FAPADOS TIPPEK, TRÜKKÖK, ÉLMÉNYEK

emailicon.png Vélemények, tapasztalatok,
sztorik ide jöhetnek: 
fapadosinfoblog@gmail.com

Facebook

Utolsó kommentek

Címkék

10 éves (1) 15 év (1) A321 (2) A321neo (1) admin díj (1) Aegean (1) Airbnb (2) airbus A321neo (1) Air Asia (1) Air France (4) ajándék (2) Akaba (1) akció (18) alapok (1) alapszabályok (1) Alhambra (1) always getting better (1) Amalfi-part (3) amman (2) Ammán (1) Andalúzia (1) apartman (1) app (2) arabok (1) Arad (1) árazás (1) árcsökkenés (1) áremelés (2) árkörkép (3) ármustra (5) Athén (5) átirányítás (1) átszállás (3) autóbérlés (7) automata utasfelvétel (1) Azori-szigetek (5) bádogsátor (2) bádogterminál (5) Baku (1) balatoni menetrend (2) baleset (1) balhé (1) balkáni útvonalak (2) bankkártyacsalás (1) Barcelona (2) Bázel (1) bázis bezárása (1) Bécs (1) becsekkolás (1) bénázás (1) Bergamo (1) Bergen (2) Berlin (1) beszállókártya (1) beszámoló (1) Birmingham (1) bíróság (1) biztonság (1) biztonsági ellenőrzés (4) blama (1) blöff (1) Blue Lagoon (1) Bordeaux (3) Bosznia-Hercegovina (1) botrány (1) Bruges (2) Brusseles Airlines (1) Budapest-Belgrád (1) Budapest Airport (9) Budport (4) buliturista (1) bunkóság (4) büntetés (1) buszjegy akció (1) busztranszfer (1) camper (1) castellón (1) Chania (1) Cinque Terre (1) Ciprus (7) ciprus (1) Cork (2) Costa Brava (1) couchsurfing (1) csekkin (1) csőd (2) csomag (1) csomagdíjak (2) csomagellenőrzés (1) csomagszabályok (29) Dánia (1) DCC (1) Debrecen (6) devizaátvátós trükk (1) díjemelés (2) Discount Club (1) Doncaster (1) drón (1) easyBus (1) easyJet (21) Egyiptom (2) egynapos repülés (2) egyszer megéri (1) Eilat (4) Eindhoven (1) elhagyott poggyász (2) emelt díjas ügyfélszolgálat (1) értelmetlen szolgáltatás (1) észak-ciprus (1) Eszék (1) Eurostar (1) évforduló (1) fapadosok árazása (2) fapados buszok (1) fapados kódex (1) Fat Track (1) felvásárlás (1) Ferihegy (12) Ferihegyi busz (2) Fez (1) fillérekért (6) Finnország (2) fjord (1) Flibco (1) Flixbus (2) Flybe (2) FlyNiki (1) Foci EB 2016 (5) Folegandrosz (1) fontos tudnivalók (1) főszezon (1) Francia Riviéra (4) Frankfurt (2) Fuerteventura (6) Funchal (1) futás (1) futópálya-felújítás (1) Gatwick (1) géplekésés (2) géprohamozás (1) Germanwings (1) Gibraltár (1) görög csőd (1) Görög szigetek (5) Granada (2) Gran Canaria (3) GVH (1) gyerektelen utazás (1) Győr (1) gyorsjelentés (1) hányinger (1) hasznos infók (1) hatalomváltás (1) határzár (1) helyleosztás (3) Hertz (1) hitelkártya költség (1) Hollandia (1) Holt-tenger (1) horror (3) hosszú hétvége (1) hosszú távú fapados (1) hotel (1) Huelva (1) információ (1) ingyen wifi (1) Írország (1) Isztambul (3) Izland (12) Izrael (5) járatindítás (1) járatmódosítás (3) járat megszűnés (2) jegyárak (1) jegymustra (1) Jeruzsálem (1) jófejség (1) Jökulsarlon (1) Joon (1) Jordánia (2) jótanácsok (2) kacat (1) kamu (1) kamuakció (1) Kanári-szigetek (8) Kannonkoski (1) karantén (2) kártérítés (7) Kassa (1) katasztrófa (5) Kavala (1) Kazahsztán (1) kedvenc városaink (5) kényelmetlenség (9) kert (1) kés (1) késés (7) kézipoggyász (5) Kirkjufell (1) Koppenhága (1) koronavírus (9) kósz (1) Kotor (1) Kréta (2) Kükládok (1) kutya (1) kvíz (1) Lamezia (2) Lanzarote (4) Lappföld (1) last minute (2) Laudamotiob (1) laudamotion (1) La Palma (2) légikatasztrófa (3) legjobb helyek (1) legjobb reptér (1) Legoland (1) lehúzás (17) lényeg (1) Lipari-szigetek (2) Lisszabon (4) London (6) Lufthansa (3) Lugano (1) Luton (3) luxus (1) lúzerség (1) Lyon (1) Maastricht (3) Madeira (3) magyar (1) Malaga (1) Malév (2) Malév GH (5) Mallorca (2) Malpensa (1) Málta (2) Marákes (2) Marokkó (2) Marrákes (2) Mastercard lounge (3) MÁV (2) megszűnő útvonal (5) megújulás (1) mellékhelyiség (1) Mélosz (3) menekültek (1) mentőár (1) Michael OLeary (2) mikonosz (2) Mikulás (1) MiniBUD (4) Miskolc (1) mocsokságok (1) módosítható jegy (1) mökki (1) Monaco (1) Monarch (1) Montenegro (1) munkakörülmények (1) Nagyvárad (1) National express (1) Nizza (3) nők (1) Norvégia (3) Norwegian (3) nyaralás (3) nyaralójáratok (2) nyári akció (1) nyári menetrend (1) nyár 2020 (2) óceán (1) óceanárium (1) Olaszország (1) olcsó jegyek (20) olcsó szállás (1) Onnibus (1) összehasonlítás (5) őszi szünet (1) otthagyott csomag (1) óvintézkedés (1) Páfosz (1) Pafosz (4) panasz (1) parasztvakítás (1) Párizs (4) parkolás (2) Pécs (1) Pegasus Airlines (1) petíció (1) Petra (1) pilótahiány (1) Pisa (1) Pizzo (1) poggyász (4) Polskibus (1) Popstrand (1) Porto (3) Portugália (3) Positano (1) Premier Hub (1) Premier Inn (1) prémium szolgáltatások (2) priority (1) Privilege Pass (2) profit (2) profit warning (2) rendszerező (1) repjegy (1) reptér (2) reptéri alvás (1) repülési tilalom (1) repülőtér (3) részeg (1) Reykjavík (1) romantika (1) Ronda (1) Rovaniemi (1) Ryanair (83) Saint Tropez (1) Santander (1) Sanyolország (1) Sao Miguel (1) Schönefeld (1) Scilla (1) Sevilla (2) Skócia (2) Skót Felföld (2) sorbaállás (1) Southend (2) Spirit (2) spórolás (1) Stansted (1) Stavanger (1) strand (1) Stromboli (1) Svájc (1) szabályváltozás (1) szakszervezet (2) szállás tippek (2) Szaloniki (1) Szantorini (1) Szarajevó (1) Szardínia (2) szavazás (2) szeku (1) Szentpétervár (1) szétültetés (5) szexista (1) Szifnosz (2) sziget (2) szinte ingyen (1) Szófia (1) szolgáltatások (4) sztrájk (6) sztyuvi (2) szülinap (1) Tampere (2) Tel-Aviv (2) téli menetrend (1) Tenerife (3) tengerpart (1) Terceira (1) térkép (1) terrorveszély (3) teszt (3) tévhitek (1) tömeg (1) törlés (19) Transavia (3) Transmediterranea (1) transzatlati járatok (2) Travelodge (1) trükközés (2) túlértékelt (1) túra (1) türelmi idő (1) tuti tippek (1) ufb (3) ügyfélszolgálat (2) újraindulás (1) új festés (1) új járat (8) új menetrend (8) új útvonal (11) Ukrajna (1) ülőhelyleosztás (4) ultrák (1) utasjog (2) utasszívatás (7) utastájékoztatás (2) utazási iroda (3) útdíj (2) útlevélellenőrzés (1) utószezon (1) üzleti utasok (1) valencia (1) Valentin-nap (1) változás (1) Váradi József (4) vasút (1) vécéhasználat (1) Velence (3) Velencei-tó (1) Velence Korzó (1) verseny (1) visszatérítés (3) vis maior (1) Vueling (2) vulkán (2) WDC (1) West Fjords (1) wifi (1) Wizz Air (117) Wizz kártya (3) Wow (1) Yumurdzsak (1) Zadar (1) Címkefelhő

