FAPADOS TIPPEK, TRÜKKÖK, ÉLMÉNYEK

emailicon.png Vélemények, tapasztalatok,
sztorik ide jöhetnek: 
fapadosinfoblog@gmail.com

Facebook

Utolsó kommentek

Címkék

10 éves (1) 15 év (1) A321 (2) A321neo (1) admin díj (1) Aegean (1) Airbnb (2) airbus A321neo (1) Air Asia (1) Air France (4) ajándék (2) Akaba (1) akció (18) alapok (1) alapszabályok (1) Alhambra (1) always getting better (1) Amalfi-part (3) Ammán (1) amman (2) Andalúzia (1) apartman (1) app (2) arabok (1) Arad (1) árazás (1) árcsökkenés (1) áremelés (2) árkörkép (3) ármustra (5) Athén (5) átirányítás (1) átszállás (3) autóbérlés (7) Azori-szigetek (5) bádogsátor (2) bádogterminál (5) Baku (1) balatoni menetrend (2) baleset (1) balhé (1) balkáni útvonalak (2) bankkártyacsalás (1) Barcelona (2) Bázel (1) bázis bezárása (1) Bécs (1) becsekkolás (1) bénázás (1) Bergamo (1) Bergen (2) Berlin (1) beszállókártya (1) Birmingham (1) bíróság (1) biztonság (1) biztonsági ellenőrzés (4) blama (1) blöff (1) Blue Lagoon (1) Bordeaux (3) Bosznia-Hercegovina (1) botrány (1) Bruges (2) Brusseles Airlines (1) Budapest-Belgrád (1) Budapest Airport (9) Budport (4) buliturista (1) bunkóság (4) büntetés (1) buszjegy akció (1) busztranszfer (1) camper (1) castellón (1) Chania (1) Cinque Terre (1) ciprus (1) Ciprus (6) Cork (2) Costa Brava (1) couchsurfing (1) csekkin (1) csőd (2) csomag (1) csomagdíjak (2) csomagellenőrzés (1) csomagszabályok (29) Dánia (1) DCC (1) Debrecen (6) devizaátvátós trükk (1) díjemelés (2) Discount Club (1) Doncaster (1) drón (1) easyBus (1) easyJet (18) Egyiptom (2) egynapos repülés (2) egyszer megéri (1) Eilat (4) Eindhoven (1) elhagyott poggyász (2) emelt díjas ügyfélszolgálat (1) észak-ciprus (1) Eszék (1) Eurostar (1) évforduló (1) fapadosok árazása (2) fapados buszok (1) fapados kódex (1) Fat Track (1) felvásárlás (1) Ferihegy (12) Ferihegyi busz (2) Fez (1) fillérekért (6) Finnország (2) fjord (1) Flibco (1) Flixbus (2) Flybe (2) FlyNiki (1) Foci EB 2016 (5) Folegandrosz (1) fontos tudnivalók (1) főszezon (1) Francia Riviéra (4) Frankfurt (1) Fuerteventura (5) Funchal (1) futás (1) futópálya-felújítás (1) Gatwick (1) géplekésés (2) géprohamozás (1) Germanwings (1) Gibraltár (1) görög csőd (1) Görög szigetek (3) Granada (2) Gran Canaria (2) GVH (1) gyerektelen utazás (1) Győr (1) gyorsjelentés (1) hányinger (1) hasznos infók (1) hatalomváltás (1) helyleosztás (3) Hertz (1) hitelkártya költség (1) Hollandia (1) Holt-tenger (1) horror (3) hosszú hétvége (1) hosszú távú fapados (1) hotel (1) Huelva (1) információ (1) ingyen wifi (1) Írország (1) Isztambul (3) Izland (11) Izrael (5) járatindítás (1) járatmódosítás (3) járat megszűnés (2) jegyárak (1) jegymustra (1) Jeruzsálem (1) jófejség (1) Jökulsarlon (1) Joon (1) Jordánia (2) jótanácsok (1) kacat (1) kamu (1) kamuakció (1) Kanári-szigetek (6) Kannonkoski (1) kártérítés (6) Kassa (1) katasztrófa (5) Kavala (1) Kazahsztán (1) kedvenc városaink (5) kényelmetlenség (9) kert (1) kés (1) késés (6) kézipoggyász (5) Kirkjufell (1) Koppenhága (1) kósz (1) Kotor (1) Kréta (1) Kükládok (1) kutya (1) kvíz (1) Lamezia (2) Lanzarote (4) Lappföld (1) last minute (2) Laudamotiob (1) laudamotion (1) La Palma (2) légikatasztrófa (3) legjobb helyek (1) legjobb reptér (1) Legoland (1) lehúzás (16) lényeg (1) Lipari-szigetek (2) Lisszabon (4) London (6) Lufthansa (3) Lugano (1) Luton (3) luxus (1) lúzerség (1) Lyon (1) Maastricht (3) Madeira (3) magyar (1) Malaga (1) Malév (2) Malév GH (5) Mallorca (1) Malpensa (1) Málta (2) Marákes (2) Marokkó (2) Marrákes (2) Mastercard lounge (3) MÁV (2) megszűnő útvonal (5) megújulás (1) mellékhelyiség (1) Mélosz (3) menekültek (1) mentőár (1) Michael OLeary (2) mikonosz (1) Mikulás (1) MiniBUD (4) Miskolc (1) mocsokságok (1) mökki (1) Monaco (1) Monarch (1) Montenegro (1) munkakörülmények (1) Nagyvárad (1) National express (1) Nizza (3) nők (1) Norvégia (3) Norwegian (2) nyaralás (3) nyaralójáratok (2) nyári akció (1) nyári menetrend (1) óceán (1) óceanárium (1) Olaszország (1) olcsó jegyek (17) olcsó szállás (1) Onnibus (1) összehasonlítás (5) őszi szünet (1) otthagyott csomag (1) óvintézkedés (1) Pafosz (4) Páfosz (1) panasz (1) parasztvakítás (1) Párizs (4) parkolás (2) Pécs (1) Pegasus Airlines (1) petíció (1) Petra (1) pilótahiány (1) Pisa (1) Pizzo (1) poggyász (4) Polskibus (1) Popstrand (1) Porto (3) Portugália (3) Positano (1) Premier Hub (1) Premier Inn (1) prémium szolgáltatások (2) priority (1) Privilege Pass (2) profit (2) profit warning (2) rendszerező (1) repjegy (1) reptér (2) reptéri alvás (1) repülési tilalom (1) repülőtér (3) részeg (1) Reykjavík (1) romantika (1) Ronda (1) Rovaniemi (1) Ryanair (78) Saint Tropez (1) Santander (1) Sanyolország (1) Sao Miguel (1) Schönefeld (1) Scilla (1) Sevilla (2) Skócia (2) Skót Felföld (2) sorbaállás (1) Southend (2) Spirit (2) spórolás (1) Stansted (1) Stavanger (1) strand (1) Stromboli (1) Svájc (1) szabályváltozás (1) szakszervezet (2) szállás tippek (2) Szaloniki (1) Szantorini (1) Szarajevó (1) Szardínia (2) szavazás (2) szeku (1) Szentpétervár (1) szétültetés (5) szexista (1) Szifnosz (2) sziget (2) szinte ingyen (1) Szófia (1) szolgáltatások (4) sztrájk (6) sztyuvi (2) szülinap (1) Tampere (2) Tel-Aviv (2) téli menetrend (1) Tenerife (3) tengerpart (1) Terceira (1) térkép (1) terrorveszély (3) teszt (3) tévhitek (1) tömeg (1) törlés (14) Transavia (3) Transmediterranea (1) transzatlati járatok (2) Travelodge (1) trükközés (2) túlértékelt (1) túra (1) türelmi idő (1) tuti tippek (1) ufb (3) ügyfélszolgálat (2) új festés (1) új járat (8) új menetrend (8) új útvonal (10) Ukrajna (1) ülőhelyleosztás (4) ultrák (1) utasjog (2) utasszívatás (7) utastájékoztatás (2) utazási iroda (2) útdíj (2) útlevélellenőrzés (1) utószezon (1) üzleti utasok (1) valencia (1) Valentin-nap (1) változás (1) Váradi József (4) vasút (1) vécéhasználat (1) Velence (3) Velencei-tó (1) Velence Korzó (1) verseny (1) vis maior (1) Vueling (2) vulkán (2) WDC (1) West Fjords (1) wifi (1) Wizz Air (111) Wizz kártya (3) Wow (1) Yumurdzsak (1) Címkefelhő

