FAPADOS TIPPEK, TRÜKKÖK, ÉLMÉNYEK

emailicon.png Vélemények, tapasztalatok,
sztorik ide jöhetnek: 
fapadosinfoblog@gmail.com

Facebook

Utolsó kommentek

Címkék

10 éves (1) 15 év (1) A321 (2) A321neo (1) admin díj (1) Aegean (1) Airbnb (2) airbus A321neo (1) Air Asia (1) Air France (4) ajándék (2) Akaba (1) akció (18) alapok (1) alapszabályok (1) Alhambra (1) always getting better (1) Amalfi-part (3) Ammán (1) amman (2) Andalúzia (1) apartman (1) app (2) arabok (1) Arad (1) árazás (1) árcsökkenés (1) áremelés (2) árkörkép (3) ármustra (5) Athén (5) átirányítás (1) átszállás (3) autóbérlés (7) automata utasfelvétel (1) Azori-szigetek (5) bádogsátor (2) bádogterminál (5) Baku (1) balatoni menetrend (2) baleset (1) balhé (1) balkáni útvonalak (2) bankkártyacsalás (1) Barcelona (2) Bázel (1) bázis bezárása (1) Bécs (1) becsekkolás (1) bénázás (1) Bergamo (1) Bergen (2) Berlin (1) beszállókártya (1) beszámoló (1) Birmingham (1) bíróság (1) biztonság (1) biztonsági ellenőrzés (4) blama (1) blöff (1) Blue Lagoon (1) Bordeaux (3) Bosznia-Hercegovina (1) botrány (1) Bruges (2) Brusseles Airlines (1) Budapest-Belgrád (1) Budapest Airport (9) Budport (4) buliturista (1) bunkóság (4) büntetés (1) buszjegy akció (1) busztranszfer (1) camper (1) castellón (1) Chania (1) Cinque Terre (1) ciprus (1) Ciprus (7) Cork (2) Costa Brava (1) couchsurfing (1) csekkin (1) csőd (2) csomag (1) csomagdíjak (2) csomagellenőrzés (1) csomagszabályok (29) Dánia (1) DCC (1) Debrecen (6) devizaátvátós trükk (1) díjemelés (2) Discount Club (1) Doncaster (1) drón (1) easyBus (1) easyJet (21) Egyiptom (2) egynapos repülés (2) egyszer megéri (1) Eilat (4) Eindhoven (1) elhagyott poggyász (2) emelt díjas ügyfélszolgálat (1) értelmetlen szolgáltatás (1) észak-ciprus (1) Eszék (1) Eurostar (1) évforduló (1) fapadosok árazása (2) fapados buszok (1) fapados kódex (1) Fat Track (1) felvásárlás (1) Ferihegy (12) Ferihegyi busz (2) Fez (1) fillérekért (6) Finnország (2) fjord (1) Flibco (1) Flixbus (2) Flybe (2) FlyNiki (1) Foci EB 2016 (5) Folegandrosz (1) fontos tudnivalók (1) főszezon (1) Francia Riviéra (4) Frankfurt (2) Fuerteventura (6) Funchal (1) futás (1) futópálya-felújítás (1) Gatwick (1) géplekésés (2) géprohamozás (1) Germanwings (1) Gibraltár (1) görög csőd (1) Görög szigetek (5) Granada (2) Gran Canaria (3) GVH (1) gyerektelen utazás (1) Győr (1) gyorsjelentés (1) hányinger (1) hasznos infók (1) hatalomváltás (1) határzár (1) helyleosztás (3) Hertz (1) hitelkártya költség (1) Hollandia (1) Holt-tenger (1) horror (3) hosszú hétvége (1) hosszú távú fapados (1) hotel (1) Huelva (1) információ (1) ingyen wifi (1) Írország (1) Isztambul (3) Izland (12) Izrael (5) járatindítás (1) járatmódosítás (3) járat megszűnés (2) jegyárak (1) jegymustra (1) Jeruzsálem (1) jófejség (1) Jökulsarlon (1) Joon (1) Jordánia (2) jótanácsok (2) kacat (1) kamu (1) kamuakció (1) Kanári-szigetek (8) Kannonkoski (1) karantén (2) kártérítés (7) Kassa (1) katasztrófa (5) Kavala (1) Kazahsztán (1) kedvenc városaink (5) kényelmetlenség (9) kert (1) kés (1) késés (7) kézipoggyász (5) Kirkjufell (1) Koppenhága (1) koronavírus (9) kósz (1) Kotor (1) Kréta (2) Kükládok (1) kutya (1) kvíz (1) Lamezia (2) Lanzarote (4) Lappföld (1) last minute (2) Laudamotiob (1) laudamotion (1) La Palma (2) légikatasztrófa (3) legjobb helyek (1) legjobb reptér (1) Legoland (1) lehúzás (17) lényeg (1) Lipari-szigetek (2) Lisszabon (4) London (6) Lufthansa (3) Lugano (1) Luton (3) luxus (1) lúzerség (1) Lyon (1) Maastricht (3) Madeira (3) magyar (1) Malaga (1) Malév (2) Malév GH (5) Mallorca (2) Malpensa (1) Málta (2) Marákes (2) Marokkó (2) Marrákes (2) Mastercard lounge (3) MÁV (2) megszűnő útvonal (5) megújulás (1) mellékhelyiség (1) Mélosz (3) menekültek (1) mentőár (1) Michael OLeary (2) mikonosz (2) Mikulás (1) MiniBUD (4) Miskolc (1) mocsokságok (1) módosítható jegy (1) mökki (1) Monaco (1) Monarch (1) Montenegro (1) munkakörülmények (1) Nagyvárad (1) National express (1) Nizza (3) nők (1) Norvégia (3) Norwegian (3) nyaralás (3) nyaralójáratok (2) nyári akció (1) nyári menetrend (1) nyár 2020 (2) óceán (1) óceanárium (1) Olaszország (1) olcsó jegyek (20) olcsó szállás (1) Onnibus (1) összehasonlítás (5) őszi szünet (1) otthagyott csomag (1) óvintézkedés (1) Páfosz (1) Pafosz (4) panasz (1) parasztvakítás (1) Párizs (4) parkolás (2) Pécs (1) Pegasus Airlines (1) petíció (1) Petra (1) pilótahiány (1) Pisa (1) Pizzo (1) poggyász (4) Polskibus (1) Popstrand (1) Porto (3) Portugália (3) Positano (1) Premier Hub (1) Premier Inn (1) prémium szolgáltatások (2) priority (1) Privilege Pass (2) profit (2) profit warning (2) rendszerező (1) repjegy (1) reptér (2) reptéri alvás (1) repülési tilalom (1) repülőtér (3) részeg (1) Reykjavík (1) romantika (1) Ronda (1) Rovaniemi (1) Ryanair (83) Saint Tropez (1) Santander (1) Sanyolország (1) Sao Miguel (1) Schönefeld (1) Scilla (1) Sevilla (2) Skócia (2) Skót Felföld (2) sorbaállás (1) Southend (2) Spirit (2) spórolás (1) Stansted (1) Stavanger (1) strand (1) Stromboli (1) Svájc (1) szabályváltozás (1) szakszervezet (2) szállás tippek (2) Szaloniki (1) Szantorini (1) Szarajevó (1) Szardínia (2) szavazás (2) szeku (1) Szentpétervár (1) szétültetés (5) szexista (1) Szifnosz (2) sziget (2) szinte ingyen (1) Szófia (1) szolgáltatások (4) sztrájk (6) sztyuvi (2) szülinap (1) Tampere (2) Tel-Aviv (2) téli menetrend (1) Tenerife (3) tengerpart (1) Terceira (1) térkép (1) terrorveszély (3) teszt (3) tévhitek (1) tömeg (1) törlés (19) Transavia (3) Transmediterranea (1) transzatlati járatok (2) Travelodge (1) trükközés (2) túlértékelt (1) túra (1) türelmi idő (1) tuti tippek (1) ufb (3) ügyfélszolgálat (2) újraindulás (1) új festés (1) új járat (8) új menetrend (8) új útvonal (11) Ukrajna (1) ülőhelyleosztás (4) ultrák (1) utasjog (2) utasszívatás (7) utastájékoztatás (2) utazási iroda (3) útdíj (2) útlevélellenőrzés (1) utószezon (1) üzleti utasok (1) valencia (1) Valentin-nap (1) változás (1) Váradi József (4) vasút (1) vécéhasználat (1) Velence (3) Velencei-tó (1) Velence Korzó (1) verseny (1) visszatérítés (3) vis maior (1) Vueling (2) vulkán (2) WDC (1) West Fjords (1) wifi (1) Wizz Air (117) Wizz kártya (3) Wow (1) Yumurdzsak (1) Zadar (1) Címkefelhő

