FAPADOS TIPPEK, TRÜKKÖK, ÉLMÉNYEK

emailicon.png Vélemények, tapasztalatok,
sztorik ide jöhetnek: 
fapadosinfoblog@gmail.com

Facebook

Utolsó kommentek

Címkék

10 éves (1) A321 (2) A321neo (1) Aegean (1) Airbnb (2) Air Asia (1) Air France (4) ajándék (2) akció (17) alapok (1) alapszabályok (1) Alhambra (1) always getting better (1) Amalfi-part (3) amman (2) Andalúzia (1) apartman (1) app (2) Arad (1) árazás (1) árcsökkenés (1) áremelés (2) árkörkép (3) ármustra (4) Athén (5) átirányítás (1) átszállás (3) autóbérlés (6) Azori-szigetek (5) bádogsátor (2) bádogterminál (3) Baku (1) balatoni menetrend (2) baleset (1) balhé (1) balkáni útvonalak (2) bankkártyacsalás (1) Barcelona (2) Bázel (1) bázis bezárása (1) Bécs (1) becsekkolás (1) bénázás (1) Bergamo (1) Bergen (2) Berlin (1) Birmingham (1) bíróság (1) biztonság (1) biztonsági ellenőrzés (3) blama (1) blöff (1) Blue Lagoon (1) Bordeaux (2) Bosznia-Hercegovina (1) Bruges (2) Brusseles Airlines (1) Budapest-Belgrád (1) Budapest Airport (8) Budport (4) buliturista (1) bunkóság (4) buszjegy akció (1) busztranszfer (1) Chania (1) Cinque Terre (1) Ciprus (6) Cork (1) Costa Brava (1) couchsurfing (1) csekkin (1) csőd (1) csomagszabályok (28) Dánia (1) DCC (1) Debrecen (6) devizaátvátós trükk (1) díjemelés (2) Discount Club (1) easyBus (1) easyJet (16) Egyiptom (2) egynapos repülés (2) egyszer megéri (1) Eilat (4) Eindhoven (1) elhagyott poggyász (2) emelt díjas ügyfélszolgálat (1) Eszék (1) Eurostar (1) évforduló (1) fapadosok árazása (2) fapados buszok (1) fapados kódex (1) Fat Track (1) felvásárlás (1) Ferihegy (8) Ferihegyi busz (2) Fez (1) fillérekért (6) Finnország (1) fjord (1) Flibco (1) Flixbus (2) Flybe (2) FlyNiki (1) Foci EB 2016 (5) Folegandrosz (1) fontos tudnivalók (1) főszezon (1) Francia Riviéra (3) Fuerteventura (5) Funchal (1) futás (1) futópálya-felújítás (1) géplekésés (2) géprohamozás (1) Germanwings (1) Gibraltár (1) görög csőd (1) Görög szigetek (3) Granada (2) Gran Canaria (2) gyerektelen utazás (1) Győr (1) gyorsjelentés (1) hányinger (1) hasznos infók (1) hatalomváltás (1) helyleosztás (3) Hertz (1) hitelkártya költség (1) Hollandia (1) Holt-tenger (1) horror (3) hosszú hétvége (1) Huelva (1) információ (1) ingyen wifi (1) Írország (1) Isztambul (3) Izland (9) Izrael (5) járatindítás (1) járatmódosítás (2) járat megszűnés (1) jegyárak (1) jegymustra (1) Jeruzsálem (1) jófejség (1) Jökulsarlon (1) Joon (1) Jordánia (1) jótanácsok (1) kamu (1) kamuakció (1) Kanári-szigetek (6) Kannonkoski (1) kártérítés (6) Kassa (1) katasztrófa (5) Kavala (1) Kazahsztán (1) kedvenc városaink (5) kényelmetlenség (9) kert (1) kés (1) késés (6) kézipoggyász (5) Koppenhága (1) Kotor (1) Kréta (1) Kükládok (1) kutya (1) kvíz (1) Lamezia (2) Lanzarote (4) last minute (2) Laudamotiob (1) La Palma (2) légikatasztrófa (3) legjobb helyek (1) legjobb reptér (1) Legoland (1) lehúzás (15) lényeg (1) Lipari-szigetek (2) Lisszabon (4) London (5) Lufthansa (3) Lugano (1) Luton (3) luxus (1) lúzerség (1) Lyon (1) Maastricht (3) Madeira (3) magyar (1) Malaga (1) Malév (2) Malév GH (2) Mallorca (1) Malpensa (1) Málta (2) Marákes (2) Marokkó (2) Marrákes (2) Mastercard lounge (2) MÁV (2) megszűnő útvonal (2) megújulás (1) mellékhelyiség (1) Mélosz (3) menekültek (1) mentőár (1) Michael OLeary (2) MiniBUD (4) Miskolc (1) mocsokságok (1) mökki (1) Monaco (1) Monarch (1) Montenegro (1) munkakörülmények (1) Nagyvárad (1) National express (1) Nizza (3) nők (1) Norvégia (3) Norwegian (2) nyaralás (1) nyaralójáratok (2) nyári akció (1) nyári menetrend (1) óceán (1) Olaszország (1) olcsó jegyek (15) olcsó szállás (1) Onnibus (1) összehasonlítás (4) őszi szünet (1) otthagyott csomag (1) óvintézkedés (1) Pafosz (4) Páfosz (1) panasz (1) parasztvakítás (1) Párizs (3) parkolás (2) Pécs (1) Pegasus Airlines (1) petíció (1) pilótahiány (1) Pisa (1) Pizzo (1) poggyász (3) Polskibus (1) Popstrand (1) Porto (3) Portugália (3) Positano (1) Premier Inn (1) prémium szolgáltatások (2) Privilege Pass (2) profit (2) profit warning (2) repjegy (1) reptér (2) reptéri alvás (1) repülőtér (3) részeg (1) Reykjavík (1) romantika (1) Ronda (1) Ryanair (70) Saint Tropez (1) Santander (1) Sanyolország (1) Sao Miguel (1) Schönefeld (1) Scilla (1) Skócia (2) Skót Felföld (2) sorbaállás (1) Southend (2) Spirit (2) spórolás (1) Stansted (1) Stavanger (1) strand (1) Stromboli (1) Svájc (1) szabályváltozás (1) szakszervezet (2) szállás tippek (2) Szaloniki (1) Szantorini (1) Szarajevó (1) Szardínia (1) szavazás (1) szeku (1) Szentpétervár (1) szétültetés (5) Szifnosz (2) sziget (2) szinte ingyen (1) Szófia (1) szolgáltatások (4) sztrájk (6) sztyuvi (1) szülinap (1) Tampere (2) Tel-Aviv (2) téli menetrend (1) Tenerife (3) Terceira (1) térkép (1) terrorveszély (3) teszt (2) tévhitek (1) tömeg (1) törlés (13) Transavia (1) Transmediterranea (1) transzatlati járatok (1) Travelodge (1) trükközés (2) túlértékelt (1) túra (1) türelmi idő (1) tuti tippek (1) ufb (3) ügyfélszolgálat (1) új festés (1) új járat (8) új menetrend (8) új útvonal (6) Ukrajna (1) ülőhelyleosztás (3) utasjog (2) utasszívatás (6) utastájékoztatás (2) utazási iroda (2) útdíj (2) üzleti utasok (1) Valentin-nap (1) változás (1) Váradi József (4) vasút (1) vécéhasználat (1) Velence (3) Velencei-tó (1) Velence Korzó (1) vis maior (1) Vueling (2) vulkán (2) wifi (1) Wizz Air (92) Wizz kártya (1) Yumurdzsak (1) Címkefelhő