Ennyit tud a gagyi Volánbusz a profi fapados buszok között

2015.10.11. 07:20 Fillér B. Gusztáv

Az olcsó fapados légijáratok mellett eljött a pár eurós buszok ideje is, a földön is fillérekért lehet utazni. Teszteltünk két faszának tűnő külföldi szolgáltatót Párizsból Amszterdamba és Finnországban, meg utaztunk pár órát itthon is. Gyors összehasonlításunkban nem sok esélye volt drága és klotyótlan Volánbusznak, amelyre igencsak ráférne egy kis versenyhelyzet.

Három buszút, de mekkora különbségek. Ma már az európai kanyaroknál mindenképp érdemes számolni a rendkívül olcsó buszjáratokkal, mi is egyre több céget próbálunk ki. Persze itthon is szívesen tömegközlekedünk, érdekes látni a színvonalbeli és árkülönbséget.

Onnibus, Tampere-Helsinki. 180 kilométer, jegyár 3,5 euró

Tamperében a megálló kinn a francban a külvárosban, bár ahhoz képest, hogy milyen világvége gettóban állt meg valaha a szerencsétlen megbízhatatlan Orangeways Temesváron, ez semmi. Viszont szép új emeletes busz, szép nyomtatott menetrendfüzet felmarkol, elsők között felszállva rögtön miénk az első ablakos hely a sofőr fölött.

Kicsi a lábhely, de az ülés kényelmes, profi három nyelvű tájékoztatás a sofőrtől minden megálló előtt, nagyon kellemes út, Helsinkiben már beengedték őket a fő buszpályaudvarra. A wifi félúton lehalt, ez volt az egyetlen negatívum, illetve visszaúton a klotyó purcant ki idő előtt, amiért a sofőr szomorúan elnézést kért.

onnihel.jpg

Abszolúte ajánlott kategória, kár, hogy a Ryanair dobja Tamperét, Finnországba egyedül a Norwegian helsinki járata marad fapadosként. Viszont épp a múlt héttől egészen Rovaniemiig, a sarkkörig feljutnak a piros buszok, lehet menni egészen a Lappföld kapujáig, az igazi Télapó városáig fillérekért. 

Flixbus, Párizs-Amszterdam. 500 kilométer, jegyár 19 euró

Ingyen wifi a buszokon - hirdette a Flixbus, mi meg örültünk neki. Aztán kiderült, hogy egy nagy szart, pedig terveztünk egy posztot élőben a buszról. A sofőr közölte, hogy majd ha a Flixbus fizeti a méregdrága romaingot, akkor. Mert hogy ez a cég máshogy működik, mint az egy tulajdonossal bíró, egységes flottát üzemeltető Onnibus. Sok kis buszossal köt szerződést a Flixbus az üzemeltetésre, ő csak a nevet adja, meg a foglalási felületet. A holland buszos meg nyilván nem fog Franciaországban netet szolgáltatni. Mára egyébként megcsillagozták az ingyen wifit a Flixbus weblapján, mondván, csak a saját üzemeltetésű járatokon alap, de hamarosan mindenhol az lesz. Aha, mennyi is a saját üzemeltetés aránya? Ez azért elég nagy átverés kedves német barátaink.

Persze egy éjjeli járaton az ember inkább aludni akar, s ebben az ülés kényelménél jobban zavart a mögöttünk horkoló arc, aki Murphynek engedelmeskedve elsőként punnyadt be az összes utas közül. A busz lehetett vagy 15 éves, de legalább a slozi végig működött és konnektorok is voltak, lehetett telefont tölteni. A sofőr hidegkedvelő típus, mi kevésbé, kabátban is fáztunk, az ablak melletti ülésnél különösen.

Jó ötlet az éjjeli busz, főleg ilyen olcsón, s hogy kivált egy szállást. Késő estig Párizst lehet nézegetni, reggeltől Amszterdamot, elég tuti. De csak jó alvóknak, illetve azoknak, akik kevés alvással és cicamosdással tudnak tolni még legalább fél nap városnézést a szállás elfoglalásáig. A Flixbus így elsőre ezzel együtt csalódás, nem csípjük, amikor valótlanságokkal reklámozza magát valaki és modernebb járműre számítottunk.

