FAPADOS TIPPEK, TRÜKKÖK, ÉLMÉNYEK

emailicon.png Vélemények, tapasztalatok,
sztorik ide jöhetnek: 
fapadosinfoblog@gmail.com

Facebook

Utolsó kommentek

Címkék

10 éves (1) 15 év (1) A321 (2) A321neo (1) admin díj (1) Aegean (1) Airbnb (2) airbus A321neo (1) Air Asia (1) Air France (4) ajándék (2) Akaba (1) akció (18) alapok (1) alapszabályok (1) Alhambra (1) always getting better (1) Amalfi-part (3) amman (2) Ammán (1) Andalúzia (1) apartman (1) app (2) arabok (1) Arad (1) árazás (1) árcsökkenés (1) áremelés (2) árkörkép (3) ármustra (5) Athén (5) átirányítás (1) átszállás (3) autóbérlés (7) Azori-szigetek (5) bádogsátor (2) bádogterminál (5) Baku (1) balatoni menetrend (2) baleset (1) balhé (1) balkáni útvonalak (2) bankkártyacsalás (1) Barcelona (2) Bázel (1) bázis bezárása (1) Bécs (1) becsekkolás (1) bénázás (1) Bergamo (1) Bergen (2) Berlin (1) beszállókártya (1) Birmingham (1) bíróság (1) biztonság (1) biztonsági ellenőrzés (4) blama (1) blöff (1) Blue Lagoon (1) Bordeaux (2) Bosznia-Hercegovina (1) botrány (1) Bruges (2) Brusseles Airlines (1) Budapest-Belgrád (1) Budapest Airport (9) Budport (4) buliturista (1) bunkóság (4) büntetés (1) buszjegy akció (1) busztranszfer (1) camper (1) castellón (1) Chania (1) Cinque Terre (1) Ciprus (6) Cork (2) Costa Brava (1) couchsurfing (1) csekkin (1) csőd (2) csomag (1) csomagdíjak (2) csomagellenőrzés (1) csomagszabályok (29) Dánia (1) DCC (1) Debrecen (6) devizaátvátós trükk (1) díjemelés (2) Discount Club (1) drón (1) easyBus (1) easyJet (18) Egyiptom (2) egynapos repülés (2) egyszer megéri (1) Eilat (4) Eindhoven (1) elhagyott poggyász (2) emelt díjas ügyfélszolgálat (1) Eszék (1) Eurostar (1) évforduló (1) fapadosok árazása (2) fapados buszok (1) fapados kódex (1) Fat Track (1) felvásárlás (1) Ferihegy (11) Ferihegyi busz (2) Fez (1) fillérekért (6) Finnország (2) fjord (1) Flibco (1) Flixbus (2) Flybe (2) FlyNiki (1) Foci EB 2016 (5) Folegandrosz (1) fontos tudnivalók (1) főszezon (1) Francia Riviéra (4) Frankfurt (1) Fuerteventura (5) Funchal (1) futás (1) futópálya-felújítás (1) Gatwick (1) géplekésés (2) géprohamozás (1) Germanwings (1) Gibraltár (1) görög csőd (1) Görög szigetek (3) Granada (2) Gran Canaria (2) GVH (1) gyerektelen utazás (1) Győr (1) gyorsjelentés (1) hányinger (1) hasznos infók (1) hatalomváltás (1) helyleosztás (3) Hertz (1) hitelkártya költség (1) Hollandia (1) Holt-tenger (1) horror (3) hosszú hétvége (1) hosszú távú fapados (1) hotel (1) Huelva (1) információ (1) ingyen wifi (1) Írország (1) Isztambul (3) Izland (11) Izrael (5) járatindítás (1) járatmódosítás (3) járat megszűnés (1) jegyárak (1) jegymustra (1) Jeruzsálem (1) jófejség (1) Jökulsarlon (1) Joon (1) Jordánia (2) jótanácsok (1) kacat (1) kamu (1) kamuakció (1) Kanári-szigetek (6) Kannonkoski (1) kártérítés (6) Kassa (1) katasztrófa (5) Kavala (1) Kazahsztán (1) kedvenc városaink (5) kényelmetlenség (9) kert (1) kés (1) késés (6) kézipoggyász (5) Kirkjufell (1) Koppenhága (1) kósz (1) Kotor (1) Kréta (1) Kükládok (1) kutya (1) kvíz (1) Lamezia (2) Lanzarote (4) Lappföld (1) last minute (2) Laudamotiob (1) laudamotion (1) La Palma (2) légikatasztrófa (3) legjobb helyek (1) legjobb reptér (1) Legoland (1) lehúzás (16) lényeg (1) Lipari-szigetek (2) Lisszabon (4) London (6) Lufthansa (3) Lugano (1) Luton (3) luxus (1) lúzerség (1) Lyon (1) Maastricht (3) Madeira (3) magyar (1) Malaga (1) Malév (2) Malév GH (5) Mallorca (1) Malpensa (1) Málta (2) Marákes (2) Marokkó (2) Marrákes (2) Mastercard lounge (3) MÁV (2) megszűnő útvonal (4) megújulás (1) mellékhelyiség (1) Mélosz (3) menekültek (1) mentőár (1) Michael OLeary (2) mikonosz (1) Mikulás (1) MiniBUD (4) Miskolc (1) mocsokságok (1) mökki (1) Monaco (1) Monarch (1) Montenegro (1) munkakörülmények (1) Nagyvárad (1) National express (1) Nizza (3) nők (1) Norvégia (3) Norwegian (2) nyaralás (3) nyaralójáratok (2) nyári akció (1) nyári menetrend (1) óceán (1) óceanárium (1) Olaszország (1) olcsó jegyek (17) olcsó szállás (1) Onnibus (1) összehasonlítás (5) őszi szünet (1) otthagyott csomag (1) óvintézkedés (1) Pafosz (4) Páfosz (1) panasz (1) parasztvakítás (1) Párizs (3) parkolás (2) Pécs (1) Pegasus Airlines (1) petíció (1) Petra (1) pilótahiány (1) Pisa (1) Pizzo (1) poggyász (4) Polskibus (1) Popstrand (1) Porto (3) Portugália (3) Positano (1) Premier Hub (1) Premier Inn (1) prémium szolgáltatások (2) priority (1) Privilege Pass (2) profit (2) profit warning (2) rendszerező (1) repjegy (1) reptér (2) reptéri alvás (1) repülési tilalom (1) repülőtér (3) részeg (1) Reykjavík (1) romantika (1) Ronda (1) Rovaniemi (1) Ryanair (77) Saint Tropez (1) Santander (1) Sanyolország (1) Sao Miguel (1) Schönefeld (1) Scilla (1) Sevilla (2) Skócia (2) Skót Felföld (2) sorbaállás (1) Southend (2) Spirit (2) spórolás (1) Stansted (1) Stavanger (1) strand (1) Stromboli (1) Svájc (1) szabályváltozás (1) szakszervezet (2) szállás tippek (2) Szaloniki (1) Szantorini (1) Szarajevó (1) Szardínia (2) szavazás (2) szeku (1) Szentpétervár (1) szétültetés (5) szexista (1) Szifnosz (2) sziget (2) szinte ingyen (1) Szófia (1) szolgáltatások (4) sztrájk (6) sztyuvi (2) szülinap (1) Tampere (2) Tel-Aviv (2) téli menetrend (1) Tenerife (3) Terceira (1) térkép (1) terrorveszély (3) teszt (3) tévhitek (1) tömeg (1) törlés (14) Transavia (3) Transmediterranea (1) transzatlati járatok (2) Travelodge (1) trükközés (2) túlértékelt (1) túra (1) türelmi idő (1) tuti tippek (1) ufb (3) ügyfélszolgálat (2) új festés (1) új járat (8) új menetrend (8) új útvonal (9) Ukrajna (1) ülőhelyleosztás (4) ultrák (1) utasjog (2) utasszívatás (7) utastájékoztatás (2) utazási iroda (2) útdíj (2) útlevélellenőrzés (1) utószezon (1) üzleti utasok (1) valencia (1) Valentin-nap (1) változás (1) Váradi József (4) vasút (1) vécéhasználat (1) Velence (3) Velencei-tó (1) Velence Korzó (1) verseny (1) vis maior (1) Vueling (2) vulkán (2) WDC (1) West Fjords (1) wifi (1) Wizz Air (110) Wizz kártya (3) Wow (1) Yumurdzsak (1) Címkefelhő

Amerikába 30 ezer forint alatt - ezt ígéri a Ryanair

2015.02.03. 05:06 Fillér B. Gusztáv

Újra transzatlanti járatok indításáról beszélnek a Ryanair vezetői. Nem semmi lenne, ha valóban 100 euró alá nyomnák az átlagos jegyárat, de ehhez az kellene, hogy be tudjanak szerezni olcsón egy nagyobb széles törzsű flottát és az sem árt, ha tartósan alacsonyan marad az üzemanyagár. Vélhetően London-Stansted lehet az első európai bázis, ami a magyar utasoknak is kedvező.

