FAPADOS TIPPEK, TRÜKKÖK, ÉLMÉNYEK

emailicon.png Vélemények, tapasztalatok,
sztorik ide jöhetnek: 
fapadosinfoblog@gmail.com

Facebook

Utolsó kommentek

Címkék

10 éves (1) A321 (2) A321neo (1) Aegean (1) Airbnb (2) Air Asia (1) Air France (4) ajándék (2) akció (17) alapok (1) alapszabályok (1) Alhambra (1) always getting better (1) Amalfi-part (3) amman (2) Andalúzia (1) apartman (1) app (2) Arad (1) árazás (1) árcsökkenés (1) áremelés (2) árkörkép (3) ármustra (4) Athén (5) átirányítás (1) átszállás (3) autóbérlés (6) Azori-szigetek (5) bádogsátor (2) bádogterminál (3) Baku (1) balatoni menetrend (2) baleset (1) balhé (1) balkáni útvonalak (2) bankkártyacsalás (1) Barcelona (2) Bázel (1) bázis bezárása (1) Bécs (1) becsekkolás (1) bénázás (1) Bergamo (1) Bergen (2) Berlin (1) Birmingham (1) bíróság (1) biztonság (1) biztonsági ellenőrzés (3) blama (1) blöff (1) Blue Lagoon (1) Bordeaux (2) Bosznia-Hercegovina (1) Bruges (2) Brusseles Airlines (1) Budapest-Belgrád (1) Budapest Airport (8) Budport (4) buliturista (1) bunkóság (4) buszjegy akció (1) busztranszfer (1) Chania (1) Cinque Terre (1) Ciprus (6) Cork (1) Costa Brava (1) couchsurfing (1) csekkin (1) csőd (1) csomagszabályok (28) Dánia (1) DCC (1) Debrecen (6) devizaátvátós trükk (1) díjemelés (2) Discount Club (1) easyBus (1) easyJet (16) Egyiptom (2) egynapos repülés (2) egyszer megéri (1) Eilat (4) Eindhoven (1) elhagyott poggyász (2) emelt díjas ügyfélszolgálat (1) Eszék (1) Eurostar (1) évforduló (1) fapadosok árazása (2) fapados buszok (1) fapados kódex (1) Fat Track (1) felvásárlás (1) Ferihegy (8) Ferihegyi busz (2) Fez (1) fillérekért (6) Finnország (1) fjord (1) Flibco (1) Flixbus (2) Flybe (2) FlyNiki (1) Foci EB 2016 (5) Folegandrosz (1) fontos tudnivalók (1) főszezon (1) Francia Riviéra (3) Fuerteventura (5) Funchal (1) futás (1) futópálya-felújítás (1) géplekésés (2) géprohamozás (1) Germanwings (1) Gibraltár (1) görög csőd (1) Görög szigetek (3) Granada (2) Gran Canaria (2) gyerektelen utazás (1) Győr (1) gyorsjelentés (1) hányinger (1) hasznos infók (1) hatalomváltás (1) helyleosztás (3) Hertz (1) hitelkártya költség (1) Hollandia (1) Holt-tenger (1) horror (3) hosszú hétvége (1) Huelva (1) információ (1) ingyen wifi (1) Írország (1) Isztambul (3) Izland (9) Izrael (5) járatindítás (1) járatmódosítás (2) járat megszűnés (1) jegyárak (1) jegymustra (1) Jeruzsálem (1) jófejség (1) Jökulsarlon (1) Joon (1) Jordánia (1) jótanácsok (1) kamu (1) kamuakció (1) Kanári-szigetek (6) Kannonkoski (1) kártérítés (6) Kassa (1) katasztrófa (5) Kavala (1) Kazahsztán (1) kedvenc városaink (5) kényelmetlenség (9) kert (1) kés (1) késés (6) kézipoggyász (5) Koppenhága (1) Kotor (1) Kréta (1) Kükládok (1) kutya (1) kvíz (1) Lamezia (2) Lanzarote (4) last minute (2) Laudamotiob (1) La Palma (2) légikatasztrófa (3) legjobb helyek (1) legjobb reptér (1) Legoland (1) lehúzás (15) lényeg (1) Lipari-szigetek (2) Lisszabon (4) London (5) Lufthansa (3) Lugano (1) Luton (3) luxus (1) lúzerség (1) Lyon (1) Maastricht (3) Madeira (3) magyar (1) Malaga (1) Malév (2) Malév GH (2) Mallorca (1) Malpensa (1) Málta (2) Marákes (2) Marokkó (2) Marrákes (2) Mastercard lounge (2) MÁV (2) megszűnő útvonal (2) megújulás (1) mellékhelyiség (1) Mélosz (3) menekültek (1) mentőár (1) Michael OLeary (2) MiniBUD (4) Miskolc (1) mocsokságok (1) mökki (1) Monaco (1) Monarch (1) Montenegro (1) munkakörülmények (1) Nagyvárad (1) National express (1) Nizza (3) nők (1) Norvégia (3) Norwegian (2) nyaralás (1) nyaralójáratok (2) nyári akció (1) nyári menetrend (1) óceán (1) Olaszország (1) olcsó jegyek (15) olcsó szállás (1) Onnibus (1) összehasonlítás (4) őszi szünet (1) otthagyott csomag (1) óvintézkedés (1) Páfosz (1) Pafosz (4) panasz (1) parasztvakítás (1) Párizs (3) parkolás (2) Pécs (1) Pegasus Airlines (1) petíció (1) pilótahiány (1) Pisa (1) Pizzo (1) poggyász (3) Polskibus (1) Popstrand (1) Porto (3) Portugália (3) Positano (1) Premier Inn (1) prémium szolgáltatások (2) Privilege Pass (2) profit (2) profit warning (2) repjegy (1) reptér (2) reptéri alvás (1) repülőtér (3) részeg (1) Reykjavík (1) romantika (1) Ronda (1) Ryanair (70) Saint Tropez (1) Santander (1) Sanyolország (1) Sao Miguel (1) Schönefeld (1) Scilla (1) Skócia (2) Skót Felföld (2) sorbaállás (1) Southend (2) Spirit (2) spórolás (1) Stansted (1) Stavanger (1) strand (1) Stromboli (1) Svájc (1) szabályváltozás (1) szakszervezet (2) szállás tippek (2) Szaloniki (1) Szantorini (1) Szarajevó (1) Szardínia (1) szavazás (1) szeku (1) Szentpétervár (1) szétültetés (5) Szifnosz (2) sziget (2) szinte ingyen (1) Szófia (1) szolgáltatások (4) sztrájk (6) sztyuvi (1) szülinap (1) Tampere (2) Tel-Aviv (2) téli menetrend (1) Tenerife (3) Terceira (1) térkép (1) terrorveszély (3) teszt (2) tévhitek (1) tömeg (1) törlés (13) Transavia (1) Transmediterranea (1) transzatlati járatok (1) Travelodge (1) trükközés (2) túlértékelt (1) túra (1) türelmi idő (1) tuti tippek (1) ufb (3) ügyfélszolgálat (1) új festés (1) új járat (8) új menetrend (8) új útvonal (6) Ukrajna (1) ülőhelyleosztás (3) utasjog (2) utasszívatás (6) utastájékoztatás (2) utazási iroda (2) útdíj (2) üzleti utasok (1) Valentin-nap (1) változás (1) Váradi József (4) vasút (1) vécéhasználat (1) Velence (3) Velencei-tó (1) Velence Korzó (1) vis maior (1) Vueling (2) vulkán (2) wifi (1) Wizz Air (92) Wizz kártya (1) Yumurdzsak (1) Címkefelhő

Ótvar fapadosból üzletemberek kedvence?

