FAPADOS TIPPEK, TRÜKKÖK, ÉLMÉNYEK

emailicon.png Vélemények, tapasztalatok,
sztorik ide jöhetnek: 
fapadosinfoblog@gmail.com

Facebook

Utolsó kommentek

Címkék

10 éves (1) 15 év (1) A321 (2) A321neo (1) admin díj (1) Aegean (1) Airbnb (2) airbus A321neo (1) Air Asia (1) Air France (4) ajándék (2) Akaba (1) akció (18) alapok (1) alapszabályok (1) Alhambra (1) always getting better (1) Amalfi-part (3) Ammán (1) amman (2) Andalúzia (1) apartman (1) app (2) arabok (1) Arad (1) árazás (1) árcsökkenés (1) áremelés (2) árkörkép (3) ármustra (5) Athén (5) átirányítás (1) átszállás (3) autóbérlés (7) Azori-szigetek (5) bádogsátor (2) bádogterminál (5) Baku (1) balatoni menetrend (2) baleset (1) balhé (1) balkáni útvonalak (2) bankkártyacsalás (1) Barcelona (2) Bázel (1) bázis bezárása (1) Bécs (1) becsekkolás (1) bénázás (1) Bergamo (1) Bergen (2) Berlin (1) beszállókártya (1) Birmingham (1) bíróság (1) biztonság (1) biztonsági ellenőrzés (4) blama (1) blöff (1) Blue Lagoon (1) Bordeaux (2) Bosznia-Hercegovina (1) botrány (1) Bruges (2) Brusseles Airlines (1) Budapest-Belgrád (1) Budapest Airport (9) Budport (4) buliturista (1) bunkóság (4) büntetés (1) buszjegy akció (1) busztranszfer (1) camper (1) castellón (1) Chania (1) Cinque Terre (1) Ciprus (6) Cork (2) Costa Brava (1) couchsurfing (1) csekkin (1) csőd (2) csomag (1) csomagdíjak (2) csomagellenőrzés (1) csomagszabályok (29) Dánia (1) DCC (1) Debrecen (6) devizaátvátós trükk (1) díjemelés (2) Discount Club (1) drón (1) easyBus (1) easyJet (18) Egyiptom (2) egynapos repülés (2) egyszer megéri (1) Eilat (4) Eindhoven (1) elhagyott poggyász (2) emelt díjas ügyfélszolgálat (1) Eszék (1) Eurostar (1) évforduló (1) fapadosok árazása (2) fapados buszok (1) fapados kódex (1) Fat Track (1) felvásárlás (1) Ferihegy (11) Ferihegyi busz (2) Fez (1) fillérekért (6) Finnország (2) fjord (1) Flibco (1) Flixbus (2) Flybe (2) FlyNiki (1) Foci EB 2016 (5) Folegandrosz (1) fontos tudnivalók (1) főszezon (1) Francia Riviéra (4) Frankfurt (1) Fuerteventura (5) Funchal (1) futás (1) futópálya-felújítás (1) Gatwick (1) géplekésés (2) géprohamozás (1) Germanwings (1) Gibraltár (1) görög csőd (1) Görög szigetek (3) Granada (2) Gran Canaria (2) GVH (1) gyerektelen utazás (1) Győr (1) gyorsjelentés (1) hányinger (1) hasznos infók (1) hatalomváltás (1) helyleosztás (3) Hertz (1) hitelkártya költség (1) Hollandia (1) Holt-tenger (1) horror (3) hosszú hétvége (1) hosszú távú fapados (1) hotel (1) Huelva (1) információ (1) ingyen wifi (1) Írország (1) Isztambul (3) Izland (11) Izrael (5) járatindítás (1) járatmódosítás (3) járat megszűnés (1) jegyárak (1) jegymustra (1) Jeruzsálem (1) jófejség (1) Jökulsarlon (1) Joon (1) Jordánia (2) jótanácsok (1) kacat (1) kamu (1) kamuakció (1) Kanári-szigetek (6) Kannonkoski (1) kártérítés (6) Kassa (1) katasztrófa (5) Kavala (1) Kazahsztán (1) kedvenc városaink (5) kényelmetlenség (9) kert (1) kés (1) késés (6) kézipoggyász (5) Kirkjufell (1) Koppenhága (1) kósz (1) Kotor (1) Kréta (1) Kükládok (1) kutya (1) kvíz (1) Lamezia (2) Lanzarote (4) Lappföld (1) last minute (2) Laudamotiob (1) laudamotion (1) La Palma (2) légikatasztrófa (3) legjobb helyek (1) legjobb reptér (1) Legoland (1) lehúzás (16) lényeg (1) Lipari-szigetek (2) Lisszabon (4) London (6) Lufthansa (3) Lugano (1) Luton (3) luxus (1) lúzerség (1) Lyon (1) Maastricht (3) Madeira (3) magyar (1) Malaga (1) Malév (2) Malév GH (5) Mallorca (1) Malpensa (1) Málta (2) Marákes (2) Marokkó (2) Marrákes (2) Mastercard lounge (3) MÁV (2) megszűnő útvonal (4) megújulás (1) mellékhelyiség (1) Mélosz (3) menekültek (1) mentőár (1) Michael OLeary (2) mikonosz (1) Mikulás (1) MiniBUD (4) Miskolc (1) mocsokságok (1) mökki (1) Monaco (1) Monarch (1) Montenegro (1) munkakörülmények (1) Nagyvárad (1) National express (1) Nizza (3) nők (1) Norvégia (3) Norwegian (2) nyaralás (3) nyaralójáratok (2) nyári akció (1) nyári menetrend (1) óceán (1) óceanárium (1) Olaszország (1) olcsó jegyek (17) olcsó szállás (1) Onnibus (1) összehasonlítás (4) őszi szünet (1) otthagyott csomag (1) óvintézkedés (1) Pafosz (4) Páfosz (1) panasz (1) parasztvakítás (1) Párizs (3) parkolás (2) Pécs (1) Pegasus Airlines (1) petíció (1) Petra (1) pilótahiány (1) Pisa (1) Pizzo (1) poggyász (4) Polskibus (1) Popstrand (1) Porto (3) Portugália (3) Positano (1) Premier Hub (1) Premier Inn (1) prémium szolgáltatások (2) priority (1) Privilege Pass (2) profit (2) profit warning (2) rendszerező (1) repjegy (1) reptér (2) reptéri alvás (1) repülési tilalom (1) repülőtér (3) részeg (1) Reykjavík (1) romantika (1) Ronda (1) Rovaniemi (1) Ryanair (76) Saint Tropez (1) Santander (1) Sanyolország (1) Sao Miguel (1) Schönefeld (1) Scilla (1) Sevilla (2) Skócia (2) Skót Felföld (2) sorbaállás (1) Southend (2) Spirit (2) spórolás (1) Stansted (1) Stavanger (1) strand (1) Stromboli (1) Svájc (1) szabályváltozás (1) szakszervezet (2) szállás tippek (2) Szaloniki (1) Szantorini (1) Szarajevó (1) Szardínia (2) szavazás (2) szeku (1) Szentpétervár (1) szétültetés (5) szexista (1) Szifnosz (2) sziget (2) szinte ingyen (1) Szófia (1) szolgáltatások (4) sztrájk (6) sztyuvi (2) szülinap (1) Tampere (2) Tel-Aviv (2) téli menetrend (1) Tenerife (3) Terceira (1) térkép (1) terrorveszély (3) teszt (3) tévhitek (1) tömeg (1) törlés (14) Transavia (3) Transmediterranea (1) transzatlati járatok (2) Travelodge (1) trükközés (2) túlértékelt (1) túra (1) türelmi idő (1) tuti tippek (1) ufb (3) ügyfélszolgálat (2) új festés (1) új járat (8) új menetrend (8) új útvonal (9) Ukrajna (1) ülőhelyleosztás (4) ultrák (1) utasjog (2) utasszívatás (7) utastájékoztatás (2) utazási iroda (2) útdíj (2) útlevélellenőrzés (1) utószezon (1) üzleti utasok (1) valencia (1) Valentin-nap (1) változás (1) Váradi József (4) vasút (1) vécéhasználat (1) Velence (3) Velencei-tó (1) Velence Korzó (1) verseny (1) vis maior (1) Vueling (2) vulkán (2) WDC (1) West Fjords (1) wifi (1) Wizz Air (109) Wizz kártya (3) Wow (1) Yumurdzsak (1) Címkefelhő

