FAPADOS TIPPEK, TRÜKKÖK, ÉLMÉNYEK

emailicon.png Vélemények, tapasztalatok,
sztorik ide jöhetnek: 
fapadosinfoblog@gmail.com

Facebook

Utolsó kommentek

Címkék

10 éves (1) A321 (2) A321neo (1) Aegean (1) Airbnb (2) Air Asia (1) Air France (4) ajándék (2) akció (17) alapok (1) alapszabályok (1) Alhambra (1) always getting better (1) Amalfi-part (3) amman (2) Andalúzia (1) apartman (1) app (2) Arad (1) árazás (1) árcsökkenés (1) áremelés (2) árkörkép (3) ármustra (4) Athén (5) átirányítás (1) átszállás (3) autóbérlés (6) Azori-szigetek (5) bádogsátor (2) bádogterminál (3) Baku (1) balatoni menetrend (2) baleset (1) balhé (1) balkáni útvonalak (2) bankkártyacsalás (1) Barcelona (2) Bázel (1) bázis bezárása (1) Bécs (1) becsekkolás (1) bénázás (1) Bergamo (1) Bergen (2) Berlin (1) Birmingham (1) bíróság (1) biztonság (1) biztonsági ellenőrzés (3) blama (1) blöff (1) Blue Lagoon (1) Bordeaux (2) Bosznia-Hercegovina (1) Bruges (2) Brusseles Airlines (1) Budapest-Belgrád (1) Budapest Airport (8) Budport (4) buliturista (1) bunkóság (4) buszjegy akció (1) busztranszfer (1) Chania (1) Cinque Terre (1) Ciprus (6) Cork (1) Costa Brava (1) couchsurfing (1) csekkin (1) csőd (1) csomagszabályok (28) Dánia (1) DCC (1) Debrecen (6) devizaátvátós trükk (1) díjemelés (2) Discount Club (1) easyBus (1) easyJet (16) Egyiptom (2) egynapos repülés (2) egyszer megéri (1) Eilat (4) Eindhoven (1) elhagyott poggyász (2) emelt díjas ügyfélszolgálat (1) Eszék (1) Eurostar (1) évforduló (1) fapadosok árazása (2) fapados buszok (1) fapados kódex (1) Fat Track (1) felvásárlás (1) Ferihegy (8) Ferihegyi busz (2) Fez (1) fillérekért (6) Finnország (1) fjord (1) Flibco (1) Flixbus (2) Flybe (2) FlyNiki (1) Foci EB 2016 (5) Folegandrosz (1) fontos tudnivalók (1) főszezon (1) Francia Riviéra (3) Fuerteventura (5) Funchal (1) futás (1) futópálya-felújítás (1) géplekésés (2) géprohamozás (1) Germanwings (1) Gibraltár (1) görög csőd (1) Görög szigetek (3) Granada (2) Gran Canaria (2) gyerektelen utazás (1) Győr (1) gyorsjelentés (1) hányinger (1) hasznos infók (1) hatalomváltás (1) helyleosztás (3) Hertz (1) hitelkártya költség (1) Hollandia (1) Holt-tenger (1) horror (3) hosszú hétvége (1) Huelva (1) információ (1) ingyen wifi (1) Írország (1) Isztambul (3) Izland (9) Izrael (5) járatindítás (1) járatmódosítás (2) járat megszűnés (1) jegyárak (1) jegymustra (1) Jeruzsálem (1) jófejség (1) Jökulsarlon (1) Joon (1) Jordánia (1) jótanácsok (1) kamu (1) kamuakció (1) Kanári-szigetek (6) Kannonkoski (1) kártérítés (6) Kassa (1) katasztrófa (5) Kavala (1) Kazahsztán (1) kedvenc városaink (5) kényelmetlenség (9) kert (1) kés (1) késés (6) kézipoggyász (5) Koppenhága (1) Kotor (1) Kréta (1) Kükládok (1) kutya (1) kvíz (1) Lamezia (2) Lanzarote (4) last minute (2) Laudamotiob (1) La Palma (2) légikatasztrófa (3) legjobb helyek (1) legjobb reptér (1) Legoland (1) lehúzás (15) lényeg (1) Lipari-szigetek (2) Lisszabon (4) London (5) Lufthansa (3) Lugano (1) Luton (3) luxus (1) lúzerség (1) Lyon (1) Maastricht (3) Madeira (3) magyar (1) Malaga (1) Malév (2) Malév GH (2) Mallorca (1) Malpensa (1) Málta (2) Marákes (2) Marokkó (2) Marrákes (2) Mastercard lounge (2) MÁV (2) megszűnő útvonal (2) megújulás (1) mellékhelyiség (1) Mélosz (3) menekültek (1) mentőár (1) Michael OLeary (2) MiniBUD (4) Miskolc (1) mocsokságok (1) mökki (1) Monaco (1) Monarch (1) Montenegro (1) munkakörülmények (1) Nagyvárad (1) National express (1) Nizza (3) nők (1) Norvégia (3) Norwegian (2) nyaralás (1) nyaralójáratok (2) nyári akció (1) nyári menetrend (1) óceán (1) Olaszország (1) olcsó jegyek (15) olcsó szállás (1) Onnibus (1) összehasonlítás (4) őszi szünet (1) otthagyott csomag (1) óvintézkedés (1) Pafosz (4) Páfosz (1) panasz (1) parasztvakítás (1) Párizs (3) parkolás (2) Pécs (1) Pegasus Airlines (1) petíció (1) pilótahiány (1) Pisa (1) Pizzo (1) poggyász (3) Polskibus (1) Popstrand (1) Porto (3) Portugália (3) Positano (1) Premier Inn (1) prémium szolgáltatások (2) Privilege Pass (2) profit (2) profit warning (2) repjegy (1) reptér (2) reptéri alvás (1) repülőtér (3) részeg (1) Reykjavík (1) romantika (1) Ronda (1) Ryanair (70) Saint Tropez (1) Santander (1) Sanyolország (1) Sao Miguel (1) Schönefeld (1) Scilla (1) Skócia (2) Skót Felföld (2) sorbaállás (1) Southend (2) Spirit (2) spórolás (1) Stansted (1) Stavanger (1) strand (1) Stromboli (1) Svájc (1) szabályváltozás (1) szakszervezet (2) szállás tippek (2) Szaloniki (1) Szantorini (1) Szarajevó (1) Szardínia (1) szavazás (1) szeku (1) Szentpétervár (1) szétültetés (5) Szifnosz (2) sziget (2) szinte ingyen (1) Szófia (1) szolgáltatások (4) sztrájk (6) sztyuvi (1) szülinap (1) Tampere (2) Tel-Aviv (2) téli menetrend (1) Tenerife (3) Terceira (1) térkép (1) terrorveszély (3) teszt (2) tévhitek (1) tömeg (1) törlés (13) Transavia (1) Transmediterranea (1) transzatlati járatok (1) Travelodge (1) trükközés (2) túlértékelt (1) túra (1) türelmi idő (1) tuti tippek (1) ufb (3) ügyfélszolgálat (1) új festés (1) új járat (8) új menetrend (8) új útvonal (6) Ukrajna (1) ülőhelyleosztás (3) utasjog (2) utasszívatás (6) utastájékoztatás (2) utazási iroda (2) útdíj (2) üzleti utasok (1) Valentin-nap (1) változás (1) Váradi József (4) vasút (1) vécéhasználat (1) Velence (3) Velencei-tó (1) Velence Korzó (1) vis maior (1) Vueling (2) vulkán (2) wifi (1) Wizz Air (92) Wizz kártya (1) Yumurdzsak (1) Címkefelhő

20 alig ismert érdekes tény a ma 20 éves easyJetről

2015.11.10. 02:18 Fillér B. Gusztáv

Pontosan 20 éve, 1995 november 10-én szállt fel az easyJet legelső járata, ezzel az európai légiközlekedés egyik legsikeresebb története vette kezdetét. Az easyJet ma is a második számú európai fapados és döntő szerepe volt az árak zuhanásában, az iparág átalakulásában. A születésnap alkalmából 20 érdekességet gyűjtöttünk össze az easyJet történetéből, erős fókusszal az indulásra és a hőskorra. 

