FAPADOS TIPPEK, TRÜKKÖK, ÉLMÉNYEK

emailicon.png Vélemények, tapasztalatok,
sztorik ide jöhetnek: 
fapadosinfoblog@gmail.com

Facebook

Utolsó kommentek

Címkék

10 éves (1) A321 (2) A321neo (1) Aegean (1) Airbnb (2) Air Asia (1) Air France (4) ajándék (2) akció (17) alapok (1) alapszabályok (1) Alhambra (1) always getting better (1) Amalfi-part (3) amman (2) Andalúzia (1) apartman (1) app (2) Arad (1) árazás (1) árcsökkenés (1) áremelés (2) árkörkép (3) ármustra (4) Athén (5) átirányítás (1) átszállás (3) autóbérlés (6) Azori-szigetek (5) bádogsátor (2) bádogterminál (3) Baku (1) balatoni menetrend (2) baleset (1) balhé (1) balkáni útvonalak (2) bankkártyacsalás (1) Barcelona (2) Bázel (1) bázis bezárása (1) Bécs (1) becsekkolás (1) bénázás (1) Bergamo (1) Bergen (2) Berlin (1) Birmingham (1) bíróság (1) biztonság (1) biztonsági ellenőrzés (3) blama (1) blöff (1) Blue Lagoon (1) Bordeaux (2) Bosznia-Hercegovina (1) Bruges (2) Brusseles Airlines (1) Budapest-Belgrád (1) Budapest Airport (8) Budport (4) buliturista (1) bunkóság (4) buszjegy akció (1) busztranszfer (1) Chania (1) Cinque Terre (1) Ciprus (6) Cork (1) Costa Brava (1) couchsurfing (1) csekkin (1) csőd (1) csomagszabályok (28) Dánia (1) DCC (1) Debrecen (6) devizaátvátós trükk (1) díjemelés (2) Discount Club (1) easyBus (1) easyJet (16) Egyiptom (2) egynapos repülés (2) egyszer megéri (1) Eilat (4) Eindhoven (1) elhagyott poggyász (2) emelt díjas ügyfélszolgálat (1) Eszék (1) Eurostar (1) évforduló (1) fapadosok árazása (2) fapados buszok (1) fapados kódex (1) Fat Track (1) felvásárlás (1) Ferihegy (8) Ferihegyi busz (2) Fez (1) fillérekért (6) Finnország (1) fjord (1) Flibco (1) Flixbus (2) Flybe (2) FlyNiki (1) Foci EB 2016 (5) Folegandrosz (1) fontos tudnivalók (1) főszezon (1) Francia Riviéra (3) Fuerteventura (5) Funchal (1) futás (1) futópálya-felújítás (1) géplekésés (2) géprohamozás (1) Germanwings (1) Gibraltár (1) görög csőd (1) Görög szigetek (3) Granada (2) Gran Canaria (2) gyerektelen utazás (1) Győr (1) gyorsjelentés (1) hányinger (1) hasznos infók (1) hatalomváltás (1) helyleosztás (3) Hertz (1) hitelkártya költség (1) Hollandia (1) Holt-tenger (1) horror (3) hosszú hétvége (1) Huelva (1) információ (1) ingyen wifi (1) Írország (1) Isztambul (3) Izland (9) Izrael (5) járatindítás (1) járatmódosítás (2) járat megszűnés (1) jegyárak (1) jegymustra (1) Jeruzsálem (1) jófejség (1) Jökulsarlon (1) Joon (1) Jordánia (1) jótanácsok (1) kamu (1) kamuakció (1) Kanári-szigetek (6) Kannonkoski (1) kártérítés (6) Kassa (1) katasztrófa (5) Kavala (1) Kazahsztán (1) kedvenc városaink (5) kényelmetlenség (9) kert (1) kés (1) késés (6) kézipoggyász (5) Koppenhága (1) Kotor (1) Kréta (1) Kükládok (1) kutya (1) kvíz (1) Lamezia (2) Lanzarote (4) last minute (2) Laudamotiob (1) La Palma (2) légikatasztrófa (3) legjobb helyek (1) legjobb reptér (1) Legoland (1) lehúzás (15) lényeg (1) Lipari-szigetek (2) Lisszabon (4) London (5) Lufthansa (3) Lugano (1) Luton (3) luxus (1) lúzerség (1) Lyon (1) Maastricht (3) Madeira (3) magyar (1) Malaga (1) Malév (2) Malév GH (2) Mallorca (1) Malpensa (1) Málta (2) Marákes (2) Marokkó (2) Marrákes (2) Mastercard lounge (2) MÁV (2) megszűnő útvonal (2) megújulás (1) mellékhelyiség (1) Mélosz (3) menekültek (1) mentőár (1) Michael OLeary (2) MiniBUD (4) Miskolc (1) mocsokságok (1) mökki (1) Monaco (1) Monarch (1) Montenegro (1) munkakörülmények (1) Nagyvárad (1) National express (1) Nizza (3) nők (1) Norvégia (3) Norwegian (2) nyaralás (1) nyaralójáratok (2) nyári akció (1) nyári menetrend (1) óceán (1) Olaszország (1) olcsó jegyek (15) olcsó szállás (1) Onnibus (1) összehasonlítás (4) őszi szünet (1) otthagyott csomag (1) óvintézkedés (1) Pafosz (4) Páfosz (1) panasz (1) parasztvakítás (1) Párizs (3) parkolás (2) Pécs (1) Pegasus Airlines (1) petíció (1) pilótahiány (1) Pisa (1) Pizzo (1) poggyász (3) Polskibus (1) Popstrand (1) Porto (3) Portugália (3) Positano (1) Premier Inn (1) prémium szolgáltatások (2) Privilege Pass (2) profit (2) profit warning (2) repjegy (1) reptér (2) reptéri alvás (1) repülőtér (3) részeg (1) Reykjavík (1) romantika (1) Ronda (1) Ryanair (70) Saint Tropez (1) Santander (1) Sanyolország (1) Sao Miguel (1) Schönefeld (1) Scilla (1) Skócia (2) Skót Felföld (2) sorbaállás (1) Southend (2) Spirit (2) spórolás (1) Stansted (1) Stavanger (1) strand (1) Stromboli (1) Svájc (1) szabályváltozás (1) szakszervezet (2) szállás tippek (2) Szaloniki (1) Szantorini (1) Szarajevó (1) Szardínia (1) szavazás (1) szeku (1) Szentpétervár (1) szétültetés (5) Szifnosz (2) sziget (2) szinte ingyen (1) Szófia (1) szolgáltatások (4) sztrájk (6) sztyuvi (1) szülinap (1) Tampere (2) Tel-Aviv (2) téli menetrend (1) Tenerife (3) Terceira (1) térkép (1) terrorveszély (3) teszt (2) tévhitek (1) tömeg (1) törlés (13) Transavia (1) Transmediterranea (1) transzatlati járatok (1) Travelodge (1) trükközés (2) túlértékelt (1) túra (1) türelmi idő (1) tuti tippek (1) ufb (3) ügyfélszolgálat (1) új festés (1) új járat (8) új menetrend (8) új útvonal (6) Ukrajna (1) ülőhelyleosztás (3) utasjog (2) utasszívatás (6) utastájékoztatás (2) utazási iroda (2) útdíj (2) üzleti utasok (1) Valentin-nap (1) változás (1) Váradi József (4) vasút (1) vécéhasználat (1) Velence (3) Velencei-tó (1) Velence Korzó (1) vis maior (1) Vueling (2) vulkán (2) wifi (1) Wizz Air (92) Wizz kártya (1) Yumurdzsak (1) Címkefelhő

