FAPADOS TIPPEK, TRÜKKÖK, ÉLMÉNYEK

emailicon.png Vélemények, tapasztalatok,
sztorik ide jöhetnek: 
fapadosinfoblog@gmail.com

Facebook

Utolsó kommentek

Címkék

10 éves (1) A321 (2) A321neo (1) Aegean (1) Airbnb (2) Air Asia (1) Air France (4) ajándék (2) akció (18) alapok (1) alapszabályok (1) Alhambra (1) always getting better (1) Amalfi-part (3) amman (2) Andalúzia (1) apartman (1) app (2) Arad (1) árazás (1) árcsökkenés (1) áremelés (2) árkörkép (3) ármustra (4) Athén (5) átirányítás (1) átszállás (3) autóbérlés (6) Azori-szigetek (5) bádogsátor (2) bádogterminál (3) Baku (1) balatoni menetrend (2) baleset (1) balhé (1) balkáni útvonalak (2) bankkártyacsalás (1) Barcelona (2) Bázel (1) bázis bezárása (1) Bécs (1) becsekkolás (1) bénázás (1) Bergamo (1) Bergen (2) Berlin (1) Birmingham (1) bíróság (1) biztonság (1) biztonsági ellenőrzés (3) blama (1) blöff (1) Blue Lagoon (1) Bordeaux (2) Bosznia-Hercegovina (1) Bruges (2) Brusseles Airlines (1) Budapest-Belgrád (1) Budapest Airport (8) Budport (4) buliturista (1) bunkóság (4) büntetés (1) buszjegy akció (1) busztranszfer (1) Chania (1) Cinque Terre (1) Ciprus (6) Cork (2) Costa Brava (1) couchsurfing (1) csekkin (1) csőd (1) csomagdíjak (1) csomagszabályok (29) Dánia (1) DCC (1) Debrecen (6) devizaátvátós trükk (1) díjemelés (2) Discount Club (1) drón (1) easyBus (1) easyJet (16) Egyiptom (2) egynapos repülés (2) egyszer megéri (1) Eilat (4) Eindhoven (1) elhagyott poggyász (2) emelt díjas ügyfélszolgálat (1) Eszék (1) Eurostar (1) évforduló (1) fapadosok árazása (2) fapados buszok (1) fapados kódex (1) Fat Track (1) felvásárlás (1) Ferihegy (8) Ferihegyi busz (2) Fez (1) fillérekért (6) Finnország (2) fjord (1) Flibco (1) Flixbus (2) Flybe (2) FlyNiki (1) Foci EB 2016 (5) Folegandrosz (1) fontos tudnivalók (1) főszezon (1) Francia Riviéra (3) Fuerteventura (5) Funchal (1) futás (1) futópálya-felújítás (1) Gatwick (1) géplekésés (2) géprohamozás (1) Germanwings (1) Gibraltár (1) görög csőd (1) Görög szigetek (3) Granada (2) Gran Canaria (2) gyerektelen utazás (1) Győr (1) gyorsjelentés (1) hányinger (1) hasznos infók (1) hatalomváltás (1) helyleosztás (3) Hertz (1) hitelkártya költség (1) Hollandia (1) Holt-tenger (1) horror (3) hosszú hétvége (1) hotel (1) Huelva (1) információ (1) ingyen wifi (1) Írország (1) Isztambul (3) Izland (9) Izrael (5) járatindítás (1) járatmódosítás (2) járat megszűnés (1) jegyárak (1) jegymustra (1) Jeruzsálem (1) jófejség (1) Jökulsarlon (1) Joon (1) Jordánia (1) jótanácsok (1) kamu (1) kamuakció (1) Kanári-szigetek (6) Kannonkoski (1) kártérítés (6) Kassa (1) katasztrófa (5) Kavala (1) Kazahsztán (1) kedvenc városaink (5) kényelmetlenség (9) kert (1) kés (1) késés (6) kézipoggyász (5) Koppenhága (1) kósz (1) Kotor (1) Kréta (1) Kükládok (1) kutya (1) kvíz (1) Lamezia (2) Lanzarote (4) Lappföld (1) last minute (2) Laudamotiob (1) laudamotion (1) La Palma (2) légikatasztrófa (3) legjobb helyek (1) legjobb reptér (1) Legoland (1) lehúzás (15) lényeg (1) Lipari-szigetek (2) Lisszabon (4) London (6) Lufthansa (3) Lugano (1) Luton (3) luxus (1) lúzerség (1) Lyon (1) Maastricht (3) Madeira (3) magyar (1) Malaga (1) Malév (2) Malév GH (2) Mallorca (1) Malpensa (1) Málta (2) Marákes (2) Marokkó (2) Marrákes (2) Mastercard lounge (2) MÁV (2) megszűnő útvonal (2) megújulás (1) mellékhelyiség (1) Mélosz (3) menekültek (1) mentőár (1) Michael OLeary (2) mikonosz (1) Mikulás (1) MiniBUD (4) Miskolc (1) mocsokságok (1) mökki (1) Monaco (1) Monarch (1) Montenegro (1) munkakörülmények (1) Nagyvárad (1) National express (1) Nizza (3) nők (1) Norvégia (3) Norwegian (2) nyaralás (2) nyaralójáratok (2) nyári akció (1) nyári menetrend (1) óceán (1) Olaszország (1) olcsó jegyek (16) olcsó szállás (1) Onnibus (1) összehasonlítás (4) őszi szünet (1) otthagyott csomag (1) óvintézkedés (1) Páfosz (1) Pafosz (4) panasz (1) parasztvakítás (1) Párizs (3) parkolás (2) Pécs (1) Pegasus Airlines (1) petíció (1) pilótahiány (1) Pisa (1) Pizzo (1) poggyász (3) Polskibus (1) Popstrand (1) Porto (3) Portugália (3) Positano (1) Premier Hub (1) Premier Inn (1) prémium szolgáltatások (2) Privilege Pass (2) profit (2) profit warning (2) repjegy (1) reptér (2) reptéri alvás (1) repülőtér (3) részeg (1) Reykjavík (1) romantika (1) Ronda (1) Rovaniemi (1) Ryanair (71) Saint Tropez (1) Santander (1) Sanyolország (1) Sao Miguel (1) Schönefeld (1) Scilla (1) Sevilla (2) Skócia (2) Skót Felföld (2) sorbaállás (1) Southend (2) Spirit (2) spórolás (1) Stansted (1) Stavanger (1) strand (1) Stromboli (1) Svájc (1) szabályváltozás (1) szakszervezet (2) szállás tippek (2) Szaloniki (1) Szantorini (1) Szarajevó (1) Szardínia (2) szavazás (1) szeku (1) Szentpétervár (1) szétültetés (5) Szifnosz (2) sziget (2) szinte ingyen (1) Szófia (1) szolgáltatások (4) sztrájk (6) sztyuvi (1) szülinap (1) Tampere (2) Tel-Aviv (2) téli menetrend (1) Tenerife (3) Terceira (1) térkép (1) terrorveszély (3) teszt (2) tévhitek (1) tömeg (1) törlés (14) Transavia (1) Transmediterranea (1) transzatlati járatok (1) Travelodge (1) trükközés (2) túlértékelt (1) túra (1) türelmi idő (1) tuti tippek (1) ufb (3) ügyfélszolgálat (1) új festés (1) új járat (8) új menetrend (8) új útvonal (7) Ukrajna (1) ülőhelyleosztás (3) ultrák (1) utasjog (2) utasszívatás (6) utastájékoztatás (2) utazási iroda (2) útdíj (2) üzleti utasok (1) Valentin-nap (1) változás (1) Váradi József (4) vasút (1) vécéhasználat (1) Velence (3) Velencei-tó (1) Velence Korzó (1) vis maior (1) Vueling (2) vulkán (2) wifi (1) Wizz Air (93) Wizz kártya (1) Yumurdzsak (1) Címkefelhő

Több millió nyertese van a Malév-csődnek

2015.02.04. 05:22 Fillér B. Gusztáv

Éppen három éve kényszerült földre a Malév, sok évvel később, mint ahogy az a pénzügyi teljesítménye alapján indokolt lett volna. Ahogy várható volt, az adófizetői pénzből fenntartott csődtömeg eltűnése komoly forgalomemelkedést hozott Budapestre, tavaly már kétmillióval több utas használta Lisztferihegyet, mint 2011-ben. Hiába nyomják az illetékesek a bullshitet, új nemzeti légitársaságra ma semmi esély sincs. Ami, ha nem pengetünk érzelmi húrokat, nem is baj.

