FAPADOS TIPPEK, TRÜKKÖK, ÉLMÉNYEK

emailicon.png Vélemények, tapasztalatok,
sztorik ide jöhetnek: 
fapadosinfoblog@gmail.com

Facebook

Utolsó kommentek

Címkék

10 éves (1) 15 év (1) A321 (2) A321neo (1) admin díj (1) Aegean (1) Airbnb (2) airbus A321neo (1) Air Asia (1) Air France (4) ajándék (2) Akaba (1) akció (18) alapok (1) alapszabályok (1) Alhambra (1) always getting better (1) Amalfi-part (3) amman (2) Ammán (1) Andalúzia (1) apartman (1) app (2) arabok (1) Arad (1) árazás (1) árcsökkenés (1) áremelés (2) árkörkép (3) ármustra (5) Athén (5) átirányítás (1) átszállás (3) autóbérlés (7) automata utasfelvétel (1) Azori-szigetek (5) bádogsátor (2) bádogterminál (5) Baku (1) balatoni menetrend (2) baleset (1) balhé (1) balkáni útvonalak (2) bankkártyacsalás (1) Barcelona (2) Bázel (1) bázis bezárása (1) Bécs (1) becsekkolás (1) bénázás (1) Bergamo (1) Bergen (2) Berlin (1) beszállókártya (1) beszámoló (1) Birmingham (1) bíróság (1) biztonság (1) biztonsági ellenőrzés (4) blama (1) blöff (1) Blue Lagoon (1) Bordeaux (3) Bosznia-Hercegovina (1) botrány (1) Bruges (2) Brusseles Airlines (1) Budapest-Belgrád (1) Budapest Airport (9) Budport (4) buliturista (1) bunkóság (4) büntetés (1) buszjegy akció (1) busztranszfer (1) camper (1) castellón (1) Chania (1) Cinque Terre (1) ciprus (1) Ciprus (7) Cork (2) Costa Brava (1) couchsurfing (1) csekkin (1) csőd (2) csomag (1) csomagdíjak (2) csomagellenőrzés (1) csomagszabályok (29) Dánia (1) DCC (1) Debrecen (6) devizaátvátós trükk (1) díjemelés (2) Discount Club (1) Doncaster (1) drón (1) easyBus (1) easyJet (21) Egyiptom (2) egynapos repülés (2) egyszer megéri (1) Eilat (4) Eindhoven (1) elhagyott poggyász (2) emelt díjas ügyfélszolgálat (1) értelmetlen szolgáltatás (1) észak-ciprus (1) Eszék (1) Eurostar (1) évforduló (1) fapadosok árazása (2) fapados buszok (1) fapados kódex (1) Fat Track (1) felvásárlás (1) Ferihegy (12) Ferihegyi busz (2) Fez (1) fillérekért (6) Finnország (2) fjord (1) Flibco (1) Flixbus (2) Flybe (2) FlyNiki (1) Foci EB 2016 (5) Folegandrosz (1) fontos tudnivalók (1) főszezon (1) Francia Riviéra (4) Frankfurt (2) Fuerteventura (6) Funchal (1) futás (1) futópálya-felújítás (1) Gatwick (1) géplekésés (2) géprohamozás (1) Germanwings (1) Gibraltár (1) görög csőd (1) Görög szigetek (5) Granada (2) Gran Canaria (3) GVH (1) gyerektelen utazás (1) Győr (1) gyorsjelentés (1) hányinger (1) hasznos infók (1) hatalomváltás (1) határzár (1) helyleosztás (3) Hertz (1) hitelkártya költség (1) Hollandia (1) Holt-tenger (1) horror (3) hosszú hétvége (1) hosszú távú fapados (1) hotel (1) Huelva (1) információ (1) ingyen wifi (1) Írország (1) Isztambul (3) Izland (12) Izrael (5) járatindítás (1) járatmódosítás (3) járat megszűnés (2) jegyárak (1) jegymustra (1) Jeruzsálem (1) jófejség (1) Jökulsarlon (1) Joon (1) Jordánia (2) jótanácsok (2) kacat (1) kamu (1) kamuakció (1) Kanári-szigetek (8) Kannonkoski (1) karantén (2) kártérítés (7) Kassa (1) katasztrófa (5) Kavala (1) Kazahsztán (1) kedvenc városaink (5) kényelmetlenség (9) kert (1) kés (1) késés (7) kézipoggyász (5) Kirkjufell (1) Koppenhága (1) koronavírus (9) kósz (1) Kotor (1) Kréta (2) Kükládok (1) kutya (1) kvíz (1) Lamezia (2) Lanzarote (4) Lappföld (1) last minute (2) Laudamotiob (1) laudamotion (1) La Palma (2) légikatasztrófa (3) legjobb helyek (1) legjobb reptér (1) Legoland (1) lehúzás (17) lényeg (1) Lipari-szigetek (2) Lisszabon (4) London (6) Lufthansa (3) Lugano (1) Luton (3) luxus (1) lúzerség (1) Lyon (1) Maastricht (3) Madeira (3) magyar (1) Malaga (1) Malév (2) Malév GH (5) Mallorca (2) Malpensa (1) Málta (2) Marákes (2) Marokkó (2) Marrákes (2) Mastercard lounge (3) MÁV (2) megszűnő útvonal (5) megújulás (1) mellékhelyiség (1) Mélosz (3) menekültek (1) mentőár (1) Michael OLeary (2) mikonosz (2) Mikulás (1) MiniBUD (4) Miskolc (1) mocsokságok (1) módosítható jegy (1) mökki (1) Monaco (1) Monarch (1) Montenegro (1) munkakörülmények (1) Nagyvárad (1) National express (1) Nizza (3) nők (1) Norvégia (3) Norwegian (3) nyaralás (3) nyaralójáratok (2) nyári akció (1) nyári menetrend (1) nyár 2020 (2) óceán (1) óceanárium (1) Olaszország (1) olcsó jegyek (20) olcsó szállás (1) Onnibus (1) összehasonlítás (5) őszi szünet (1) otthagyott csomag (1) óvintézkedés (1) Páfosz (1) Pafosz (4) panasz (1) parasztvakítás (1) Párizs (4) parkolás (2) Pécs (1) Pegasus Airlines (1) petíció (1) Petra (1) pilótahiány (1) Pisa (1) Pizzo (1) poggyász (4) Polskibus (1) Popstrand (1) Porto (3) Portugália (3) Positano (1) Premier Hub (1) Premier Inn (1) prémium szolgáltatások (2) priority (1) Privilege Pass (2) profit (2) profit warning (2) rendszerező (1) repjegy (1) reptér (2) reptéri alvás (1) repülési tilalom (1) repülőtér (3) részeg (1) Reykjavík (1) romantika (1) Ronda (1) Rovaniemi (1) Ryanair (83) Saint Tropez (1) Santander (1) Sanyolország (1) Sao Miguel (1) Schönefeld (1) Scilla (1) Sevilla (2) Skócia (2) Skót Felföld (2) sorbaállás (1) Southend (2) Spirit (2) spórolás (1) Stansted (1) Stavanger (1) strand (1) Stromboli (1) Svájc (1) szabályváltozás (1) szakszervezet (2) szállás tippek (2) Szaloniki (1) Szantorini (1) Szarajevó (1) Szardínia (2) szavazás (2) szeku (1) Szentpétervár (1) szétültetés (5) szexista (1) Szifnosz (2) sziget (2) szinte ingyen (1) Szófia (1) szolgáltatások (4) sztrájk (6) sztyuvi (2) szülinap (1) Tampere (2) Tel-Aviv (2) téli menetrend (1) Tenerife (3) tengerpart (1) Terceira (1) térkép (1) terrorveszély (3) teszt (3) tévhitek (1) tömeg (1) törlés (19) Transavia (3) Transmediterranea (1) transzatlati járatok (2) Travelodge (1) trükközés (2) túlértékelt (1) túra (1) türelmi idő (1) tuti tippek (1) ufb (3) ügyfélszolgálat (2) újraindulás (1) új festés (1) új járat (8) új menetrend (8) új útvonal (11) Ukrajna (1) ülőhelyleosztás (4) ultrák (1) utasjog (2) utasszívatás (7) utastájékoztatás (2) utazási iroda (3) útdíj (2) útlevélellenőrzés (1) utószezon (1) üzleti utasok (1) valencia (1) Valentin-nap (1) változás (1) Váradi József (4) vasút (1) vécéhasználat (1) Velence (3) Velencei-tó (1) Velence Korzó (1) verseny (1) visszatérítés (3) vis maior (1) Vueling (2) vulkán (2) WDC (1) West Fjords (1) wifi (1) Wizz Air (117) Wizz kártya (3) Wow (1) Yumurdzsak (1) Zadar (1) Címkefelhő

