FAPADOS TIPPEK, TRÜKKÖK, ÉLMÉNYEK

emailicon.png Vélemények, tapasztalatok,
sztorik ide jöhetnek: 
fapadosinfoblog@gmail.com

Facebook

Utolsó kommentek

Címkék

10 éves (1) 15 év (1) A321 (2) A321neo (1) admin díj (1) Aegean (1) Airbnb (2) airbus A321neo (1) Air Asia (1) Air France (4) ajándék (2) Akaba (1) akció (18) alapok (1) alapszabályok (1) Alhambra (1) always getting better (1) Amalfi-part (3) amman (2) Ammán (1) Andalúzia (1) apartman (1) app (2) arabok (1) Arad (1) árazás (1) árcsökkenés (1) áremelés (2) árkörkép (3) ármustra (5) Athén (5) átirányítás (1) átszállás (3) autóbérlés (7) automata utasfelvétel (1) Azori-szigetek (5) bádogsátor (2) bádogterminál (5) Baku (1) balatoni menetrend (2) baleset (1) balhé (1) balkáni útvonalak (2) bankkártyacsalás (1) Barcelona (2) Bázel (1) bázis bezárása (1) Bécs (1) becsekkolás (1) bénázás (1) Bergamo (1) Bergen (2) Berlin (1) beszállókártya (1) beszámoló (1) Birmingham (1) bíróság (1) biztonság (1) biztonsági ellenőrzés (4) blama (1) blöff (1) Blue Lagoon (1) Bordeaux (3) Bosznia-Hercegovina (1) botrány (1) Bruges (2) Brusseles Airlines (1) Budapest-Belgrád (1) Budapest Airport (9) Budport (4) buliturista (1) bunkóság (4) büntetés (1) buszjegy akció (1) busztranszfer (1) camper (1) castellón (1) Chania (1) Cinque Terre (1) ciprus (1) Ciprus (7) Cork (2) Costa Brava (1) couchsurfing (1) csekkin (1) csőd (2) csomag (1) csomagdíjak (2) csomagellenőrzés (1) csomagszabályok (29) Dánia (1) DCC (1) Debrecen (6) devizaátvátós trükk (1) díjemelés (2) Discount Club (1) Doncaster (1) drón (1) easyBus (1) easyJet (21) Egyiptom (2) egynapos repülés (2) egyszer megéri (1) Eilat (4) Eindhoven (1) elhagyott poggyász (2) emelt díjas ügyfélszolgálat (1) értelmetlen szolgáltatás (1) észak-ciprus (1) Eszék (1) Eurostar (1) évforduló (1) fapadosok árazása (2) fapados buszok (1) fapados kódex (1) Fat Track (1) felvásárlás (1) Ferihegy (12) Ferihegyi busz (2) Fez (1) fillérekért (6) Finnország (2) fjord (1) Flibco (1) Flixbus (2) Flybe (2) FlyNiki (1) Foci EB 2016 (5) Folegandrosz (1) fontos tudnivalók (1) főszezon (1) Francia Riviéra (4) Frankfurt (2) Fuerteventura (6) Funchal (1) futás (1) futópálya-felújítás (1) Gatwick (1) géplekésés (2) géprohamozás (1) Germanwings (1) Gibraltár (1) görög csőd (1) Görög szigetek (5) Granada (2) Gran Canaria (3) GVH (1) gyerektelen utazás (1) Győr (1) gyorsjelentés (1) hányinger (1) hasznos infók (1) hatalomváltás (1) határzár (1) helyleosztás (3) Hertz (1) hitelkártya költség (1) Hollandia (1) Holt-tenger (1) horror (3) hosszú hétvége (1) hosszú távú fapados (1) hotel (1) Huelva (1) információ (1) ingyen wifi (1) Írország (1) Isztambul (3) Izland (12) Izrael (5) járatindítás (1) járatmódosítás (3) járat megszűnés (2) jegyárak (1) jegymustra (1) Jeruzsálem (1) jófejség (1) Jökulsarlon (1) Joon (1) Jordánia (2) jótanácsok (2) kacat (1) kamu (1) kamuakció (1) Kanári-szigetek (8) Kannonkoski (1) karantén (2) kártérítés (7) Kassa (1) katasztrófa (5) Kavala (1) Kazahsztán (1) kedvenc városaink (5) kényelmetlenség (9) kert (1) kés (1) késés (7) kézipoggyász (5) Kirkjufell (1) Koppenhága (1) koronavírus (9) kósz (1) Kotor (1) Kréta (2) Kükládok (1) kutya (1) kvíz (1) Lamezia (2) Lanzarote (4) Lappföld (1) last minute (2) Laudamotiob (1) laudamotion (1) La Palma (2) légikatasztrófa (3) legjobb helyek (1) legjobb reptér (1) Legoland (1) lehúzás (17) lényeg (1) Lipari-szigetek (2) Lisszabon (4) London (6) Lufthansa (3) Lugano (1) Luton (3) luxus (1) lúzerség (1) Lyon (1) Maastricht (3) Madeira (3) magyar (1) Malaga (1) Malév (2) Malév GH (5) Mallorca (2) Malpensa (1) Málta (2) Marákes (2) Marokkó (2) Marrákes (2) Mastercard lounge (3) MÁV (2) megszűnő útvonal (5) megújulás (1) mellékhelyiség (1) Mélosz (3) menekültek (1) mentőár (1) Michael OLeary (2) mikonosz (2) Mikulás (1) MiniBUD (4) Miskolc (1) mocsokságok (1) módosítható jegy (1) mökki (1) Monaco (1) Monarch (1) Montenegro (1) munkakörülmények (1) Nagyvárad (1) National express (1) Nizza (3) nők (1) Norvégia (3) Norwegian (3) nyaralás (3) nyaralójáratok (2) nyári akció (1) nyári menetrend (1) nyár 2020 (2) óceán (1) óceanárium (1) Olaszország (1) olcsó jegyek (20) olcsó szállás (1) Onnibus (1) összehasonlítás (5) őszi szünet (1) otthagyott csomag (1) óvintézkedés (1) Páfosz (1) Pafosz (4) panasz (1) parasztvakítás (1) Párizs (4) parkolás (2) Pécs (1) Pegasus Airlines (1) petíció (1) Petra (1) pilótahiány (1) Pisa (1) Pizzo (1) poggyász (4) Polskibus (1) Popstrand (1) Porto (3) Portugália (3) Positano (1) Premier Hub (1) Premier Inn (1) prémium szolgáltatások (2) priority (1) Privilege Pass (2) profit (2) profit warning (2) rendszerező (1) repjegy (1) reptér (2) reptéri alvás (1) repülési tilalom (1) repülőtér (3) részeg (1) Reykjavík (1) romantika (1) Ronda (1) Rovaniemi (1) Ryanair (83) Saint Tropez (1) Santander (1) Sanyolország (1) Sao Miguel (1) Schönefeld (1) Scilla (1) Sevilla (2) Skócia (2) Skót Felföld (2) sorbaállás (1) Southend (2) Spirit (2) spórolás (1) Stansted (1) Stavanger (1) strand (1) Stromboli (1) Svájc (1) szabályváltozás (1) szakszervezet (2) szállás tippek (2) Szaloniki (1) Szantorini (1) Szarajevó (1) Szardínia (2) szavazás (2) szeku (1) Szentpétervár (1) szétültetés (5) szexista (1) Szifnosz (2) sziget (2) szinte ingyen (1) Szófia (1) szolgáltatások (4) sztrájk (6) sztyuvi (2) szülinap (1) Tampere (2) Tel-Aviv (2) téli menetrend (1) Tenerife (3) tengerpart (1) Terceira (1) térkép (1) terrorveszély (3) teszt (3) tévhitek (1) tömeg (1) törlés (19) Transavia (3) Transmediterranea (1) transzatlati járatok (2) Travelodge (1) trükközés (2) túlértékelt (1) túra (1) türelmi idő (1) tuti tippek (1) ufb (3) ügyfélszolgálat (2) újraindulás (1) új festés (1) új járat (8) új menetrend (8) új útvonal (11) Ukrajna (1) ülőhelyleosztás (4) ultrák (1) utasjog (2) utasszívatás (7) utastájékoztatás (2) utazási iroda (3) útdíj (2) útlevélellenőrzés (1) utószezon (1) üzleti utasok (1) valencia (1) Valentin-nap (1) változás (1) Váradi József (4) vasút (1) vécéhasználat (1) Velence (3) Velencei-tó (1) Velence Korzó (1) verseny (1) visszatérítés (3) vis maior (1) Vueling (2) vulkán (2) WDC (1) West Fjords (1) wifi (1) Wizz Air (117) Wizz kártya (3) Wow (1) Yumurdzsak (1) Zadar (1) Címkefelhő

