FAPADOS TIPPEK, TRÜKKÖK, ÉLMÉNYEK

emailicon.png Vélemények, tapasztalatok,
sztorik ide jöhetnek: 
fapadosinfoblog@gmail.com

Facebook

Utolsó kommentek

Címkék

10 éves (1) 15 év (1) A321 (2) A321neo (1) admin díj (1) Aegean (1) Airbnb (2) airbus A321neo (1) Air Asia (1) Air France (4) ajándék (2) Akaba (1) akció (18) alapok (1) alapszabályok (1) Alhambra (1) always getting better (1) Amalfi-part (3) amman (2) Ammán (1) Andalúzia (1) apartman (1) app (2) arabok (1) Arad (1) árazás (1) árcsökkenés (1) áremelés (2) árkörkép (3) ármustra (5) Athén (5) átirányítás (1) átszállás (3) autóbérlés (7) automata utasfelvétel (1) Azori-szigetek (5) bádogsátor (2) bádogterminál (5) Baku (1) balatoni menetrend (2) baleset (1) balhé (1) balkáni útvonalak (2) bankkártyacsalás (1) Barcelona (2) Bázel (1) bázis bezárása (1) Bécs (1) becsekkolás (1) bénázás (1) Bergamo (1) Bergen (2) Berlin (1) beszállókártya (1) beszámoló (1) Birmingham (1) bíróság (1) biztonság (1) biztonsági ellenőrzés (4) blama (1) blöff (1) Blue Lagoon (1) Bordeaux (3) Bosznia-Hercegovina (1) botrány (1) Bruges (2) Brusseles Airlines (1) Budapest-Belgrád (1) Budapest Airport (9) Budport (4) buliturista (1) bunkóság (4) büntetés (1) buszjegy akció (1) busztranszfer (1) camper (1) castellón (1) Chania (1) Cinque Terre (1) ciprus (1) Ciprus (7) Cork (2) Costa Brava (1) couchsurfing (1) csekkin (1) csőd (2) csomag (1) csomagdíjak (2) csomagellenőrzés (1) csomagszabályok (29) Dánia (1) DCC (1) Debrecen (6) devizaátvátós trükk (1) díjemelés (2) Discount Club (1) Doncaster (1) drón (1) easyBus (1) easyJet (21) Egyiptom (2) egynapos repülés (2) egyszer megéri (1) Eilat (4) Eindhoven (1) elhagyott poggyász (2) emelt díjas ügyfélszolgálat (1) értelmetlen szolgáltatás (1) észak-ciprus (1) Eszék (1) Eurostar (1) évforduló (1) fapadosok árazása (2) fapados buszok (1) fapados kódex (1) Fat Track (1) felvásárlás (1) Ferihegy (12) Ferihegyi busz (2) Fez (1) fillérekért (6) Finnország (2) fjord (1) Flibco (1) Flixbus (2) Flybe (2) FlyNiki (1) Foci EB 2016 (5) Folegandrosz (1) fontos tudnivalók (1) főszezon (1) Francia Riviéra (4) Frankfurt (2) Fuerteventura (6) Funchal (1) futás (1) futópálya-felújítás (1) Gatwick (1) géplekésés (2) géprohamozás (1) Germanwings (1) Gibraltár (1) görög csőd (1) Görög szigetek (5) Granada (2) Gran Canaria (3) GVH (1) gyerektelen utazás (1) Győr (1) gyorsjelentés (1) hányinger (1) hasznos infók (1) hatalomváltás (1) határzár (1) helyleosztás (3) Hertz (1) hitelkártya költség (1) Hollandia (1) Holt-tenger (1) horror (3) hosszú hétvége (1) hosszú távú fapados (1) hotel (1) Huelva (1) információ (1) ingyen wifi (1) Írország (1) Isztambul (3) Izland (12) Izrael (5) járatindítás (1) járatmódosítás (3) járat megszűnés (2) jegyárak (1) jegymustra (1) Jeruzsálem (1) jófejség (1) Jökulsarlon (1) Joon (1) Jordánia (2) jótanácsok (2) kacat (1) kamu (1) kamuakció (1) Kanári-szigetek (8) Kannonkoski (1) karantén (2) kártérítés (7) Kassa (1) katasztrófa (5) Kavala (1) Kazahsztán (1) kedvenc városaink (5) kényelmetlenség (9) kert (1) kés (1) késés (7) kézipoggyász (5) Kirkjufell (1) Koppenhága (1) koronavírus (9) kósz (1) Kotor (1) Kréta (2) Kükládok (1) kutya (1) kvíz (1) Lamezia (2) Lanzarote (4) Lappföld (1) last minute (2) Laudamotiob (1) laudamotion (1) La Palma (2) légikatasztrófa (3) legjobb helyek (1) legjobb reptér (1) Legoland (1) lehúzás (17) lényeg (1) Lipari-szigetek (2) Lisszabon (4) London (6) Lufthansa (3) Lugano (1) Luton (3) luxus (1) lúzerség (1) Lyon (1) Maastricht (3) Madeira (3) magyar (1) Malaga (1) Malév (2) Malév GH (5) Mallorca (2) Malpensa (1) Málta (2) Marákes (2) Marokkó (2) Marrákes (2) Mastercard lounge (3) MÁV (2) megszűnő útvonal (5) megújulás (1) mellékhelyiség (1) Mélosz (3) menekültek (1) mentőár (1) Michael OLeary (2) mikonosz (2) Mikulás (1) MiniBUD (4) Miskolc (1) mocsokságok (1) módosítható jegy (1) mökki (1) Monaco (1) Monarch (1) Montenegro (1) munkakörülmények (1) Nagyvárad (1) National express (1) Nizza (3) nők (1) Norvégia (3) Norwegian (3) nyaralás (3) nyaralójáratok (2) nyári akció (1) nyári menetrend (1) nyár 2020 (2) óceán (1) óceanárium (1) Olaszország (1) olcsó jegyek (20) olcsó szállás (1) Onnibus (1) összehasonlítás (5) őszi szünet (1) otthagyott csomag (1) óvintézkedés (1) Páfosz (1) Pafosz (4) panasz (1) parasztvakítás (1) Párizs (4) parkolás (2) Pécs (1) Pegasus Airlines (1) petíció (1) Petra (1) pilótahiány (1) Pisa (1) Pizzo (1) poggyász (4) Polskibus (1) Popstrand (1) Porto (3) Portugália (3) Positano (1) Premier Hub (1) Premier Inn (1) prémium szolgáltatások (2) priority (1) Privilege Pass (2) profit (2) profit warning (2) rendszerező (1) repjegy (1) reptér (2) reptéri alvás (1) repülési tilalom (1) repülőtér (3) részeg (1) Reykjavík (1) romantika (1) Ronda (1) Rovaniemi (1) Ryanair (83) Saint Tropez (1) Santander (1) Sanyolország (1) Sao Miguel (1) Schönefeld (1) Scilla (1) Sevilla (2) Skócia (2) Skót Felföld (2) sorbaállás (1) Southend (2) Spirit (2) spórolás (1) Stansted (1) Stavanger (1) strand (1) Stromboli (1) Svájc (1) szabályváltozás (1) szakszervezet (2) szállás tippek (2) Szaloniki (1) Szantorini (1) Szarajevó (1) Szardínia (2) szavazás (2) szeku (1) Szentpétervár (1) szétültetés (5) szexista (1) Szifnosz (2) sziget (2) szinte ingyen (1) Szófia (1) szolgáltatások (4) sztrájk (6) sztyuvi (2) szülinap (1) Tampere (2) Tel-Aviv (2) téli menetrend (1) Tenerife (3) tengerpart (1) Terceira (1) térkép (1) terrorveszély (3) teszt (3) tévhitek (1) tömeg (1) törlés (19) Transavia (3) Transmediterranea (1) transzatlati járatok (2) Travelodge (1) trükközés (2) túlértékelt (1) túra (1) türelmi idő (1) tuti tippek (1) ufb (3) ügyfélszolgálat (2) újraindulás (1) új festés (1) új járat (8) új menetrend (8) új útvonal (11) Ukrajna (1) ülőhelyleosztás (4) ultrák (1) utasjog (2) utasszívatás (7) utastájékoztatás (2) utazási iroda (3) útdíj (2) útlevélellenőrzés (1) utószezon (1) üzleti utasok (1) valencia (1) Valentin-nap (1) változás (1) Váradi József (4) vasút (1) vécéhasználat (1) Velence (3) Velencei-tó (1) Velence Korzó (1) verseny (1) visszatérítés (3) vis maior (1) Vueling (2) vulkán (2) WDC (1) West Fjords (1) wifi (1) Wizz Air (117) Wizz kártya (3) Wow (1) Yumurdzsak (1) Zadar (1) Címkefelhő

Öt éve halott a Malév, milliók jártak jól vele

2017.02.03. 23:40 Fillér B. Gusztáv

Most utoljára megemlékezünk az évfordulóról, amelynek milliók köszönhetik, hogy olcsón repülhetnek, még többen, hogy nem dob ki a közös pénzből az ablakon milliárdokat az állam. Ma öt éve állt le a Malév, azóta szárnyal a forgalom a reptéren, mára pedig soha nem látott útvonalbőség alakult ki.

Ezreknek okozott hatalmas sokkot öt éve, hogy a kormány egy nagyon komoly cégnél engedett a piaci folyamatoknak és hagyta bedőlni a Malévot. Az nem volt kérdés, hogy az akkori formájában a cég működésképtelen, inkább a miatt érhette kritika a döntéshozókat, hogy nem próbáltak meg egy uniós szabályoknak megfelelően működő, nagyrészt piacról finanszírozott utódcéget felállítani.

malev-parl.jpg

Bődületes rinya ment a csőd után és nevetséges vészmadárkodás arról is, hogy mekkora forgalomcsökkenés lesz, pedig azonnal látszott, hogy a piaci rést azonnal betöltik mások a nélkül, hogy az állam lapátolna pénzt akármelyik szolgáltatóba.

Meg azt is kiszámolták az okosok, hogy a Malévba öntött állami százmilliárdokkal szemben ennél sokkal nagyobb pluszt hozott a cég az adók, járulékok és egyéb csak megtippelhető járulékos hatások formájában. Csak egy rövid idézet a csőd utáni okoskodásokból.

Összesen 108 millió forint esik ki a magyar gazdaságból az által, hogy a kormányzati inkompetenciá révén és stratégia-hiány miatt a Malév utód nélkül csődölt be, hiszen eddig a Magyarországra, vagy a térségbe utazók egy része a nemzeti légitársaságon keresztül vette jegyeiket, ezentúl viszont külföldi cégeknél teszik ugyanezt. Különösen jelentős kiesést jelenhet az, hogy a nemzetközi cégek üzletemberei és képviselői ezentúl más nagy nemzeti légitársasággal – és biztosan nem a magyar bázisú Wizz Air-rel – utaznak Budapestre. A turizmust élénkítő szerepén kívül, az államtitkár is jelezte, hogy érdemes volt életben tartani a Malévot ameddig csak lehetett, hiszen az általa generált adóbevételeken keresztül is nettó befizetőnek számított a cég. Az átlag magyar utazó is érezni fogja a Malév hiányát. A szakmabeliek máris jelzik: emelkedni fognak a repülőjegyek árai, hiszen számos útvonalon mostantól nincsen konkurrencia nemzeti légitársaságok között és a fapados cégek pedig gyakran más repülőterekre landolnak.

Vakhal Péter, a Kopint-Tárki Konjunktúrakutató Intézet elemzője szerint 8,4 százalékos exportbevétel csökkenést okozhat a Malév csődje. A nemzeti légitársaság nélkül az idegenforgalmi bevételek 80 milliárd forinttal lehetnek kevesebbek.