Régóta vitáznak a repülős szakik arról, hogy vajon működhet-e a fapados modell a hosszú távú útvonalakon. Az biztos, hogy páran már megpróbáltak, és két kivétellel, akik ma is élesben nyomják az ipart több-kevesebb sikerrel, mindenki belebukott. Az Air Asia X európai útvonalait feladta ugyan, de Ázsia és Ausztrália között, valamint Ázsián belüli hosszú útvonalakon stabilan működik és fejlesztést tervez, a Norwegian pedig tolja keményen a transzatlanti járatokat - más kérdés, hogy mióta ezt teszi, szépen romlik a pénzügyi eredménye, noha alig adja olcsóbban a jegyeket, mint a hagyományos szállítók.

Nyilván az lenne a nagy truváj, ha az ultra-low cost modell kifejlesztője és legügyesebb európai kihasználója, a legnagyobb kutya merné bevállalni a dolgot és a Ryanair mondogatja is régóta, hogy kacérkodik a gondolattal. Pontosabban mondták egy ideig, aztán inkább lapítottak pár évig, most viszont újra egész konkrét dolgokkal jöttek elő: a legdurvább kétségtelenül az, hogy 100 euró alatti jegyekre lehet számítani.

ryrlonghaul.jpg

Kissé módosított 737-es hosszú távú járatokra :)

A Ryanair vezére, Michael O'Leary köztudottan szeret nagyokat mondani, meg jókora baromságokat is, csak hogy a figyelmet magára és cégére terelje. Az elmúlt évben viszont visszavett ebből, utasbaráttá próbálja fazonírozni a céget és ebbe nem fér bele az, hogy a büdös franca küldje el az utasokat, meg hogy állóhelyekről, fizetős klotyóról hablatyoljon. Ezért talán nem is akkora kamu ez a 100 eurós ötlet. Egészen konkrétan azt mondja, hogy 85-95 euró közötti átlagárral is nyereségesen tudják majd üzemeltetni a transzatlanti járatokat, amiben azért sokan kételkednek. Persze ehhez méret kell, nagy flotta, amit nem könnyű mostanság összehozni, hosszú sorállás van a gépekért az Airbusnál és a Boeingnél is. Használt madár nem opció, azok sokat zabálnak.

Egyik helyettese nem sokkal korábban arról regélt, hogy valóban hosszú a várólista a széles törzsű gépekre, de ha visszamondások lesznek, arra akár rá is cuppanhat a Ryanair. Nem mondja, csak mi valószínűsítjük, hogy a téma azért került újra napirendre náluk, mert a felére zuhanó üzemanyagár mellett teljesen máshogy jön ki a matek a hosszú távú fapados terveket illetően - 100 dolláros olajárnál még pont az volt a fő para, hogy túl nagy részét teszi a költségeknek a nem befolyásolható üzemanyagár. Az Air Asia X is meglebegtette, hogy újraindítja az európai járatokat.

Az is kiderül az írek nyilatkozataiból, hogy továbbra is egy új brand alatt tervezik üzemeltetni a transzatlanti járatokat, de egyértelmű utalással az anyacégre, például: "brought to you by Ryanair". Kétosztályos lesz a kabin, standard és prémium helyekkel. Kisgóré szerint legalább öt európai városból indulhatnak majd a gépek öt amerikaiba, a főnök persze nagyobbat mondott, rögtön 15-öt. A maláj példa azt mutatja, hogy az Air Asia X-re több mint 50 százalékban viszi az utasokat a környékről az Air Asia, nyilván a Ryanair is olyan kezdőbázist választ a transzatlanti leánynak, ahol rá tudja hordani az utasokat Európán belülről. Meglepő lenne ez alapján, ha a kezdet kezdetén nem London-Stanstedre esne a választás, ami a jelenleg üzemelő napi 2-3 pesti járatból kiindulva a magyar utasoknak is kedvező lenne.