Volánbusz, Hévíz-Budapest. 200 kilométer, jegyár 3705 forint, kb. 12 euró

Vécé nincs, minek is? Megáll az autópályán? Az már régen volt, kössél rá csomót - ez a sofőr válasza. Végre, welcome to Hungary. A három közül a legdrágább, persze nulla szolgáltatás, konnektor nincs, se wifi, persze itthon megoldjuk saját adatforgalomból. Dirigálós csomagbepakolás, semmi üdvözlés, vagy elköszönés, értjük na, örüljünk, hogy elhoztak, mint a régi klasszik Ryanair-hozzáállás. Ez a busz is éltes már, lehet vagy 15 éves, kényelemre mint a Flixbusé, csak a személyzet viselkedése más, meg az ár magasabb. Amíg nem ad a Volán is előre foglalva kedvezményes jegyeket, teljes áron ennek az ár-érték aránya siralmas. Könyörgünk, engedjék már rá ezekre is a konkurenciát, különben mi is megrögzött autósokká válunk. Ilyen buszt amúgy is jó lenne, ha csak falujáróba küldenének, nem pedig távolságiba.

volanbusz_heviz.jpg

Plusz még egy nem drága szolgáltató, egyelőre csak képen: Megabus Gold, a luxusfapados Skóciából. Ennyire tuti buszon még nem utaztunk, kár, hogy egyelőre csak egy rövid szakasz jutott. Ennek van hálókocsis éjjeli verziója London és Glasgow között

megagold.jpg

 

71 komment

Címkék: Flixbus fapados buszok Onnibus

A bejegyzés trackback címe:

https://fapadosinfo.blog.hu/api/trackback/id/tr307956096

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Basilisk Captain 2015.10.11. 10:43:17

Oszt UK-n belül a megabus mennyire megbízható? Vagy 1fontos/euros jegyhez itt is trógersèg párosul, mint a fos easybusznál?

glezmen 2015.10.11. 10:56:43

Mi Kanadaban Montrealbol Torontoba utaztunk Coach Canadaval.
Szolgaltatas nem sok volt, viszont filleres a cucc (az 550 km-es utat ki lehet hozni 10 kanadai dollarbol kis szerencsevel), aludni ugy-ahogy tudtam rajta (aki tud buszon aludni, annak siman, en nem nagyon...)

Sz.Z 2015.10.11. 11:36:47

Az Onnibus testvére Lengyelországban a polskibus, meg talán Svédországban,Norvégiában van azt hiszem,a Swebus. Sajnos,még egyiket sem próbáltam.

Sz.Z 2015.10.11. 12:01:33

Ja,igen: a polskibus vagy a superbus (vagy mind2?) jár Lengyelország és a Baltikum között is: Vilnius,Riga,Tallinn.

Basilisk Captain 2015.10.11. 12:43:11

@Sz.Z: sok más társaság is jár arra...

Gubasson 2015.10.11. 15:14:28

Szeptemberben mi is az Onnibus-szal utaztunk a Tampere-Helsinki és Helsinki-Tampere útvonalon, mivel több mint egy hónappal előtte lefoglaltuk, két főre oda-vissza 16.50EUR volt foglalási díjjal, mindennel. Mint a foglalt dátum előtt egy nappal kiderült, az egész ország sztrájkolni fog, érintve az Onnibus járatait is. E-mailes érdeklődésemre egyből válaszoltak, biztosítottak afelől, hogy minket szerencsére nem érint, 3-4 útvonalon van csak kimaradás. Tamperében valóban ki kellett gyalogolni a külvárosba (lévén nem volt tömegközlekedés), de ennél olcsóbban még nem utaztam ennyit (ilyen szolgáltatási szinten főleg). Nálunk a wifi megbízhatóan ment végig, (gondolom) a wc-vel sem volt baj, a sofőr meg - erős akcentussal ugyan - készségesen tájékoztatott mindenről. A felszállás gördülékeny, több jegyet nem adnak el, mint amennyien a buszra felférnek. Helyszínen is lehet jegyet venni, de nyilván az drágább. Ültünk legelöl is (ahol a cikkíró), hátul több hely van a lábnak, kényelmesebb, de igazából a szélvédőnél a látvány kárpótolt a kb. 2 órás úton.

Yumurdzsak 2015.10.12. 00:24:35

@Basilisk Captain: nyáron négyszer utaztam velük Angliában, kiváló volt. tartotta a menetrendet, ha elértél egy korábbi buszt, és volt rajta hely, akkor is elvittek. valamelyiken nem lehetett pisilni, az egyikken meg bebüzzentett az egyik kedves utas már az út 5. percében. nyomtam egy london-glasgowt is éjszaka, kínszenvedés volt, de 13 fontért megérte.

de elkezdetek terjeszkedni a kontinensen is.

Basilisk Captain 2015.10.12. 15:29:08

@Yumurdzsak: köszi, akkor nem lesz gáz remélem. :) A visszaigazoló email elég gagyi, aztán az a 'jegy'.

Yumurdzsak 2015.10.12. 15:45:40

@Basilisk Captain: igen, az elég gagyi. csak az a hosszú kód kell, megmutatod a sofőrnek. de érj oda időben, főleg ha csomagod van. wifi néha van.

Buddypi 2015.10.12. 16:11:16

hát a Volánbusz valóban siralmas...bár némely viszonylatban egész korrekt busszal is el lehet jutni. Sajnos a kiszolgálás em normalizált, az ár/érték arány felháborító!
A Flix valami visszamaradt cucc lehetett...tapasztalataim szerint igen új és kulturál lovakkal lejet utazni a nagy bundeslandban. Pl.: Bécs és Berlin közt nem látsz egy-két évesnél idősebb buszt, mind wifis, wc-s amiken korrekt a személyzet is.

Basilisk Captain 2015.10.12. 16:46:28

@Yumurdzsak: Köszi! Mindenképp időben fogok odamenni, nem szeretem az utolsó percekre hagyni a dolgokat. :) Wifi nem izgat annyira, van netroaming már minden szolgáltatónál. :)

Csúfy 2015.10.12. 19:21:48

mein fernbus(nemetorszag):Lipcse-drezda 20 eu(vonat kb.40 eu). palyaudvarral szembol indul es drezdaban a palyaudvar fobejarata elott all meg. busz uj, nagyon kenyelmes ulesek, tiszta, wc mukodik, wifi mukodik es gyors. van budapest-berlin jarat is csak sajnos ejszaka.

Vizilabda 2015.10.12. 19:28:24

A vonat előnye hogy nem ráz, halkabb talán, kényelmesebb, de azt hiszem drágább a jegy. Én nem szeretek sokat buszon lenni. A helyi járaton Pesten meg életveszélyesek a sofőrök. Nem lehet erős kapaszkodás nélkül állva maradni kanyarban, úgy nyomják neki.