Nos, az első évben valóban komoly kiesés volt a reptérnek a Malév bedőlése, az üzletemberek valóban külföldi cégekkel utaztak és valóban megszűnt jó néhány olyan útvonal, ami piaci alapon nem tudott volna megélni. És persze több ezer család élete borult fel, sok malévos kényszerült pályát módosítani, vagy külföldre költözni. Azt viszont nem érdemes elvitatni, hogy az összehatás erősen pozitív. Már a csőd évében egymillióval több utas érkezett Budapestre, persze kevesebb gépmozgás mellett, mert az űrt döntően betöltő fapadosok nagyobb gépekkel és jobb kihasználtsággal repültek, mint a Malév.

A 2013-as év stagnálást hozott, mert a Ryanair visszafogta a kapacitását, amit a Wizz és több hagyományos légitársaság bővítése kompenzált. Azóta viszont olyan lendületbe jött a magyar légiforgalom, amire Malév mellett esélye sem lett volna, hiszen egy állampénzen finanszírozott mamuttal senki sem szeret versenyezni. Az átszálló utasokat leszámítva 2011-ben, a csőd előtti évben 7,4 millió utas érkezett Ferihegyre, 2016-ban pedig 11,4 millió, idénre 12,5 millió a konzervatív várakozás. A turizmus csúcsokat döntöget, újabb és újabb szállodaláncok épülnek a mellett is, hogy több ezren élnek meg kellemesen abból, hogy AirBnb-n keresztül adnak ki lakásokat a külföldieknek.  

Idén elkezdődött a reptér komoly bővítése, a Malév-csőd egyik kellemetlen mellékhatása, a fapados bádogsátor is már csak az egyik terminálon áll. Több millió magyar utas sok milliárd forintot spórolt azzal az elmúlt években, hogy Európa két legolcsóbb szolgáltatója üzemeltetett több mint 50 útvonalat Budapestről.

Bukott tehát néhány ezer üzleti utas, akiknek eltűntek közvetlen járatok, illetve rosszabb menetrend mellett kellett utazniuk. Buktak a Malév volt dolgozói. Az első évben szívott a reptér és a költségvetési hatás is kétséges volt, de már egy év után egyértelmű volt, hogy középtávon hatalmas nyereség szinte mindenkinek az, hogy hagyták végre bedőlni a nemzeti légitársaságot. Valószínűleg az utódcég se bírta volna a strapát, mára már az az érv sem áll meg, hogy az üzletemberek nem mennek fapadon, egész Európában hosszú távú ráhordásra szorulnak vissza a hagyományos szolgáltatók, a fapadosok rámozdultak a zsíros utasokra és ugyanazokra a repterekre járnak, mint a régi nagyok. Csak meghosszabbítani lehetett volna a Malév vergődését, jó, hogy nem tették. 

114 komment

Címkék: Malév

A bejegyzés trackback címe:

https://fapadosinfo.blog.hu/api/trackback/id/tr7312181260

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Burgermeister 2017.02.04. 09:44:33

Állami vállalat...mit várunk? Ezzel szemben ott van a wiizair...persze ez sem tökéletes de gazdasági szempontból működik és azok is elérhető áron repülnek akik eddig nem tehették meg mert egy malév jegy minimum 100ezernél kezdődött. Volt családtag aki malévnál dolgozott....háát tudnék mesélni.

ludomik 2017.02.04. 10:27:42

@Burgermeister: Szevasz En 16.500 ft repultem Brusszelba,,26500 ft Londonba...ez nem volt draga ,viszont olcso volt..Viszont egy ilyen kicsi es szegeny orszagnak ,amilyen mi vagyunk nem jar Nemzeti rep,vall. Skandinavia aki fenyevekre vannak anyagilag is,,csak 2 nagy Vallalatuk van SaS. es a Finnair,,,

blaiser 2017.02.04. 10:28:35

Szupi, az remek hír!
Ellenben nem mehetek el amellett anélkül, hogy megemlíteném, az "a nélkül" és "a mellett" írásmód sajnálatos, pláne, hogy terjed, mint az influenza. Az összetartást meg hagyjuk meg a válogatottnak és "összehatás" helyet írjunk összhatást. Köszi!

di Canio 2017.02.04. 10:37:51

@Burgermeister: én évi szinten 50 szer repülök üzleti és családi okok miatt így tudom nem számítok és rohadjak meg azzal a néhány ezer üzleti utazóval. Viszont annyit hadd jegyezzek meg, hogy a Malévval 25 ezer körüli átlagárral repültem mondjuk Varsóba (jó szolgáltatásokkal) ma ez az összeg 38 ezer szar szolgáltatásokkal a Wizznél. Az utazóközönség különbségéről meg nem is írok semmit, mert akkor ki leszek átkozva...

Lucifer Morningstar 2017.02.04. 10:50:09

Az a baj, hogy a választás miatt el fognak szaporodni az ilyen agyhalott orbáncsicskáknak a firkálmányai. Zsenikém, az utaslétszám növekedése a fapadosok árcsökkenésének tudható be, ami viszont teljes egészében az olaj árára vezethető vissza nem a féreg fidesz malévlenyúlási kísérletére.

Astalavista 2017.02.04. 10:51:30

@di Canio: hogy ezekből a 6-10-15 ezres árakből te hogy tudsz 38 ezres átlagot kihozni...

tildy[UK] · http://tildy.blog.hu 2017.02.04. 10:54:05

Vissza kene nyitni ferihegy 1-t, ahelyett , hogy hatalmas osszeget koltenenek ujabb bovitesre. fapadosok mehetnenek vissza, mindenki jol jarna.

tildy[UK] · http://tildy.blog.hu 2017.02.04. 10:55:34

@Astalavista: 32 kilos csomaggal, nagy ;abterrel, priority boardinggal, wizz flexxel.

Trog_Air 2017.02.04. 10:57:16

Azert vedd szamitasba azt is, hogy lehet, hogy "tavolsagi busz"-arakon mehetsz Mallorcara, meg Cataniaba, azert hatalmas szellemi toke ment a levesbe, meg az "utodok" mind-mind kulfoldon adoznak. Tenyleg jo nekunk. Az nem a Malev hibaja volt, hogy nem ment X helyre menetrend szerint, viszont chartereztek rengeteget.
"Bukott tehát néhány ezer üzleti utas, akiknek eltűntek közvetlen járatok, illetve rosszabb menetrend mellett kellett utazniuk." - hja, csak azt a budos eletbe nem tudjuk mar meg, hogy a kieso uzleti utas az milyen bizniszt hozott volna magaval.
Felre ne erts, a szocialista nagyvallalati mentalitasu Malev nekem nem hianyzik. Az igen, ami mogotte volt.

Trog_Air 2017.02.04. 10:59:13

@Lucifer Morningstar: Na ja, majd ha az OPEC megint felsrofolja az arakat, lesz nagy siras-rivas meg nosztalgia, amikor a fapados 50k-ert visz el Lutonba... :D

01234567 2017.02.04. 11:07:25

@di Canio: Pont ezt, ehhez hasonlót akartam írni. Persze hogy nem vetett nagy hullámokat a MALÉV szétlopása és tönkre menetele mivel 1. itt a lopás és korrupció természetes, ezért a következmények is elfogadottak 2. ez egy igénytelen, kulturálatlan társadalom, itt először az ár számít, aztán a mennyiség, és az hogy mennyire lehet virtolni vele, a minőség sokadik, vagy sokszor nem is szempont. Nincs kialakult igényszint a domináns társadalmi rétegeknél, ezért nem is reagálnak színvonal változásra. Pl. ilyen okokból élnek itt meg a kínaiak a sz@raikkal.

Alick 2017.02.04. 11:08:30

@Astalavista: Ha nem a kedvezményes kínálathoz alkalmazkodik az ember, hanem 1-2 napon belül menni kell, akkor a 6..15 Ft hirtelen 40-50 ezer lesz. Az extra igényekről nem is beszélve.
Csak bele kell nézni a repjegy keresőkbe...

Netuddki. 2017.02.04. 11:12:16

Tipikus ok-okozati összefüggés összekeverése a bejegyzés.
A Malév azért ment csődbe mert nem volt versenyképes. Ennek semmi köze ahhoz, hogy most mennyiért utazol. Inkább mindennek a Malév csődjéhez van köze. Nem tudott lépést tartani a fejlődéssel, a tolvajfidesz meg nem tudott annyit kivenni belőle, hogy megérje nekik közpénzzel tömni. Ennyi.

Netuddki. 2017.02.04. 11:13:36

@Tibi !: Vagy, a hihetőbb ok. A maszop kifizetőhelye volt a Malév, és ezért szüntette meg a tolvajfidesz.

vilagpolgar 2017.02.04. 11:21:06

A MALÉV történetében semmi se furcsa. A válság utáni években sorra jártak be ezek a kis légitársaságok. Nem is csoda, felülről az olajmilliárdokból pumpált Kőzel-Keleti luxuscégek, alulról az egyre jobbb fapadosok. Plusz erre rájött még a válság, garantált volt a bukás. Még a BA is alig tudott megmaradni Európában, és azért az fényévekre volt szánvonalban a MALÉV-től.

cbc 2017.02.04. 11:31:19

A MALÉV azért ment csődbe, mert a politika nem mentette meg, inkább kifizetőhelynek használta, függetlenül a mindenkori kormányoktól. (Emlékszünk még a légügyi dinasztiára?) Nyugodjon meg Ács Úr, számos hazai nagyvállalat és a teljes magyar agrárszektor menne azonnal csődbe az állami inkubátor nélkül, csak ezt már nem merik megtenni, mert akkora társadalmi és gazdasági feszültséget okozna, ami veszélyeztetné a hatalmat.

Kik is jöttek betömni a piaci rést? Marketing O'Leary a béka feneke alatti stílusú szolgáltatásukkal, akik szép csöndben utána a járatok nagy részét be is zárták? Vagy V. József WizzAirje, akik ma már számos járatot khm állami támogatásból működtetnek? Pardon!

Józsi bácsi, a frappáns visszavágások nagymestere 2017.02.04. 11:39:59

@Trog_Air: az üzleti utas valószínűleg nem Ibizáról, Eilatról, Rodoszról, Lanzarotéról, stb. jön, hanem Londonból, Rómából, Berlinből, Párizsból, ahonnan ugyanúgy tud businessen jönni KLM, AF, BA, LH, Alitalia, stb. gépekkel jönni, szóval a "nem tud pénzt hozni, mert nincs Malév" érved megbukott.

Pitta2 2017.02.04. 11:43:26

@tildy[UK]: T1 tranzitban max 4 gépnyi utas fér el egyszerre. Reggelente 10-12 gép indul. Nem bírná a secu, stb.

Astalavista 2017.02.04. 11:48:19

@Alick: és a Malév 1-2 napon belüli ára kisebb volt, mint a fapadosoké. Belenéztem a repjegykeresőbe, hétfőn megyek Varsóba:
Bp-Varsó, LOT járat, kb.130.000 HUF, premium, de nem business.
Bp-Varsó, WIZZ, 25.000 HUF, all in plus.

Ha még el is fogadnám a 38as ÁTLAGOT a Wizz-re, a 25-ös átlag a Malévra nekem hihetetlen kategória. :)
De istenem, még a Fehér királynő is elhitt 6 lehetetlen dolgot reggeli előtt.

Online Távmunkás · http://onlinetavmunka.blog.hu 2017.02.04. 11:51:11

@Burgermeister: A Malév a csőd előtti években folyamatosan 21-26 ezerért árulta a menettérti jegyeket...

@di Canio: Szóval régen a Malév idejében előre megvetted a repjegyet, de mostanában last minute vásárolsz fapados jegyet?