Újra akcióban a Wizz Air rettegett csomagcentizői

2014.12.22. 23:17 Repülős Rozi

Szinte sutyiban újra alkalmazni kezdte a Wizz Air azt a céget, amely pár hete még a botrányos utasszívatásban jeleskedett, majd a sok reklamáció hatására megvált tőle. A Budport újra akcióban, de tapasztalataink szerint valóban visszavett a szigorból. A csomagmérő kisiparosok ugyanolyan kis pultnál állnak, mint korábban, de a hangnem kulturáltra váltott. Láttuk, hogy továbbra is büntetnek a túl nagy bőröndért, de a kerekeivel épphogy túllógó gurulóst már simán átengedték.

Lehet, hogy csak kamuhiszti volt, amikor a Wizz és a Budport egymásnak esett, miután a légitársaság kipenderítette a csomagellenőrzésért felelős alvállalkozóját? A túlzásba vitt utasszívatásról szóló agyonolvasott posztunk után a Wizz közleményben jelentette be, hogy a Budport felfüggesztésére kérte földi kiszolgáló cégét, a Budport pedig keményen visszaszólt, mondván, a Wizz kérte a szigort, sőt még kevesellte is. Aztán eltelt két hét és a színfalak mögött kibékültek a felek. Vagy össze se vesztek, csak ezt adagolták a sajtónak.

Mindenesetre Váradi József Wizz-vezér másfél hete a Népszabadság kérdésére már elmondta, hogy a hibák javítása után visszatérhet a Budport, amúgy meg az volt a gubanc, hogy a beszedett csomagdíjak alapján mérték partnerük teljesítményét. Pár nappal később a Budport szokásos szócsöve, a céget megalakulása óta rendszeresen körbenyalintó Airportal hozta a nagy hírt: újra mérnek a zsenik, akik amúgy nem is hibáztak. Hivatalos közleményt a Wizz erről nem adott ki (frissítés: kedd délután kiadott, lásd alább), alig vártuk a napot, hogy újra utazzunk és megleshessünk, mi a változás a procedúrában, igaz-e amit kommunikáltak, hogy nem fognak millimétereket szőrözni.

Úgy tűnik, alapvetően igaz. A procedúra változott, de amit rajtunk kívül az utasok nem kis része is kifogásolt, vagyis a bunkóság és a szőrözés megszűnt. A kapunál két budportos tevékenykedik, az egyik a sorban állók csomagjait sasolja, a másik a mérőketrec mellett állomásozik. A sorban állók beszállókártyáin megnézik, hogy mekkora csomagra jogosultak és akinél látványos különbséget észlelnek, azt küldik a mérőeszközhöz. Címkét már csak a fizetős nagy kézire tesznek, amin nincs, az nyilván kicsi.