Szori 2015.10.12. 19:45:49

Pont ide kapcsolódik: magyaridok.hu/gazdasag/nincs-szukseg-mav-es-volan-tarsasagok-osszeolvasztasara-vitezy-david-szerint-42995/

Azért a helyközi díjszabásban elég kötött a Volán keze.

Továbbá a Eurolines-szal kicsit más lenne az összehasonlítás.

colonel Tigh 2015.10.12. 19:50:16

@glezmen: Irigyellek picit. Bocs az offért, de nem buszozásról lesz szó, az én szerelmem a vasút. Bakancslistámon az egyik tétel a Rocky Mountaineer, végigutazni vele Vancouvertől Calgaryig. És közben a hegyek, ó azok a hegyek... a Sziklás-hegység gyönyörű.

cimet 2015.10.12. 19:51:24

Csehország: www.studentagency.cz/
ők már vonat járatokat is közlekedtetnek.

Lengyelország: www.luxexpress.eu/pl vagy www.polskibus.com/

Sokszor megyek velük. Már én is azt mondom, hogy legyen PIACNYITÁS (meg zárcsökkentés) :-)

2015.10.12. 19:55:08

Minden állami vállalkozásnál az idő hibernálva van.

Shopping 2015.10.12. 20:43:00

Magyar betegség hogy a sofőr ( trogerségből/lustaságbol) mindig bezárja a WC-t?

Elromlott-technikai okok, stb.

Több tízórás utak WC nélkül! Az estek 80 %-ban ez a helyzet!!!

petraeus 2015.10.12. 20:48:15

Amikor az Orangeways megalakult akkor par evig pariban volt a cseh studant agencyvel, uj buszok, TV, kave, olcso aztan valamelyik idiota kormany lealitotta a volan piacanak megnyitasat az eredeti tulaj eladta a ceget (gondolom terjeszkedni akart az meg belfold nelkul nem megy) Igy mar nem volt perspektiva azota durvan leromlott az Orangeways a volan mindig is geci szar volt, koszi korrupt es tehetsegtelen politikusok, hogy utazna mind volannal...

dez01 2015.10.12. 21:30:57

@Buddypi: A Budapest -Vásárhely ill Orosháza vonal szerintem korrekt.
Főleg a gyorsjáratok.

v2peti 2015.10.12. 21:32:32

Szerintem nem korrekt egy sima belföldi járatot alapul venni, ott nincs versenyhelyzet. Korrektebb lett volna mondjuk egy Budapest-München viszonylatban nézni a dolgokat, ahol elvileg valódi verseny van, és nem hatósági árak vannak, mint belföldön!

htibor 2015.10.12. 21:44:40

Gratulálok a cikkszerzőnek a szenzációhajhász címhez, valamivel el kellett adni a cikket és a kattintásokat megnövelni, hogy valakik elolvassák egyáltalán.
Talán ha a törvényi szabályozás, piaci környezet, jogszabályok erdeibe is belement volna, hogy mi miért van jelenleg, de ahhoz biztos elfáradt a sok buszozástól.

Legközelebb a főtt tojást a müzli szelettel is nyugodtan összehasonlíthatja, mind a kettő étel és tápláló a maga nemében.

Comandante en Jefe · http://local.blog.hu/ 2015.10.12. 22:10:50

@petraeus:

A Volánoknak ellátási kötelezettségük van, ami azt is jelenti, hogy az 5:35-ös Mucsaröcsöge-Bivajbasznád járat három utassal is elindul. Ennek a veszteségét a Bp-Hévíz jegyárbevételéből keresztfinanszírozzák. (hozzátéve, hogy az utasok jó része nem fizet teljes árat, és az állam ezt nem kompenzálja teljes mértékben).

Ha megnyitják a piacot, akkor a maszek, csak a jövedelmező útvonalakra koncentráló cégek nyilván egy pillanat alatt tarolnak, a Volán kiszorul, F.B.Guszti örül. Az állam meg választhat, hogy
1) leállítja a veszteséges járatokat, legfeljebb Mucsaröcsögéről nem lehet majd elutazni autó nélkül
2) a zsebébe nyúl, azaz adót emel, hogy továbbra is járjon busz Bivajbasznádról Mucsaröcsögére.

Kánikula 2015.10.12. 22:28:52

@petraeus: Nehogymár a kormány nyakába varrd, hogy az Orangeways szar szolgáltatást nyújt. A tulaj arra várt, hogy kijátszák neki a a zsíros belföldi járatokat. Ez nem történt meg szerencsére.. Az OW-nek lehetett bizonyítani pl. Baján sikerrel bedőlt az a projekt (is)..

Lehet bizonyítani a nemzetközi piacon, ahogyan a fenti cikkben is szerepel pár példa, az, hogy az OW nem tud szolgáltatni az nem a kormány hibája.

Kánikula 2015.10.12. 22:35:26

"Könyörgünk, engedjék már rá ezekre is a konkurenciát, különben mi is megrögzött autósokká válunk."

Gondolom tudod, hogy a belföldi menetrend szerinti személyszállítás állami feladat és pl. a Volánbusz is állami tulajdon. Azt, hogy kit enged be a piacra az állam dönti el még.

2016-ig szól az állami monopólium.

Baloldali érték 2015.10.12. 22:44:33

A Volánnak mégis mi köze van a jegyárakhoz? Ez egy állami megrendelésű távolsági járat, államilag szabott díjszabással.

DrSWAG_InstaProfessorOfYolo 2015.10.12. 22:49:55

@Vizilabda: próbálj ki egy máltai buszt, ott még ülve is leesel a székről, ha nem kapaszkodsz, akár egyenesben is

Comandante en Jefe · http://local.blog.hu/ 2015.10.12. 23:20:20

@Kánikula:
2016-tól kezdve se az lesz, hogy bárki bárhova indít buszjáratot.
Valszg. úgy lesznek magáncégek beengedve, ahogy Budapesten a tömegközlekedésbe: ugyanúgy kék busz, ugyanazzal a bérlettel, uganazon menetrend szerint, csak rá van írva, hogy mondjuk "T&J busz projekt kft, a BKK szolgáltatója".

Sweetshark 2015.10.12. 23:29:30

@Basilisk Captain: Mi a baj az Easybus-sal? Ugyanarra a National Express buszra szállok fel, csak negyed áron. Akkor meg?

Fillér B. Gusztáv · http://fapadosinfo.blog.hu 2015.10.12. 23:50:32

@Sweetshark: az az útvonal a kivétel, az összes többin az ótvar kényelmetlen, állandóan késő minibuszokkal járnak. De 1 fontért kibírjuk.