Fapados szívatás ellen: a létfontosságú csomagszabályok

2015.06.10. 05:40 Fillér B. Gusztáv

A főszezonhoz közeledve legfőbb ideje, hogy újra elmerüljünk az utasok életét leginkább megkeserítő fapados találmány, a csomagos szívatás témakörében, főleg, hogy jó pár változás is volt az elmúlt időszakban. Jó hír, hogy már ritkán büntetnek egy centi túllógás miatt, de senki se azt vonja le ebből, hogy lazán lehet túlméretes batyuval utazni. Büntetés a szabályszegőknek ma is kinéz, az egyes cégek igencsak eltérő csomagdíjszabása miatt pedig már jegyvétel előtt is célszerű átfutni a méreteket és díjakat, mert ettől függhet a legolcsóbb utaztató kiválasztása is. Alább összefoglaljuk a lényeget a fapados csomagszabályokról.

Az öt legnagyobb budapesti fapados adatai jönnek, majd kis összegzés, tapasztalatok az ellenőrzés komolyságáról.

Wizz Air

Rémesen rossz kéziszabály, de legalább nagyvonalú a feladott poggyász súlyhatára. Ez az egyetlen cég, melynél fizetni kell a kézipogyóként gépre vitt normál méretű gurulós bőrwizzsizewise_330x440.jpgöndért is, ugyanis csak a kis kézi ingyenes (mérethatár: 42x32x25 centiméter), a nagyért (mérethatár: 56x45x25 centi) fizetni kell. Deklarálták, hogy ha csak a fogantyú, vagy a kerék lóg túl, azért nem büntetnek. De aki így is túllépi a mérethatárt, azt is a Wizz húzza le a legjobban: 18600 forint (60 euró) a díj, ha feladatják a cumót. Ráadásul csak egyetlen csomag vihető fel a gépre utasonként, még egy apró retikül se. Micsoda jófejség, hogy a szeku utáni boltokban vett cuccokat fel lehet vinni ingyen. Nagy kézire súlyhatárt a szabályok között nem találtunk, de a beszállókártyára már rányomtatják, hogy 10 kiló, ez sem túl fair.

A díjak tág határok között mozognak, függnek az utazás időpontjától és az út hosszától is. A nagy kézi 3000-5400 forint között van, a feladott poggyász 4500-13900 között. A cég weblapján kalkulátorral lehet kikeresgetni, hogy egy adott járatnál mekkora a díj. Ezek mind az online foglaláskor vett csomagra vonatkoznak, ha később adjuk hozzá a poggyászt, néhány euróval már drágább, de ha a reptéren jut ez csak eszünkbe, arra piszkosul ráfázunk: a feladott poggyász 19500, a nagy kézi pedig 12 ezerbe fáj, de még több is lehet, ha a reptéri kiszolgáló cég magasabb szervízdíjat számol 1500 forintnál, ennyit építettek be ugyanis a meghirdetett díjba. Klubtagok 5 euró kedvezményt kapnak a csomagokra is.

Ami nagyon jó: feladott csomagoknál a súlyhatár a lehetséges maximum, vagyis 32 kiló.

Ryanair

Két csomag vihető fel a gépre, az egyik kézipoggyász mérethatára 55x40x20 centi, a másiké 35x20x20. A súlyhatár 10 kiló. Ez eddig királyság, de vigyázat, a túlméretes kézipoggyászt 50 euró büntetés mellett minősítik át feladottá.

Feladott csomag tekintetében a Ryanair változatlanul pofátlanul spúr: alapesetben a semmire se elég 15 kiló a súlyhatár, az ár 15-35 euró között mozog szezontól és útvonaltól függően (a Kanári szigetekre és Görögországba tartó járatok drágábbak csak). A 20 kilós csomagnál 25 és 45 euró között mozog az ár, aki viszont túllépi a súlyhatárt, keményen perkálhat: a büntetés kilónként 10 euró. Ha nem foglaláskor fizetünk a csomagért, hanem később adjuk hozzá, az íreknél is van pár euró pótdíj. De ez persze még mindig lószar a horror reptéri díjakhoz képest.

easyJet

Kopasz utas itt is csak egy kézipoggyászt vihet fel a gépre, de nagyobbat, mint a Ryanairnél, 56x45x25 a határ (de ebben benne kell lennie a fogantyúnak és a keréknek is). (Drága flexi jegyesek, meg nagy lábteret vett burzsujok vihetnek még egy kicsit is, aminek határa 45x36x20 centi.) Súlyhatár a kézire régóta nincs, ez pozitív. De ha így is túllépjük a mérethatárt és fel kell adni a csomagot, jobban lehúznak, mint a Ryanair, de még mindig kevésbé, mint a Wizznél, mert ez 55 euróba fáj.

Ami a feladott pogyót illeti, nem lehet pontosan tudni a szabályzatból, hogy milyen az ár, mert csak foglalás közben derül ki. Próbálgattuk és valóban az útvonal hosszával párhuzamosan nő, csak annyi biztos, hogy 16-29 euró között mozog. Túlsúly ügyben is keményebben nyomják a nagy konkurensnél, kilónként 13 eurót kérnek a reptéren. De ha időben kapcsolunk és otthon jövünk rá, hogy kevés az alapból járó 20 kiló, előre fizetve 4 euróért vehetünk plusz kilókat. 

Norwegian

Nem csomag, de a fedélzeti wifit nem tudjuk nem kiemelni, tényleg működik és ingyenes. 

Az ingyenes kézipogyó mérethatára 55x40x23, csak hogy véletlenül se legyen ugyanaz, mint az első három bármelyikénél. Egy második kicsi itt is felvihető, nem is írják, hogy mekkora, csak annyit, hogy kényelmesen beférjen az utas előtti ülés alá. A kézi súlyhatára 10, dubaji utaknál valamiért csak 8 kiló.