Ki kér közel 100 ezer forintot ajándékba?

2016.09.09. 17:33 Fillérné Alsómocholády Turbulencia

Újabb cég indul hadba, hogy a járatkésesek és törlések után bevasalja a légitársaságokon a kártérítéseket az utasok számára. Ha három óránál többet késik a járatunk, ne habozzunk akár pereskedni is, mert jó eséllyel jár legalább 250 euró. De az utazási irodákra ne bízzuk az ügyet, csak újabb bőrt akarnak lehúzni rólunk.

Éleződik a verseny a járatkésések és törlések után járó kártérítések behajtásának piacán. Új szereplő jelent meg ugyanis a magyar színen is, a hazai alapítású cégek után egy belga vállalkozás is megpróbál ebből jól megélni. Nincs új a nap alatt, a Claim It ajánlata is az, hogy az utas helyett majd a cég a dinamikus ügyvédcsapattal eljár az ügyekben. Ezért 25 százalék plusz áfa jutalékot kérnek. A hasonló profilú, magyar Flight refund 30 százalékot kér mindösszesen, a szintén magyar Aimtoclaim pedig követelésként veszi meg a kártérítési jogosultságot nagyjából húsz százalékon.

Hogy a 25-30 százalék jutalék sok vagy kevés, azon lehet merengeni, de egy szimpla utas valóban kisebb eséllyel indul neki a kártérítési ügyintézésnek, ha például járata három óránál többet késett. Nem azért, mert az utas nem ismeri a szabályokat. (Európán belül az útvonal hosszától függően 250-400 euró a kártérítés, Európán kívüli állomást érintő utaknál pedig akár 600 euró is lehet. A kártérítés független a jegyártól, a fapados is ugyanúgy fizet.) Hanem mert míg az utast simán körberöhögi a légitársaság, addig egy céget, amelyik kész évekig pereskedni, sokkal nehezebb elbizonytalanítani.

A légitársaságok ellenállása egyrészt érhető, a szabályozás tök igazságtalan, a nyakukba varr olyasmikért is kártérítést, amiről abszolút nem tehetnek. Alapvetően mindenig ők a hibásak ha késik a gép, ez alól csak a természeti katasztrófa, a sztrájk és hasonló, kiküszöbölhetetlen akadály a kivétel. De például a birdstrike nem - ha madár repül a hajtóműbe és e miatt kell leszállni, az nem számít vis maiornak. Ha egy béna reptéri munkás nekitolja a lépcsőt a gépnek, az sem. A köd viszont igen.

Ha légitársaságok kérés nélkül is minden késés és törlés után automatikusan fizetnének, többen is zárhatnák a boltot, vagyis érdekük a kiküszöbölhetetlen akadályt mindenre kiterjeszteni, amire csak lehet. Sunnyognak ahol tudnak, az utas érdeke meg pont ennek ellenkezője. Állítólag csak a magyar utasok több milliárd nekik járó forintot hagytak az elmúlt években a cégeknél azzal, hogy nem küzdöttek azért, ami nekik jár. Egy példa: Londonból késett különösebb ok nélkül a gép 3 óra 1 percet, ez előfordul. Erre 400 euró jár, 100 plusz áfát levesz a behajtó, 273-at, több mint 80 ezer forintot megkap az utas, ez tiszta ajándék. És öt évre visszamenőleg igényelhető. 