@Kánikula: tudom, épp ezért írtam. nem lesz itt komoly piacnyitás attól tartok.

@colonel Tigh: szólj, ha vannak 10 dolláros jegyek, megyünk :)

besztercei 2015.10.12. 23:56:23

Ez az írás az almát a körtével hasonlította össze. A magáncég választhat, hogy honnan-hová indít buszt, így valószínűleg a nyereséges viszonylatokat választja. A Volánbusz ezt nem teheti meg, nem mondhatja, hogy csak Bp.-Sz.fehérvár között indít buszokat, de Encsről nem megy mondjuk Csenyéte felé. A magáncég adhat kedvezményt, ha akar, a Volán cégeket törvény kötelezi, hogy az utasok jelentős hányadát ingyen vagy kedvezménnyel szállítsa, de az emiatt keletkező bevételkiesést az állam csak részben kompenzálja. A magáncég árait nagyrészt a piac szabályozza, a Volánét meg az állam.

Ezzel nem azt akarom mondani, hogy a Volán társaságok (vagy a MÁV) tökéletesen működik, mert messze nem. A sofőrök és a többi dolgozó hozzáállásával is előfordulnak problémák (bár nekem eddig egyébként több volt a pozitív, mint a negatív tapasztalatom), egyes területeken a zsebre dolgozás is általános, ami hosszútávon a szolgáltatás színvonalára is visszahat. Szóval lenne mit javítani, de az nem segít, ha valaki ír egy hangulatkeltő (és kattintásvadász) bejegyzést, aminek már a címe is azzal az előfeltevéssel indít, hogy a Volánbusz sz@r.

BloodOrange 2015.10.13. 02:43:02

Régen sokat buszoztam, mostanában csak külföldön, ha muszáj. Bp-i indulással inkább saját autóval megyek, megtöltve oszkáros/blablás telekocsizókkal, annál olcsóbb és kényelmesebb megoldás nincs.

Ha már buszoknál tartunk, azért összegzem a korábbi tapasztalataimat:

Volánbusz: A nemzetközi járataik - általában szintén alvállalkozósak - szódával elmennek, régi buszok, közepes árfekvés, de legalább a menetrendet nagyjából tartják.

Orangeways: Az elmúlt években vállalhatatlanná silányult, az viszi a járataikat, aki éppen elhiszi, hogy majd kifizetik. Ennek megfelelő a járműpark és a hozzáállás is. Menetrend csak dísznek van, örüljünk, ha nem marad ki a járat.

Eurobus: Szlovák cég, arrafelé egész sok járatuk van. Igazi deja vu-t okozó káeurópai képződmény. Egyszer utaztam velük Pozsonyból Bécsbe. A nevük és a honlapjuk alapján kulturált, EU csillagokkal ékesített útra számítottam, a valóság viszont egy rozsdás öreg Bova volt izzadt atlétatrikós sofőrrel és a haverjával. Utasok csak hárman voltunk, mint kiderült, nem is a mi járatunk volt, csak jófejségből elvittek ezzel, mert épp ugyanoda ment. A jegy viszont filléres volt.

Polskibus: Profi honlap, tényleg filléres árak (akár pár nappal előre is), ijesztően kevésnek tűnő buszjegy (=számsor). Wroclaw-Varsó távot (350 km) kellett letudni éjszaka. Óvva intettek a hangyányi lábtér és a heringeffekt miatt. Ehhez képest gyors felszállással befoglaltuk ketten a leghátsó ötöst. 2,5 kényelmes bőrülésen elnyújtózva, a lábunkat középen, a folyosóra kinyújtva aludtuk végig a 6-7 órás utat a zsírúj Setrán. Ajánlott.

Flibco: Az itt a blogon is megénekelt Charleoi-Bruges járathoz volt szerencsém, ezzel együtt életem legnagyobb buszos lábteréhez. Ezért még a nem működő konnektorokat és a wifi hiányát is megbocsátottam nekik. Vannak maratoni francia-portugál, meg síparadicsomos járataik is, azokon elvileg már van wifi.

Flixbus/Meinfernbus: A két cég ugye nemrég egyesült. Utazni nem utaztam még velük, de a zöldeket jobban dicsérik. A jegyek röhejesen olcsók és kb mindenhova járnak Németországon belül, mindig tele van velük az összes Autobahn.

Eino81 2015.10.13. 07:19:43

Én a csehek Student Agency-jlt használom, a Pest-Prága táv oda vissza 10-11 ezer ft-ból megvan. Csehország terültén van wifi is, no meg meleg ital. Prága-Berlin is hasonló árban volt. Fél Európát lefedi így is. Aztán, ott van a LuxExpress a Baltikumban, az lemegy Varsóig is. Mi csak a Tallinn-Tartu távon használtuk, az ár olyan 8-10 euro volt, volt wifi a buszon. Egyet kell nagyon elkerülni: Orangeways...

So No 2015.10.13. 07:28:55

Itt Malaysiaban a Nice az egyik legjobb ceg.

www.nice-coaches.com.my/knowing-us.html

85RM (Kb 17 EUR) Egy ut KL-bol Singapore-ba.

Minden uleshez van kulon konzolos tv, negy fele masszirozo funkcio az ulesben.
Az arban benne van a reggeli is.

citrix 2015.10.13. 07:42:28

A Volánbusz árai elképesztően magasak ami semmivel nem indokolható. Viszont 10-ből 9 utas 50-90% kedvezménnyel utazik, a nyugdíjasok ingyen ami egy kicsit érdekes szitu. Van persze akciós kedvezmény is a legtöbb esetben ha nem kérünk jegyet és a sofőr is jó fej az üzlethez. Vegyük úgy hogy egyel több nyugdíjas utazott :-)

Kánikula 2015.10.13. 07:50:40

@Comandante en Jefe: Egy pillanatig sem állítottam, hogy az indít majd járatot aki akar.
Amire te gondolsz az az alvállalkozók bevonása. Ez nem egy nagy újdonság, a Volánoknál már közel 10 éve a járatok 20-30%-át alvállalkozók végzik. Több-kevesebb sikerrel.

Kánikula 2015.10.13. 08:00:12

@citrix: Azaz a sofőr ellopta a bevételt. Nem baj majd az adónkból visszapótolják, addig meg jók nekünk ezek a 20 éves buszok is.