Íme mekkora szívás lesz a balatoni vonatozás nyáron

2016.06.09. 03:57 Fillér B. Gusztáv

Ahhoz képest, hogy várható káoszról is jöttek hírek, egész tűrhető a balatoni nyári vasúti menetrend, a déli parton még a menetidő is csökken 15 percet. Néhány északi parti vonatról valóban át kell szállni Fehérváron, a déli partnál meg a Budapesten nem megálló vonat és az új, siófoki motorvonat-szétkapcsolós bűvészkedés a legnagyobb attrakció. Sajnos a különleges kocsikat és mozdonyokat is száműzték idén a Balaton-partról.

Imádjuk a Balatont, nyáron a fapados jegyek is drágák, pár hétig kibírjuk kerozinfröccs nélkül. Szeretünk tehát a tó környékén flangálni, akár vonattal is. Mindig várjuk a nyári balatoni menetrendet, hátha lesz benne valami fejlődés, illetve izgalom. Tavaly is lemeóztuk a vasút kínálatát, most sem hagyjuk ki.

Rossz előjel volt, hogy nagyon sokáig nem készült el a menetrend, sőt megjelent az információ arról, hogy nem is lesz rendes menetrend, csak vágányzári. Aztán jött pár napja jött egy cikk arról, hogy orbitális szívás lesz eljutni az északi partra. Amikor tegnap megjelent a hivatalos menetrend, először ezt csekkoltuk és kiderült, hogy nincs fájdalmas vágás az északi parton. Elégedettek azért mi se voltunk, íme a legfontosabb változások.

ilyen_lesz.jpg

Ilyen lesz

Mindenekelőtt a menetidő. Tavaly értetlenkedtünk, hogy közel egy évnyi vágányzár, túrás után sem csökkent a menetidő semmit a déli parton, most újabb egy év építkezés után végre ez is bekövetkezett: Keszthelyig 15 perccel rövidebb az út az alap gyorsvonatokon, melyeket nyáron Balaton-Expressznek hívnak. (3 óra 1 perc helyett 2 óra 46, hurrá, autóval bőven 2 alatt) A tavaly bevezetett idiotizmus változatlan: az expresszekre nem kell gyorspótjegy, de kell helyjegy, a sebesekre viszont kell gyorspótjegy.

Tavaly vigyorogtunk azon, hogy a Siófoki Flirt nevű vonat Keszthelyre jár, na ez jól megváltozott, mert csak Balatonszentgyörgyig közlekedik. A néven túllépve azonban épp itt jön a legnagyobb újítás: ez a vonat Siófokig nem áll meg (Fehérváron se), ott azonban szétválik. Az egyik motorkocsi megy tovább megállás nélkül Szárszóig, onnan viszont Szentgyörgyig mindenhol megáll. A másik része öt perccel később indulva, mindenhol megállva Szemesig közlekedik. Jó kérdés, hogy a gyors rész miért nem áll meg épp Földváron, ha már Szárszón igen, de sejtésünk szerint utóbbi forgalmi megállás, ott jön neki szembe a Balaton Expressz, a szándék nyilván az lett volna, hogy az első rész Szemesig ne álljon meg.

Ez a Flirt csak hétvégén jár, három példányban, 7-kor, 9-kor és 11-kor, vissza késő délutántól indulnak szintén két óránként. A napi alapütem része a Balaton Expresszeken túl Déli parti sebes, mely Fehérvártól mindenhol megáll. Tavaly ezen voltak a legrégebbi húgyszagú vagonok, idén 10 percet gyorsulva is több mint 3 és fél óra alatt kullognak le Szentgyörgyig.