Azt láttuk, hogy a szívatós időszakhoz képest jóval kevesebb motyót próbáltatnak bele a ketrecbe, de amit igen, azok közül sok valóban és komolyan túllóg. Ez az öregúr sem vett nagy kézit, perkált is keményen a budportos csávónak a kicsi rekeszbe nyilvánvalóan nem való gurulósért (a kép bal oldalán).

budport_fizet.jpg

Azért a hátizsákért, amivel legutóbb agyon vegzáltak és fizettetni akartak, most egy szót se szóltak, el se küldték próbára. Még azért se szóltak, hogy a kis retikült tegyük már bele a poggyászba, ha már csak egy csomag vihető fel személyenként - eddig erre is kiemelten figyeltek.

Örülünk, hogy a Wizz megváltoztatta a procedúrát. Tőzsdére lépés küszöbén, egyre jobb szolgáltatást nyújtó konkurensektől körülvéve tarthatatlan volt az, amit az utasokkal műveltek és ezt belátták. Reméljük, amit ma láttunk, nem változik majd: fizessen, aki nem tartja be a szabályokat, de a centizésnek, bunkózásnak, kimondott szívatásnak örökre harangoztak. 

FRISSÍTÉS: a Wizz kedd délután kiadott egy közleményt, címe: A Wizz Air új poggyászellenőrzési folyamatot vezetett be a budapesti reptéren. Nincs benne annyi izgalom, hogy megint bemásoljuk, a lényeg, hogy újra megerősítik: a Budport szerintük korábban (a szívatós időszakban) is az előírásoknak megefelelően dolgozott, de a rugalmasabb szabályoktól elégedettebbek lesznek az utasok. Egyértelműsítik: az eddigi a kerekek és fogantyúk túllógása miatt túlméretesnek tekintett poggyászok ezentúl hivatalosan is felmehetnek a gépe bünti nélkül, ezen kívül felülvizsgálják a poggysászszabályzat reptéri és online kommunikációját, hogy ne legyen tudatlanság miatt büntetett utas, mindenki olyan csomagot válasszon, amire szüksége van.

A látványos Wizz-Budport barátságról persze nincs új információ, de talán kijelenthetjük: a túlkapásokat befejezték, mostantól normális mederben megy a csomagnézés, nem kell rettegniük a normálisan csomagot választó és beapakoló Wizz-utasoknak.

47 komment

Címkék: csomagszabályok utasszívatás Budport

A bejegyzés trackback címe:

https://fapadosinfo.blog.hu/api/trackback/id/tr517005451

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Basilisk Captain 2014.12.23. 07:53:24

"Pár nappal később a Budport szokásos szócsöve, a céget megalakulása óta rendszeresen körbenyalintó Airportal hozta a nagy hírt: újra mérnek a zsenik, akik amúgy nem is hibáztak. "

haha, ez nagyon jó! mennyire igaz! :-))

Ddodi 2014.12.23. 07:58:39

Valószínűleg az ég világon semmi vita nem volt a két cég között. Azért ennyire biztosan nem amatőrök, hogy a médiában szapulják egymást (még a politikában is csak színjáték a nagy része), csak ugye kellett a nép nyugtatása(butítása), aztán majd szép lassan visszaáll a régi rend. Reméljük az utasszivatás nélkül. Mi is megéltük, igaz nem magunk, csak a mögöttünk jövőt kaszálták el, de csúnyán, igaz a csomagja jócskán kilógott - az ilyeneket soha nem fogom felfogni, nem olvassa el azt a nehezen elkerülhető részt, hogy mekkora lehet és mekkora nem? vagy szimplán ennyire burokban él, hogy még csak fel se tűnik neki az évek óta meglevő szabály? Na mindegy, fizessen csak aki ilyen ostoba

Shopping 2014.12.23. 12:03:11

A penz nagy úr !
Hamar kibékültek.
A zsidók is csak általában utálják az arabokat. Ha üzletről van szó, gyorsan túlteszik magukat a nézeteiken.

epidermis 2014.12.23. 12:12:19

@Shopping: a zsidós részt rosszul látod. Ez fordítva van. És nem csak a zsidókra viszonyítva. Az arabok mindenkit utálnak. Még a saját gyerekeiket is halálba küldik Allah nevében...
A cikkhez visszatérve, én ezért vettem közepes méretű sporttáskát. Mert az be tudom gyömöszölni a kis "ketrecbe" is :)

György Balog 2014.12.23. 12:52:06

No, mi repülünk februárban Ciprusra a Wizzel, azért vettem náluk jegyet, mert azt hittem változik valami. A hír hallatára már most görcsben van a gyomrom, majd meglátjuk. Olyan ez, mint amikor megállít a rendőr, nem hiszem, hogy van ember, akit jóleső érzés tölt el. No mindegy, ha megszopatnak, nem repülünk velük többet. pedig még a klubba is beléptünk. :-(

Ki ismeri az alapviccet?
Becsöngetnek az ÁVÓ-sok - Erted jöttünk elvtárs, nem ellened!

JohnHenry 2014.12.23. 13:25:19

@György Balog: jó vicc, fel is írom magamnak :) b-a-l-o-g-gy-ö-r-gy

sidol 2014.12.23. 13:41:38

@epidermis: te szimplán hülye vagy, esetleg soha nem jártál az Öböl környékén.

rbsat1 2014.12.23. 14:46:59

Kívánom, hogy hátralévő éveidben csak arabbal legyen dolgod, nagyon hamar imádkozni fogsz, hogy egy zsidó segítsen rajtad.