De még egyszer: ezek egyelőre tervek, a legnagyobb akadály a géphiány. Úgy tűnik, egy kiadós recesszió jönne jól a Ryanairnek, mert nem csak géplemondásokat hozna, könnyebbé téve a szükséges szélestörzsű-beszerzést olcsón, de vélhetően bebetonozná az alacsony olajárakat is. Mi mindenesetre kivárjuk. 

30 komment

Címkék: Ryanair transzatlati járatok

A bejegyzés trackback címe:

https://fapadosinfo.blog.hu/api/trackback/id/tr827135153

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Hell-Ász 2015.02.03. 09:31:17

A csóró turistát sem az USA-ban, sem Kanadában nem szeretik. Ha lesz is leszállási engedély , a bevándorlásiak nagyon rájuk fognak szállni.

odamondó 2015.02.03. 14:28:50

A Lufthansa épp most indít low cost long range céget... Tehát van aki lát benne jövőt.

sántán sándor 2015.02.03. 14:35:34

mondjuk a mostani nyereségből simán fedeznék a tengerentúli járatok veszteségét, marketing szempontból pedig főnyeremény lenne.

Tke 2015.02.03. 15:10:31

Ha valamikor érdemes, akkor az olcsóbb kakaó miatt most érdemes megpróbálni az új járatokat. Szerintem van célközönség, például a csóri értelmiségi, a hátizsákos világjáró, akiknél ösztönző lesz a fapados ár a nagy utazáshoz. Sokkal lelkesebben koplal a jegyért, mert a kinti tartózkodást sokféle módon olcsóvá lehet tenni.

vitalis06 2015.02.03. 15:17:29

A norwegian most is 2-300-ért repül new yorkba pestról (átszállással), az szerintem már egyáltalán nem drága. a 100 dollár csak akkor lenne reális, ha a fennmaradó összeget "csatolva" megkapnák valahogy, tehát hotel, kocsibérlés....

Drout 2015.02.03. 15:55:24

@vitalis06: 100 Euróról volt szó, bár lassan már mindegy lesz...

Basilisk Captain 2015.02.03. 16:23:03

""nem fér bele az, hogy a büdös franca küldje el az utasokat""

francba.*

Krumpli Bogart 2015.02.03. 17:15:34

Akinek lenne pénze USA-ban tartózkodásra a "korrupcilovettából", az úgyse kap vízumot.

pneumónia 2015.02.03. 19:03:12

Ígéretnek nem rossz, csak nem épp a Ryanairnak van 2016ig kötött üzemanyagár szerződése?
Tehát ők épp nem profitálnak a csökkenésből, és csak terelnek talán.

centenárium 2015.02.03. 19:26:19

Inkább Szevasztopolba.

Brix 2015.02.03. 19:39:41

Éppen ideje lesz már a nagyobb piaci versenynek, mert az árak egyáltalán nem csökkennek a hosszú távú légiútvonalakon, holott defláció van, meg üzemanyagár-csökkenés...

Reszelő Aladár 2015.02.03. 21:13:02

A kérdés az, hogy mikor roskad össze a világ a saját súlya alatt. Ha a Ryan letöri az árakat, akkor sok cég csődbe megy, párszázezer ember elveszti a (jól fizető) állását, ami tovább rontja a növekedési kilátásokat. A sok munkanélküli fogyasztásának kiesése újabb munkahelyek megszűnéséhez vezet.
Ekkor a repülő rendelések visszaesése miatt, a gyártó is gondba kerül, ismét tízezrek kerülnek utcára, bejön egy általános kapacitáshiány, ami visszaveti a turizmust.
A vége az lesz, hogy lesz jegy 150 €.-ért, jövő őszre, vagy a jövő héten 3500-ért.

Fillér B. Gusztáv · http://fapadosinfo.blog.hu 2015.02.03. 22:08:32

@pneumónia: rövid távon megszívták, hogy hosszabb távra hedgeltek, idén buknak vele, de most akárhány évre be tudják betonozni az alacsony üzemanyagárakat, ha akarják. Ez nem akadálya a transzatlantinak, inkább segíti.

@Reszelő Aladár: ha ez komoly eszmefuttatás, akkor csak annyit, hogy helytelen. Az árakat letörheti, de csődökhöz nem vezet, a többi most is a business classon szedi meg magát, ami marad, bukni fognak a transzatlantin, de nem rokkannak bele.

