FAPADOS TIPPEK, TRÜKKÖK, ÉLMÉNYEK

emailicon.png Vélemények, tapasztalatok,
sztorik ide jöhetnek: 
fapadosinfoblog@gmail.com

Facebook

Utolsó kommentek

Címkék

10 éves (1) A321 (2) A321neo (1) Aegean (1) Airbnb (2) Air Asia (1) Air France (4) ajándék (2) akció (17) alapok (1) alapszabályok (1) Alhambra (1) always getting better (1) Amalfi-part (3) amman (2) Andalúzia (1) apartman (1) app (2) Arad (1) árazás (1) árcsökkenés (1) áremelés (2) árkörkép (3) ármustra (4) Athén (5) átirányítás (1) átszállás (3) autóbérlés (6) Azori-szigetek (5) bádogsátor (2) bádogterminál (3) Baku (1) balatoni menetrend (2) baleset (1) balhé (1) balkáni útvonalak (2) bankkártyacsalás (1) Barcelona (2) Bázel (1) bázis bezárása (1) Bécs (1) becsekkolás (1) bénázás (1) Bergamo (1) Bergen (2) Berlin (1) Birmingham (1) bíróság (1) biztonság (1) biztonsági ellenőrzés (3) blama (1) blöff (1) Blue Lagoon (1) Bordeaux (2) Bosznia-Hercegovina (1) Bruges (2) Brusseles Airlines (1) Budapest-Belgrád (1) Budapest Airport (8) Budport (4) buliturista (1) bunkóság (4) buszjegy akció (1) busztranszfer (1) Chania (1) Cinque Terre (1) Ciprus (6) Cork (1) Costa Brava (1) couchsurfing (1) csekkin (1) csőd (1) csomagszabályok (28) Dánia (1) DCC (1) Debrecen (6) devizaátvátós trükk (1) díjemelés (2) Discount Club (1) easyBus (1) easyJet (16) Egyiptom (2) egynapos repülés (2) egyszer megéri (1) Eilat (4) Eindhoven (1) elhagyott poggyász (2) emelt díjas ügyfélszolgálat (1) Eszék (1) Eurostar (1) évforduló (1) fapadosok árazása (2) fapados buszok (1) fapados kódex (1) Fat Track (1) felvásárlás (1) Ferihegy (8) Ferihegyi busz (2) Fez (1) fillérekért (6) Finnország (1) fjord (1) Flibco (1) Flixbus (2) Flybe (2) FlyNiki (1) Foci EB 2016 (5) Folegandrosz (1) fontos tudnivalók (1) főszezon (1) Francia Riviéra (3) Fuerteventura (5) Funchal (1) futás (1) futópálya-felújítás (1) géplekésés (2) géprohamozás (1) Germanwings (1) Gibraltár (1) görög csőd (1) Görög szigetek (3) Granada (2) Gran Canaria (2) gyerektelen utazás (1) Győr (1) gyorsjelentés (1) hányinger (1) hasznos infók (1) hatalomváltás (1) helyleosztás (3) Hertz (1) hitelkártya költség (1) Hollandia (1) Holt-tenger (1) horror (3) hosszú hétvége (1) Huelva (1) információ (1) ingyen wifi (1) Írország (1) Isztambul (3) Izland (9) Izrael (5) járatindítás (1) járatmódosítás (2) járat megszűnés (1) jegyárak (1) jegymustra (1) Jeruzsálem (1) jófejség (1) Jökulsarlon (1) Joon (1) Jordánia (1) jótanácsok (1) kamu (1) kamuakció (1) Kanári-szigetek (6) Kannonkoski (1) kártérítés (6) Kassa (1) katasztrófa (5) Kavala (1) Kazahsztán (1) kedvenc városaink (5) kényelmetlenség (9) kert (1) kés (1) késés (6) kézipoggyász (5) Koppenhága (1) Kotor (1) Kréta (1) Kükládok (1) kutya (1) kvíz (1) Lamezia (2) Lanzarote (4) last minute (2) Laudamotiob (1) La Palma (2) légikatasztrófa (3) legjobb helyek (1) legjobb reptér (1) Legoland (1) lehúzás (15) lényeg (1) Lipari-szigetek (2) Lisszabon (4) London (5) Lufthansa (3) Lugano (1) Luton (3) luxus (1) lúzerség (1) Lyon (1) Maastricht (3) Madeira (3) magyar (1) Malaga (1) Malév (2) Malév GH (2) Mallorca (1) Malpensa (1) Málta (2) Marákes (2) Marokkó (2) Marrákes (2) Mastercard lounge (2) MÁV (2) megszűnő útvonal (2) megújulás (1) mellékhelyiség (1) Mélosz (3) menekültek (1) mentőár (1) Michael OLeary (2) MiniBUD (4) Miskolc (1) mocsokságok (1) mökki (1) Monaco (1) Monarch (1) Montenegro (1) munkakörülmények (1) Nagyvárad (1) National express (1) Nizza (3) nők (1) Norvégia (3) Norwegian (2) nyaralás (1) nyaralójáratok (2) nyári akció (1) nyári menetrend (1) óceán (1) Olaszország (1) olcsó jegyek (15) olcsó szállás (1) Onnibus (1) összehasonlítás (4) őszi szünet (1) otthagyott csomag (1) óvintézkedés (1) Páfosz (1) Pafosz (4) panasz (1) parasztvakítás (1) Párizs (3) parkolás (2) Pécs (1) Pegasus Airlines (1) petíció (1) pilótahiány (1) Pisa (1) Pizzo (1) poggyász (3) Polskibus (1) Popstrand (1) Porto (3) Portugália (3) Positano (1) Premier Inn (1) prémium szolgáltatások (2) Privilege Pass (2) profit (2) profit warning (2) repjegy (1) reptér (2) reptéri alvás (1) repülőtér (3) részeg (1) Reykjavík (1) romantika (1) Ronda (1) Ryanair (70) Saint Tropez (1) Santander (1) Sanyolország (1) Sao Miguel (1) Schönefeld (1) Scilla (1) Skócia (2) Skót Felföld (2) sorbaállás (1) Southend (2) Spirit (2) spórolás (1) Stansted (1) Stavanger (1) strand (1) Stromboli (1) Svájc (1) szabályváltozás (1) szakszervezet (2) szállás tippek (2) Szaloniki (1) Szantorini (1) Szarajevó (1) Szardínia (1) szavazás (1) szeku (1) Szentpétervár (1) szétültetés (5) Szifnosz (2) sziget (2) szinte ingyen (1) Szófia (1) szolgáltatások (4) sztrájk (6) sztyuvi (1) szülinap (1) Tampere (2) Tel-Aviv (2) téli menetrend (1) Tenerife (3) Terceira (1) térkép (1) terrorveszély (3) teszt (2) tévhitek (1) tömeg (1) törlés (13) Transavia (1) Transmediterranea (1) transzatlati járatok (1) Travelodge (1) trükközés (2) túlértékelt (1) túra (1) türelmi idő (1) tuti tippek (1) ufb (3) ügyfélszolgálat (1) új festés (1) új járat (8) új menetrend (8) új útvonal (6) Ukrajna (1) ülőhelyleosztás (3) utasjog (2) utasszívatás (6) utastájékoztatás (2) utazási iroda (2) útdíj (2) üzleti utasok (1) Valentin-nap (1) változás (1) Váradi József (4) vasút (1) vécéhasználat (1) Velence (3) Velencei-tó (1) Velence Korzó (1) vis maior (1) Vueling (2) vulkán (2) wifi (1) Wizz Air (92) Wizz kártya (1) Yumurdzsak (1) Címkefelhő