ElChe · http://bigblue.reblog.hu/ 2014.12.23. 14:48:58

Engem meglep a rettegés, hogy mi lesz a Wizz csomagmérésén? Szerintem semmi. Vegyen elő az ember centit, mérje le a bőröndjét. Ha valami 2 centivel hosszabb, akkor másikba pakolok. Inkább kicsit kisebb lesz a méret, mint az engedélyezett, nekem még soha nem volt gondom.

Természetesen én is láttam már köcsögölést milliméterekkel átlógó kerék miatt, de azt kell mondjam, sokkal több olyat láttam, akihez egy szót se szóltak, mert minden bőven belül volt a meghatározott limiteken. Mert olyan történet szerintem nincs, hogy valakinek minden oldalon kisebb bőröndje miatt kellett nagy pénzeket kifizetni a reptéren.

Annak persze örülök, ha az időrabló veszekedések megszűnnek a tényleg jelentéktelen kilógó dolgok miatt, mert ez a fajta szőrözés túlzás volt, de aki sokat utazik, mindenféle légitársaság utasai között látott olyan arcokat, akik jóval nagyobb bőröndöknél is perceken át vitatkoztak, hogy "az alig nagyobb", és ha felengedik, ő lesz az első, aki elfoglalja a tárolót, te meg tarthatod a tied az öledben. Nem vagyok az ilyesmitől boldog.

Cipruson mellesleg jártam Wizzairrel, feladós poggyászunk volt, nagyobb súlykerettel mint bárhol máshol- bőven elegendő volt egy kicsi táska a fedélzetre.

odamondó 2014.12.23. 15:23:00

@ElChe: igen ehhez reagálnék én is. Lehet fikázni a wizzt de lássuk:

-kicsi csomagot akarnak a fedélzetre hogy gyors legyen a ki/beszállás
-10 euro helyett picivel többért van becsekkolós csomag ahol 32(!!!)kg a limit. Ebbe 2 ember teljes heti nyaralása belefér bőven.

-tehát a többi hűdejófej fedélzeten csomaggal nem kötekedő fapadosnál az ember ugyanúgy beszívja.

3napra a kis csomag elég bőven nagyobb nyaralásra meg ott a gigantikus feladható csomag amivel egyetlen légitársaság sem képes versenyezni emellett pedig a kiscsomag bőven elég ráadásul az ember kényelmesebben utazik.

Ciprusi Utazók · http://ciprusi-utazok.blog.hu/ 2014.12.23. 15:31:31

@György Balog: Februárig még rengeteg idő van. Bőrönd elő, mérőszalag elő és mehet a mérés.
Ha nagyobb, mint az engedélyezett méret, akkor vegyél másik bőröndöt vagy adj fel egy poggyászt.
Ha minden szabálynak megfelelsz, akkor nincs miért vegzálniuk.
---------
Mondjuk Ciprusra utazáshoz nem sok légitársaság közül lehet válogatni...

György Balog 2014.12.23. 16:56:53

@ElChe: Mi 1szer asszem Nápolyba repültünk, olyan csomaggal amit direkt úgy vettünk, hogy beleférjen, bele is fért, mégis megbüntettek. Telcsivel lefényképeztem, és panaszt tettem, végül is rendesek voltak, a büntit lerepülhettük. Most csak négy napra megyünk, a jegyek kettőnknek össz kicsit 40 alatt voltak kis kézipoggyásszal, a komplett költségvetésünk 100, amiből kocsit bérelni, lakni, tankolni és enni (no azt közértből) szeretnénk. nem venné jól ki magát, ha ha pár tízest befizettetnének.
Én csak azt tudom ismételgetni, hogy nem igen vágyik az ember arra, hogy görcsben álljon gyomra. Ősszel voltunk Tenerifén, a Ryanair-ék megdöbbentően kulánsok voltak. A csomagok 1 részét beteszik a csomagtérbe, van elég hely, nekem mint utasnak ez kellemes, jó. Szívesen repülök velük, és bár biztos buknak valamennyit a kisett büntin és csomagdíjon, de jó szívvel gondolunk rájuk, szívesen repülünk megint velük.
Nyilvánvalóan nem azért nem a Lufthansával utazunk 1. osztályon mert nem találjuk meg a weboldalukat, hanem azért fapadozunk, mert erre telik. Ennek fejében sokmindent tolerálunk, példáúl a Budapest airport beszállójánál inkább vártam marhavagont mint repülőgépet, de ez van, üsse kő, kétszer ennyiért mr nem tudnánk utazgatni, ez még belefér. Az viszont, hogy lerabolják a kasszát az nem igen megy. No mind1, talán nem lesznek olyan gázosok. A rucikat magunkra vesszük, és hátizsákkal megyünk, 4 napra ugyse kell sok minden. Viszont 20 fok lessz. :-)

György Balog 2014.12.23. 17:02:15

@Ciprusi Utazók: No igen, mi is erre izgultunk rá, összel voltunk tenerifén, most ciprus, asszonnyal megbeszéltük, letudjuk a szigeteket. Már Mallorca, Margitsziget, Csepelsziget és a szentendrei sziget is megvolt... :-) Sicilia is nagyon izgat az etnával, capri, gran canaria, maderia, stb. Sok hely vár még csak nem győzzük pénzzel és idővel

Repülős Rozi 2014.12.23. 17:58:11

@Basilisk Captain: igen, megkaptuk mi is, frissült is a poszt vele. Mondjuk sok újdonság nincs benne, de legalább bejelentették.

randomgenerator 2014.12.23. 18:13:57

Már csak a budapesti tyúkketrecet kellene felszámolni...