Így hajtották ki a pénzt a Wizzből a megszívatott búvárok

2015.10.16. 05:05 Fillér B. Gusztáv

Az emlékezetes módon megszívatott egyiptomi Wizz Air-utasok megtapasztalhatták a cég kártalanítási rendszerét. A lényeg: minden fillérért meg kellett küzdeniük, de végül sok kamuzás és összevissza variálás után a légitársaság beadta a derekát és fizetett. Az eset megerősíti az, hogy az uniós kártalanítási rendszer szar, a légitársaság ott bújik ki a kötelezettsége alól, ahol tud, de a legagilisabb utasok rengeteg időt befektetve ki tudják hajtani azt, ami nekik jogosan jár.

A sztori elejéről augusztus végén számoltunk be egy olvasónk beszámolója és az Index cikke alapján. A Wizz valamit nagyon elcseszett és egy hetente repült célállomásán, Hurghadában hagyta egy csomó ember poggyászait. A ráfázott utasok (sokan közülük búvárok) akkor fordultak a médiához, amikor a Wizz napokig magasan tett rájuk és a problémájukra. Első posztunk a témában bemutatta az utasok kezdeti szenvedéseit, most itt a folytatás: így viselkedett a Wizz, miután a sajtó rábukott a témára.

Röviden: újra összevissza beszéltek arról, hogy az otthagyott cuccok miatt vett termékeket teljesen kifizetik, vagy csak félig. Először pontban akarták, csak nehezen adtak készpénzt. Amikor egy hét után megjöttek a cuccok, kiderült, hogy egy csomag törött, annál is kavartak egy sort, mire fizettek. Viszont végül nem csak poggyászdíjat adták vissza, pénzbeli kártalanítást is fizettek. De ehhez sokszor levélváltás és az utas részéről fenyegetőzés kellett. És még egyszer: tudhatták, hogy a média rajta van a témán, ha nem térítenek, újra a címlapokon találják magukat. Adja magát a kérdés: vajon mi lett volna a végkifejlet a cikkek nélkül?