A Maláv egyszerre volt a politika kifizetőhelye és aranybánya azoknak a dolgozóknak, akik szét akarták lopni munkáltatójukat, de persze nagyon sok jól képzett és tisztességes szakember is dolgozott a cégnél mindenféle beosztásokban. Már kár azon lamentálni, hogy mekkora bunkóság volt a wizzes Váraditól, amikor felnyomta volt munkáltatóját Brüsszelben, a nagy helyzet az, hogy a Malév egy életképtelen csődtömeg volt, a Wizz Air pedig már 2012-ben is az egyik legígéretesebb, legjobban vezetett európai légitársaság, mely mára a legsikeresebbek közé emelkedett. (Friss: szerdán bejelentették a tőzsdére vonulást, ami most majdnem biztosan összes is jön, gazdaggá téve a magyar alapítókat.) Miután nem lehetett adófizetői pénzből életben tartani, csak idő kérdése volt a Malév csődje és ma már jól látszik, hogy kár is lett volna tovább vesződni vele.

malevshannon.jpg

Már a leállás pillanatában egyértelmű volt, hogy a folyamatosan lélegeztetőgépen tartott mamut elengedése végre teret enged a pesti reptéren is a valós piaci folyamatoknak, s ez már rövid távon is kedvező lehet. Persze fél évig mindenki csak sírt, főleg érzelmi okokból, de már 2012 végén látszott, hogy semmi utasvesztést nem okoz a Malév-csőd, mivel a fapadosok gyorsan benyomultak a piaci résbe. Elkezdték repülni a gazdaságilag értelmezhetőnek tűnő útvonalakat, s gyorsan kiderült, mi a működőképes és mi nem.

Egyértelmű volt, hogy kik a vesztesek. Az a néhány száz üzletember, akiknek nem maradt közvetlen járatuk a Balkánra, illetve a Közel-Keletre. Ideiglenesen a konferenciaturizmus, mert akkoriban még snassz volt fapadra raknia a seggét annak, aki nem adja alább az ötcsillagos hotelnél. Nem tudjuk, bukott-e be Budapest versenyt abban, hogy multik régiós központjait vonzza ide. Lehet, hogy elriasztott cégeket az, hogy megszűnt a légi összeköttetés a Balkánnal, de lehet, hogy amúgy se jöttek volna ide az unortodox gazdaságpolitika miatt, nem tudjuk. S persze a Malév által fizetett adók és járulékok is kiestek a költségvetésből, de ez messze kisebb összeg volt, mint amit folyamatosan a cég finanszírozására volt kénytelen költeni az állam - a lehetőséget, hogy külső befektetők részvételével induljon egy új, hatékony, mutyi és lopásmentes nemzeti légitársaság, elszalasztották az illetékesek. S persze legnagyobb bérlője és ügyfele elvesztésével középtávon is bukott a reptér maga, mely mára kezdett el kifelé mászni a gödörből. 

Az eddig felsoroltakon, s persze a munka nélkül maradt Malév-dolgozókon kívül mindenki nyert, nem is kicsit. Kezdve azokkal, akik soha nem repülnek, de adójukkal folyamatosan finanszírozták a nemzeti légitársaságot. S érdemes az utasszámra vetni pár pillantást. Ha levonjuk a Malév átszálló utasait, akik ki sem tették a lábukat a terminálból, az utolsó teljes évben, 2011-ben 7,5 millió utas érkezett Ferihegyre, vagy indult onnan. Már a csőd évében jött egymillió új utas, majd - főleg, mivel a Ryanair feladta a pesti fapadosháborút és majdnem a felére vágta a kapacitását - stagnálás következett 2013-ban. Tavaly aztán 7,5 százalékos ugrással új csúcsra, 9,16 millióra jutott az utasszám, amely idén a reptér várakozásai szerint 9,6 millióra nőhet. A fapadosok részaránya jócskán 50 százalék fölé ugrott, a turizmus nagy mértékben nőtt a fővárosban és környékén, számos új munkahelyet teremtve.

Persze lehet sírni, hogy igénytelen ócsójánosok jönnek fapadon, de ez egy baromság. Európai trend, hogy a kontinensen belül a hagyományos szállítók szerepe arra korlátozódik, hogy ráhordjanak hosszú távú járataikra, a költséghatékonyságban verhetetlen diszkontcégek pedig egyre feljebb lőnek, már a Ryanair is vadássza az üzleti utasokat. 

A legnagyobb nyertes: a magyar utas, kivéve persze a fapadra elvből nem ülő sznobokat. Óriási a kínálatbővülés, nagyrészt a Wizz jóvoltából és tartósan alacsonyak az árak. A Malév-csőd utáni filléres akciók nem voltak tarthatóak, de ahogy blogunk sok korábbi bejegyzéséből is kiderül, szinte állandóan lehet utazni 3-4 ezer forinttól újabb és újabb kitűnő célállomásokra. 

A Malévnak buknia kellett és jó, hogy nem agonizált tovább. A tisztán piaci alapú hazai légipiac megmutatta hatékonyságát, nem lehet mást mondani, utazzon mindenki olcsón, amennyit tud és tartsa meg szép emlékeiben a nemzeti légitársaságot.

97 komment

Címkék: Malév

A bejegyzés trackback címe:

https://fapadosinfo.blog.hu/api/trackback/id/tr987139001

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Basilisk Captain 2015.02.04. 07:53:17

A legnagyobb nyertes: a magyar utas, kivéve persze a fapadra elvből nem ülő sznobokat.
+1
A Malévnak buknia kellett és jó, hogy nem agonizált tovább.
+1

Persze lehet sírni, hogy igénytelen ócsójánosok jönnek fapadon, de ez egy baromság.
+1 baromság hát, meg kell nézni, hogy sokkal jobb a 4 és 5 csillagos hotelek töltöttsége, mint bármikor volt..

♔bаtyu♔ 2015.02.04. 15:38:09

Szerintem ha mégis lesz MALÉV akkor is utazhatsz majd fapadossal.

Ciprusi Utazók · http://ciprusi-utazok.blog.hu/ 2015.02.04. 15:46:51

Cipruson is megtörtént pontosan ugyanez a CA is leállt, pedig Ryanair és az Aegean is vitte volna.

A kormány meg egy új nemzeti légitársaságot vizionál...persze ciprusra csak repülővel lehet eljutni.

Fillér B. Gusztáv · http://fapadosinfo.blog.hu 2015.02.04. 15:47:18

@♔bаtyu♔: nem lesz. az állam az eu-ban nem csinálhat, piaci befektetőnek meg tuti nem érné meg. még úgy se, ha az állam kiskapukon segíti. ha mégis lesz, esküszöm fizetek neked egy kört valahova business classon.

paráznabillegető 2015.02.04. 15:47:24

@♔bаtyu♔: úgy lesz újra malév, mint nagymagyarország...

♔bаtyu♔ 2015.02.04. 15:49:24

Én remélem lesz és azt is, hogy sikerül a fontosabb piacokról kiszorítania a fapadosokat.