Új, szenzációs fapados célpont: Azori-szigetek

2014.12.06. 07:21 Sóher crew

Újabb sokak által vágyott célpontra ért el a fapados forradalom: a Ryanair bejelentette, hogy három városból is járatokat indít az Azori-szigetekre. Rögtön bázist nyitnak, a portugál nagyvárosok mellett Londonból is elérhető lesz a szigetcsoport, ahova eddig csak horror áron lehetett eljutni. Mind a kilenc szigeten akadnak kihagyhatatlan látnivalók, a képek pedig magukért beszélnek.

Azt gondoltuk volna, hogy az easyJet lesz a nagyok közül az első, amely lecsap az Azori-szigetekre, hiszen Madeirára már régóta repülnak és igen erős mindkét szárazföldi portugál bázisuk. Ehhez képest az a Ryanair jelentette be az azori indulást, mely épp csak betette a lábát Lisszabonba. De tök mindegy, lényeg, hogy már nem csak nagypénzű turisták és állampénzen urizáló kispályás magyar politikusok juthatnak el a messzi szigetcsoportra, hanem a csóró fapados utasok is.

azori2.jpg

Az árzuhanásról annyit, hogy a sebtében megtekintett legolcsóbb ajánlatok ma még két fő részére fél milláról szóltak, amiben még nincs benne a temérdek hajójegy, akár helyi repülőjárat és még egy jó kis helyi pálinka sem. Magyarország mellett például az Azori-szigetek kapott kedvezményt a pálinka adóztatására, mivel jellemzően nem gépesíthető, így elég munkaigényes a mezőgazdasági művelés. Ezért, s mivel a szigetek exportja az unió egészéhez viszonyítva elenyésző, kaphattak kedvezményt.

A nehezen művelhetőségen nem sokat segít, hogy a szigetek folyamatosan nőnek: az egész csoport 12 ezer éve bújt ki a tengerből, a legfiatalabb vulkáni kúp pedig 55 éves. Persze ahhoz még kell egy kis idő, hogy így elnövögessen a szigetcsoport a kontinensig, ugyanis 1500 kilométerre van Portugáliától. Az összesen (most épp) 2300 négyzetkilométer terület Madeirához hasonlóan Portugáliához tartozó, autonóm föld. Ennek mind a 240 ezer lakosa örül.

Összesen kilenc szigetből áll a csoport, sajnos mindegyiken van valami kihagyhatatlan látnivaló. Az egyik szigeten fekszik Portugália legmagasabb hegye, a Pico, 2300 méter és nyolc óra alatt mászható meg. A legnyugatibb szigetet mégis hanyagolnánk, ott ugyanis egy évben 300 napot esik az eső, és ezen még az sem javít sokat, hogy a növényzet buja és örökzöld. Mivel a csoport két óceáni áramlat találkozásánál fekszik, a klíma változatos: 16 és 25 fok között alakul éves szinten a hőmérséklet, a havi eső 40-120 milliméter - kivéve ugye Florest, a legnyugatabbit. Madeirához hasonlóan itt is van botanikus kert, de állítólag bálnákat, delfineket és madarakat is lehet lesni majd minden szigetről.

Aki biztosra akar menni, az barlangokat is mászhat, illetve vulkanikus káterben kialakult tavakat nézegethet. Jóllehet a Sao Miguel legnagyobb városa igazi kozmopolita város, azért ez a környék mégiscsak a bakancsosoknak és nem a körömcipősöknek való. Szinte bármelyik szigeten tehetők túrák, mászhatók kalderák, csak győzzük erővel. A szigetek között hajóval, esetenként helyi repülőjáratokkal lehet közlekedni. Szóval bakancsot a lábra, kulacsot a zsákba, irány az Azori-szigetek.

azori1.jpg

Az új olcsó járatok nagy része természetesen Lisszabonból és Portóból indul Ponta Delgadaba, napi több is, ezekre 30 eurótól már adagolják a jegyeket. London-Stanstedről is lehet utazni hetente egyszer, a szombati járat 50 eurótól érhető el. A magyar utas számára kézenfekvő megoldás a londoni, vagy a lisszaboni átszállás, a portugál fővárosba, ahol amúgy is érdemes megállni pár napra, majdnem pontosan akkor indítja be közvetlen járatait Budapestről a Wizz Air, amikor az első fapados azori járatok is felszállnak. Sajna a lisszaboni árak ma még igen magasak, várni kell még a foglalással. Persze az is lehet, hogy a Ryanair hatására a TAP kénytelen lenyomni az árait és velük is versenyképes árat lehet majd találni Budapestről, közvetlen jeggyel, garantált csatlakozással, csomaggal az árban.

A Ryanair azori bázisnyitásához kapcsolódva néhány szakfórumon már arról megy a vita, hogy elkezd-e e az ír cég a másik irányba is repülni. Észak-Amerikába ugyanis onnan simán elér a jelenlegi Boeing 737-esek hatótávolsága is, a hamarosan érkező MAX-oké meg főleg. A Ryanair amúgy is folyamatosan ígérget transzatlanti járatot, igaz, közvetlent és nagyobb gépekkel, kétosztályos konfigurációban. Ettől még tény, hogy Ponta Delgada ideális megállóhely egy transzatlanti úton.