Feladott poggyásznál először ki kell keresni, hogy az útvonalunk melyik kategória, a pestiek közül a skandi célok B-be tartoznak, London E-be, a csomag ára ezekre ha minden igaz 12, illetve 25 euró. Átszállásos verzióknál egy táblázatból kell keresgélni, hogy mi az ábra, a súlyhatár amúgy itt is 20 kiló, a túllépés 11 euró/kiló.

Germanwings

Na végre, a kézilimit pont annyi, mint a Norewegiannél, de a súlyhatár nem 10, hanem csak 8 kiló. 

A feladottnál viszont a németek gálánsabbak, séróból 23 kiló jár, bár azt nem látjuk, mire vonatkozik a kedvezményes 15 euró és a sima 30, de valószínűleg online, illetve repülőtéri fizetésre. Ha jól értjük, e felett 50 euró a pótdíj, amiért további 9 kilóval lehet nehezebb a motyó. Ezzel pont elérhető az a 32 kiló, aminél többet nem dobálhatnak a rakodómunkások. Ha 24 kiló és 32 ugyanannyi, az azért elég nagy baromságnak tűnik.

A Lufthansa-leány cégnél komoly változások jönnek ősszel, a név is eltűnik, Eurowings lesz, lehet, hogy a szabályok is átíródnak addig. 

Ellenőrzés

Korábban a Ryanairnél és a Wizznél komplett behajtóversenyt rendeztek a jutalékos rendszerben dolgozó csomagos kisiparosok túlméretes példányokra vadászva, ez megváltozott, amikor a Ryanair másfél éve stratégiát váltott és utasbarát lett. Náluk most azt számolják a beszállítók, hogy mennyi csomag fér fel a fedélzetre, s ami nem, azt sárga címkével jelölve feladatják - ingyen. EasyJet hasonló, a kellemes kéziszabály miatt nem fér fel az összes cucc a gépre, egy részét el kell venni az utasoktól. A Wizz teljesen más, náluk maradt a legszigorúbb a szabályozás. A durva ferihegyi szívatásnak (részben korábbi emlékezetes posztunk és sok utasreklamáció nyomán) vége lett, két centin már nem szaroznak, de ha nagyobb a lógás, fizettetnek keményen. A cég azon dolgozik, hogy minden reptéren ugyanolyan legyen a szabályok betartása, ne forduljon elő, hogy valahol három centiért büntetnek, máshol meg rá se néznek a csomagokra, bárki bármit felvihet.

Szolgáltatóválasztás

Csak egy példa, hogy mennyire befolyásolhatja a csomagpolicy azt, hogy kivel járunk jobban. Itt van London, ahova az első négy cég mindegyikre repül Magyarországról, ráadásul 4 különböző reptérre. Ha mindegíy, melyik reptérre érkezünk és azonos az alapjegyár, a sok cuccal utazó a Wizzel jár a legjobban a 32 kilós feladott pogyós súlyhatár miatt. Aki egy szokványos gurulóssal megy, kizárhatja a Wizzt, mely ezért is fizettet, neki az easyJet tűnik a legjobb vételnek, illetve a Ryanair is ott lohol. Aki viszont csak egy pici hátizsákkal megy, az egyik cégnél sem fizet ezért, s azért jár a legjobban a Wizzel, mert a fizetős kézi miatt kevés cucc megy a fedélzetre, gyors a beszállítás és a gépen is minden csomagnak kényelmesen jut hely - nem úgy, mint az easynél és a Ryannél.

 

40 komment

Címkék: fontos tudnivalók csomagszabályok

A bejegyzés trackback címe:

https://fapadosinfo.blog.hu/api/trackback/id/tr857530534

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Irsai Oliver 2015.06.10. 08:01:36

Tudom, hogy utópia, de szerintem egy ideális világban az EU meg az összes szentek nem csak a mobiltöltőket egységesítették volna, hanem a repülőjáratokra felvihető táska kategóriák méreteit is.
Biztos ez is ultrafillérbaszás, de ha egyszer veszek egy fedélzeti bőröndöt (alsó hangon mondjuk 20-nál indul, de láttam 100ezer felett is), akkor azt egy pár évig MINDEN repülőtársaság járatán használni, és nem utanként újat venni attól függően, hogy kivel repülök...
Persze ez az ingyenes kategóriára vonatkozik, a fizetős, nagy poggyász max. súlya biztos függ ezer mindentől, de felvihető kéziket (akár ingyér viszem, akár némi pénzért) nem ártana egységesíteni.
Mert most ugye tele vannak a boltok kisbőröndökkel, amin nagy betűkkel ott a cimke, hogy a mérete "approved", csak épp nem tudni, melyik társaság által? (vagy ez nem is légitársaság lobby, hanem bőröndgyártó lobby, akik nyilván abban érdekeltek, hogy én ne ötévente vegyek egy bőröndöt, hanem évente?)
Miért nem szabályoz az IATA, mint a repcsire felvihető veszélyes cuccok esetén?