Ha lesz, én biztos azt választom.

jet set 2015.02.04. 15:53:22

@♔bаtyu♔: Egészségedre! De csakis nagymagyarországos pólóban lehet majd utazni rajta.

ababo 2015.02.04. 15:55:04

Az utasszám növekedése és a Malév megszűnése között mi az összefüggés? Amit írsz, az igaz a turista szempontjából, de aki nem egy évben párszor utazik szabadságra sokat vesztett. Én külföldön dolgozom, a turistákhoz igazított járatindulások miatt extra szabadságott kell kivennem, mert nem tudok kora reggel vagy késő este utazni. Sok olyan járat is megszünt, amit nem említesz, de fontos kapcsolat volt, például a skandináv járatok.

fogyasztói magastartás 2015.02.04. 15:57:12

figyelj öreg, vedd vissza magad, mert ráverek a kurva szádra. fapadossal nem lehet üzlei ügyben utazni. rosszak az indulások, rosszak a csatlakozások, megbízhatatlan az egész, plusz lassú a ki és beszállás.

szóval kussolj, és ne sznobozz.

♔bаtyu♔ 2015.02.04. 15:58:54

@jet set: Te ennyire ostoba vagy b+? Akkor te csillagos sávos polóba utazol, esetleg dávidcsillagosban?

♔bаtyu♔ 2015.02.04. 16:01:38

@ababo: Úgy látom, ezeknek inkább a MALÉV-al van problémájuk. Mégis milyen ciki már, magyar légitársaság.

Nyilván ha van mire visszajönni, vissza is fog. És ha már visszajött, akkor megpróbálja kiszorítani a konkurenciát.

aleb19 2015.02.04. 16:04:03

nemtom de tiz eve is voltak fapadosok /olcsobban mint most/ a malev-val parhuzamosan, es mostanra csak a valasztas lehetosege korlatozodott le

♔bаtyu♔ 2015.02.04. 16:08:30

@aleb19: Éppen az nem tetszik nekik, hogy a MALÉV-al keletkezik egy lehetőség a választásra.

Fillér B. Gusztáv · http://fapadosinfo.blog.hu 2015.02.04. 16:21:07

@fogyasztói magastartás: olvass és érts. ráfáztak az üzleti utasok, igen. de ha kevesen vannak ahhoz, hogy eltartsanak egy járatot, vagy amire utalsz, napi sokat, hogy mindenki épp odaérjen a tárgyalásra, akkor így jártak. egész európában. a sznob nem rájuk vonatkozott, hanem akik látatlanban sírnak, hogy a fapados szar
a stíluson meg csiszolj, ha itt akarsz maradni.

Fillér B. Gusztáv · http://fapadosinfo.blog.hu 2015.02.04. 16:23:42

@ababo: az átlagos árszint csökkenése új utasokat hoz, a fapados utasok 40-50 százaléka nem repült volna hagyományos légitársaságokkal.

♔bаtyu♔ 2015.02.04. 16:26:00

@Fillér B. Gusztáv: Ha a MALÉV-ot újjáélesztik akkor az azt jelenti, hogy az üzleti modellt működőképesnek találják. Orbánék már elmondták, hogy kisebbségi tulajdonosként az állam beszáll, tehát azért az üzleti modellnek működnie kell.

Ami biztos, hogy az utasok mindenképp jól és nem rosszul járnak. Lesz nappal is repülő, olcsóbbak lehetnek a fapadosok, stb.

♔bаtyu♔ 2015.02.04. 16:33:45

@Fillér B. Gusztáv: Miért szerinted egy verseny az rossz?

tavolirokon2 2015.02.04. 16:39:10

A Malevert nem kar, de eleg gaz, mikor a fillerbaszo nekiall a normalis embereket sznobozni.

Autostoppal is egy csomo jo helyre el lehet jutni. Jo, hat Amerikaba mondjuk nem. Kontinensen belul sem biztos, hogy akkor es oda, ahova szeretned.
De az Oktoberfestre siman oda lehet erni, aki repulovel megy, az sznob.

Nem az ingyenmogyoro ize miatt jarnak az emberek rendes repulovel, hanem mert nem arra a 10 helyre mennek, ahova van kozvetlen fapados, es/vagy tenyleg aznap ott kell lenniuk, amikorra a jegyuk szol.

♔bаtyu♔ 2015.02.04. 16:41:24

@tavolirokon2: Az egész vita azért értelmetlen, mert mi utasok minnél több repülő között választhatunk annál jobb.

A MALÉV megjelenése a fapadosoknak nem jó, de azt meg ki nem szarja le. Oldják meg, csökkentsenek árakat, hagyjanak ki pár ótvar lehúzást, akármi.

pitman 2015.02.04. 16:46:12

Elolvastam es valoben nem erte meg az arra vesztegetett idot.
Csupan 2 dolog.
-1: legalabb 1 évvel a csőd előtt el lett döntve hogy csőd lesz majd a wizz lesz a zaszlóvivő cég. Ill hogy egyértelműen FIDESZ közeli emberek találhatók a vezetősségben és magának az ország vezetőjének is saját részesedése van a lila fosban
-2: az hogy a magyar ember járt jól, hát az én nevembe ne irja meg ez a hozzàértő cikkíró. Hogy leginkább szar fapadosokkal lehet Bidapestről utazni....
Végül de nem utolsó sorban csődtömeg lett volna a Malev?
Nem lett volna ha nem sikkasztották volna a pénzét a politikusok és nem a dolgozók.
Pl anno az APV Rt től kapott pénz amit a kormány megszavazott, el sem jutott a céghez mert elakadt az APV Rt nel...........
Csődtömeg volt mert azt csinaltak belőle direktement......

♔bаtyu♔ 2015.02.04. 16:48:53

@pitman: Röhejes is ahogy elmagyarázza, miért jó az, ha nincs verseny.

csoio csagasz 2015.02.04. 16:57:35

Egy idióta fideszfényezés után mindig azt hiszem, ennél nagyobb állat már nincs a világon, de mindig jön egy újabb agymosott orbánista barom, amelyik rácáfol erre.

Tényleg létezik olyan állat ami elhiszi, hogy azért jön több utas mert megszűnt a MALÉV?

Magna cum laudeTigeri másztesz digrii 2015.02.04. 17:05:18

@csoio csagasz: Na ott a pont,de nagyon!

Amúgy én sajnálom,hogy megszűnt.

5perc 2015.02.04. 17:06:55

A Mávval is ideje lenne megtenni.
Az a normális ember, aki valami beteges felsőbbrendűségben szenvedve nem ül fapadosra?

♔bаtyu♔ 2015.02.04. 17:09:48

@Magna cum laudeTigeri másztesz digrii: Na ezen csodálkozom te homokos bolsi.

Van benned egyáltalán nemzeti érzés?

G2 2015.02.04. 17:14:58

Nem tudom, mire alapozod ezt a véleményt, a verseny jelentősen lecsökkent, az árak jól felmentek, wizzairnél röpködnek a 40-60ezer forintos vagy még drágább retúr jegyek, csomag nélkül, ez konkrétan röhejes, ennyiért a Malév is elvitt, csomaggal, normális időpontban. Szeretném látni azokat a 10-12 ezer forintos jegyeket normális helyekre, amiket itt szoktatok ajánlgatni...
Fillérbaszó turistákra meg tényleg nem sok szükség van, sok hasznot nem hajtanak, de legalább jó nagy CO2 footprintet produkálnak.

Roltii 2015.02.04. 17:17:56

- kevesebb társaság -> nagyobb verseny? ehh...
- ha a malévot sokan lopásra használták, akkor rendet kellett volna tenni, nem pedig megszüntetni (mint a MANYUPokat)

még folytathatnám, de értelmes ember akkor is látja, hogy ez a poszt egy baromság...

♔bаtyu♔ 2015.02.04. 17:19:43

@G2: Van, ha karácsonykor foglalsz májusra. Akkor is véletlenül.

Most így utólag, a MALÉV egészen biztosan profitált volna abból a turistaáradatból, ami az utóbbi pár évben idejött. Nyilván nem véletlenül nyírták ki.

Fillér B. Gusztáv · http://fapadosinfo.blog.hu 2015.02.04. 17:29:25

@csoio csagasz: "Tényleg létezik olyan állat ami elhiszi, hogy azért jön több utas mert megszűnt a MALÉV?"

Ez nem hitkérdés, hanem tény. És nem magyarspecifikus. Mindenhol komoly forgalombővülést hoz az, ha a fapadosok térnyerése lenyomja az árakat. Ezt kár vitatni.