A legkevesebb helyen Keszthelyig a Keszthelyi Flirt áll meg, de többször félreáll keresztezés miatt, menetideje több, mint a kétóránkénti alapexpresszeké. A Miskolcról jövő Ezüstpart maradt, jobb menetrenddel, kevesebb félreállással Pesttől Keszthelyig fél órát gyorsult. Az Aranyhíd Szegedről idén is csak hétvégén jár a déli partra, de kapott új közvetlen vonatot Záhony-Nyíregyháza-Debrecen is, Aranypart néven. Ez is helyjegyköteles és igen fura vonat. Az Alföldön és a Balaton-parton majdnem mindenhol megáll, viszont Budapesten csak átrongyol - illetve, Ferihegyen megáll, utána viszont Fehérvár következik, kihagyja Kökit és Kelenföldet is. Maradt néhány hétvégi mentesítő is még, a késő esti keszthelyi gyors is maradt, ez jó. Hiányzik viszont tavalyról a kényelmes nosztalgiakocsikkal kiadott pénteki fonyódi gyors.

ilyen_is.jpg

Ilyen is lesz

Meglepően sok vonat nem áll meg Fehérváron és ezzel át is kanyarodunk az északi partra, illetve arra, hogy mi a tökért lett kész ennyire későn a menetrend. Állítólag igen későn derült ki, hogy a fehérvári túrással hogy állnak az iparosok. Kedvenc irányítótornyunkat minden tiltakozás ellenére legyalulták és végül csal 3 és fél vágány használható - a fél egy csonka a Balaton irányából, ezt ki is használják a füredi ingák fordítására. Ami pedig fordul, az nem megy tovább, pont erről szólt a paráztatás, hogy alig lesz közvetlen vonat Pestig. Nos, a Fehérvár és Füred között mindenhol megálló Katicák közül van tán 3, amely hétköznap valóban fordul Fehérváron, de a többi, illetve hétvégén az összes végigmegy a Déliig. Ez még jobb is, mint a tavalyi helyzet, amikor terelve jártak Pusztaszabolcson át.

Itt az okozta a fő nehézséget, hogy szerezzenek elég Desiro motorvonatot. Tavaly nyáron még nem működött az esztergomi vonal, most már igen és mivel csúszik az ottani villamosítós vágányzár, kell Dezső Esztergom felé és az északi partra is. Valahogy megoldották, hogy jusson elég a Balatonra, reméljük, ebből nem az lesz, hogy a tavalyi két-három egység helyett egy egységes szerelvények mennek majd a hétvégi csúcsban a Balatonhoz.

Az északi parton maradnak a szokott Kék Hullám és Tekergő vonatok, előbbivel (ez Füredig csak Almádiban áll meg, utána mindenhol) nem változik semmi, jár szépen két órás ütemben. A főbb helyeken megálló Tekergőből viszont ritkítottak, illetve racioanlizáltak, közülük több csak hétvégén, pénteken, vagy épp vasárnap jár. Ez rendben van, érthető.

Az viszont fáj, hogy áldozatul esett az összes különlegesség tavalyról. Az északi partról sem lesz nosztalgiakocsis vasárnap esti mentesítő gyors Pestre, de a Nohab és a Szergej mozdonyok vontatta szerelvényeket is lespórolták. A Púpos (M40) vontatta győri fürdősvonat már tavaly áldozatul esett. Kár, ezek kúl dolgok voltak, nem csak megrögzött vasútbuznyákoknak. (Aki nohabozni akar, most hétvégén lesz egy érdekes különmenet, mi is kipróbáljuk, a nosztalgiakocsihoz hasonló vagonok azonban felbukkannak a tónál, a Szombathelyről induló Kék hullám remélhetőleg ilyen GYSEV-kocsikkal jön idén is.)

