FAPADOS TIPPEK, TRÜKKÖK, ÉLMÉNYEK

emailicon.png Vélemények, tapasztalatok,
sztorik ide jöhetnek: 
fapadosinfoblog@gmail.com

Facebook

Utolsó kommentek

Címkék

10 éves (1) A321 (2) A321neo (1) Aegean (1) Airbnb (2) Air Asia (1) Air France (4) ajándék (2) akció (17) alapok (1) alapszabályok (1) Alhambra (1) always getting better (1) Amalfi-part (3) amman (2) Andalúzia (1) apartman (1) app (2) Arad (1) árazás (1) árcsökkenés (1) áremelés (2) árkörkép (3) ármustra (4) Athén (5) átirányítás (1) átszállás (3) autóbérlés (6) Azori-szigetek (5) bádogsátor (2) bádogterminál (3) Baku (1) balatoni menetrend (2) baleset (1) balhé (1) balkáni útvonalak (2) bankkártyacsalás (1) Barcelona (2) Bázel (1) bázis bezárása (1) Bécs (1) becsekkolás (1) bénázás (1) Bergamo (1) Bergen (2) Berlin (1) Birmingham (1) bíróság (1) biztonság (1) biztonsági ellenőrzés (3) blama (1) blöff (1) Blue Lagoon (1) Bordeaux (2) Bosznia-Hercegovina (1) Bruges (2) Brusseles Airlines (1) Budapest-Belgrád (1) Budapest Airport (8) Budport (4) buliturista (1) bunkóság (4) buszjegy akció (1) busztranszfer (1) Chania (1) Cinque Terre (1) Ciprus (6) Cork (1) Costa Brava (1) couchsurfing (1) csekkin (1) csőd (1) csomagszabályok (28) Dánia (1) DCC (1) Debrecen (6) devizaátvátós trükk (1) díjemelés (2) Discount Club (1) easyBus (1) easyJet (16) Egyiptom (2) egynapos repülés (2) egyszer megéri (1) Eilat (4) Eindhoven (1) elhagyott poggyász (2) emelt díjas ügyfélszolgálat (1) Eszék (1) Eurostar (1) évforduló (1) fapadosok árazása (2) fapados buszok (1) fapados kódex (1) Fat Track (1) felvásárlás (1) Ferihegy (8) Ferihegyi busz (2) Fez (1) fillérekért (6) Finnország (1) fjord (1) Flibco (1) Flixbus (2) Flybe (2) FlyNiki (1) Foci EB 2016 (5) Folegandrosz (1) fontos tudnivalók (1) főszezon (1) Francia Riviéra (3) Fuerteventura (5) Funchal (1) futás (1) futópálya-felújítás (1) géplekésés (2) géprohamozás (1) Germanwings (1) Gibraltár (1) görög csőd (1) Görög szigetek (3) Granada (2) Gran Canaria (2) gyerektelen utazás (1) Győr (1) gyorsjelentés (1) hányinger (1) hasznos infók (1) hatalomváltás (1) helyleosztás (3) Hertz (1) hitelkártya költség (1) Hollandia (1) Holt-tenger (1) horror (3) hosszú hétvége (1) Huelva (1) információ (1) ingyen wifi (1) Írország (1) Isztambul (3) Izland (9) Izrael (5) járatindítás (1) járatmódosítás (2) járat megszűnés (1) jegyárak (1) jegymustra (1) Jeruzsálem (1) jófejség (1) Jökulsarlon (1) Joon (1) Jordánia (1) jótanácsok (1) kamu (1) kamuakció (1) Kanári-szigetek (6) Kannonkoski (1) kártérítés (6) Kassa (1) katasztrófa (5) Kavala (1) Kazahsztán (1) kedvenc városaink (5) kényelmetlenség (9) kert (1) kés (1) késés (6) kézipoggyász (5) Koppenhága (1) Kotor (1) Kréta (1) Kükládok (1) kutya (1) kvíz (1) Lamezia (2) Lanzarote (4) last minute (2) Laudamotiob (1) La Palma (2) légikatasztrófa (3) legjobb helyek (1) legjobb reptér (1) Legoland (1) lehúzás (15) lényeg (1) Lipari-szigetek (2) Lisszabon (4) London (5) Lufthansa (3) Lugano (1) Luton (3) luxus (1) lúzerség (1) Lyon (1) Maastricht (3) Madeira (3) magyar (1) Malaga (1) Malév (2) Malév GH (2) Mallorca (1) Malpensa (1) Málta (2) Marákes (2) Marokkó (2) Marrákes (2) Mastercard lounge (2) MÁV (2) megszűnő útvonal (2) megújulás (1) mellékhelyiség (1) Mélosz (3) menekültek (1) mentőár (1) Michael OLeary (2) MiniBUD (4) Miskolc (1) mocsokságok (1) mökki (1) Monaco (1) Monarch (1) Montenegro (1) munkakörülmények (1) Nagyvárad (1) National express (1) Nizza (3) nők (1) Norvégia (3) Norwegian (2) nyaralás (1) nyaralójáratok (2) nyári akció (1) nyári menetrend (1) óceán (1) Olaszország (1) olcsó jegyek (15) olcsó szállás (1) Onnibus (1) összehasonlítás (4) őszi szünet (1) otthagyott csomag (1) óvintézkedés (1) Páfosz (1) Pafosz (4) panasz (1) parasztvakítás (1) Párizs (3) parkolás (2) Pécs (1) Pegasus Airlines (1) petíció (1) pilótahiány (1) Pisa (1) Pizzo (1) poggyász (3) Polskibus (1) Popstrand (1) Porto (3) Portugália (3) Positano (1) Premier Inn (1) prémium szolgáltatások (2) Privilege Pass (2) profit (2) profit warning (2) repjegy (1) reptér (2) reptéri alvás (1) repülőtér (3) részeg (1) Reykjavík (1) romantika (1) Ronda (1) Ryanair (70) Saint Tropez (1) Santander (1) Sanyolország (1) Sao Miguel (1) Schönefeld (1) Scilla (1) Skócia (2) Skót Felföld (2) sorbaállás (1) Southend (2) Spirit (2) spórolás (1) Stansted (1) Stavanger (1) strand (1) Stromboli (1) Svájc (1) szabályváltozás (1) szakszervezet (2) szállás tippek (2) Szaloniki (1) Szantorini (1) Szarajevó (1) Szardínia (1) szavazás (1) szeku (1) Szentpétervár (1) szétültetés (5) Szifnosz (2) sziget (2) szinte ingyen (1) Szófia (1) szolgáltatások (4) sztrájk (6) sztyuvi (1) szülinap (1) Tampere (2) Tel-Aviv (2) téli menetrend (1) Tenerife (3) Terceira (1) térkép (1) terrorveszély (3) teszt (2) tévhitek (1) tömeg (1) törlés (13) Transavia (1) Transmediterranea (1) transzatlati járatok (1) Travelodge (1) trükközés (2) túlértékelt (1) túra (1) türelmi idő (1) tuti tippek (1) ufb (3) ügyfélszolgálat (1) új festés (1) új járat (8) új menetrend (8) új útvonal (6) Ukrajna (1) ülőhelyleosztás (3) utasjog (2) utasszívatás (6) utastájékoztatás (2) utazási iroda (2) útdíj (2) üzleti utasok (1) Valentin-nap (1) változás (1) Váradi József (4) vasút (1) vécéhasználat (1) Velence (3) Velencei-tó (1) Velence Korzó (1) vis maior (1) Vueling (2) vulkán (2) wifi (1) Wizz Air (92) Wizz kártya (1) Yumurdzsak (1) Címkefelhő