Lehet sajnálni a Malévot, azt kellene már felfogni, hogy törvényszerű volt a bukása. Lehetne hosszasan ragozni, hogy milyen rossz döntésekkel és kik züllesztették le, de ha nincs a hatalmas adósság, ma akkor is szarban lenne. Európában a kis nemzeti légitársaságoknak reszeltek, ennyi. Aki ezt hamar belátja, az jár jól.

Fillér B. Gusztáv · http://fapadosinfo.blog.hu 2015.02.04. 17:32:36

@G2: az átlag fillérbaszó nyugati turista is szállodában lakik és amit megnyer a repjegyen, nagy részét elkölti a célországban. vagy többször utazik, mint korábban. olcsó jegyek pedig általában vannak, most épp kevés. de tavalyi átlagunk is 7 ezer forint, csak oda kell kicsit figyelni. Ezen is kár vitázni.

♔bаtyu♔ 2015.02.04. 17:35:04

@Fillér B. Gusztáv: Anyám borogass:))))

Nézz már rá az árakra.

G2 2015.02.04. 17:54:11

Na, mutass nekem 7ezer forintos átlagáron Madridot, Barcelonát, hasonlót, 6 hónapon belülre. Na jó, idénre...
Wizzről már ne is beszéljünk, 50ezer forintos árak, egy irányban, röhej.
A reptéren alvó, mekiben 1€-s sajtburgert evő szarrágók meg tökmindegy hányszor utaznak egy évben, akkor se termelnek értéket. bocs, lehet hogy másik fapados blog propagálja ezt a stílust, de akkor is fenntartom, hogy ilyen turistákra nincs szükség.

csoio csagasz 2015.02.04. 18:03:12

@Fillér B. Gusztáv:

Értem én, hogy a LógóhasAir létrehozása előtt fényezni kell a fidesz elhibázot, idióta döntéseit, és fel kell készíteni a birkákat, hogy az új állami szar jobb lesz mint a régi állami szar, de kétharmados törvénykezés mellett és 100 milliárdos banki ingatlanos és iskolás költések mellett csak a birkáknak lehet beadni, hogy szükséges egy új ejtőernyős hely létrehozása.

Fillér B. Gusztáv · http://fapadosinfo.blog.hu 2015.02.04. 18:05:36

@G2: tök vicces, hogy még mindig vannak, akik nem hiszik el, hogy vannak olcsó fapados jegyek. Barcelonába átlag felett mentünk pár hete, 16 ezer volt oda-vissza. Nyárra nyilván drágább, az átlagjegyárak amúgy publikusak, 45 euró környéke Wizznél és Ryanairnél, az ügyes utas ennél sokkal olcsóbban vesz, erről is szól ez a blog. Ezt most írtam le utoljára.

Fillér B. Gusztáv · http://fapadosinfo.blog.hu 2015.02.04. 18:08:07

@csoio csagasz: ezt gondolom nem nekem szántad. Nem lesz itt semmilyen új légitársaság. És nincs politizálás ezen a blogon.

csoio csagasz 2015.02.04. 18:13:10

@Fillér B. Gusztáv:

A blog témája maga a kőkemény politika.

paráznabillegető 2015.02.04. 18:45:29

azért kellett a malévot bebuktatni, mert már túl sok turha volt mögötte. annyi, de annyi gyanús pénzt mostak ott, hogy már felböfögött a budiban a szennyvíz tőle.
becsődölt, mindenki megnyugodott, senki sem kutatja a műltat, szálak elvarrva, ezüsthajó josziptot kapitánnyal bevitorlázik a naplementébe, hepiend.
lehet tapsolni.

ahoP 2015.02.04. 18:48:37

@G2: FlightFt30,780.00
Budapest (‏BUD) → Barcelona El Prat (‏BCN)
W6 2375 03/05/2015 06:05 - 08:35
1 adult
FareFt13,890.00Flight priceFt11,390.00Administration feeFt2,500.00
Barcelona El Prat (‏BCN) → Budapest (‏BUD)
W6 2376 06/05/2015 09:10 - 11:50
1 adult
FareFt16,890.00Flight priceFt14,390.00Administration feeFt2,500.00
Total in
HUF
Ft30,780.00
Wizzair club-al mar csak 24K, es nagyon sok 20%os nap van, amikor ez lemegy 20K-ra. Csak egy very quick search. Madrid meg olcsobb. Malevon ennyiert soha sem tudtal volna ide eljutni.

ahoP 2015.02.04. 18:52:12

Amugy kivancsi lennek, melyek azok a desztinaciok, ahova uzleti emberkent ma nem lehet eljutni egy napos meetingre? Nem kotekszem, erdekel. 1et talaltam, ahova hetente jartam anno, Berlint. Delre tudsz csak ott lenni. Vissza ok. Viszont hozzatennem, hogy anno a Tegel terminal D+Malev kombo boritekolhatoan masfel ora keses volt MINDIG!

_Neville 2015.02.04. 19:11:14

Amíg volt a MALÉV, mi akadályozta meg a fapadosokat, hogy több járatot indítsanak? Ha annyira jó, akkor is azt választotta volna mindenki. Azt pedig valóban én sem értem, miért jó, hogy kiesett a konkurencia. Lehet nincs igazam, de nehezen látom be, hogy az árcsökkenést eredményezne. Korábban ott volt a MALÉV, egyfajta jegyárbeli plafonnak, amire nem mentek fel, mert akkor a t. utas inkább azt választja, hiszen ugyanazon pénzért inkább a jobb kiszolgálásra megy, ahol nem is vegzálják lehúzó hülyeségekkel. Most azonban ez nincs, az időpont közeledtével - konkurencia hiányával - bizonyos utakra annyit kérnek, amennyit nem szégyellnek. Ezen biztos az utas nyert?

ahoP 2015.02.04. 19:14:50

@_Neville: Ez a Malevnel is igy volt...

Dr. Tim Pedersen Dr. (egy L-lel) 2015.02.04. 19:19:05

@Fillér B. Gusztáv: Húzd vissza a nyelved Váradi ánuszrózsájából és informálódj jobban. Kb. minden második kijelentésed nettó baromság, alaptalan hülyeség, nem tényekből táplálkozik, hanem a te borsónyi agyad szülte képzelet, illetve utólagos okoskodás (lásd a 2. mondatodat). Világosan látszik, hogy közöd nincs a légiközlekedéshez, csak laikusként írogatsz. Fillérbaszóként lesznobozni a kultúrembert meg...

Holnap fáradj be a wizzair virtuális irodájába átvenni a szabadjegyedet!

ahoP 2015.02.04. 19:20:24

@_Neville: Csak egy pelda:
Holnapi last minute London oda-vissza:
Csak oda, vissza mar nincs jegy:
08:10
6 Feb
09:55
6 Feb
British Airways
BA0865
Economy
Lowest
HUF 70555
Wizzair oda-vissza:
Budapest (‏BUD) → London Luton (‏LTN)
W6 2201 06/02/2015 06:00 - 07:35
1 adult
FareFt25,990.00Flight priceFt23,490.00Administration feeFt2,500.00
London Luton (‏LTN) → Budapest (‏BUD)
W6 2208 06/02/2015 17:35 - 21:00
1 adult
FareFt31,990.00Flight priceFt29,490.00Administration feeFt2,500.00
Total in
HUF
Ft57,980.00

ahoP 2015.02.04. 19:23:28

Sokan fikazzak a wizzairt + ugy altalanossagban a fapadosokat. En szeretem oket! Elvisznek olcson. Be kell tartani a szabalyokat, yes! 2-3 ut utan az ember rohadtul megszokja es ugy tervez. Ennyi

na4 2015.02.04. 19:30:16

Veszteséges fos volt. Csak vitte a milliárdokat. Jó, hogy vége.

