FAPADOS TIPPEK, TRÜKKÖK, ÉLMÉNYEK

emailicon.png Vélemények, tapasztalatok,
sztorik ide jöhetnek: 
fapadosinfoblog@gmail.com

Facebook

Utolsó kommentek

Címkék

10 éves (1) A321 (2) A321neo (1) Aegean (1) Airbnb (2) Air Asia (1) Air France (4) ajándék (2) akció (17) alapok (1) alapszabályok (1) Alhambra (1) always getting better (1) Amalfi-part (3) amman (2) Andalúzia (1) apartman (1) app (2) Arad (1) árazás (1) árcsökkenés (1) áremelés (2) árkörkép (3) ármustra (4) Athén (5) átirányítás (1) átszállás (3) autóbérlés (6) Azori-szigetek (5) bádogsátor (2) bádogterminál (3) Baku (1) balatoni menetrend (2) baleset (1) balhé (1) balkáni útvonalak (2) bankkártyacsalás (1) Barcelona (2) Bázel (1) bázis bezárása (1) Bécs (1) becsekkolás (1) bénázás (1) Bergamo (1) Bergen (2) Berlin (1) Birmingham (1) bíróság (1) biztonság (1) biztonsági ellenőrzés (3) blama (1) blöff (1) Blue Lagoon (1) Bordeaux (2) Bosznia-Hercegovina (1) Bruges (2) Brusseles Airlines (1) Budapest-Belgrád (1) Budapest Airport (8) Budport (4) buliturista (1) bunkóság (4) buszjegy akció (1) busztranszfer (1) Chania (1) Cinque Terre (1) Ciprus (6) Cork (1) Costa Brava (1) couchsurfing (1) csekkin (1) csőd (1) csomagszabályok (28) Dánia (1) DCC (1) Debrecen (6) devizaátvátós trükk (1) díjemelés (2) Discount Club (1) easyBus (1) easyJet (16) Egyiptom (2) egynapos repülés (2) egyszer megéri (1) Eilat (4) Eindhoven (1) elhagyott poggyász (2) emelt díjas ügyfélszolgálat (1) Eszék (1) Eurostar (1) évforduló (1) fapadosok árazása (2) fapados buszok (1) fapados kódex (1) Fat Track (1) felvásárlás (1) Ferihegy (8) Ferihegyi busz (2) Fez (1) fillérekért (6) Finnország (1) fjord (1) Flibco (1) Flixbus (2) Flybe (2) FlyNiki (1) Foci EB 2016 (5) Folegandrosz (1) fontos tudnivalók (1) főszezon (1) Francia Riviéra (3) Fuerteventura (5) Funchal (1) futás (1) futópálya-felújítás (1) géplekésés (2) géprohamozás (1) Germanwings (1) Gibraltár (1) görög csőd (1) Görög szigetek (3) Granada (2) Gran Canaria (2) gyerektelen utazás (1) Győr (1) gyorsjelentés (1) hányinger (1) hasznos infók (1) hatalomváltás (1) helyleosztás (3) Hertz (1) hitelkártya költség (1) Hollandia (1) Holt-tenger (1) horror (3) hosszú hétvége (1) Huelva (1) információ (1) ingyen wifi (1) Írország (1) Isztambul (3) Izland (9) Izrael (5) járatindítás (1) járatmódosítás (2) járat megszűnés (1) jegyárak (1) jegymustra (1) Jeruzsálem (1) jófejség (1) Jökulsarlon (1) Joon (1) Jordánia (1) jótanácsok (1) kamu (1) kamuakció (1) Kanári-szigetek (6) Kannonkoski (1) kártérítés (6) Kassa (1) katasztrófa (5) Kavala (1) Kazahsztán (1) kedvenc városaink (5) kényelmetlenség (9) kert (1) kés (1) késés (6) kézipoggyász (5) Koppenhága (1) Kotor (1) Kréta (1) Kükládok (1) kutya (1) kvíz (1) Lamezia (2) Lanzarote (4) last minute (2) Laudamotiob (1) La Palma (2) légikatasztrófa (3) legjobb helyek (1) legjobb reptér (1) Legoland (1) lehúzás (15) lényeg (1) Lipari-szigetek (2) Lisszabon (4) London (5) Lufthansa (3) Lugano (1) Luton (3) luxus (1) lúzerség (1) Lyon (1) Maastricht (3) Madeira (3) magyar (1) Malaga (1) Malév (2) Malév GH (2) Mallorca (1) Malpensa (1) Málta (2) Marákes (2) Marokkó (2) Marrákes (2) Mastercard lounge (2) MÁV (2) megszűnő útvonal (2) megújulás (1) mellékhelyiség (1) Mélosz (3) menekültek (1) mentőár (1) Michael OLeary (2) MiniBUD (4) Miskolc (1) mocsokságok (1) mökki (1) Monaco (1) Monarch (1) Montenegro (1) munkakörülmények (1) Nagyvárad (1) National express (1) Nizza (3) nők (1) Norvégia (3) Norwegian (2) nyaralás (1) nyaralójáratok (2) nyári akció (1) nyári menetrend (1) óceán (1) Olaszország (1) olcsó jegyek (15) olcsó szállás (1) Onnibus (1) összehasonlítás (4) őszi szünet (1) otthagyott csomag (1) óvintézkedés (1) Páfosz (1) Pafosz (4) panasz (1) parasztvakítás (1) Párizs (3) parkolás (2) Pécs (1) Pegasus Airlines (1) petíció (1) pilótahiány (1) Pisa (1) Pizzo (1) poggyász (3) Polskibus (1) Popstrand (1) Porto (3) Portugália (3) Positano (1) Premier Inn (1) prémium szolgáltatások (2) Privilege Pass (2) profit (2) profit warning (2) repjegy (1) reptér (2) reptéri alvás (1) repülőtér (3) részeg (1) Reykjavík (1) romantika (1) Ronda (1) Ryanair (70) Saint Tropez (1) Santander (1) Sanyolország (1) Sao Miguel (1) Schönefeld (1) Scilla (1) Skócia (2) Skót Felföld (2) sorbaállás (1) Southend (2) Spirit (2) spórolás (1) Stansted (1) Stavanger (1) strand (1) Stromboli (1) Svájc (1) szabályváltozás (1) szakszervezet (2) szállás tippek (2) Szaloniki (1) Szantorini (1) Szarajevó (1) Szardínia (1) szavazás (1) szeku (1) Szentpétervár (1) szétültetés (5) Szifnosz (2) sziget (2) szinte ingyen (1) Szófia (1) szolgáltatások (4) sztrájk (6) sztyuvi (1) szülinap (1) Tampere (2) Tel-Aviv (2) téli menetrend (1) Tenerife (3) Terceira (1) térkép (1) terrorveszély (3) teszt (2) tévhitek (1) tömeg (1) törlés (13) Transavia (1) Transmediterranea (1) transzatlati járatok (1) Travelodge (1) trükközés (2) túlértékelt (1) túra (1) türelmi idő (1) tuti tippek (1) ufb (3) ügyfélszolgálat (1) új festés (1) új járat (8) új menetrend (8) új útvonal (6) Ukrajna (1) ülőhelyleosztás (3) utasjog (2) utasszívatás (6) utastájékoztatás (2) utazási iroda (2) útdíj (2) üzleti utasok (1) Valentin-nap (1) változás (1) Váradi József (4) vasút (1) vécéhasználat (1) Velence (3) Velencei-tó (1) Velence Korzó (1) vis maior (1) Vueling (2) vulkán (2) wifi (1) Wizz Air (92) Wizz kártya (1) Yumurdzsak (1) Címkefelhő