Az easyJet alapítója egy görög ciprióta milliárdoscsemete, Stelios Haji-Ionnou. Apja a tökszegénységből lett tankertulajdonosként gazdag ember, fia nem akart beleülni a tutiba, maga akart bizniszt csinálni. Londonban tanult, de gyakran járt haza Ciprusra. Ajánlottak neki egy új légitársaságot befektetésként, ekkor nézett utána az iparágnak és kattant be neki, hogy mekkora lehetőséget jelent az európai repülés 1993-as liberalizációja, amikortól az akkor még közösségnek nevezett unión belül bárki indíthatott járatokat bárhova. Látta a sikeres amerikai receptet a Southwesttől, azt másolta és módosította európaira.

Stelios milliárdos apjától kunyerált kezdőtőkét. Az öreg nem volt túl boldog, hogy fia hajózás helyett repülni akar, de egy feltétellel adott 5 millió dollárt: a görög piac kicsi, a cég bázisa nem lehet Athénban. Stelios mosolygott a markába, már tudta, hogy London lesz a központ.

easy1.jpg

Már jöttek a bérelt gépek, de még nem volt neve a cégnek. Stelios kifizetett húszezer fontot mindenféle ötletekért, de egyiket sem szerette. Elég sablonos, de állítólag egy pubban üldögélve írta szalvétára az agymentéseit és legtöbbször az easy, könnyű szó ugrott be neki. Nem szarozott innen már sokat, megvolt a név, már csak egy hótegyszerű betűtípus kellett. Ezt és a narancs színt egy kis ügynökség javasolta.

Az első bérelt easyJet-gépek Luton és a két skót nagyváros között közlekedtek, a legolcsóbb jegy 29 font volt. Akkoriban 60 font alatt nem volt jegy, az ügyesek fele áron repülhettek. Az alacsony árak a többszörösére növelték a forgalmat, egyre több utas pártolt át a vonattól.

A konkurensek természetesen nagyon rühellték az árversenyt generáló új belépőt. Hogyan élte túl az easyJet a kezdeti időszakot? Pár dolgot nagyon másképp csinált. A legfontosabb költségcsökkentő tényező az volt, hogy kikerülte az ügynököket. Stelios nem ismerte jól a légiipart, nem értette, miért kell magas jutalékot fizetni a jegyeket áruló irodáknak? Felfestette a gépek oldalára a foglalási központ telefonszámát és kész, csak ott lehetett foglalni, bankkártyával. Abban is elsők voltak, hogy nem volt náluk papír alapú jegy és az iroda is papírmentes volt, mindent digitalizáltak, a papírokat a klotyóban dugdosták az alapító elől.

A konkurensek belementek az árversenybe, hogy kinyírják az easyJetet. Stelios tovább nem vihette le az árat, inkább egymillió fontért hirdetett, növelni akarta a cég ismertségét. Hetekig narancssárga lett minden Angliában és Skóciában, az újságok rácuppantak a sztorira, az utasok egymásnak adták a cég telefonszámát. A lépcsőzetes árazás és az alacsony költségszint ezután elhozta a sikert, a többiek visszavonulót fújtak. Több évvel később, a tőzsdei bevezetéskor derült ki, hogy az easyJet már működése harmadik évében, 1997-ben nyereséges volt.  