ahoP 2015.02.04. 19:39:37

Szamomra, mint nagyon sokat repkedo embernek, malev nelkul jobb. Tobb HUB-ot lehet elerni, tobb helyre lehet repulni olcsobban. Nekem nem gaz az EU-n beluli fapados repkedes, akar allva is az a 2ora. + Malevon csak Moszkvaba repulve szolgaltak paradicsomlevet :-D Nonszensz, miert :-D Minden mas nem fapadoson volt ilyen opcio, sot meg is kerdeztek, hogy kerek-e bors/so kombot :-)

ahoP 2015.02.04. 19:46:47

A legnagyobb baj itt es a hasonlo forumokon, hogy ezek az arcok, akik trollkodnak es fikaznak, sosem ultek malevon, sosem ultek nemzetkozi jaratokon. Fikaznak, mert 21.5 kilo volt a csomagjuk es megbasztak oket. Frusztraltak, mert 35ezret kell fizetni egy Nemetoszagi utert, vagy 50et egy angliai/spanyol utert :-)

ahoP 2015.02.04. 20:13:50

@pitman: Csak, hogy legyen egy kis politika is itt :-)
"-1: legalabb 1 évvel a csőd előtt el lett döntve hogy csőd lesz majd a wizz lesz a zaszlóvivő cég. Ill hogy egyértelműen FIDESZ közeli emberek találhatók a vezetősségben és magának az ország vezetőjének is saját részesedése van a lila fosban"
Fogalmam sincs mi koze a fidesznek ehhez. Ha lenne, akkor mar reg csodben lenne... A Wizzair egy versenypiaci resztevevo. Tipikusan a retkes mutyi nelkuli versenypiaci tag. Kulonben nem is letezhete/mukodne mar.Ha fideszes lenne, akkor mar reg becsodolt volna mar. Vagy kapna mutyimilliardokat. VERSENYPIAC!!!! Ami itt hianyzik. :-(

Károly Suti 2015.02.04. 20:14:48

Jó estét a Tisztelt Olvasóknak!

Igen, vállalom, hogy mélységesen bánt, hogy a Malév megszűnt. Sajnálom.
Nekem a reptér egyet jelentett a Malévval gyermekkoromban.

Az érdekelne, hogy miért lett veszteséges, az nagyon érdekelne. Egy objektív, frázisoktól mentes beszámoló. De már mindegy.

A fapadosokról meg annyit, hogy nem a szolgáltatásokról szól. Örüljön az utas, hogy nem kint kell utaznia, hanem fedél van a feje fölött. Ezt kéri a piac, hát legyen. Nekem ezzel nincs bajom.
Remélem egyszer lesz egy nemzeti légitársasága Magyarországnak, mely üzleti alapon tud működni. Remélem.

LisztFerihegy 2015.02.04. 20:17:28

Paraszt a stílusod, és nem is értesz hozzá. Kár volt elolvasnom, de kommentelnem is, mégis megtettem mindkettőt. Remélem, ez lesz életem legnagyobb tévedése.

ahoP 2015.02.04. 20:22:37

@Károly Suti: A Kutya sem keri ezt a fedelet... Ez csak nalunk van igy. Mashol terminalra fut a gep/vagy elsetal par metert. Nalunk a terminal 80%ra uresen kong. Egyszeruen tul sokat kerunk, pedig mar egy mas vilagban elunk. Ez mar nem a malev vilag.

ahoP 2015.02.04. 20:52:17

Lehetne Budapest is egy civilizalt repter, de nem, nem lesz... Mi meg mindig hisztizunk a malev miatt, ezert nem engedjuk a gepeket gatehez. Inkabb a nevetseges husdaralo. Minden gep mehetne gephez, hiszen messze sem vagyunk kihasznalva, de neeeeem. Inkabb epitunk egy fapados szarsagot, ahova neha meg szarsagos buszok viszik az utasokat :-( Miert?????? BUD <> JFK!

ahoP 2015.02.04. 21:06:04

lehetne az is, hogy vasarlok... A duty freeben, de nem fogok, mert rohanok a husdaraloba. Pedig ures a terminal. Megtehetnem, hogy csak 20 metert gyaloglok. De NEM! Fapados?!?! Szopodjanak meg! Menjenekek a husdaraloba! Ures a terminal, hiszem csak par atszallo utas a terminalon. Nincs Malev, a tobbi csak ingyenelo.

zseketto · http://azeletstmoritzban.blog.hu/ 2015.02.04. 21:21:43

sznobizmusnak hivni eros tulzas azt, ha megszoktam a szinvonalas kiszolgalast, normalis gepen, jo allapotban levo, kenyelmes ulesekkel, a baszakodasmentes poggyaszellenorzest, gyors es kenyelmes beszallast, szinvonalas inkluziv etel es italvalasztekot az utazas teljes idotartama alatt....

Ha neked bejon a csuklos volanbusz (fapados repulo) nincs ezzel gond. De ne kopkodj azokra akik normalisabb eszkozzel (jobb nyugati auto) szeretnek eljutni A-bol B-be.

Vannak sokan akik rovidtavon is igenylik ezt, nem csak hosszun.

Ettol fuggetlenul alairom , h a fapados kell, mer minel kisebb koltseg mellett vehetnek igenybe tomegek egy adott szolgaltatast, az annal pozitivabb hatast fejt ki a forgalomra es a kozvetett kornyezetere.

A verseny pozitiv hatasa nem csak arakban valosul meg. Tegye fel a kezet aki economicon latott regebben fem(!) evoeszkozt! S ez csak a jeghegy csucsa :). Ezek mind a fapadosoknak koszonheto valtozasok, akik odavertek a nagyok asztalara.

Szoval beke van, elferunk mind a repulobn ;)

Fillér B. Gusztáv · http://fapadosinfo.blog.hu 2015.02.04. 21:32:39

@zseketto: nem azt hívtam sznobizmusnak, hanem a tudatlan merev elutasítást. de ez lényegtelen. Amúgy egyetértünk.

Fekete Pestis 2015.02.04. 21:38:02

@G2:

... arról nem is beszélve, hogy p.l. NL-be a viszér csak Eindhovenbe megy, ahonnan 40 perc az állomás busszal (4 zóna, k.b. 3 EUR) és kb 1 óra Amszterdam ( voordeel urenkaart-tal k.b. 10 -eur, teljes áron 16 eur, csak oda jegy ).

Koppenhágába nem jár, csak Malmöbe, ahonnan 1 óra a város és kb 50 perc az öresundtag-gal Koppenhága (meg fejenként kb 100 SEK).

És nekem levelem van róla, hogy az Európai Bíróság itéleteit magukra nézve nem tartják kötelezönek (márminthogy a viszér).

szerintem a viszér pestises kelés a légiközlekedés testén [hehe ez jól hangzik] és minden alkalmat meg kell ragadni, hogy elkerüljük valahogy.

Fekete Pestis 2015.02.04. 21:43:19

@ahoP:
"Be kell tartani a szabalyokat, yes! '

mondjuk a viszérnek is, és nem ellógni a 3 órás késés esetén járó refundot, meg az ingyenes üdítöt meg az ingyenes telefonálási lehetöséget, és pofátlanul azt mondani hogy eu-s cég létére az EB itéletei rá nem kötelezöek.

ja és az nem vis maior, hogy a rámpás elaludt + a szárnyat jégteleníteni kellett. az ember esze megáll a tetveken.

Trog_Air 2015.02.05. 00:50:10

2012. februar 3. Vege egy szocialista idokbol maradt mamutvallalatnak. Maradt a fapad. Tok jo.

Lehet utazni egy darab laptoptaskaval is, ha pedig tobb cuccod van, fizess, mint a katonatiszt.

Lehet menni a halalf.szaalso repterekre is, ahonnan 1,5 ora bevonatozni/buszozni a celallomasra.

De legalabb van franko konnyuszerkezetes csarnok Ferihegyen a sokszazmillioert megepult szep uj terminal melle. Aminek van sokszazmillioert epult jo kis beton elotere, amit szetfurkaltak, hogy valahogy lerogzitsek azt a karamot. Majd nem 40 ev lesz az elettartama, hanem 10... :)

Lehet mondani kigyot-bekat, de hogy egy allami vezeto fapadosbol integessen... nonszensz. (Persze ennek a bandanak a marhavagon is luxus.)

