FAPADOS TIPPEK, TRÜKKÖK, ÉLMÉNYEK

emailicon.png Vélemények, tapasztalatok,
sztorik ide jöhetnek: 
fapadosinfoblog@gmail.com

Facebook

Utolsó kommentek

Címkék

10 éves (1) A321 (2) A321neo (1) Aegean (1) Airbnb (2) Air Asia (1) Air France (4) ajándék (2) akció (18) alapok (1) alapszabályok (1) Alhambra (1) always getting better (1) Amalfi-part (3) amman (2) Andalúzia (1) apartman (1) app (2) Arad (1) árazás (1) árcsökkenés (1) áremelés (2) árkörkép (3) ármustra (4) Athén (5) átirányítás (1) átszállás (3) autóbérlés (6) Azori-szigetek (5) bádogsátor (2) bádogterminál (3) Baku (1) balatoni menetrend (2) baleset (1) balhé (1) balkáni útvonalak (2) bankkártyacsalás (1) Barcelona (2) Bázel (1) bázis bezárása (1) Bécs (1) becsekkolás (1) bénázás (1) Bergamo (1) Bergen (2) Berlin (1) Birmingham (1) bíróság (1) biztonság (1) biztonsági ellenőrzés (3) blama (1) blöff (1) Blue Lagoon (1) Bordeaux (2) Bosznia-Hercegovina (1) Bruges (2) Brusseles Airlines (1) Budapest-Belgrád (1) Budapest Airport (8) Budport (4) buliturista (1) bunkóság (4) büntetés (1) buszjegy akció (1) busztranszfer (1) Chania (1) Cinque Terre (1) Ciprus (6) Cork (2) Costa Brava (1) couchsurfing (1) csekkin (1) csőd (1) csomagdíjak (1) csomagszabályok (29) Dánia (1) DCC (1) Debrecen (6) devizaátvátós trükk (1) díjemelés (2) Discount Club (1) drón (1) easyBus (1) easyJet (16) Egyiptom (2) egynapos repülés (2) egyszer megéri (1) Eilat (4) Eindhoven (1) elhagyott poggyász (2) emelt díjas ügyfélszolgálat (1) Eszék (1) Eurostar (1) évforduló (1) fapadosok árazása (2) fapados buszok (1) fapados kódex (1) Fat Track (1) felvásárlás (1) Ferihegy (8) Ferihegyi busz (2) Fez (1) fillérekért (6) Finnország (2) fjord (1) Flibco (1) Flixbus (2) Flybe (2) FlyNiki (1) Foci EB 2016 (5) Folegandrosz (1) fontos tudnivalók (1) főszezon (1) Francia Riviéra (3) Fuerteventura (5) Funchal (1) futás (1) futópálya-felújítás (1) Gatwick (1) géplekésés (2) géprohamozás (1) Germanwings (1) Gibraltár (1) görög csőd (1) Görög szigetek (3) Granada (2) Gran Canaria (2) gyerektelen utazás (1) Győr (1) gyorsjelentés (1) hányinger (1) hasznos infók (1) hatalomváltás (1) helyleosztás (3) Hertz (1) hitelkártya költség (1) Hollandia (1) Holt-tenger (1) horror (3) hosszú hétvége (1) hotel (1) Huelva (1) információ (1) ingyen wifi (1) Írország (1) Isztambul (3) Izland (9) Izrael (5) járatindítás (1) járatmódosítás (2) járat megszűnés (1) jegyárak (1) jegymustra (1) Jeruzsálem (1) jófejség (1) Jökulsarlon (1) Joon (1) Jordánia (1) jótanácsok (1) kamu (1) kamuakció (1) Kanári-szigetek (6) Kannonkoski (1) kártérítés (6) Kassa (1) katasztrófa (5) Kavala (1) Kazahsztán (1) kedvenc városaink (5) kényelmetlenség (9) kert (1) kés (1) késés (6) kézipoggyász (5) Koppenhága (1) kósz (1) Kotor (1) Kréta (1) Kükládok (1) kutya (1) kvíz (1) Lamezia (2) Lanzarote (4) Lappföld (1) last minute (2) Laudamotiob (1) laudamotion (1) La Palma (2) légikatasztrófa (3) legjobb helyek (1) legjobb reptér (1) Legoland (1) lehúzás (15) lényeg (1) Lipari-szigetek (2) Lisszabon (4) London (6) Lufthansa (3) Lugano (1) Luton (3) luxus (1) lúzerség (1) Lyon (1) Maastricht (3) Madeira (3) magyar (1) Malaga (1) Malév (2) Malév GH (2) Mallorca (1) Malpensa (1) Málta (2) Marákes (2) Marokkó (2) Marrákes (2) Mastercard lounge (2) MÁV (2) megszűnő útvonal (2) megújulás (1) mellékhelyiség (1) Mélosz (3) menekültek (1) mentőár (1) Michael OLeary (2) mikonosz (1) Mikulás (1) MiniBUD (4) Miskolc (1) mocsokságok (1) mökki (1) Monaco (1) Monarch (1) Montenegro (1) munkakörülmények (1) Nagyvárad (1) National express (1) Nizza (3) nők (1) Norvégia (3) Norwegian (2) nyaralás (2) nyaralójáratok (2) nyári akció (1) nyári menetrend (1) óceán (1) Olaszország (1) olcsó jegyek (16) olcsó szállás (1) Onnibus (1) összehasonlítás (4) őszi szünet (1) otthagyott csomag (1) óvintézkedés (1) Páfosz (1) Pafosz (4) panasz (1) parasztvakítás (1) Párizs (3) parkolás (2) Pécs (1) Pegasus Airlines (1) petíció (1) pilótahiány (1) Pisa (1) Pizzo (1) poggyász (3) Polskibus (1) Popstrand (1) Porto (3) Portugália (3) Positano (1) Premier Hub (1) Premier Inn (1) prémium szolgáltatások (2) Privilege Pass (2) profit (2) profit warning (2) repjegy (1) reptér (2) reptéri alvás (1) repülőtér (3) részeg (1) Reykjavík (1) romantika (1) Ronda (1) Rovaniemi (1) Ryanair (71) Saint Tropez (1) Santander (1) Sanyolország (1) Sao Miguel (1) Schönefeld (1) Scilla (1) Sevilla (2) Skócia (2) Skót Felföld (2) sorbaállás (1) Southend (2) Spirit (2) spórolás (1) Stansted (1) Stavanger (1) strand (1) Stromboli (1) Svájc (1) szabályváltozás (1) szakszervezet (2) szállás tippek (2) Szaloniki (1) Szantorini (1) Szarajevó (1) Szardínia (2) szavazás (1) szeku (1) Szentpétervár (1) szétültetés (5) Szifnosz (2) sziget (2) szinte ingyen (1) Szófia (1) szolgáltatások (4) sztrájk (6) sztyuvi (1) szülinap (1) Tampere (2) Tel-Aviv (2) téli menetrend (1) Tenerife (3) Terceira (1) térkép (1) terrorveszély (3) teszt (2) tévhitek (1) tömeg (1) törlés (14) Transavia (1) Transmediterranea (1) transzatlati járatok (1) Travelodge (1) trükközés (2) túlértékelt (1) túra (1) türelmi idő (1) tuti tippek (1) ufb (3) ügyfélszolgálat (1) új festés (1) új járat (8) új menetrend (8) új útvonal (7) Ukrajna (1) ülőhelyleosztás (3) ultrák (1) utasjog (2) utasszívatás (6) utastájékoztatás (2) utazási iroda (2) útdíj (2) üzleti utasok (1) Valentin-nap (1) változás (1) Váradi József (4) vasút (1) vécéhasználat (1) Velence (3) Velencei-tó (1) Velence Korzó (1) vis maior (1) Vueling (2) vulkán (2) wifi (1) Wizz Air (93) Wizz kártya (1) Yumurdzsak (1) Címkefelhő