@tildy[UK]: Tényleg hiba volt bezárni a Ferihegy 1-et, de oda nem férne el az összes fapados.

@Tibi !: Miért nem változtatták vissza Fidesz-kifizetőhelyé, ami korábban 4 évig volt?

@vilagpolgar: A British Airways ma már fapadosként működik Európán belül, se ingyen csomag, se ingyen kaja...

jjoey 2017.02.04. 11:54:18

Hiányzott már egy fidesz-viccér bérencbejegyzés.
Malévnál azért tett kesrezstbe Brüsszel, mert szabadharcoztunk. Cseheknél nem szól.
Vicc nyomta fel eleve, mostmeg viszi a prémiumutakat, ahol nincs verseny és még pénzt kér a balkánért.
Akkor most kell vagy nem kell repülőjárat Pestre?

Jólfizető utas elment a többi rendes céggel, bár vegyülni kell a részek írrel hétfő reggel a pesti szekuritáténál a miss p.csa között és elfogadni, hogy egy rendes reptéren marhakarámot építenek bádogból, mert szárnyalnak. Egy kbszott taxitémát nem tudunk rendbetenni, totál balkán, egyszer nézd meg a szerb vagy horvát repteret, fényévekre van a hájpoltadtól...

Van egy mondás, ha a szar jó lenne a szegényeknek nem lenne seggly.kuk. Te most a szarnak örülsz.

jjoey 2017.02.04. 11:55:53

@Józsi bácsi, a frappáns visszavágások nagymestere:
jártál arrafele? korábban volt napi 6 járat, ma 3. számoljál.
de szerencsére bécs is u.a. autóval mint ferihegy, parkolás is olcsóbb, szóval hajrá. aztán majd a vókmenért jössz a máriasegítségre, szólj.

jjoey 2017.02.04. 11:57:03

@Trog_Air: nézd végig a kivonult átszervezett komoly cégeket akik már nem pestről biznicelnek és mik jöttek helyette, a droidfoglalkoztató ssc-k.

luppio 2017.02.04. 12:07:12

A fapadasok nulla cargo szolgaltatast nyujtanak. A MALEV portfoliojaban ez jelentos tetel vol!

gm61001 2017.02.04. 12:51:14

A bejegyzés összefüggést vélelmez a MALÉV megszűnése és a ferihegyi utaslétszám növekedése között, de semmilyen bizonyítékot nem hoz fel arra, hogy a két tény között bármilyen ok-okozati kapcsolat létezne. Egy alapos elemzéshez elvárható lett volna, hogy a szerző megvizsgálja hasonló időszakban a térség más repülőtereinek utasforgalmi statisztikáit. Ezt itt most pótolnám.

Az utasforgalmi statisztikák elérhetőek az Eurostat oldalairól. Egy rövid összefoglaló látható pl itten: ec.europa.eu/eurostat/statistics-explained/index.php/Air_transport_statistics . Részletesebb adatok a menürendszerből böngészve elérhetőek. Ebből pár szemelvény. Vegyük a tágabb régió 5 jelentősebb városát, melyek utasforgalmi adatai 2012 és 2015 között (2012 forgalom = 100%)
Budapest +21%
Varsó +43%
Krakkó +23%
Bukarest +30%
Prága +11%

Gyors áttekintésre is látszik, hogy a térségben az utasforgalom dinamikus növekedése általában jellemző volt, a budapesti értékek egyáltalán nem tekinthetőek kirívóan magasnak.
Különösen érdekes ez abból az aspektusból is, hogy a lengyel állami légitársaság (LOT) továbbra is él és virul, tehát Budapest és Varsó összehasonlítása jó alapot ad ahhoz, hogy lássuk, valóban az állami társaság megszüntetése okozza-e a növekedést.

A számok magukért beszélnek, további magyarázat nélkül.

Pitta2 2017.02.04. 12:53:26

@luppio: Na és? A Malév az összes szolgáltatásával együtt volt veszteséges.

kerekes pereces 2017.02.04. 13:25:35

@luppio: Más pénzéből (hitelből) veszteségesen én is tudnék cargo szolgáltatást nyújtani.

di Canio 2017.02.04. 13:36:20

@Astalavista: na akkor megpróbálom elmagyarázni. Minden héten pénteken kell oda vasárnap visszarepülnöm Varsóba. A hétvégi jegyár nem 6 ezer hanem helyből átlagban 25 ezer ehhez vásárolok még egy 23 kg feladandó csomagot. Így jön ki a 38. Csendben a sok okos kedvéért még azt is megjegyezném a Malévnál 25 ért vihettem nagy kézipoggyászt és nem a nyakamba kellett tennem a lábam. Valamint naponta nem egyszer repült. Remélem így érthető voltam. Bocsánat ha nem vagyok boldog attól, 25 helyett 38 ért repülhetek szarabb színvonalon.

Trog_Air 2017.02.04. 13:57:48

@Józsi bácsi, a frappáns visszavágások nagymestere: Koszonom a kedves felvilagositast, ha ezt nem irod, hulyen halok meg... :D

Stenonis 2017.02.04. 14:08:00

És ne feledkezzünk el a malév méltó utódjáról a SO'LYOM légitársasáról sem...

Fillér B. Gusztáv · http://fapadosinfo.blog.hu 2017.02.04. 14:32:09

@gm61001: nagyon trükkös vagy, esetleg nem 2011 és 16 között kéne nézni?

Budapest +54%

És minden városnál vannak specifikus okok, nem teljesen összehasonlítható.

Tény, hogy állampénzen eltartott cégek ellen a piaciak nem szeretnek versenyezni, a Malév is akciózott egy időben ész nélkül, szétbukta magát, de tett rá, állam bácsi kipótolta. Ténykérdés, amíg itt volt, sokan inkább máshova allokáltak több kapacitást, ezen kár vitázni.

M. Péter 2017.02.04. 14:55:16

@Tibi !: Torgyán menye is a MALÉV felügyelőbizottságában volt mint "nagy repülős dinasztia sarja". Torgyán nem volt szocialista.

jamroll 2017.02.04. 15:41:46

@di Canio: Mi viszont annyit hadd jegyezzunk meg, hogy ezt mind az adofizetok penzebol tetted.

blaubner 2017.02.04. 15:44:50

szerintem egy fapados sohasem tudja teljesen átvenni egy nemzeti légitársaság szerepét. más a cél, más a célcsoport, más a minőség.

az érvelésnél ne keverjük össze egy konkrét vállalat rossz menedzselését (malév) egy nemzeti légitársaság ab ovo szükségességével, amelynek előnyei nem a fapadosok helyett, hanem mellett jelentkezne.

a poszt logikáját követve a világ legtöbb nemzeti légitársaságát meg kellene szüntetni, hiszen fapados úgyis mindenhova jár.

amúgy a malév sorsa szvsz akkor pecsételődött meg, amikor a 90-es évek elején (asszem) az alitaliának adtuk el a lufthansa helyett, amelyik szintén pályázott rá. az indok az volt, hogy a matávot a deutsche telekom kapta meg, ezért ne legyen akkora a német hegemónia. a további sorsát ismerjük...

Alick 2017.02.04. 16:34:07

@jamroll: Ha a Wizz-zel pl. a balkánra repül, abban is vannak adófizetői pénzek.

Válasszunk · http://valasszunk.blog.hu 2017.02.04. 16:35:12

@di Canio: Nézd, az itt lévő urak a kedvenc légitársaságaik saját számainak (átlagos 1 utasra jutó árbevétel) sem szeretnek hinni. Pedig, ha ez lemenne az önköltség alá, akkor be is zárhatnának, azaz a "keresd okosabban az olcsó jegyet" taktika erre nem megoldás. És némi elvárható szolgáltatással már igen drága a fapad.

Más is leírta, az okszerű összefüggést a MALÉV bezárása és a fapados boom között igencsak árnyalja a kép, hogy a fapados boom terén gyengébben teljesítünk azoknál az országoknál ahol hálózati légitársaságok is járnak. Ráadásul a célközönségben kevés az átfedés, a reptéri infra más része a korlát, és a nem fapadosok által fizetett díjakból a reptér gyorsabban fejlődne ez pedig a fapados forgalmat is hajtaná felfelé.

A cargo és az export összefüggéseit nem taglalja az emberünk. De azt sem, hogy fapadossal jövő utasok jelentős része fillérbaszó, azaz sem szállás, sem étkezés kapcsán nem egyenértékű fizetőképes kereslet. A gond ezzel az, hogy egyfelől a boom alatt a piaci részesedésünk az idegenforgalmi piacon durván csökkent, másfelől elsősorban azokkal vagyunk tele akik egy válság esetén először tűnnek el.

Harmadrészt a reptéren a fapados beszállítás jelentette élmény sok területen ront az ország megítélésén.

Nyilván, ha a növekedés eléri mondjuk a lengyel szintet, akkor elérhető város is több lenne... Csakhogy annak egy részére a 25000 forintos jegy (csomaggal, stb) lenne az alja, és így azok akiknek nincs igénye az emberi bánásmódra, viszont nem is akadnak a legolcsóbb jegynél párezer forinttal többet fizetni éreznék úgy, hogy "nekik sok helyre nincs jegy". Ez viszont az érintett cégek statisztikái szerint csak a forgalom egy kis részét érinti.

Viszont egy komolyabb visszaesés esetén könnyen eltűnik sok járat, a reptér fenntartása nehezebb lesz, sok itteni célpont bezár, és onnan nehéz a visszaút.

Válasszunk · http://valasszunk.blog.hu 2017.02.04. 16:36:13

@Fillér B. Gusztáv: Nem... Hanem mindegyik városnál egyforma időszakot kellene nézni...

qwertzu 2017.02.04. 17:34:51

@poszt: Na fideszbérenc lettél a kommentek szerint? Milyen érzés?

@cbc: "akik ma már számos járatot khm állami támogatásból működtetnek"

Négyet az ezerből?

Burgermeister 2017.02.04. 17:40:31

@Online Távmunkás: Igen volt ilyen!!! De utaztam én Párizsba 320ezerért, Skopjébe 280ezerért. Köszi malév. A cégem fizette de akkor is horror árak voltak.

Burgermeister 2017.02.04. 17:45:24

@di Canio: mikor utaztál te ennyiért Varsóba? Mikor volt az a Malév történetében? A megszűnés előtti években?

Online Távmunkás · http://onlinetavmunka.blog.hu 2017.02.04. 17:47:08

@jjoey: A részeg írek valamelyik ír fapadossal jönnek, mert náluk a nemzeti légitársaság is fapados. Először a Ryanair vette meg a felét, aztán amikor nem adta el nekik a kormány az egészet, akkor a BA-Iberia páros vette meg a Vueling mellé...

Milyen komoly cégek vonultak ki Pestről az utóbbi 5 évben, akik nem SSC-t hoztak ide?

@luppio: A Malév nélkül is növekszik az áruforgalom a reptéren.

@gm61001: Az utasforgalom a fapadosok térnyerése miatt növekszik, átlag kétszer-háromszor több utast szállítanak egy Európán belüli járaton.

Burgermeister 2017.02.04. 17:47:10

@ludomik: én ennyiért malévval soha de soha nem repültem, az előbb írtam árakat...az meg a másik véglet volt

Online Távmunkás · http://onlinetavmunka.blog.hu 2017.02.04. 18:00:41

@blaubner: Az Alitalia és egy olasz bank együtt vette meg a Malév harmadát, 1992-1997 között volt az övék.