Comandante en Jefe · http://local.blog.hu/ 2015.10.13. 08:17:35

@Kánikula:
A Volánbusznál vannak alvállalkozók. Budapesten csak voltak, egy ideje már nincsenek - a maszekok is és a BKV is a BKK megrendelésére szolgáltat, a teljesítmény van megversenyeztetve. Helyköziben/távolságiban is hasonló várható, meg lesz pályáztatva X meg Y járat, és ha a maszek viszi, az nem a volánokon (pontosabban DAKK meg a többi) keresztül fog menni, hanem az államot képviselő megrendelőn keresztül.

WhiteFalcon 2015.10.13. 08:22:30

Nem leszek népszerű, de én az Orangeways-t nem szidom - annyira. Budapest-Berlin oda-vissza 16eHUF/kopf (~55EUR), na jó, az árak talán nem, de a szolgáltatás színvonala azért ütötte a fapad definícióját.
A kifelé vezető úton nem a sofőrök tehettek a késésről, Prágáig egész jól tartották a menetrendet, Prága-Drezda között a csehek lezárták a pályát valami esemény miatt. A visszaút már nem volt annyira korrekt, bár a menetrend itt is csak percekben mérhető késést szenvedett. Mint kiderült, 63 fős buszra adtak el jegyet, de csak 45 főst indítottak - és váltósofőr pihenéséhez is lenyúlták az első 4 ülést -, ebből persze lett utaslemaradás, meg anyázás, meg a közlekedő folyosón/lépcsőn üldögélés.
Mivel volt időm elég sokat beszélgetni a sofőrökkel, kiderült, hogy a Flixbuszhoz hasonlóan, az Orindzsvéjsz is alvállalkozókkal dolgozik (van pár saját narancssárga busza, de az szerintem a prémium kategória), és mikor milyen buszt tudnak összeszedni az alvállalkozók, olyan indul. A sofőrök a magyarokkal elég normálisan bántak, de lerítt róluk, hogy nagyon utálják a külföldieket - nemzetiségtől, színtől , vallástól függetlenül. Az is furcsa volt, hogy a magyaron kívül semmilyen más nyelven nem tudtak kommunikálni, és bármi nyűg volt, én fordítottam (poénból kérdeztem is az egyik sofőrtől, hogy kapok-e valami visszatérítést a tolmácsolásért?)

citrix 2015.10.13. 08:48:53

@Kánikula: Nem figyeltél, tehát még 1x: 10 utasból kb. 9 kedvezménnyel (30-90-100%) utazik legálisan. A maradék egy nem oszt és nem szoroz pláne egy olyan tehetős országban ami mindent államosít és csupán stadionokra jut 200 milliárd valamint a Pártmédia fenntartására évi 80 milliárd. Nehogy már az akciós utazás miatt kelljen zokognunk hogy jajj lyuk lesz a költségvetésen és Varga hamut szór a fejére...

Kánikula 2015.10.13. 09:11:06

@citrix: A maradék 1?? A probléma, hogy mindenki 1-nek mondja magát. A sofőr meg ellop napi 10.000 forintot, dolgozik 15 napot mondjuk. Akkor mennyit lop? Nem csak a te ezer forintodat lopja el..persze ilyenkor a váltótársnak is lopni kell, mert akkor feltünő lenne, hogy akkor több a bevétel.

Lehet, hogy nem figyeltem, de mikor az említett összegeket elköltötték, akkor legalizálták a lopást is? Azóta rendben van, hogy mindenki lophat egy kicsit?

Fillér B. Gusztáv · http://fapadosinfo.blog.hu 2015.10.13. 09:12:14

@besztercei: ennek az írásnak nem az volt a célja, hogy a szabad piacon konkuráló cégeket vesse össze, hanem hogy bemutassa, utasszemszögből milyen hátrányos a monopolisztikus helyzet. nem akartunk belemenni a magyar szabályozás rejtelmeibe, de örülünk a sok fontos szakmai hosszászólásnak. annak nem, hogy felrobbanthatatlannak tűnik a jelenlegi elmaradott rendszer, pedig az ész nélküli vasútpreferálás még elő se került. azon se lepődnénk meg, ha a dél-balatoni vasút felújítása után ugyanúgy kinyírnák a buszokat az M7-esről, mint ahogy az 1-esről tették.

Kánikula 2015.10.13. 09:17:24

@Comandante en Jefe: Lehet, hogy ilyen megoldás lesz.

óðinn 2015.10.13. 09:25:55

Nehogy már a versenyhelyzet függvénye legyen, hogy engedik-e használni a vécét. Utaztam már nemzetközi Volánbusz-járattal is úgy, hogy megállt minden autópálya-pihenőben, nehogy valakinek a buszon kelljen pisilnie.

citrix 2015.10.13. 09:36:14

Fején találtad a szöget, a válasz: igen. Fejétől bűzlik a hal, a választott képviselőink, aktuális pártunk és kormányunk MDF-től a Fideszig szénné lopta/szedte magát és klientúráját is beleértve. Ha ez legális és bevett gyakorlat akkor az akciós utazás 10-ből 1 ember részére is elfogadhatónak tekinthető hallgatólagosan és a hétköznapi élet is ezt igazolja. Működik a rendszer? Igen.

besztercei 2015.10.13. 09:50:49

@Fillér B. Gusztáv: Ha a cégek összehasonlítása a cél, akkor célszerűbb lett volna csak nemzetközi utazást nézni. Azt mondjuk nem tudom, hogy az Eurolines pontosan milyen kapcsolatban van a Volánnal és ki szól bele az árképzésébe. Más szolgáltatást várok el pl. egy "falujáró" buszon, mint egy Bp-Prága között közlekedőn. Vonatközlekedésnél, ha egy jól működő vállalatot és nem a MÁV-ot vesszük alapul, akkor nem ördögtől való, hogy nagyobb távolságon azt támogatják a busz ellenében: gazdaságosabb is és az utasnak is kényelmesebb. Feltéve, hogy a hozzáhangolják a buszközlekedést a vonathoz.