34 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://fapadosinfo.blog.hu/api/trackback/id/tr166961071

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

csadeev 2014.12.06. 14:09:51

Egy januári Budapest - Azori-szigetek járat TAP-pal kb. 350 euro lisszaboni átszállással, míg Ryanair-rel történő utazás London stansted-i átszállással, körülbelül (2*30)+(2*60) ergo 180 euró lenne kézipoggyásszal. Ha csomagot akarnánk feladni, akkor az plussz 80 euro (4*20) lenne, ami összességében még mindig olcsóbb, mint a Tap, de nyilván kockázatosabb is. Főszezonban ez a különbség valószínűleg jobban ki fog egyenlítődni, mivel ilyenkor a fapadosok is arányárban adják az egzotikus utakat.

Egy esetleges Azori-szigetek - New York járatot nem tudnék elképzelni, mivel a cég elsősorban az európai utasokra építi stratégiáját, átszállni az azori szigeteken pedig nem érdemes, mivel ehhez nincsenek megfelelő ráhordó járatok.

Kistitok 2014.12.06. 14:49:47

De az nem lehet, hogy DIREKT azért épít ott bázist a Ryanair, hogy egy amolyan "közvetlen átszállásos" járatot indítson? Mondjuk London-New York, nyilván azori pihenővel. 2600+3800 km.

Ilyenkor kb. csak tankolni kell? El tudnám képzelni, vannak olyan unortodoxak a Ryanairnél, hogy bevállaljanak egy ilyet. Mi lehetne ennek az akadálya?

(Amúgy azt se értem, hogy simán egy London-New York miért nem megy nekik, 5600 km, a hatótávolsága a gépnek meg minimum 6000 km.)

csadeev 2014.12.06. 20:37:20

@Kistitok: Fapados társaságok sajátjai, hogy point-to-point rendszerben közlekednek, ehhez nehezen tud igazodni egy átszállásos desztináció.

Hogy ezzel a gépparkkal ne tudná-e indítani a NY-London járatot a Ryanair az egy jó kérdés. A gépek hatótávolsága 5950 km, ami egyrészt túl rizikós egy ekkora út esetén, ha bármilyen gáz van, akkor az a 250 km nem feltétlen elég, másrészt valószínűleg a kerozinfogyasztását a gépeknek nem ekkora útra optimalizálták, ergo sokat fogyasztanának egy ilyen hosszú úton.

Szumi 2014.12.06. 21:05:11

Nyilván vannak szabályok az interkontinentális járatok esetén az ülő és lábtérre. Ennek nem biztos, hogy megfelelnek a fapados gépek.

Shopping 2014.12.06. 21:43:07

@Szumi: ja,ja!
Most voltam Tokió ban, "normál" lábterű géppel, és ha nem lettek volna mellettem üres helyek ahol végig fekszem akkor tuti eltörnek a térdeim.

Pár éve mentem Wizzair -el Londonba, és olyan közel volt az előttem levő ülés, hogy nem tudtam leülni !! Amikor elkezdtem beleulni a székbe, a térdeim előbb értek a háttámlához, mint hogy a fenekem leért volna az ülésben. Pedig csak 194cm vagyok. Azóta nem megyek fapaddal.

monddazigazatmar 2014.12.06. 22:03:41

Tyű de marha jó tényleg.

Tap:
BUDAPEST -Ponta Delgada: május 20-27 99.000 Ft
Ryanair:
LONDON - Ponta Delgada 224 Font - 86.000 Ft.

Ja, Londonba ki is kell jutni, ugye. Aztán lehet fillérbaszni, hogy kiscsomag, meg nagycsomag.

Punxsutawney Mormota 2014.12.06. 22:07:59

@Shopping: Nézd, én csak 175 centi vagyok, de tavaly repültem a Doha - Johannesburg vonalat, kb. 8,5 óra. Annyit mondanék, hogy visszafelé már business classon jöttem, mert a tököm tele volt az economyval, holott a Qatar ott is jóval többet nyújt, mint egy átlag társaság.

Punxsutawney Mormota 2014.12.06. 22:13:31

@csadeev: Lehet, hogy túl karcoson fogalmazok és lesznek itt olyanok, akik a fejemet veszi a véleményemért, de aki - a számításod alapján - 90 euro árelőnyért hajlandó körbebumlizni a fél világot (némi túlzással), vállalva a fapadosok minden létező kockázatát, az ne menjen nyaralni az Azori-szigetektre, sőt sehova sem! Ha kibérel egy faházat a ráckevei Duna-ágban az a neki való!
A TAP nem éppen a polgári repülés csimborasszója, de még a legrosszabb napjukon, beragadt fékszárnyakkal is fényéveket vernek egy Ryanairre.