@Burgermeister: Voltak horror árak, néha a BA is olcsóbban adta a code share jegyeket Londonba. Viszont én utaztam velük Marosvásárhelyre 26 ezerért, amikor a Wizz Air 30 ezerért adta a jegyet és többször kihasználtuk a diák kedvezményt, ami szerintem jelentős mértékben hozzájárult a csődjükhöz (utazási irodákon keresztül foglalva 50% feletti kedvezményt kapott a bármilyen életkorú diák/egyetemista és a kísérője is, ebből az árból fizette a Malév az iroda jutalékát is, sok ismerősöm így utazott, amikor még nem volt a fix 21-26 ezres akció).

sZulamith 2017.02.04. 20:22:03

Szakemberek bevonásával, főleg akarattal meg lehet volna menteni a Malévot. Arról nem is beszélve, hogy mennyire megváltozott, átalakult a szolgáltatás a repülőgépeken. Pitiáner dolgokban /dohánybolt/ megy a nemzetiesség, itt ahol valóban villoghatott volna a nemzet, ezt megszüntettük.

Lucifer Morningstar 2017.02.04. 20:34:39

Túlspirázzátok a sztorit.

Az élet nem kevés területén van olyan, hogy a piacon lévő cégek közé csak akkor tudsz bekerülni, ha onnan valaki kiesik. A kiesés indoka lényegtelen, ha valaki repül az élmezőnyből, akkor az első várakozó beesik a bentlévő sor végére, oszt jónapot.
Amikor a fideszférgek a jól megszokott "csináljuk ki, aztán majd átvesszük bagóért" módszert alkalmazták a MALÉV-nál, csak a bedöntés után derült ki a sok tudatlan barom számára, hogy hiába pumpálnák tele állami pénzzel, hogy legyen mit lenyúlni, a MALÉV a sor végére került, és előtte ott pattog a sorban egy csomó más légitársaság.

A fijúk dilettantizmusa ezen a területen is bizonyítást nyert, az a tízezernyi ember meg aki miattuk elvesztette az állását, a legkevésbé sem érdekelte ezeket a mocskos férgeket.

consul 2017.02.04. 21:26:24

Ahogyan az üdülési csekk ek meg a SZÉP kártyának köszönhetően lettek tele prolikkal a wellnes szállodák, úgy a fapadosoknak köszönhetően jelent meg a Volánbusz utazóközössége a repülőgépeken...

Jakab.gipsz 2017.02.04. 22:18:36

@Lucifer Morningstar: A MALÉV bedöntésében a libsi urbánus férgek a fő felelősök, azok akik mószerolják az országot, mert nem kellő képen neoliberális, bezzeg a brüsszeli technokraták és Schultz a 8 elemijével, ők az igazi észlények.

CYR · http://egymondatban.blog.hu 2017.02.04. 22:45:07

A Malév egy veszteséges szar volt, ezt tudjuk. A nemzeti színű pántlika szép, de csak azért, mert szép nem kell marha sok pénzért fenntartani (másképp: az a nép is vessen magára, amelyiknek azon múlik a nemzeti öntudata, hogy van-e légitársasága). De, hogy most azért örömködünk, mert az állam nem költ baromságokat közpénzt légügyi fronton? Kérdezem: mennyivel támogatja meg a költségvetés a WizzAir balkáni járatait?

Dr. Tim Pedersen Dr. (egy L-lel) 2017.02.04. 23:37:48

@Fillér B. Gusztáv: Ez a mostani "írásod" is megerősíti, hogy ez nem egy fapadosinfo blog, hanem wiszér reklám. Valahogy állandóan csak a wiszért futtatod, hozod példának, hogy milyen fasza. A többi fapadosról elég ritkán esik szó, főleg pozitívan. A habonyműveknél lassan biztos állásod lesz. Ugyanazt a színvonalat nyomod, mint azok a fijúk. Fosod magadból a "saját" véleményedet bárminemű tényszerűség nélkül. Sehol egy hivatkozás vagy cáfolhatatlan tény. Előttem szólok minden tényként előadott képzelgésedet tételesen cáfoltak, így ezért már nem koptatom a klaviatúrát. De te azért megpróbálsz a belinkelt tényekkel is vitatkozni. De legalább azt is nagyon bénán. Nem tudom az okát, miért ekézed állandóan a Malévot, miért kell 5 év után is belerugni.
Van némi közöm az aviatikához és dolgozik 20-25 ismerősőm, barátom a kedvenc légi fuvarozódnál. Ők nem lelkesednek ennyire a cégért, sőt...
Viszont az firkálmányaidból az is kiderül, hogy fogalmad sincs a arról, hogy mi, merre, hány méter (feet) a légiközlekedésben. Maradj inkább a fillérba..ásnál, abban biztosan nagyon profi vagy.
P.S. A Malév az utolsó években üzemi nyereséget termelt, de te ezt úgysem tudod mit jelent.
További kellemes lila fillérba..ászt

tildy[UK] · http://tildy.blog.hu 2017.02.04. 23:54:52

@Pitta2: Nem tudom mennyivel tobb fapados jarat van most ,mint mikor utoljara meg nyitva volt, de mar az is csokkentene a terhet a kettes terminalon, ha csak a korabbiak visszamennenek. Igy nem kellene plusz bovites a kettesre. Arrol nem is beszelve, hogy -szerintem- kozlekedesileg sokkal jobb adottsaga van, mint a mindentol kieso kettes terminalnak.

Francois77 2017.02.05. 00:47:29

@Fillér B. Gusztáv: először nem hittem a szememnek, de aztán úgy döntöttem, nem vagyok képes újra végigolvasni, mert ennyi baromság árt az egészségnek. Értem én, hogy ma már alanyi jog az utazás, és alanyi jogon lehet bárkinek blogja, na de ez nem jelenti azt, hogy élni is kell a joggal.

Csak néhány alapvető tévedésre hívnám fel a figyelmet:
mint itt korábban már más is jelezte, az utolsó időszakban már üzemi nyereséget termelt a MALÉV. A csődöt az okozta, hogy januárban Brüsszelben úgy döntöttek, a Wizz feljelentését követő vizsgálat eredménye az lesz, hogy a Malévnek vissza kell fizetnie az államtól kapott hitelt. Mivel az összeg egyben nem állt rendelkezésre, a partnerek (üzemanyag-beszállítók, repterek, stb.) elkezdték azonnali fizetéssel követelni a járandóságukat. Egyébként a történet elég jól nyomon követhető, sokan megírták, aki nem tudja, az vagy hülye vagy hülye.

Jut eszembe, én repültem többször is velük BUD-CDG-BUD útvonalon, 26-27 ezer körül. Jó időpontokkal. Karácsonyra és szilveszterre is. Ezt úgy kb. melyik fapados tudja ma?

Gusztáv! Értem én, hogy Fletó óta bárki bármit hazudhat, de azért ennyire nem kellene lazára venni, ez a színvonal már ciki. Kurvára.

malay 2017.02.05. 06:59:37

A Mahart bedöntése is megérne egy posztot.

qwertzu 2017.02.05. 08:16:00

@Francois77: A csődöt az okozta hogy szabálytalanul pénzzel tömte az állam a MALÉVot. Ha annyira jól állt volna pénzügyileg, akkor lett volna magántőke is a megmentésére.

A magántőkéből működő cégek meg nem szeretik, ha az állam pénzzel tömi konkurenciát, érthetően.

Az, hogy mennyi volt a jegy, egy állami pénzzel kitömött társaságnál, nem releváns.

Fillér B. Gusztáv · http://fapadosinfo.blog.hu 2017.02.05. 09:01:51

@Francois77: nyilván tudom, hogy a hirtelen leállást közvetlenül mi váltotta ki, de attól, mert üzemi szinten sikerült egy-két negyedévre nullára felhúzni, még nem volt életképes. az azóta eltelt öt év Melévtól független iparági trendjei is azt bizonyították, hogy az unión belül, ahol kizárható az állami támogatás, nem tud megélni a piacról egy kis ország nemzeti légitársasága és már a fapados hálózat is olyan sűrű, hogy igazából a nagy nemzeti érzületen kívül semmi nem is indokolja a létezésüket.

@Dr. Tim Pedersen Dr. (egy L-lel): húha, ez kemény volt, javaslom, olvass vissza a blogon, aztán fogd is fel a leírtakat, aztán utána szólalj meg. mindig jót röhögök, amikor mások jobban tudják nálam, hogy én milyen vagyok és mi a véleményem, de ez nagyon súlyos volt, vagy inkább szánalmas.

Fillér B. Gusztáv · http://fapadosinfo.blog.hu 2017.02.05. 09:03:19

@Francois77: még egy: az olcsó Malév-jegyeidet mi fizettük, adófizetők, azt, hogy állampénzen akciózhatott kedvére, nem hoznám fel pozitívumként.

jet set 2017.02.05. 09:14:12

@Francois77: Csak az olcsó jegyedhez +50ezret mi fizettük. Én nem szeretnék hozzájárulni az utazásodhoz, bocsi!
Üzemi nyereség, b+! A papír sokmindent elbír.

Punxsutawney Mormota 2017.02.05. 09:29:44

@Jakab.gipsz: Meg Te, aki a napi betevő tablettás borért és tíz deka parizerért bérkommentel, ugye, popsi féreg?

Punxsutawney Mormota 2017.02.05. 09:33:10

@CYR: Azt hiszem, hogy a támogatás mértékét - kivételesen - nem titkosították 30 évre. Ha jól emlékszem valami 2 milliárd forintról van szó 4 évre.

Willkommenskultur 2017.02.05. 09:36:31

Ha olimpia lesz 20 millió utas fog iderepkedni évente. Én az olimpiára szavazok.

Punxsutawney Mormota 2017.02.05. 09:37:44

@Francois77: Akkor repültél 26-27 ezerért CDG-re Karácsony és Szilveszter környékén, ha december 24-én vagy december 31-én repültél... Vagy még 1992 előtt, amikor kissé más értéke volt a forintnak.
Mivel egy ostoba fidesznyik vagy, a további megjegyzéseidet nem minősítem - minősítenek azok Téged. Attól, hogy a szart nyalod habonyárpi seggéből még nem lesz csokis praliné, hiába bizonygatod magadnak. Ha fizetnek érte, akkor sem lesz az.

Willkommenskultur 2017.02.05. 09:41:19

Amit megyóék elloptak csak a 4es metróval abból kiférne egy nemzeti légitársaság.

Punxsutawney Mormota 2017.02.05. 09:42:34

@Willkommenskultur: Ezért nem fizet árpi bácsi, éhbértroll. Ez nem politikai blog, és nem erről volt szó.
Ha annyira lelkesedsz az olimpiáért, féreg barátom, akkor tegyél le 5 millió forint vagyoni biztosítékot. Amennyiben nyereségesen kihozzák, ahogy ígérik, visszakapod a pénzt kamatokkal együtt. Ha nem, akkor buktad. Hogy tetszik, habonypincsi?
Ja, hogy ötmillió forint nincs is, csak matekpéldában? Ez már legyen a Te bajod, Wágner úr!

di Canio 2017.02.05. 09:47:10

Szerintem nem fogjuk tudni egymást meggyőzni. Akiknek csak az ár a fontos azok úgysem értik meg, hogy vannak olyanok akiknek nem csak az. Tényleg gondolom őket az is felháborítja, hogy állami támogatásból minőségi magyar bortermelés van, mert minek az a kannásbortól is milyen jól be lehet állni.v

di Canio 2017.02.05. 09:49:56

Éljen az igénytelenség minden szinten és lehet itt nyomni a dumát, de a repülőterünk távlati céljairól vagy a saját közönségéről alkotott véleményéről mindennél többet elmond, hogy milyen szálloda épül a reptéren.