Az Air France fapadosa leveri a Wizz Airt

2014.09.21. 08:21 Fillér B. Gusztáv

Újabb nagypályás jelentkező gondolja úgy Európában, hogy fapadosítással célszerű előre menekülnie. Az Air France-KLM csoport fejlesztési terveiben az szerepel, hogy nagyon keményen megtolják felfelé a Transaviát, melynek három év múlva több gépe lesz, mint a Wizz Airnek. Mindezt ráadásul úgy, hogy ha a francia pilóták tovább lázadnak, ottani bővítés helyett sok új európai bázist hoznak létre. Meglepődnénk, ha ezzel épp Budapest nyerne, de mi is találkoztunk már reményhallal, pár új járatban talán bízhatunk.

Az Air France havi ötmillió forint felett kereső jófej pilótái annyira berágtak cégük fejlesztési elképzelésein, hogy napok óta alig repülnek Budapestre. Persze nem csak ide, a sztrájk kiterjedt, sőt még további egy hétig is eltarthat, az utas meg szív, mint a torkosborz. Egy okkal több, hogy fapadossal utazzunk, náluk általában nincsenek balhézó szakszervezetek és horribilis fizujukat és előjogaikat féltő pilóták. A Lufthansánál lassan minden héten sztrájk van, most meg az Air France is felzárkózik hozzájuk.

De vissza a csoport fejlesztéséhez. Az Air France-KLM a hosszú távú járatokon keres valamennyi pénzt, de a ráhordók, a rövid távú járatok és a Transavia fapados is full veszteségesek. A tervek szerint a rövid távú és közép távú járatokon visszavágnak, jobban ráfekszenek az áruszállításra és a gépjavításra, de a legdurvább változás, hogy drasztikusan növelik a fapados súlyát. Ezt értelmezték úgy a pilóták, hogy majd őket is fapadosítják kis pénzért, ezért lettek marhára pipák. Mindenesetre beszédes, hogy a rövid távú point-to point biznisz súlya a 2012-es 22 százalékról 10-re fog esni 2017-re, ezzel párhuzamosan a Transaviáé 23-ról 43-ra ugrik.

transavia_fleet.PNG

Forrás: Centre of Aviation

Az Air France-nál valószínűleg elunták a szüttyögést és úgy döntöttek, fel kell zárkózni, vagy halál. A fapadosoknál a Ryanair és easyJet mögötti második vonal ugyanis elég sűrű, ráadásul nagy hagyományos szállítók cégei is ott nyomulnak a dobogóért. A Lufthansa-féle Germanwings és az Iberia-British kombó fapadosa, a Vueling mellett jól hasít a Norwegian és nincs messze tőlük a Wizz Air sem. Jelen állás szerint ha valóban 110 Transavia-gép repked majd 2017-ben, a spanyol és a német konkurenst megelőzik és a Wizzt is, mely addigra nagyjából 80-90 géppel tervez. A Norwegian akar a leggyorsabban bővülni, nekik a 110-nál valamivel több gépük lesz.

A Transaviának a tervek szerint a mostani holland és francia ága  mellett lesz egy európai része is, a nagy kérdés az, hogy milyen bázisokat hoznak létre, mely piacokra koncentrálnak. Nyugat-Európában nagyon erős a verseny mindenhol, keleten meg a Wizz igen alacsony költségszintjével és nagy ismertségével lesz nehéz versenyeznie a Transaviának. Jelen pillanatban két városból repülnek hozzánk, Rotterdamból és Párizsból. Abban talán kár reménykedni, hogy pesti bázis szóba jöhet náluk, de az talán nem elrugaszkodott várakozás, hogy bárhol nyitnak bázist, onnan - ha már az eddigi nagy bázisokról bejött - megvizsgálják a pesti járat indításának lehetőségét.

39 komment

Címkék: Air France Transavia

A bejegyzés trackback címe:

https://fapadosinfo.blog.hu/api/trackback/id/tr836715697

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

szódabár 2014.09.21. 09:38:47

A Concorde balesetei es a 2009-es rioi tragedia utan az utazzon az ontelt es buta franciakkal akinek tobb elete van...

Basilisk Captain 2014.09.21. 10:02:50

@szódabár:
jaj ne írj ilyet. Mindjárt jön afklm júzer, és szépen kioszt!!!

NickJ 2014.09.21. 18:41:46

@szódabár: A tapasztalat szerint azok szoktak önteltek és buták lenni, akik szeretnek egész népeket minősítgetni.

Ettől függetlenül a Transavia jövője nem túl biztató, mert a sikeres fapadosok többségét függetlenül építették fel, a hagyományos légitársaságokkal való kapcsolat mindig ront a versenyképességen.

2014.09.21. 20:20:58

@szódabár: ennél butább komment még nem volt ezen a blogon. Azon most ne akadjunk ki, hogy még ezt az ostobaságot is ékezet nélkül írtad.