Amikor öt perc 250 eurót hoz egy repülőn

2014.09.05. 07:37 Fillérné Alsómocholády Turbulencia

Arról valószínűleg megoszlanak a vélemények, hogy ultra szarrágás vagy a germán precizitás megtestesülése egy repülő késésénél öt percen vitatkozni, az azonban tény, hogy a jövőben egységes szabály vonatkozik arra, mi számít bele egy késébe és mi nem. Ami nem mindegy, ha például egy 250 eurós kártérítés múlik ezen.

Landolás vagy a repcsi ajtajának kinyitása számít? Ez volt végeredményben a kérdés, amelyet az Európai Bíróság válaszolt meg. A Germanwings járata Salzburgból Kölnbe tartott, s a felszállásnál már három óra 10 perces késést szedett össze. A hátszélnek köszönhetően ebből valamennyit ledolgozott a gép, landoláskor a késés már csak két óra 58 perc volt. Mire bevánszorgott a helyére, és az utasok nekiállhattak pakolászni, a késés már három óra három perc volt. Öt perc, kit érdekel? Hát azt, aki szerint ezért neki már ugrik 250 euró a farzsebbe, épp három óra késés esetén jár ugyanis ennyi kártérítés a rövidebb útvonalakon.

flight-delay-sign.jpg

fotó: eurocontrol.int

FB barátunk nem volt rest bíróságra vinni az ügyet, ami alapvetően még nem meglepő, hiszen jellemzően ez az a lépés, amikor a légitársaságok hajlandóak bármiféle kártérítést adni, akár ingyen utat, akár mást. Hogy ez jól van-e így vagy sem, arról Gusztáv fog hosszan elmélkedni, most elégedjünk meg annyival, hogy az utas nem akart egyezkedni, az osztrák bíróság pedig nem jutott dűlőre a kérdésben. 

A dolog ugye azért nem mindegy, mert a légitársaság mondhatja, hogy az ő feladata a repülés, az már nem az ő sara, ha landolás után a zsúfolt és böhöm nagy reptéren még negyed órát kell taxiznia. Az utas meg úgy gondolja, hogy ez is a szolgáltatás része. A friss ítélet szerint utóbbi a jogos, a pereskedő utas így megkapta a 250 euróját.

Olyannyira komolyan gondolta mindezt a bíróság, hogy a jövőben ez lesz az általános, vagyis a késésnél az ajtónyitás időpontja számít majd, akármelyik gép akármely reptéren landoljon is. Ez azért számít, mert bizonyos reptereken keveset gurul a gép a landolás után - főleg a nem túl zsúfolt, ultrafapadosok által használt reptereken -, máshol viszont idegesítően sokat, Madridban például általában 15-20 percet.

Az egész ügyben az indoklás volt a legmókásabb. "A repülés ideje alatt az utasok a légi szállító utasításai mellett és ellenőrzése alatt zárt térbe vannak bezárva, miközben technikai és biztonsági okokból a külvilággal való kapcsolattartásra vonatkozó lehetőségeik jelentősen korlátozottak. (...) A „tényleges érkezési időpontˮ fogalma alatt azt az időpontot kell érteni, amikor az ilyen kényszerhelyzet véget ér. Márpedig valamely légi járat utasainak helyzete nem változik lényegesen sem akkor, amikor a repülőgép kerekei a leszállópályán földet érnek, sem pedig akkor, amikor a repülőgép eléri állóhelyét, mivel az utasok abban a zárt térben, ahol tartózkodnak, továbbra is különböző kényszereknek vannak alávetve. Az utasok csak akkor nincsenek már e kényszereknek alávetve, és főszabály szerint csak akkor folytathatják újból szokásos tevékenységeiket, amikor engedélyezik, hogy az utasok elhagyják a gépet, és e célból utasítást adnak a repülőgép ajtajainak kinyitására."

Most azon el lehet kezdeni merengeni, hogy ez az ömlengés mennyiben állja meg a helyét, ha a gépen már lehet telefonálni menet közben is. A duma szerint ugyanis a korlátozás és a kényszerek érvényesek arra is, hogy az utas nem tud szociális életet élni, kommunikálni vagy üzleti ügyeket intézni. Mondjuk azt is hozzá lehet tenni, hogy telefonálgatni meg emailezgetni lehetett abban a három órában is, amikor a reptéren keccsölt az utas, mert nem indult el időben a gép. Így meg a nettó idő, amit a kényszerek között el kellett tölteni, egy perccel sem lett több. Szóval nekem ez az érvelés kicsit sántít, a késésnek semmi köze a kényszereknek, csakis annak van köze ehhez, hogy mit tekintünk utazási időnek, illetve ha a gurulás nem része az utazásnak, akkor minek a része. Mindenesetre az ítélet szerint a gurulás még az út része. 