Biztos ugyes ez a Ryanair is, csak ahol a fillerb.szas odaig fajul, hogy tiltva van, hogy a kapitany extra fuelt tankoljon, az tobb, mint idiotasag. iho.hu/hir/keves-volt-az-uzemanyag-ryanair-kaland-valenciaban-120816

Ehhez se kell sok kommentar: iho.hu/hir/repbiztonsagi-aggodalmak-ryanair-cafolatok-130816 -megjegyzem, en eddig csak fapadoseknal lattam-hallottam azt, hogy ha valaki repulesbiztonsaggal kapcsolatos megjegyzest mert tenni, akkor hogyhogynem par nappal kesobb megvagtak szimulatoron, vagy kirugtak. Tenyleg professzionalis.

Basilisk Captain 2015.02.05. 06:13:08

@ahoP: hülyegyerek nincs is annyi csáp budapesten ami kellene.... Reggel indul 1 órán belül 10 gép, oda se férne az összes.... Meg az megvan, hogy sokkal lassabb a csápos beszállítás.. Ha nem tetszik a gyaloglás maradj otthon a picsádon és ne pofázzál...

didyman 2015.02.05. 08:46:08

@ahoP: Eddig csak az az egy dolog frusztrált, hogy az általad beillesztett díjszabásokban arra nem vetted a fáradtságot, hogy pár szóközzel könnyebben fogyaszthatóvá tedd (minek is, igaz, fejlődjön az ember), mert amúgy az álláspontod, még ha egyet nem is értek vele, de érthető. Ugyanakkor ez a hozzászólásod igazán remekre sikeredett szegénységi bizonyítvány. :-(

didyman 2015.02.05. 09:04:00

@Fillér B. Gusztáv: Nekem kicsit elvakultnak tűnsz a fapadosokkal szemben, hogy finoman fogalmazzak. Nem is az a gond, hogy helyenként elvakultságból butaságot írsz, vagy nem (például a fapadosok térnyerése mögötti igények alakulását nálad sokkal józanabb meglátással írta le itt valaki más), hanem az az ordenáré, nagyképű stílus, amivel ezt teszed és ahogy a válaszokat kezeled.

Fillér B. Gusztáv · http://fapadosinfo.blog.hu 2015.02.05. 10:47:20

Nem tudom miről beszélsz. Elvakultság? Olvass már kicsit vissza a blogon. Butaságok? Elfogadom, ha tényekkel támasztja alá valaki az ellenkezőjét. De ilyet nem láttam, csak olyan fapadoskritikákat, melyek jogosak, csak semmi közük a poszt állításaihoz. Ha pl. azt mondom, hogy a fapadosok Európában nyertek, a legacynak marad a hubfeed, akkor erre nem cáfolat, hogy a lowcost szarabb szolgáltatást nyújt, meg hogy nem jár innen Amszterdamba. Én a kommentelők részéről nem láttam a mondás érvekkel alátámaszott cáfolatát, csak más jellegű (akár jogos) fikát és tahó stílusú anyázást.

Yumurdzsak 2015.02.05. 11:59:01

@Dr. Tim Pedersen Dr. (egy L-lel): @♔bаtyu♔:
borzasztó olvasni ezt a sok fogalmatlant. biztos lájkoljátok a sólyom airlines-t, és heti egyszer odakommenteltek, h szemét kormány/EU/Várady Joe. komolyan, mintha még nem olvastatok volna cikket a témában.

@_Neville: azért mert a légügyi hatóság nem engedélyezte unión kívül. pl. moszkva, grúzia, tlv. szerinted mikor tudtam volna ezekre a helyekre 20.000-t oda-vissza menni? és azért ne vágjuk magunkat úgy hasra a malévtól. mert hozzáddobtak egy szendvicset meg egy pohár siót, nem lábadt könnybe a szemem.
de legalább a wikipedián elolvasnátok mekkora katasztrófa volt a malév.

ami fontos, h a blogszerkesztők akkor utaznak, amikor olcsó, nem amikor konferencia van vagy u2 koncert. nektek az fáj, h bármikor felmentetek a malév honlapra fien adta a bp.-londont 40-t oda-vissza, két kattintás és kész. most kicsit jobban meg kell eröltetni magatokat, de az igazat megvalva ezt élvezem is, főleg amikor másoknak hajtok fel egy jó ajánlatot.

Berta Szí 2015.02.05. 13:27:10

Jobb szerettem azokat az őszinte fapadosinfós posztokat, ahol a sok duma helyett elég egyszerűen el volt intézve az államosított töketlenkedés.

Ezt korábban a szerző "a malév egy szarkupac" jelzővel minden érdeklődő számára világosan elmagyarázta.

Magna cum laudeTigeri másztesz digrii 2015.02.05. 14:28:41

@♔bаtyu♔: Te fideszbirka vagy,tehát benned nyilván nincsen.

AirFrance KLM 2015.02.05. 14:46:53

Az alapveto problema az, hogy nincs ferihegy bazisu halozati legitarsasag. A Malev kiesesevel az AF/KL, LH es az IAG csoport, mint halozati legitarsasagok szepen felosztottak a (halozati) piacot:
- Egyertelmuen "harmonizalt" arak es
- Pocsek menetrend.
A vicckategoriaba tartozik, hogy Eszak-Europabol/ba 6-7 ora realis eljutasi idok vannak, ennyi ido alatt kb barhova el lehet jutni. De a Ferihegyre/rol levo tengerentuli kapcsolatok is borzalmasak.

Egy legitarsasag nem abbol el (a fapados sem!), hogy fillerbaszo turistakat fuvaroz ezer forintert egy istenhatamogotti libalegelore. Ez egy erosen korlatos kereslet es nem tervezheto. A tervezheto kerselet az uzleti utazo, full fare jeggyel. Nem baj, hogy van fapados, sot! Lassanak vilagot a fiatalok, valasszak ki azt az orszagot ami nekik tetszik es huzzanak el egy olyan koszfeszekbol ami egy halozati (nemzeti???) legitarsasagot sem kepes eltartani.

Basilisk Captain 2015.02.05. 15:44:19

@AirFrance KLM:
"De a Ferihegyre/rol levo tengerentuli kapcsolatok is borzalmasak. "

ez sem így van. mert a reggeli 2Lh-AF-OS-KL-BA járatoknak hála tökéletes csatlakozás van az usa utakra. Bőven találni mindegyiknél olyan járatot, ami maximum 1,5 órás tranzitolást igényel. és ez igaz visszafelé is.
Azért a napi 5 FRa LH /MUC
4 KL ams
4 AF cdg ( márciustól.)
3 BA
3 LX
3 OS
3 TY
bőven találni nagyon jó csatlakozásokat.
/természetesen van 1-2 olyan város ahova nincs jó, de ez van, nem lehet mindenkinek jót tenni./
oda Norvégiába menet jó a DY.

AirFrance KLM 2015.02.05. 16:31:45

@Basilisk Captain: A tengerentul nem csak az USAt jelenti... Van kapcsolat, persze. Nezd en megcsinalom CDG-t 35 perc alatt 2F/2E (K,L,M) viszonylatban Schengenbe befele is, de aki eloszor jar arra annak 2,5 ora is keves, pl. Mindegy, nyilvan van ellenpelda is.
DY arszabasat nezted? Full legacy arak. Annyiert elvisz barki es nincs osloi atszallas (csomag ki, feljebb egy emelet, ujra szeku, stb). A DY egy halozati legitarsasag, legacy arakon, fapados szolgaltatassal.

Basilisk Captain 2015.02.05. 16:40:48

@AirFrance KLM: DY-nek norvég fizetésekhez igazított árszabása van. :)

AirFrance KLM 2015.02.05. 16:51:56

@Basilisk Captain: Koszi, jonak magyarazod... :))) Ezzel meg nem lenne gond; csak pont ugyanannyiba kerul, mint a SK, KL. Akkor miert valasszam oket? Se fast track, se lounge...