Véget vet az utasfuttató géprohamozásnak a Wizz Air

2015.02.27. 05:51 Repülős Rozi

Noha eddig konzekvensen azt kommunikálta a Wizz Air, hogy nincs jobb a szabad ültetésnél, mivel a hülye utas akkor száll be a leggyorsabban a gépbe, ha rohannia kell a jó helyért, a cég végül beáll a sorba és bevezeti a kulturáltabb megoldásnak tartott előzetes helyleosztást. Az gondolják, ettől még a bevételük is nőni fog, hiszen becsekkoláskor a gép dob egy helyet az utasnak, aztán ha nem tetszik, lehet venni pénzért jobbat. De a változás után semmi értelme nem lesz elsőbbségi beszállást venni, ami komoly kiesés lehet a cégnek.

A Wizz Air tőzsdei bevezetésének egyik nagy előnye, hogy ilyen információk napvilágra kerülhetnek, ezt például a kibocsátási tájékoztatóban eldugva találtuk. Abban a fejezetben, ahol arról győzködik a befektetőket, hogy milyen módszerekkel növelik majd a jegyáron belüli kiegészítő bevételeket, azt írják, hogy már döntöttek a szabad ültetés elhagyásáról, s az új rendszert 2016 második negyedévéig fogják bevezetni a teljes hálózaton. Jelen pillanatban a Wizz az utolsó európai fapados légitársaság, amely kitartott a géprohamozós megoldás mellett, mindenki másnál tudja az utas, hogy melyik lesz a gépen a helye.

A Wizz arra számít, hogy ami bevétel így kiesik az ülésválasztáshoz kapcsolódó díjakból, azt bőven kompenzálja majd az, hogy akinek nem tetszik amit dobott a gép, pénzért átiratkozhat másik ülésre. Profi cég, tudják, mit mondanak, de ez nekünk egy kicsit sántít. A váltással baromira semmi értelme nem lesz majd például elsőbbségi beszállítást venni, miközben a Ryanairnél továbbra is van ráció benne, mert utóbbinál ha nem az elején megy fel valaki a gépre, akkor elvehetik a kézicsomagját és betehetik a gép gyomrába. Meg egyébként is dög lassú ott a beszállás, van kényelmi előny abból, ha valaki első. A Wizznél viszont a fizetős nagy kézipoggyász miatt gyors a beszállás, minden csomagnak van hely a fedélzeten, semmi értelme nem lesz elsőbbségit venni.

Ugyanígy, van a Privilege Pass szolgáltatás, mely 99 euróért egy évre tartalmazza az elsőbbségi beszállást és a nagy kézipoggyászt, ezt se lesz értelme megvenni, újra kell gondolniuk ezeket a szolgáltatásokat. A jelenlegi nagy lábterű hely választása működik majd a teljes helyválasztós rendszerben is, kérdés, hányan fizetnek majd azért, hogy más helyen üljenek, mint amit a rendszer kisorsolt. A Wizz sikerében komoly szerepe van annak, hogy kimagasló arányban tudnak eladni kiegészítő szolgáltatásokat - már a jegyár harmadára rúgnak a kiegészítő bevételek - ezért ez komoly kérdés lesz nekik.

Egyébként azt írják, hogy az utasélményt akarják növelni a helyleosztással és új utasokat csábítanak majd. Ez egyrészt elismerése annak, hogy a többi fapados jó irányba lépett ezzel korábban, másrészt igazuk lehet, utasszemszögből nézve valóban színvonalbeli ugrásról van szó, mert a Wizznél az eddig is gyors beszállás mellé társul majd az előre adott hely, senkinek sem kell rohannia a géphez. Nincs az a para se, mint a többinél, hogy a hely biztos, de az iszonyat mennyiségű fedélzetre hordott csomag miatt hosszú ácsorgás után lehet csak elfoglalni.

