Nem tudtunk elmenni a Ryanair budapesti sajtótájékoztatójára, ezért a szokásos nagy bullshit mellett talán felbukkanó többletinfókért átnyálaztuk az online sajtót. A többség benyelte a rizsát, de a debreceni járatnyitás lehetősége érdekesen hangzik. Dublin szerintünk is logikus lenne, más más necces. Budapestről Lisszabont lengették be lehetséges célként, ami jól hangzik, ráférne a Wizzre a verseny ezen az útvonalon is.
A Traveller Circle tudósításának már az első mondata se stimmel, meg olyan ciki mondatok vannak benne, hogy "ebből is megmutatkozik, hogy a hagyományos légitársaságokkal igenis képes versenyezni a fapados iparág, a szolgáltatásbeli különbségek ellenére", de az tényleg érdekes infó, hogy a Ryanair tárgyal a debreceni reptérrel. Persze készpénznek nem szabad venni az infót a jövő nyári startról. Egyrészt már tíz éve is tárgyaltak Debrecennel, s érdemes emlékezni arra a kamuérvre is, amely az el nem induló járatok miatt jött: nem elég széles a futópálya. Aha, most meg már jó.
De tény, hogy a debreceni utasok kívánságlistáján Dublin áll az élen, ami magyarul azt jelenti, hogy az Írországba ingázó kelet-magyarországi vendégmunkások kihagynák a ferihegyi transzfert. Mivel a Ryanair Budapest-Dublin járata jól pörög, racionálisnak tűnik, ha a következő bővítést Debrecenbe irányítják. Főleg, hogy ezen az útvonalon nincs Wizz-konkurencia se.
Dublin mellett mást nagyon nem is tudunk elképzelni, persze London még Wizz mellett is gurulhat bárhonnan. Viszont nyilván ők is látják, hogy a Wizz eddig Londonon és talán Eindhovenen túl mindennel szopóágra került, amit Debrecenből bevállalt, most is hegyekben állnak a 3 ezer forintos jegyek náluk Bergamotól Malmöig.
Budapesttel kapcsolatban a Ryanair leadta a szokott szöveget az olyan új járatokról, amelyek nem is azok. Persze télen valóban új az, ami már tavasszal indul, meg a már hetekkel ezelőtt bejelentett két ősszel indulót (Berlin, Nürnberg) is kellett kicsit promózni megint. Ami tényleg új, hogy Billund, ami a mostani télre leállt, jövőre menni fog októbert követően is.
A Traveller Circle-nek még homályosan utaltak egy lehetséges Budapest-Lisszabon indításra is, ami jó lenne, mert a TAP kivonulásával a Wizz monopolhelyzetbe került, az meg sose jó az utasnak, látszik is már most az árakon. A Ryanair az elmúlt két évben amúgy is előszeretettel cuppant rá a Wizz jól működő útvonalaira (pl. Malaga, Málta, Korfu) utasként azt mondjuk, tartsák meg ezt a szokásukat, fingassák derekasan a versenytársat, törjék csak le szépen az árakat.
Utolsó kommentek