Végül még egy érdekes kérdés: megteheti-e a Wizz Air, hogy a saját késési biztosításánál más szabályt alkalmaz? Valószínűleg meg, hiszen az egy általa kitalált szolgáltatás, ő jogosult megmondani, hogy mit minősít érkezési időnek.

19 komment

Címkék: bíróság késés

A bejegyzés trackback címe:

https://fapadosinfo.blog.hu/api/trackback/id/tr526671103

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Munchausen 2014.09.05. 08:53:43

Nem ertem mit nem ert ezen a t. Turbulencia, az egesz repulesben az a rohejes, hogy hogy idegesitoen sok ido telik el meg azzal is, hogy az ember miutan kijutott a repulogepbol elnyargal a csomagkiado carosellhez es varja a borondjet, szoval meg az ajto kinyitasa utan is altalaban eltelik fel ora mig az utas kijut a repterrol, arrol nem is beszelve, hogy ertheto okokbol a repterek a varoskozpontoktol jo tavol vannak, szoval neha a foldon utazni gyorsabb rovidebb tavra, mert atlagos esetben 2 oraval az indulas elott el kell indulni a repterre, varni kell kb. 1 orat felszallas elott, tart az ut mondjuk 1 orat (rovid utrol beszelunk) ezutan meg fel ora mig kier a gepbol es meg kb. 1 ora mig beer a varoskozpontba vagy a hoteljebe az illeto, szoval 5 es fel ora ennyi ido alatt eleg meszire lehet jutni autoval, raadasul sokszor olcsobban es kenyelmesebben mint ha repulne az ember. A keses igenis rohadtul bosszanto akkor, ha elvarjak, hogy az indulas elott 1 oraval csekkoljak be, es mindenfele security csekkel vegzalnak.

Fillérné Alsómocholády Turbulencia 2014.09.05. 09:33:29

@Munchausen: Több különböző dologról beszélsz. Ha szerinted jobb autózni, mint repülni, hajrá, a poszt egyáltalán nem erről szólt. Azt sem állítottam, hogy nem idegesítő a késés. De egy utazás időtartamának egzakt meghatározásában annak jelentőséget tulajdonítani, hogy addig tart, amíg buzerálnak, vicces. Az okés, hogy tisztázták, az út akkor fejeződik be, amint az utas elhagyhatja a járművet, elvégre a vonatból se szállhatok ki a papagájoknál, csak mert ki van írva, hogy Nyugati, és épp parkoltatnak minket. Így a landolás után sem ugorhatok ki a mezőre, tehát az utazás még tart. De ezt felesleges szerintem kapcsolatba hozni a vegzálással, hogy kényszerítve vagyok. Ennyi.

Yumurdzsak 2014.09.05. 10:59:50

azt lehetne tudni, h ki rögzíti az ajtónyitás időpontját?
ez a szabály európán belüli országokra vagy európai/uniós légitársaságokra vonatkozik?
vagy csak egy ítélet, amire lehet hivatkozni.

Vörös Rocktóber 2014.09.05. 15:06:48

Csoda, hogy a légitársaságok lobbija (ha van olyan) még nem lépett semmit az ilyen életidegen bürokraták ellen.