Repülős Rozi 2014.12.06. 23:10:37

@monddazigazatmar: @Punxsutawney Mormota: Nem túl fair kiválasztani valami drága napot és abból kiindulni. Londonból 50-60 fonttól indul, ami nem kevés. De a portugál városokból sok jegy van 30-ért, azokba pedig el lehet menni átszállva 40-ért, vagy közvetlenül Wizzel 50-60-ért, ami még majd csökkenni fog.
Nyilván van akinek megéri a TAP több mint 100 ezer forintért, mi meg megállunk egyik irányban Lisszabonban, a másikban Portóban és kijövünk 50 ezer alatt. És pont leszarjuk a poggyászt, elférünk kéziben. Amit meg spóroltunk, abból elmegyünk egy másik fasza kanyarra.
Két különböző koncepció, nem érdemes egyiket se minősíteni.

Punxsutawney Mormota 2014.12.06. 23:43:30

@Repülős Rozi: Bocs' nem én választottam a napokat, csupán reagáltam a felvetésre.
Nézd, amikor nyaralni viszem a csacsika családomat, három gyereket jelent + feleséget - tehát szorozd fel a különbözetet. De pont miattuk nem kockáztatom meg azt, hogy ha a járat csak 78%-os telitettségen van, akkor a reptéren lemondják a járatot valami mondvacsinált okból.

Két évvel ezelőtt Salalahban szerettem volna tölteni a gyerekeimmel a februári kéthetes iskolai szünetüket. Eljátszottam a gondolattal, hogy összekombinálok két fapadost, mert első blikkre sokkal olcsóbbnak tűntek, mint a Qatar 930,000 illetve az Emirates 947,000 forintos árai.

Szóval Wizzair + Fly Dubai kombó, beírom az adatokat és Vaúúúú! 560,000 ft. Úgy voltam, hogy ennyiért már hajlandó vagyok pengét nyelni, szóval tovább léptem. Hoppá, poggyász! Még utána is maradt bő 250,000 forint különbözet.

Aztán eszembe jutott, hogy a Wizzair DWC-re érkezik, míg a Fly Emirates DXB-ről indult volna, tehát nem ússzuk meg a dubai vízumat (azt hiszem, hogy olyan 100 uas/fő + taxi költség). És akkor még nem beszéltünk arról, hogy egy BUD - DWC hatórás úton a kölykeim biztos megéheznek, megszomjaznak, én meg nem vagyok az a típus, aki otthonról viszi a rántottcsirkét a gépre. A számolás végén még mindig maradt kb 100,000 forint előny a két fapadosnak, de ezt már könnyű szívvel engedtem el és fizettem a Qatar jegyért. Ugyanis semmi kedvem nem volt ahhoz, hogy mondjuk a budapest reptéren a kurvaanyázásig összevesszek valamelyik groundhandlinges gyökérrel, hogy a kisebbik lányom macija nem felel meg a kézipoggyász követelményeknek és adjuk fel csomgagként.
Nekem ilyen szempontjaim vannak, amiért soha nem repülök fapadossal, de szeretem ezt a bloggot olvasni.

Punxsutawney Mormota 2014.12.06. 23:47:46

@Punxsutawney Mormota:

Ehh, késő van és hülye vagyok. A dubai low cost neve természetesen Fly Dubai és és nem Fly Emirates :)

lifelike 2014.12.07. 01:47:34

magára valamit is adó ember fapadossal nem utazik
nizzába lehetne újra közvetlen járat, a többi offtopik

monddazigazatmar 2014.12.07. 05:25:59

@Repülős Rozi:
"Nem túl fair kiválasztani valami drága napot és abból kiindulni."
Olvastam a cikket. Először beírtam Januárt, amikor nincs járat. Ezután kiválasztottam Májust a ryan lapján, és ezt adta ki.
Utána néztem meg a TAP-t ugyanazokra a dátumokra. Fingom nincs, hogy mikor 30-50 font, biztos van ilyen is.