Fillér B. Gusztáv · http://fapadosinfo.blog.hu 2017.02.05. 10:03:04

@di Canio: tényleg azt írtad, hogy közpénzen finanszírozzanak egy céget, hogy a hozzád hasonló üzletemberek kényelmesebben tudjanak repkedni?

a reptér egy üzleti vállalkozás, az igényekre épít, lehet utálni, de ez van. abban igazad van, hogy a parkoló közepére építeni egy reptéri hotelt, közvetlen fedett átjárási lehetőség nélkül, gáz.

és egész Európát fikázd, mert nem magyar sajátosság, hogy egyre több business utas kénytelen átülni fapadra.

Punxsutawney Mormota 2017.02.05. 10:05:29

@di Canio: Szerintem a reptéri parkoló többet mond el :) Európa számos pontján, még a másodlagos reptereken is, ugyanennyiért vagy akár olcósbban is fedett parkolók vannak, az ember száraz lábbal jut el a géptől az autójáig, nálunk meg tocsoghatsz a sárban.
Nem tudom, hogy milyen lesz a reptéri hotel, azt sem tudom, hogy van-e rá szükség, de emiatt aggódom a legkevésbe, mert egy privát beruházásról van szó, amibe - elméletileg - nem megy bele adóforint. Persze, előbb-utóbb mindenről kiderül, hogy mennyi pénzt tett bele állambácsi, és hogy mennyit vettek ki belőle a "szakértők". :D

Willkommenskultur 2017.02.05. 10:09:22

@Fillér B. Gusztáv: nem mintha a Lufthansát a Swiss-t, a Air France-t vagy bármelyiket nem pénzelnék ugyanúgy az állami pénzekből. A BKV-t is pénzelik, nem csoda hogy a világ egyik legjobb tömegközlekedését élvezhetik a pesti prolik szinte ingyen.

mindennek ára van

Punxsutawney Mormota 2017.02.05. 10:13:49

@di Canio: Személy szerint engem idegesít, ha az állam bármilyen privát vállalkozásba közvetlenül pénzt tesz. Bassza a csőrömet a pincészetek direkt támogatása és még nagyon sok minden. Az államnak nem ez lenne a dolga, hanem az, hogy megfelelő marketing eszközökkel, kiállítások szervezésével, diplomáciai kapcsolatok felhasználásával, valódi - hangsúlyozom - VALÓDI kereskedőházak létesítével erősítenék akár a belföldi fogyasztást, akár az exportot. Aztán az adókból (áfa, tao stb), és a megnövekedett forgalom okozta nagyobb munkaerő foglalkoztatásból eredező járulékokból meg szépen visszaszednék a pénzt, vagy annak nagy részét.

Willkommenskultur 2017.02.05. 10:14:32

'piac mindent megold, az állam nem jó gazda' - mondta az államcsődgondnok Bajnai feri meg a papíros közpénztolvaj Megyó. Ők vitték csődbe a népszabót is meg az MSZP-t meg az SZDSZ-t is. Még a helybérrel is tartoznak.

Szavazzatok Orbánra lesz olimpia és Turul Légitársaság, és minden nyereséges lesz, mint ma a magyar állam. Nyugatról jönnek ide a parasztok csekkolni hogy a faszba nőhet a bér csökkenhetnek a kamatok meg az államadósság egyidejüleg. Hát nem kell mindent ellopni, ez a titok!

Punxsutawney Mormota 2017.02.05. 10:19:13

@Willkommenskultur: Figyelj, proli! Akkor mutass már rá, hogy pénzelik a Lufthansát meg az Air Francet! Ha megvan, akkor rohanhatsz Brüsszelbe feljelentést tenni, habonypincsi!

A Swiss meg svájci cég, Svájc meg nem tagja az EU-nak, szóval, ha akarnák, akkor vagonnal tolhatnák a pénzt a Swissbe, Te nagyon-nagyon-nagyon-nagyon idióta.
Nem teszik, mert annál értelmesebbek. Hagyták bedőlni a Swissairt, ahogy a belgák is a Sabenát, és másnap újraindították Swiss néven, újraszervezve az egészet, ledobva a ballasztokat, amelyet addig, a szakszervezeti ellenállás miatt a Swissairnél nem tudtak meglépni.

A szó, amit keresel: köszönöm!

Willkommenskultur 2017.02.05. 10:19:29

@Punxsutawney Mormota: 'Személy szerint engem idegesít, ha az állam bármilyen privát vállalkozásba közvetlenül pénzt tesz. Bassza a csőrömet a pincészetek direkt támogatása és még nagyon sok minden. Az államnak nem ez lenne a dolga'

- Jó ezt már elmondta az SZDSZ is ami legelőször ment csődbe. Még az állam, a Népszabó meg az MSZMP előtt.

- Ezek a jó ballibek eladták a magyar energiaszektort a nyugati ÁLLAMI cégeknek, mert az már nem volt baj hogy más állam tesz bele pénzt, csak a magyarokat kellett kisemmizni, az volt a lényeg

A valóságban Németország és Franciaország meg a bundeslandok sokkal nagyobb arányban tulajdonolnak cégeket mint a magyar állam valaha is fog

Nem az ÁLLAM ROSSZ GAZDA, HANEM A BALLIBERÁLTAK ROSSZ GAZDÁK, ezt mutatja a történelem.

Punxsutawney Mormota 2017.02.05. 10:30:45

@Willkommenskultur: No, még dobj be egy-két sorosozást, meg norvégozást, meg civilezz egyet és akkor talán pénzt is kapsz a posztodért, habonypincsi!

Az energiaszektor államosítását Antallék kezdték. De ha nem privatizálták volna, pont úgy ment volna csődba piaci alapon, mint a Malév, mert nem volt pénz a modernizálásra. Érted, fidióta éhbértroll?

Dehogy érted! Ha értenéd, akkor inkább elmennél a McDonald's-ba dolgozni, ahelyett, hogy kannásborért húzod szét az ánuszodat. :D

Hát igen... A balliberáltak rossz gazdák... :D Mert ugye Elon Musk, Zuckerberg, Saverin, Jobs, Wozniak és még kilométeres azoknak a liberális miliárdosoknak a listája, akik "rossz gazdák".

Az egészben csak az a megnyugtató, hogy tudom. Pénzért árulod a férges gondolataidat. Letetted már az ötmilliós vagyoni biztosítékot az olimpiai rendezésére? Majd akkor ugass bármit is, ha Te bízod a nem létező pénzedet a kormányra, és nem Te veszel ki pénzt belőle.

Willkommenskultur 2017.02.05. 10:35:03

@Punxsutawney Mormota: 'De ha nem privatizálták volna, pont úgy ment volna csődba piaci alapon, mint a Malév, mert nem volt pénz a modernizálásra.'

- érdekes, most csökkenő rezsi mellett is van pénz mindenre

Hát igen, ha nem a közpénztolvaj bagázs uralkodik, mindjárt nem kell évi 50%kal növelni a rezsit és eladni mindent bagóért.

Online Távmunkás · http://onlinetavmunka.blog.hu 2017.02.05. 10:43:26

@Dr. Tim Pedersen Dr. (egy L-lel): A Malév az utolsó hónapokban termelt üzemi nyereséget, nem években.

@Jakab.gipsz: Vicces, hogy szerinted a libsik döntötték be, a többi kommentelő szerint pedig a Fidesz... Ha a kormánynak fontos lett volna a Malév, akkor az ígéreteknek megfelelően másnap elindultak volna, mint az Alitalia (mondjuk az olasz cég azóta is merő csődtömeg, most éppen az arabok próbálják leépíteni).

@Francois77: Államtól kapott hitel? Azt nem nevezném hitelnek, amit úgy adnak, hogy sose fogják visszafizetni...

@Willkommenskultur: Ha olimpia lesz, akkor abban az évben jön talán plusz félmillió utas...
Mennyi állami támogatást kap a Lufthansa, Swiss és Air France?
A BKV messze nem a legjobb a világon, a szinte ingyen pedig azt jelenti, hogy a fizetésekhez viszonyítva drágább, mint a legtöbb európai főváros...
A 4-es metró lopása közismert, az újságok megírták évekkel ezelőtt, de a magyar rendőrség és ügyészség ugyanúgy nem nyomoz, mint a Gripeneknél és az autópályáknál ellopott milliárdok ügyében...

Punxsutawney Mormota 2017.02.05. 10:45:36

@Willkommenskultur: Van pénz mindenre. Tudod, hazudozz azoknak, akikkel együtt toljátok a kormány szekerét napidíjérét!

Tavaly Dunakeszin 8 napot kellett várni, amíg az áramszolgáltató megcsinálta a traffóházat, mert nem tudnak egy drága kondenzátort raktáron tartani. Addig aggregátorokkal adtak áramot kb 3000 embernek.
A kéményseprő cégek 1/3-a már csődbe ment. Rezsi Szilárd kitalálta, vagy inkább kitaláltatták a zsírdisznóval, hogy elég kétévente kéményeket ellenőrizni... Idén már több ember halt meg szénmonoxid-mérgezésben, mint az azt megelőző két fűtési szezonban összesen.
Döglődnek a kukáscégek is. 20%-uk csődbe ment, kb 40%-uk meg banki áthidaló kölcsönökkel vergődik hónapról hónapra.
Bourbon Viktorék kísérleti nyula, a Tettye Forrásház Kft is kénytelen kelletlen árakat emelt, amiért a GVH meg is baszta őket.

Mikor fizeted be az öt millát?

Punxsutawney Mormota 2017.02.05. 10:48:24

@Online Távmunkás: Persze, hogy nem nyomoztak / nyomoznak, mert a végén még kiderülne, hogy a kétségtelen lopásokból származó pénz 30-40%-a Fidesz-közeli "szakértőknél" landolt.
Erről Klados Gusztáv tudna igen-igen sokat mesélni.

Töhötöm Kolompos 2017.02.05. 10:58:19

Ezt az "én fizettem az olcsó malévos repjegyedet az adómból" dumát hagyjuk már... mindenkinek volt lehetősége malévval utazni anno. Ilyen erővel ma is előhozhatnánk kismillió dolgot amit az adómból fizetnek, pedig szerintem nem kellene

Online Távmunkás · http://onlinetavmunka.blog.hu 2017.02.05. 10:58:49

@Punxsutawney Mormota: A Swiss svájci cég? Nem 100%-ban a német Lufthansa leányvállalata évek óta?

@di Canio: Az a helyzet, hogy Európán belül a hagyományos légitársaságok is sorra állnak át a fapados modellre, csak a tengerentúli járatoknál maradnak meg a régi szolgáltatások. Lehet szeretni az olcsóbb jegyeket vagy utálni a fapados szolgáltatást, de ez a trend.

@Willkommenskultur: Arra már nem emlékszel, hogy a rezsicsökkentés előtt jó sokat emelt a rezsin a Fidesz? Azt biztos nem mondták a kommentelési útmutatód írói, hogy Németországban olcsóbban lehet áramot venni 2020-ra, mint Magyarországon, ahol a kormány megduplázódó áramárat hazudik a paksi lopás és hazaárulás alátámasztására...

Punxsutawney Mormota 2017.02.05. 10:59:48

@Willkommenskultur: Szóval, mennyi állami támogatást kapnak az Air France meg a Lufthansa? Ne a tulajdonosi szerkezetről papolj, fidióta, hanem arról, hogy konkrétan mennyi támogatást kapnak?
Csak hogy segítsek a dilemmádban, a Volkswagenben is komoly tulajdonrésze van Alsó-Szászország tartományban. Szeretném látni, hogy mennyivel támogatja a szövetségi, vagy tartományi állam a Lufthansát. Illetve, ha Lufthansát támogatják, akkor a Volkswagent is támogatniuk kell.
Mutasd a linket, az újságcikket, a hivatkozásokat.

Ja, és mutasd be, hogy befizetedd az öt misit! Köszi!