Debrecen menő hely, onnan megy Wizz Párizsba, Pestről nem

2015.05.21. 21:53 Repülős Rozi

Melyik városba repül a legtöbb fapados Magyarországról? Már nem Londonba, Párizs egyenlített. De a párizsi négyből egy nem repül Budapestről, csak Debrecenből. Ez csak az egyik érdekessége annak, hogy a Wizz Air bázist nyit Debrecenben, vannak más új útvonalak is.

A Wizz Air több mint egy hete gondoskodik arról, hogy szinte ne tudjunk másról posztolni, de a mai gurítást már nemigen lehet majd überelni. Bejelentették ugyanis második magyar bázisukat, a harmadikra bizonyára sok évet kell még várni.

Debrecen az elmúlt években nem tűnt olyan reptérnek, amely bázisért kiáltott volna. Két útvonalat tudott bejáratni a cég, Londont és Eindhovent, közben ment a lecsóba előbb Milánó, majd Dortmund. Pár hete ugyan bejelentették, hogy bepróbálkoznak Bergamoval, de az a heti két járat nem adott okot gyanakvásra. De persze örömmel fogadtuk a bejelentést, hogy decembertől ott fog lakni egy Wizz-madár a második legnagyobb magyar város repterén.

wizzajtobol.jpg

Ez jó sok új munkahelyet jelent, utasszemszögből pedig új járatokat és a meglevők sűrítését. Az éves ülőhelykapacitás nagyjából akkorára ugrik, mint Debrecen lakossága, 195 ezerre. Londonból már kevés a napi járat is, lesz heti 10, fasza, Eindhoven 2-ről 3-ra nem nagy ügy, viszont új járatok indulnak Malmöbe, Brüsszel-alsóra és Párizs-felsőre. Csak heti kettővel, de ez már pont elég, hogy kitöltsék a Debrecenbe tett gép munkaidejét.

A legérdekesebb új cél ezek közül mindenképp Párizs-halálfasza, vagyis Beauvais. Aki ott landol, kábé azt érzi, mint ha a Pestre tartó utas Szolnokon szállna le.Majdnem 100 kilométerre a francia fővárostól, olcsójegyes bejutási lehetőség nélkül, mi nem túlságosan kultiváljuk azt a repteret, ha az ár jó, kibírjuk. Ezzel mindenesetre az az érdekes helyzet állt elő, hogy Párizs három különböző repterére 4 különböző fapados repül Magyarországról, de közölük három Ferihegyről, egy meg csak Debrecenből. A Wizz ugyanis pár éve kukázta a Budapest-Beuavais útvonalat.

Most, a debreceni lehetőséggel a Párizsba vágyóknak még érdekesebb feladat kiválasztaniuk, hogy melyikkel járnak a legjobban, figyelembe kell venni az indulási és az érkezési repterek közelségét is a jegyár és a városba jutás költség- és időigénye mellett.  Az viszont biztos, hogy mivel 6990/3890-ért állnak hegyeben jegyek Beuavais-ba, ez a 20 eurót nyaldosó buszos párizsi bejutást bekalkulálva is igen jó dealnek számít. Ha Debrecen közelében laknánk, már biztos lapulna a zsebünkben pár jegy Párizs-felsőre. Malmöt és Brüsszel-alsót ugyanakkor Pestről is gyakran ugyanennyiért mérik.

 

54 komment

Címkék: Debrecen Wizz Air

A bejegyzés trackback címe:

https://fapadosinfo.blog.hu/api/trackback/id/tr967480872

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

alimail · http://alitraveling.blog.hu/ 2015.05.21. 22:50:54

Párizson totál meglepődtem. Sztem a tavaszt nem fogja megélni - debrecenieknek qva drága város. De bizakodok.
Malmö és Brüsszel-alsó életképes lesz. Északról sok diák tanul itt, + Koppenhága közelsége is vonzó lehet. Brüsszel meg az átszállások miatt (RyanAir + buszok), + az EU miatt sztem menni fog.
Milánó-Bergamó sztem jobb választás, mint annó Malpensa. Nagyon nyomatják, hogy onnan mik érhetők el. Bár kár, hogy az Expó végén indul, nyáron tuti sikeresebb lenne. Én csak örülnék neki, ha ezek mennének, és hátha a jövő nyári menetrendbe még betesznek vmi újat, vagy sűrítést.

csadeev 2015.05.22. 01:27:32

Rozi kolleginabol mintha a csalodottsag, es lenezes bujt volna elo a cikk megirasa kozben, ahelyett, hogy orulne, hogy vegre nem egykozpontu kesz magyarorszag legi kozlekedese. Ha erre van igeny, akkor ez lesz. Butasag egy tisztan piaci dontesbe erzelmeket belevinni. Ha nem mennek az uj jaratok, fel ev utan ugy is mennek a lecsoba.

Repülős Rozi 2015.05.22. 08:37:54

@csadeev: Rozi kolleginában semmi csalódottság és lenézés sincs, nem is érti, hogy merült ez fel.

gmihaly 2015.05.22. 08:42:50

Miért, Bp.-ről nem jár repgép Párizsba, legfeljebb nem Wizz?

2015.05.22. 09:07:46

nekem nem jött le, hogy Párizs melyik 3 repterére megy járat innen és miért kell irigyelni a debreceni Bové járatot, a másik 2 reptér még messzebb van Párizstól? az információtartalom elég lyukas.