Fillérné Alsómocholády Turbulencia 2014.09.05. 16:21:58

@Yumurdzsak:
Ezt találtam:
A visszautasított beszállás és légi járatok törlése vagy hosszú késése esetén az utasoknak nyújtandó kártalanítás és segítség közös szabályainak megállapításáról, és a 295/91/EGK rendelet hatályon kívül helyezéséről szóló, 2004. február 11‑i 261/2004/EK európai parlamenti és tanácsi rendelet 2., 5. és 7. cikkét úgy kell értelmezni, hogy a légi járat utasai által elszenvedett késés nagyságának meghatározásakor használt „érkezési időpontˮ fogalma azt az időpontot jelöli, amikor legalább a repülőgép egyik ajtaja kinyílik, és e pillanatban az utasok már elhagyhatják a gépet.

Ez az én olvasatomban annyit jelent, hogy akikre nézve ezek a rendeletek az irányadók, illetve kötelezők, ez az értelmezés is köztelező lesz. Különben lehet megint pereskedni - amúgy egy esetleges későbbi per során erre az ítéletre amolyan precedensként lehet hivatkozni, vagyis az Eu-i Bíróság döntése kötelező és betartatandó, azt lehet vitatni mindössze, hogy adott esetben fennáll-e az adott tényállás. Ha pl azért nem nyílik ki az ajtó, mert elszabadultak a raktérből a gorillák és futkosnak a betoton, akkor az más helyzet.

Alick 2014.09.05. 19:22:04

Végülis meg lehet hosszabbítani a menetidőt a hivatalos kiírásban, így kisebb a késés kockázata...

Diorella Queen 2014.09.05. 19:23:52

Soha többé nem ülök repülőre!

zseketto · http://azeletstmoritzban.blog.hu/ 2014.09.05. 22:05:36

3 óra csúszás max télen hóviharban oké, de ahhoz extrém jegesedés is kell ám...minden más esetben fizessenek mint a katonatiszt és mindenki aki repülőt üzemeltet.

Mr. Közbiztonság Szilárd 2014.09.06. 04:28:55

@zseketto:
Modern gépeken nincs jegesedés, minden kritikus rész fűthető.

Mr. Közbiztonság Szilárd 2014.09.06. 04:31:55

@Fillérné Alsómocholády Turbulencia:
Ezek nem rendeletek, hanem irányelvek (directive).
Azaz nem kötelező érvényűek, csak olyan tájékoztató jellegűek, mint biciklisnek a piros lámpa.

irdesmond 2014.09.06. 08:03:41

A DB-nél már 2 órás késés esetén is visszajár a menetjegy 50%-a.
Rövidebb, tehát 500km-e belül a vonat jobb megoldás, de ennél nagyobbra már nem.

A repülőgépes utazásba a kését a járat törlését be kell kalkulálni + na meg a sztájkot is. Szerencsére már nem kell repülnöm, csak ha nyaralok, abba meg belefér. Amíg dolgoztam kicsit neccesebb volt, a végén már inkább vonatoztam, még Hamburgból is inkább vonat. (hálókocsival nagyon kellemes)

@Munchausen: németországban a repterek általában a földalattival megközelithetők, (München, Nürnberg, Hamburg stb) vagy a vonat eleve ott áll meg. Tehát ez nem lehet akadály.

szcsongor 2014.09.06. 09:40:45

@Munchausen: Az autó messze a leginkább környezetszennyező (/utas /km), ha valakinek fontos ez a szempont is, akkor repülőt vagy még inkább vonatot választ.

@Mr. Közbiztonság Szilárd: A fenéket nincs jegesedés. A szárnyakat, vezérsíkokat ezért szokták befújni kemény téli napokon a felszállás előtt, hogy csökkentsék a jelenség kockázatát.

Basilisk Captain 2014.09.06. 10:22:27

@zseketto:

Hóviharnál nem jár a kártérítés, mert az vis major eset. Műszaki hibánál jár az ilyen kártérítés..

@Yumurdzsak:

EU-ból induló járatoknál mindegyiknél jár a kártérítés ha EU-s ha nem EU-s a társaság. DE EU-ba érkezésnél csakis az EU-s társaságoknál jár a kártérítés.
Például Budapestről elutazok Pekingbe mondjuk lufthansával és késik műszaki vagy nem vis major eset miatt, akkor jár, és akkor is jár ha Qatarral megyel dohán át. Ellenben visszafele csak lufthansánál jár a kártérítés, qatarral már nem.
Illetve távolságfüggő az egész
1500km- ig 250 €
1500-talán 2500km között 400€
Ez felett pedig 600€ jár.
Volt már "szerencsém" ilyenhez, nagyon kemények a társaságok és elég körülményes a behajtás. De ahogy schnitt pali mondotta volt: " Ami jár az jár."