A hagyományos modelljével akkoriban majdnem csődbe jutó Ryanair is a kilencvenes évek közepén váltott át fapadosba, azonban legalább két dolgot teljesen másképp csinált Stelios, mint a Ryanair vezére. Az easyJet mindig oda indított járatot, ahova az utasok repülni akartak, nem pedig oda, hova a legolcsóbban lehetett, világvége repterekre. Másrészt miközben Michael O’Leary élvezettel játszotta az utast halálba küldő bunkó vezér szerepét, Stelios ügyelt a népszerűségére: utasokkal smúzolt, sokat szerepelt, ő lett Mr. easyJet, aki nem csak alacsony árakat, de megfelelő színvonalat is hozott.

A cég első weblapja 1997-ben készült el, nem vártak tőle sokat, felpattintottak rá egy új telefonszámot, amin a foglalási központ elérhető volt. Aztán dobtak egy hátast, hogy mennyien hívják az új számot, ekkor döntöttek úgy, hogy kipróbálják az internetes jegyeladást. Jó húzás volt, évekkel beelőzték a Ryanairt, 98-ban indult az online értékesítés, melynek aránya már a következő évben elérte az 50 százalékot. Ebben is világelső volt az easyJet.

Az ezredfordulón nagyon menő volt Angliában az a doku-soup sorozat, ami az easyJet életét mutatta be. De nem olyan blőd, műmájer és idióta módon, mint a közelmúltban sugárzott magyar Fapad, hanem teljesen a valóságot mutatva, késések, utasok szopórolleren, a működés kulisszatitkai. Az Airline egy időben lazán leverte nézettségben a Jóbarátokat is, a foglalások minden rész után megugrottak.

Szeptember 11 után az easyJet nagy erőkkel próbálta a British Airways tökeit szorongatni Gatwicken. Jogi csatározások után sikerült egyre nagyobb szeletet lenyúlnia a brit nemzeti légitársaságtól, utóbbi nem akarta átadni a válság nyomán nem használt résidőit. Hamar Gatwick lett az easyJet legnagyobb bázisa, Lutonban visszafogta magát a cég, olyannyira, hogy mára a Wizz Air nagyobb forgalmat bonyolít nála Lutonban.

Stelios hatalmasat kaszált az easyJeten, de egyre több részvényt adott el. A kétezres évek második felében jókora nézetletérés alakult ki a cég irányvonaláról a minél nagyobb osztalékban érdekelt alapító és a fejlesztésre koncentráló menedzsment között, ezek mára elültek.

Stelios az easy brand alatt rengeteg mindent kipróbált, az easyHotelnek van budapesti egysége, az easyBus pedig ma is a legolcsóbb bejutási lehetőséget kínálja a városba egyre több európai reptérről. De Steliost 2006-ban mégis csak az alábbi indoklással ütötte lovaggá II. Erzsébet: „Milliók számára tetted elérhetővé a repülést”

Az easyJet sokáig ragaszkodott a hagyományos alapelvhez: annál olcsóbb volt a jegy, minél hamarabb foglalt valaki. Ez azonban nemrég változni kezdett, ők is egyre inkább átállnak a dinamikus árazásra, ha kevesen foglalnak, az ár esik.

Manapság mindenki másnál brutálisabban reagál az easyJet a téli forgalomcsökkenésre. Sok útvonalon a járatok több mint felét kihajítják januárra, majd februárban egy-kettőt visszatesznek, s tavasszal érik el a szokott szintet. Egy naponta repült útvonalnál gyakori, hogy januárban csak heti három járat van, februárban már 4. Ilyenkor persze a személyzetet is kényszerszabira küldik, a dolgozók kénytelenek elfogadni, hogy nyáron, valamint karácsony környékén meló orrvérzésig, januárban meg akarják vagy sem, de lehet heverészni.

A légitársaságok sok mindent meghatározhatnak, amikor gépeket vásárolnak. Az easyJet úgy döntött, hogy a többieknél szélesebb folyosót kér, ami jó, mert elfér egymás mellett két utas. Ez főleg akkor hasznos, amikor az agyhalottak percekig rámolnak a felső csomagtartókba, elállva az utat, feltartva a többi utast, lassítva a beszállást.