A következő két bekezdésben íme először olvasónk konklúziója:

Ide most kéne valami frappáns összegzés, de ez nem egyszerű. Az ügyfélkiszolgálás botrányos a Wizz Airnél ezt nem hiszem, hogy bizonygatni kell. Csomagokat persze minden légitársaság hagy el, ehhez nem kell ULC modellben ténykedni, vagy emiatt utasnak hisztizni. Megesik. Kártérítés lett fizetve, kompenzáció is, így a történetnek ezen oldala felől a Wizzre egy rossz szót sem lehet mondani. Hibáztak, mint bárki, kárpótoltak, mint legtöbben. Pipa. Arról az oldalról azonban, hogy egy hétig teljes hírblokk volt, folyamatos hazudozással próbálták kimagyarázni a lehetetlent, majd hetes átfutási időkkel 3-4 ügyintézőnél is pattogott az ügy, már nehezebb higgadtan nyilatkozni. Ennek semmi köze ahhoz, hogy olcsó vagy drága a szolgáltatás, amit nyújtanak. Ez nettó gennység, nem a költségcsökkentés eredménye.

Külön érdekes adaléka a történetnek, hogy mindeközben a fogyasztóvédelem 3 különböző úton is tájékoztatott arról, hogy nem illetékes az ügyben. Pedig nem az elveszett poggyászok miatt reklamáltam, hanem az ügyfélkezelési rendszer miatt, hiszen – gondoltam én naivan – ez az igazi károkozás a fogyasztók felé. Nos, mint kiderült, a magyar szabályozás szerint, a fogyasztóvédelem (érted: fogyasztó, védelem) nem kompetens a fogyasztók megvédésében egy olyan esetben, amikor egy cég olyan szolgáltatást (nem) üzemeltet amikkel a fogyasztókat megkárosítja. Ebben a Békéltető Testület az illetékes. Az a békéltetőtestület, amelyik a vitás pontokat lenne hivatott elrendezni a sértett és a cég között. Az lényegtelen, hogy se nem sértett, se nem haragos nem voltam, amiért engem békéltetni kellett volna és nem vitatkozni, egyezkedni  szeretnék arról, hogy az egész ügyfélkezelési rendszer úgy cserélendő ahogy van, hanem egy hatóságnak kellene megvizsgálnia és kötelezni az adott céget, amennyiben egy bejelentés alapján vizsgálatot indít ellene. Ilyenkor mindig felcsengenek Hofi idézett szavai az ő egyedi hanglejtésével: „Mindennek legyen az a neve ami! A krumplileves legyen krumplileves!”. Legyen!

Innentől pedig a teljes sztori részletesen, csak erős idegzetűeknek:

Az előző résznek valahol ott lett vége, hogy szerdán, 4 nappal az eset után, 60 perc emelt díjas telefonálgatás után első életjel gyanánt kaptunk egy levelet „Iréntől”.

Eljött a csütörtök és, aznap már két email is ott figyelt a postaládámban. (Mire nem jó, ha a média felkapja a sztorit). Az eddigi kommunikációs zűrzavar tovább fokozódott, immár írásos formában. Csak a lényeget kiemelve:

Az eddig kapott levelek:

-  Szerdai levél „Iréntől”

-  Csütörtöki első levél Iréntől

-  Csütörtöki második levél egy Úrtól, legyen Gábor

Tárgy, a kártérítés mikéntje.

Szerda, Irén: „Szeretném felajánlani Önöknek, hogy a poggyászok elvesztése/késése miatt vásárolt dolgok összegét, a blokkok ellenőrzését követően, kreditek formájában jóváírom az Önök Wizz számláján”

Ezt tisztelettel visszautasítottam, mert amit most költenem kellett, azt nem egy esetleges következő útra terveztem félretenni.

Csütörtökön Irén második levelében már egy másik opció fogadott: „Felhívom továbbá figyelmét, hogy ez idő alatt a poggyászkésés miatt szükségszerűen vásárolt cikkek értékének 50%-át számla ellenében megtérítjük Önnek.”

Itt egy kicsit megdöbbentem. Wizz kártyán a kár 100%-a, pénzben már csak az 50%!?

Nem sokkal ezután érkezett Gábor levele. A megfogalmazásból ítélve, ő nem ügyintéző, magasabb beosztásban tevékenykedik.

„Információim szerint Ügyfélkapcsolati Osztályunk már felvette Önnel a kapcsolatot és tájékoztatta Önt a poggyászok Budapestre való szállítása érdekében megtett lépéseinkről, beleértve a poggyászkésés miatt szükségszerűen vásárolt cikkek megtérítését”

Itt újra 100%-ról van szó. Hab a tortán hogy Gábor emellett olyan kártérítésről is beszél, amiről Irén 2 levelében egy szó sem esett. Észrevételeimet elküldtem mindkettejüknek és vártam a válaszukat.