Basilisk Captain 2014.12.23. 18:41:09

@Repülős Rozi:
az már haladás, ha nektek is kiküldik! :) előbb utóbb sajttáj-ra is menni fogtok, mert meghívnak titeket. :)

@randomgenerator:
nincs azzal semmi gond... menj más társasággal, aki nem használja.
Nem értem, mit nem lehet azon a 10 percen kibírni ott? ( nem elsőnek kell lemenni, hogy 40 perceket kint állni...)

Midnight Run 2014.12.23. 21:34:20

Mondjuk azt nem értem, hogy egyszer nem lehetne szabálykövető magatartást felmutatni, vagyis ha díj nélkül x cm-ig szélességig lehet a fedélzetre felvinni, akkor ne háborodjunk fel, ha x+2 cm- ért fizetni kell?

már nem Dr. PhD. DSc. Uebermensch 2014.12.24. 07:00:06

Mi legutóbb júniusban voltunk Cipruson az asszonnyal, egy kis és egy fizetős kézipoggyásszal. Előtte vettem egy combos horgászmellényt 16 zsebbel, abban elfért minden, két és fél kiló kaja a reggelihez, 2 karton cigi, telefontöltők, fényképezőgép, a hátoldali két nagy zsebben a notebook és az olvasnivaló, és a zsebek egy része még így is üres maradt. Volt az egész vagy 8 kiló. A röntgenalagút utáni biztonsági csóka segített kivenni a tálcából a mellényt, felemelte, de majdnem leejtette. Ekkor rám nézett, és hangosan elkezdett röhögni, látszott a szemében az elismerés.

centenárium 2014.12.24. 10:28:29

@György Balog: Kedves György!
Hova küldted el a fotot? nekünk is hasonlo problémánk van..

előre is köszönöm
Kellemes ünnepeket

György Balog 2014.12.24. 10:33:21

@centenárium: Direkt a Wizzairhez, nem mai történet, volt ennek már 3-4 éve. Nem tudom, mennyi értelme van ma, meg kell nézni a weboldalukon a kapcsolatot.

Gyuri

csadeev 2014.12.24. 12:34:48

Ha ket napnal tobbre megyek, vagy kell a laptopom az utazas ideje alatt akkor megveszem a nagy kezipoggyaszt es voila nem kell stresszelni.

cradbox 2014.12.24. 14:46:54

Nekem a Wizz sajtóközleményei tetszenek nagyon, láthatóan szerencsétlen ügynökségük próbál nagyon megfelelni a megbízónak, és ettől teljesen röhejesek a szövegek. Repülőtéri élményről beszélnek, hát az nem tudom esetükben mi lenne..a tolakodás, a gázkamrában állomásozás a placcon, vagy a Budportos véget nem érő checkin sor, külön drop-off pult nélkül? :)))

Amúgy nagyon érdekes, hogy az összes BUD Airport, Wizz és egyéb közleményekben állandó elem, hogy valaki:

- nagyon örül
- rendkívül büszke
- teljesen elégedett
- őszintén remél valamit.

sellőlány 2014.12.27. 09:44:55

Én is kaptam updatet családi, baráti körben a Wizz élményről. Nagy kézit senki se vitt, így a vegzálás letesztelése kimaradt. Viszont mindketten azt mondták, hogy kb. félig volt tele a gép. Úgy tűnik, kicsit többet kell még promózni, esetleg átírni a csomag szabályokat, hogy visszatérjenek az utasok.

sellőlány 2014.12.27. 09:55:32

@odamondó: Nekünk még sose sikerült elérni a 32 kg-t, pedig van egy XXL méretű nagybőröndünk, pedig amennyire lehetett, telepakoltuk. Ruhaneművel, piperével 1-2 üveg borral visszafelé ez kb. 22-25 kg volt maximum. A családból a múlt héten utazott vki 4 hétre, egy csomó ajándékot is vitt, alig bírtam felrakni a szalagra a cuccát becsekkoláskor. Elég meglepő volt a kijelzőre nézni: 24 kg volt, többre számítottam. Szerintem sokan nem tudják kihasználni ezt a magas limitet, tehát nem igazán ad hozzáadott értéket. Főleg, ha az embert leszálláskor nem egy autó várja, hanem tömegközlekedés.

Aj548 2014.12.27. 13:12:11

Nem szeretem az olyan cikkeket, amelyek a jelzőikkel manipulálnak. Különösen nem szeretem, ha ezt olyan ember teszi, aki tanulta a szakmát.
Amikor valaki olyan jelzőket használ, hogy sutyiban, vegzálnak, utasszívatás, akkor azt gondolom, a szerzője tudatosan megy rá a népszerűségre.
Mert rengeteg olyan betérő olvasó van itt (ahogyan a statisztikákból látom), akik olyan szerencsétlenek, megvették a jegyüket, és rosszul jártak, mert a szabályokat nem olvasták el.
És hogy mondjak egy őszinte dolgot, ezt az egészet megvetem. Mert rendes oldalt nem az ostobákra kell építeni.
És megvetem, mert mindkét fél tudta, mire szerződtek. Csak az egyik időközben meggondolta magát.
Én pedig olyan országot szeretnék, ahol az emberek gondolkodnak mielőtt kiadják a bankkártya számukat, utána meg nem állnak le sutyizni, utasszivatni, és vegzálni.

