörtök-szombat menetrend igencsak meglepő.
A négy kijevi útvonalból csak London az, ahol átfedés van a Wizzel, Lvivből viszont mindkét Wizz-útvonalra ráindított a Ryanair, plusz az 5 másik. Érdekes lenne betekinteni a kulisszák mögé, hogy mindez hogy csapódik le a Wizznél: lehet, hogy bánják, hogy elengedték Lvivet, de az is elképzelhető, hogy magukban röhögnek, mekkorát fog ott szívni a Ryanair és biztosak abban, hogy csak a veszteséget termeik majd. Meglátjuk, figyelni fogjuk, bírjuk az ilyen érdekes üzleti párharcokat, főleg, ha az egyik eredmény a jó nagy jegyárcsökkenés.
Budapestről Lvivbe mindenesetre 20 eurótól indulnak a jegyek. Ez nem rossz, de valószínűleg lesz még lentebb is.
A Ryanair egy régóta meglevő Wizz-útvonalra is ráindít Budapestről: lesz járata Nápolyba is. Az ottani reptérre most a nyári menetrendtől lép be, de rohamtempóban fejleszt és a téli bővítésbe belefért egy pesti útvonal is. Ez is érdekes húzás, nyilván olcsóbbak lesznek a jegyek a verseny miatt, köszönjük szépen.
Utolsó kommentek