Mitzi von Küche · http://lepcsankparty.blog.hu 2015.05.22. 09:38:14

@alimail: Kösz, hogy csórónak nézed a debrecenieket... Csak annyira drága, mint más világváros.
Miláno-Malpensát a téli időszakban vezették be, ami nem túl szerencsés a turizmus szempontjából. Mire tavasszal foglaltunk volna, már meg is szüntették.
Nagyon örülök, hogy bővülnek a desztinációk. Malagát is nagyon tudnám ajánlani (vagy más spanyol várost - Romániából sok helyre repülnek).
Ceterum censeo: Beauavais csodálatos katedrálisát ki ne hagyja, aki arra jár.

AirFrance KLM 2015.05.22. 09:42:33

@vuvuzela importőr: A masik ket repter CDG es ORY. Egyertelmuen CDG a fo repter kenyelmes es gyors bejutasi lehetoseggel a varosba. CDG is van a legkozelebb.

Brendel Mátyás · http://ateistaklub.blog.hu/ 2015.05.22. 09:54:28

hogy te milyen hülye vagy.

1) van egy tök közönséges hír egy Wizzair járatról
2) te megismétled
3) de elírod a város nevét: nem "Beuavais", hanem "Beauvais"
4) Azon rugózol, hogy nem Budapestről, hanem Debrecenbúl megy a járat, miközben Beauvais annyira Párizs, ahogy Debrecen Budapest.

Brendel Mátyás · http://ateistaklub.blog.hu/ 2015.05.22. 09:58:48

@AirFrance KLM: nem, az Orly valójában közelebb van. a CDG annyival jobb, hogy RER-rel közvetlenül be lehet jutni. de busszal, taxival vagy autóval például már inkább az Orlyról mennék

Repülős Rozi 2015.05.22. 10:08:25

@Brendel Mátyás: szövegértésből karó, tahóságból jeles, grat!

@vuvuzela importőr: jó, hogy írod, elfelejtettem belinkelni a korábbi posztot, abban ott van a 3 reptér és a 3 légitársaság. most már ott a link.

Jagermeister00 2015.05.22. 10:33:00

Mindenki úgy írja, hogy "jajj nem járnak Pestről párizsba a lilák" mintha nem lehetne eljutni oda most... ryanair, transavia,easyjet,air france jár oda, aki akar tud menni, nem értem, hogy mindig jön ez a sírás, hogy bezzeg BUD... Ja bezzeg BUD-ról 4 társaság meg Párizsba.
Charleroi, meg malmö egyértelműen románoknak indított melós járat, semmi más. Bergamoba is, ahogy régen majd a moldáv stricik viszik ki a ribancokat.
Majd biztos debrecennek van olyan vonzereje, hogy belga-dvéd-dán ide jöjjön. :DDD.. színtiszta melós járatok, de még párizs is, mert rengeteg román dolgozik ott is...

AirFrance KLM 2015.05.22. 11:02:42

@Brendel Mátyás: Korrekt. Varosba valo bejutas szempontjabol a RER a legjobb, az meg CDG.

Tke 2015.05.22. 11:24:42

A francia járatban, egyáltalán a reptér működésében Románia miatt is van ráció. Elég bekanyarodni egy reptéri nézgelődésre, a parkolóban láccik, hogy már most sokan jönnek az elszakított részekről.

konrada 2015.05.22. 12:27:08

Jaja, Párizstól tényleg elég messze van Beauavais, majdnem annyira mint Budapesttől Szolnok.
...igaz Debrecen még Szolnoktól is messzebb van, messzebb attól, mint Szolnok Budapesttől.

...szóval nem biztos, hogy jobban jár a debreceni, aki Budapestre megy, hogy spóroljon 50-60 km utazást.;))

Repülős Rozi 2015.05.22. 13:24:50

@AirFrance KLM: szerintem meg ORY, villamos és metró, sokkal olcsóbb.

@konrada: fel sem merült, hogy debreceni Pestre menjen, inkább fordítva.

@Jagermeister00: ki mindenki? a poszt pont elmondja, hogy sok szolgáltató van.

ZX71 2015.05.22. 13:29:04

@AirFrance KLM: Pontosabban, Orlyra is megy a RER, tudom mert onnan mentem.

Másik téma: vicces, hogy sokszor rugóznak a kommentelők azon, hogy egyik-másik reptér milyen messze van. Nos a repülők ritkán landolnak a belvárosban, ha mégis, akkor sok a halott. Viccen kívül, a repterek mindig "messze" vannak a városoktól. Szerintem a távolság nem a legfőbb szempont, sokkal inkább:
- a bejutás gyorsasága (pl vonat sokszor gyorsabb mint a busz)
- a bejutás ára (ld: belga Flibco 5 eurós buszai)
- járatok gyakorisága
- járatok fajtája (jó ha több verzió is van, pl Malpensa: busz és vonat is)

Még egy fontos tényező: repülő menetrendje. Kimondottan jók ezek a hajnali indulások, a pesti 6 órás CRL járattal pl már fél 10 fele Brüsszel központjában lehetsz. A mostani debreceni "párizsi" járat is korán indul, ergo egész napod lesz-lehet Párizsban.

