FAPADOS TIPPEK, TRÜKKÖK, ÉLMÉNYEK

emailicon.png Vélemények, tapasztalatok,
sztorik ide jöhetnek: 
fapadosinfoblog@gmail.com

Facebook

Utolsó kommentek

Címkék

10 éves (1) A321 (2) A321neo (1) Aegean (1) Airbnb (2) Air Asia (1) Air France (4) ajándék (2) akció (17) alapok (1) alapszabályok (1) Alhambra (1) always getting better (1) Amalfi-part (3) amman (2) Andalúzia (1) apartman (1) app (2) Arad (1) árazás (1) árcsökkenés (1) áremelés (2) árkörkép (3) ármustra (4) Athén (5) átirányítás (1) átszállás (3) autóbérlés (6) Azori-szigetek (5) bádogsátor (2) bádogterminál (3) Baku (1) balatoni menetrend (2) baleset (1) balhé (1) balkáni útvonalak (2) bankkártyacsalás (1) Barcelona (2) Bázel (1) bázis bezárása (1) Bécs (1) becsekkolás (1) bénázás (1) Bergamo (1) Bergen (2) Berlin (1) Birmingham (1) bíróság (1) biztonság (1) biztonsági ellenőrzés (3) blama (1) blöff (1) Blue Lagoon (1) Bordeaux (2) Bosznia-Hercegovina (1) Bruges (2) Brusseles Airlines (1) Budapest-Belgrád (1) Budapest Airport (8) Budport (4) buliturista (1) bunkóság (4) buszjegy akció (1) busztranszfer (1) Chania (1) Cinque Terre (1) Ciprus (6) Cork (1) Costa Brava (1) couchsurfing (1) csekkin (1) csőd (1) csomagszabályok (28) Dánia (1) DCC (1) Debrecen (6) devizaátvátós trükk (1) díjemelés (2) Discount Club (1) easyBus (1) easyJet (16) Egyiptom (2) egynapos repülés (2) egyszer megéri (1) Eilat (4) Eindhoven (1) elhagyott poggyász (2) emelt díjas ügyfélszolgálat (1) Eszék (1) Eurostar (1) évforduló (1) fapadosok árazása (2) fapados buszok (1) fapados kódex (1) Fat Track (1) felvásárlás (1) Ferihegy (8) Ferihegyi busz (2) Fez (1) fillérekért (6) Finnország (1) fjord (1) Flibco (1) Flixbus (2) Flybe (2) FlyNiki (1) Foci EB 2016 (5) Folegandrosz (1) fontos tudnivalók (1) főszezon (1) Francia Riviéra (3) Fuerteventura (5) Funchal (1) futás (1) futópálya-felújítás (1) géplekésés (2) géprohamozás (1) Germanwings (1) Gibraltár (1) görög csőd (1) Görög szigetek (3) Granada (2) Gran Canaria (2) gyerektelen utazás (1) Győr (1) gyorsjelentés (1) hányinger (1) hasznos infók (1) hatalomváltás (1) helyleosztás (3) Hertz (1) hitelkártya költség (1) Hollandia (1) Holt-tenger (1) horror (3) hosszú hétvége (1) Huelva (1) információ (1) ingyen wifi (1) Írország (1) Isztambul (3) Izland (9) Izrael (5) járatindítás (1) járatmódosítás (2) járat megszűnés (1) jegyárak (1) jegymustra (1) Jeruzsálem (1) jófejség (1) Jökulsarlon (1) Joon (1) Jordánia (1) jótanácsok (1) kamu (1) kamuakció (1) Kanári-szigetek (6) Kannonkoski (1) kártérítés (6) Kassa (1) katasztrófa (5) Kavala (1) Kazahsztán (1) kedvenc városaink (5) kényelmetlenség (9) kert (1) kés (1) késés (6) kézipoggyász (5) Koppenhága (1) Kotor (1) Kréta (1) Kükládok (1) kutya (1) kvíz (1) Lamezia (2) Lanzarote (4) last minute (2) Laudamotiob (1) La Palma (2) légikatasztrófa (3) legjobb helyek (1) legjobb reptér (1) Legoland (1) lehúzás (15) lényeg (1) Lipari-szigetek (2) Lisszabon (4) London (5) Lufthansa (3) Lugano (1) Luton (3) luxus (1) lúzerség (1) Lyon (1) Maastricht (3) Madeira (3) magyar (1) Malaga (1) Malév (2) Malév GH (2) Mallorca (1) Malpensa (1) Málta (2) Marákes (2) Marokkó (2) Marrákes (2) Mastercard lounge (2) MÁV (2) megszűnő útvonal (2) megújulás (1) mellékhelyiség (1) Mélosz (3) menekültek (1) mentőár (1) Michael OLeary (2) MiniBUD (4) Miskolc (1) mocsokságok (1) mökki (1) Monaco (1) Monarch (1) Montenegro (1) munkakörülmények (1) Nagyvárad (1) National express (1) Nizza (3) nők (1) Norvégia (3) Norwegian (2) nyaralás (1) nyaralójáratok (2) nyári akció (1) nyári menetrend (1) óceán (1) Olaszország (1) olcsó jegyek (15) olcsó szállás (1) Onnibus (1) összehasonlítás (4) őszi szünet (1) otthagyott csomag (1) óvintézkedés (1) Pafosz (4) Páfosz (1) panasz (1) parasztvakítás (1) Párizs (3) parkolás (2) Pécs (1) Pegasus Airlines (1) petíció (1) pilótahiány (1) Pisa (1) Pizzo (1) poggyász (3) Polskibus (1) Popstrand (1) Porto (3) Portugália (3) Positano (1) Premier Inn (1) prémium szolgáltatások (2) Privilege Pass (2) profit (2) profit warning (2) repjegy (1) reptér (2) reptéri alvás (1) repülőtér (3) részeg (1) Reykjavík (1) romantika (1) Ronda (1) Ryanair (70) Saint Tropez (1) Santander (1) Sanyolország (1) Sao Miguel (1) Schönefeld (1) Scilla (1) Skócia (2) Skót Felföld (2) sorbaállás (1) Southend (2) Spirit (2) spórolás (1) Stansted (1) Stavanger (1) strand (1) Stromboli (1) Svájc (1) szabályváltozás (1) szakszervezet (2) szállás tippek (2) Szaloniki (1) Szantorini (1) Szarajevó (1) Szardínia (1) szavazás (1) szeku (1) Szentpétervár (1) szétültetés (5) Szifnosz (2) sziget (2) szinte ingyen (1) Szófia (1) szolgáltatások (4) sztrájk (6) sztyuvi (1) szülinap (1) Tampere (2) Tel-Aviv (2) téli menetrend (1) Tenerife (3) Terceira (1) térkép (1) terrorveszély (3) teszt (2) tévhitek (1) tömeg (1) törlés (13) Transavia (1) Transmediterranea (1) transzatlati járatok (1) Travelodge (1) trükközés (2) túlértékelt (1) túra (1) türelmi idő (1) tuti tippek (1) ufb (3) ügyfélszolgálat (1) új festés (1) új járat (8) új menetrend (8) új útvonal (6) Ukrajna (1) ülőhelyleosztás (3) utasjog (2) utasszívatás (6) utastájékoztatás (2) utazási iroda (2) útdíj (2) üzleti utasok (1) Valentin-nap (1) változás (1) Váradi József (4) vasút (1) vécéhasználat (1) Velence (3) Velencei-tó (1) Velence Korzó (1) vis maior (1) Vueling (2) vulkán (2) wifi (1) Wizz Air (92) Wizz kártya (1) Yumurdzsak (1) Címkefelhő