Shopping 2015.02.03. 22:26:33

@Hell-Ász: látszik még sosem jártál arra. Fogalmad sincs hogy kire és miért "száll rá a bevándorlási hivatal".

Shopping 2015.02.03. 22:29:04

@vitalis06: "a norvegian 2-300 ért repül new yorkba"
Persze és ugyan ennyiért vissza.
Az összesen 400-600 euro.
Annyiért bármelyik cég elvisz oda...

Reszelő Aladár 2015.02.04. 00:05:33

@Fillér B. Gusztáv:
A lényeg változatlan, az iparág legtöbb szereplője jelenleg képtelen kitermelni a nyereséges működéshez szükséges feltételeket. A flottafrissítés előre menekülés, ami nyilván pörgeti a gyártási iparágat, de jelenleg a fizetőképes kereslet nem nő ilyen ütemben.
A verseny egy idő után költségcsökkentési versenybe megy át, ami pedig előbb minőségi később biztonsági kérdéseket is fel fog vetni.
Nem kell sok baleset, hogy alapjába véve csökkenjen a repülésbe vetett bizalom.
Amire célzok röviden: csak óvatosan az ilyen tervekkel!

StanLee · https://newsroll.net 2015.02.04. 10:15:48

@Reszelő Aladár: Az iparagi statisztikak alapjan a transzatlanti jaratokon csak az a par db business es first class utas hoz penzt a nagy legitarsasagoknak, a tobbi economy user meg eppen kitermeli azt a penzt, amibe kerul az utja. A nagy (legacy) tarsasagok minosege is mar kezd alabb adni az utobbi evekben. Most mar nincs meg az a minosegi elonye a Lufthansanak Nemetorszagon belul, ami par eve meg alap volt. Mindenhol csokkentik a koltsegeiket, lassan mar nem is jar kulfoldre se Lufthansa jarat (Munchen es Frankfurt kivetelevel), mindent a Germanwings intez, orszagon belul is. Mar szinte csak annyiban kulonbozik a Lufthansa egy easyjet jarattol, hogy az ules hattamlajat lehet picit donteni es par cm-rel nagyobb a labter. Az az 1 dl-es gyumolcsle + a pici csokolade nem er annyit, hogy dupla aron repuljon az ember. Akkor mar inkabb legyen felaras a feladott csomag, ne adjanak semmi kajat, de a jegyeket normalis arban merjek. A problema az, hogy a legacy tarsasagoktol elvarjak, hogy valami pluszt adjanak, de a sznobsag ezen arat mar egyre kevesebben tudjak megfizetni, meg ceges szinten is. Az en munkaltatom is mindig az olcsobbat vette meg, csak akkor volt hajlando ettol elterni, ha az indulasi vagy erkezesi ido miatt megerte a felarat egy Lufthansa / legacy jarat.

En pl. jobban el tudnam kepzelni azt, hogy legyen a normal jaratokon harom kulonbozo osztaly (business/premium economy es economy), amivel ki tudjak szolgalni az extra kivanasagokat is, de az olcson utazni akarokat is el tudjak latni. Az Airberlin, de leginkabb a Germanwings szerintem jo iranyba halad, de a Lufthansa mint anyaceg nagyon nem kepes felvenni a harcot az eros szakszervezet miatt a fapados jaratokkal.

altimus 2015.02.04. 10:40:39

a matekrol a kovetkezoket:

- a legmodernebb repulo is elfogyaszt 3 liter kerozint 100 utaskilometerenkent, vagyis egy 5000km-es utra utasonkent 150liter uzemanyagot lehet szamolni. hat, ez nem fog kijonni 100eurobol :)

- ehhez jon meg a repuloteri illetek, ami boven 100euro felett van.

- ehhez jon meg a lizingdij, uzemeltetesi koltseg, munkaber, egyebek.

megeszem a kalapom ha transzatlanti jaratot lehet inditani 500euros atlagar alatt. igaz en nem vagyok o'leary.

altimus 2015.02.04. 10:44:13

@StanLee: amit irsz nagyjabol igaz a kozvetlen europai jaratokra. azonban ha pl. at kell szallni akkor a fapados nem nagyon jatszik, ami csak pontrol pontra repul.

nameg probalj meg pl. bp-rol eljutni zurichbe. egyedul a swiss repul kozvetlenul. egy atszallassal a lufthansa, munchenen vagy frankfurton keresztul, de fapadossal nem abszolvalhato a feladat. (nem is veletlen a 100eFt koruli tipikus jegyar)

Hell-Ász 2015.02.04. 12:11:49

@Shopping: Én nem , de a barátnőm ott dolgozik.