Egy nagyon fontos dolog azonban történt. Az utazás utáni 5. napon megérkezett az első olyan levél a Wizz Airtől, amilyennek már az első pillanatban is kellett volna lennie egy ilyen esetben folytatott kommunikációnak. Ezt a legkevésbé sem szeretném elhallgatni, mert az érem másik fele is létezik, kár hogy ekkora kálvária után mutatkozik csak meg. Úgy fair, ha erről is beszámolok:

„Tisztelt Utasunk!

Engedje meg, hogy 2015. augusztus 22-ei Hurghada-Budapest járatról lemaradt poggyászokkal kapcsolatban az alábbiakról tájékoztassam.

Az útvonal hosszát, az utasok és a poggyászok különösen magas számát, illetve az időjárási viszonyokat figyelembe véve, a szükséges üzemanyag-mennyiséggel rendelkező repülőgép teljes súlya meghaladta a megengedett maximális felszállási  súlyhatárt. Ebből következően a biztonságos üzemeltetés érdekében a feladott poggyászok egy részét sajnos le kellett szállítani a járatról.

Ezúton is szeretném elnézését kérni a poggyászkésés által okozott kellemetlenségekért. Információim szerint Ügyfélkapcsolati Osztályunk már felvette Önnel a kapcsolatot és tájékoztatta Önt a poggyászok Budapestre való szállítása érdekében megtett lépéseinkről, beleértve a poggyászkésés miatt szükségszerűen vásárolt cikkek megtérítését, illetve 100 EUR értékű Wizz számla jóváírást. Továbbá, ezúton szeretném Önt tájékoztatni, hogy a poggyászokért kifizetett szolgáltatási díjakat visszatérítjük Önnek.

Szeretném Önt biztosítani, hogy más légitársaságokkal ellentétben, ez egy ritka eset a Wizz Air működésében, és megtesszük a szükséges lépéseket annak érdekében, hogy csökkentsük a hasonló esetek előfordulásának kockázatát. A jövőben nagyobb súlyhatárral rendelkező repülőgépek fogják kiszolgálni ezt az útvonalat és fejleszteni fogjuk a poggyászok visszajuttatásának folyamatát és ügyfél-kommunikációnkat.

Ismételten szíves elnézését kérem az okozott kellemetlenségekért és remélem hamarosan újra a Wizz Air fedélzetén köszönthetjük Önt.

Tisztelettel: ”

Nem kukacoskodok, hogy hol van az eddigi sajtóosztály által kiadott közleményben szereplő „aznapi változás”, az idő remek volt, az utasok száma hetekre előre tudott volt, mi lehetett a gépen plusz több mint egy biztonságilag kockázatot jelentő be nem kalkulált tonna (amennyi a lekerült csomagok súlya), mert végül is tökmindegy. Egyelőre tekintsünk el attól is, hogy a kártérítés mikéntje – az eddigiekből kiindulva – még lehet hogy negyed ekkora sem lesz, vagy 10x változni fog. A lényeg az, hogy ha vasárnap mind a 49 bőröndtulajdonos ezt a választ kapja elsőre, akkor az ügy sokkal kisebb vihart kavar, és ez a beszámoló sem születik meg. Kár, hogy 5 napot kellett rá várni.

Így fordultunk rá a péntekre (6. nap). Pénteken kaptam egy újabb levelet, és már meg sem lepődtem rajta, hogy egy másik ügyintézőtől. Legyen ő mondjuk Erzsi. Erzsi tájékoztatott, hogy mostantól ő foglalkozik az ügyemmel és ezentúl nemhogy csak ne válaszoljak Irénnek, de egy másik email címen is folytassuk a diskurzust. Elmondta, hogy az a helyes, amit ő írt korábban(!) és a számláknak csak az 50%-t térítik meg. Valamint elkérte a bankszámlaadatokat a poggyászdíjak rendezéséhez. Ennél a résznél újfent elszakadt a cérna nálam és kicsit morcosabb hangnemet ütöttem meg. Megkértem őket hogy döntsék már el végre hogy

-   ki foglalkozik az ügyemmel,

-   50 vagy 100 a százalék, mert 4 levélből 2-2 arányban mondanak A-t és B-t .

Valamint megírtam neki, hogy

-  az 50%-t továbbra sem fogadom el,

-   ő nekem korábban nem írt levelet, amire itt visszahivatkozott,

-   a családunk mindhárom tagjának a bőröndje ottmaradt, így a kompenzáció és a poggyászdíj-visszatérítés összege 2/3-dal hibádzik.

A válasza viszonylag hamar megérkezett. Kezdésként egy számomra kibogozhatatlan mondatban vázolta, hogy eddig is ő levelezett velem Irén nevében és Gábor levelét is ő küldte, és elnézést kér, de neki csak én, mint 1 fő vagyok felírva (amit nem igazán értettem, amikor Irén – aki állítása szerint ő maga - az első levélben megkapta mindhármunk összes adatát). Leírta, hogy a számlákkal kapcsolatos észrevételemet (50 vagy 100) továbbította a főnökének, aki majd dönt. A kompenzáció és a poggyászdíj-visszatérítés összegét pontosítottuk megerősítettük és jóváhagytuk, és még egy levélváltás után azt is sikerült egyértelművé tennünk, hogy közös családi számlánk van, oda jöhet minden. Az utolsó levelében megkért, hogy küldjem el neki a számlákat, vagy ha nincs mindenről, akkor egy saccperkábé összeget. Bár Irénnek – ergo neki(?) – már egyszer lekörmöltem, de azért még egyszer türelmesen elmagyaráztam, hogy amíg nincsenek itthon a csomagok, nem küldök számlákat, mert ha nem lesznek itt szombaton, akkor biza vásárolnom kell még és nem is keveset. Vagy elfáradt ő is, vagy megértette, de ebben maradtunk, jött a hétvége és remélhetőleg a szombati géppel a csomagjaink.