AirFrance KLM 2015.06.10. 11:02:24

Jegyzem meg most keszul valtozni ugy am-block az egesz meretmizeria. Wizzairesedik mindenki: www.telegraph.co.uk/travel/travelnews/11664090/Airlines-set-to-reduce-size-of-carry-on-luggage.html

AirFrance KLM 2015.06.10. 11:19:28

@Gusztav: "dubaji utaknál valamiért csak 8 kiló"
B738 hatotavolsaga hataran van. Minnel kevesebb cuccost kell vinni. Bar kizart, hogy ellenorzik; meg az eletben nem lattam olyat, hogy a DY mericskel, pedig nehanyszaz beszallitas vegigneztem

AirFrance KLM 2015.06.10. 11:55:25

@Irsai Oliver: "Miért nem szabályoz az IATA"
Az IATA ajanlasokat fogalmaz meg ezzel kapcsolatban, azt is a tagjai(!!!) szamara.

AirFrance KLM 2015.06.10. 12:14:53

"a kellemes kéziszabály miatt nem fér fel az összes cucc a gépre, egy részét el kell venni az utasoktól"

Ezt tenyleg magyarazzatok el, hogy miert. Egy B738 legacyn is 180-ra van szekezve es meg soha nem fordult elo, hogy ne fert volna el a cucc, pedig a kutya nem nezi, hogy hany darab, meg mekkora. Az OK, hogy egy 168 helyett 180-ra szekezett A320-nal elvi sikon elofurduhat, de ellenpeldanak ott vannak az AVRO85/100-asok, ahol a szarnynal max egy laptoptaska fer be (3 uluessorrol beszelunk!) es megis mindig van hely mindenki cuccanak. Fapadosoknal miert gond ez?

Fillér B. Gusztáv · http://fapadosinfo.blog.hu 2015.06.10. 13:20:05

@AirFrance KLM: Simán azért, mert fizetős a feladott és mindenki a lehető legnagyobb kézire szokott át, lassan az utasok harmada ad csak fel pénzért poggyászt. Legacyn sokkal többen, szerintem ennyi.

AirFrance KLM 2015.06.10. 13:31:46

@Fillér B. Gusztáv: Lehet, van benne igazsag. Azonban a legacyk is elmozdultak a fizetos poggyasz iranyaban, lasd KLM (engem mondjuk nem erint, de sokat szivjak a fogukat miatta).

ZX71 2015.06.10. 13:42:50

@AirFrance KLM: A Wizznél például a dubaji gépeket nem töltik fullra. Nemrég repültem velük, és bár az indulás előtt pár nappal már "tele" volt a járat (nem volt már foglalható új/több repjegy), mégis a gép load factora olyan 70% körüli volt. Valamelyik légiutaskísérő mesélte, hogy ez azért van, mert csurig töltött kerozinnal mennek, és vagy utas megy, vagy kerozin, mindkettő nem lehet egyszerre maxon.

MrBean 2015.06.10. 13:52:16

Csak a pontosítás kedvéért, easyjet-en csak 1 kézit lehet felvinni, kivéve a "prémium" kuncsaftok, rájuk vonatkozik a plusz retikül engedmény:
www.easyjet.com/en/help/preparing-to-fly/baggage

Fillér B. Gusztáv · http://fapadosinfo.blog.hu 2015.06.10. 14:17:08

@MrBean: köszi, valóban, figyelmetlen voltam, javítva a posztban is.

gyalog_kakukk 2015.06.10. 14:26:42

Nekem kicsit szemet szúrt a "semmi sem elég 15kg"... úgy, hogy mellé még ott van a kézi is.
Mennyi cuccal szoktatok ti utazni? :)

Főleg úgy, hogy fapadossal sokan hosszú hétvégére, vagy nyaralni mennek, nem értem mi a rengeteg cucc.
A múltkor 2 hétre mentem USA-ba és Dél-Amerikába (átszállásal) konferenciára, és 14,8kg volt a feladott poggyász kifelé menet.

Érdemes egy könnyebb bőröndöt beszerezni, azon lehet 2-3 kg-ot is spórolni, így be fogja hozni az árát.