A behajtócégnek az igazi biznisz az, ha elér egy szintet, egy méretet, amikor már a légi társaságok számára tényezőkké válnak. Ezen a ponton ugyanis nem kell minden ügyben a bíróságra rohangálni, mert a légicég tudni fogja: nagy esélyekkel bukni fogja a kártérítési pert, úgyhogy inkább peren kívül fizet. S ennél könnyebb pénz nem is kell: megy a levél, hogy helló, Fillér és Fillérné gépe három és fél órás késéssel landolt, s már írja is a számlát a légitársaság a kétszer 250 euróról.

ryanair_wizz_kozos.jpg

Üssed, üssed, botocskám!

A nemzetközi háttér sem jön rosszul, hiszen korántsem biztos, hogy az ügyek intézhetők Budapestről. A kezdeti levelezgetés bizonyosan, de a bírósági ügy más tészta. A kártérítési pert az illetékes bíróság viszi, de kérdés, ki az illetékes. Ha Wizz Airrel repülünk és késik a kis rózsaszín három órát, akkor tiszta sor, az ügy Budapesten marad, hiszen a cég székhelye is itt van. Ugyanez a helyzet, ha Ryanairrel repülünk Budapestről vagy Budapestre, hiszen akkor az utazási célpont alapján kerülhet ide az ügy.

Más a helyzet azonban az átszállós utakkal: ha Londonból megyünk Reykjavíkba easyJettel, akkor vagy Londonban vagy a manók földjén kell pereskednünk, hiszen az easynek ezen a viszonylaton semmi köze Budapesthez (vagy Balmazújvároshoz), az pedig az utas magánpechje, hogy magyar. Ezekben az esetekben hasznos, ha peres ügyekben egy nemzetközi hálózatot bízhatunk meg, hiszen akár Budapesten is ki lehet sírni, hogy valaki Londonban vegye át az ügyünket - ez esetben egy brit jogásznak kell felhatalmazást adni ügyintézésre.

Sokkal rosszabb a helyzet, ha mondjuk a török Pegazussal röpködünk és késik a gép. Ez esetben minimális esélyünk bármiféle kártérítésre csak akkor van, ha olyan járat késett, amelyik az EU-ból indult vagy oda érkezett. De még ebben az esetben is nehéz lesz kinyomkodni a légi társaságból a kártérítést. Hiszen bár az uniós szabályok vonatkoznak azokra a cégekre, amelyek az unióban is szolgáltathatnak, egy török cégen nem lesz könnyű bármilyen kártérítést is behajtani. Ha nem átallottunk Pegazussal menni Isztambulba, majd onnan átszállni egy Vanba menő járatra, akkor tényleg csak a magyarok istenében bízhatunk. Ha hazafelé késik a Van-Isztambul járatunk három órát, egy fillér kártérítést sem fogunk tudni kisajtolni a cégből.

Az ingyen pénz lehetőségére az utazási irodák is úgy ráugrottak, mint gyöngytyúk a takonyra. Nekik egyrészt remek marketingfogás, hogy lám még ezt is elintézik az utas helyett, akinek most már tényleg csak a lélegzésre kell figyelnie, másrészt ingyen pénz. Hiszen az iroda akár külön megállapodást is köthet a pereskedést vállaló céggel arról, hogy szállítja neki az utasokat. S ezért nyilván némi jutalékot is lecsíp, nem sokat, hasamra ütök, öt százalékot. Az ügyfél azt hiszi, nagyon jól járt, hiszen helyette az iroda intéz mindent - az a minden egyébként mindössze annyi, hogy a szolgáltató cégnek elmondja a gondját-baját, majd átadja a beszállókártyáját és az igazolványai másolatát. Az iroda pedig azért a semmiért, hogy továbbküldte az utasok adatait a szolgáltatónak, zsebre rakja a jutalékot. Ügyes.

Szóval ha késik a gépünk, érdemes behajtani a kártérítést a légitársaságon, de eszünkbe ne jusson utazási irodák állítólagos szolgáltatásaiban bízni. Az más kérdés, hogy mi lesz, ha egyre többen élnek a behajtási lehetőséggel. Valószínű, hogy ha a cégek költsége megugrik, akkor drágulnak a jegyek. 