Aki meg itt jön a vonatos dologgal, hát hajrá menjetek vonattal senki sem tart vissza. Időben véve télre easyjet Berlinbe elvisz 1 óra 20 perc alatt 5000 Ft-ért, Addig a sz*ros máv 12 óra alatt 9000 Ft sima ülőkocsiban, hálókocsi húzósabb. Hajrá, és lehet boldogítani magad, hogy jaj mert Ferihegy kint van a rákban a csodás keleti meg a város közepén, akkor nem kell security , nincs szopódás a kézipoggyásszal, hát oké, de akkor amikor te még szlovákoknál zötykölődsz a köcsög mávon addig én már rég Berlin közepén eszem a perecet és iszom a sört.

zseketto · http://azeletstmoritzban.blog.hu/ 2014.09.06. 10:35:10

@Mr. Közbiztonság Szilárd: feltűnt, többször is...végigülve 1-2 órát...Malév mennyire volt nem-modern? Legutóbb egy fagyos reggelen sikerült a padlón maradni.

@kevin22: tudom, h vis major.A szemléltetést szolgálta a hasonlat.

Mylady 2014.09.06. 11:30:02

Azt mi alapján mondják meg, mikor nyitható az ajtó? Azt gondoltam, hogy amikor készen állnak a fogadásra (ott a lépcső meg a busz, ha kell, a csomagos kiskocsik és el van kerítve a hajtómű stb). Ehhez képest a múltkor (talán Luton volt?) már kinyitották az ajtót, de még vagy 5 percig nem lehetett kiszállni. Állt a sztyui az ajtóban, lobogott a haja az erős szélben (tél volt), már féltem, hogy tüdőgyuszit kap. Láttuk az ablakból, hogy ott a lépcső, de állítólag nem tolták pontosan a géphez, ezért kellett várnunk.
Ilyen esetben ha csukott ajtóval várják meg a lépcső odatolását és emiatt lépjük túl a 3 órát, akkor a légitársaságnak fizetnie kell? Ha viszont az ajtót kinyitották, de a lépcső sehol, akkor nem lépte túl a három órát (pedig ugyanúgy korlátozva vagyok)?
Érdekes.

Yumurdzsak 2014.09.08. 10:23:33

@kevin22: köszi a részletes infót. a vasutas leíráson jót nevettem.

Válasszunk · http://valasszunk.blog.hu 2014.09.17. 18:47:29

@kevin22: A kérdés vis maior kapcsán sokkal összetettebb, így az időjárás kérdésre nem térek ki. Elegendő azt tudni, hogy itt em egy hibás teljesítés miatti szokványos kártérítésről, szavatosságról van szó, hanem utasjogi direktívákról. Az EU direktívákat az EU tagállamok jogszabályként veszik át, és azok így vállnak kötelező érvényűvé. A döntés arról szól, hogy az egyedi utas kockázattűrő képessége korlátozott.

Azért, mert pl. a blog szerzői sem árazzák be a kockázatokat. Nincs rá tartalékod. A szolgáltató viszont több információval rendelkezik a kockázatról, tudja azt forintosítani, szétteríteni az utasok között, és beépíteni az árba, így kezelhető a helyzet. Ilyen esetben a vis maior nem kérdés, hanem az a kérdés, milyen kockázatokat kire hárít az adott rendelet. Megjegyzem az elmaradt haszon, és más kártérítési ügyekben megszokott fogalmak, sokféle nem vagyoni kár viszont kimarad, így a repülőjegy ára sem megy fel az egekbe a sok beépülő kockázat miatt.