Bejött a Ryanairnek, hogy emberként kezeli utasait

2014.12.05. 04:44 Fillér B. Gusztáv

Egyre egyértelműbb, hogy bejött a Ryanairnak a szakítás a gyalázatos szolgáltatási színvonallal, novemberre is kitűnő számokkal rukkolt elő a cég. Hol vannak már a vezérigazgató utaspicsábaküldései, ma már az üzleti utasokra hajtanak, városközeli fő repterekre koncentrálnak és újra piacot rabolnak. Gondban a folyton sztrájkokkal küzdő hagyományos légitársaságok, de a Wizz is felkötheti a gatyáját.

Egy éve még olyan könnyű lett volna vicces posztokat írni csak azokból a mondatokból, amiket Michael O'leary pöttyintett el. Kedvenc szórakozása volt az utasok elhajtása melegebb éghajlatra, meg tőlük függetlenül is akkora baromságokat mondani, ami fokozott médiafigyelmet irányított rá és cégére. De egyszer csak, a 2014-es üzleti évben egyszerűen leállt a növekedés, látványosan romlott a pénzügyi eredmény, s ennek hatására a részvényesek tavaly ősszel váltásra kényszerítették. A vezér leállt a tahósággal, a Ryanair pedig elkezdett odafigyelni az utasokra. 

o-leary1.jpg

Igazából ez volt a kézenfekvő változtatás, mely nem kerül túl sokba, de bőven hozhat új utasokat. Persze sokan mondták azt is, hogy a költségek egyértelműen emelkednek, s ezt nem sikerül majd kompenzálni új utasok megnyerésével. Valóban igen nagy kérdés volt, hogy bejön-e nekik a váltás, s most egyre inkább úgy tűnik, hogy igen.

Tegnap újra, idén már harmadszor javította a Ryanair az éves utasszámra és a profitra vonatkozó várakozását. E mellett a novemberi számok kiemelkedőek. A cég 13 százalékkal bővítette kapacitását, az utasszám azonban 22 százalékkal nőtt, a töltöttség pedig kifejezetten nagyot ugrott, 81-ről 88 százalékra. A tőzsdén a Ryanair-részvény árfolyama már közel 50 százalékkal nőtt idén, ami 2005 óta a legjobb teljesítmény.