Zakk (törölt) 2014.09.21. 22:10:07

Nagyon remélem hogy kirohadnak a " fapados " cégek a repülésből és maradnak a tisztán nemzeti légitársaságok. Az egyik legnagyobb környezet és zajszennyező üzletág a fapados repülés. Nincs rá szükség. A jegyek legyenek drágábbak, a járatok ritkábbak. Mindenki jobban jár majd, és természetesen a minőség is javul majd. Remélem egyszer ráébrednek hogy a fapados repültetés el és fel emészti a teljes repülő ipart..

flea 2014.09.21. 22:24:32

Az Air France pontossága és megbízhatósága egyaránt a béka segge alatt van. Nálam az abszolút legutolsók a preferenciasorrendben, még a Ryanairt is alulmúlják, az pedig nem kis teljesítmény. Lenyomni a Wizzairt... hát, szeretem a versenyt, de muhaha.

irdesmond 2014.09.22. 08:05:00

Az Airfrance maga nem lenne rossz, de ugyan az a baj ami a Lufival és a csatolt részeivel: megbízhatatlan, mert folyton sztrájkolnak.
@Zakk: Ahogy az utazási irodák egyre jobban mozdulnak el az allinkluziv felé, ugy a fapadosok is át alakulnak munkás járattoká.
Szerintem az emberenek nem szabad elcseszni a szabadságát egy szar repülőúttal, ha megdolgozott a nyaralásért akkor megérdemli, hogy emberszámba vegyék útközben is.

sterimar 2014.09.22. 09:48:12

Elég bénára sikerült a cím. Az AF fapadosa nem veri le a WizzAir-t csak le akarja verni. Mert ilyen alapon én is leverhetem az összes légitársaságot, mivel nekem meg ezer gépem lesz 2020-ra...

sterimar 2014.09.22. 10:04:03

@Zakk: A tendencia pedig nem ez mostanság. Úgy néz ki, a low-cost modell egyelőre nagyon is terjed, a hagyományos kárára. Valami egyensúly aztán be fog állni, szerintem ebben kevesebb hagyományos (legalábbis kontinensen belül) és több low cost lesz a mostaninál, de ez utóbbi kicsit közelíteni fogja a hagyományost szolgáltatásokban és (ár)színvonalban is.

Sok fapados tényleg elég tré utas szempontból, de a ha ennek is van piaca, miért fájna ez nekünk?

sterimar 2014.09.22. 10:07:11

@flea: Én egy időben elég sokat utaztam AF-al, havi de volt mikor heti rendszerességgel, nekem soha nem volt gondom velük. A statisztikákat nem ismerem, lehet hogy csak én voltam nagyon szerencsés, de számomra egy nívós szolgáltatásokat nyújtó légitársaság. A legtöbb fapadossal nem is lehet egy lapon említeni.

Fillér B. Gusztáv · http://fapadosinfo.blog.hu 2014.09.22. 10:09:15

@sterimar: kis különbség köztetek, hogy az AF-nek megvan rá a pénze és ha akarja, simán megcsinálja. Márpedig akarja.

sterimar 2014.09.22. 10:27:01

@Fillér B. Gusztáv: Azt, hogy nekem megvan-e rá a pénzem egyáltalán nem tudod és valószínűleg arról is csak keveset, hogy az AF-nak mennyi forrása van erre.

Másrészt ha követed a légitársasági bejelentéseket, akkor általában a töredéke szokott teljesülni a nagyratörő terveknek. A wizz-nek hány gépe kellene hogy legyen 2014-ben, ha minden az eredeti tervek szerint történik?

mojoking77 2014.09.22. 10:30:14

@flea: Gondolom, mert soha eletedben nem repulel meg veluk... :)
Altalaban olyan emberek szoktak altalaban zsigerbol gyulolni az Air France-t, akikrol utolag mindig kiderul, hogy egy baratjuk ismerosenek a haverja egyszer repult veluk, es hat szornyu volt....
Hagyjuk mar

Basilisk Captain 2014.09.22. 11:06:54

@irdesmond:

Low costnál is emberszámba vesznek, ez megint csak hülye beképzelés. De mit várnál el? nyalják ki a segged útközben? elárulom, azt a hagyományosok sem csinálják eu-n belül. Csak hagyományosnál többször annyit fizetsz, kb ugyanazért a szolgáltatásért. ( ne jöjjenek az okoskodók, mert ha okosan, és jó időben veszed a low cost jegyet igen is olcsón ki lehet hozni. )