2014.08.08. 08:46 Fillér B. Gusztáv

Érdekes apróságok derülnek ki a Ryanair legutóbbi gyorsjelentéséből: a néhány éve az utasokat még csak pofázó árunak tartó cég egyre gyorsabban mozdul felfelé, s gyúr az üzleti utasokra. Nyíltan támadja már nem csak a "normál" fapadosokat, mint az easyJet és a Norwegian, de a nagy hagyományos szállítókat is. A siker egyelőre igencsak kérdéses.

Találós kérdés: a Ryanair négy új bázisa közül hány van másodlagos (halálfasza) reptéren? Nulla. Róma Fiumicino, Athén, Lisszabon és Brüsszel mind nagy főreptér, mégis ezekre gyúr a cég, melynek még két éve is az volt a filozófiája, hogy olcsó a jegy, az utasnak ezért kuss a neve, örüljön, hogy elviszik szinte ingyen, ezért aztán ne is pofázzon semmiért. A nagy váltás fél éve jött egy sor utasbarát intézkedés formájában (előzetes helyleosztás, igen magas díjak csökkentése, sokkal könnyebb foglalás, stb.), most pedig már nyíltan kimondják: az üzleti utasokra hajtanak.

Ezek többsége eddig hányingert kapott, ha meghallotta a Ryanair nevet, de az ír cég úgy gondolja, ha ráhajt a zsíros utasok által elvárt szolgáltatásokra és napi sok járatot tesz be nekik, akkor lehet esélye. Nem titkolják, hogy árat akarnak növelni, hogy újraindítsák a profit növekedését.

ryanair_babkocsi.jpg

A hamarosan megnyitandó új bázisok is elsődleges, belvároshoz közeli repterek: Varsó, Köln és Glasgow. Utóbbi azért is érdekes, mert Glasgow-külső (Prestwick) az első halálfasza repterek között volt, amit a Ryanair közel 20 éve elkezdett használni. Az elmúlt időszakban tudtak árat emelni (ez sajna utasszemmel is látszik, hol vannak már az 1-5 eurós jegyek, ha levadásszuk a 15 euróst, örülünk, mint majom a farkának), most viszont azt mondják, télre csökkenést várnak az előző télhez képest is. Az eddigi stratégiát feladva nem tartanak a földön télen egy valag gépet, hanem az üzletemberek által használt útvonalakon nagy sűrítést csinálnak, hogy magukhoz csábítsák őket. Nem mondják ki, de ezen bukni fognak, viszont kisebbet, mint a konkurensek, akik magasabb költséggel dolgoznak. Nem semmi, hogy télre bedobnak 8 százalékkal több kapacitást, mint tavaly.

Az is fontos változás, hogy az eddigieknél jobban ráfekszenek a távoli foglalásokra, több jegyet akarnak távolra eladni, mint eddig. Ezért a szokottnál korábban, már szeptemberben kinyitják a jövő nyári foglalási időszakot, erre érdemes lesz majd figyelni. Eddig a Ryanair árazása olyan volt, hogy előre két-három hónapra szóltak az akciók, akkorra volt a legolcsóbb. Ha tényleg többet akarnak eladni távolra, akkor át kell alakítani az árazási szisztémát is. Figyeljük és beszámolunk róla.

Ami biztos: az új stratégia valószínűleg egy kalap szart se jelent a magyar utasoknak, főleg a dublini és a londoni bázisokat érinti a kapacitásnövelés, mi örülhetünk, ha nem jelentenek be további szűkítést Budapesten.

Végül érdekességként: a Wizz Air is egyre hamarabb nyitja ki a következő foglalási időszakot. A jövő nyarat a varsói bázisról már most árulja és van az útvonalak között egy nagy újdonság: Lisszabon. Kiváncsian várjuk, hogy Budapestről is be merik-e a vállalni a portugál fővárost: régi vágyunk teljesülne.

74 komment

Címkék: Ryanair üzleti utasok

A bejegyzés trackback címe:

https://fapadosinfo.blog.hu/api/trackback/id/tr36586515

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

AirFrance KLM 2014.08.08. 09:09:00

"Ezek többsége eddig hányingert kapott, ha meghallotta a Ryanair nevet, de az ír cég úgy gondolja, ha ráhajt a zsíros utasok által elvárt szolgáltatásokra és napi sok járatot tesz be nekik, akkor lehet esélye."

Kedves Mr. O'Leary,
A zsiros utasok a kovetkezo szolgaltatasokkat varjak el:
- Halozati rendszerben mukodo legitarsasag ertsd: megvarjak a csatlakozo utast, ha kesik a bejovo gep es atrakjak a csomagot
- Barmilyen(!) okbol torteno jarattorles / csatlakozasmulasztas eseten azonnal atfoglal a kovetkezo jaratra, akar a konkurenciara is.
- Frequent Flyer program amely biztosit (tobbek kozott) lounge hasznalatot, fast tracket, bonusz jegyeket

Az osszes tobbi perk a "zsiros uzleti utas" szamara masodlagos. De ezt On is tudja, tehat megint csak porhint. Majd amikor a fenti harom megvalosul; akkor szivesen valasztom Onoket. Addig sajnos nem.

Udvozlettel

Fillér B. Gusztáv · http://fapadosinfo.blog.hu 2014.08.08. 10:03:02

@AirFrance KLM: nem vagyok olíri, de:

itt most rövid útvonalakról van szó, pl. London-Glasgow, vagy London-Dublin. Besűrítették, törlés esetén van tartalékgép, csatlakozáskérdés nem merül fel, lounge nem mindenkinek fontos, inkább sietnek haza, itt a menetrend fontos. És nem a business class utasokról van szó, hanem üzleti céllal utazókról.

Szóval értem, hogy megpróbálják, az easynek is bejött.

AirFrance KLM 2014.08.08. 11:09:56

@Fillér B. Gusztáv: En is ertem. De te felreertetted, mert nem business class utasokrol irtam. De ha mar az altalad emlitett viszonylatokrol van szo:

- London az uzletembereknek = LHR, LCY (esetleg LGW).
- Fast-tracket (ha mar sietunk haza) nem biztosit.
- Lounge-ba az ingyen italert / etelert / internetert jarunk, ez sincs biztositva
- Ha nincs reward (FF program), akkor nem valasztom, mert akkor mibol megyek ingye' nyaralni.

Szerintem egy "fapados" FF programmal mar tudna fogni tobb utast a FR, Olirii nem halna bele...