Az easyJet volt az első fapados, mely mentőárat vezetett géplekésés esetére, emlékeink szerint 60 euróért tették fel a következő gépre, aki saját hibájából lemaradt, de jelentkezett a reptéren. Mára ezt a hasznos szolgáltatást lényegében mindenki hivatalossá tette, az easyvel meg sajna elszállt a ló, az ő verziójuk már a legdrágábbak között van.

Az easyJetet öt éve vezeti nő: Carolyn McCall. A cégnél öt százalékos a női pilóták aránya, de pár hete bejelentették, hogy ezt pár év alatt meg akarják duplázni.

Pár éve még nagy érték volt az utasnak, hogy az easyJetnél nem volt súlyhatára a kézipoggyásznak. A Ryanair méricskélte a 10 kilót, az easy azonban csak annyit mondott: bármennyi lehet, csak fel bírja tenni az utas saját maga az ülések feletti tárolórekeszbe. Ma már mások se nagyon mérnek súlyt és az easyJet "csak egyetlen kézi vihető fel a gépre" policyján is kezd túllépni az idő, mindenekelőtt a Ryanair.

Stelios kisebbségi részvényes az afrikai fapados Fastjetben. A cég már három éve repül Tanzániában és épp pár hete indult a Fastjet Zimbabwe, mely eleinte Harare és a Viktória-vízesés között üzemeltet olcsó járatokat.

Az easyJet sokáig a "kisebb géppel, de sűrűbben repülök" elvet vallotta, flottája sokáig tisztán Airbus A319-esekből állt. Kis kavar jött akkor, amikor egy akvizíció során benyelt pár A321-est, de ezek már rég nincsenek meg. Viszont elkezdett átállni a 19-eseknél nagyobb A320-asokra, ma már a 224 darabos flotta több mint harmadát alkotják a nagyobb gépek. (Érdekességképpen: a Wizz Air mindig is 320-asokat használt, de ő is felfelé nyit, pár nap múlva veszik át a budapesti bázisra érkező első A321-est.) 

Végül plusz egyként a csalódás: úgy tűnik, a 20 éves szülinapra semmilyen akcióval nem készültek.

22 komment

Címkék: easyJet

A bejegyzés trackback címe:

https://fapadosinfo.blog.hu/api/trackback/id/tr498066548

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

AirFrance KLM 2015.11.10. 05:50:29

Bar nem repultem veluk sohasem, a leirtak alapjan egy kicsit a DY-ra hasonlit. Szimpatikus brigadnak tunik, az A319 es a "surubben repulok" meg nagyon jo huzas. (A W6 A321-n meg utazzon azzal a szekezessel 5 orat aki megalmodta!)

jet set 2015.11.10. 08:37:46

Meg lehetett volna említeni, hogy az alapítót aztán kibaszták, mint macskát szarni, ezért vezeti a csaj a céget.
És voltak Boeingek is a flottában, azzal kezdték a működést, aztán átálltak az Airbusokra.

Kánikula 2015.11.10. 15:09:32

doku-soap a doku-soup helyett, mert szappan nem pedig leves. :)

Egyébként megy még ez az easyjet sorozat? minden részben volt: -otthon maradt az útlevél - őrjöngő utas, mert nem utazhat - jó fej menedzser, aki segített a gépre juttatni valakit az utolsó percben - hangulatképek a repülőről pl. lánykérés stb. - keménykedés szabályokat be nem tartó utassal

FeketeMacska73 · http://olcsomobilhivas.hu?ajanlom=1ha 2015.11.10. 17:31:23

izgi, tobb ilyen cikket! a tobbi nem csak eu legitarsasagrol is lehetne irni. pl mennyi egy ait asia jegy, hogyan mukodnek az ausztral fapadosok. tudom kevesen jarnak arra de jo tudni, jo ha van mihez viszonyitani:)

FeketeMacska73 · http://olcsomobilhivas.hu?ajanlom=1ha 2015.11.10. 17:33:35

vagy h del amerikaban ejszaka is mennek a fapados gepek, a legolcsobb jegyek a hajnali haromkor felszall hajnali felotkor erkezik jaratok peldaul:)

Zooltán 2015.11.10. 19:30:47

@Kánikula: a Galaxy csatornán találkoztam vele itthon hétvégén délután.