ilyen_nem.jpg

Ilyen persze nem

Összefoglalva: a nyári balatoni menetrend mindig arról szól, hogy mennyire sikerül szarból várat építeni. Most annyira későn lett kész, hogy már csak vágányzáriként tudták meghirdetni, ennek ellenére csekély kapacitásszűkülés van csak tavalyhoz képest és egy-két új ötlet is beugrott. A különleges vonatok megszüntetése rossz döntés, rég rossz, ha ezen kell spórolni. Örömteli, hogy a Kék Hullám gyorsok végül mozdonycsere nélkül mehetnek az északi partra (a Tekergőknél lesz gépcsere, vele majd' negyed óra ácsorgás) a délin pedig továbbra is érdemes kocsitípus szerint választani. Csak a Flirtök légkondisok, az expresszeken elviselhető német vagonok járnak, Miskolcról kényelmes osztrák kocsik jönnek, a sebeseken szerzett szagot viszont lehet, hogy hetekig nem tüntetjük el a rucinkból.

29 komment

Címkék: balatoni menetrend

A bejegyzés trackback címe:

https://fapadosinfo.blog.hu/api/trackback/id/tr818793916

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

2016.06.09. 05:58:14

Sok éve nem jártam a Balatonnál. Ennek csak egyik oka volt, hogy pofátlanul drága szinte minden, legyen szó kajáról vagy épp szállásról.
Közröhej kategória, hogy a Budapest-Bécs útvonal majdnem dupla távját rövjdebb idő alatt teszi meg a vonat, mint a Budapest-Siófok utat.

vanek ur 2016.06.09. 13:24:32

@IT jegyzet: "Közröhej kategória, hogy a Budapest-Bécs útvonal majdnem dupla távját rövjdebb idő alatt teszi meg a vonat, mint a Budapest-Siófok utat."
Ezt nagyon benézted: Budapest-Déli - Siófok az Elvira szerint 1 óra 20 perc. A Keletitől Bécsig (főpályaudvar) 2 óra 38 perc a railjet. Siófok 115 km, Bécs 260 km. Kétségkívül gyorsabb Bécs felé, de nem annyival.
Senki nem mondja, hogy nem sz@r a MÁV, de azért nem annyira, mint ahogy azt sokan gondolják. Ahogy a posztban is találóan megfogalmazták " a nyári balatoni menetrend mindig arról szól, hogy mennyire sikerül szarból várat építeni" - ezt az egész MÁV-ra nyugodtan rá lehet húzni.

2016.06.09. 14:22:48

@vanek ur: amikor utoljára a Balatonon jártam, Siófok több mint három, Keszthely majdnem négy óra volt.

Jokerpofa 2016.06.09. 15:52:05

Ketszer mentem BP-rol Balatonra vonattal, egyszer 90 percet kesett, masodik alkalommal 60-at. Never again

Zsuzsi25 2016.06.09. 20:31:58

Kizarolag kocsival van ertelme..3 szemelynél mar árban is jobb

Jossarian 2016.06.09. 21:09:34

Szopnak a prolik. Mi ebben az ujdonsag???

Izo 2016.06.09. 21:16:17

@IT jegyzet: Hehe, ebből nem csak a Pest-Siófok több, mint három, de a Siófok-Keszthely kevesebb, mint egy óra sem igaz. Valahol nagyon eltévedtél.

konrada 2016.06.09. 21:41:42

..azért igen speciális esetnek kell összejönni ahhoz, hogy a Délitől Keszthely állomásig autóval 2 óránál bőven kevesebb idő alatt oda lehessen érni.

Agr3ssor 2016.06.09. 21:44:45

@Zsuzsi25: Hárommal?? Ha egyedül autózom, az egál a vonattal... Ha kell bármilyen külön jegy, már bukó a vonat...
Két fővel már színtiszta spórolás autózni...
Persze ez csak üzemanyagköltség, tisztában vagyok vele, hogy az autónál egyéb is van...
De mivel a vonatnál is van egyéb ktg., pl további buszozás, ezért én már egyedül sem gondolkozom vonatozáson...