Fillér B. Gusztáv · http://fapadosinfo.blog.hu 2014.08.08. 14:53:34

@AirFrance KLM: szerintem meg a célcsoport egy részének nincs igénye az általad felsoroltakra, vagy nem prioritás neki. STN Stansted Expressel 15 perccel több csak mint LGW, LCY is csak távban van közel, időben messze, ha nem a Cityből indulsz, mert lassú a közlekedés.

Szóval értem amit írsz, de ha csak a célzottak negyedét elcsábítja, az nagy fogás neki.

Zest 2014.08.08. 14:57:23

@AirFrance KLM: Jó látni, hogy minket hívnak itt UFB-nek (Ultra Fillér Baszók) miközben az üzleti utasok járnak ingyen piáért/kajáért a Lounge-ba, meg FF programmal ingyen nyaralni :))

AirFrance KLM 2014.08.08. 15:04:17

@Fillér B. Gusztáv: Ha a negyedet elcsabitja akkor jo neki. Teny.

De az is teny, hogy az uzleti utasok szokasaiba es elvarasaiba nekem kicsit tobb belelatasom van, mint neked. De ezen nem fogunk osszeveszni.

(Csak egy pelda; jon ma reggel a kollegina, hogy hogyan tudna bejutni AMS-ban a lounge-ba, mert o nem tud 4 orat agyonutni a repteren, mert economy utazasra jogosult csak. Hisztizett, hogy ez igy nem allapot, mit fog enni, nem lehet rendesen leulni, stb. Meg nem fog orakat sorbanallni a securitinal. Ineztem neki egy ideiglenes FB Petrot, megnyugodott...)

AirFrance KLM 2014.08.08. 15:05:41

@Zest: Nem fillerbaszas, hanem jozan esz. Meg sajnos a fizetes is igy van kikalkulalva; elj meg a napidijbol. Minek koltsem kajara, meg piara ha van ingye'?

Fillér B. Gusztáv · http://fapadosinfo.blog.hu 2014.08.08. 15:11:10

@Zest: :) egy következő poszthoz merítettünk a kommentjeidből, majd csak figyelj a hétvégén. :)

@AirFrance KLM: persze, de azért sokszor nem az utas dönt arról, hogy mivel utazik, hanem a munkáltató. és a cég is intézi. nem véletlen ment bele a GDS-be a Ryanair. Ha a cégnél szopacs van és azt látják, hogy a Ryan fele ár és jó menetrend, pont leszarják, hogy a delikvens kajálni akar és pontokat gyűjtene a családi nyaraláshoz.

Basilisk Captain 2014.08.08. 20:21:41

@AirFrance KLM:

érdekes az a rengeteg üzletember aki Easyjeten repül azok nem panaszkodnak hogy nincs FF program, nincs lounge, nincs "seggnyalás". És meglepő módon ők is eljutnak a tárgyalásokra. Vannak fillérbaszó cégek akik nem fognak kifizetni kovács pistikének 500€-t egy eun belüli jegyre businessre, hanem megveszik nekik RYR-től 50-60€-ért. Ez van, el kell fogadni, hogy a low cost társaságok már nagyobb szereplők eu-n belül mint a hagyományosok ( akik egyre fapadosodnak. pl Káelem, fizetős feladott októbertől hiába van FB tagsága az utasnak..)

Kritizálom aA. Marhaságokat 2014.08.09. 09:53:54

"ha levadásszuk a 15 euróst, örülünk, mint majom a farkának" Lehet is. Ez csak néhány száz forinttal több, mint a Budapest - Nyíregyháza vonatjegy. És nem az IC-s.

mucmunkas 2014.08.09. 18:29:27

Alapvetően érdekes az írás, de nem értem, hogy miért kell trágár szavakat használni egy-egy poszban. Van olyan jó a tartalom, hogy nincs rá szorulva a szerző.

Ha a Ryanair egymástól viszonylag nem messze levő városok között akar sok utast szerezni és ezért bevállalja, hogy drágább repterekre is repül simán elindíthatná a BUD-MUC járatot. Nagyon sok magyar él itt és szívesen járna haza repülőgéppel, de a napi öt LH járat 140-300 eurós ára nem a megfizethető kategória.
Egy éve megkerestem három légitársaságot, hogy nagyon kellene egy járat a magyar és bajor főváros között, de egy nem válaszolt (Wizzair), egy azt írta, hogy megvizsgálja (EasyJet), egy pedig udvariasan közölte: nem tervezik (Air Berlin). Heti legalább három járatot simám meg lehetne tölteni magyar utasokkal.

2014.08.09. 18:31:52

Amíg melegítős románokkal, bolgárokkal, magyar kurvákkal, igénytelen, büdös prolikkal vannak tele a gépek, addig várhatnak a pénzes utasokra. BUD-DUB relációban az üzletemberek Aer Lingussal, illetve átszállással Luthansa-val, BA-val, stb. utaznak. A Ryanair kapukat mindig fel lehet ismerni a sok proliról. A gépen nincs hely, úgy kell szorongani, az utasíkésrők parasztok és ápolatlanok (Wizzairtől tanulhatnának, ott mindig kifogástalan a személyzet). A proli utasok pedig már emelkedés után veszik elő a kolbászos, fasírtos szendvicset.

mucmunkas 2014.08.09. 18:50:31

@Guadalupei Szűz: Hú ez elég plasztikus volt, szinte magam előtt látom a fedélzeti hangulatot. :)

STILLMAN · http://gasztrobizarr.blogspot.hu/ 2014.08.09. 18:58:04

@Guadalupei Szűz: Ezek szerint te Ryanair-el utazol.
Proli-e vagy?

odamondó 2014.08.09. 19:20:04

@mucmunkas: ja mert MUC-ra csak úgy be lehet repülni... egy ilyen légitársaságot már a reptéren lévő adó megfingat.

mucmunkas 2014.08.09. 19:26:15

@odamondó: Az EasyJet, a Vuleing és a Norwegian járnak ide, ezek szerint ők ki tudják fizetni...

Kaksi Kapitány 2014.08.09. 19:45:02

@Guadalupei Szűz: Ez nagyon jo, maximálisan egyetértek. :)

A Ryanair nél szerintem szándékosan az ilyen bunkó tapló utaskiseroket veszik fel hogy még nyomorultabb legyen az utad a zsufolt koszos gepeiken. Ja es még a mérleggel is csalnak.

@mucmunkas: Ahogy látom mar megint nagyon okos vagy, kitúrtátok mar a torokoket a reptérről? Ha még nem akkor szerintem keresd meg Istent hogy most már jó lenne ha kipaterolná őket onnan...

Anyádlóháton 2014.08.09. 19:52:52

@Guadalupei Szűz: Teljes mértékben egyetértek!! Az olcsóságnak meg van a maga hátulütője ... neveletlen, tiszteletlen, alpári hangon kommunikáló és olykor szagos utasok. Köszönöm, ezt inkább nem. Fizetek többet (megtehetem), így kulturált és kellemes környezetben töltöm az repülőutat. Lehet, hogy pár évvel ezelőtt a KLM nagyobb fedélzeti ellátást biztosított, de azért még ma is ott van a szeren annak ellenére, hogy a fapadosok a béka feneke alatti szolgáltatásokkal próbálják a fedélzetre csalni az utasokat.
Menjenek.... élvezzék! Ha ez nekik jó... nekem jó.

mucmunkas 2014.08.09. 19:58:13

@Kaksi Kapitány: 40-45 évvel korábban jöttek ide nálunk a törökök, így csekély az esély a kitúrásukra. A helyzet pedig csak fokozódik azzal, hogy hírek szerint a harmadik GH cég német(?) Aeroground és a svájci Swissport mellett egy török lesz.