Basilisk Captain 2015.02.04. 14:41:03

@altimus: lizingdijat kiveheted mert Ryanair saját gépekkel repül és nem lizingeli. Van átlagár igen. Jelenleg is 50€ a Ryanair átlagára aztán és sose fizettem ennyit egy útért, ez lenne USA utakkal is, valaki 100€t fizet más valaki meg 800-t és ennyi.

THEHUNGARIANMINGLE · WWW.THEHUNGARIANMINGLE.COM 2015.02.04. 14:42:57

szoval elobb az europai jegyeket szeretnem 100 alatt !! vicces husvetra dub-bud 350 t/r
hat ez nem fapados :)

invalid username 2015.02.04. 15:17:54

Számoljunk eyg kicsit.
Egy nagy Boeing, ryanairesen megrakva utasokkal elvisz 400 embert Londonból Newark-ba. Utasonként 100 euróval számolva 40 ezer euró a bruttó jegyárbevétel.

A repülő London - Newark irányban elfogyaszt 60 ezer liter kerozint.

Egy modern Boeing 747 bolti ára 100 milliárd forint. A légitársaságok lízingelik a gépeket, de azt nem tudom, mennyiért, és azt sem, hogy mennyibe kerül a karbantartás, de a 100 eurós jegyárakból az ügynöki díjak, adók és reptéri illetétkek levonása után már a kerozin ára sem jön ki.

O'Leary barátunk tehát csúsztatott egy szépet - az első kettő (vagy tíz) helyet adja 100 euróért, hogy a plakátjaira kiírhassa, de ahogy telik a gép, mennek majd felfelé az árak, és biztos, hogy lesz még egy csomó jegyáron kívüli költsége is.

invalid username 2015.02.04. 15:19:26

A duplaszárnyú 737 jól néz ki, de azt hiszem, nem repülne olyan jól mint amennyire kinéz.

Basilisk Captain 2015.02.04. 16:58:10

@Rongy Rázó: nem mindenki jegye lesz 100€... lesz 20 hely a járaton ami annyiba kerül, a többi az több. + sokan vinnének feladottat ami plusz bevétel, stb..

és mint írtam, ryanair nem lízingel....

blacha 2015.02.04. 19:15:54

Ki az az idióta aki fel fog szállni egy usába tartó ryanair gépre. még ha fizetnének akkor se...

Vieron82 2015.06.15. 07:53:52

Kicsit átgondolva, és ismerve a fapadosok árképzését, belefér 100 euróért a jegy. Transzatlanti járatra valószínűleg nem csak kézi poggyászt kell, tehát mindjárt megvágnak még 100 euróra a csomagért. Aztán egész egyszerűen nem tudsz olyan mennyiségű piát és kaját felvinni a kézi poggyászban, ami elég egy 8 órás útra. Tehát a cateringgel megint le fognak húzni.
Ja, és nem kell szélestörzsű gép, egy 757 is átrepül, meg a 737-900-nak is van olyan változata, ami képes megtenni az utat.
De összegasonlítás képpen, a jet2 198£-ért visz el East Midlandsról New Arkra, ami baromira nem New York, a La Guardia és a JFK New York.
Egyébként lehet, én vagyok sznob, de én kétszer voltam a nagy vizen túl, egyszer Torontó oda-vissza, másodszor pedig San Francisco oda, Los Angelesből vissza. Mind a két alkalom KLM volt, Amszterdami átszállással, 737-747 gépekkel. A két meleg étkezés, a kb óránkénti snack/üdítő/kávé osztás és a bármikor elvehető csoki és víz szerintem a nagyon minimum, ami egy ilyen hosszú útra a nagyon-nagyon minimum. Ha ugyanezt kifizeted a fapadoson, lehet drágább is lesz, mint a KLM...

Basilisk Captain 2015.06.15. 09:57:27

@Vieron82: New Arkról hamarabb be lehet jutni a központba, mint JFK-ről... Kit érdekel, hogy másik állam... mégis közel van New Yorkhoz..

breezer 2018.12.28. 17:59:06

na, mi a helyzet a ezzel a kezdeményezéssel? beindult?