ZX71 2015.05.22. 13:36:49

Egyébként "hegyekben" azért nem állnak a 6990/3890 jegyek, tegnap reggel még jóval a poszt előtt keresgettem, és úgy emlékszem, talán 2-3 napra volt ennyiért.
Viszont a Wizz szervere nálam napok óta alig megy, nem tudom mit csináltak vele.

szcsongor 2015.05.22. 13:57:26

Stockholm-Skavsta (ahová Bp-ről megy Wizz) ugyanez. Az is inkább Nyköping/Norrköping reptere, Sthlm-tól kb 100 km-re van. Úgyhogy akkor inkább Norwegian, Arlandától "csak" 40 km a központ :)

@alimail: Malmö van olyan drága város, mint Párizs. Nem attól fog becsődölni egy járat, mert nagy a jövedelmi különbség a két város között. Nem is értem, miért létezik pl. Nairobi-London járat :)

AirFrance KLM 2015.05.22. 14:08:42

@ZX71: Lehet. ORYn nem sok dolgom volt eddig.
A varosba valo bejutasnal egyebkent nem biztos, hogy jo peldakat hoztal fel: SN 8:25-kor landol Zaventemben (BRU), negyedorankent megy vonat a varosba (15 perc menetido), valamikor regebben 5-6EUR volt a jegy. Ezt nem tudod CRL-bol megcsinalni, teljes keptelenseg. Mondjuk mas aru a repjegy, ez biztos.
"Stockholm", meg "Oslo" meg teljesen kulon tortenet, 100+km skandinav terepen, haaaat.. :)

ZX71 2015.05.22. 14:23:56

@AirFrance KLM: Persze igazad van, egy üzleti útnál Brüsszelben fontos a pontosság. A saját tapasztalatom szerint (eddig 4x jártam CRL repterén) viszont nagyon pontos volt a Flibco, fél 10re mindig bent voltunk a Midin. Egyszer még Gentbe is sikerült fél 10-re beérnem, igaz ehhez az kellett, hogy a Wizz gépe korábban landolt, és a 8as buszt sikerült elérnünk.
És ez eddig (egyirányú repjegy+transzfer) 6000 Ft-nál sosem volt többe nekem.

Hektor Honig 2015.05.22. 14:39:39

Más társaságot kell választani!

Le Orme 2 2015.05.22. 15:21:56

Beauvais jó hely, önmagában megéri elmenni és megnézni a torzó katedrálisát. De jó kiindulási pont Picarde felfedezéséhez is. Amiens busszal alig több mint egy óra. A katedrális esti színes, zenés fényjátéka mindent megér.
A posztíró HÜLYE.

Repülős Rozi 2015.05.22. 16:31:45

@Le Orme 2: Én nem írom be minden kommentelőnek, aki képtelen felfogni, hogy miről szól a poszt, hogy HÜLYE, de annyit tisztelettel megjegyzek, hogy a Párizsba jutásról szól, mindegy, milyen lehetőségek vannak útközben bárhol. Mellesleg a katedrális rendben, de csak ezért odamenni kár, ezen túl a város egy nulla szerintem. Egy teljes napot kellett eltöltenünk ott egy törlés miatt, de nagyon sajnáltuk rá. De ez szubjektív.

dex.ion 2015.05.22. 17:52:02

@Mitzi von Küche: debrecen? annyira drága, mint más világváros? egyrészt debrecen nem világváros, másrészt sose volt annyira drága, mint egy london, párizs, róma, new york. ez néhány világváros, csak a viszonyítás kedvéért.

dex.ion 2015.05.22. 23:48:14

@Mitzi von Küche: na hát így már egészen más a dolog:)

Lehoz Tamas 2015.05.25. 12:08:59

@csadeev: "Butasag egy tisztan piaci dontesbe erzelmeket belevinni."

Debrecennel kapcsolatban mikor szuletett utoljara tisztan piaci dontes barmiben? 2010 ota tuti nem. Ez jutalomfalat a huseges varosnak. Az veszteseg meg majd visszajon valami allami tamogatassal.

erbusz 2015.05.25. 17:31:24

@Lehoz Tamas: "Ez jutalomfalat a huseges varosnak."

Abban egyetértek, hogy a debreceni bázis megnyitása nem 100%-ban piaci döntésen alapszik. Ugyanakkor több olyan dolog is van, amik fenntarthatóvá teszik egy A320-as Debrecenben állomásoztatását.