A szombati (7. nap. - innentől számozom a napokat a követhetőség érdekében) ügyintézés példaértékű volt. Estefele felhívott egy hölgy, közölte éjjel jönnek a csomagjaink, és vasárnap reggel indul a kiszállítás. Kérdésemre hogy leszálláskor hívhatom-e, hogy tényleg megérkezett minden, azt válaszolta, hogy hajnali kettőkor tud biztosat mondani. Egyéb elfoglaltságom miatti ébrenlétem okán hajnali kettőkor telefonáltam, heuréka, minden megérkezett, öröm és bódottá.

Vasárnap (8. nap) dél után nem sokkal házhoz jöttek a csomagok. Nem tudom kinek kell köszönetet mondani, de a csomagok klímás helyen voltak, még az ajándékba hozott csokik is egyben voltak. A nedvesen elcsomagolt fürdőruhák csak pöcegödörszagot, árasztottak, de penészt nem találtunk, és első blikkre úgy tűnt, a beltartalommal minden rendben van.

Második blikkre már nem volt ennyire rózsás a helyzet. Az egyik bőrönd számzáras szerkezete a fóliázás alatt ripityára tört, és a búvárruha anyaga megtört. Vasárnap lévén hamarabb álltunk neki pakolni mosni, stb, mint levelet írni ErzsIrénnek. Az maradt hétfőre (9. nap). Az elküldött emailbe becsatoltam az általa már többször kért vásárlásról szóló számlákat, és jeleztem neki az előbb leírt károkat.

Keddi (10.nap) válaszából megtudtam, hogy a bankszámlánkra megérkezett a poggyászok ára, a Wizz számlánkra pedig a kompenzáció (Így is volt). A káresetet pedig jelezte a feletteseinek és amint válaszolnak, jelentkezik ő is. Eltelt 3 nap, vége lett a hétnek, és birkatürelemmel vártam, hogy a felettesek kibökjék mi a helyzet.

Aztán eltelt még egy hét, és 10 nap várakozás után csütörtökön (20. nap) úgy döntöttem küldök egy memót, ugyan ne felejtsük már el egymást. Vasárnap (23. nap) reggel érkezett a válasz, Amiben Erzsi tájékoztatott, hogy a vásárolt cuccok 50%-a kifizethető részükről, a poggyász vigyem hivatalos szervizbe, majd küldjem a számlát, ha meg nem javítható, akkor mondjam meg mennyibe kerül és majd döntenek. A ruhával kapcsolatban a válasz az volt, hogy nem bizonyítható hogy az úton tört meg, de méltányossági alapon elküldik az árát Wizz pontokban. Az utalást ez esetben felejtsem el.

Másnapi (24.nap) válaszomban felvázoltam neki azt az abszurd helyzetet, miszerint ha a bőröndöt hivatalos helyre viszem javíttatni, az útiköltség (vidékről) és a javítás díja többe kerülhet, mint maga a bőrönd, komolyan gondolták-e, hogy emiatt rohangáljak és még ezt is kifizettessem velük? Az 50%-os kártérítést újfent visszautasítottam, és miután ez már a sokadik alkalom volt, kicsit morcosabbra vettem a figurát, megjelölve azokat a pontokat, amik megsértése miatt akár jogi útra is terelhető az ügy, ha sokáig húzzák ezt az egészet. Félve, hogy újabb hetekig eltűnnek és a feledésemben bízva újra előállnak egy olyan javaslattal, amit már elvetettem, vázoltam két alternatívát, amit elfogadhatónak tartunk. Jeleztem azt is, hogy amennyiben a legalapvetőbb károk meg vannak térítve, akkor beszélgethetünk egyáltalán arról, hogy az ügyet ott lezárjuk és ne firtassuk miért történhetett meg ez az egész és húzódik minden lassan egy hónapja.

Egy hét múlva hétfőn (31. nap) fogyott el újra a türelmem és írtam megint, hogy esetleg választ várnék. Másnapi (32. nap) válaszában Erzsi lényegében az általam felvázolt két alternatíva közül elfogadta az egyiket. A bőrönd és a ruha árát 100%-ban Wizz pontokban kompenzálják, és a pótolt cuccokat is 100%-ban méltányosságból, megjegyezve, ez azért nem szokás. Azt elfelejtette hozzátenni, hogy mindezt pontokban gondolja – amit már előtte kizártam párszor - vagy készpénzben. Elfoglaltságaim miatt csak két napra rá (34. nap) jutottam el odáig, hogy válaszoljak és pontosítást kérjek ez ügyben.

