FAPADOS TIPPEK, TRÜKKÖK, ÉLMÉNYEK

emailicon.png Vélemények, tapasztalatok,
sztorik ide jöhetnek: 
fapadosinfoblog@gmail.com

Facebook

Utolsó kommentek

Címkék

10 éves (1) A321 (2) A321neo (1) Aegean (1) Airbnb (2) Air Asia (1) Air France (4) ajándék (2) akció (17) alapok (1) alapszabályok (1) Alhambra (1) always getting better (1) Amalfi-part (3) amman (1) Andalúzia (1) apartman (1) app (2) Arad (1) árazás (1) árcsökkenés (1) áremelés (2) árkörkép (3) ármustra (4) Athén (5) átirányítás (1) átszállás (3) autóbérlés (6) Azori-szigetek (5) bádogsátor (2) bádogterminál (3) Baku (1) balatoni menetrend (2) baleset (1) balhé (1) balkáni útvonalak (2) bankkártyacsalás (1) Barcelona (2) Bázel (1) bázis bezárása (1) Bécs (1) becsekkolás (1) bénázás (1) Bergamo (1) Bergen (2) Berlin (1) Birmingham (1) bíróság (1) biztonság (1) biztonsági ellenőrzés (3) blama (1) blöff (1) Blue Lagoon (1) Bordeaux (2) Bosznia-Hercegovina (1) Bruges (2) Brusseles Airlines (1) Budapest-Belgrád (1) Budapest Airport (8) Budport (4) buliturista (1) bunkóság (4) buszjegy akció (1) busztranszfer (1) Chania (1) Ciprus (6) Costa Brava (1) couchsurfing (1) csekkin (1) csőd (1) csomagszabályok (23) Dánia (1) DCC (1) Debrecen (6) devizaátvátós trükk (1) díjemelés (2) Discount Club (1) easyBus (1) easyJet (14) Egyiptom (2) egynapos repülés (2) egyszer megéri (1) Eilat (3) Eindhoven (1) elhagyott poggyász (2) emelt díjas ügyfélszolgálat (1) Eszék (1) Eurostar (1) évforduló (1) fapadosok árazása (2) fapados buszok (1) fapados kódex (1) Fat Track (1) felvásárlás (1) Ferihegy (8) Ferihegyi busz (2) Fez (1) fillérekért (6) fjord (1) Flibco (1) Flixbus (2) Flybe (2) FlyNiki (1) Foci EB 2016 (5) Folegandrosz (1) fontos tudnivalók (1) főszezon (1) Francia Riviéra (3) Fuerteventura (5) Funchal (1) futás (1) futópálya-felújítás (1) géplekésés (2) géprohamozás (1) Germanwings (1) Gibraltár (1) görög csőd (1) Görög szigetek (3) Granada (2) Gran Canaria (2) gyerektelen utazás (1) Győr (1) gyorsjelentés (1) hányinger (1) hasznos infók (1) hatalomváltás (1) helyleosztás (3) Hertz (1) hitelkártya költség (1) Hollandia (1) Holt-tenger (1) horror (3) hosszú hétvége (1) Huelva (1) információ (1) ingyen wifi (1) Írország (1) Isztambul (3) Izland (9) Izrael (5) járatindítás (1) járatmódosítás (2) járat megszűnés (1) jegyárak (1) jegymustra (1) Jeruzsálem (1) jófejség (1) Jökulsarlon (1) Joon (1) Jordánia (1) jótanácsok (1) kamu (1) kamuakció (1) Kanári-szigetek (6) kártérítés (6) katasztrófa (5) Kavala (1) Kazahsztán (1) kedvenc városaink (5) kényelmetlenség (9) kert (1) kés (1) késés (6) kézipoggyász (4) Koppenhága (1) Kotor (1) Kréta (1) Kükládok (1) kutya (1) kvíz (1) Lamezia (2) Lanzarote (4) last minute (2) Laudamotiob (1) La Palma (2) légikatasztrófa (3) legjobb helyek (1) legjobb reptér (1) Legoland (1) lehúzás (15) lényeg (1) Lipari-szigetek (2) Lisszabon (3) London (5) Lufthansa (3) Lugano (1) Luton (3) luxus (1) lúzerség (1) Lyon (1) Maastricht (3) Madeira (3) magyar (1) Malaga (1) Malév (2) Malév GH (1) Malpensa (1) Málta (1) Marákes (2) Marokkó (2) Marrákes (2) Mastercard lounge (2) MÁV (2) megszűnő útvonal (2) megújulás (1) mellékhelyiség (1) Mélosz (3) menekültek (1) mentőár (1) Michael OLeary (2) MiniBUD (4) Miskolc (1) mocsokságok (1) Monaco (1) Monarch (1) Montenegro (1) munkakörülmények (1) Nagyvárad (1) National express (1) Nizza (3) nők (1) Norvégia (3) Norwegian (2) nyaralás (1) nyaralójáratok (2) nyári akció (1) nyári menetrend (1) óceán (1) olcsó jegyek (15) olcsó szállás (1) Onnibus (1) összehasonlítás (4) őszi szünet (1) otthagyott csomag (1) óvintézkedés (1) Pafosz (3) Páfosz (1) panasz (1) parasztvakítás (1) Párizs (3) parkolás (2) Pécs (1) Pegasus Airlines (1) petíció (1) pilótahiány (1) Pizzo (1) poggyász (3) Polskibus (1) Popstrand (1) Porto (3) Portugália (3) Positano (1) Premier Inn (1) prémium szolgáltatások (2) Privilege Pass (2) profit (2) profit warning (2) repjegy (1) reptér (2) reptéri alvás (1) repülőtér (3) részeg (1) Reykjavík (1) romantika (1) Ronda (1) Ryanair (66) Saint Tropez (1) Santander (1) Sanyolország (1) Sao Miguel (1) Schönefeld (1) Scilla (1) Skócia (2) Skót Felföld (2) Southend (1) Spirit (2) spórolás (1) Stansted (1) Stavanger (1) strand (1) Stromboli (1) Svájc (1) szakszervezet (2) szállás tippek (2) Szaloniki (1) Szantorini (1) Szarajevó (1) Szardínia (1) szavazás (1) szeku (1) Szentpétervár (1) szétültetés (5) Szifnosz (2) sziget (2) szinte ingyen (1) Szófia (1) szolgáltatások (4) sztrájk (6) sztyuvi (1) szülinap (1) Tampere (1) Tel-Aviv (2) téli menetrend (1) Tenerife (3) Terceira (1) térkép (1) terrorveszély (3) teszt (2) tévhitek (1) tömeg (1) törlés (13) Transavia (1) Transmediterranea (1) transzatlati járatok (1) Travelodge (1) trükközés (2) túlértékelt (1) túra (1) tuti tippek (1) ufb (3) ügyfélszolgálat (1) új festés (1) új járat (8) új menetrend (7) új útvonal (6) Ukrajna (1) ülőhelyleosztás (3) utasjog (2) utasszívatás (6) utastájékoztatás (2) utazási iroda (2) útdíj (2) üzleti utasok (1) Valentin-nap (1) Váradi József (4) vasút (1) vécéhasználat (1) Velence (3) Velencei-tó (1) Velence Korzó (1) vis maior (1) Vueling (2) vulkán (2) wifi (1) Wizz Air (86) Wizz kártya (1) Yumurdzsak (1) Címkefelhő