A DEB bázis létrejöttének alapja néhány jól bejáratott útvonal, amely kellő frekvencián teljes biztonsággal üzemeltethető (jelen esetben Luton és Eindhoven), a maradékot pedig piaci igényként kommunikálva, lesz ami lesz alapon el kell indítani, hogy mégse üresen ácsorogjon a madárka. Jó, nyilván próbálnak megfelelő desztinációkat találni...

Meg kell nézni a legutóbbi bázisokat. Kassáról heti 14!!! járat fog üzemelni bázis létére (ebből 10 csak Lutonra), Lublint Luton és Oslo hajtja összesen heti 11 járattal, de a maradékkal együtt sem innen repüli a gép az összes útvonalát.

Debrecenből a lutoni járat 90-95%-on megy a nyári "sosem akciózzuk le" típusú árak mellett is naponta, heti tízzel sem lesz gond. Eindhoven szintén jól muzsikál, be lehetett tenni a harmadik járatot, Bergamo jobb alternatívája lesz malpensának. Továbbá nagy előnye a reptérnek Románia, vele Nagyvárad közelsége, ráadásul a román wizz bázisok egyébként is előszeretettel repülik az Eindhoven-Dortmund-Charleroi háromszög több tagját és Bergamot is.

Az előzetes menetrend szerint heti 20-21 járatot (az eindhoveni gondolom jövő áprilistól várható heti +1 járattal véglegesen) fog repülni a debreceni gép, ami tulajdonképpen az összes heti levegőben töltött idejét lefoglalja.

Annak is nagy szerepe lehet (ahogy az előző, új wizz brand bemutatóval kapcsolatos cikkben is elhangzott), hogy picit sok lesz az idén átvett gép, már nem tudják hova pakolgatni. Itt pedig a lutoni és eindhoveni járatok kereslete elérte azt a szintet, amikor megvan a hajlandóság egy bázis megnyitására. Erre rásegített a sok új gépátvétel, és egy kis @Lehoz Tamas által említett jutalomfalat.

Nézzük azonban optimistán a dolgot: LTN és EIN tuti eltartja a bázisgépet. A többi útvonalat meg ismerjük a wizzt, szívbaj nélkül lecseréli vagy megszünteti ha kell, ugyanakkor ezt már a bázis bezárása nélkül is megteheti, jobb esetben átkonvertál egy-kettőt lutonra, ha van rá igény. Bár 2012-ben sem gondoltuk, hogy a heti három London maga életképes lesz.

Maradjunk annyiban, hogy minden összejött a debreceni bázis megnyitásához, legyen hozzá bármekkora hátszél vagy éppen csillagállás, nem alaptalan döntés, én személy szerint pedig kifejezetten bízok a jövőbeli sikerekben és fejlődésben.

Darth Revan 2015.05.25. 22:51:32

A csaladnak foglaltam wizzairen jegyet es a borondre azt irja, hogy max 32 kg lehet. Valoban nincs extra dij, ha tullepik a 20kg?

kepfeltoltes.hu/150525/Capture_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

csadeev 2015.05.26. 05:31:57

@Darth Revan: Wizzairnél már a kezdetek óta 32 kg a feladott poggyász súlyának felső határa. Ha vettél egy poggyászt az azt jelenti, hogy 32 kg-ig bármennyit belerakhatsz, nem büntetnek 20 kg fölött. Viszont a 32-öt elég szigorúan veszik, mivel az EU-ban, ha jól tudom, ennél többet nem is engedélyeznek (ne legyen minden rakodó melósnak sérve fél év után). A kis kézipoggyász előírásra nagyon viggyázatok, mert fedélzeti böröndöt aligha vihettek magatokkal, csak kis táskát, a nagy poggyászon kívűl persze.

@Lehoz Tamas: Valószínűleg a kormány komoly pénzeket nyom a kutyacsontot dobáló Wizz-nek, annak érdekében, hogy presztízsjáratokat nyisson, és legitimálja az idióta kül-, és belpolitikai intézkedéseket. Amint láthattuk az azeri járat esetén is, Wizz a kötelezőt teljesítette, a kormány megsimogatta szépen a hátát, aztán elegánsan bezárták a veszteséges járatot. Ez piaci döntés, ebben az országban igy működik a "szabad" piac. Ha veszteségesek lesznek az új debreceni járatok fél év után is, azokat is bezárják majd.

mindegyhol 2015.05.26. 20:30:37

Menjen a halál BVA-ra. Transavia & ORY a nyerő. És ige, ORY-ról 1,7 EUR-ért be lehet villamosozni a városba. Az első metrómegállóig.

sportoutlet.hu · http://www.sportoutlet.hu 2015.05.27. 12:03:29

Sziasztok! Nem pontosan ide passzol, de remélem tudtok segíteni. Nejem 40 éves lesz augusztusban, és szeretném kiragadni a hétköznapokból egy kicsit. 2 éjszakát töltenénk valahol, de ha van 3 éjszakás valami tuti szintén okés lenne, max. 150-200 rugóig gondoltam kettőnknek mindennel együtt. Spanyolországban, Törökországban, Cipruson, Párizsban, Prágában még nem volt, ezekre gondolnék elsősorban, de ha van egy jó ajánlat, szinte tökmindegy. Mivel augusztus és szeret pacsálni, lehet nem lenne rossz ha van valami medence vagy tenger, de nem kötelező (az első 3 országban valószínű lesz). Imádja Görögországot is.