Basilisk Captain 2015.02.05. 17:10:27

@AirFrance KLM: jaja ez nyilvánvaló. Amúgy fizetést nem vásárlói oldalról értettem most, hanem a légitársaság alkalmazottai miatt.:) ( kivétel ugye a long haul szekció ami ír cég által üzemel thaiföldi személyzettel)
DY ezért se lesz sose jó választás usa útra BUD-ról, mert Arlandáról-Oslóból hiába 129€ OW jegyár van. Pestről sosincs ilyen, és akkor a jegyben nincs semmi. se feladott, se étel a gépen, semmi.
Néha-néha vannak jó árai ( én csak bud-ról tudok nyilatkozni : ), pl londonba, arlandára, de nincs túlsúlyban.

ZX71 2015.02.05. 20:34:38

Istenhátamögötti repterek: Münchenben a reptér kb 1,5 óra taxival a belvárostól,,pedig az fő reptér, nem "fapados". Ehhez képest Malpensa vagy Charleroi 1 óra.

StanLee · https://newsroll.net 2015.02.06. 09:42:31

@ZX71: München Hbf => MUC 40 perc az S-Bahn-nal (20 perces idokozonkent indul). En itt lakom a reptertol 10 km-re, tomegkozlekedessel nem jutok ki a repterre annyi ido alatt, mint ha Munchen belvarosbol indulnek. Taxival ha kifogsz egy szar idopontot, lehet annyi a menetido, de akkor repuljel Memmingenbe, az is München-Süd-kent van reklamozva, csak Münchentol 120 km-re van :-)

ZX71 2015.02.06. 09:57:10

@StanLee: Eddig néhányszor voltam, céges úton és taxiztunk. Furcsállom, hogy sokan "Istenhátamögötti" repterekről beszélnek a fapadosokat illetően, meglehetősen pejoratív értelemben, holott a "klasszikus" repterek sokszor uolyan messze esnek a várostól (jó nyilván nem a dísztéren landolnak a repülők...).

Ami sokkal fontosabb szerintem, hogy adott reptérről milyen sűrűn, milyen áron és mekkora menetidővel vannak transzferek. Ebből a szempontból a mi repterünk az egyik legszarabb, a tömegközlekedés finoman szólva is kívánnivalót hagy maga után... Sokkal nagyobbat szív egy átlag külföldi turista a bp-i reptérrel meg a hiéna taxisaival, a kiváló pénzváltóival stb, mint egy magyar turista a legtöbb európai "fapados" reptéren.

LisztFerihegy 2015.02.06. 10:19:11

@ZX71: Mert az a rohadt négyes csonka metró sokkal fontosabb volt Demszkynek (aki 20 év alatt sem fejezte be), mint az M3-szárny Ferihegyre. Mert a reptér kit izgat, csak a turistát meg néhány hülyét...

LisztFerihegy 2015.02.06. 10:24:45

@Fillér B. Gusztáv: Minek érvelnem, ha úgysem érted meg, mert csak ahhoz értesz, ami a neved is. A fillér baszáshoz.
De látom, bevetted a Seduxent, mert szerkesztettél a poszton. Nálam az elején csapta ki az a mondat a biztosítékot, miszerint munkavállalók loptak ki a cégből, és mindezt olyan kontextusban, hogy úgy értelmezzük, mintha ez általános lett volna (értsd: legalább a dolgozók fele). Gyáva féreg, ha már egyszer kimondtad, akkor vállald is fel! Az ex-Malévesek nevében, akik közül sokan a Wizznél és a Ryannél is vannak, kikérem ezt magamnak! Na ezért nem kell neked érvek. Ez volt a bunkóssági bizonyítványod.

ZX71 2015.02.06. 10:27:25

@LisztFerihegy: :) :) Jogos. De ez van. Ettől még lehetne pár jelentős változást csinálni a reptéren. Sokszor cikkeztek már az egy darab, lehetetlen pénzváltóról. OK hogy valakinek ez érdeke, hogy maradjon, de nem ciki, hogy egy egész ország hírnevét jó alaposan lehúzza? Tényleg megér ez ennyit?
Aztán a hiéna taxisok. Most mondjuk már egy fokkal javult a helyzet. De mégis mit gondolhat az a, Magyarországra először látogató turista, aki leszállván a gépről olyan táblákkal találkozik, hogy vigyázz mert lehúznak a cudar taxisok.. Mégis mit gondol, hova a francba került? Aztán pár perc múlva akár 250 Ft-ot is kaphat az eurójáért. Gratulálok. Alternatíva nincs, a taxis eurót majd nem fogad el, kártyát talán. Tömegközlekedés meg gyakorlatilag nincs. A balkáni reptereken ehhez képest "nyugati" a színvonal.

LisztFerihegy 2015.02.06. 11:03:22

@ZX71: Sajnos. Mindenben igazat kell, hogy adjak. Én nem szeretek olyat mondani (mert ilyen nincs), hogy "magyar mentalitás", egyszerűen a BA-nak magának kell megoldania ezt a problémát (a pénzváltót és a taxiskérdést), és ki kell erőszakolnia a normális kötöttpályás kapcsolatot a belvárossal. Most az elkülönített gyorsvasút a menő, én azt mondom, kifizetődőbb még mindig az M3-szárnyvonal, mert azt nem csupán a reptéri turisták használnák. (Az üzleti utas továbbra is egyénileg fog utazni, ha van kötött pálya, ha nincs.)

BloodOrange 2015.02.06. 11:18:56

@pitman: "Végül de nem utolsó sorban csődtömeg lett volna a Malev?
Nem lett volna ha nem sikkasztották volna a pénzét a politikusok és nem a dolgozók."

Tudtad, ha a 'mama' szóból elveszel 4 betűt és hármat hozzáadsz, akkor az lesz belőlehogy 'sör'? (Ha a Malévből kiszedtük volna a sikkasztást, lopást, rossz üzleti tervet, hatékonyabban gépekkel üzemeltettük volna és leszerződtettük volna CEO-nak Akbar al-Bakert vagy Tim Clarkot akkor egész jó kis légitársaság lehetett volna belőle.)

Gazsi bácsi lótetű 2015.02.06. 11:40:07

Az internet sok mindent elbír, így elbírja ezt a silány, rossz alapokra helyezett, és amatőr blogbejegyzést is. Ahhoz, hogy a fapados akciókon szocializálódott tini nindzsák is fölfogjanak bármit a légi közlekedésből, kicsivel mélyebbre kell látni annál, hogy a fapadoson alacsonyabb a jegyár mint egy flag carrier-en. Mert ez a rendszer így épült fel. A vonaton sem hasonlítod össze a 2. osztályt az 1. osztállyal, pedig ugyanoda visz mindkettő.
Két tényt kéne tudatosítani:
1. A MA veszteséges üzeme a politikai dilettantizmusnak köszönhető. Ez megoszlik a közvetlen károkozás (itt a hüjegyerekem, adjatok neki valami vezető beosztást...), és a mindenkori kormány által kinevezett vezetők rossz döntéseinek (ld. az elcseszett B762 rendelést Déri által, v. a szintén elcseszett CRJ rendelést Váradi által). Maga a Malév egy igen magas színvonalon üzemeltetett légitársaság volt. Szükséges lett volna beletolni némi állami tőkét, amelyet minden nemzeti légitársaság megkapott amúgy (a MA is kissé későn, és nagyon dilettáns módon, így el kaszálták miatta), és szükséges lett volna némi szabadságot adni a vezetésnek, hogy szakmai szempontok alapján hozzon értelmes döntéseket.
Nem elfelejtendő, hogy a W6 megalakulása igen nagy részben a MA által megalapozott értékek révén jött létre.
Nálunk kisebb országok üzemeltetnek sikeres légitársaságokat, a MA útvonalai pedig remek lehetőséget adtak volna egyik-másik olajban gazdag ország nagygépes légitársaságának az együttműködésre, az Air Serbia példáján. Ha lett volna MA, biztos nem a szerbeket választják. Persze szükséges lett volna a géppark racionalizálása, és két típussal (B738 és DH8) remek kis céget lehetett volna üzemeltetni. Ami a fapados, fillérbaszó utasokat amúgy sem érdekli, de a MA utasainak igen nagy része a Balkánról induló átszálló utas volt, és aki emlékszik az tudja, hogy a MA idejében 3 szélestörzsű gépet indult naponta. Remek gyűjtő-elosztó reptér lehetett volna Ferihegy, igen sok embernek munkát adva. Jelentősen lecsökkent a konferencia-túristák száma, de hála a sok fapadosnak, nőtt a hétvégi bulizásra érkező fiatalok száma. Tessék belegondolni, melyik költ el több pénzt...Persze a statisztika azt mutatja, hogy mindkettő 1-1 fő a sokaságból...
Az a megállapítás, hogy a MA leállításából az ott dolgozókon kívűl mindenki nyert netto baromság. Kb 20.000 ember veszítette el a munkáját emiatt. Sokan mentek külföldre dolgozni, ami mind mind kieső adóbevétel. A Ma egy sok sok éves adóssághalmazt görgetett maga előtt folyamatosan, miközben az utolsó hónapokban már az üzemi eredménye igen jó volt. Simán nyereségessé lehetett volna tenni, és nem nőtt volna ennyivel a munkanélküliek száma. Több lett volna az adóbevétel, és maradt volna egy magyar színekkel ékesített légitársaság.