Fillér B. Gusztáv · http://fapadosinfo.blog.hu 2014.09.22. 11:07:55

@sterimar: ne keverjük a géprendeléseket a stratégiaváltással. és nem 5-10 éves időtávról van szó, hanem 2-3-ról. Persze változhat a stratégia, de elég reális azt gondolni, hogy ha a másik két nagy megcsinálta, akkor ős is ezt teszik. De bocs, ha neked hamarabb összejön, szívesen megírjuk azt is.

sterimar 2014.09.22. 11:44:16

@kevin22: Pedig ez így túl sommás. A kulcs pedig ahogy írod is: "ha okosan és jó időben veszed". Namost az okosan nem tudom nálad mit takar, de az utazók jó része nem úgy utazik, hogy vegyünk repülőjegyet a legolcsóbb időszakra és helyre és utána utazzunk, hanem az utazás az egyfajta kényszer, amihez repülőjegyet kell venni. Namost ez a kényszer nem ritkán nem sokkal az utazás előtt merül fel. Én például átlagosan egy héttel a repülés előtt tudok jegyet venni (néha két hét, néha két nap), ráadásul általában a frekventált időpontokra kell foglalnom, ahol a fapadosok árelőnye a legtöbbször elolvad.

Általában véve persze olcsóbb a fapados, ez nem vita tárgya, de a többszörös ár így is az az utazások kicsiny részhalmazára igaz csak.

Basilisk Captain 2014.09.22. 11:56:50

@sterimar:
ok, de attól még emberszámba vesznek low costnál is. :)

AirFrance KLM 2014.09.22. 13:09:24

@kevin22: Nem osztok en ki senkit, nem kell AirFranceval utazni, ha a juzer nem akar. Szive joga. Love and peace!

Inkák földjén 2014.09.22. 13:11:37

Ha 60-nal olcsobb a jegy egy fapados (es sokszor van, hogy meg ennel is nagyobb a kulonbseg), akkor egy 4tagu csaladnal az 240e. A mai magyar fizuknal ez jelentos. Ezert mar lehet vallalni, h a bivalybasznadi repterrol kell 1.5 ora alatt bebuszozni fejenkent 10 euroert.

A nem fapados EU-n beluli jaratokon annyi a szolgaltatas, hogy kapsz 1 muffint, esetleg nem busszal kell kimenned a gephez, hanem folyoson (de sokszor ott is buszozas van) es hogy altalaban kozelebb rak le a varoshoz (ez sem mindig van igy).
Jo lenne, ha vegre nem amiatt treznenk le vkit, mert szazezreket sporol egy csaladi ut alkalmaval es fapadost valaszt. Az olcsobb repulojegyarak lehetove tettek nagyobb retegeknek a repulest, igy elofordulhat, hogy suttyobbak IS utaznak a gepen. De NEM csak suttyok, hanem azok IS. Gyozike vagy berki krisztan lehet, sosem repul fapadossal. Az am az elit utazokozonseg. Ha az iskolazottsagot vagy a muveltseget nezzuk, nem trebbek az utasok az olcsob jaratokon sem.

AirFrance KLM 2014.09.22. 13:12:34

@crew: de a ráhordók, a rövid távú járatok és a Transavia fapados is full veszteségesek."

Eloszor is ezt honnan veszed? Masodszor: rahordo nelkul nincs longhaul. A longaul nyeresegessege meg siman fedezi a rahordo veszteseget. Harmadszor: A point-to-pointban igazad van. A megoldas a DY rendszeru mukodes...

irdesmond 2014.09.22. 13:31:29

@sterimar: Egyébként a vonnattal ugyan ez a helyzet: a jegy ára függ attól, hogy mikor utazol, hétvégén, vagy mondjuk kedden délelőtt, mennyi az átszállás, mennyit kell várakozni, mennyi a menetidő. Nagy kedvezményt adnak a regionális jegyre, megint nagy ha oda vissza veszed a jegyet. Mennyi idővel előbb veszed meg a jegyet, és hogy a jegy átírható-e vagy lemondható-e és ha igen mennyiért, nyilván a legolcsóbb jegy a legkötötteb.
Néha felajánlja az első osztályt mint kedvezményt, egészen jó áron, ha olyan a kihasználtság.
A jegy mindig és kizárólag arra a vonatra szól, nem késheted le, és nem mehetsz el korábban, mert akkor buktad a jegyet.Talán annyival könnyebb, hogy átruházható a jegy, nem névre szól. (Van ami arra, ha pl bahncard kedvezmény)
Szóval nem a fapadosok találták fel a spanyol viaszt.