Így kell kiutálni a Ryanairt és jól megszívatni az utasokat

2015.08.03. 05:08 Repülős Rozi

Ilyen se volt még: egy ország munkásvédő szakszervezete addig csesztette a Ryanairt, hogy a légitársaság kénytelen volt megfutamodni, bezárta az országban levő bázisait. A dánok tökös akciójával a többi ottani légitársaság dolgozóin kívül igazából nem járt jól senki, de hogy a Ryanair Dániába készülő magyar utasai is csúnyán megszívták, az tuti. Alább szavazás arról, hogy kinek van igaza.

A vita alapvetően azon megy, hogy a Ryanair soha nem tűrt meg dolgozói környékén semmiféle szakszervezeteket és köztudottan messze átlag alatti munkakörülmények között dolgoztatja az embereit. Dániában közben erősek a szakszervezetek, társadalmi elismertségük is nagy és büszkék az emberek arra, hogy tisztességes munkakörülményeket és jövedelmeket biztosítanak az ország vállalatai.

A balhé akkor kezdődött, amikor a Ryanair az új koppenhágai bázisát nyitotta meg márciusban. Tiltakozók elállták az üzemanyagtöltő autó útját és 3 órával késleltették már az első járat felszállását. A Ryanair  hisztizett, a szakszervezetek pedig a helyi munkaügyi bíróságtól vártak döntést arra vonatkozólag, hogy köteles-e a Ryanair a dán bázisokon dolgozók esetében a dán munkaügyi törvények alapján eljárni.

Július elején az a döntés született, hogy be kell tartani a dán szabályokat, ha meg nem, akkor felhívhatnak sztrájkra olyan szakszervezetek is, melyeknek nem tagja egyetlen Ryanair-dolgozó se. A légitársaság megmondta, hogy ha tovább feszkóznak a dánok, akkor bezárja a bázisát. Miközben a szakszervezetek készültek arra, hogy ellehetetlenítsék a Ryanair működését, a cég nem tudott mást tenni, mint valóban bezárta a bázist, elkezdte Koppenhágát kívülről repülni. Így nyilván nem kell megfelelnie a dán szabályoknak

A viszályba vastagon beszállt a dán politika is. A koppenhágai polgármester is beállt a szakszervezetek mögé, megtiltotta munkatársainak a Ryanairrel utazást. A légitársaság erre feljelentette Brüsszelben és egy ilyen plakáttal kedveskedett neki. 

 

ryandan1.jpg

Vicces mellégzöngeként kiderült, hogy Koppanhága város portfóliójában Ryanair-részvények is vannak, de aztán még több dán politikus kelt ki a tapló légitársaság ellen. Talán ez volt  a legviccesebb ellenreakció arra utalva, hogy alapítása óta lehúzza saját munkavállalóit a Ryanair.

ryancrewlehuzas.jpg

A Ryanairnek érve igazából annyi volt, hogy ezrek állnak sorba náluk munkáért, ha annyira szarok lennének a körülmények, biztos nem ez lenne a helyzet. Elővettek pilótákat és sztyuvikat, akik elmondták, milyen kurva jó ott dolgozni, erre rögtön megjelentek olyan volt Ryanair-pilóták és más alkalmazottak, akik azt nyilatkozták, hogy kibírhatatlanok a körülmények, alacsonyak a fizetések, ezért is léceltek le a cégtől.

A munkavállalói jogokat nagyra tartó Dániából tehát kénytelen volt megfutamodni a Ryanair. A szakszervezetek célja egyértelmű volt: megmutatni, hogy munkáskizsigerelő cég nem juthat versenyelőnyhöz azokkal a cégekkel szemben, akik sokkal jobb körülményeket biztosítanak dolgozóiknak. Nem terjedhet tovább a Ryanair példája, ebben sikeresek voltak, ha úgy tetszik, a többi dán légitársaság dolgozói nyertek.

A utasok viszont megszívták keményen, magyarok is. A balhé nyomán évek óta jól működő bázisokat is hirtelen bezárt a Ryanair, köztük Billundot, amit Budapestről is repül. A változás nyomán minden pesti járatot vagy magyar bázisú gép repül, vagy W-patternben valahonnan Billundba érkező gép fordul egyet Budapestre, mielőtt visszatér bázisára. (Az októberben induló Budapest-Koppenhága járatra eredetileg is a pesti bázis adta volna a gépet, ez egyelőre még benne van a menetrendben.)

A repülési időpontokat persze teljesen át kellett alakítani, lényegében minden utasnak módosították a járat időpontját. De ez még hagyján, a téli menetrendi időszakban Londont leszámítva az összes billundi járat bezár, a budapesti is. Ezekre már régóta árulták a jegyeket, aki vett, ráfázott. Még alternatív útvonal sincs, visszaadják a pénzt és ennyi, Billund környéke közvetlen repülőjárat híján csak nagy bumlival érhető el.