Van valami ötletetek? Előre is köszi: Péter

Té2 2015.05.27. 16:21:08

Azt tudtam, hogy Lengyelország nagyobb falat nálunk, de ez a 7,7% kicsit fájt :)
Azt hittem, ennél többet hozunk a konyhára

www.portfolio.hu/short/hol_szakit_a_legnagyobbat_a_wizz_air.4.214672.html

Té2 2015.05.27. 16:28:26

@sportoutlet.hu: Ciprust szerintem felejtsd el, augusztusban aranyáron mérik, Párizst szintúgy, Spanyolországba is 100 felett lenne a repjegy kettőtöknek (főleg a nyaralóhelyekre). Thesszalonikibe vannak augusztus végére két személynek oda-vissza 50 ezerért repjegyek a Wizznél, de ebben nincs poggyász.

Prágába mindenképpen vonattal menjetek, a repülő nevetséges áron van (itt nem a nevetségesen olcsóra gondolok). De Prága biztosan kijönne a fenti összegből, költőpénzzel, mindennel.

Ez most csak egy slendrián kis vázlat volt, mások biztos tudnak szakszerűbben is tanácsot adni.

Jagermeister00 2015.05.27. 17:37:15

@Té2: Mivel wizz budapesti útvonalainak is több mint a fele munkásjárat, ahogy az egész hálózaton, és a munkásjáratokkal a kint dolgozó magyarok utaznak, akik nem Magyarországon veszik meg a jegyüket, hanem mindig kint, az nem a magyar mérleget fogja nyomni. Ezért ilyen kis hoki % szerepel a magyar részen.
Jajj a wizznek, ha Cameronék szigorítják a mnukavállalást UK-ban. Még a végén belerokkan a wizz, hisz a munkások tartják el.

Szicília 2015.05.27. 18:43:16

@sportoutlet.hu: 2-3 éjszakára nincs értelme több órás repülést meg az azzal járó macerát bevállalni, ha pihenés címén mentek. Ha tényleg a kaland meg a más legyen mint a többi nap, akkor igen.

Thesszaloniki talán valóban OK. Ciprus biztosan nem jön ki ennyiből.
Prága éjszakai vonattal vagy Eurolines busszal vállalható még a listából.

Esetleg Bruges? itt már volt róla szó a blogon többször.

dex.ion 2015.05.27. 19:42:56

@sportoutlet.hu: sztem a nagy napon állíts be egy huszonéves szőkével, lesz nagy meglepetés!

Jagermeister00 2015.05.28. 10:20:06

@Le Orme 2: szerinted... ;)

Mondom, lehet ezt szépíteni, de wizz járatainak 75%-a TISZTÁN melósjárat, és semmi más.

AirFrance KLM 2015.05.28. 12:43:49

@Jagermeister00: Igaz. A fapadost a melosok tartjak el, a legacyt az uzleti utazok. Ez igy van, amiota vilag a vilag.

Le Orme 2 2015.05.29. 00:11:43

@Jagermeister00: @AirFrance KLM: Nekem erről több információm van, tévedtek, de mindegy. Ténykérdéseken nem vitatkozom. Hozzájárulnak a melósok a magas járatkihasználtsághoz, de nem ők a döntők.

sportoutlet.hu · http://www.sportoutlet.hu 2015.06.02. 13:32:19

@Té2:
Köszi a válaszokat! Nem tudtok kuponos helyeket ahol szállást tudok foglalni? Nem nagyon van gyakorlatom ilyesmiben.

Köszi:
Péter

Írországi Utazók · http://www.reserva.blog.hu 2015.06.02. 14:54:20

@AirFrance KLM: Hát nem tudom, szerintem nem így van. A Ryanair régen létezett már a 'melós' utasok előtt. (gondolom a kelet-közép európai utazókra gondolsz)
Egyszerűen csak lehetővé tették mindenkinek a repülős utazást.

Szerintem ha betiltanák, hogy a melósok utazzanak, akkor is megmaradna a forgalmuk 80%. A Wizz más kérdés, de szerintem náluk is maradna vagy 70% ha kitiltanák a melósokat a gépekről.