@citrix: Tehát ha a másik lop, neked is szabad és még vállon is veregeted magad, hogy milyen ügyes voltál.
OFF: Konkrét példa Borsodból: adott egy ~500 fős település és az utolsó busz (este 7-kor), a 7 utasból 2 bérletet mutat, a többinél zsebre dolgozna a sofőr. Szerinted, ha megnézik, hogy van-e igény erre a buszra, mi jön ki? Mennyire versenyképes az a falu, ahova mondjuk csak napi 4 busz megy? Lehet mondani, hogy szegény környéken természetes, hogy a sofőr ott lop, ahol tud, de amíg Borsodban sokszor belefutottam ilyenbe, az Ormánságban egyszer sem és másnak is hasonlók a tapasztalatai.

eßemfaßom meg áll · http://tahobloggerek.blog.hu 2015.10.13. 10:05:40

a Flixbus és Onnibusz napi hány járatot közlekedtet mondjuk szolnok-jászberény között?

csak azért kérdezem, hogy legyen érdemi összehasonítási alap.

citrix 2015.10.13. 10:06:14

@besztercei: Borsodban a 7 utasból konkrétan egy se fizet mert vagy nyugdíjas vagy bérlete van (diák, felnőtt) tehát nem dolgozik zsebre a sofőr. A távolsági járatokon jellemzőbb, de mondom ez az összeg még ha számodra bosszantónak tűnik is még hibaszázaléknak se mondható. Vagyis ha nem létezne zsebre dolgozó sofőr akkor se lenne olcsóbb a jegy ára erre mérget lehet venni. Ez az ország volt a legvidámabb barakk a szocialista táborban mert úgy csinálta mintha kapitalizmus lenne. Ma pont fordítva van: úgy csináljuk a kapitalizmust mintha szocializmus lenne.

2015.10.13. 10:15:22

Londonban mentem ki National Express busszal a reptérre. Londonban hatalmas dugó szokás szerint (budapesti semmi ahhoz képest), plusz valami baleset volt az autópályán. A sofőr beszólt a diszpécsernek, hogy alternatív útvonalon menne, kiderült, az se sokkal jobb. Még le kellett volna jönnie az autópályáról és tenni egy kört néhány megállóért, de akkor tuti elkésik. Erre a diszpécser mondta neki, hogy ne térjen le, menjen egyenesen a reptérre, küldenek egy másik buszt, ami összeszedi az embereket a többi megállóból és azok is kiérnek időben a reptérre.
Inkább vállalják, hogy veszteséges lesz a járat, de mindenképp kiérnek időben a reptérre. Ekkora dugónál akár el is fogadnák az utasok, hogy hát sajnos ez van, elkésnek, de nekik fontosabb, hogy megtartsák az utasok bizalmát.
Vajon mi lett volna ilyen esetben a Volánbusszal?

2015.10.13. 10:16:34

@Sz.Z: Kár volt koptani a billentyűzetet

Kánikula 2015.10.13. 10:28:43

@citrix: Jó akkor lopjon mindenki, lopjunk együtt, de akkor nem kell sírni, hogy szar a szolgáltatás meg 1985-ös Ikarusokkal utazunk még 2015-ben is.

Nem csak a távolságin létezik. A sofőr minden utast ismer kis faluban is, mert ott bejáratott a rendszert.

Az általad feszegetett problémára NEM a lopás nemzeti szintű engedélyezése/elnézése a megoldás.

A 200 a 80 milliárdot és a sofőr által ellopott bevételt előbb-utóbb valaki meg fogja fizetni, lehet a gyerekeink vagy az unokáink.

Basilisk Captain 2015.10.13. 10:33:18

@WhiteFalcon: 16k huf buszjegyért? hát bocs de h*lye vagy. Ennyiért elvisz oda-vissza Easyjet 1 óra 10 perc alatt... és nem zötykölődsz 20 órát a szaros buszon.

DVB 2015.10.13. 10:49:13

@Basilisk Captain: Aberdeen-Edinburgh tapasztalat van, semmi gond nincsen, a busztipusok valtozoak (tobb tarsasag buszait hirdeti egyszerre) - a legtobb busz normal, semmi extraszolgaltatas, klotyo van hatul. Altalaban az extrem olcso jegyek, hajnali, keso esti idopontokra szolnak es joval elobb kell megvenni. Emberi idoben valtva a vasut akcios jegyeivel versenykepes, a vonat annyival dragabb.

Jo az utolso kep Invernessbol :)

citrix 2015.10.13. 10:53:48

@Kánikula: Igen, a 200 (stadion) és a 80/év (közmédia) milliárdot az adófizetők dobják össze. Pártunk és Kormányunk költi el szája íze szerint akár tetszik akár nem. De Pártunkat és Kormányunkat az adófizetők vagyis mi választjuk 4 évente. A távolsági buszok szerintem elég jók és kényelmesek, a célnak megfelelnek és a tarifa is relatíve olcsó ha figyelembe vesszük a kedvezményeket. Aki teljes árút fizetne az autóval utazik tehát ezért jut 10 utasra 9 kedvezményes áron utazó. A sofőrök ahogy mindenki más ebben az országban (a politikusokon kívül) nagyon alul van fizetve, nyilván ha lát rá lehetőséget akkor zsebre is dolgozik. Mint ahogy Te se kérsz számlát a szobafestőtől, villanyszerelőtől vagy a fodrásztól mert akkor kicsit vastagabban fog a ceruza a munka végén ide a rozsdás bökőt ha ezt választod mert olyan öntudatos dolgozó vagy amilyen még a szocializmusban is ritka madár volt.

Basilisk Captain 2015.10.13. 11:40:48

@DVB: most épp a vonaton gondolkozom. Megabus jegyet 1€-ért vettem ( igen €, mert a német oldalon vettem meg az angol helyett így megspóroltam az 1,5 gbp~1,5€ közti különbséget :))) ), a virgin trains meg 7 gbp-ért adna jegyet most pont arra a napra. Megabus 3,5 óra . Vonat 1 óra 10 perc. szóval nagyon erősen gondolkozom, hogy megveszem a vonatjegyet. Hátrány, hogy easybuszom Victoriára megy, a vonat pedig London euston állomásról indul, de metróval könnyen abszolválható. :)

@Sweetshark: ugyan arra a buszra. Igen. Ahogy Guszti is mondja 1-2 útvonalon. A többi vonalon (Gatwick reptér, Heathrow ugyan az a gányos kényelmetlen szakadt késő kisbuszok vannak. :) Már kiírják a honlapon, hogy a stansted-victroia járatot is a National üzemelteti, csak nekem még basztak szólni, hogy hé paraszt, ne várd a mi ótvar buszunkat, pattanj az A6-s nationalre. Simán lekéstem volna a repülőt, ha nem kérdezem meg a national sofőrt hogy mi a g*ci van... Így is éppen hogy elértem a gépet...