Vasútimádó vagyok, egy felpörgő Szergelytől bekönnyezek, a V63-as hangjától elájulok... De az anyagiak miatt kénytelen vagyok autózni...

mindent visz 2016.06.09. 21:46:24

A hírek szerint négy-öt kocsiból állnak az országjáró vonatok. Ez baj, hogy teletűzdelik ilyen rövidke vonatokkal a menetrendet, ami svájci precizitást követelne a magyar vasutasoktól. Aztán dől az egész már reggel mint a domino.

sncf 2016.06.09. 22:05:03

Az északi partra menő Tekergőkön igenis van mozdonycsere: Szabadbattyánban. Igaz, hogy a menetrend szerint ott nem áll meg, de forgalmi okból igen.

IT jegyzet (törölt) · http://itjegyzet.blog.hu 2016.06.09. 22:20:45

@Izo: mi van???

Charly Firpo 2016.06.09. 22:22:27

@Jossarian: apa, fejtsd már ki hogy jönnek ide a "prolik" ?
De előtte azt, mit jelent számodra az, hogy proli?

IT jegyzet (törölt) · http://itjegyzet.blog.hu 2016.06.09. 22:23:03

@Izo: szerintem félreértettél. Siófokra, késésekkel együtt több, mint három órán át tartott az út. Amikor meg Keszthelyre mentünk, nagyjából négy óra volt az össz menetidő.
És nem tegnap volt, hanem három-négy éve legalább.
Viszont a Bp-Bécs már akkor is három óra vagy valamivel kevesebb volt.

IT jegyzet (törölt) · http://itjegyzet.blog.hu 2016.06.09. 22:23:55

@Charly Firpo: röhögnék, ha kiderülne, hogy ez ugyanaz a tetű, aki anno az index fórumán Igazi Yosarian néven fosta magából a mocskot.

Fillér B. Gusztáv · http://fapadosinfo.blog.hu 2016.06.09. 22:29:04

@sncf: köszi, javítom, ilyet még életemben nem láttam. miből tartott volna menetrendileg is megállítani őket? mire fel ez a szemfényvesztés?

mindent visz 2016.06.09. 22:36:49

Tekergő....és tényleg tekereg Csajágnál is például...Ott anno a hatvanas években valami főfejesnek volt nyaralója, és elterelte a vonatot és építettek szép állomást is...a régi töltés még meg van, ha újra ott járna a vonat, akkor nyílegyenesen haladhatna...Érdemes megnézni a térképen Csajágot :))

sncf 2016.06.09. 22:37:18

@Fillér B. Gusztáv: Állítólag azért nem állnak meg, mert csak a hátsó vágányokon tudják lebonyolítani a mozdonycserét, ahol viszont nincsen peron, így nem tudják a le vagy felszálló utasok biztonságát garantálni. Meg gondolom közben a déli parti vonatok is áthúznak az állomáson, egy 80 cm-es peronon nem lenne szerencsés, ha 100-zal elhúzna a déli parti expressz. A mozdonycseréréől a legárulkodóbb adat a menetidő, Sv-Akarattya mindenállomásozó Katicával 36 perc, a menetrend szerint sehol meg nem álló Tekergőnek 47 perc.

Beer Monster 2016.06.09. 22:49:58

Talán nem igazán baj az, ha egy vonat nem áll meg Bp-en vagy Fehérváron. Akik az Alföldről Pestre, vagy Fehérvárról a Balatonra akarnak menni, bőven találnak közvetlen vonatot. Vicc ugyanakkor, hogy a vonal menti településekről például nem tudnak lemenni a Balatonra, csak átszállás(ok)kal.

lombozódó 2016.06.09. 22:59:45

@mindent visz: Köszönjük a trollkodásodat, nagy élmény a bunkóságod. Rád van szüksége a MÁV - nak is.?-)))

lombozódó 2016.06.09. 23:03:20

@Beer Monster: Legalább lassítsanak, hogy menet közben is ki lehessen ugrani. :-))))

Fillér B. Gusztáv · http://fapadosinfo.blog.hu 2016.06.09. 23:04:21

@sncf: érdekes, köszi. tavaly még sikerült az első vágányon megoldani, nyilván megvan az oka, hogy most miért nem.