És biztos vagyok benne, hogy előbb utóbb a magyar vasutaknál is ez lesz a helyzet, mert az euban, leagább is az általam ismert részén ez így működik.

Természetes, hogy mérlegel az ember, és az ár nem mindig a legfőbb szempont. Ha van időd, és nem időpontra mész, akkor nyilván tudsz spórolni. (Itt ez a nyugdíjas meg a diák kedvezmény,családnak baráti társadágnak is nagy kedvezményt ajdnak, minél többen mennek együtt, annál olcsóbb)

Ha már kellőképpen belejöttél a vonatozásba, akkor láthatod egy repjegy megválasztása szinte gyerekjáték.

Fillér B. Gusztáv · http://fapadosinfo.blog.hu 2014.09.22. 13:44:00

@AirFrance KLM: nem mondtam, hogy összességében a cég op szinten nem lehet pluszos, de a long-halut leszámítva mind bukó. Lásd a második link a posztban.

In 2013, the long haul business accounted for almost two thirds of passenger revenues for the group and was the only profitable part of the passenger division, generating an operating profit of around EUR800 million and a margin of more than 6%.

The three sub-segments of the short/medium haul passenger business - hub feeding, point to point and leisure (Transavia) - all made operating losses in 2013.

Basilisk Captain 2014.09.22. 14:00:59

@AirFrance KLM:
ráhordó nélkül nincs longhaul.? virgin atlantic ? persze veszteségesek. de van long haul ráhordás nélkül? van. Most lett nekik pár saját ráhordó. ( meg 1-2 british egyezmény)

@Fillér B. Gusztáv:
Jaja, mindig is így volt, a távolsági nyeresége csökkenti az eu-n belüli veszteségeket. Akkor jó, ha a nyereség nagyobb mint az eu-n belüli veszteség.
Távolsági járatoknál torzítja a versenyt a pár öbölmenti társaság akik ennyi állami meg ilyen olyan pénzeket kapnak, hogy koránt sem tisztességes a verseny. :)

AirFrance KLM 2014.09.22. 22:47:08

@Fillér B. Gusztáv: Korrekt, piszkalodas visszavonva. Azert a 800M-s operating profit a 6% marginnal azert igen jonak mondhato. A rahordo meg buko, de igazabol azert, mert egy iszonyu vizfejet kell(ene) eltartania. Itt van aza alapvetu eb elhantolva; az overheadet keptelenek a legacyk kitermelni, mert hatalmasra duzzadt. A lowcost ezert nyero, mert az adminja sokkal kisebb. Es nem azert, mert olcsobb neki a kero (mert nem az), es nem azert mert elker 6 eurot egy reggeliert. (Ket kete Wizzairen ettem szuper szendvicset, magyar gyartmany volt, ami egy BGO-GDN viszonylatban szokatlan, jol esett!)

AirFrance KLM 2014.09.22. 22:51:23

@kevin22: Arrol a Virgin Atlanticrol beszelsz ami felesben Delta tulajdon??? Es igy is kb 4% a piaci reszesedese?

Basilisk Captain 2014.09.23. 08:26:00

@AirFrance KLM:
Látom nem ment át.. A felvetés az volt, tud működni ráhordó nélkül a távolsági? Tud. Nem beszélt itt senki delta részesedésről...
4% a részesedés, de csak lhr/lgw/man ból operálnak....

flea 2014.09.23. 13:15:14

@sterimar: talán szerencséd volt, talán nekem volt balszerencsém, passz. Nyilván járattól is függ, a Wizzairnél például a BUD-LTN járat baromi megbízható, más járatokra sokkal több a panasz. (Talán mert 3x mennek Lutonba és vissza naponta, így ha bármi gond van, ez a járat előnyt élvez.)