Kutya a repülőgépen: hogyan, kinél, mennyiért?

2016.03.29. 23:06 Fillérné Alsómocholády Turbulencia

Utazzunk-e kutyával? Miért ne. Persze a szállások 90 százaléka kiesik, de egy rutinos kutyatulajdonosnak ez nem okoz gondot. De magunkkal vigyük-e a kutyát, ha repülünk? Első körben azt mondhatnánk, ezt mindenkinek magának kell eldöntenie, valójában azonban a válasz ennél plasztikusabb.

A két ultra fapados, a Wizz és a Ryanair, valamint az easyJet ugyanis nem enged fel semmilyen élő állatot a fedélzetre, s a raktérbe sem. Kivételt jelent a vakvezető kutya, de ott is él a tiltás bizonyos útvonalakon. Házi kedvenc tehát legolcsóbb fapadoson alapvetően nem szállítható. Kicsit magasabb kategóriában igen, ilyen például az Eurowings (hosszú távú járatokra nem) és a Norwegian, s az Air Berlinnél, illetve más klasszikus légitársaságoknál is megoldható. Ugyanakkor például Nagy-Britanniába, Izlandra - hogy csak az európai célpontokat nézzük - nem vihető be élő állat repülővel.

Általában az a szabály, hogy kutya - és macska - csak hordozóban vihető fel a gépre. A csomag, tehát a kutya hordozóval együtt sem lehet több nyolc-tíz kilónál. Ez azt jelenti, hogy csak a westie, yorkie, csivava típusú apró jószágok jöhetnek számításba, egy tacskó már túlsúlyos lehet. A kutyát nem lehet kivenni a tartóból és a tartó nem lehet az ülésen. Vagyis a kutya akár több órát is eltölthet a lábunk alatt, s akkor sem vehetjük ki onnan, ha a felszállástól a landolásig visít, ugat, nyüszít.

Az Air Berlinnél tíz kiló a határ, az Eurowingsnél nyolc, a Norwegiannél szintén nyolc, ám csak belföldi járatoknál - Norvégia, Svédország, Dánia és Finnország tartozik ide. Az Air Berlinnél és a Norwegiannél fel lehet adni a raktérbe is a kutyát, ha nagyobb, mint a súlyhatár, ám az Eurowingsnél erre nincs lehetőség. 

A kutyáknak fix díjuk van, ez jó eséllyel magasabb, mint a mi jegyünk. Az Air Berlinnél például Európán belül, vagyis nem a legolcsóbb zóna díjával számolva útvonal hosszától függően legalább 60-65 euró díjjal számolhatunk, de akár száz euró is lehet. Az Eurowings 13200 forintot kér, a Norwegian pedig 38-55 fontot, ha online, s ennél is többet, ha a reptéren vesszük a jegyet. Kutyával jóval korábban ki kell érni a reptérre, mint egyszerű utasként.

10155580_770966936247316_5987019248505677185_n.jpg

Ő már nem férne fel a Norvegian rakterébe

A raktérben utazó kutyáknál az Air Berlin gáláns, itt 70 kiló a súlyhatár, vagyis a dogjainkat nem fogjuk tudni feladni poggyászként, de a német juhászunkat még igen. Egy nagyobb francia buldogot, illetve kövér tacskót alsó hangon száz euróért viszi el a társaság, de egy agarat vagy német juhászt több mint duplájáért. És ez csak az odaút. A Norwegian legfeljebb 14 kilósig szállít állatot a raktérben, vagyis egy nagyobb francia buldog már nem utazgathat északon.

Joggal aggódhatunk, mi lesz kedvencünkkel a raktérben, ezért a kutyát akár le is szedálhatjuk, az állatorvos e célra tud adni valamilyen nyugtatót. Ezt nekünk kell beadni az állatnak mielőtt feladjuk mint csomagot. Kutyát feladni poggyászként ugyanakkor nemcsak azért meggondolandó, mert drága. A raktérben a sötétben órák telnek el, mire fényt, embert, gazdát lát az állat, ez azért elég stresszes.

Emellett elég durva horrortörténeteket lehet hallani, aminek ha a fele is igaz, az is elég. Ha a raktérben élő állat is utazik, a pilóta feladata, hogy gondoskodjon a raktér levegőellátásról, ez praktikusan egy gomb megnyomását jelenti, ami levegőt juttat a raktérbe - s nem mellesleg megfelelő hőmérsékletet biztosít. Volt példa arra, hogy ezt sajnos elfelejtette a pilóta. Ez persze extrém eset. Perelni meg veszekedni lehet ugyan utólag, de a kedvenc elveszítését nem kárpótolja semmi.

Az esetek többségében persze nincs semmi probléma, az állat biztonságosan megérkezik, és a gazdi minden bizonnyal kárpótolja a kellemetlenségért. Ugyanakkor kérdés, milyen célból tennénk ki a kutyánkat efféle stressznek. Mert a kutya bizonyosan nem fog élvezni egy percet sem az utazásból, legyen akár az ülés alatt, akár a raktérben. Általánosságban talán annyi mondható el, hogy pár hetes nyaralásra nem érdemes magunkkal vinni a kedvencünket, ezt az időszakot jobb megoldani máshogy. Nem éri meg a kétszeres stressz, bár azt is hihetjük, hogy nélkülünk a kutya többet szenvedne akár egy panzióban akár egy ismerősnél.