14 komment

Címkék: szakszervezet törlés munkakörülmények Dánia Ryanair

A bejegyzés trackback címe:

https://fapadosinfo.blog.hu/api/trackback/id/tr257675028

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

jet set 2015.08.03. 19:05:55

na, ezért tart itt ez az ország:
Kinek van igaza?
A dánoknak. Undorítóan bánik a Ryanair a dolgozóikkal, végre valaki elég tökös volt. 59,2%

Válasszunk · http://valasszunk.blog.hu 2015.08.03. 21:37:21

Sajnos a dolog nem ilyen egyszerű. Sok olyan példa is van, ahol a szakszervezetek irreális követelései és közel korlátlan érdekérvényesítő ereje csődközelbe vitt cégeket (BKV, pár autógyár az USAban, stb) mert tartósan versenyképtelenek.

És ezért a később utcára kerülő emberektől brutális tagdíjat kértek el. Nem tudjuk milyenek az érintett Dán szakszervezetek, milyen követelésekkel állnak elő.

És vannak olyan cégek is, akik a munkavállalók jogait olyan helyzetekben is tiporják, ahol ezt nem lenne szabad. Pl. a munkavállalók kiszolgáltatott helyzete már sokszor okozott balesetet a repülés történetében, és a kockázatos gyakorlat azért is zavaró, mert egy balesetben nem feltétlenül csak a Ryanair utasai sérülnek meg. És pár kapcsolódó vészhelyzet jelentés után ez aggasztó.

És ez esetben az a kisebbik rossz, ha a szakszervezet tolja túl az érdekképviseletet és romlik a versenyképesség. A nagyobb baj, ha nem megfelelőek a munkakörülmények és ebből kimerültség, stressz miatti figyelmetlenség okoz egy nagyobb balesetet, stb.

A Ryanair helyében megteremteném az arany középutat. Olyan csatornát, ahol a dolgozók problémáit is meghallgatják, elemzik is (kockázat szempontjából), ehhez választott vezető segít... De nem szakszervezet, nincsenek olyan jogaik amikkel megbéníthatják a céget.

randomgenerator 2015.08.03. 23:21:21

@Válasszunk: majd a cég jól megvédi a munkavállalók érdekeit?
hát egy nagy lóf@szt... ok, lehetnek fura követelések néha, de azért nyilván megy a rabszolgatartás azokban az országokban, ahol nincsenek szakszervezetek. pl nálunk...

_Neville 2015.08.04. 00:09:15

@jet set: Érdekes nézőpont, Magyarországról sok minden elmondható, de hogy pár állami vállalatot kivéve túl erősek lennének a szakszervezetek... leginkább vagy nincsenek is, vagy csak operettfunkcióban.

Sandor Akarki 2015.08.04. 00:41:50

Végre egy szakszervezet ami valóban működik és azt csinálja amire való!

Basilisk Captain 2015.08.04. 12:17:33

"..és köztudottan messze átlag alatti munkakörülmények között dolgoztatja az embereit..." hát persze. Nyilván. Ha ENNYIRE szar lenne ott dolgozni, nem állnának sorba több ezren...
F*szfej dánoknak nyilván nem tetszett, hogy a szaros pénztemető SAS KOMOLY konkurenciát kapott. Ezért ki kellett fúrni valamivel a Ryanairt.

@jet set: ennyi!

De a lényeg, a fosmalév 2012 februári csődje utáni negatív ryanair lejárató sajtókampány még mindig érezteti a hatását. A magyar egybites iqfighter netező nagyközönség semmit nem tud, abból indul ki, hogy sok kretén megírta a Ryanair miatt ment csődbe a malév.. Meg is látszik az utazóközönségen, budapesti ryanair járatokon 80% a külföldi, és nagyon kevés a magyar, de nem ők, hanem a munkásbusz, kivándorlást segítő wizz pörgeti a turizmust... Persze...
Ryanair nem csoda, hogy leszarja ezt a fos piacot, helyükben én is ezt tenném, amikor ekkora nagy hátszele van a wizznek it.

_e30st_ 2015.08.04. 16:27:29

@Basilisk Captain: Azért a wizzt sem kéne ennyire leírnod. Először is, nem tudom honnan szedted, hogy a ryan járatokon 80% a külföldi. Például ha a ryan görög, dél-spanyol, skandináv járatairól van szó, ott biztosan a magyarok vannak többségben. A párizsi, dublini, olasz, és talán a brit célpontokon lehetnek esetleg többségben a külföldiek, de nem hinném hogy annyira szignifikáns különbség lenne az ő, és a wizz utasösszetétele között.
A wizz önmagában nem segíti a kivándorlást, hiszen egy légitársaság csak a meglévő keresletre tud reagálni. Tény, hogy egy járat kínálata növeli a keresletet, de ez csak az egyszeri, UFB turisták utazási kedvére hat. Ha valaki ki akar menni dolgozni, az nem azért fog menni, mert már Glasgow-ba is van wizzjárat.