Punxsutawney Mormota 2017.02.05. 11:02:19

@Online Távmunkás: A Swiss központja Bázelben van, így svájci cég.

Online Távmunkás · http://onlinetavmunka.blog.hu 2017.02.05. 11:03:21

@Töhötöm Kolompos: A Malévval jóval kevesebb magyar utazott, mint amennyien BKV-val vagy MÁV-val, ha maradunk a közlekedésnél. Annyira persze nem volt durva a támogatás, mint a vaskosan veszteséges szénbánya és szénerőmű esetében, amit évekig fizetett mindenki szerkezeti átalakítási támogatás címén a villanyszámlával...

Willkommenskultur 2017.02.05. 11:46:29

@Online Távmunkás: Felét sem gondolom komolyan a baromságoknak, amivel itt a ballib prolikat hergelem.

A lényeg, hogy a fasz se tuggya mennyi utast hozna az olimpia (később). Barcelona sem volt kiemelt célpont az olimpia előtt, ma meg benne van európa top5jében. A nyugatiaknak még mindig inkább egzotikum KÁEurópa, még Prága teljesít a legjobban, mert qrva közel van nekik. Viszont amint rájönnek, milyen olcsóságért milyen minőséget kapnak, KÁeurópa lehet a kedvence a ruppótlanodó nyugat európai csőcseléknek.

De ha nem olimpia, akkor más dologgal kell ismertté tenni a várost, csak most pont erre van lehetőség. A 'más'-ra is azt fogja mondani az ellenség, hogy NE CSINÁJJUK, mert szétlopják. Hát, teccenének választást nyerni, azt lophatnák szét ők, mint amikor még olimpiát akartak. Csak a ballib lopással az a baj hogy Megyó kap 600ezer kenőpénzt most meg vissza kell fizetni ezért az adófizetőknek 60 milliárdot az 200 millió euró.

*600 ezerért 200 millió vissza - hát így ne lopjatok bazmeg mert ez orbitális nagy fasság!

Francois77 2017.02.05. 13:41:00

@Punxsutawney Mormota: 2005, karácsony előtt egy nappal mentem, és január 2-án jöttem haza. a többi megjegyzésed meg vicces, ha jól emlékszem, a malév problémáit 2010 előttre datálják.

Francois77 2017.02.05. 13:44:58

@Fillér B. Gusztáv: ha jól rémlik, az Air France-nak is megérte ugyanaz az ár... a saját blogodon úgyis olyan baromságokat terjesztesz, amiket akarsz.

Francois77 2017.02.05. 13:57:41

és még annyit, részemről zárásul, hogy elég érdekes színvonal bontakozott ki a kommentek között is. tehát a fidesz tehet mindenről, mert nem tudták megoldani 8 hónap alatt a Malév helyzetét, de az, hogy előtte 8 éven át hogy baxxták szét, az mindegy. értem. tévedés ne essék, nem a fideszt védem, bár ezt a vaksötét ballibáknak hiába is mondom...

di Canio 2017.02.05. 20:11:49

@Fillér B. Gusztáv: nos kellő rosszindulattal így is értelmezheted. De akkor javaslom ne állj meg félúton zárjuk be az operaházat, mert nehogy már közpénzből finanszírozzuk kőgazdag sznobok elitista szórakozását mikor Csocsesz, Bunyós Pityu üzleti alapon szórakoztat. Nehogy már közpénzből finanszírozzuk esetleg verses kötetek kiadását mikor üzleti alapon ha valaki olvasni akar ott vannak Vujity Tvrtko pokoli történetei és így tovább. Ez kell ide fizetős kézipoggyász, acél karám mint a birkáknak, kannás bor, Balázs Pali meg faszhelikopter. Igénytelenek vagyunk rendben, de legalább büszkék ne legyünk rá. Hozhatjuk ide raklapszám Európa olcsó jánosait akik tök boldogok, hogy csak 2 euró egy sör és szintén 2 euróért lehet bebaszva zabálni a gyrost hajnalban a Király utcában. De ahogy már előttem is írták ha esetleg újra problémák lesznek a világgazdasággal (márpedig történelmi tapasztalat, hogy lesznek), pont ezek azok a rendkívül szimpatikus turisták akik 2 perc 10 másodperc alatt tűnnek el mi meg álhatunk letolt gatyával....
Mindegy amit mondani szerettem volna az az, hogy egy nemzeti légitársaságnak talán nem csak annyi szerepe van, hogy rohadt üzletemberek (akik valószínűleg több adót fizetnek, mint akik az "én adómból nehogy már ezt vagy azt finanszírozzanak" típusú kommenteket írják)kényelmesen röpködhessenek.

svajcineger 2017.02.05. 20:56:17

Guszti, Te ezeket a félkegyelműeket nem unod még?

gm61001 2017.02.06. 01:02:37

@Fillér B. Gusztáv: A 2016 Q4-es adatok még nem elérhetőek, ezért a statisztikában a 2015-ös zárás. 2011-es bázist lehetne nézni 2012-es helyett, de az megint csak összehasonlításban érdekes. Ha igaz lenne az a vélelem, hogy az állami társaságok bedőlése okozná az éves utasforgalom növekedését, akkor azt kellene látnunk, hogy az éritett reptereken jelentősen megnőtt a forgalom, a többin viszont nem (de nem ezt fogjuk látni).

Szerintem felcseréled az okot és az okozatot. Az ok: a fapados üzeleti modell kialakulása és a befektetők növekvő hite a modell sikerességében (ami a finanszírozói döntéseiket meghatározza, és így a társaságok növekedését segíti), ez megspékelve csökkenő olajárral. Az utasszám növekedése is, és a rosszabb hatékonysággal rendelkező társaságok bedőlése is már csak következmények.

A MALÉV akkor akadályozta volna a fapadosok elterjedését, ha korlátozni tudta volna a versenyt (pl koncesszióval vagy hasonló kizárólagos repülési jogokkal), vagy ha a végtelen állami dotációra alapozva tartósan dömpingáron adta volna a jegyeket. Az előbbi az EU-n belül már jó ideje nem áll fenn. Arról pedig még senkit nem hallottam érvelni, hogy a cég dömpingárakat alkalmazott volna. A bedőlés mindössze annyiban segíthette a fapadosokat, hogy azok így valamivel jobban ki tudják aknázni a méretgazdaságosságban rejlő lehetőségeket (faramuci módon itt pont a verseny csökkenése játszik!). Így összességében elég jó esélyét látom, hogy a fapadosok elterjedése és az utasszám növekedése akkor is bekövetkezett volna, ha netán a MALÉV vegetálását állami pénzekkel tovább fenntartják.

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2017.02.06. 11:20:52

Mi 2008-ban repültünk egyszer Malévval, emlékeim szerint nem volt sem szarabb, sem drágább mint a köcsög viccer.Ellenben Ferkóhegy 1-re szálltak le, ami közelebb egyszerűbb megközelítésű volt mint a 2, busszal vittek a gép és az épület közt (kb 20 méter volt... :D lehet ebbe mentek tönkre...), szóval nem volt vele semmi bajunk.De nem siratom, meg nem is értek hozzá, ha nem volt más megoldás, akkor biztos így a jó...

qwertzu 2017.02.06. 13:51:20

@geegee: A fapadosok is ferihegy 1-re szálltak le, amíg be nem zárták.

TMGBP 2017.02.06. 20:32:07

@Francois77: Én 2010-től nézem a párizsi jegyárakat, viszonylag gyakran repülök a vonalon. Lehet rosszul emlékszem, de a Malév 50 környékén adta átlagosan az oda-vissza útra a jegyet CDG-re (a legolcsóbb jegy, bármi extra nékül). A bedőlés előtt lejjebb ment, volt 35-ért is retúr jegy, de mázli, hogy nem vettem, mert azzal már nem repültem volna (közben dőlt be) :). Ekkoriban az Easyjet kb 20-ért adta az oda-vissza jegyet (igaz akkor még Orlyra ment, ami nekem mondjuk jobb volt), így mindig velük mentem, eddig kb tízszer. Azóta már az Easyjet is CDG-re jár, kb 30-as retúr jegyárakkal, de van Transavia is Orlyra (meg Ryan a világvégén lévő reptérre). Szóval nekem soha nem volt olcsóbb a Malév, mint az Easyjet, pedig szerettem volna velük menni.

Lehet a wizzt szidni, de nem miattuk dőlt be a Malév. Szerintem pedig inkább szép, amit 13 éve alatt felépítettek, jelenleg a 13ik legnagyobb légitársaság Európában. (centreforaviation.com/analysis/wizz-air-fastest-growing-top-20-european-airline-group-keeps-ryanair-at-bay-on-ec-europe-w-europe-323247)

@Willkommenskultur: Barcelona idegenforgalmát a fapados járatok megjelenése pörgette fel igazán 2010 környékén, nem az 1992-es olimpia. Nem néztem, van valami kimutatás, hogy Athént mennyire pörgette meg a 2004-es olimpia?

Szeretném megköszönni neked a mai napom fénypontját:
"A BKV-t is pénzelik, nem csoda hogy a világ egyik legjobb tömegközlekedését élvezhetik a pesti prolik szinte ingyen."

114 600 forintos éves bérletem van (céges, cafetériából). A busz vonalon, ahol járok 1994-ben lecserélték az összes Ikarus 260-ast az új Ikarus 415-re. 2014-ig ezek jártak, de most megtörtént a nagy visszatérés: 22 év után visszatértek a 30+ éves Ikarus 260asok! Luxus, tényleg, szerintem külön pénzt kéne szedni a retro buszok miatt. :D Ilyen exkluzív élményben már nem sok helyen lehet része az embernek, Lengyelországban, Moszkvában, és kb mindenhol 2010 környékén vonták ki az utolsó ilyen buszokat a forgalomból. Mikor is vett utoljára új buszt a BKV? 2007 vagy 2008? Nevetséges, hogy leselejtezett német vackokat vesznek, meg alvállalkozóktól bérelnek brutál áron szolgáltatást.

És akkor a 3-as metróról még nem is beszéltem. Hihetetlen, hogy annak a felújítására nincs pénz, de olimpiát akarunk. Tarlós papa mire is jutott vele 7 év alatt? Még csak szó sincs a megállók felújításáról, vagy új szerelvények vásárlásáról (mert 6 évre számolva gazdaságosabb a 40 éves szerelvényt felújítani:)), mint a kettes metrónál, mert a pótló buszokat se bírják beszerezni.... De majd az viszi az olimpiai lángot is a reptérről jövő turistákkal együtt. :D

cardiobascuralis 2017.02.07. 19:12:24

@Burgermeister:
"egy malév jegy minimum 100ezernél kezdődött"
Ezeket a baromságokat honnan veszed?
Helsinkinbe, ami azért nem a szomszédban van, 35 ezer Ft volt a jegy. Elég sokat jártam oda.
Ja, és ezért az árért tisztességes kiszolgálás is volt a gépen, nem egy darab lófasz meg esti fény, mint a fapadosokon, meg nem egy pléhbódéban kellett várakozni, meg oda kigyalogolni csomaggal, víztócsákon át, hanem a csápra állt a gép.

Mondjuk újabban már pl. a KLM-en is kapsz egy kekszet meg egy 2 decis sört, oszt jó napot, ez a kiszolgálás.