Összegezve: mi ugyan nem vagyunk ellenzői a szabad ültetésnek (buszos beszállításnál például ügyes helyezkedéssel könnyű az elsők között felszállni a gépre és jó helyet foglalni magunknak), de egy átlagos utas szempontjából nézve jó hír az előzetes ülőhelyleosztás bevezetése. Szerezhetnek is új utasokat ezzel, de hogy a bevételek ettől még nőjenek is, azzal kapcsolatban erős kételyeink vannak. Az biztos, hogy jókora költség az átállás. De ez már legyen a Wizz vezetőinek és részvényeseinek problémája. 

22 komment

Címkék: Wizz Air ülőhelyleosztás géprohamozás

A bejegyzés trackback címe:

https://fapadosinfo.blog.hu/api/trackback/id/tr697223935

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

BizAir 2015.02.27. 09:46:54

Rögtön az eleje... "De a változás után semmi értelme nem lesz elsőbbségi beszállást venni, ami komoly kiesés lehet a cégnek."

Dehogynem. A magyarok ugyanúgy ott fognak szobrozni a kapunál. És ugyanúgy fognak rohamozni. És nem fogják megtalálni a helyüket. Plusz biztos majd itt is bevezetik az "elvesszük a poggyászod lehet, ha nem vagy elég gyors" című sztorit.

BizAir 2015.02.27. 09:48:14

@BizAir: Persze rögtön el is felejtettem a wizz rákfenéjét, a normális kézipoggyász fizetős mivoltát...

jet set 2015.02.27. 09:52:17

Ha a sorsolás után is lehet helyet venni, akkor egyszerű a képlet: szar helyeket sorsol ki a gép alapból, családot szétülteti a gép különböző helyeire, majd ha nem tetszik, jó pénzért lehet módosítani. A többinél, ha dobott a gép egy helyet, akkor már nem lehet módosítani.

jet set 2015.02.27. 09:54:50

@jet set: Meg ugye amit a ryan esetében különösen utálok, hogy csak 1 héttel indulás előtt dobja az ingyenes helyeket. Így nyaralás esetén lehet kuncsorogni a szálláson a beszállókártya nyomtatásért vagy fizetni a helyért és akkor lehet 1 hétnél korábban is csekkolni. A wizz is leviheti az online checkin idejét, máris többen lesznek, akik kényelemből inkább fizetnek az ülésért, ha ezáltal korán becsekkolhatnak.

mindegyhol 2015.02.27. 10:38:25

Schengeni oldalon nincs is buszos beszállítás már

mindegyhol 2015.02.27. 10:47:51

Engem a Transavia beszállítása lepett meg Orly-n. Ülőhelyek szerint 1-15 sor egyik kapu (utashíd), 16-32 sorba szóló kártya esetén másik kapu (hátsó lépcső). Bár ha jól emlékszem itt Pesten is már terelik az embereket egyik vagy másik lépcsőhöz.

Lefty Rosenthal 2015.02.27. 14:01:13

A legbudosparasztabb dolog a helyfoglalas nelkuli jegyosztas. Ezert szoktam le a wizzair-rol, 2012-2013-ban meg vettem frequent flyer (v mi a fene a neve) pass-t egy evre, 2014 eleje ota a kozelukben sem jartam. Nincs szuksegem arra h valami spar szatryros konyhasneni lekonyokoljon a lepcsorol mer "kulonben nem fog tudni ablak melle ulni". A masik a budapesti acelketrec, amivel a busz aran sporolnak.