BKV buszon utazni Égő 2016.06.09. 23:48:57

Ez az egész nyári menetrend már több a soknál! Egymástól nem tudnak haladni, azért késnek minden egyes nyárni napon!

gmiska 2016.06.10. 07:12:23

A dízeltelenítés ütemezése a tapolcai vonalon el lett...nem is kicsit, nagyon. Pedig a szovjet elvtársak által Szergejre cseréltetett egykori NOHAB-okra a németek egyik vonatos kisfilmjükben fél órát rászántak. Az egomi vonal mentére kiköltözött urizáló renegátok lobbiereje elérte a villamosítást, hogy az oszlopok felállítása után miért nem feszítették ki a felsővezetéket, és miért is készült úgy, mint a Luca széke ? Rejtély? A média pedig "epicentrikussá" silányult, egy pontatlan hírre sáskaként rászállnak, és egy napra rá úgy helyesbítenek, hogy abban nincs köszönet, és még azt hiszik, hogy nem ők válnak hiteltelenné.

GöTi 2016.06.10. 09:47:36

Nem hagyom el a végtelenül pofátlanok okozta problémát!

Mennyi is a BP - Keszthely vasutazás átlagsebessége?
Gyorspótjegy kell rá 2016-ban.
Gratulálok.

Amíg ezt a söpredéket nem zavarják szét, addig Magyarország esélytelen.

Rébusz 2016.06.10. 10:29:07

Nekünk a csúcs évekkel ezelőtt egy balatoni vonat volt, 7! órás késéssel. Az utasok legalább palackozott vizet kaptak.. Jobb helyeken ilyenkor előveszik a vezetést és lecserélik. A MÁV sok sebből vérzik. Ha visszaforogna a pénz, amit befizetünk és nem elfolyna valahová, akkor érdemes lenne végre átgondolni, hogy mi értelme van külföldi nyugdíjas korú turistákat ingyen fuvaroztatni a magyar adófizetők pénzén, illetve a máv dolgozók családtagjainak az ingyen fuvaroztatását is megszüntetném. Ha a MÁV egy privát cég lenne, akkor olyan juttatásokat adhat az alkalmazottainak, amit csak akar és ki tud gazdálkodni. De mivel nem egészen az és konkrétan nem tud jól gazdálkodni a MÁV, ezért én például nem tartom indokoltnak sem a családtagok, sem a nyugdíjasok ingyen utazását. Ezek helyett inkább korrekt bért és nyugdíjat mindenkinek, a kedvezményrendszert pedig úgy kialakítani, hogy utasbarát, pénztárcabarát, de nyereséges is legyen.

konrada 2016.06.10. 10:55:47

@GöTi:
Egymás között:
Azt tudod-e, hogy mekkora a célforgalom Keszthely-Budapest között? Mekkora területen megy lakott területen, hány potencionálisan - a Keszthelyinél nagyobb le- és felszálló állomás van útközben, és mekkora hosszon van egyéb földrajzi okoból nem gyorsítható pálya?

Ha mindezt megtudakoltad, tán nem írsz ilyeneket, főleg ha megtudod azt is, hogy a Bécs-Budapest vonalhoz hasonló gyorsaságot a megfelelő elkerülő-pályákkal, duplázással mennyiből lehetne megépíteni, és így mennyibe jönne ki az 1 utasra jövő km költsége?

...ebből kár politikát csinálni...
(Valszeg te kiabálnál leghangosabban, ha ekkora forgalomra az adott földrajzi körülményektől sújtva több 100 mrd-ot költenének...)

GöTi 2016.06.10. 16:12:30

@konrada:
ad 1. Nem én csinálok politikát, hanem a "nyócosztályos", meg "éreccségis" képviselők.

ad 2. Gyorsvonati pótjegyek nélkül még igazad is lehetne.

ad 3. Az alapkérdés maradt: mitől pótjegyezhető egy "gyorsvonat".

BloodOrange 2016.06.10. 16:50:10

Én megrögzött vasútbuznyák vagyok, de belföldön szinte már soha nem vonatozom. :( Sokkal jobb alternatíva a telekocsi. Akár sofőrként viszel másokat, akár utasként mész, mindenképpen olcsóbb, gyorsabb, kényelmesebb és rugalmasabb, mint a vonat.
süti beállítások módosítása