No, nem mintha bárhova is siettünk volna, hiszen újabb hét telt el válasz nélkül, így megint (40. nap) jeleznem kellet, én még mindig válaszra várok. Másnapra (41. nap) ott volt a válasz: Igen, kp, amit el is utalt aznap, illetve a károkért járó pontok is át lettek küldve. És tényleg, a pontok aznap, a pénz 5 napon belül megérkezett. Ju és héj. 

28 komment

Címkék: Wizz Air elhagyott poggyász

A bejegyzés trackback címe:

https://fapadosinfo.blog.hu/api/trackback/id/tr517972137

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

AirFrance KLM 2015.10.16. 05:15:44

Halleluja!

"Itt egy kicsit megdöbbentem. Wizz kártyán a kár 100%-a, pénzben már csak az 50%!?" tipikus legacy hozzaallas (Voucher 100%, cash 50), de hat vegulis a fejetol a hal.

Lenyeg, hogy rendezodott a dolog, remeljuk a buvar urak tanultak az esetbol. Legkozelebb Turkish, vagy Egyptair, ha Egyiptom.

Basilisk Captain 2015.10.16. 06:56:49

Le a kalappal az utas türelme, és rámenőssége előtt! Ki lehet belőlük szedni a pénzt, csak figyelni kell, és folyamat b*szogatni őket... De mindegy, úgyis sokat vesztettek ezzel a balhéval, ha már 1 utas nem megy velük ez miatt, az már bukás, és @AirFrance KLM: írta, hogy pont ez miatt megy mással nyaralni. :)

Amúgy valaki elárulhatná, hogy a 30-i budapest-tenerife járaton, amire már csak 6 jegyet el a cég, tehát ha megjelenik mindenki, akkor 174 ember lesz a fedèlzeten,nyilván sok csomagot is visznek, és sokkal messzebb van, mint Hurghada, lehagynak ott is csomagokat?:)... A másik meg dubajnál létszámstop van 144 emberrel, és kb olyan messze van, mimt tenerife, itt pedig nincs létszámstop.. Ki èrti ezt? :) Bár amilyen k*rva drága a tenerife jegy, simán kifizetik a drágább átrepülési és leszállási illetékeket...

Spamet nem küldünk rá (törölt) 2015.10.16. 13:54:08

És egészen véletlenül a ritkán interjúzó Váradival is megjelent egy anyag október 1-jén az Indexen.

bkkzol 2015.10.16. 17:45:23

Miért?! Mit várnak egy fapados cégtől? Ennyiért ez jár!

okoska77 2015.10.16. 17:48:44

@AirFrance KLM: Turkish nekem masfel honapja ul egy karteritesen. Kesett a csomag es torotten jott. Olyannyira, hogy kb 5 meterrol, a folian keresztul is meg lehetett mondani, hogy a borond torott.
A kert osszeg kb. felet akartak fizetni. Miota visszautasitottam kussolnak. Ennyit roluk...

the crow 2015.10.16. 22:09:21

a reklamáció kezelése tényleg minősíthetetlen, mindamellett megjegyezném, hogy pont a wizznél ha jól emlékszem le van írva jogászul, hogy a csomagokat nem kötelesek ugyanazzal a géppel hozni, ha nem lehetséges. ráadásul hazaúton el nem tudom képzelni, hogy mi az a kár ami a búvárcucc/bőrönd pár nap késéséből adódik, a bosszúságon kívül.

a fogyasztóvédelem meg szinte mindig átirányít a békéltető testülethez, akiknek viszont pont semmi jogkörük nincs, így a bepanaszolt fél el sem kell menjen a békéltetésre, úgysem történik semmi, azaz kár hozzájuk fordulni

Basilisk Captain 2015.10.16. 22:50:10

@the crow: "hogy mi az a kár ami a búvárcucc/bőrönd pár nap késéséből adódik, a bosszúságon kívül.
"
mondjuk az, hogy k*rva drága a búvárcucc, és sokan csak bérlik időre. Ami +7 nap esetén eléggé gázos ÉS drága... Szóval tud kár keletkezni ilyenből...

csadeev 2015.10.17. 03:34:12

@AirFrance KLM: Etihad elhagyta a feladott poggyaszomat 2 evvel ezelott, 3 nap mulva kuldtek haza, karterites 0 ft volt. Allianz, akivel az egyik elerheto legdragabb biztositasi szerzodest kotottem szinten kozolte, hogy mivel magyarorszagi tartozkodasi cimmel rendelkezem, es hazafele utaztam, nem jar poggyaszkesesi karterites. Ezek utan nem emelnem ki a Wizzt, mert egy legacy is boven csinal hasonloan kulturalt dolgokat.

NemNick 2015.10.17. 04:52:43

@the crow: + az eset koruli sajtohirveresbol kiderult pl. hogy paran munkahoz hasznaljak a cuccot (gondolom, oktatok). Onnantol go to Basilisk valasza.

FeketeMacska73 · http://olcsomobilhivas.hu?ajanlom=1ha 2015.10.17. 06:32:58

kerdes hogyan lehet ezt jol csinalni, hogy ne mindenki nyereszkedni probaljon? Ha van valakinek tippje szivesen varom es tovabbitom a Forgach utcai wizz call centerbe :)

FeketeMacska73 · http://olcsomobilhivas.hu?ajanlom=1ha 2015.10.17. 06:34:58

amugy meg jogosan jar: azert mert brusszelben kitalaljak attol nem lesz jogos. Ennyi erovel az internet ado is lehetne jogos, mert valaki kitalalta, leirta. Tegyuk melle, hogy a rabszolgasag is 'jogos' (jogszabaly altal lehetove tett) volt anno...