Összességében azt ajánlanánk, hogy akkor vigyük repülni a kutyánkat, macskánkat, ha tényleg nincs más megoldás. Tipikusan ilyen a költözés, s lássuk be, mondjuk Portugáliába nem alternatíva leautózni a kutya miatt, de Németországba menet inkább az alternatív megoldásban érdemes gondolkodni. Általános szabály, hogy a csippel ellátott kutyának is kell útlevél, ez leegyszerűsítve egy nemzetközileg is elismert oltási könyv, okmány, amely biztosítja, a kutya nem fertőző beteg, veszett vagy bármi egyéb. A speciális szabályokról az állatok utaztatásáról szóló uniós rendeletből lehet részleteket megtudni. 

20 komment

Címkék: kutya

A bejegyzés trackback címe:

https://fapadosinfo.blog.hu/api/trackback/id/tr638529588

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Online Távmunkás · http://onlinetavmunka.blog.hu 2016.03.30. 10:01:32

A kutyatartás már panelben is barbárság és a szomszédok idegesítése, de repülőre felvinni még ennél is nagyobb bunkóság. Az állatok a természetbe valók.

sterimar 2016.03.30. 12:13:15

@Online Távmunkás: Egyetértek.
Tovább megyek, szerintem kertes házban is hülyeség. A kutyának a legtöbbször kevés a hely, a kertet tönkre teszi, a lakók és a szomszédok nyugalmát is.
Ez valami magyar specialitás egyébként, soha sehol nem volt még olyan élményem, hogy kertvárosban sétálva folyamatosan kutyák ugranak hörögve, vicsorogva a kerítésének. Pedig nem kevés helyen megfordultam már a világban...

mindegyhol 2016.03.30. 12:30:31

Transavia is szállít élő állatot raktérben, max 2-t, 60 euró/állat díjon. Nem az egész rakteret klimatizálják, csak annak egy kis elkerített részét, ami erre a célra van fenntartva.

Gyurix 2016.03.30. 12:57:14

Ennek a cikknek most mi értelme volt??

Esthajnal57 2016.03.30. 13:12:58

Köszönöm az infókat. Már gondolkodtam rajta, ha fél évre kimegyek dolgozni én vinném magammal a tacsimat.

Online Távmunkás · http://onlinetavmunka.blog.hu 2016.03.30. 13:35:06

@sterimar: Sok helyen a kerítés se divat... Úgy tudom, hogy Magyarország benne van a 20 legtöbb kutyát tartó országban.

Punxsutawney Mormota 2016.03.30. 15:07:59

A fapadosoknál még gyerekkíséret sincs, ez sokkal jobban idegesít, mint az, hogy házidögöt nem lehet felvinni a gépre.

Meister · https://www.facebook.com/Meister1977 2016.03.30. 17:09:27

@Online Távmunkás: (OFF) A kutyának (bármilyen furcsa) egy lakótelepi lakás, ahol a gazdájával együtt van, és naponta 3x leviszik sétálni, minden kutyás, kutyával foglalkozó, kutyaszakember szerint sokkal közelebb áll az ideálishoz, mint egy kert, ahova ki van csapva, és nem foglalkozik vele senki, nem látja maga körül a társait.

Nyilván van olyan kutya, amelyik fizikailag nem fér el egy lakótelepi lakásban (nagy dogok), de ott sem a méret, hanem a berendezési tárgyak leverése, sérülése a probléma. (/OFF)

Ennek ellenére, repülőn, órákra én sem szeretném az enyémet bezárni ketrecbe, ez a legvégső megoldás lenne, ha sehogy máshogy nem tudnám megoldani, és külföldre költöznék.

endreb 2016.03.30. 17:47:35

ez egy Filléres post, amely még Mocsolád alsón sem ad semmi kapaszkodót a turbulenciák között...sőt...

Online Távmunkás · http://onlinetavmunka.blog.hu 2016.03.30. 18:16:20

@Meister: Maximum egy csivava térigényét elégíti ki egy átlagos magyar panel. A nagyobb kutyáknak akár az 1000 négyzetméteres telek is kicsi lehet...