Ettől függetlenül örömmel látnánk itt egy fapadost, amelyik Ferihegyre jár!

Chris1024 2014.08.09. 20:03:45

@Guadalupei Szűz: húúúhha itt valaki nagyon vágja ki mivel utazik...főleg az üzletembereket.Gondolom valami iratnehezék vagy egy telefingott irodában onnan tudod ilyen jól és mersz megengedni ekkora arcot....mindenki proli meg blabla...Képzeld én naponta elég nagy üzleti folyamatokban veszek részt a reklámpiacon és elég gyakran használom a Ryan-t.Mivel arra a cirka 1 órás útra nem fogok 5x annyiért más légitársaságnál venni jegyet hogy láthassam a családom...se tréningnacim nincs se fasírtos szendvicsem.
Sőt az egyik főnököm is használja.Az alatt a kemény egy óra alatt nem figyeltem meg mindent ennyire.Azt meg hogy ki használ egy társaságot nem te fogod eldönteni...vegyél vissza ebből a megalapozatlan nagy arcból.Köszönöm :)

Válasszunk · http://valasszunk.blog.hu 2014.08.09. 20:07:59

@AirFrance KLM: Amit írsz az részben jogos. Részben viszont nem.

Légitársaság kapcsán azt szoktuk mondani, hogy van: "Hagyományos és fapados".

Valójában:

Network
Low cost
Charter
Regionális

Kapásból van 4 féle üzleti modell.

És ezek nem a kajában különböznek. Mert, a kajának, az FFnek, stb. minimális az ára, és minden üzleti modellen belül tudsz ezzel differenciálni.

És a Ryanair téli menetrendje érzésem szerint egy kicsit furcsa. Még akkor is, ha a valós mögöttes tartalmat nézed, és nem az üzleti utas átcsábításáról vizionálsz. Pláne nem Network -> Lowcost irányban.

Nézzünk egy másik irányt: Regional -> Lowcost irányban a napi vagy heti ingázók átcsábítása. Sok esetben akár vasútról is. Nem azért, mert meg akarod tartani őket. Az áremelés érdekében mást teszel...

Hanem mert amíg a gép áll, addig is ketyeg az amortizáció vagy a lízing költsége. Ha nem akarsz újra felvételiztetni személyzetet és nincs elég olyan embered akinek se folyamatos munkát, se rendszeres bért nem kell fizetned, lesz feleslegesen ketyegő bérköltséged. Üzemanyagon, karbantartás anyag árán kicsit spórolsz. Ha a gép áll, az általában baromi rossz hír.

Térjünk vissza az 4 üzleti modellre: Alapvető gond az, hogy hogyan tudod megtölteni a gépet úgy, hogy ne legyen vesztességes.

A "Network" esetében az "amit elvesztek a ráhordó járaton, visszanyerem a hosszútávún..." irány is arról szól, hogy a hálózat egészében gondolkodnak. Az átszállás biztosítása, stb. ehhez követelmény.

A "Charter" alapvetően arról szól, ha van olyan gép amiből a lízing cég nem tudna profitot szerezni, csak elrohadna, azt olcsón lehet használni. Ha csak megrendelés függvényében, tervezhetően mész akkor biztos a profit.

A regionális: olcsóbb gépet használsz, amit olcsóbb üzemeltetni is (sokszor turboprop, stb) olcsóbb pilótával (ismerjük a történetet, sok annyit se keres, mint egy buszsofőr), sok esetben a kisebb gép miatt sok díjon spórolsz, stb. és kevés széket kell megtölteni, van mindig egy kis plusz csomag amit viszel akkor nyereséges.

Lowcost => Nem kell átszállási kapcsolat, csak arra mész rá amit alacsony költséggel tudsz csinálni a nagy forgalom miatt szar időpontban is megtelik, és így a teli géppel adott a nyereség. A hiányosságokat árversennyel kell pótolni.

És akkor is el kell hitetni az emberrel, hogy mennyi mindent spórol ő meg, ha éppen gyakorlatilag semmit sem spórol. Ezt pedig akkor tudod elhitetni, ha egyfelől érzik is, hogy olcsó vagy, másodszor időnként tényleg nyersz az árversenyben. Sok szopatás tiszta marketing. Ha végig a fejedben van, hogy ez más... Sok olyat is elfogadsz amit amúgy nem fogadnál el, így könnyebb megtölteni a gépeket akár szar időpontban is.

Ahogy növekszik a Ryanair, és a teljes légiközlekedés egyre nehezebb a 0 hour contractra építeni a személyzeti politikát, egyre inkább garantálni kell a rendszeres munkát. Kiváltképp akkor, ha a pilóták kapcsán igényes vagy a biztonság szempontjából megfelelő színvonal fenntartására. (Igen, a Ryanair ezen eddig spórolt.)

És olcsóbb neki télen a regionálisokkal versenyezni, mint több gépet pihentetni. Mert legalább valami kevés bejön.

Nem a drága munkaidejű üzletember a célközönség. Az mást is elvár. De a repülőgéppel rendszeresen ingázó "melós" aki sok olcsó regionális cég ügyfele volt, azt felszívhatja télen egy lowcost.

Mert a nagyobb gép ugyan nem igazán hatékony, nem tökéletes. De...

És közben még feljebb is pozicionálja magát. Win-win.

Kaksi Kapitány 2014.08.09. 20:10:51

@mucmunkas: Arra szerintem várhattok mivel a fapadosokat a fedélzeti fogyasztás tartja életben, és a magyarok köztudottan hozott elemózsiás nép.

StanLee · https://newsroll.net 2014.08.09. 20:12:29

Tavaly 4 honapig toltam MUC-STN utvonalat heti szinten munka miatt EasyJet-tel, a ceg erre vette a jegyet, mert ez volt az olcso. Delutan 16:30-kor indult, visszafele meg 13:10-kor. Ez az uzleti utasoknak pont jo, mert ket ejszakat kell ott tolteni, ill. aznap amikor utazol, nem tudsz dolgozni. A 2 oras utazas utan annyira faradt voltam, hogy ertelmes munkat nem tudtam mar aznap vegezni.

Most MUC-MAN utvonalon jarok Singapore Airlines-szal, az economy olyan mint a nagy europai legitarsasagok first class-e, hiaba indulok reggel 6:30-kor, kipihenten erkezem, es meg tudok egy teljes napot dolgozni a munkaadom nagy oromere. Na ezert kell a jo business.