odamondó 2015.02.27. 17:34:00

Remélem minél előbb jön a helyes dolog. Mint gyakori wizzair utas örülnék ha nem kéne rohanni. Meg van a hely aztán felszállok utolsónak kényelmesen, megreggelizek stb... Annyi a baj, hogy 2016 Q2 nagoyn messze van.

szcsongor 2015.02.27. 18:07:07

@mindegyhol: ugyanezt csinálja a Norwegian is (Göteborg és Stockholm, ahol így tapasztaltam, nem tudom máshol hogy megy)

Szárnyati Géza Malacra 2015.02.28. 02:16:31

Önmagában csak üdvözlendő (lenne!) a helyjegy, mert gyűlöltem, ahogy a sok primitív másfél órával a gép érkezése előtt már sorban állt, és ha történetesen a családommal együtt akartam utazni, akkor kénytelenek voltunk mi is beállni a sorba, máskülönben csak a maradványülések jutottak szétszóródva. (És akkor jön az „ó, anyánál maradt a pénztárca/olvasnivaló/gyerek, de nem tudok érte menni, mert a büfékocsi blokkolja a közlekedést”.)
Szóval a családok/együttutazók szívtak eddig, ha nem akartak részt venni a primkó sorbanállásban.

Cserébe most ismét a családok/együttutazók fognak szívni, mert nyilván úgy lesz kitalálva, hogy a Wizzair megzsarol: ha együtt akarsz utazni, vásárold össze magatoknak a helyeket. Még azt is el tudom képzelni, hogy úgy programozzák le a „sorsoló” algoritmust, hogy „véletlenül” mindig tele van már a párod sora is, meg a saját sorod is, ezért mindkettőt át kell rakni, ha két egymás melletti helyet akarsz magatoknak... (Végtére is valamivel pótolni kell a priority boarding miatt kieső bevételt...)

Karoly Czovek 2015.02.28. 07:36:17

@Szárnyati Géza Malacra: Az easy ha veszek pl 5 jegyet, akkor megprobalja egymas melle, madj egymas kozelebe elrakni... ha ez nem tetszik,vagy me, sikerul - akkor vehetek oda jegyet, ahova en akarok...

BizAir 2015.02.28. 08:39:46

@jet set: Ide a bökőt, hogy így lesz. Ez egy olyan aljadék, gerinctelen társaság tulajdonképpen, hogy minden megmozdulásukkal csak ezt képesek kommunikálni. A marketing ugye dolgozik rendesen, most is majd eladják, hogy ez FORRADALMI ÚJÍTÁS még sehol senki ilyet sose, és simán benne lesz ez a sorsolási algoritmus genyázás. Ez fix, ők ebből élnek, ők az emberi butaságot használják ki. Kiosztott üléssel SE fogok ezekkel menni már soha többet, és mindenkit erre ösztökélek, hogy más se tegye!

Basilisk Captain 2015.02.28. 09:53:02

aha, és mi lesz ha ez a hányadék cég átveszi idén az A321 gépeket? Jövőre meglesz a kiosztott ülőhely, és folytatják a mostanában is mindennapos ferry flight rendszert, hogy ad-hoc repülgednek üresen a városok között? Hopp jaj gyorsan kell gép, de csak A321 van, nembaj hozzátok, majd aki drágán megvette a nem szárnyál lévő vészkijárati helyet, az beszopja, mi leszarjuk az utast azután miután fizetett!.
és húúúha 1,5 év múlva lesz bevezetve, ez aztán a "sebesség", bár amilyen szar az IT részlegük nem is csodálkozom ezen....

wektor77 2015.02.28. 10:23:14

@Basilisk Captain: "bár amilyen szar az IT részlegük nem is csodálkozom ezen...."

Nah ,hat azzal meg mi a bajod kicsi tudos? :)

ideasz 2015.02.28. 12:10:29

Akkor mi lesz, ha utazom a 3 és a 6 éves gyerekeimmel, nem hagyom magam zsarolni, nem veszek egymás mellé jegyeket. Szétszórnak a picsába, oda is ültetnének fenn, de nyilván az nem fog menni az üvöltés és a szívszaggató jelenetek miatt (nyilván teoretikus az egész)

Hogy oldanák meg a luvnyák a dolgot?