"s pont leszarjuk a poggyászt, elférünk kéziben."
Ezt nem tudom minősíteni. Ha neked elég egy hétre, amit felviszel egy 45x45x20 as táskában, akkor egészségedre. Ha esetleg egy hét alatt meg akarsz fürödni és tiszta gatyát venni akkor nem szarod le a poggyászt. Ha meg két napra akarsz menni (hetente egyszer van ryan járat) az is téged minősít. Végül is kipipálhatod, hogy ott is voltál, talán még egy szelfit is lesz időd felnyomni a facebookra...

Basilisk Captain 2014.12.07. 05:37:14

@Punxsutawney Mormota:
te is valami kretén sznob vagy. Fizesd ki a business jegyet, ha derogál kibírni economyn pár órát...
Meg az urban legendekből ne indulj ki, hogy jaj X% alatt van a load factor, akkor lemondják a járatot, mert ilyen NINCS!!! Olvastam már olyan beszámolót, hogy 1 igen 1 utas volt egy pmi-skandináv járaton, és elment a járat... Meg milyen kockázatot kell vállalni? Igen ha átszállva megyek fapadossal és késik az érkező járat, bukom a csatlakozást, akkor így jártam. De a mostani eseményekből kiindulva akkor nem megyek legacyval mert kb az összes tud sztrájkolni napokig, akkor meg nem megyek sehova....
@Szumi:
"Nyilván vannak szabályok az interkontinentális járatok esetén az ülő és lábtérre. Ennek nem biztos, hogy megfelelnek a fapados gépek."
Nyilván nincsenek.... Ökörséget minek kell írogatni????

monddazigazatmar 2014.12.07. 05:53:12

@Basilisk Captain: Mi az alap kinyilatkoztatás? Hogy az azori szigetekre más úton félmillió eljutni. Ez nem igaz.
Találomra kiválasztott időpontban, májusban a TAP Budapestről 100, a ryan Londonból 85 ezer. A TAP-pal vihetsz poggyászt, 2 alkalommal kajálsz, és csatlakozó járat ( a csomagot itt feladod, az azorin megkapod), a ryan semmit nem ad, fizethetsz külön csomagdíjat, meg baszhatod, ha a járatod késik.
Egyáltalán nem biztos, hogy az a hülye, aki elgondolkodik egy hagyományos légitársaságon...

hurmazs 2014.12.07. 07:05:30

@monddazigazatmar: 10 napra szoktunk menni a feleségemmel Spanyolországba 1-1 kézipoggyásszal.Leginkább azért mert rájöttünk rengeteg felesleges dolgot visz az ember.
Persze mindenkinek más az igénye , ha pl. öltönyt stb. akarsz vinni kevés a kézi.
Ja,és veszünk tusfürdőt 3 euróért és minden nap fürdünk.

Basilisk Captain 2014.12.07. 08:06:56

@monddazigazatmar:
Majd akkor megyek azorira, ha olcsó jegyet találok ryanairnél, és nem "random" időpontban....
Ha fix időpontra kell mennem, és drága a fapados, akkor én is elmegyek hagyományossal, de ez a blog, meg az igazán olcsó utazás nem erről szól. ;)

egy. 2014.12.07. 08:20:21

Pár éve lisszaboni átszállással hetven körül volt az út, azért az nem a kifizethetetlen kategória. És mindegyik sziget tele van ingyenes kempingekkel, tehát a kispénzű turista is megtalálja a számítását.

Punxsutawney Mormota 2014.12.07. 09:14:55

@Basilisk Captain: Figyelj, Öreg! Én normálisan hangnemben írok mindenkinek. Mondhatnám azt, hogy Te szarr@g@ vagy, de nem teszem. Neked az fáj, hogy kifizetem a bc jegyet? Te hülye vagy. Azt is baszogatod, aki a boldtban feketeerdei sonkát vesz az orrod előtt, amikor neked csak sertés párizsira telik?

Szerintem a nyaralás a repülőúttal kezdődik és ott is végződik. Az ember megérdemli a kényelmet. Ha a célpont 5 -5,5 órán belül van, akkor kihúzom az economyn. De egy Johannesbug 8,5 óra. Az ausztrál célpontok 10-13 óra repülésre vannak (mindez dohai, dubai átszállással értendőek). Szóval nem kevés. Ugyan a long haul járatokon nagyobb a lábtér az economyn is, mint pl. azokon az A320 vagy 321-es gépeken, amelyek Budapestről hordják fel az utasokat Dohába, de ennyit ülni embertpróbáló, még akkor is, ha pl a Dreamlinerek vagy az Emirates A380-asa zseniálisan jó gép.
De egy évtizeddel ezelőtt pl az Air Korea gépein az economy class, mintha nem európai méretekre lett volna tervezve. Így, amikor tavaly Bécsből indultunk telelni egy óceániai célpontra kifizettem a business classt, mivel összesen 22 órát tölteni a fedélzeten az hardcore. Még akkor is, ha Szöülban átszállás van és egy kicsit ki tudod nyújtóztatni a végtagjaidat.