Fillér B. Gusztáv · http://fapadosinfo.blog.hu 2015.02.07. 00:37:58

@LisztFerihegy: Semmi módosítás nem történt a posztban, veled komoly problémák vannak. Szóval jó lenne, ha visszaszívnád a gyávaférgezést.

@Gazsi bácsi lótetű: sok igazság van abban amit írtál, de ettől még az is áll, amit én írtam. a lényeg most a legfontosabb tanulságok levonása volt, akit a teljes sztori érdekel, ott van Varga G. Gábor kitűnő könyve a Malévról. Én sem mondtam, hogy ne működhetett volna tovább az adóssághegy nélkül, de ha már így elcseszték, jobb, hogy nem szenvedett tovább.

LHA 2015.02.07. 11:58:13

@Fillér B. Gusztáv:

Szerinted a Malév állt útjában a fapadnak, vagy annak, hogy azok olcsóbban fuvarozzanak? Ezt vezesd le légyszi SZAKMAILAG!

Az egész fapad arra jött létre, hogy nyírja a legacy társaságok árait, aztán meg egymásét is.

Fillér B. Gusztáv · http://fapadosinfo.blog.hu 2015.02.07. 22:00:43

@LHA: Azért állt az útjában, mert nem piaci alapon működött, hanem az állam tartotta el. Akciózhatott kedvére, csinálhatott árversenyt, nem kockáztatott semmit, ha csak a veszteség nőtt tőle, állam bácsi kipótolta. Volt erre példa a Malévnál, e miatt a piac torz volt, nem csak a fapadosok nem fejlesztettek annyira, mint tiszta körülmények között tették volna, hanem a legacyk se. De ez csak kis része a Malév-sztorinak és nem is egyedi, sok országban volt és néhol van is hasonló helyzet Európában.

_Neville 2015.02.08. 20:10:02

@Fillér B. Gusztáv: Nem lehet, hogy a nem teljesen piaci alapú működéshez hozzátartoznak olyan útvonalak, melyek nem jövedelmezőek, de közvetetten, nemzetgazdaságilag fontosak? Ettől még a fapadosok fő útvonalain lehetett volna csapatni, mint ahogy meg is tették, sokszor jobb árakon, mint most... Meg azért a végén már annyira nem tolhatták szarul, ha pont akkor borították be a céget, mikor kezdett nyereséges lenni. Ilyet se túl sűrűn látni.

StanLee · https://newsroll.net 2015.02.11. 14:56:07

By the way, en Kolozsvarra repultem Malevval tobbszor is, mindig tele volt a gep, pedig dragabb volt, mint a Wizz. Csak annyi volt a kulonbseg, hogy a csomag araval a Wizz mar dragabb volt a Malevnal. Mindketto tolta parhuzamosan, szoval a wizz-nek is megerhette. Az egyeduli pozitivum az volt meg, hogy naponta jart a Malev, szoval ha csak egy megbeszelesre kellett menni, akkor eleg volt ra egy nap, wizz masnaponta jart, tehat 1 napot feleslegesen lettunk volna ott.

LisztFerihegy 2015.02.12. 11:55:52

@Fillér B. Gusztáv: Szóval letagadod. Legközelebb printscreen-t nyomok, ha ilyen tetű hazugságokat olvasok, mert mint mutatja fenti példa, utólag visszahúzod az agyarad.
Az "Egyértelmű volt, hogy kik a vesztesek" kezdetű bekezdésben a következő két mondatban (amit kitöröltél), arról értekeztél, hogy vesztesek azok a vezetők, akik kilopták a céget, valamint azok az alkalmazottak, akik szintúgy kilopták a céget, habár voltak köztük jó szakemberek. Legalább ismerd be, sőt, csináld vissza, vagy mea culpázz egy sort, mert otromba voltál!

Fillérné Alsómocholády Turbulencia 2015.02.12. 23:21:49

@LisztFerihegy: nyomjál printscreent, neked is hasznos lesz. Valószínűleg elolvastad a posztot, begőzöltél és összemostál három külön mondatot. Amivel vádaskodsz itt minősíthetetlen hangnemben egyszerűen nevetséges.

Fillér B. Gusztáv · http://fapadosinfo.blog.hu 2015.02.13. 16:59:34

@LisztFerihegy: szegény ember, ott volt és ott is van, csak nem a harmadik, hanem az első bekezdésben. olvasd el, aztán húzzál innen, amíg csak aljas vádaskodásra futja.

consul 2015.02.15. 09:58:51

A Wizz fapados medellje pár éven belül nagy bukta lesz: leginkább a piramisjátékhoz hasonlítható, hiszen a ma költségeit azokból a bevételekből fedezik, amiket pár hónap múlva esedékes repülésekre fizetnek be az utasok, és ez a modell csak addig tartható fenn, amíg a cégnek lehetősége van a folyamatos bővülésre, pont mint a piramisjátékban. Amint megtorpan a bővülés, rögtön jönnek a finanszírozási problémák. A Malév csőd valójában a csődtől mentette meg a Wizz-et. Ugyanígy a mostnai tőzsdére lépés is a forrásbevonás miatt szükséges.
Szóval csak óvatosan istenítsük a Wizzair modelljét, mert nagy kockázatokat hordoz mind az utasoknak (értsd: egyszer csak otthagyják), mind a befektetőknek (elértéktelenedik).

imi75 2015.02.15. 19:42:57

@consul: a többi légitársaság miből fedezi a "ma költségeit"?

Fillér B. Gusztáv · http://fapadosinfo.blog.hu 2015.02.16. 09:12:29

@consul: bődületes baromság amit írtál és akkor még finoman fogalmaztam.

consul 2015.02.20. 09:08:36

@Fillér B. Gusztáv: látom nem vagy szakmabeli, csak amatőr állampolgár
Maradj is az...

consul 2015.02.20. 09:10:08

@imi75: A jegyáraik költségarányosak, azaz a konkrét járatra eladott jegyek bevételei fedezik a konkrét járatra vetített költségeket.

Fillér B. Gusztáv · http://fapadosinfo.blog.hu 2015.02.20. 10:21:07

@consul: persze, amatőr vagyok. de a hozzászólásodból ítélve te meg igazi dilettáns.

LisztFerihegy 2015.02.20. 22:31:41

@Fillér B. Gusztáv: LOL és csak most jöttél rá? A saját írásodra? Ugyanott feltűnt a "Maláv" is? Leülhetsz, egyes...
Ha pedig komolyan írtad azon sorokat a dolgozókról, akkor simán beperelhetünk becsületsértésért, ha mi is komolyan vennénk Téged. Ez a szerencséd, hogy egy fabatkát sem érsz, a véleményeddel együtt.