sellőlány 2014.12.27. 16:08:22

@Aj548: Ha elolvastad volna a korábbi vegzálásról szóló cikkeket, akkor talán más lenne a véleményed. Más légitársaságnál is feltűnnek kilók és centiméterek, darabszámok a kártya kódjának beütése előtt, mégsem szégyeníti meg egyik sem az utasait, ha aztán beszállás előtt lenne bármi minimális eltérés. Kíváncsi leszek, meddig tartják be a budportosok ezt az úri stílust és kezdenek majd újra szívatni, ha nem lenne elég a mostani bevétel.

sellőlány 2014.12.27. 16:26:28

@Aj548: Már Svédországban is ismert a Budportosok "kedvessége", részlet egy utazó FB szeptemberi bejegyzéséből (angolra fordítva jól érthető):
BUDAPEST - UNGERN
Bilden är dålig, tack för polisen. Den killens handbagage var några cm (3-4) större i längden än är tillåtit. Det var några minuter före flygplanets startsgång. Han försökte prata med flygpersonalen i ett artigt lugnt sätt. Polisen kallades. 3 st kom med fullt vapens skärp. Efteråt killen hittade som lösning att sparka ner hjul av väskan. Det gick. Polisena och flygpersonalerna stod och tittade proceduren med munnen öron till öron.
Efter några minuter en polis kom till mig och bad att ta bort bilderna. Jag gjorde det, ville inte riskera missa planet.
Konstaterade att det är fortfarande skit folk som väljer vissa yrke. Skrämmande. Ännu värre om det finns inte en massa vittne.
Annars Budapest är underbar som alltid.

Pilot Topgun 2014.12.28. 08:52:04

@sellőlány: Lehet, hogy nem követed, de a hírek arról szólnak, amit a BUDPORT mindig is következetesen állított, Ők ugyan nem hibáztak, a Wizz szabályzatot tartották be, méghozzá helyesen. Ma új szabályok vannak, mostantól ezeket alkalmazzák. Lehetett szidni itt őket, lehetett mocskolódó bejegyzésekkel illetni őket, az idő őket igazolta és maga a légitársaság is. Aj548-nak igaza van, a mostani bligbejegszes megint rosszindulatú, es olyan sokadjára olyan információkat tartalmaz amelyek a tájékozatlan olvasó szamára félrevezetőek. Nem hiszem, hogy aki ezt irta az tanulta a szakmát, ha igy lenne akkor nem egy ilyen 5-20 fős olvasottsagú blogot szerkesztene. A korrektség kedvéért megjelölök neked egy "magyar" hivatkozást, hátha segít megérteni a lényeget: m.nol.hu/gazdasag/ismet-ellenorzi-a-csomagokat-a-wizz-jovore-olcsobb-lesz-a-repules-1504121

És ez ugye nem az airportal.hu, ami szinten kereszttüzében áll Repülős Rozinak, Fillérbaszó barátjának meg annak visszataszító nevű nejének. Véleményem szerint ami ebben a blogbejegyzésben folyik annak mar semmi értelme. A Wizz módosította a szabályokat, kényelmesebbé tette az utazást, volt értelme a korabbi megmozdulásnak. A mostaninak már semmi...

Pilot Topgun 2014.12.28. 09:05:29

@sellőlány: Egybekent lefordítottam az ikeas bejegyzést aminek a lényege: Volt egy utas, akinek a neve X, megjelent egy olyan lobaszó kufferral ami nagyobb 3-4 cm-el a megengedettnél. Az ellenőrzést végző kolléga közölte, hogy fizetni kell érte mire a paraszt utas feltételezhetően leugatta, esetleg bántalmazta a személyzetet. Ezek utan rendőrt kellett hívni, akik végezték a dolgukat mert ugye azért repülőtéren elég meleg helyzet utatni a személyzettel, közben a barom svéd ahelyett hogy haladt volna a sorban neki állt fényképezni a személyzetet meg a rendőröket, magyarán szabálysértést követett el de lehet hogy bűncselekményt a személyiségi jogok megsértése miatt. A BUDPORT-ot nem említik a bejegyzésében de meg a Wizz Airt sem, de ha ők voltak akko megint az a lényeg, hogy amit a Wizz előírt azt betartották. Ja, es a happy end, hogy a rafkós cigány ahelyett hogy fizetett volna a túl lógó kufferért, lekapta a kerekeit. :))

Basilisk Captain 2014.12.28. 09:53:46

@Pilot Topgun: ja persze olcsóbbak lesznek a jegyek... :D
ahogy váradi mondta: - őket mindenki követni fogja ezzel a poggyász szabállyal, hát pont az ellenkezője felé mentek a társaságok. Akkor aki vesz nagykézit az kap prio boardingot, meg olcsóbbak lesznek a jegyek. AHA, 2 napig voltak olcsóbbak a jegyek. :D , azóta brutálisan megdrágították a NORMÁL méretű poggyász árát... Szépen elteszik profitként amit nyernek az olajár csökkenésével, nem lesznek olcsóbbak a jegyek....
ennek a cégnek azt sem lehet elhinni, amit kérdeznek.