AirFrance KLM 2015.06.10. 14:27:54

@ZX71: Persze, ez mindig is igy volt. A319 jobb lenne erre az utvonalra, nagyobb a hatotavja, persze kevesebb a szek...
Egyebkent jo volt a tura? Hogy lehet kibirni 5 orat Wizzen? Komolyan kerdezem, mert decemberre utazas tervezek oda.

irdesmond 2015.06.10. 14:38:17

@gyalog_kakukk: sokan 2-3 hónapra mennek, bár vannak légitársaságok, akiknél a 30 napon túli visszaútra magasabb a súlyhatár.
Amíg dolgozni jártam ez nekem is gond volt, de most már a 8kg-os hátizsákot is csak a túrabotok miatt adom fel.

Fillér B. Gusztáv · http://fapadosinfo.blog.hu 2015.06.10. 14:40:45

@gyalog_kakukk: az csak arra vonatkozott, hogy mindenki másnál ha veszel egy feladottat, minimum a 20 kiló, náluk hasonló pénzért kevesebbet kapsz. mi évek óta nem vettünk feladottat, mindent megoldunk kézivel.

ZX71 2015.06.10. 15:02:06

@AirFrance KLM: Nézd, nem egy leányálom 5,5 óra egy Wizz gépen, az az igazság, hogy nem erre van tervezve. De ha sikerül 30-40k körül retúr jegyet fognod, akkor (még poggyásszal is) megéri az a fejenként ~50-60k mínusz, amennyi mondjuk egy Emirates és Wizz közötti különbség.

Pár tipp a "túléléshez":

Miután a gép nincs túltöltve, ahogy fentebb írtam, rengeteg az üres ülés. Okos helyfoglalással (felárért ugye most már foglalhatsz ülőhelyet) pl egymás mögött két C széket foglalva van esély arra, hogy nem sorsolnak egyikőtök mellé senkit, és el tud feküdni a 3 széken. Vagy befoglalni az A és C széket, jó eséllyel senkit nem rak a Bre. Vagy érdemes a nagy lábterű helyet foglalni, ekkora útra megéri. Vagy nem csinálni semmit, hanem felszálláskor figyelni, hova nem ül senki, és üres 3-as sort elfoglalni (vicces de több üres sor is maradt, ami persze hamar "elkelt" a boarding completed elhangzása után). Röviden, tulajdonképpen a szoros székezés és az ebből fakadó sok üres szék még jól is jön.

Azonos árért, vagy kicsi különbségért nem mennék Dubaiba Wizzel, de mint írtam, a 30-40k-s körüli retúr könnyen kifogható, új menetrend felrakásakor vagy 1-2 hónappal az út előtt, és így már simán megéri óránkért 10kért szorongani :)

Maga Dubai egyébként alapvetően jó áron bejárható, viccesnek tűnik, de "fapados" célpontnak is simán elmegy. A közlekedés nagyon olcsó, a kaját szintén ki lehet olcsón hozni. A belépők néha drágák, de ha utánajársz, lehet kifejezetten kedvező is az ár (pl 1-t fizet 2-t kap). A strandok meg többnyire szabadstrandok.

Kivlov 2015.06.10. 15:04:54

vicc, ez a kézicsomagokkal való tökölés. semmi más, mint lehúzás.
egyébként meg a fapados már régen nem az. árat tekintve. szolgáltatásokat tekintve igen.

ZX71 2015.06.10. 15:10:29

@AirFrance KLM: Még annyit, hogy a Wizz a DWC, más néven Al Maktoum reptérre megy (Dubainak 5 reptere van), ez kicsit kint van, mi kb 70 km-t taxiztunk a szállodáig. Viszont hazafele meglepő volt, hogy a reptéren olcsó a kaja és az innivaló, egy ásványvíz 1 dirham (75 Ft), viszont itt kevés a duty free, ne itt akarjatok shoppingolni. Nagy tömeg itt nincs, kábé óránként egy repülő megy innen. De a Qatar is innen indul.

dex.ion 2015.06.10. 15:16:37

"a Ryanair másfél éve stratégiát váltott és utasbarát lett. Náluk most azt számolják a beszállítók, hogy mennyi csomag fér fel a fedélzetre, s ami nem, azt sárga címkével jelölve feladatják - ingyen."

képzeld ha még a saját hibájukért is pénzt kérnének, milyen gyorsan gyújtanák fel az utasok a picsába az egész társaságot...

ZX71 2015.06.10. 15:19:05

@Kivlov: Nézőpont kérdése. A fapados modell lényege, hogy azért fizetsz, amit igénybe veszel. Más szóval, azért nem fizetsz, amit nem veszel igénybe. Nem fizetsz pl feladott poggyászért, ha nem adsz fel. A legacy jegyekben általában benne van egy "ingyenes" feladott poggyász. Ez a lehúzás, nem a fapados modell. Mert nem fogsz visszakapni pénzt, ha nem adsz fel poggyászt. Attól "ingyenes", hogy mindenkivel megfizettetik, ha akarod, ha nem, ha igénybe veszed, ha nem.