Repülnijó Sanyi 2015.11.10. 20:17:45

Öt éve nő vezeti a céget, azért az izgalmasabb történet volt ennél. Stelios apót az alapítót kiszorították a részvényesek és hoztak egy klasszikus menedzsert, méghozzá nőt ha jól emlékszem a kommunikáció világából. Aki azzal kezdte a melót, hogy Mátyás királynőként álruhában körbeutazta a cég gépeivel Európát aztán hozott egy csomó változást, amivel a hagyományos légitársaságok felé terelte a céget, betört az olasz piacra napi Róma Milánó járattal stb. Stelios apó meg elment Afrikába, ahol megcsinálta az easyJet kettőt, a Fastjet-et. Ott egy kicsit mások a körülmények, mint Európában a hőskorban voltak, ezért indul nehezen az ottani fapados. repulnijo.hu/2012/12/06/fastjet-lehet-az-uj-afrikai-easyjet/

Rich.mond 2015.11.10. 20:53:51

Borzalms légitársaság, még akkor is utáltam, amikor tényleg olcsó volt és nem volt divat Angliába röpködni.

csadeev 2015.11.10. 21:48:35

Kicsit off, de mar sokadik ismerosomtol hallom, hogy az Easyjet/Ryanair kezipoggyasz becheckolos policy miatt eltunt a penzuk a feladott kezipoggyaszukbol Ferihegyen. Sajnos az utazas hosszabb idotartalma, illetve a felelosseg eloszlasa miatt (kulfoldi repter vs Liszt Feri) nem tudnak/akarnak feljelentest tenni, illetve, ha tettek, akkor sem derult ki semmi az ugybol.

Tehat nyomatekosan megkerek mindenkit, hogy, ha hirtelen megkernek minket a boarding elott, hogy adjuk fel kezipoggyaszunkat, ne legyunk restek kivenni minden erteket belole, mert a Budapest Airporton szetlopjak cuccainkat. Es igen a penzeltunos storykban a celdesztinaciok mindig kulonbozoek, igy sanszos, hogy itthon dolgoznak a szarkak.

AirFrance KLM 2015.11.11. 04:53:30

@FeketeMacska73: Peldaul. Europaban azonban ejjel (24-06 kozott) altalaban karban szoktak tartani a gepeket. Meg az europai ember nehezen emeszti meg, ha ejszakai is jonnek-mennek a gepek (tudom, hogy a repter volt ott elobb!).

AirFrance KLM 2015.11.11. 05:24:48

@csadeev: Nem mai keletu a "problema". 25 evvel ezelott is igy volt. Nem valtozik semmi. :( Sem kp-t, sem hasonlot (pl. cigaretta) NEM teszunk feladott poggyaszba.

FeketeMacska73 · http://olcsomobilhivas.hu?ajanlom=1ha 2015.11.11. 08:00:57

@AirFrance KLM: vilagvege repter mellett nem sokan laknak... a kommentem lenyege nem az volt, hogy eu-ban repuljenek, hanem tok erdekes, hogy mashol repulnek (es peldaul igy lesz olcsobb a repjegy, mert folyamatosan megy a gep)

AirFrance KLM 2015.11.11. 10:33:32

@FeketeMacska73: A gep nem mehet folyamatosan. A napi karbantartast el KELL vegezni. Az meg 4 ora. Valamikor allnia kell a foldon a gepnek, kulonben a levegoben all meg egy ido utan...