 

26 komment · 1 trackback

A bejegyzés trackback címe:

https://fapadosinfo.blog.hu/api/trackback/id/tr6011689559

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Járatkésés esetén jár kártérítés? 2019.03.09. 10:24:02

Hamarosan megkezdődik a nyaralási szezon, és a legtöbben repülővel mennek az úti céljukhoz. Azonban mit történik járatkésés esetén? Jár kártérítés? Ha igen, milyen összegű? 2005. február 17-e óta van hatályban az az európai uniós rendelet, amely a viss…

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Online Távmunkás · http://onlinetavmunka.blog.hu 2016.09.09. 18:04:05

A 2 és 3 óra közötti késésre nincs kártérítés? Mintha régebben arra is járt volna valami.

blacha 2016.09.09. 19:12:13

én már le is adtam a kérelmet. frankfurtból repültem volna budapesre és beszart a gép, csak másnap repült tovább. kíváncsi vagyok mit hoznak ki a buliból.

cradbox 2016.09.09. 21:55:12

Semmi gond, az ügyvéd urak hasznát msjd magasabb jegyárakban látjuk viszont.

Vlad Tepes a jófiú 2016.09.09. 23:01:46

@cradbox: Ez azért meglehetősen negatív hozzáállás. Szerinted, Fillérnek hagynia kellene benn égni a pénzét, hogy Cradboxnak nem dráguljanak a jegyek?
Mondok mást... Légyszíves, ne vedd fel a biztosítási összegedet, amelyet azért kaptál, mert leéégett a házad, mert én nem szertnék jövőre 500 forinttal többet fizetni, csupán azért, mert neked és még néhány pechesnek leégett a háza!

Imee 2016.09.10. 11:33:59

Azért az elég furcsa, hogy 2990 Ft-ért lehet repjegyet venni, és ha késik a gép 3 órát, még 250 € kártérítésre is jogosult az utas. Nem ártott volna a repjegy árában maximálni a kártérítés mértékét. Valószínűleg ezt olyan EU bürokraták találták ki, akik még életükben nem láttak 250€-nál olcsóbb repjegyet.

M. Péter 2016.09.10. 12:37:48

Nem ártott volna a szabályokat világosan leirni. Ez az EU szabályozás az EGT-ből és Svájcból induló összes járatra, az oda érkező járatok közül csak az EGT-ben és Svájcban bejegyzett légitársaságok által üzemeltettettekre vonatkozik. Pl. Pegasus Törökorszagból induló járataira nem.

M. Péter 2016.09.10. 12:48:36

@Imee: Az érem másik oldala az, hogy az utas kára (pl. elveszti a nyaralása első napját) vagy a késés miatt felmerülő további költsége (szálloda, az elővételben megvett olcsó vonatjegy helyett újat kell vennie magasabb áron a hazautazáshoz) független a repülőjegy árától.

StanLee · https://newsroll.net 2016.09.10. 13:16:42

Nem tudom mi ebben a angy ujdinsag, mar evek ota letezik nem csak angol, de nemet, soot, magyar ceg is, ami racuppant erre a piacra. Annyi, hogy sokan nem tudjak, hogy 3 ora keses utan jar nekik zseton. Nekem e´ddig 2x kesett ennyit a repulom, de az is sztrajk miatt, ill. szivinfarktust kapott az egyik utas Singapur-Munchen kozott oszt valahol Abu dhabiban kenyszerleszallt a gep, szoval nem kaptam volna semmit se.

Ha jol emlekszem van olyan ceg, ami megveszi az utastol a karteritest talan 200 euroert :-) Jo business ez, csak reklamozni kell kellokeppen.

Fillérné Alsómocholády Turbulencia 2016.09.10. 13:49:51

@Online Távmunkás: nincs, de ez a kártérítés nem tévesztendő össze azzal, amikor késve indul a gép, akkor ugyanis a légi társaságnak kell valami frissítőt, extrém esetben más szolgáltatást biztosítani.