Repülős Rozi 2014.12.07. 11:02:54

@Punxsutawney Mormota: @Basilisk Captain: @monddazigazatmar:

Mi nem minősítjük azokat, akiknek szükségük van feladott poggyászra, cserébe azt se szeretjük, ha szarrágónak neveznek csak azért, mert meleg helyekre beférünk egy hétre is a gurulósba. Semmi gond nincs azzal, ha valaki dupla áron repül a kényelem érdekében, mi inkább vállaljuk a kényelmetlenségeket és egy minimális törlési/átszállási kockázatot azért, hogy sokkal több helyre eljussunk. Ennyi.

ZX71 2014.12.07. 12:01:40

@lifelike: Szerintem meg magára valamit adó ember nem ír hülyeségeket, mert azzal csak magát minősíti. :)

monddazigazatmar 2014.12.07. 12:42:09

@Repülős Rozi:
Én nem tudom, hogy ki és miért csinálja ezt a blogot. Ha ryanair reklám, akkor írjátok ki.
Ha a tájékoztatás a lényeg, akkor meg ne kamuzzatok félmilliókról, hanem hasonlítgasd össze rendesen a kínálatokat.

Basilisk Captain 2014.12.07. 12:42:59

@Repülős Rozi:
ezzel én is így vagyok mindenki eldönti magának, hogy mivel/mennyiért akar utazni.

De az, hogy itt jön ezzel a business jeggyel, hogy jajj hát 8 órát nem lehet kibírni :( :( , és ezért ~500k hufot kidobni, hát mindenki eldönti megéri-e.
én köszönöm, de eu-n belül maradok a low-costoknál, amíg ilyen olcsón lehet eljutni rengeteg helyre, és azt a nagyon minimális kockázatot be merem vállalni ami van átszállásoknál. :) Aki meg nem, az vegye meg 3-400k ért az eun belüli átszállásos business jegyet.

Shopping 2014.12.07. 12:54:43

@monddazigazatmar: szerintem is Ryanair reklám a blog ( meg Wizzair is ).
Bárki jöhet, aki fizet. Nem ítélem el, csak akkor írjak ki. Végül is miből élne a blog?

szcsongor 2014.12.07. 13:46:45

@Punxsutawney Mormota: Húha, látom egy milliárdoshoz van szerencsénk. 100k különbségre csak legyintesz, másnak ez a havi fizetése...
Persze semmi gond nincs azzal, ha te ki tudsz fizetni milliós utakat a családnak, meg business class-t Óceániába, de akkor szerintem ez a blog nem neked készült. Biztos van valami bennfentes fórum gazdagoknak, ahol a sorstársaiddal ki tudnátok tárgyalni, hogy akkor melyik légitársaság first class ellátása a jobb vagy hogy hol érdemes Gucci iskolatáskát venni a gyereknek.

Fillér B. Gusztáv · http://fapadosinfo.blog.hu 2014.12.07. 14:28:30

@monddazigazatmar: @Shopping: kevés dologgal lehet engem úgy igazából felbosszantani, de ez a reklámblogozás, meg hogy ki mennyit fizet, az ez a kategória. amikor van egy blog, ahol épp az elmúlt hetekben lett a halálba elküldve mindkét nagy szolgáltató, amikor már első blikkre is látszik, hogy minden fapados szarságot megírunk, akkor előjön két okos és reklámozik. beszarás. ne magatokból induljatok ki, mi örömmel dolgozunk azon, hogy sok hasznos infót megírjuk, ingyen, kínosan ügyelve a függetlenségünkre.

Punxsutawney Mormota 2014.12.07. 14:35:07

@szcsongor: Csípem a kisebbrendűségi komplexussal küzdő formádat.

Azt olvasad a leírtakban, amit meg olvasni akarsz, nem az, ami le van írva. Nézel, de nem látsz.
Világosan leírtam, hogy miért nem érdekel 100,000 forint különbség - az, hogy Te ebből eljutsz a Gucci iskolatáskáig, az csak annak a bizonyítéka, hogy nevetséges prekoncepcióid vannak.