Más kérdés, ha centiken-grammokon szőröznek egyes légitársaságok. De önmagában azzal szerintem semmi gond nincs, hogy ilyen poggyászért ennyit, olyanért meg annyit fizetsz.

Kivlov 2015.06.10. 15:24:56

@ZX71:
Ja. viszont elég vicces, hogy adott esetben egy poggyász viteldíja több, mint egy emberé...

ZX71 2015.06.10. 15:29:07

@Kivlov: :) Ez valóban előfordul, mert a poggyász ára fix, a repjegy meg széles sávok között változik. De ne nézd így különszedve, hanem egészében. Mármint, ha poggyásszal is fél ár vagy harmad ár egy klasszikus légitársaság árához képest, akkor miről beszélünk?

Mai Index cikk volt, hogy politikusaink 2-300k-ért repkedtek (turista osztályon) Brüsszelbe. Wizzel én négyszer jártam ott, a legtöbb amit jegyért fizettem 8k volt retúrban. 300k-ért 40-50 alkalommal megjárom a várost, azaz nagyjából hetente... vicces.

mf_laca 2015.06.10. 15:49:43

Rendszeresen járok GW-vel. Kb. mindenki hatalmas kézikkel jön fel a gépre (időnként el sem szokott férni az A319-A320-as tárolóiban a sok motyó), a fém bőröndök két laptoppal szerintem nehezebbek, mint 8 kiló. Kutya se ellenőrzi.

Brutál Barna Barbie Baba (törölt) 2015.06.10. 16:24:19

Kicsit elegem van már a bőröndök súlyával, számával való vernyákolásból.
Nem véletlenül van a súlyhatár b+. Repülőre szálltok, nem vonatra! Igen, van súlyhatár, és be kell tartani mindenkinek, aztán meg megy a rinya, ha a túlsúly miatt visszafordul, vagy kényszerleszáll, esetleg el sem indul a gép!

Aki rendszeresen repked tanuljon meg csomagolni tele van a yt ilyen videókkal!

Jagermeister00 2015.06.10. 16:47:16

@ZX71: "De a Qatar is innen indul." Rossz megfogalmazás.
A helyes: De a Qatar innen is indul. Mivel qatarnak mindkét reptérről vannak járatai.
"Valamelyik légiutaskísérő mesélte, hogy ez azért van, mert csurig töltött kerozinnal mennek, és vagy utas megy, vagy kerozin, mindkettő nem lehet egyszerre maxon."
De simán maxon lehetne mindkettő, de akkor átlépné a repülő a 71T MTOW, és akkor drasztikusan emelkednének a társaság költségei, ezért redukálták 144 főben a max elszállítható utasmennyiséget.
@AirFrance KLM: Sokszor leszáll pesten a DY DXB-ARN járata tankolni, mert a szembeszél miatt többet eszik a gép. :)

Kotasz 2015.06.10. 16:49:38

evente atlagosan otvenszer repulok, fapadostol emirates-szig mindennel, de meg sosem szivtam meg a csomagokkal. ezek a fapadosok budos trogerek, ennek fuggvenyeben kell nekikeszulni, utanaolvasni, aztan akkor nincs gond.

rognork 2015.06.10. 20:28:58

Szvsz aki wizznél beszopja csekkolásnál a bőröndöt, az meg is érdemli, mert szó szerint debil. Repültem finnair-rel, drága volt de fasza, bár jobban szeretem fiatal utaskísérőket a baltaarcú germán - viking 50-esek helyett (nem célom ezen hölgyek leszólása). Cathay - drága de szinte le is szoptak, visszaúton mindenki fetrengett. Klm - drága, de bazmeg ams-ig 500€ az eléggé brutál, főleg hogy cserébe csak egy jobb kaput és egy baszott szendvicset kapsz. Lufthansa frankfurtba hirtelen utazásnál 400€ - ez is a menj a picsába kategória. Ha olcsón akarsz utazni, legyen már egy csöpp eszed, vagy legalább a családban valakinek.

csadeev 2015.06.11. 06:22:43

Ezt a 7-8 kg-os kézipoggyász limitet soha nem értettem. A legkönnyebb carry-on is legalább 2kg, de az olcsóbbak inkább 3 kilósak. Én pár éve vettem jó sok pénzért egy ultra könnyű Samsonite kézit, de még az is 2.3 kg. Ha üzleti útra mész, esetleg költözöl, az esetek nagy részében viszel magaddal legalább egy, de esetenként két laptopot (töltővel ezek darabja kb. 3 kg), ezen felül a kütyüidet (tablet, fényképező, óra) is a kézibe rakod, mert előírás szerint, és reptéri munkások rémtörténetei miatt ide kell raknod őket. Ez így már bőven több, mint 8 kiló, és akkor még nem raktál be egy váltás ruhagarnitúrát, arra az esetre, ha elhagynák a feladott poggyászod.