Fillérné Alsómocholády Turbulencia 2016.09.10. 13:55:21

@Imee: igen, a bürokraták találták ki, a kiindulás az volt, hogy mit veszítesz. Valójában persze nem a repjegy a légyeg, hanem hogy ha üzelti tárgyalásra mész és elkésel, akkor mennyit buksz, illetve ha később csobbansz a tengerben, akkor mennyit. Ezért találták ki a fix kártérítést. Ráadásul a jegyárhoz nem igazán fair viszonyítani, hiszen ugyanazt a gépet késtük le, ugyanazt a veszteséget szenvedtük le, de az előttem ülő miért kapna több vagy kevesebb kártérítést? Fapadoson ráadásul az esetek jelentős százalékában jóval a kártérítés összege alatt volt a jegy ára.

Fillérné Alsómocholády Turbulencia 2016.09.10. 13:58:40

@StanLee: Ezzel kezdődik a poszt: újabb szereplő jön, vagyis már voltak ilyenek, és az is benne van, hogy az egyik modell szerint tört áron adod el a követelésedet.
Felfoghatod reklámnak is, de az átlag tényleg nem tudja, hogy neki ilyen esetekben mi jár a szájá kívül. Te és a hasonló profik persze csinálhatják a cégek kikerülése nélkül maguk is, és akkor nem nyerészkednek rajtuk ezek a cégek.

StanLee · https://newsroll.net 2016.09.10. 15:09:00

@Fillérné Alsómocholády Turbulencia: Nem reklam szerintem, csak engem azert lepett meg, hogy irtok rola, mert mar evek ota mukodo uzleti modellrol beszelunk, ahol kis hazank startupjai is jelen vannak.

Az elsodleges problema, hogy az utasok jelentos resze nem tud errol az egesz lehetosegrol. En pl. nem lattam meg egy repteren sem hirdetest ezektol a cegektol, pedig ha valahol, hat pont ott kellene, hogy hirdessenek, mert sokan lenyelik a bekat es aztan megfeledkeznek a penzrol.

Amit nem ertek, hogy miert mukodik mindenki 25% + afa dijon, miert nem megy le valamelyik ez ala? Igazabol csak egy egyenlevelet kell megirniuk, oszt annyi. Jatekbol vegigmentem egyszer az egyik ilyen ceg weboldalan, semmi extra nincs, addig nem mondjak meg, hogy jogosult vagy-e a karteritesre, amig nem kuldod vissza az alairt megbizast nekik. Persze ok mar akkor tudjak, hogy jogosult vagy-e a penzre, amikor megkuldod a jaratszamot es a napot a regisztracio alkalmaval... Csak ugye az nem business, hogy elore megmondjak a usernek, jogosult-e vagy sem.

Darth Revan 2016.09.10. 15:34:50

Regi vesszoparipam a kis osszegu ugyek birosaga irorszagban. Anno az Aer Lingus nem reagalt semmit a jogos karteritesi igenyunre, de a kisosszegu ugyek birosagan kezdett eljaras hatasara azonnal perkalt.

Otthon is ez kellenne, es akkor nem eleskodo cegek profitalnanak az egeszbol.

Nem kell ugyved, akar a neten is kezdhetsz eljarast egy minimalis, 15 euros dij elleneben.

tixar 2016.09.10. 15:37:35

Ilyenkor már csak az a jobb, ha a Wizz nem szarozik, megadja a kért összeget, és rárakja a my wizz egyenlegbe levásárolható 300 EUR-t, aztán jön az ügyvéd, hogy akkor utald át légyszíves a 103 EUR-t holnapig.

Fillérné Alsómocholády Turbulencia 2016.09.10. 15:56:32

@StanLee: tök igazad van, az egyedüli ok, hogy írtunk róla, hogy ez nem általánsoan ismert lehetőség, de hogy miért nem hirdeti magát a reptéren a cég, az jó kérdés

Fillérné Alsómocholády Turbulencia 2016.09.10. 16:00:11

@Darth Revan: itthon ez a fizetési meghagyások köre lehet, felteszem, ez kissé (nagyon) más irány, de persze járható út - küldhetsz a Wizznek fizetési meghagyást kártérítés címén, de valószínűleg nem úszod meg a bírósági ügyet ezzel - ráadásul ebben az a kockázat (a hülyék szempontjából), hogy akkor is elindítod az ügyet, amikor nem jár kártérítés, pl csak két és fél óra a késés stb. és akkor bukod az egészet perköltséggel együtt