Az, hogy ez a blog nem nekem készült csak egy dolog. A másik az, hogy - amint le is írtam - szeretem olvasgatni, mert érdekelnek a repüléssel kapcsolatos hírek.

Punxsutawney Mormota 2014.12.07. 14:38:43

@Basilisk Captain: Soha nem írtam, hogy eu-n belül repültem volna bc-n. Világosan leírtam, Johannesburg - Doha - Budapest útvonalat repültem. És nem írtam 500 ezret. A meglévő repülőjegyemre 732 eurót kellett ráfizetnem. Szóval hagyjuk a csúsztatásokat.

macislum 2014.12.07. 16:48:42

@Punxsutawney Mormota:
"Az ausztrál célpontok 10-13 óra repülésre vannak (mindez dohai, dubai átszállással értendőek)"
Mivel családi szinten érintve vagyunk ilyen desztinációban, ezért meséld már el lécci, hogy pontosan melyik légitársasággal is jutsz el Ausztráliába dohai, dubai átszállással Ausztráliába 10-13 óra repüléssel?

Punxsutawney Mormota 2014.12.07. 17:07:07

A távolságok és az idők Dohából, Dubaiból értendőek, mint ahogy a legelső hsz-ben is Johannesburg-Doha távolságra írtam 8,5 órát.

Doha - Perth 11 óra. Doha - Melbourne 13,5 óra. Dubaiból valamivel kevesebb.
Még valami?

Ddodi 2014.12.07. 20:04:24

Én tavaly a Holdra vittem a családot, átszállással. A nemzetközi űrállomáson szálltunk át, igaz majdnem lekéstük a csatlakozást, mert köd volt. Odáig a Ryanair vitt, onnan a Wizz. A 170 centimmel nem volt gond se az első út, se a második, tökjól elfértek a lábaim. Nekem igazából nem számított, hogy velük megyek, vagy a közvetlen Emirates járattal, az a 700.000 ft különbség nem számít. Ugyanígy vélekedett kis családom is: 3 fiam és 4 lányom, a feleségem, meg az anyós. Együttesen 4.000.000. ft volt az út és 24,5 óráig tartott. Simán megtehetem, hisz csak hobbiból és lenézésből olvasom a blogotokat, milliárdos létemre csak azért repültem a reklámozott fapadosokkal, hogy elmondhassam, mégsem vagyok akkora sznob, mint hiszitek. Ja! feladtam a poggyászt 150.000-ért, mert 2hétre már nem fért be a szkafander a kisbőröndbe. szar volt, szomorú, hogy ezért is fizetni kell.
(ironizáltam)

Yumurdzsak 2014.12.09. 12:07:28

@Ddodi: @Punxsutawney Mormota: elég trú fapados utas vagyok, de pl. nekem is megfordult a fejemben, ha Amszterdamba megyek inkább kifizetek 35-t egy KLM jegyet minthogy wizzairrel szívjak Eindhovenből. ezt mindenki eldönti maga, mennyiért árazza be a kényelmetlenséget.

jelen esetben lisszabonba a jegy sosem olcsóbb 30-nál, de a kezdő ár is 20 volt (klubtagság nélkül). londonba emeg akkor csak ryanair, aminek nagyon hektikusak az árai. vagy keresztbe buszozzuk londont, ha mondjuk lutonra megyünk reggeli géppel.

szóval a csillagok nagyon szerencsés együttállásaként lehetséges ezt olcsón megúszni. de örülök, h felhívta a figyelmemet a blog erre az útvonalra!

flybye 2014.12.11. 20:40:39

Tavaly repultem Portobol Ponta Delgada-ba TAP/SATA-val, ket nappal elotte toroltek a kozvetlen jaratot es Lisszabonon at kellett menni, persze kibirtam. Eddig nem sok jaratom volt TAP-pal amit nem toroltek, modositottak. Valaki irta, hogy fapadosnal torlik a jaratot, ha nem jo a load factor, ilyen nincs! Ja, a TAP evente parszor sztrajkolgat, most eppen dec 27-28-29-en, a pofatlansag netovabbja. Fapadosnal nincs sztajk. En szurkolok a Ryannek, es vissza is fogok menni veluk a szigetekre.