Világvándor 2015.08.04. 19:44:08

majdnem bedőltem a ryan 5990 forintos Bp-Koppenhága járatának márciusra. De aztán jött a Norwegian a 35 eurós árával ugyanerre. ez ugyan drágább, de a két légitársaság közötti differencia ennél jóval nagyobb, mint az árkülönbség, szóval, ezt megúsztam :)

Vörös Rocktóber 2015.08.04. 21:22:38

"lyen se volt még"
Mért ne lett volna ilyen, legfeljebb te nem tudod, hogy vagy 5 éve Marseille-t is hasonló okokból zárták be.

AirFrance KLM 2015.08.05. 08:37:09

@Basilisk Captain: "szaros pénztemető SAS KOMOLY konkurenciát kapott. "

- nem hiszem, hogy penztemeto a SAS, komoly valodi munka folyik ott a legitarsasag nyeresegesse tetelere. Uzemi szinten eleg jok az eredmenyek, az atszervezesek is meghoztak a kivant eredmenyeket. Hosszu meg az ut, de komoly az esely egy fenntarthato mukodes kialakitasara.
- Ne feledjuk, hogy a SASnak nem cask a dan allam a tulajdonosa es azt sem, hogy kenytelen repulni veszteseges utvonalakat is, mert az embereket el kell hozni / vinni, egyeb alternative meg nincs.
- A valodi penztemeto a tersegben a Norwegian, meg uzemi szinten sem sikerul hozni nullszalldot sem...
- A ryan meg akkor pofazzon, ha repuli majd a kozszolgaltatos utvonalakat is, nem cask a zsiros utvonalakat... Ja, hogy leszallni sem tud mindenhol a B738... Az mas...

Basilisk Captain 2015.08.05. 08:58:51

@AirFrance KLM: mibel a ryanair nem közszolgálati fejőstehèn minek repüljön olyan útvonalakat, amikor megteheti, hogy csak a nyeresèges útvonalakat repülje? :) Nagyon nem basztak ki velük majd tolják W patternben a járatokat, pèldául a pesti gèp menetrendje: BUD-CPH-CGN-CPH-BUD. Annyira nem basztak ki az utasokkal.

Jó, hát hagyjuk is a DYt, azt hittèk spanmyol viaszt kakilnak a long haul 'lowcosttal' de brutálisan beszopták vele. :) így jártak. Sokat akar a szarka de nem bírja a farka.

AirFrance KLM 2015.08.05. 18:51:59

@Basilisk Captain: Persze, hogy nem basztak ki az utasokkal. Mondjuk jobb lenne nekik, ha allhatna egy gep az F kapuknal CPH-ban, de megoldjak.
Egyebkent cask arra akartam ravilagitani, hogy nem lehet az osszes europai repulest lowcostositani, foleg eszakon nem.
A jelenlegi norveg kormanynak van olyan torekvese, hogy az osszes veszteseges repteret / utvonalat be kell zarni ami nyilvanvaloan egy faszsag, de inkabb nem untatok senkit ezzel, mivel keveseket erint...

AirFrance KLM 2015.08.05. 18:56:09

Meg Mr.Oliiri plakatjahoz csak annyit:
London: SAS: LHR(!), FR: libalegelo
Varso: SAS: WAW, FR: libalegelo
Dublin: ha a csomagot hozzaadod, mar a SAS olcsobb, stb.
Meg szeretnem latni a frekiket: hanyszor repul SK es hanyszor FR. Na ugye... Uzleti utazonak FR CPH-bol nem opcio...

AirFrance KLM 2015.08.05. 19:14:38

@fapados crew: "Billund környéke közvetlen repülőjárat híján csak nagy bumlival érhető el."
Atszallas CPH (SK, vagy DY), vagy AMS (KL) nagy bumli??? Mit szolnatok egy atszallashoz NBO-ban vagy LOS-ban... Orulet baszki; 1Ft-ert mar mindent akartok...