Meister · https://www.facebook.com/Meister1977 2016.03.30. 21:46:42

@Online Távmunkás: Igen, nyilván az összes szakember hülye, aki szerint ez nem így van. :-)

carrot cake 2017.04.11. 10:13:30

@Online Távmunkás: A felelős kutyatartó tarthat bárhol állatot. A kutya mára társállat. Nyilván differenciálni kell egy egy rotweiler és egy yorki között ha valaki garzonban szeretne kutyát tartani, de egyáltalán nem ördögtől valő dolog. A felelős kutyatartó rendszeresen viszi a kutyát, a kutya iskolázott és a piszkot is össze kell szedni utána. Tessék szíves lenni gondolkodni, mielőtt sommás megállapításokat tetszik közölni, vagy eléírni hogy "szerény nyomott véleményem szerint"

carrot cake 2017.04.11. 10:17:23

@sterimar: Ez kb olyan hozzászólás mint az előző. Pl a mi utcánkban 3 kutya is van akit meg lehet kerítésen keresztül simogatni és nem ugat. Nevelés kérdése. Abban igazat adok hogy sok kutyatartó nem igazán ért ahhoz amit csinál. De azért mert valaki nem adja meg a jobbkezet még nem büntetünk meg mindenkit előre mert ő sem fogja.

carrot cake 2017.04.11. 10:19:08

A nagy szállásfoglalásos oldalakon van "pet friendly" klikk. És egyre több van. Legutóbb pl Székesfehérváron a Novotelben voltunk mert Agility verseny volt, és semmi gond nem volt. Ez külföldön már nem probléma. Legalább is Hegyeshalomtól nyugatra.

carrot cake 2017.04.11. 10:26:50

@Punxsutawney Mormota: Háááát... inkább simogatok egy tacskót Londonig, mint hallgassak egy 1-2 éves üvöltő gyereket a mellettem lévő ülésen anyuci ölében aki mellesleg képtelen kezelni a helyzetet. A különbség hogy míg a kistestű kutyát be tudod tenni az ülés alá, a gyereket nem.
Ja és a háziállat tolerálja a késéseket, a gyerek fáradtan nem, és ahogy anyu fárad, a helyzet úgy eszkalálódik. Melyikkel is a jobb utazni ?

Punxsutawney Mormota 2017.04.11. 11:04:19

@carrot cake: Valamit nagyon csúnyán félreértettél. Én gyerekkíséretről beszéltem. Tudod, amikor az ember feladja a gyerekeit a gépre, de Ő maga nem utazik és a célállomáson valaki leszedi a gépről a gyereket.

De ha már itt tartunk... Három gyerekem van, és néhány hónapos koruktól repülnek. Egészen hosszú távokat, 10-12 órákat is repültem velük és jól viselték. Legtöbbször csak szoktatás kérdése az egész. Igen, én is hallottam már nagyon sokszor gyereksírást a gépen. Lehet, hogy én vagyok túl toleráns sokakhoz képest, vagy nem vagyok érzékeny a dologra, de a motorok monoton brummogása simán elnyomja a zajt.

carrot cake 2017.04.11. 12:08:44

@Punxsutawney Mormota: Bocsánat, tényleg félreértettelek.Valóban jobb lenne jó szolgáltatás fapadosoktól, de hát épp ettől fapadosak.
Háziállattól még nem volt rossz élményem. Gyerektől már igen, sajnos többször is. Nekem is van saját mindenből. Ráadásul rendszeresen repülök.
A "házidög" kifejezés azért enyhén szólva dehonesztáló lássuk be. Talán olyan mint a "purdé". :) Nem esik jól na...

mucmunkas 2017.04.11. 17:01:19

@Punxsutawney Mormota: Ha UM gyerekre gondoltál, akkor nem pontosak az információid. Napi gyakorlatból tudom, hogy a Transavia, Sunexpress, Pezagus simán felenged UM gyereket a fedélzetre.

mucmunkas 2017.04.11. 17:03:07

Egyszer volt két nagytestű kutya, ami Münchenből Havannába ment párizsi átszállással. Párizsban min. három óra a tranzit idő. Embertelennek tartom, hogy hosszú utakra élő állatokat visznek magukkal az utasok

Punxsutawney Mormota 2017.04.11. 17:04:46

@mucmunkas: Easy, Wizz és Ryanair vonalon vagyok valamennyire érdekelt. Ezek a cégek egész biztosan nem biztosítanak gyermekkíséretet. De azért kösz :)