@ludomik:
Finnország mondjuk NEM Skandinávia, de mindegy.
Ja, és az a két cég egyik sem állami pénzből megy.

cardiobascuralis 2017.02.07. 19:19:02

Azt azért érdemes lenne hozzátenni, hogy a Malév agyatlan felszámolása miatt az állam a járatjogokkal tíz- vagy százmillió dollárokat bukott, ugyanis a Malévnek kurva jó time slotjai voltak mindenhol, amit el lehetett volna adni (hivatalosan cserélni, mert el nem adható) világcégekkel, amelyek sokkal rosszabbakkal rendelkeznek, itt ugyanis nincs protekció, az új jelentkező beáll a sor végére, és kap, amit kap. Akkor is, ha a világ legnagyobb légitársasága.
Ez ezekért a cserékért nagyon komoly pénzeket lettek volna hajlandóak fizetni egyes cégek. A Malév megszűnésével ez visszakerült az adott állam légiforgalmi hatóságához, az meg kiosztotta másnak. Pénzért persze, csak azt a pénzt megkaphatta volna a Malév, illetve a magyar állam is.

Az meg, hogy több helyre lehet menni meg több az utas, független attól, hogy nincs Malév, ha lenne, akkor is ugyanez lenne, ráadásul a Malév nem a halál faszán lévő zsebrepterekre járt, hanem az adott országok első számú reptereire. Most lehet, hogy egy Wizz jegy olcsóbb, de mire bejutsz a nagyvárosba, addigra a helyi közlekedési tarifákkal (busz, vonat, taxi, egyéb lófasz) jóval drágábbra jössz ki, meg időben is sokszorosa.

Hát erről ennyit.

cardiobascuralis 2017.02.07. 19:39:02

@Tibi !:
Nem egészen, van egy európai előírás, miszerint tilos közpénzzel tömni. És a Fidesz kezére csaptak.

@jamroll:
Ja, a Wizznek megéri oda elrepülni 10 rugóért (ha előre veszed a jegyet, nem hétvégére, meg nem viszel csomagot), de a Malév 25-ért állami pénzen tette. Neked sem a szomszédod a hülye, hombre.

@Lucifer Morningstar:
"az a tízezernyi ember meg aki miattuk elvesztette az állását"
Az a tízezernyi ember 2012-re talán 1500-2000 ember volt.
Ezek egy része (pilóták, sztyuvik) kapásból talált állást más cégeknél, az irodisták nem. Műszaki emberei meg a Malévnek már 1992 óta elvétve voltak, mivel a műszaki részleget eladták az ACE-nek Fazakas József akkori közlekedési miniszter, Déri Tamás akkori vezérigazgató, és Szamarasz János vezetésével, 2 millió dollárért (amit mondhatunk úgy: gombokért). Onnantól a Malév azért is fizetett az ACE-nek, ha egy műszaki embernek 50 méterről a gép felé kellett néznie. Aztán később még jött a Lufthansatechnik, de az már nem a Malévnek, hanem az ACE-nek lett a kunkorenciája.

cardiobascuralis 2017.02.07. 20:20:50

@Fillér B. Gusztáv:
Miért, nem 2012-ben szűnt meg a Malév?
"nem tud megélni a piacról egy kis ország nemzeti légitársasága"
Ja, a fapados az olcsóbb jegyekkel meg meg tud, miközben minden más költsége ugyanannyi...
Nem érzed az ellentmondást?

"az olcsó Malév-jegyeidet mi fizettük, adófizetők"
Aha. Akkor a fapadosok még olcsóbb jegyeit ki fizeti?
Itt sem érzed az ellentmondást?

Egyébként meg lehet, hogy te valamit gondolsz magadról, hogy milyen vagy, de a cikkeid alapján kurvára nem biztos, hogy az jön le. Mint ahogy az sem biztos, hogy az önértékelésed helyes. A cihológusok az utóbbi 100 évben már mindenféle szép, hangzatos neveket adtak az ilyen jelenségek különböző súlyossági fokozatainak.

@Dr. Tim Pedersen Dr. (egy L-lel):
A Malév utoljára 1991-ben termelt nyereséget.

@tildy[UK]:
"Arrol nem is beszelve, hogy -szerintem- kozlekedesileg sokkal jobb adottsaga van, mint a mindentol kieso kettes terminalnak"
Ugyanaz a busz jár oda, csak 10-12 perccel kevesebbet kell rajta utazni. Más meg oda sem jár.

@Punxsutawney Mormota:
Ez nem igaz, a Malév utolsó éveiben is ilyen árak voltak.

Jobs mint liberális? Ezen szerintem jót röhögne, ha még élne.

@di Canio:
"őket az is felháborítja, hogy állami támogatásból minőségi magyar bortermelés van"
Ez engem is felháborít, ugyanis akkor ne adják a borokat ilyen magas áron, ha már úgyis fizettem érte a közösből. Másrészt a minőségi magyar borokat a bortermelő országok még mindig a helyi tablettással egy szinten kezelik, nem alaptalanul. És nem tudom, miért kerül egy államilag támogatott magyar alapbor 2000 Ft-ba, amikor egy ugyanolyan minőségű, a magyar állam által nem támogatott chilei, ausztrál, dél-afrikai vagy kaliforniai 1200-1500 körül megvan, és arra még vámot is fizet, aki behozza.
A magyar borászok többsége pedig milliárdos, mert annyira ráfizetéses a bortermelés, hogy ilyen kurva sokat spórol meg azokon a napokon, amikor nem megy ki a szőlőbe.
Milliárdosokat nem kéne állami pénzzel tömni.
(Az ország hírnevéhez ráadásul semmivel nem járulnak hozzá, mert Kőszegtől nyugatra a magyar bor legalsó polcos vacaknak számít, talán a tokaji aszút kivéve.)

"csak 2 euró egy sör és szintén 2 euróért lehet bebaszva zabálni a gyrost hajnalban a Király utcában"
Tudod, én szívesen fizetnék 5 eurót a sörért, mint Hollandiában, ha ugyanannyi is lenne az átlagkereset itt, mint Hollandiában.
És ne mondd, hogy egy holland többet dolgozik, mert a saját szakmámban ismerek párat, ugyanazért a melóért (ugyanazzal a munkadarabbal végezzük hajszálra ugyanazt a tevékenységet) ő közel 4-szer annyit kap ugyanattól a nyugati cégtől, amelyiknek mindketten dolgozunk, mint én. Csak a nyugati cégeknél el vagyunk könyvelve olcsó országként, ahol még az is jó pénz az átlagkeresethez képest, amit nekem fizetnek (mondjuk ahhoz képest tényleg az, csak nyugat-európai átlagnak a fele sincs).

@Willkommenskultur:
"a világ egyik legjobb tömegközlekedését élvezhetik a pesti prolik szinte ingyen"
Majd ha egyszer kimozdulsz a faludból életedben először, akkor rájössz, hogy a budapesti tömegközlekedés egy rakás szar, ráadásul a világ egyik legdrágábbja.

@Online Távmunkás:
"a fizetésekhez viszonyítva drágább, mint a legtöbb európai főváros"
Abszolút értékben is drágább, mint kb. bármelyik európai főváros.
1 út = 1,2 euró, és minden útszakasz ennyi. Máshol átlagban 1 euró = 60 perc (van olcsóbb és drágább is, de 60 percen belül 2 útszakasz = 2,4 eurónál drágább nincs), ahány útszakaszt csak akarsz.

@geegee:
"Ellenben Ferkóhegy 1-re szálltak le"
Ezt te esetleg álmodtad. Amióta 1985-ben átadták Ferihegy 2-t, minden Malév-járat oda száll le. De a 90-es évek elejétől már minden nem fapados külföldi légtársaság is.
Szerintem te valamelyik fapadossal repültél, azok jártak Ferihegy 1-re.

di Canio 2017.02.07. 22:00:23

@cardiobascuralis: nézd a vicces az, hogy a Malév és a Wizz kapcsán tökéletesen egyetértünk. Ellenben a borokkal kapcsolatban orbitális butaságokat írsz, de ebbe most itt fölösleges lenne elmerülni, mert teljesen off topic.

Dr. Tim Pedersen Dr. (egy L-lel) 2017.02.07. 23:47:54

@cardiobascuralis: Üzemi nyereséget írtam. Az nem ugyanaz, mint a nyereség. És amint később valaki jogosan javított, nem az utolsó pár évben, hanem csak pár hónapban. De nincs kedvem utánanézni pontosan és linkelni, mert annyira nem érdekes.

Online Távmunkás · http://onlinetavmunka.blog.hu 2017.02.07. 23:58:33

@cardiobascuralis: A fapadosnak hogy lenbe minden költsége ugyanannyi? Nézd meg a Ryanair és a Wizz Air mennyiből utaztat egy utast és hasonlítsd össze a Malévval vagy a megmaradt nemzeti légitársaságokkal.

A busz ugyanaz a két terminálra, viszont Ferihegy 1-nél megáll a vonat is. Fővonal, a Nyugatiból Monorra, Ceglédre, Szegedre és Debrecenbe járnak ott vonatok nagyjából 10 percenként, az InterCity is megáll.

cardiobascuralis 2017.02.08. 02:47:00

@Online Távmunkás:
Hogyne lenne minden költsége ugyanannyi?
Ugyanannyi a karbantartási költsége, ugyanannyit fogyaszt, ugyanakkora személyzet kell rá, ugyanakkora illetékeket kell fizetnie ugyanazon a reptéren...
Mindenért fillérre ugyanannyit fizet.
Miben különbözne?

Max. annyiban, hogy a Malév nem a helyi Bivalybasznádokra járt, hanem a fővárosok nagy reptereire, ahol drágább az illeték. És az utas megfizeti, hogy mondjuk Lutonból bemegy a repjegy árának 3-szorosáért Londonba, a Malév meg odavitte a Heathrowra, ahonnan kényelmesen bemetrózhat a belvárosba. Ezért volt drágább a jegye, viszont a reguláris (nem fapados) cégeknél a jegyár kiszámítható, nem változtatgatják naponta.

Ja, megáll a vonat, és átcipelheted a cuccaidat pár száz méterre a terminálig esőben-hóban-latyakban. Ne mutasd be a helyet, ott laktam tőle kb. 300 méterre évekig (mondjuk akkor még nem álltak meg ott a vonatok).
Az InterCityben biztos vagy?

Mondjuk Ferihegyre is ki kéne vinni a vasutat úgy, mint Amszterdamban, föld alatt, és egyik irányban a belváros, a másik irányban egyéb nagyvárosok, pl. Rotterdam. Csak egy kicsit kéne elterelni a mostani szolnoki vonalat, és Vecsésre már vissza is érhetne.
Persze az a színvonal sem ártana - tisztaság, sok vonat, kevés kocsival.

@di Canio:
Szerintem meg te írsz butaságokat.
A milliárdos borászok támogatása ugyanolyan felelőtlen pénzégetés (ráadásul az én pénzemé is), mint a stadionok építése. Egyikre sincs szükség.

Mérgező Hulladék 2017.02.08. 11:24:28

Azért is érdekes ez a blog, mert a kommentek színvonala legtöbbször nagyon szépen igazodik a posztéhoz. Vajon véletlen, hogy ennyi szűk látókörű, de magát a témában nagyon okosnak gondoló, és legalább ennyire agresszív, kioktató 'stílusú' hozzászóló talál ide?

cardiobascuralis 2017.02.08. 14:07:25

@Mérgező Hulladék:
És az vajon véletlen-e, hogy a témához semmit hozzá nem tevő idióta segg nekiáll nagy mellénnyel mindenkit kritizálni?
Igen, rólad van szó.

tildy[UK] · http://tildy.blog.hu 2017.02.08. 14:43:56

@cardiobascuralis: Tenyleg? Elmondanad miota allnak meg Magyarorszag egyik legfontosabb vonalan halado vonatok Ferihegy2-n ? Magyarorszag nem csak Budapestbol all, es a ferihegy1 nem csak 200-as busszal erheto el, hanem vasutvonalon is konnyen. A szegedi es a nyiregyhazi-debreceni-szolnoki -nyugati pu vonal is ott van az egyestol egy kopesre. A kettestol nem annyira.