Alapvetően három tényező állhat a háttérben. Egyrészt nyilván maga a szolgáltatás javítása: az egyszerűbb, gyorsabb foglalási rendszer, a pofátlanul magas büntetőpótdíjak mérséklése, s legfőképp az, hogy nem szívatják az utasokat a kézipoggyászokkal, a megszokott mellett egy második kis csomag felvitele is már engedélyezett a gépre. Bejött a váltás a városközeli fő repterekre is. Ez, kiegészítve a népszerű útvonalakon a járatsűrűség növelésével, egyre több üzleti utast is hoz a cégnek.

Közben a konkurencia egy része önmagát szívatja, a Lufthansánál egymást érik a sztrájkok és az Air France pilótái is rekordhosszúságú munkabeszüntetést tartottak. Teljesen érthető, ha a párhuzamosan repült útvonalakon beindul némi utasmozgás a sztrájktveszélymentes fapadosok irányába. Külön ki is emelik, hogy a sűrűn repült új útvonalakon azonnal nagyon magas töltöttséget tudtak elérni. E miatt főleg azon cégeknek fájhat a fejük, melyekre ráindított a Ryanair, meg is nevezik az Aer Lingust, a Lotot és az easyJetet.

A Ryanair nem szokta a Wizz Airt erős konkurensként emlegetni, de mivel elég sok útvonalon meccselnek (nem csak Budapesten), szinte biztos, hogy a Wizz is érez valamit a legnagyobb európai diszkontcég újbóli magára találásából. Már csak ezért sem engedhette meg a Wizz magának, hogy nagyobb botrány legyen a kézicsomagkezelés anomáliáiból. Egyelőre az látszik, hogy az utasoknak tetszik a Ryanair új iránya, de látványosan a konkurensek nem reagáltak az ír cég szárnyalására.   

A következő hetekben többször is repülünk majd velük, teszteljük majd a híres színvonaljavítást, s persze be is számolunk róla.

7 komment

Címkék: profit Ryanair csomagszabályok

A bejegyzés trackback címe:

https://fapadosinfo.blog.hu/api/trackback/id/tr926958285

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Darth Revan 2014.12.05. 13:21:43

Az extra kistaska neha nagyon hasznos, az elore kiosztott ules viszont szerintem lassitja a beszallast (vagy akkor csoportokban kellene inditani a becsekkolast, hogy akinek a gep kozepebe szol a jegye, azt beengedni eloszor es utoljara a ket vegen uloket.
Csak ne lenne olyan szukos a labter :)

epidermis 2014.12.05. 13:35:19

@Darth Revan: a szűkös lábtér a Wizznél is probléma. Ill. mikor melyiknél. Amiben elfér a lábam, abban istállószag van :). Plusz pénzért persze kaphatsz nagyobb helyet...

Darth Revan 2014.12.05. 14:01:27

@epidermis:
Azok az ulesek nekem nem jok, mert ott meg a karfaban van a talca, igy az ules szukebb :)

BloodOrange 2014.12.05. 17:14:33

Én idén már nem utazom, csak januárban lesz egy római kiruccanásom. Oda Ryan, vissza Wizz. Meglátjuk, ki hogy jön ki az összehasonlításból. :)

Basilisk Captain 2014.12.05. 17:18:29

csak a hülye nem látja, ( köztük váradijóska), hogy nem válik be az ilyen váltás...

sellőlány 2014.12.05. 19:05:21

6 hónap alatt 10 Repülés Ryanairrel, egyszer sem késett, sőt többször 10-20 perccel a kiírt idő előtt érkezett. Az utaskísérők is készségesebbek lettek, amikor külön foglaltunk jegyet, segítettek abban, hogy végül egymás mellett ülhessünk a férjemmel, majd egy másik úton a barátnőmmel (és nyilván elfogadtuk volna azt is, hogyha ezt nem intézik el). A csomagokkal se szőröznek, erről más sokat írtam, nem ismétlem magam. Egy csomó hasznos extra szolgáltatást is nyújtanak, ami nem az egyértelmű "ahülyeutas" lehúzásról szól, hanem az érdekeiről. Gyakran repülők kereskedelmi légitársaságokkal, még azokkal összehasonlítva is elfogadható alternatíva egy Európán belüli távolságra.

Hitchin 2014.12.06. 11:57:53

A Wizzair megérdemelné hogy végleg eltűnjön a francba. Szept.13-án a boardingnál lazán elvette a laptop táskát a gyerek, undorító stílusban, minden elismervény nélkül...
Soha nem felejtem el, amikor a földre pakoltatta a táska tartalmát és azt a megalázó követelő hangnemet, amivel fenyegetett: "fizetsz vagy maradsz", mindezt 5 percel az indulás előtt. Az utaskíssérők hangneme is hasonló wizzairéknél. A pilóták gagyik, a gép letételét gyakorolhatnák még néhányszor vagy megtanulhatnák a Ryanairtől. Szóval wizzair mehet a LEVESBE, mert odavaló!