Mikor elhagyták a feladott poggyászom az volt a szerencsém, hogy indulás előtt szépen megtömtem a kézimet, majd miután az Etihad-es néni szólt, hogy pakoljam át a cuccaim a feladott poggyászba, mert ez több, mint 7(!) kg mondtam oké, kivettem a laptopot ráraktam a pult szélére, jót nevettünk, lemértem újra, és meglett a 7 kg. Ennek köszönhettem, hogy amig elő nem került a feladott poggyászom (2 nap), volt váltás ruhám. Hamarosan utazom velük megint, kiváncsi vagyok, fognak-e méricskélni. Reméljük nem.

Egyébként ezt a 'Micsoda jófejség, hogy a szeku utáni boltokban vett cuccokat fel lehet vinni ingyen.' dolgot nem értem. Nem az a story, hogy a boarding előtt közvetlenül nézik csak meg a kézipoggyászodat az online check-in miatt? Mert ez esetben nincsenek szeku utáni boltok, mert az ellenőrzés a boltok után, a boardingnál történik.

Barbin 2015.06.11. 13:13:20

@rognork: egyetértek, aki b.szopja így járt. Mi pár hete repültünk és beleraktam a nagy kézpoggyászomat, ami csurig volt töltve a nagy kézis tartóba és simán lötyögöt pedig a táskámat ezerszer lemértem otthon és csisszre pontosan 56x45x25 volt. Míg nem egy ember volt aki, a 20 cm-vel nagyobb táskát gyömöszölte be. Az ellenőrző jó fej volt, mindenkit felengedett, pedig extra pofátlan nagy csomagokat is felvittek kis képi poggyászként. Gondolom, ha jött volna a bünti, akkor meg ment volna a hiszti.

2015.06.11. 14:57:49

@Barbin: na ilyenkor megy fel bennem a pumpa. Már amikor a sok pofátlan tuskót átengedik a debella csomagjaikkal. Én meg, mint egy fasz, szépen befizetek mindent, poggyászt foglalok (gyerekekkel nyaralni), és a plusz 15 ezremmel ugyanott vagyok, mint a bunkó(k). Tel Avivban egyszer egy apuka a két fiával játszotta el a Wizznél, hogy hát istenem én nem tudtam, hogy nem lehet ekkora csomagot, meg így meg úgy. Húzta feszt az időt, mögötte ugye 80 ember toporog egyre nagyobb kilengéssel, erősödik a moraj, úgyhogy a fiatalok jobbnak látták mosolyogva bezavarni faterékat a folyosóba.

Basilisk Captain 2015.06.11. 16:09:53

@Spamet nem küldünk rá: biztos muszáj volt átengednie, mert ha miatta csúszik az indulás, akkor megüti a bokáját. Persze ez frusztráló, mert aki nem tartja be a szabályokat, fizessen.

2015.06.11. 17:00:01

@Basilisk Captain: értem én, persze, de akkor állítsa félre, hadd menjenek a többiek, a másik kapus meg addig húzogassa apuciék bankkártyáit, amíg el nem kopnak. de hogy valakik erre játsszanak, ui. látszott rajtuk, hogy a megúszós-ügyeskedős fajtából vannak. föl nem engedném a gépre az ilyet. legközelebb biztos patentra elkintézne előre mindent, és mindjárt tudná a csomagméreteket.

Basilisk Captain 2015.06.11. 17:31:36

@Spamet nem küldünk rá: Akkor nagyon szerencséjük volt, mert akiket én láttam személyzet semmivel sem tudták meghatni, hogy okosban, magyarosan megoldják az utasok a dolgot, hogy ne fizessenek. Könyörtelenül, fapofával behajtották a pénzt vagy nem engedték felszállni az utast. Akiket láttam félreállították az utast, és kész.

AirFrance KLM 2015.06.12. 19:51:07

@ZX71: Koszi a tudnivalokat ! :)

lüke 2015.06.13. 07:04:26

Fapad, csomag mizéria,bodé a Ferihegyen
3xBalkánturist.......
AUA redticketet ajánlom......

2015.06.13. 12:15:41

@AirFrance KLM: elég ciki leírni ilyet, hogy am-block.

2015.06.13. 15:21:31

@retrovírus: Istenem, mindenhez nem lehet érteni.

lüke 2015.06.14. 05:36:24

@retrovírus:
Igen,Air France francba...
@Spamet nem küldünk rá: a franciához?

2015.06.14. 08:21:55

@lüke: hát amennyiben az en bloc franciából van.

jet set 2015.06.20. 12:52:19

A csajom oda-vissza fizetett az easynél 2 centi miatt. Mondtam neki, hogy meg is érdemli, mert adtam volna neki olyan táskát, ami méreten belül van.