Fekete Pestis 2015.10.17. 09:17:55

@FeketeMacska73:

ja, ez nagyban rímel a wizzair jogfelfogására: volt pofájuk leírni nekem, hogy szerintük az EU jogszabályai rájuk nem vonatkoznak.

Jó, akkkor én meg azt mondom, hogy rám meg a wizzair utasszabályzata nem vonatkozik, ha engem az hátrányosan érint.

( Egyébként a wizzair egy éppen olyan pestises kelés a légiközlekedés testén, mint a cba a magyar kiskereskedelemén. és ugyanúgy kellene velük szemben eljárni: szikével felvágni öket. A wizzairt ha csak lehet, kerülni kell: az a pár garas amivel olcsóbb nem éri meg a kényelmetlenséget és a bosszúságot, amit a lehúzós, csaló balkáni mentalitásuk okoz. Igazi magyar cég. )

tarara 2015.10.17. 11:03:09

Kibaszott gazdag búvárék, - akiknek a neoprénjük alatt is pénz van - miért viselkednek fillérbaszóként ? Ha igényeik vannak, a millkért megszerzett búvárcucc biztonsága fontos, akkor fizessék meg tisztességgel azt a szolgáltatót, akinek feladatul adják a méregdrága cuccok gondos kezelését.

Ha meg nem, akkor vegyék tudomásul, hogy az olcsó ár szükségképpen jár többlet kockázattal.

There ain't no such thing as a free lunch.
És ez a hétköznapi élet minden apró dolgára igaz, nem csak a pénzügyekre.

slowMotion 2015.10.17. 11:50:29

Wow, happy end. Ilyenkor szoktam ajánlani, vegyél a cég részvényeiből. Ilyen szarrágó népségek jól szoktak keresni ...

Online Távmunkás · http://onlinetavmunka.blog.hu 2015.10.17. 12:15:27

A törött bőrönd sajnos tipikus ferihegyi jelenség hazaérkezéskor. Volt olyan időszak, amikor másfél év alatt háromszor verték szét a bőröndöm, ebből egyszer volt javítható... Szerencsére ilyenkor a légitársaságok fizetik a javítást két pesti cégnél vagy utólag térítik meg a cserebőrönd árát.

A járatra hetekkel korábban minden jegyet eladtak, hogy a posztoló szerint tudni lehetett az utasok számát?

odamondó 2015.10.17. 12:54:44

@Fekete Pestis: bocs, de hányszor repültél wizzairrel? Attól, mert volt 1 eset amin most befosott a média meg az ilyen idióták mint te attól még milliókat szállítanak évente minden probléma nélkül.

Berta Szí 2015.10.17. 14:29:19

Úgy érzem, ez a hurghadai búvár téma erősen föl van fújva. Értem én, hogy rengeteg félművelt középosztálybeli olvasó szívét megdobogtatja, ráadásul növeli is a blog olvasottságát, de közben a mélybe is taszajtja azzal, hogy az olvasóinak - és kommentelőinek - többsége csak ilyen pletykákból véli megismerni a világot.

Hibázott a Wizzair. Igen. Ráadásul csak akkor fizet, ha kihajtod belőlük.
De ebből nem kellene mélyebb következtetéseket levonni. Szívesen mesélnék az itt unatkozó sznoboknak néhány olyan kalandomat, amikor a világ valamelyik legszuperebb légitársasága három hónap alatt kétszer módosított az indulási időpontomon. Mondjuk épp indulás előtt 20 nappal is. Teljesen természetes kérésemre, nevezetesn hogy tegyenek át a három órával korábbi gépükre, felajánlották, hogy vagy elfogadom a módosítást, vagy visszafizetik a jegyárat. Hozzájuk képest a Wizzair valódi gentleman. Aki persze néha hibázik is.
Tényleg azt gondolom, kár tovább rágni ezt a szarízű gittet búvárkáim.

Yumurdzsak 2015.10.17. 21:34:27

@Berta Szí: szerintem az egész csak egy tanulságos történet, ha iyen problémád van, hogyan lépj fel a Wiszér ellen, és addig markold a töküket, amíg vissza nem adják a pénzt.

ap · http://premiumlivesets.hu 2015.10.20. 00:48:25

@Online Távmunkás: igen.. a 10 éves akció keretében beteltek a nyár végi járatok

ap · http://premiumlivesets.hu 2015.10.20. 01:25:54

@the crow:
benne van a szabályzatukban, h ugyanazzal hozzák

@tarara:
@Berta Szí:
el vagytok tévedve. azért mert volt pár búvárnak ismerőse az indexnél ahol lehozták a cikket, és onnantól mindenki tényként kezelte, hogy itt csak milliomos búvárokról lehet szó, attól az még nem igaz. persze fotelből okoskodni könnyű.
nálunk a gyerek 6 éve gyűjtögetett, hogy egy búvárfelszerelésből pár holmija meglegyen. ugyanis ő az aki szeret búvárkodni, már amikor évente egyszer megengedheti magának. ebből az egyébként messze nem teljes felszerelésből baszták el most a ruhát. a család többi része meg évi egyszeri nyaralását töltötte.
persze nem indexcikkekből sztereotípiák görbe tükrén keresztül kellene megismerni a világot, és akkor meglenne az a színvonal amit csak hiányolni menő, de hozni már nehezebb.

ez egy fapados blog, és egy fapados cég ügyfélkezelési szopórollere a téma.. persze célszerű lett volna legalább elolvasni a 3. bekezdésig a cikket, de hát minek, amikor trollkodni anélkül is lehet.. idézek jó?