De sok összehasonlításod is pontatlan. Azt mondod a repülő jó időben foglalva 5000 a MÁV meg 9000. Könnyű rámutatni a tényre, hogy nem állandó és fix árakról van szó, és az utasok döntő többsége nem aszerint utazik, mikor és hova olcsó a fapados. Hanem adott időpontban, adott helyre, és sokszor az utazási igény nem úgy derül ki, hogy alkalmazkodjon a fapadosnál elérhető olcsó jegyekhez.

Ez pedig azt jelenti, hogy nekik maradnak a drágább jegyek. Ez így már nagyon nem 5000 forint. És sokszor sem az üzleti ügy, sem a családlátogatás, sem nagyobb baráti találkozó nem fog a fapados feltételeihez alkalmazkodni. És sokszor az utazás oka eleve rákényszeríthet például a több csomagra is. És akkor még nem beszéltünk arról, hogy a reptérrel is rendelkező nagyváros nem biztos, hogy a célállomás.

A fapados baromira jó az olcsó jegyek közül válogatva kirándulni. De amint nem az a kérdés, hogy te bárhova elmész várost nézni, kirándulni ahova olcsó és van némi látnivaló... Hanem az igényeidben konkrét helyek, időpontok, csomagra való igény, stb. is megjelenik máris összetettebb a helyzet és sok versenyzős lesz a piac.

A fapados egy dologban rendelkezik baromi nagy előnnyel: Azt az ülést ami józan piaci számítás szerint máshogy üresen maradna, odaadja az egy utasra jutó átlagos költségnél olcsóbban is, amíg van aki többet fizet és ezt finanszírozza. Ahogy az EU sok költség terítését előírta, egyre kevesebb fapados utas fizet horror felárakat, stb. úgy egyre kevesebb az igazán olcsó jegy is. És itt már sokan versenyképesek. A vasút a lábtérrel, a hálókocsival, a több poggyásszal, a jó helyen lévő állomással. A Legacy a törzsutasoknak járó kedvezményekkel, rugalmassággal, a fapadosnál jobb szolgáltatással, stb. Az autó azzal, hogy a cél városban, országban is használhatod. Aki BMW X6 helyett Cessnára vagy más megfizethető repülőgépre gyűjt(ött) az hamar megjegyzi az út is élvezet, többet lát a tájból, stb.

És bármennyire mondod, hogy míg ő utazik te már a sörrel és pereccel vagy elfoglalva... A gond az az, hogy neked az utazáshoz nem éri meg előző este elindulni. Te otthon alszol. És te még mész a reptér felé a busszal, amikor a hálókocsis vonat letette a másik embert a célállomáson. Mire te a gépre felszállsz a meleg szörpöddel ő már a 3. hideg sörön van túl a célállomáson. És ha bármi szuvenírt hozna haza, hát nem merül fel, hogy a "német sör is folyadék, fel kéne adni", a nagyobb csoki nem fér be a wizzaires keretbe, stb. És ha az ilyenek is a képbe jönnek, már nem rossz választás az sem.

De kicsit kirándulni, várost nézni, legolcsóbb akciós jeggyel többnyire a fapados a jó. Ha adott cél érdekel, adott időpont és bármi extrára szükséged van, már nehezebb eldönteni.

AirFrance KLM 2014.09.18. 06:13:41

@Válasszunk: Remek osszegzes es osszehasonlitas!

Basilisk Captain 2014.09.18. 08:51:59

@Válasszunk:
de mivel ez egy fapadosinfo blog, páran akkor utaznak amikor olcsó. Azért mert másnak utazni KELL ide-oda persze hogy drága lesz a jegye. De ez engem nem érdekel, mert nem munka miatt utazok ( céges pénze, meg vállalati szabadjeggyel 1st classon... ;) ) hanem szabadidőmben. A vonatos meg aki a hálókocsira kiad 80-90€ egy útra, örüljön magának. Attól én még mindig a repülőt fogom választani, ha olcsó, ha meg nem akkor nem megyek pl berlinbe. Ilyen egyszerű. Lehet itt filozofálni, de azt ne egy fapadosinfo blogon. ;)