Basilisk Captain 2015.11.11. 13:26:58

@AirFrance KLM: Abszolút nem hasonlít semmiben sem a cég a DY-re. :). Mindenki írja, hogy jaj mert az Easy az elitebb cég, mint a 2 ultra. Aztán miben? Már szarabb szolgáltatást nyújt sokkal drágábban, mint a ryanair... Náluk sincs garantált átszállás, kb ugyan annyi központi reptérre repülnek már. Náluk csak 1 kézi megengedett. Szóval semmiben sem hajaz a DY-re..

AirFrance KLM 2015.11.12. 07:55:19

@Basilisk Captain: OK, koszi. En csak a leirtakra tamaszkodtam, nem utaztam veluk, meg nem is fogok valoszinuleg. Repultek BGO-ra regebben, de megszunt mar vagy egy eve.

Fillér B. Gusztáv · http://fapadosinfo.blog.hu 2015.11.12. 12:31:26

@Basilisk Captain: @AirFrance KLM:

easy vs. ryan:

sokkal kényelmesebbek az ülések, a szélesebb folyosó és kevesebb utas miatt gyorsabb a beszállás, sokkal udvariasabb a személyzet és még mindig jóval több fő reptérre járnak. kéziben tényleg szarabb lett és pontosságban is mindig szarabb volt az easy, ez is igaz.

Basilisk Captain 2015.11.12. 14:06:05

@Fillér B. Gusztáv: a széktáv kapásból 1 collal kisebb az easy mindkét gépén, mint a ryannél. (29vs30).
Kevesebb utast már egyre nehezebb lesz kifogni, mert folyamatosan kapják az A320 gépeket.
Személyzet? Kit érdekel, lehet ignorálni őket.
Központi reptér ahova ők járnak, de ryan nem, az münchen,genf meg talán párizs CDG. Amsban is már megjelent ryr, igaz 1 várossal.
De még mindig tartom magam, hogy átlagárakat tekintve SOKKAL magasabb áron kínálnak azonos szolgáltatást, és K-európát telibe szarja az easy.

BloodOrange 2015.11.13. 01:42:05

Október elején sikerült letudni egy Budapest-Lisszabon-Ponta Delgada-Lisszabon-Brüsszel-Budapest túrát, Wizz-Easy-Easy-Ryan-Ryan kombinációban, úgyhogy van némi összehasonlítási alapom. A versenyben egyértelműen az easy nyert. Vékony üléstámlák (=nagyobb lábtér), valahogy sokkal élhetőbb kabin, kedves sztyuvik, repülős viszonylatban jó kávé. Ráadásul LIS-PDL jegy 20 EUR-tól van rendszeresen, ebben is veri a Ryant. Nyilván nem egy Emirates, de a maga mezőnyében a legjobb.

Ja és az Azori-szigetekre menjetek el ha tehetitek, tényleg megéri! Ha gondolod, írok vendégposztot róla.

Bicepsz Elek77 2015.11.20. 18:25:55

Szerintem sokkal jobb tarsasag,mint Ryan air vagy a Wizzair. Utobbiaknal b..i sz.r volt mindig is az online foglalas(kiveve az utobbi egy evet amikor ugy lattam javitottak rajta). "Jobb nepek(=nem Kelet-Europa prolijai-itt foleg a Standsteaden nyuzsgo lengyelekre es romanokra gondolom, akikhez kepest Magyarorszag a Nyugat)" utaznak vele. Viszont draga es sokszor napkozbeni jaratai vannak, ami miatt az ember elb..sz jo sok idot. Egyebkent erzesre meg joval biztonsagosabb, mint a Wizzair vagy a Ryanair gepei...

Basilisk Captain 2015.11.25. 09:48:31

@Fillér B. Gusztáv: Április 26-tól heti 3 Budapest-Lyon.
JÖVŐ NYÁRTÓL HETI HÁROM LYON JÁRAT BUDAPESTRŐL – AZ EASYJETTEL!
A 2016. nyári menetrendben ismét lesz lyoni járat a Budapest Airport kínálatában. Az easyJet heti három alkalommal biztosít légi összeköttetést a magyar főváros és Franciaország második legnagyobb városa között.