Repülős Rozi 2015.02.28. 18:37:59

@ideasz: @Basilisk Captain: @BizAir: vicces, hogy ennyien kinézik a wizzből, hogy direkt külön ülteti majd az együtt foglalókat, családokat. Szerintem meg tök egyértelmű, hogy a többiekhez hasonlóan egymás mellé fogja, kár a paráztatásért. Nem teheti meg, hogy ezzel szívassa az utast, többet veszítene, mint amit az egész helyleosztással nyerne. Elég profi cég, meglep, hogy ennyire dilettánsnak nézitek őket.

BizAir 2015.02.28. 18:41:43

@Repülős Rozi: Jaj hagyjuk már... mintha még nem repültél volna velük, és nem futottál volna velük problémába :) A legdilettánsabb, leghányadékabb cég ez Európában. És azért nem a Világon, mert arra ott a Spirit. Ja, hogy ugyanaz atulaj most még? Hmm...

Repülős Rozi 2015.02.28. 19:54:23

@BizAir: jaja annyira dilettáns és hányadék, hogy több mint 2 milliárd eurót ér. értem.

BizAir 2015.02.28. 20:06:43

@Repülős Rozi: Ja, hogy erről szól a világ, hogy minden a pénz. Értem.

Az OTPnem is sok a pénze, pedig egy elég aljadék cég. De van pénzük, tehát értenek ahhoz amit csinálnak, értem.
Telekom dettó. De van pénzük, tehát jók. Értem.

Az OTP a nyugdíjasokat húzza le, mert bejedizi őket, a wizzed meg a melósokat. Ennyi a sztori. Az meg, hogy mennyit ér - nézzük csak meg szépen az év végi számait, aztán az után okoskodjunk. Az, hogy felbecsülte egy őiac az árát X-re nem jelent marhára semmit. Hétfőn meg van az esély arra, hogy lezuhan 10 centre az árfolyam, mert miért is ne. Vagy felmegy 50re. Szóval értesz a tőzsdéhez, értem.

cradbox 2015.03.01. 00:37:49

@Repülős Rozi: hmm, tehát attól jó egy cég, ha sok a pénze. érdekes.

Egyébként valóban sokan hagyták ott a Wizz-t, főleg a nagyon kívánt üzleti utasok közül a minősíthetetlen beszállítási körülmények miatt. Egyébként hiába a jó helyezkedés, velünk elsőbbségi beszállással megtörtént, hogy anyuka a kis karonülőjével belépett a repülőgépbe, ott úgy ahogy volt megállt, és - nem viccelek, lemértük - 6 percen keresztül olyan jellegű kérdéseket tett fel, hogy pl. mikor érünk majd Budapestre. Természetesen hátulról közben feltöltötték az egész gépet.

Sajnos az olcsó jegyárakkal a közönség és a színvonal is nagyon felhígult, és erre bizony a business utasok nem kíváncsiak. Én ha 25.000 forint alatt volt az árkülönbség, biztos, hogy valami mással mentem.

Vörös Rocktóber 2015.03.01. 18:16:09

@Repülős Rozi: hagyd már, ő a repülésben mindenhez jobban ért. De leginkább a wizz elleni netes keresztes háborúhoz; az index fórum, meg már ez a blog is azzal van tele, az airportal meg csak azért nem, mert onnan gyorsan kikúrták. Azóta persze azokat is utálja.

David Vetala 2015.03.06. 16:17:05

Mar ideje volt... Eleg gyakran repulunk fapadossal, es emiatt az idegbeteg egymas taposasa miatt a "barmelyikkel csak a wizzel ne" elvet szoktuk kovetni repjegy nezesnel.