@mucmunkas: sose ertettem, hogy MUC-BUD utvonalon miert nem jar sose legalabb napi egy jarattal valamelyik olcso legitarsasag. Az LH sok napi jarata jo az uzleti utasoknak, csak eppen ezen az utvonalon atszallo utas sokszor kevesebbet fizet, mint aki Munchenig akarna jonni.

Chris1024 2014.08.09. 20:15:47

@Anyádlóháton: Hát a királyi család egy tagjának nem is való lealacsonyodni a pórnéphez ;)
Én is megtehetem és még sokan mások de nem fizetek többet egy órás utazásért....és ilyen rövid út tekintetében mért minimális szinten jobb feltételekért.

Kaksi Kapitány 2014.08.09. 20:21:49

@Anyádlóháton: Fúú te milyen sikeres csávó lehetsz, hogy csak úgy "megteheted" hogy igényes körülmények között utazhatsz.

Válasszunk · http://valasszunk.blog.hu 2014.08.09. 20:23:28

@Válasszunk: És még egy kicsit a pénzes utasok kapcsán: Valóban aki hosszú távú járaton első osztályon utazott, a rövidebb távon business class-t választotta azok közül sok mondja azt, miért szokik le a hagyományos légitársaságokról. És a tőlük várt profit nélkül sok légitársaság bajban van.

Nem lowcostra szoknak rá. Elmondják, hogy fast track, longue, stb. ide-oda egyre több időt visz el a repülés, ha airline jön szóba. Az üzleti géppel elérhető idő nyereség, az azon elvégezhető munka miatti járulékos haszon miatt, a legjobban fizető utasok jelentős részét nem a lowcost viszi el. Hanem az üzleti gépek. Mert van ahol ilyet akár rövidebb távra is megfizethető bérelni, van ahol időosztásban több cég osztozkodik rajta.

Egyszerűen egyre szűkebb az a réteg aki akár a több ezer EUR-os jegyárat gond nélkül kicsengeti, rendszeresen repül vagy ő vagy az alkalmazottja, és mégsem éri meg neki az üzleti gép.

És ebben az a csúnya, hogy aki nem csak alkalmanként bérel üzleti gépet, hanem lízingel, vásárol ilyet, azt a légitársaságok már nehezen csábítják vissza, mert neki sem jó, ha áll a gép és ketyeg az amortizáció.

mucmunkas 2014.08.09. 20:24:49

@StanLee: MUC-MAN SQ325-ös járatot gyakran szoktam pakolni. Általában 5-50 koffer között szokott lenni. A neten párszor megnéztem, s kb 150 euró egy oda-vissza jegy. Egyszer passzióból kipróbálom majd mert SQ 773-mal biztos, hogy nagy élmény.
Az Air China-nak is van egy Európán belüli járata innen: A332 reggel jön Pekingből, majd megcsinál egy fordulót Athénba és úgy megy vissza a kínai fővárosba.

Chris1024 2014.08.09. 20:25:40

@Kaksi Kapitány: Most szólj hozzá :)
Egy fontmilliókat termelő cég egyik vezetőjének megfelelt egy útra de ő nem érhet fel ilyen magaslatokba.

jet set 2014.08.09. 20:28:47

"A siker egyelőre igencsak kérdéses."

Profit after Tax +152%

Ja, kurvára kérdéses.

Anyádlóháton 2014.08.09. 20:31:29

@Chris1024: Szó nincs királyi családról (sajnos), viszont van egy igényszintem. Gondolom ugyan ez meg van Neked is és még sok társadalmi normákat követő emberben. Egy órás tiszta repült idő esetén meggondolandó, de két-három órás útnál azért inkább a kicsivel drágább szolgáltató. Nem oly sokkal kér többet egy hagyományos, mint egy fapados ... és még a LHBP birkakarámot mellőzöd, ami mellesleg megalázó is.

@Kaksi Kapitány: Nem érzem magam sikeres "csávónak", csak nem HUF-ban kapom a fizetésem és nem ott adózom ahol Te! :)

Chris1024 2014.08.09. 20:40:26

@Anyádlóháton: Ezek szerint én csak régimódi vagyok pedig nem...mert fiatal vagyok.Én sem HUF-ban kapom a fizetésem.De én az a típus vagyok ha el kell mennem mondjuk egy kiló kenyérért a sarki boltba ami kb 100 méterre van.Kapom magam és elgyalogolok.Nem ülök be azért egy i8-as BMW-be hogy elmondhassam megtehetem.

odamondó 2014.08.09. 20:55:12

@mucmunkas: Easyjet se annyira lowcost és ők hagyományosan fő reptérre repülnek.

Norwegiant meg nem is értem a listában.

mucmunkas 2014.08.09. 21:00:22

@odamondó: Norwegian a Wiki szerint a harmadik legnagyobb fapados Európában (en.wikipedia.org/wiki/Norwegian_Air_Shuttle), de értem a kételyedet.

Kaksi Kapitány 2014.08.09. 21:06:01

@Anyádlóháton: Az értelmi színvonaladat is sikerült felvázolnod ebben a röpke pár posztban:

- Elég korai stádiumú külföldes magyar lehetsz mivel lépten nyomon kérkedsz a sikereiddel, és fennkölten hirdeted hogy te "megtehetsz" dolgokat mert külföldön élsz. Emlékszem az egyik karácsonyi repülőutam során volt egy hasonló fazon, ő minden 5. percben elővett egy kisebb köteg pénzt (olyan max £1ooo lehetett) és ott rázogatta a repülőn. Egy angol orvos kb. 2 nap alatt megkeresi amit ő egy éven keresztül kuporgatott...

- Spekulálsz. Fogalmad sem lehet hogy hol élek és hova adózok, csak durrogtatsz a levegőbe. Tudod mit meghagyom a képzeletednek ;)

- A legfőbb szegénységi bizonyítvány azonban az, hogy nagybetűvel írod a Te és Neked szavakat. Ilyet csak a legbutább emberek csinálnak, ha jól emlékszem meg is emlékeztek a fajtádról valamelyik blalbla.blog.hu oldalon. Valami ilyesmi volt a címe hogy a legidegesítőbb embertípusok, mélymagyarok stb... (Ha valaki emlékszik kérem linkelje be, marha jó poszt)

Egy szó mint száz szerintem te egy Olcsó János vagy aki vagizni akar a csöves magyarok előtt hogy neki milyen jól megy a szekér, de közben nagyon is valószínű hogy ott kuksolsz a turistaosztályon amíg az igazi menők pezsgőznek a business class-on... :D

Anyádlóháton 2014.08.09. 21:07:45

@Chris1024: Óóhh... úgy gondolom,a kenyeres példával kissé eltúlzod a dolgokat! :)
Tudod jól, hogy én sem ennyire sarkosan értékelem a low-cost típusú szolgáltatást.
(tedd a szívedre a kezed: ha ott állna az i8 dupla turbóval... ezért nem hagynád ott porosodni!:))

jjoey 2014.08.09. 21:14:18

@AirFrance KLM: gondolom a nemzeti olajcégnél dolgozol, azok után amit "intéztél" bár akkor a lufi jobban állna nickname-nek.
Hogy pont Amsterdamban nem tud elütni 4 órát a kollegina, hát, lelke rajta. Ha EU-n belül utazik, akkor max a fizetős internet a gond, de hát Hollandia csak ilyen, fizetsz mindenért, még a tengerparton nyáron éjfélig a parkolóért is. Ha meg átszáll EU-n kivülire, akkor minimum terminálcsre, útlevél és securitate, kb 30 perc cakk-pakk, bolt gyereknek porcalán fapapucskulcstartó, stb.