Pilot Topgun 2014.12.28. 10:13:53

@Basilisk Captain: mit vársz egy olyan cégtől aki feljelentette a R.I.P. Malévet. :)

sellőlány 2014.12.28. 10:28:44

@Pilot Topgun: Rossz a fordítód, az utas szerint, aki látta az esetet (ő egy ismerősöm), az érintett másik utas (egy svéd állampolgár) nyugodt hangnemben beszélt, ezt is írta le. A mostani szabályzat szerint már ő se fizetne, ahogy addig valószínűleg máshol se kellett fizetnie, ezért sem akarta, hogy lehúzzák. Valszeg rendőrt se hívott még senki utasra emiatt. Ugyanúgy véded az országunk imidzsét, mint kormányunk. Lol.

Pilot Topgun 2014.12.28. 10:39:53

Te idióta, hogy jön ide a poltika? Milyen lehuzasrol beszélsz te szerencsetlen amikor a szabályok szerint jar el valaki? Ahol nem igy tettek, más repülőtereken ahol a buzi handling felületes, na ott hibáztak es nem itt Budapesten. Gondolom a Svédországba szakadt roma barátaid meglepődtek amikor a purdénak fizetnie kellett Budapesten a kufferért.

sellőlány 2014.12.28. 14:14:02

@Pilot Topgun: Na ez a hangnem a tipikusan aljamagyar. A szemtanú svéd, aki nem cigány, ahogy a másik utas se, nem rokonaim. Bár a te csökött agyadban az ismerős biztos egyenlő tezsvír. Politika: amit külföldi állít az konspiráció! A fenti bemásolt FB kommentben benne volt a félelmetes szó, és a rendőri túlkapás, személyzet kárörvendő mosolygása. Európai viseljedés, ugye? Gondolom, a svédek nem ehhez szoktak. Pedig ott sztán van ám rend és pláne szabályok. Azzal, hogy a Wizz változtatott a "szabályain" elismerte, hogy nem járt el korrektül az utasaival. Elnézést nyilvánosan sose kért, mindent a Budportra kent (aminek a tulajdonosát sem kell félteni), aztán rájöttek, nincs más választásuk, le kell pacsizni megint. Ez a kirúgtuk őket duma jó volt a médiának, de senki nem gondolja komolyan, hogy ez a nagy békesség ingyen lesz majd. A megalázott utasok lassan felejtenek. De ne legyen igazam!

sellőlány 2014.12.28. 14:22:13

@Pilot Topgun: És mielőtt idehánynál még egy újabb köpetet: a két utas között se volt semmi rokoni vagy ismerősi reláció. Csak szolidaritás. A szemtanú ismerősöm pedig egy diplomás ember.

Basilisk Captain 2014.12.29. 08:43:46

@sellőlány: hagyjad rá. Fosportnál behajtónáci ez is... Mindig nekik lesz igazuk, és nagyon nagy arcnak hiszik magukat mert REPTÉREN dolgoznak, holott azt a szaros zsúrkocsit tologatják, és a szemeben a takarítók nagyobbak mint ezek...

boom2 2015.01.02. 11:49:56

@odamondó:
"-kicsi csomagot akarnak a fedélzetre hogy gyors legyen a ki/beszállás"

Ha csak egy kicsit is érdekelné a légitársaságokat a gyors ki-/beszállás akkor a következőket kéne csinálniuk:
- megszüntetni az összes priority szolgáltatás, gyerekesek, rokkantak és minden egyéb nációval való kivételezést és a beszállítást az ülőhely sorszáma szerint végeznék(hátul ülő száll be először) -
kifelé, pedig baromi jó volna, ha a kedves utas kísérők
végeznék a dolgukat és azok szállhatnának ki először, akiknek csatlakozást el kell érni.
- minden repülő típushoz volna saját kézipoggyász táskájuk(kemény fedeles), amit náluk lehetne megvenni és csak annyi repülő jegyhez adnának ki, amennyi tároló hely valójában van
- a balfasz, pofátlan utasokat pedig udvariasan, irodalmi stílusban elküldeni a kurva anyjába, hogy ne tartsa fel a sort, (esetleg segíteni neki ha odafér) ez volna a dolga az utas kísérőnek nem az, h 10x áru portékákkal büfést játszon.

odamondó 2015.01.02. 12:52:04

@boom2:

Lemodellezték, hogy az általad említett először a hátsó sorban ülök szálljanak be és a totál random beszállás között semmilyen különbség nincs. Pont ugyanannyi időbe telik.

Persze és mi alapján meg mennyi ideig szűrnék ki hova száll át. Mi alapján? Nekem meg egy tárgyalásra kell sietnem... Megvalósítása hosszabb lenne mint bármi.

Persze kalaptartós konténerezés

boom2 2015.01.02. 13:33:45

-nem modelleztek le semmit, mert akkor látnák, hogy ez az egyetlen gyors megoldás
-gépenként 200-300 utas vár a "későkre" mert ugye a becsekkoltakat(ez további késéseket okoz), rövid ideig szólítgatják, aztán ha gép ajtaját becsukják az orrod előtt, akkor azt már nem nyitják ki és várhatsz akár napokat is a következő gépre étlen-szomjan idegen országban, akár saját költségen.
a tárgyalásod nem fontos, majd várnak 5 percet rád
-igen pontosan kalaptartós konténerezés

Yumurdzsak 2015.01.05. 16:19:33

@Pilot Topgun: az mióta szabálysértés, ha lefotózok egy rendőrt? az nem zavarja meg az intézkedést.

ez a beszállás gyorsítása irtó nagy kamu szöveg.