Fillérné Alsómocholády Turbulencia 2016.09.10. 16:01:46

@Fillérné Alsómocholády Turbulencia: ráadásul - magamat kiegészítve - ez csak a Wizz esetében járható út, a Ryanairt, easyt és társait hasonló témában nem buzerlálhatod, mert nincs magyarországi címe

StanLee · https://newsroll.net 2016.09.10. 16:38:56

@Fillérné Alsómocholády Turbulencia: rakerestem, pl. MUC 1-es terminal csomagkiado reszen egy hirdetofelulet, amit csak az nem vesz eszre aki vak, fel evre 18 ezer euro. Mondjuk a nyari szezonban kiberlik (innen indul a legtobb lowcost es charter), nem hiszem, hogy ennyi ido alatt nem hozna be az arat, de az akinek nem kesett meg a gepe, de varja a csomagot, annak is beleeg az emlekezetebe, hogy van ilyenre lehetoseg. OK, ezzel mas ilyen cegeknek is toljak a szekeret, de akkor is, ha mar egy ennyire nagy piavcrol beszelunk, ne legyenek mar csorok. Az autokolcsonzok is folyamatosan reklamozzak magukat jo penzert, pedig azoknak aztan a nevet szinte mindenki fejlbol tudja...

qwertzu 2016.09.10. 18:33:36

A megoldás:
Ha késés esetén automatikusan fizet a cég: 100 EUR
Ha csak felszólításra: 300 EUR
Ha csak per után 900 EUR

Online Távmunkás · http://onlinetavmunka.blog.hu 2016.09.10. 21:21:23

@Fillérné Alsómocholády Turbulencia: Azért az nem túl gyakori, hogy késve érkezik a gép, de nem késve indul... Szóval késéskor indulás előtt üdítő és szendvics járna, érkezés után pedig kártérítés.

vanek ur 2016.09.11. 18:25:04

Nekem és a családban is eddig gnd nélül működött a dolog, igaz, nem a fapadosokkal voltak késéseink. Beírtunk a légitársaságnak a megfelelő csatornán, 1-2 héten belül jött a válasz, további 1-2 héten belül a pénz. A KLM még olyan felajánlást is tett, hogy 600€ átutalva, vagy 800€ voucherben. A BA-nál volt egy kis fennforgás, a járattörlés miatt járó 600€-t gyorsan elismerték, de miután bekérték a számlaszámot, 3 hónapig nem hallottam felőlük... Aztán nagy nehezen végül megjött a pénz. Viszont ami a BA-nál csavaros volt (kb. 4 éves a sztori, szóval nem tudom, most így van-e): a form kitöltése és beküldése után nem volt visszajelzés, hogy megkapták (autoreply), és hiába jött tőlük válasz, csak a formon keresztül lehetett velük kommunikálni.
Két érdekes infó: a késés megállapításához azt az időpontot kell nézni, amikor a gép ajtaját kinyitják és azon a kiszállást engedélyezik. (Nagy reptereken ez a tényleges földet éréshez képest akár 15-20 perccel is később lehet. Ha valaki nagyon jogászkodni akar a légitársaság felé, megkeresheti a vonatkozó európai bírósági ítéletet.) Átszállásos utazásnál pedig a végcélra való megérkezés számít. (Hiába késett az első járat csak 1,5 órát, ha emiatt nem érted el a csatlakozásodat, és átkönyveltek a következő járatra, ami ugyan pontosan érkezett meg, de te a vásárolt jegyhez képest 6 órával később érkeztél, jár a kártérítés.)

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2016.09.16. 21:53:22

Helyes-helyes én sem tudtam, hogy van ilyen, kösz a posztot.Üdvözlök mindenféle "civil" kontrollt a rohadék fapados banda felett.Így egy kicsit vissza tud nyalni nekik is a fagyi.

svajcineger 2016.09.16. 23:06:29

@geegee:
Látod, látod!? Kell neked autózni onnan a "világ végéről" ? :)
süti beállítások módosítása