Mérgező Hulladék 2017.02.08. 16:15:20

@cardiobascuralis: nem elsősorban rád gondoltam, de nem baj, hogy magadra vetted, végül csak kibújt a szög a zsákból ;) Inkább legyek "idióta segg", aki legalább tudja, mit nem tud; mint olyan, aki mindenbe beleokoskodik, és mondjuk iparági modelleket hasonlítgat kizárólag a közvetlen költségek alapján... Ez a blog is akkor jó, amikor nem akar több lenni, mint ami.

cardiobascuralis 2017.02.08. 17:32:31

@tildy[UK]:
"Elmondanad miota allnak meg Magyarorszag egyik legfontosabb vonalan halado vonatok Ferihegy2-n ?"
Írtam ilyet valahol?

"ferihegy1 nem csak 200-as busszal erheto el, hanem vasutvonalon is konnyen"
Ja, csak a busz ott állt meg a terminál előtt (ma már talán nem megy be, pedig nem lenne hülyeség, fedett megálló van), a vonattól meg húzhatod a cuccaidat vagy 300 méteren át esőben-hóban-latyakban a 4-es úton át, az erre fordított időt nem is számítva. Mint írtam, elég jól ismerem a környéket, jó pár évet éltem ott, a mostani vasúti megállótól (ami még csak nem is állomás) kb. 300 méterre.
Aki meg vonattal akar menni, elmegy az 1-esig a 200-assal, és felszáll a vonatra ott. Még így is kényelmesebb, mint az 1-esről átvonszolni a cuccait.
Nem mellesleg az 1-es egy korszerűtlen, az 1950-es években készült terminál kis befogadóképességgel, a 2-est meg korszerű, és eleve úgy tervezték, hogy később még 3 lépésben bővíteni lehessen, ebből eddig 1 valósult meg.
A vasutat persze nem lenne hülyeség kivinni Ferihegy-2 ALÁ.

tildy[UK] · http://tildy.blog.hu 2017.02.08. 22:08:12

@cardiobascuralis: "Más meg oda sem jár." Ezt irtad. Ez a valosagban nem igaz, mert kb 3 percre van gyalog a terminaltola vasutallomas. ( Ennyit mas terminalok eseteben is gyalogolsz a vasuti megalloig)

Nem tudom te mikor jartal ott, de egyreszt a 4-es felett fedett feluljaro vam , tehat nem kell atmenned a 4-esen.

"Aki meg vonattal akar menni, elmegy az 1-esig a 200-assal, és felszáll a vonatra ott. " - igen, korabban meg odasetalt a vasuti megallohoz. Nem mindegy. Arrol nem is beszelve, hogy vonattal mennyi ido a nyugatiba elerni, mint busz+ vonat, vagy busz+metro komboval.

"Nem mellesleg az 1-es egy korszerűtlen, az 1950-es években készült" -ha annyira korszerutlen, miert is ujitottak fel valahol 2005 kornyeken? A munkálatok során teljesen megújultak a terminál gépészeti és elektromos rendszerei, és a csatlakozó közművezetékek is.Egyebkent az atepites utan tobb dijat is nyert a terminal. Elvileg iden felul kene vizsgalniuk a bezarast.

Valoszinuleg meg igy is joval olcsobb lenne visszahelyezni uzembe, ha mar igyis fel volt ujitva bezaras elott, mint valami komplett uj dolgot epiteni. Szerintem.

cardiobascuralis 2017.02.09. 18:13:12

@tildy[UK]:
"mert kb 3 percre van gyalog a terminaltola vasutallomas"
Magyarul nem jár oda semmi más.
Köszönöm a megerősítést.
Mellesleg megnézném, hogy egy 25 kg-s bőrönddel mikor teszed meg a távot 3 perc alatt, pláne a felüljárón lépcsőzve.

Baszd meg, a 4-esen akkor is át kell menned, ha felette teszed. A felüljáró külön jó annak, aki csomaggal van, még azt is cipelheti felfelé 5 métert, mert lift az gondolom, nincs.

"Arrol nem is beszelve, hogy vonattal mennyi ido a nyugatiba elerni, mint busz+ vonat, vagy busz+metro komboval.
"
Kb. pont ugyanannyi, mivel nem 10 percenként járnak a vonatok.
Másrészt mire elcaplatsz az 1-estől a vasútállomásig gyalog (meg ott fagyoskodsz télen), addigra ott van az 1-es terminálon a busz a 2-esről, ahol közvetlenül a terminálból szállhatsz fel rá, 5 méter gyaloglással terminálajtótól buszajtóig.m Ja, és a buszok alacsonypadlósok, a vonatok meg nem, tehát még ott is küzdhetsz a csomagoddal.

"ha annyira korszerutlen, miert is ujitottak fel valahol 2005 kornyeken?"
A belsejét. De attól még utasforgalmi szempontból maradt ugyanolyan korszerűtlen (ha a szart befestem aranyszínűre, attól az még szar marad), és a mérete sem változott. Az 1950-es évekbeli menetrend kiszolgálására készült, amikor óránként 2-3 gép jött és ment. Nagyjából 5 induló és ugyanannyi érkező gép kiszolgálására alkalmas óránként.

Szerinted lehet, de valójában meg hülyeségeket írsz.

Online Távmunkás · http://onlinetavmunka.blog.hu 2017.02.10. 07:57:53

@cardiobascuralis: Biztos vagyok benne, hogy a Ryanair és a Wizz Air karbantartási költsége alacsonyabb a nagyobb és azonos gépekből álló flotta miatt. A Malév szedett-védett flottájában 4-5 típus volt az a kéttucatnyi gép...
A Malév gépeinél szerintem kevesebbet fogyasztanak és biztos, hogy az egy utasra jutó költségek alacsonyabbak, mert több üléses gépen magasabb helykihasználással több utast visznek.
A reptéri "illeték" fix vagy a légitársaság és a reptér alkujától függ?

A Heathrowról bemetrózni a belvárosba se nem olcsó, se nem kényelmes. A gyors és kényelmes megoldás a méregdrága Heathrow Express...

Teljesen biztos, hogy a debreceni és a szegedi InterCity is megáll Ferihegy 1-nél. Vidékieknek is fontos a reptér elérhetősége, most onnan buszozhatnak.
Abban egyetértek, hogy Ferihegy 2-re ki kéne vinni a vasutat.

MÁV-val biztos régen utaztál, van egy rakás új elővárosi vonat, az IC-ből is sok új, wifi van már sokszor a személyvonatokon is.

Online Távmunkás · http://onlinetavmunka.blog.hu 2017.02.10. 08:51:49

@cardiobascuralis: Csak a te kedvedért megnéztem, ma reggel 8 és 9 között Ferihegyről 7 vonat megy a Nyugatiba, ez átlagosan 8-9 perces követési idő. A ferihegyi megállóban pedig van lift, nem a környéken lakóknak építették a terminál bezárása előtt kicsivel, hanem a fapados utasoknak...

A Malévnak hova voltak olyan jó time slotjai? Heathrow-t például már a csőd előtt eladta...

@tildy[UK]: Tavaly már felülvizsgálták, a mostani rendezvényközpont helyett múzeum lesz belőle, de az nem tiszta, hogy ki nézi meg a város szélén...

cardiobascuralis 2017.02.10. 18:49:14

@Online Távmunkás:
A Malévnak ugyanolyan korszerű gépei voltak, mint a Wizznek vagy a Ryanairnek, mitől fogyasztottak volna többet?
És a karbantartás mitől lett volna drágább, amikor ugyanaz a cég végezte nekik is bérmunkában, mint az összes többinek?

"Heathrowról bemetrózni a belvárosba se nem olcsó, se nem kényelmes"
Már miért ne lenne kényelemes? átszállás nélkül bevisz a belvárosba, olcsónak meg helyi viszonyok közt olcsó.

"több üléses gépen magasabb helykihasználással több utast visznek"
Igen, de jóval olcsóbban.

"A ferihegyi megállóban pedig van lift"
Mióta?
Amikor ott éltem, még nem volt.

"Heathrow-t például már a csőd előtt eladta..."
Hát épp ez az, hogy nem adta el. A Malév csődje utáni napokban volt erről egy előadás, amin részt vettem, onnan tudom.
És mindenhova voltak, mert amikor kérte őket, akkor még kevés járat járt szerte Európában, Észak-Afrikában és a Közel-Keleten, ahova a Malév járt, szóval kb. akkorra kapott, amikorra kért.

Nem utaztam régen MÁV-val, de nagyobb távolságokra nagyon szar a menetrendje, 2 óránként vannak járatok. Az elővárosiakat tényleg nem ismerem, de azok meg minden bokornál megállnak.

Online Távmunkás · http://onlinetavmunka.blog.hu 2017.02.10. 22:05:04

@cardiobascuralis: A Malév gépei csak a fedélzeti magazin szerint voltak fiatalok, valójában nagyjából kétszer annyi idősek voltak, mint a Ryanair flottája.
Biztos, hogy az üzemeltetést bonyolítja és drágítja a több géptípus. A Malév csődjekor így nézett ki a flotta: 6 Boeing 737-600, 7 Boeing 737-700, 5 Boeing 737-800 (ebből hármon nem volt business) és 4 Bombardier Dash 8 Q400.
Lehetséges, hogy a karbantartó cég ugyanaz, de kétlem, hogy minden gépet ugyanannyiért javítanak...

A Malév a heathrowi leszállási jogot nagyjából 2 milliárd forintért adta el a BA-nak 2006-ban, szóval vagy rosszul emlékszel az előadásra vagy hülyeséget mondtak.
www.napi.hu/magyar_vallalatok/a_malev_eladta_jogait_a_british_airways-nek.294883.html

Afrikába és Közép-Ázsiába a Wizz Air kapott egy rakás jogot a kormánytól, szerintem legalább 3-4 olyan országról volt hír, ahova nem repülnek, persze a repülési jogot minden újság azonnali járatnyitásként adta el...

A ferihegyi megállóban a 2007-es átadása óta van lift, akkor építették a fedett felüljárót. Te se sokat utaztál a Ferihegy 1-ről fapadossal...

A MÁV menetrend a kedvedért, mert lusta vagy megnézni... Az InterCity vonatok a Ferihegyet érintő vonalon óránként járnak Debrecenbe és Szegedre is. Van félóránként monori személyvonat és óránként egy ceglédi zónázó, ami nem áll meg Ferihegy és Köki között. Bónuszként van nyíregyházi sebesvonat is.
A 200E busz 7-8 percenként jár és elakad a dugóban, ha baleset van a gyorsforgalmin.

satco84 2017.02.18. 19:35:20

A csőd hatását nem az utasforgalmon kell lemérni. Az ország idegenforgalomból származó exportbevételei (csak azért 2009-től, hogy ne lehessen a válságra fogni):
2009: 4273 millió euró
2010: 4238 millió euró
2011: 4246 millió euró
2012: 3949 millió euró
2013: 4041 millió euró
2014: 4422 millió euró
forrás: MNB, fizetési mérleg

2012-ben 297 millió euró esett ki, ami kb. 90 milliárd forint...

Bzs 2017.03.14. 21:20:27

életképtelen cégek lélegeztető gépen tartása elég rendellenes dolog. de nem ez az egyetlen rendellenes dolog ebben az országban. a képlet nagyon egyszerű. nem kell lopni, és tékozolni ütre nyakra faszra. irreális volt az egész cég, ahol a legkevésbé a rentábilitás volt a cél. az ilyen cégek, ahol dől a lé, mert az állam úgyis a hóna alá nyúl, tűnjön is el, a gondolkodásmódjával együtt.
süti beállítások módosítása