Basilisk Captain 2015.01.05. 17:06:43

@boom2:
DE
lemodellezték, csak keresni kellene.
Itt van, a leggyorsabb ültetés még mindig a random székkiosztás:
awesomescreenshot.com/07b44tot6d
(ha érdekel az egész videó youtube-on fentvan, mytbnusters csinálta)
aztán lehet csemegézni...
Az általad preferált bact to front a leglassabb...

Válasszunk · http://valasszunk.blog.hu 2015.01.05. 18:29:48

@Basilisk Captain: Megnéztem. Bár őszintén szólva azóta kicsit szkeptikus vagyok, hogy egyik tesztben a hidrogént (elvben nem túl gyorsan ég) durranógázzal helyettesítették (robban)... Majd elkezdték magyarázni, hogy még kevesebb is a hidrogén, így tiszta hidrogénnel gyorsabban kellene égnie.

De volt a tükrös, vitorlagyújtós adás. Ahol a tükröződő napfény kapcsán kihagyták azt, hogy a napfény tükrözésére a kifényesített, nagy méretű bronzpajzsok is jók, és a katonák számával, minimális célzási segítséggel gyorsan, sokkal több fényt lehet fókuszálni.

Ha belegondolsz, akkor alapvetően az a baj a tesztnél itt, hogy a beszállítás időigénye az egyes módszereknél nem állandó, hanem jelentős részben a szerencsétől is függenek az eredmények. És a legfontosabb azt tudni, hogy mekkora szórás van a beszállítás időigényébe, hogy tudod tervezni a menetrendet. Az egy-egy mérés így hibás elgondolás. Megjegyzem...

200 fő felett, de minimum két osztályos kialakítás, egyfolyosós (keskenytörzsű) gép... Nem számolva azzal, hogy a rendelkezésre álló hely (székezés sűrűsége) is befolyásolja az eredményt.

Az önkéntesek nem alkottak családokat, csoportokat, nem volt olyan preferenciájuk ami lassítaná a beszállást, ellenben a valódi szabad ülésfoglalás storynál lenne.

A back to front kapcsán ugye, ha mindenki elég hátul van ahhoz, hogy "ne akadályozza" a középső csoportot rögtön lehet küldeni őket, nem kell megvárni, míg mindenki leül és minden tároló lecsukásra kerül. A cél csak annyi, hogy a folyosón kevésbé tartsák fel egymást az emberek.

De a mérésük itt nem vette figyelembe, hogy az összetartozó emberek együtt mennek be, így nincs annyi kavarodás a ki mikor ül le kérdésből, mint ismeretleneknél. Soroljam?

Basilisk Captain 2015.01.05. 18:42:05

@Válasszunk:
Meg egy nagyon fontos dolog: A tesztnél MINDENKI jelen volt a beszállítás kezdeténél. :) . Ez való életben kb sosincs így. :) mert valaki utolsó utáni pillanatban ér be, és a többi.

Válasszunk · http://valasszunk.blog.hu 2015.01.06. 16:24:14

@Basilisk Captain: Igen, ez is fontos. De még sok más is. De mondjuk kb. minden ismeretterjesztő adón akadnak hasonló mértékű pontatlanságok.

Sok esetben kifejezetten nagy butaságokat állítanak be tudásként, valós információként. Így szerintem inkább ez, és pár hasonszőrű adó a népbutító, nem egy szórakoztatónak szánt film.

Megjegyzem natgeo is vicces. A tömeget, súlyt, eredő erőt keverik ahol számít a különbség... A repülőgép sebessége kapcsán úgy viselkednek, mintha abból csak 1 féle lenne. De ugye a navigációhoz a földhöz képesti sebességet kell tudni. De ugye a biztonságos sebesség tartomány pedig a levegőhöz képesti sebesség. Ugye erős szélben a kettő nagyon nem egyforma... Aztán sokan felteszik a kérdést, miért nem jó a GPS...

Ezek a műsorok nem szórakoztatnak, hanem sok esetben hülyeséget, valótlanságot tanítanak, így szerintem ez az irány a népbutítás, nem mondjuk egy HBOs sorozat :)

Ellenben sok légitársaság számára van a szimuláció mellett egy másik fegyver: A statisztika. Ahol kevés tétje van a dolognak, több beszállítási rendszerrel lehetett próbálkozni és mérni a valós eredményeket, szórással...

Basilisk Captain 2015.01.06. 17:30:29

@Válasszunk:
Natgeo másik 'baki', Reptéróriás Dubai.
valahogy így szolt a mondat :" A hajtóművek beindításához sűrített levegő szükséges, amely lenyomja a hajtómű dugattyúit"
Ehh?
Sugárhatóműben dugattyú??? :-) ( de itt szerintem angolról magyarra félrefordították a narrátor meg bemondta azt. :) ).

Billingham International Folklore Festival · www.billingham-folklore-festival.blog.hu 2015.01.17. 15:02:57

Mi 2013 nyarán mentünk Brüsszelbe! Annyira jófejek voltak, hogy utazás előtt 1-2 nappal változtattak a szabályokon és semmi értesítést nem küldtek. Nagyban mentünk a reptérre, mikor kiderült hogy a kerekek miatt nem fér be a bőröndöm, emiatt 15 000Ft/bőrönd -ot kellett fizetni. (2-en voltunk)
Szóval jól kezdődött a nyaralásunk.