Ja, és ami a sort illeti, ok skypriority-vel, de sikerült 10 perc alatt gépet váltanom nem EU -EU viszonylatban, Amsterdam, útlevél, secu+némi futás. Pesten ha nem Schengenivel jössz, jó eséllyel a 10 percet elbszod az útlevélnél, dehát kellett nekünk a viccér.

Chris1024 2014.08.09. 21:15:27

@Anyádlóháton: Nem érted mire célzok....a fapados eredeti konstrukciója a költségkímélés volt rövid távú utakon.És mint olyan nem fér bele egy full extrás kiszolgálás és hogy minden top notch legyen.
Erre tökéletes példa a sarki bolt.Hidd el a sarokra nem azzal mennék :)
De az is tuti hogy nem porosodna.

jjoey 2014.08.09. 21:23:13

@StanLee: hacsak nem dolgozol a váróban és a gépen, Bp-Muc csak repülni felesleges, vonat és kocsi is 6 óra max megval, repülni meg? mire kijutsz ferihegyre, hacsak nem a 18kerből, kb 1 óra vergődés, a reptérena fantasztikus secu miatt jó eséllyel ismét 1 óra jön, mire eljutsz a kapuig, repülsz óra 20 percet, majd ismét kiccamog, taxi, kb 1 óra a központ, kb 4 óra a háztól-házig.
Más, sose értettem a "hetete ingáztam", jobb cég helyben bérel lakhelyet ilyen esetben (mertugye nem az ívheggesztőnek vesznek hetente retúrrepjegyet), több okból is, de pl egyből itt a "lepottyan a gép", de másik, hoy munkavállalónak is jobb, ha nem csak hétvégi apuka/anyuka.

Anyádlóháton 2014.08.09. 21:31:36

@Kaksi Kapitány: Ezt jócskán mellélőtted, mivel nem Magyar állampolgár vagyok! További szép estét Neked.

Kaksi Kapitány 2014.08.09. 21:41:05

@Anyádlóháton: Teljesen lényegtelen, mert attól még ugyanolyan seggfej vagy :)

Szép business class-ban gazdag álmokat

Etniez 2014.08.09. 21:53:10

@Guadalupei Szűz: Thessalonikibe repültem Wizzair-el. Utaskísérők tényleg kedvesek, csinosak, helyesek.
De annyi hely nem volt, hogy ne kellett volna széles terpeszben ülnöm, pedig csak 186 cm vagyok. Baromi kényelmetlen volt, szerencsére az út csak 1 órát tartott, de így is elzsibbadtam.

Általában Ryanair-t használon Bud-Lond viszonylatban. Most csütörtökön is azt használtam, a Wizzair utasai meg lázongtak, mert valamilyen gépet órákkal későbbre raktak át. Nem folytam bele a részletekbe.
Tud erről valaki valamit?

2014.08.09. 23:40:07

@STILLMAN: Nem, már nem utazom.

2014.08.09. 23:42:42

@Chris1024: Akkor használd egészséggel a Ryanairt.

"vegyél vissza ebből a megalapozatlan nagy arcból" Ne fenyegess, mert nem lesz jó vége.

Írországi Utazók · http://www.reserva.blog.hu 2014.08.09. 23:44:57

@Guadalupei Szűz: Proli mi? Egy miniszterelnök nem tudom, hogy mekkora prolinak számít, de Enda Kenny ( en.wikipedia.org/wiki/Enda_Kenny ) az előttem lévő sorban ült egy Dublin-Charleroi Ryanair járaton.

Most, hogy láttál 1 darab Dub-Bud Ryanair járatot a napi 1600 járatukból(a leírtak részben igazak) még nem azt jelenti, hogy mindent tudsz a Ryanair üzleti modelljéről.

Ez a magyar piac a napi néhány járattal kis pont nekik, ha bezárnák észre sem vennék (mármint ők)

2014.08.09. 23:47:37

@Etniez: Nem is a helyek méretét dicsértem, hanem a személyzet küllemét és hozzáállását. Wizzair is elég szűkös, még ha milliméterekkel nagyobb is a Ryanairnél. A Lufthansa, ott el lehet férni ember módjára.

2014.08.09. 23:48:26

@Írországi Utazók: Másold ide légy szíves, hogy hol írtam bármit is az üzleti modellről!

Írországi Utazók · http://www.reserva.blog.hu 2014.08.10. 00:10:58

@Guadalupei Szűz: Sehol nem írtál. Én viszont utazó közönséget akartam írni üzleti modell helyett.

Mindegy is, a lényeg, hogy egy járatból levontad ki utazik RA-el. prolik..és románok..

Velük van tele egy Dub-London, Dublin-Róma vagy Dublin Madrid járat is igaz? Vagy beszéljünk az Angliából és Írországból a spanyolországi nyaralójukba utazó "prolikról"?

BizAir 2014.08.10. 09:20:11

@Guadalupei Szűz: Milyen kár, hogy nem nagyobb, sőt, sok centivel kisebb a Wicc a Ryanhez képest.

Basilisk Captain 2014.08.10. 09:23:58

@Guadalupei Szűz:

ezt a wizzről akartad írni nem? ott vannak ilyen utasok, akik ketteslétrával meg vakolókanállal állnak a sorban , sőt sorban? wisszér utaknál sosincs sor, mert az a birka utazórétegük nem képes sorban állni. Kicsi a hely? Heh? igen a wisszéren kicsi a hely. wisszér a keleti népek munkásbusza semmi több...

kuki123 2014.08.10. 09:46:46

Ryanair

Ez nem az a a cég ami a londoni Heatrow helyett valahol kiskukutyinban száll le?
pl London Stansted-en?
Ahonnét a taxi meg annyiba kerül mint repjegy duplája?
És Távolságra(időre) olyan messze van mintha Oxfordból kellene elmenni Londonba

Ryanair...üzletemberek kedvence ...ez valami rossz vicc, még átlag ember is rosszul jön ki belőle.

Mikor mentem KLM-mel mögöttem valódi üzletemberek pont azt ecsetelgették, hogy mekkora ótvar cég, és mennyire nem éri meg olcsójánoskodni, mert többet veszítenek vele, mintha kifizetnék a businesst a KLM-en.

Basilisk Captain 2014.08.10. 09:52:19

@kuki123:

jaj legalább néznél utána a dolgoknak te szerencsétlen.
Ryanair 3 nagy reptérre jár londonban : Stansted, Gatwick, Luton, amiből luton egy ótvar szar.
Taxi? ha te akkora gyökér vagy, hogy taxival mennél be akkor így jártál, fizess sokat. Van stansted express ami időben megvéve 8 font ,és 50 perc alatt a belvárosban vagy. Gatwickról sem gyorsabb bejutni. Luton a szar ahova munkásbusz wisszér is jár...