"Csomagokat persze minden légitársaság hagy el, ehhez nem kell ULC modellben ténykedni, vagy emiatt utasnak hisztizni. Megesik. Kártérítés lett fizetve, kompenzáció is, így a történetnek ezen oldala felől a Wizzre egy rossz szót sem lehet mondani. Hibáztak, mint bárki, kárpótoltak, mint legtöbben. Pipa. Arról az oldalról azonban, hogy egy hétig teljes hírblokk volt, folyamatos hazudozással próbálták kimagyarázni a lehetetlent, majd hetes átfutási időkkel 3-4 ügyintézőnél is pattogott az ügy, már nehezebb higgadtan nyilatkozni. Ennek semmi köze ahhoz, hogy olcsó vagy drága a szolgáltatás, amit nyújtanak. Ez nettó gennység, nem a költségcsökkentés eredménye."

Ki beszél itt rajtatokon kívül a gazdag búvár káráról? Vagy a késett bőrönd miatti problémáról?

ezzel most lakjatok jól, nincs több etetés

Pálinka-fan 2015.10.20. 15:00:25

@the crow: Én mást olvastam: 14.2.2. Feladott Poggyászát az Önt szállító járaton fuvarozzuk.

Kétségtelen, hogy ez még mindig nem biztosítja, hogy "azon a gépen szállítjuk, amin Önt is"

balage28 2015.10.22. 09:16:48

@AirFrance KLM: khmm... KLM szinte mindten uton amszterdamban hagy egy (priority) csomagot, es mar a karpotlas kupont sem adja. Az igaz, hogy eddig masnap megjott minden.

AirFrance KLM 2015.10.23. 06:59:40

@balage28: A karpotlas kupont valoszinuleg azert nem adjak, mert nem hasznalta senki. Online nem volt bevalthato, csak a pultnal a repteren, vagy egy varosi irodaban. Kb arra sem lett volna ott eleg, hogy a jegykiallitasi dijat fedezze. Ugyhogy annyira nem hianyzik, ki is dobtam oket, pedig volt jopar. En is tapasztaltam nemegyszer, hogy a csomagom kesik (pedig Plat vagyok), de ez valahogy az iden meg nem fordult elo. Tavaly egy remalom volt, az biztos.

Egyebkent meg mindenkinek aki sirdogal, hogy a legacy "elhagyja" a csomagot: Mindenki beleszaladhat es szar dolog. De! Ha ezres nagysagrendu utad volt mar, akkor az a nehany eset elenyeszo. Nekem kb 25-30 alkalommal volt problemam. 3300 szegmensbol. Elenyeszo. Az iden meg nem is volt, pedig jonehany 25 perces transfert nyomtam CPH-ban, SK-n.

balage28 2015.10.23. 10:59:39

@AirFrance KLM: A legtobb uton csuszik valahol valamelyik csomag, szoros usa atszallasok "erthetoek", de amikor hazafele van 2-4 ora AMS-ban, akkor nem igazan tudom hovatenni a dolgot, marpedig a a legtobb csomag kesesem ezen a szegmensen volt, es legtobbszor ugy, hogy az egyik megjott, a masik nem.

Nem nyavajogni akarok, de nemi ralatasom nekem is van a kerdesre (Delta Diamond, az elmult 3hetben kb. 100 orat voltam levegoben - raadasul sajat zsebbol), de ettol meg nem szeretem, ha az en csomagomat nem teszik fol, csak mert a cargonak kell a hely...

AirFrance KLM 2015.10.23. 11:32:49

@balage28: Delta Diamond, respect! A 100 ora sajat zsebes meg ismeros, de ha milage run van, akkor menni kell. ;) AMS valoban a kritikus pont es bizony-bizony a cargo dologban is igazad van. Meg a meboldogult Malev idokben volt jellemzo, hogy inkabb otthagytak a csomagok felet, ha valami jo zsiros cargot lehetett bepakolni helyette.

balage28 2015.10.24. 13:15:32

Köszönöm :) - a 3300 szegmens se semmi, sőt!
MR-nek indult, de aztan lett belőle egy dupla rtw (bud-ams-sjc-sfo-wuh-bkk-cdg-peg-cdg-bkk-wuh-sfo-sjc-sea-ams-bud)

the crow 2015.11.06. 10:27:30

@Pálinka-fan:
Most végre megtaláltam a w* weblapján:

'A feladott poggyászt lehetőség szerint a poggyász tulajdonosát szállító járaton fuvarozzuk. Ha biztonsági vagy üzemeltetési okokból a feladott poggyászt másik járaton fuvarozzuk, a poggyász késéséért felelősséget nem vállalunk.'

Ettől ez még szemétség. De le van írva.
süti beállítások módosítása