Vagy az USA ott mi van? kelet európaik utazgatnak?

Írországi Utazók · http://www.reserva.blog.hu 2015.06.02. 14:57:47

@sportoutlet.hu: Kuponos oldal? inkább booking.com vagy hasonló oldalon foglalj.

Jagermeister00 2015.06.02. 18:04:20

@Írországi Utazók: Wizznél 70% maradna meg melósok nélkül? ugye ezt nem gondoltad komolyan.... Inkább 30% maradna meg.
Szerinted az összes Román járat, + a lengyel járatok amik Norvégiába járnak a turisták tartják el? ugyan már. De errlő a lengyel-norvég viszonylatról @AirFrance KLM jobban tud írni, és szerintem ő is engem igazol majd, hogy a lengyel-norvég wizz járatok 90%-a melós megy... Nem hiába van már minden faluba járatuk. Budapestről London is, 80%-ban melós járat, a kint dolgozók tartják el...

Ryanair az max keleti járataival melós, de az egész hálózatot nézve alig van keleti járata, szóval náluk melósok nélkül 90%-on maradna az utasszám, őket már a nyugati népek tartják el, akik mennek nyaralni, pihenni.

De wizz deklaráltan kelet-nyugat munkás légibusz, kár ezt szépíteni... Van 1-2 nem melós járata, a nyaralók, meg a szabadidős járatok ( lis,agp,dwc), de a melós a lényeg nekik...

AirFrance KLM 2015.06.03. 08:00:06

@Irorszagi Utazok, @Jagermeister00:

A norveg-lengyel/lett viszonylatok 90%-ban melosjaratok. 100+ szegmensem van, plusz latom a tobbi gephez varakozokat is Gdanskban. Ez teny. Az is, hogy valoban van 10% norveg, aki bulizni meg occsert berugni megy a hetvegere, meg vadaszni, meg bevasarolni, de ez a torpe kisebbseg. A "melosok" nelkul ezek a viszonylatok (es tenyleg mar minden "faluba" van jarat, meg Haugesundba, meg Moldeba is; ezek 20ezres kisvarosok!) azonnal meghalnak. Ryant nem ismerem, nem tudok rola mondani semmit. Egyszer mentem veluk Carcassone-ba.
USA egy kicsit masik tortenet, ott muszaj repulni, kulonben sohasem ersz oda. Norvegia detto. Pl Bergen-Tromsø repulovel masfel ora, kocsival 3-4 nap, ha szerencsed van. Nem osszehasonlithato Irorszaggal, ami kicsi es teglalap alaku...

AirFrance KLM 2015.06.03. 09:10:59

@Le Orme 2: Azert azt elarulhatnad, hogy ha vannak ilyen kimutatasok (mert gondolom a tenyek szamokon alapulnak) azok hogyan keszulnek? Megkerdezik az utasokat, hogy "melosnak tetszik-e lenni?", vagy maskeppen?
En nem "papirbol" tajekozodom, hanem latom. Meg tapasztalom.

Írországi Utazók · http://www.reserva.blog.hu 2015.06.03. 23:23:53

@AirFrance KLM: A felvetésed az volt, hogy a fapados cégeket a melósok tartják el. Ami viszont nem lehet igaz szerintem. Bizonyos viszonylatokban, igen, de nem cég szinten.

A Wizz-nél esetleg rezeghet a léc, de másnál nem

Jagermeister00 2015.06.04. 09:43:51

@Írországi Utazók: wizznél nem csak rezegne, hanem le is esne. Nem tudom, miért nem lehet megérteni, hogy leszámítva az 1-2 szabadídős/nyaralójáratot KIZÁRÓLAG munkásjáratai vannak a wizznek CSOPORTSZINTEN. A román,lengyel,cseh,szlovák járatok MUNKÁSJÁRATOK. A cég is próbálja mindig szépíteni ezt, de felesleges.

Brendel Mátyás · http://ateistaklub.blog.hu/ 2015.06.08. 06:59:46

@Repülős Rozi: te hülyeségből és tahóságból is jeles vagy.

Repülős Rozi 2015.06.08. 09:33:04

@Brendel Mátyás: de meg mostantól máshol trollkodhatsz nagyokos

Stock Holmi 2015.12.14. 12:28:33

Január-április közötti időszakban halomban állnak a 2500 Ft-os jegyek Debrecenből Milánóba, Malmöbe, Brüsszelbe és Párizsba is. Pont a hétvégén vettem 5000 Ft-ért egy retúrt Párizs-külsőre, ennyiért még Pestig sem jutok el Debrecenből.
Szerintem megérne egy cikket, szerintem sokan nem is tudnak róla; a legtöbb esetben csak a ferihegyi akciókról van szó a blogon, pedig már Debrecenből is sokfelé el lehet jutni fillérekből :)
süti beállítások módosítása