@mojoking77: a vaktában személyeskedés látom, megy, de ezúttal nem jött be. :D (És egyébként is, ez a "zsigeri gyűlölet" honnan jött? Gyűlöli a halál az AF-t, én csak kerülöm. Mellesleg a KLM felét nem is kerülöm.) @AirFrance KLM: meg remélem, csak rajongó, nem AF-KLM dolgozó... de ha mégis, akkor usgyi kommunikációs tréningre megtanulni, hogy mihez érdemes gratulálni.

Basilisk Captain 2014.09.23. 17:58:38

@flea: de, dolgozó, és nem rajongó. ;)

AirFrance KLM 2014.09.24. 08:12:04

@kevin22: a dolgozo meg a rajongo nem zarja ki egymast. Igen jol ertesult lehetsz, ha szerinted dolgozo vagyok...

Egyebkent a Virgin Atlantic atjott, lehet uzemeltetni longhault rahordo nelkul; csak minek. Delta reszesedesrol meg nem kellene beszelni, ha nem lenne. De ezek szerint nem akkora buli ez, hogy egy "nagy" nelkul lehetne csinalni.

mojoking77 2014.09.24. 09:18:38

@flea: Szerintem ne menjunk bele ebbe a temaba melyebben ennel mar csak rosszabbul johetsz ki belole.
Mar csak azert is, mert foleg az utobbi evekben, a KLM az a ket legitarsasag kozul, akik elmentek fillerb!@szo iranyba,egyre gyengebb szolgaltatast nyujtva, olyan dolgokat fizetosse teve, amikert rajtuk kivul csak a fapadosok kernek penzt.
Ugyhogy maradjunk annyiban, hogy sze szolj szaj, nem tunsz hulyenek.. :)

flea 2014.09.24. 10:12:36

@mojoking77: nézd, mint mondtam, az utóbbi években én már kerülöm az AF-t, tehát akár változhatnak is. Nagy cégek gyors változásában nem hiszek, majd ha sokfelől hallom, hogy hú de milyen jó (pláne ha konkrétumokkal is alátámasztják, vagy azt is mondják hozzá, hogy "újabban"), valszeg teszek velük megint egy próbát.

Az már az első megszólalásodból is lejött, hogy a kis egyszerű világképedben az, hogy valaki másképp gondolja, mint te, egyenlő azzal, hogy az illető hülye. Hogy ebből ki jön ki rosszul, abban nem értünk egyet, de talán nem is kell. ;)

mojoking77 2014.09.24. 14:42:19

@flea: "Az Air France pontossága és megbízhatósága egyaránt a béka segge alatt van. Nálam az abszolút legutolsók a preferenciasorrendben, még a Ryanairt is alulmúlják, az pedig nem kis teljesítmény. Lenyomni a Wizzairt... hát, szeretem a versenyt, de muhaha."
Most ezek utan, ki az egyszeru, a tobbi hozzaszolasod alapjan meg hogy ki szemelyeskedik......
Tenlyeg hagyjuk, minek menjek bele?

mindegyhol 2014.09.24. 15:23:02

@Inkák földjén: Transavia ORY-ra visz. Sokkal közelebb a városhoz, mint az Air France :)

mindegyhol 2014.09.24. 15:26:03

Ráadásul ORY-n utashidas ki és beszállítást alkalmaz a TO

flea 2014.09.24. 17:44:01

@mojoking77: tényleg, minek? Még a végén kiderül, hogy te voltál az, aki zsigeri gyűlöletről papolt, és úgy tett, mint aki tudja, hogy mennyi és milyen jellegű tapasztalatom van az Air France-ról, csak mert kijelentettem, hogy őket preferálom legkevésbé... Pofám leszakad :D

mojoking77 2014.09.24. 22:17:08

@flea: Csak nem birtad ki, hogy ne a tied legyen az utolso szo... Es meg en vagyok az aki szemelyeskedik...
Hagyjuk a fenebe. Nyugodtan reagalj valami rem fontosat erre is, nehogy rosszul fejezodjon be a mai napod... :))))

Yumurdzsak 2014.09.26. 14:01:33

"Az Air France fapadosa leveri a Wizz Airt"

vagy nem