2014.08.10. 09:59:46

@BizAir: Nem szoktam vonalzóval utazni, ha Te pontosan tudod, akkor ok.

2014.08.10. 10:02:36

@char_le_roi: Utaztam sokat Charleroi-ra is, leginkább Wizzair-rel, mert ha már fillérbaszóskodunk, akkor legalább azzal, amelyik jobb. Márpedig Wizzair tisztaság, személyzet, utazóközönség szempontjából lényegesen jobb a Ryanairnél.

BizAir 2014.08.10. 10:03:17

@Guadalupei Szűz: Csak ne beszélj hülyeségeket, az a lényeg :) Ezek egzakt dolgok...

2014.08.10. 11:01:16

@BizAir: Ki beszélt hülyeségeket? Attól, hogy mögé biggyesztesz egy szmájlit még bunkó vagy. (:)))

BizAir 2014.08.10. 11:06:46

@Guadalupei Szűz: Maximum őszinte. De az viszont tény, hogy megalapozatlanul állítsz baromságokat. De különben csinálsz, amit akarsz. "Wizzair-rel, mert ha már fillérbaszóskodunk, akkor legalább azzal, amelyik jobb. Márpedig Wizzair tisztaság, személyzet, utazóközönség szempontjából lényegesen jobb a Ryanairnél." Pl. ez egy nettó hülyeség. A wicc a legalja az egész fapad szkénának úgy kb egész Európa vonatkozásában.

BizAir 2014.08.10. 11:08:49

@Guadalupei Szűz: Ja, és az utazóközönség pedig... a román koldusok Belgium felé, az Angliában ügyeskedő mindenféle magyarok (munkások, bűnözők), a svédországi kisebbségiek alkotják zömerészt a wicc utazóközönségét - ha neked ez egy felemelő társaság... Lelked rajta :D Téma lezárva.

2014.08.10. 11:19:51

@BizAir: Szerintem verd ki, talán attól lenyugszol.

2014.08.10. 11:20:30

@BizAir: Ez a mondat olyan zavaros, hogy nem értem mit akarsz mondani, de lásd feljebb, az segít.

Basilisk Captain 2014.08.10. 12:24:17

@Guadalupei Szűz:

amint látom neked is több füled van mint IQ-d!

kuki123 2014.08.10. 13:33:20

@char_le_roi:
jaj legalább néznéd meg hogy mi a cím: üzletemberek, nem turistaosztály, te szerencsétlen

Chris1024 2014.08.10. 14:07:05

@Guadalupei Szűz: Beleremegett a térdem...nem fenyegetés volt barti jótanács..hogy ne legyél akkora megjátszós seggfej mint amekkora.

AirFrance KLM 2014.08.11. 07:11:25

@Fillér B. Gusztáv: "sokszor nem az utas dönt arról, hogy mivel utazik, hanem a munkáltató. és a cég is intézi."

A munkaltatonal meg van "travel policy". Ha ezt a penzugyes irja, aki evente egyszer utazik, akkor is nyaralni, akkor igy van (mert a hulyeje csak a bottom-line pricingot nezi). Ha kepzett es tapasztalt szakemberek dontik el, hogy ki, hogyan, mivel, mikor, akkor mas a helyzet. Nalunk pl en irom a policyt, kozlekedesmernokkent 3047 repult szgemenssel.

AirFrance KLM 2014.08.11. 07:13:40

@char_le_roi: Mind szep es jo amit irsz, es igaz is addig a pontig, amig az uzletember le nem kesi a gepet elhuzodo targyalas, forgalmi dugo, sztrajk, stb. miatt. Mert ilyenkor a fapadosnal uj jegyet kell venni, ha nem tevedek. Ha minden flott, akkor igazad van, ha becsuszik valami, akkor a koltsegek meg az egekben.

AirFrance KLM 2014.08.11. 07:25:11

@jjoey: Nem talalt, nem dolgozok a nemzeti olajcegnel. Egyik olajcegnel sem, azonban FB Petrot az olajipari beszallitok is kaphatnak. Nem nagy kunszt, csak be kell listazni a ceget KLMeknel.

AMS valoban megcsinalhato SkyPriorityvel 10 perc alatt, felteve, hogy a gep elejeben ultel es nem F5-rol kellett B30-ra csatlakoznod. Vagy forditva. :)))

AirFrance KLM 2014.08.11. 07:30:19

@kuki123: "Mikor mentem KLM-mel mögöttem valódi üzletemberek pont azt ecsetelgették, hogy mekkora ótvar cég, és mennyire nem éri meg olcsójánoskodni, mert többet veszítenek vele, mintha kifizetnék a businesst a KLM-en."

En kb 15 eve halgattam "ki" egy beszelgetest egy istenhatamogotti dan hotelben a mellettem kajalo csokaktol ezugyben. A lenyege az volt, hogy kiszamoltak mennyit koltenek eves szinten jegymodositasra, meg mennyit vesztettek a no-refund jegyekkel es azota full flex economyn utaznak, vagy businessen (amelyik eppen olcsobb) es brutalis osszegeket takaritanak meg. Na ekkor kezdtem el szamolni en is. Batorkodtam belevenni a "lost management time" cimu faktort is + extra napidijak, stb. Igazuk volt. Na azota irom en a travel policykat.

AirFrance KLM 2014.08.11. 07:43:55

@Válasszunk: Nagyon korrekt osszegzes! :)
Hianypotlo nehany olvasonak itt, az biztos!

ComLo 2014.08.12. 02:37:56

Azért a post stílusa, és a kommentek átlagszinvonala, mindentől függetlenül, hűen tükrözi, a magyar fapados utazóról kialakult sztereotíp képet ...

Azért az mennyire durva, hogy személyeskedésben milyen messze elmennek eggyessek, csakhogy az igazukat bizonygassák, miközben az eggyetlen olyan kommentet, aki láthatóan ért a témához, és kulturáltanm értelmesen elmagyarázza miről van szó ( @ Válasszunk ugye ), totálisan ignorálva van.

Ennyire mélyen én nem látok bele, csak saját céges tapasztalatom van. Nem a felsöbrendű mentalítás vagy a proli utasok lenézése okán nem használnak az üzletemberek low cost légitársaságokat, hanem a csatlakozás biztonsítása, a törlés eseténi átfoglalás, és a pontosabb menetrendtartás okán. Ha nyaralni mész, megteheted hogy vársz pár órát vagy plusz egy napot a reptéren, mert nyaralni vagy, ennyi kellemetlenség belefér az olcsó jegybe. Ha ezt a cég fizeti, az órabérben elketyeg a különbözet többszöröse. A munka hiányában eleső esetleges üzletről már nem is szólva.

Proli utasok pedig nem a fapadosok sajátjai, inkább desztináció függő. Szerintem a legalja, a BUD-DOH Qatar Airways járat, ami koppon van "Puketra" utazó, kigyurt válalkozokkal, és életársukkal mükörmös Gizivel, akik meg vannak győzödve, hogy a jegy megvásárlásával, kvázi a gépet vették meg. Ha van humorérzéked talán 2szer vicces, utána tuti hogy Bécsből repülsz DK Ázsiába.