WhiteFalcon 2015.10.13. 12:45:36

@Basilisk Captain: Az ár, mint írtam oda-vissza értendő. De igazad van, tényleg hülye vagyok, de erre én csak utazás közben jöttem rá - pusztán fillérb*szásból feladtam antiszociális elveimet. :)

hajnalkámtenagyonhülye 2015.10.13. 12:47:59

Megabus 1 euro London-Edinborough. Tökéletes, kényelmes, bár elég hosszú út volt.
Lengyelországban Polski bus fillérekért vitt szintén nagyon kényelmes emeletes busszal Krakkóból Wroclawba.
Viszont a Budapest-Krakkó út Eurolinssal katasztrofális minőségű busszal és csak lengyelül beszélő sofőrökkel maga volt a rémálom. Visszafelé ugyanúgy Eurolinssal Wroclaw-Budapest magyar sofőrökkel, akik beszéltek lengyelül és angolul is, fantasztikus minőségű busszal, maga az álom kategória. Szóval néha ki kell fogni.

Fillér B. Gusztáv · http://fapadosinfo.blog.hu 2015.10.13. 12:54:23

@Basilisk Captain: metróval? milyen ufb az ilyen? az nagyon drága még oysterrel is, papírjeggyel meg rablás, 4,8 font. :)

szállj le a baker streetnél és gyalog fél óra. vagy legfeljebb busz, de a dugóban az is gyakran fél óra.

WYSIWYG 2015.10.13. 13:04:22

@Fillér B. Gusztáv:
Stanstedrol is NatExp,ennyiert:

From: Bus Stop 16 PTI Coach Station Stansted Airport
To: Victoria Coach Station
Seats: 4 (Four)
Total Fare: £0.00

From: Victoria Coach Station, Gate 10 (NX Bus)
To: Bus Stop 16 PTI Coach Station Stansted Airport
Seats: 4 (Four)
Total Fare: £0.00

NB: This service is operated by National Express coaches

Basilisk Captain 2015.10.13. 14:10:48

@Fillér B. Gusztáv: maradt 3,7 font az oysteremen, így (akkor, abban a pillanatban) ingyen lenne a metro(mert már kifizettem) :) De köszi, megfontolom majd azt is. Bőven lesz időm az esti busz/vonatig.

@hajnalkámtenagyonhülye: Krakkóba már lux a lengyel luxexpressel kell menni. :) fullos buszokkal járnak. www.luxexpress.eu/en , aki bírja a buszt az mehet Varsóba is velük, közvetlen. De ki az a h*lye aki 3090 Ft-os wizz jegyek mellett busszal menne Varsóba? :)

besztercei 2015.10.13. 22:53:10

@citrix: Azért, ha pénzt ad az utas, de nem nyomtat jegyet a sofőr, ott lehet gyanítani, hogy a zsebre dolgozás esete forog fenn. Egyébként pont a helyközi (falujáró) járatokon futottam eddig bele több ilyenbe. Távolságin több ideje lenne lebukni a sofőrnek, bár a nyeresége is nagyobb. Akik közel vannak a húsos fazékhoz, többet tudnak lopni, akik távolabb, de a hajlamuk megvan rá, be kell érjék az odavetett konccal.

AirFrance KLM 2015.10.14. 07:05:08

@Comandante en Jefe: Ez az "ellatasi kotelezettseg" egy jo kis kommunista oskovulet dolog. A jonep (lakossag, nemzet, stb, eppen milyen kurzus van) hozzaszokott ahhoz, hogy neki minden jar, jojjon a busz mindig es alljon meg mindehol. Baszki en a megvalosult szocializmus orszagaban elek, ahol az egy fore eso GDP a magyar sokszorosa es megis 3,2km a legkozelebbi buszmegvaro. Busz meg van reggel, delben, meg delutan, hogy elvigye a diakokat iskolaba. Szombaton nincs (mert nincs iskola). Vasarnap meg 1db jarat. Penz volna ra, a buszok (Volvo 7700 szeria) szepek, gyorsak, pontosak. DE! A nepnek meg kell erteni, hogy csak azert mert marineni utazni szeretne attol meg nem lesz busz. Menjen taxival. Vagy vegyen autot. Piacgazdasag van baszki; a diak nem vezethet, oket el kell vinni, a tobbi meg oldja meg!

glezmen 2015.10.14. 21:40:36

@colonel Tigh: nagyon szep Kanada, de b@szott nagy :D
Nekem a Niagara volt a 'kattanasom' gyerekkorom ota, szoval azt muszaj volt megnezni. De az durva hogy Montreal es Toronto kozott egy helyen all meg a busz: Kingstonban, feluton ahol a ket busz (Montreal->Toronto es Toronto->Montreal) busz soforje cserel, es mindketto megy vissza ahonnan jott :D Ez elott es utan 3.5-3.5 ora folyamatos semmi, csak a vegtelen, tokegyenes autopalya es ketoldalt a nagy semmi... eleinte erdekes volt, egy ido utan mar csak baromi unalmas :D
Vonat az nem volt, metroztunk eleg sokat Montrealban, bar az nem volt valami kellemes elmeny (ronda, gumikereku szerelvenyek mint Parizsban, razkodik es hangos mint a rosseb)

Yumurdzsak 2015.10.15. 15:35:13

ryanair honlapján megjelent Budapest-Korfu egyelőre időpontok és árak nélkül. Talán újra lesz valami verseny a Viszérrel?

Basilisk Captain 2015.10.15. 15:42:28

@Yumurdzsak: Új honlapot nézed? A régi már árakat is lehetett látni, már tegnap. :) májusra elég baráti árakat adnak. És igen, reméljük lesz verseny, és végre letörik a wizz nyári árait...

Sz.Z 2015.10.16. 14:24:06

@ébrenjáró: Lehet,hogy neked nem új,de talán valakinek hasznos.Mint ahogy én is találtam itt olyat,amit még nem ismertem. Okostojás.

Sz.Z 2015.10.19. 09:47:21

@Expresszbusz:
Olvasták a cikket,és elszégyellték magukat...?

judit88 2015.10.19. 11:18:29

@Expresszbusz: Sikerült egy firenzei retúrjegyet kétezerért megszerezni, remélem máskor is lesz még ilyen akciójuk.

Basilisk Captain 2015.10.19. 13:30:58

@judit88: Ülne a halál 14 órát a szaros volánbuszon Firenzéig... Van olcsó repjegy Pisaba 14.000 forint retúrban Ryanairrel, ami kb 1 óra 20 perc alatt odavisz, onnan pedig van Terravision busz 5€-ért Firenzébe. Még ha ingyen adná a jegyeket a volán SE mennék velük. Sokkal jobban megéri repülővel menni, dehát kinek a pap kinek a paplan.

judit88 2015.10.19. 13:35:42

@Basilisk Captain: Annyiért vettem meg a retúrjegyet, amennyiért még hazáig sem jutok el Budapestről, úgyhogy nekem bőven megérte ez a kb. 6 euró.