BizAir 2014.08.12. 09:55:56

@ComLo: "Proli utasok pedig nem a fapadosok sajátjai, inkább desztináció függő. Szerintem a legalja, a BUD-DOH Qatar Airways járat, ami koppon van "Puketra" utazó, kigyurt válalkozokkal, és életársukkal mükörmös Gizivel, akik meg vannak győzödve, hogy a jegy megvásárlásával, kvázi a gépet vették meg."

Nincs tapasztalatom sajnos / szerencsére ezzel, de pontosan így képzeltem el személy szerint a járatot :) Az olyan nagyon magyaros lenne, és hát be is jött :)

BloodOrange 2014.08.14. 13:09:11

@Válasszunk: A lowcost, network és a charter közti különbséget jól kifejtetted. De amit a regionálisról írsz, az nem egészen úgy van. Egy turboprop üzemeltetése csak a hasonló kategóriájú (50-70 személyes) jetekhez képest olcsó, a nagyobb egyfolyosósokon az egy ülésre jutó költség sokkal alacsonyabb, főleg full economy székezéssel. Ráadásul a személyzetet sem lehet túl alacsony árszinten dolgoztatni, mert átmennek máshoz. Persze itt nem a kétgépes indonéz bozótugró légitársaságokról beszélek.

Pont ezért a regionális járatokat általában a nagy hálózatiak üzemeltetik, esetleg egy alvállalkozás keretében (LH Cityline, KLM Cityhopper etc.) és elsősorban a ráhordásban van szerepük (ami önmagában nagyon veszteséges). Külön jegyet venni rájuk aránytalanul sokba kerül (pl BUD-VIE 40000 Ft egy útra), nem is arra találták ki.

Válasszunk · http://valasszunk.blog.hu 2014.08.14. 16:56:53

@BloodOrange: Három okból sem értek veled egyet. Az egyik szempont ami eszembe jut, hogy bár azt mondod "csak a hasonló kategóriájú" jetekhez képest olcsó, ez egyszerűen nem igaz.

Amit a nagyobb Jetek kapcsán írsz, az nem az össz üzemeltetési költségről szól, hanem az ülésenkénti költségről(!). Márpedig az ülésenkénti költség hiába alacsony, ha az adott irányban masszívan vesztességes lennél.

A második szempont: Az 50-70 személyes gép nem feltétlenül stimmel. Mondjuk az igen elterjedt ATR-42 az általában 50 személy alatti. De jetek közül az Embraer ERJ jet létére sincs 50 személyes. A Dash-8 turbopropok között is sok a kicsi. Ruszkiknál Yak-40... ÉS bőven van olyan ahol a 30 főt sem éri el az utaslétszám.

Mondjuk UK területén belül Linksair regionális légitársaság esetében az engedélyeik is 20nál kevesebb utast szállítani képes gépekre szólnak. Lőn csoda 19 utas fér a gépeikbe.

De nézzük meg a Citywing járatain szintén előforduló Let L-410 Turbolet gépet. Szintén 19 személyes.

A harmadik szempont: a "kik üzemeltetik" kérdés kapcsán: Ajánlom figyelmedbe a tényt, hogy az FAA a regionális légitársaságokat pl. az USAban sokszor máshogy szabályozzák őket. Nem véletlenül. Az EUban sem egy féle licence van. Van amelyik csak 20 ülés alatt jó, de regionális utasszállításra való. Valóban van olyan regionális amit felvásároltak a nagyok (Air UK), de ettől még külön cégben is marad (így az üzleti modell változatlan) de akad bőven olyan ami továbbra is önálló és az üzletmenet változatlan.

A fizetések kapcsán viszont jóval alacsonyabb fizetést adnak.

Forrás: blogs.wsj.com/middleseat/2009/06/16/pilot-pay-want-to-know-how-much-your-captain-earns/

Forrás 2: www.ntsb.gov/doclib/reports/2010/aar1001.pdf

Többek között azért, mert nem sok repült órát várnak el a pilótától. Más a megkövetelt képzés is.

De megjegyzem nem csak a gépen és a pilótán spórolnak... Sok esetben a reptér használat ára is nagyságrendileg olcsóbb.

StanLee · https://newsroll.net 2014.08.31. 10:26:04

@jjoey: En azon keves szerencsesek koze tartozom, akiknek MUC a lakastol, tomegkozlekedessel, ugy, hogy a csomagfeladassal es biztonsagi ellenorzessel is vegeztem, egy ora alatt megvan.

A munkaltatomnak, ha a hetveget kint toltom kulfoldon, nagyobb a koltsege, mintha hazakuldene. En szivesen vagyok hetvegi apuka/anyuka, es szerintem sokan masok is inkabb eltoltenek ketto napot a parjukkal/csaladjukkal es repulnek heti ketszer, minthogy azt kelljen valasztaniuk, hogy havonta egyszer utazhatnak haza egy hetvegere. Az nem opcio, hogy az egesz csaladot kitelepitik a munka miatt ket-harom honapra valamelyik x orszag y varosaba, mivel en ennel tobbet nem dolgozom egyik beruhazason sem. Volt kollegam, aki heti rendszeresseggel utazott 12-14 orat oda vissza autopalyan orszagon belul, csak hogy a csaladjaval lehessen hetvegente. En megertem azokat, akik heti rendszeresseggel ingaznak repulovel a munkajuk miatt.

@mucmunkas: az SQ328-al tenlyeg erdemes repulni, a kiszolgalas nagyon jo, csak utana visszaterni mondjuk egy LH vagy AB jaratra nem igazan feludito :-)

borzimorzi 2014.09.20. 16:05:05

@Etniez: Ezzel a méretezéssel nagy gondok lesznek, ahogy elnézem. Az akceleráció miatt már a 17-20 közti lányok közt is jócskán akadnak 180 cm felettiek, férfiemberben meg teljesen megszokott. A legszűkebb családomban is van fél tucat 2m körüli/feletti férfi, és iszonyat, hogy mit szenvednek ezeken a gépeken. A tengerentúli járatok pedig kész horror, a "Jóisten mentsen meg mindenkit a trombózistól!" kategória. Plusz az elhízás sincs visszaszorulóban, sajnos.

Ezeket a gépeket esetleg valahová Ázsiába még el lehet majd sütni a hasznos élettartamuk utolsó 15-20 évére, ott kisebbek az emberek. De európai ember ezzel kínlódni nem akar, az fix. Legfeljebb kontinensen belüli, nagyon rövid utakra lehet kibírni így összehajtogatva.

Biztosra veszem, hogy a gépméret ill. a lábtér használhatóvá tétele lesz az egyik soron következő nagy dobás a piacon, mert versenyelőnyt teremteni muszáj.

Üdv:
b

borzimorzi 2014.09.20. 16:11:27

@AirFrance KLM: Nincs olyan gyakran utazó kollégám / ismerősöm, aki erre ne bólintana rá, simán a tapasztalatok alapján. Bár nyilván nekik csak felhasználói oldalról gyűltek tapasztalataik.
üdv:
b