FAPADOS TIPPEK, TRÜKKÖK, ÉLMÉNYEK

emailicon.png Vélemények, tapasztalatok,
sztorik ide jöhetnek: 
fapadosinfoblog@gmail.com

Facebook

Utolsó kommentek

Címkék

10 éves (1) A321 (2) A321neo (1) Aegean (1) Airbnb (2) Air Asia (1) Air France (4) ajándék (2) akció (17) alapok (1) alapszabályok (1) Alhambra (1) always getting better (1) Amalfi-part (3) amman (2) Andalúzia (1) apartman (1) app (2) Arad (1) árazás (1) árcsökkenés (1) áremelés (2) árkörkép (3) ármustra (4) Athén (5) átirányítás (1) átszállás (3) autóbérlés (6) Azori-szigetek (5) bádogsátor (2) bádogterminál (3) Baku (1) balatoni menetrend (2) baleset (1) balhé (1) balkáni útvonalak (2) bankkártyacsalás (1) Barcelona (2) Bázel (1) bázis bezárása (1) Bécs (1) becsekkolás (1) bénázás (1) Bergamo (1) Bergen (2) Berlin (1) Birmingham (1) bíróság (1) biztonság (1) biztonsági ellenőrzés (3) blama (1) blöff (1) Blue Lagoon (1) Bordeaux (2) Bosznia-Hercegovina (1) Bruges (2) Brusseles Airlines (1) Budapest-Belgrád (1) Budapest Airport (8) Budport (4) buliturista (1) bunkóság (4) buszjegy akció (1) busztranszfer (1) Chania (1) Cinque Terre (1) Ciprus (6) Cork (1) Costa Brava (1) couchsurfing (1) csekkin (1) csőd (1) csomagszabályok (28) Dánia (1) DCC (1) Debrecen (6) devizaátvátós trükk (1) díjemelés (2) Discount Club (1) easyBus (1) easyJet (16) Egyiptom (2) egynapos repülés (2) egyszer megéri (1) Eilat (4) Eindhoven (1) elhagyott poggyász (2) emelt díjas ügyfélszolgálat (1) Eszék (1) Eurostar (1) évforduló (1) fapadosok árazása (2) fapados buszok (1) fapados kódex (1) Fat Track (1) felvásárlás (1) Ferihegy (8) Ferihegyi busz (2) Fez (1) fillérekért (6) Finnország (1) fjord (1) Flibco (1) Flixbus (2) Flybe (2) FlyNiki (1) Foci EB 2016 (5) Folegandrosz (1) fontos tudnivalók (1) főszezon (1) Francia Riviéra (3) Fuerteventura (5) Funchal (1) futás (1) futópálya-felújítás (1) géplekésés (2) géprohamozás (1) Germanwings (1) Gibraltár (1) görög csőd (1) Görög szigetek (3) Granada (2) Gran Canaria (2) gyerektelen utazás (1) Győr (1) gyorsjelentés (1) hányinger (1) hasznos infók (1) hatalomváltás (1) helyleosztás (3) Hertz (1) hitelkártya költség (1) Hollandia (1) Holt-tenger (1) horror (3) hosszú hétvége (1) Huelva (1) információ (1) ingyen wifi (1) Írország (1) Isztambul (3) Izland (9) Izrael (5) járatindítás (1) járatmódosítás (2) járat megszűnés (1) jegyárak (1) jegymustra (1) Jeruzsálem (1) jófejség (1) Jökulsarlon (1) Joon (1) Jordánia (1) jótanácsok (1) kamu (1) kamuakció (1) Kanári-szigetek (6) Kannonkoski (1) kártérítés (6) Kassa (1) katasztrófa (5) Kavala (1) Kazahsztán (1) kedvenc városaink (5) kényelmetlenség (9) kert (1) kés (1) késés (6) kézipoggyász (5) Koppenhága (1) Kotor (1) Kréta (1) Kükládok (1) kutya (1) kvíz (1) Lamezia (2) Lanzarote (4) last minute (2) Laudamotiob (1) La Palma (2) légikatasztrófa (3) legjobb helyek (1) legjobb reptér (1) Legoland (1) lehúzás (15) lényeg (1) Lipari-szigetek (2) Lisszabon (4) London (5) Lufthansa (3) Lugano (1) Luton (3) luxus (1) lúzerség (1) Lyon (1) Maastricht (3) Madeira (3) magyar (1) Malaga (1) Malév (2) Malév GH (2) Mallorca (1) Malpensa (1) Málta (2) Marákes (2) Marokkó (2) Marrákes (2) Mastercard lounge (2) MÁV (2) megszűnő útvonal (2) megújulás (1) mellékhelyiség (1) Mélosz (3) menekültek (1) mentőár (1) Michael OLeary (2) MiniBUD (4) Miskolc (1) mocsokságok (1) mökki (1) Monaco (1) Monarch (1) Montenegro (1) munkakörülmények (1) Nagyvárad (1) National express (1) Nizza (3) nők (1) Norvégia (3) Norwegian (2) nyaralás (1) nyaralójáratok (2) nyári akció (1) nyári menetrend (1) óceán (1) Olaszország (1) olcsó jegyek (15) olcsó szállás (1) Onnibus (1) összehasonlítás (4) őszi szünet (1) otthagyott csomag (1) óvintézkedés (1) Páfosz (1) Pafosz (4) panasz (1) parasztvakítás (1) Párizs (3) parkolás (2) Pécs (1) Pegasus Airlines (1) petíció (1) pilótahiány (1) Pisa (1) Pizzo (1) poggyász (3) Polskibus (1) Popstrand (1) Porto (3) Portugália (3) Positano (1) Premier Inn (1) prémium szolgáltatások (2) Privilege Pass (2) profit (2) profit warning (2) repjegy (1) reptér (2) reptéri alvás (1) repülőtér (3) részeg (1) Reykjavík (1) romantika (1) Ronda (1) Ryanair (70) Saint Tropez (1) Santander (1) Sanyolország (1) Sao Miguel (1) Schönefeld (1) Scilla (1) Skócia (2) Skót Felföld (2) sorbaállás (1) Southend (2) Spirit (2) spórolás (1) Stansted (1) Stavanger (1) strand (1) Stromboli (1) Svájc (1) szabályváltozás (1) szakszervezet (2) szállás tippek (2) Szaloniki (1) Szantorini (1) Szarajevó (1) Szardínia (1) szavazás (1) szeku (1) Szentpétervár (1) szétültetés (5) Szifnosz (2) sziget (2) szinte ingyen (1) Szófia (1) szolgáltatások (4) sztrájk (6) sztyuvi (1) szülinap (1) Tampere (2) Tel-Aviv (2) téli menetrend (1) Tenerife (3) Terceira (1) térkép (1) terrorveszély (3) teszt (2) tévhitek (1) tömeg (1) törlés (13) Transavia (1) Transmediterranea (1) transzatlati járatok (1) Travelodge (1) trükközés (2) túlértékelt (1) túra (1) türelmi idő (1) tuti tippek (1) ufb (3) ügyfélszolgálat (1) új festés (1) új járat (8) új menetrend (8) új útvonal (6) Ukrajna (1) ülőhelyleosztás (3) utasjog (2) utasszívatás (6) utastájékoztatás (2) utazási iroda (2) útdíj (2) üzleti utasok (1) Valentin-nap (1) változás (1) Váradi József (4) vasút (1) vécéhasználat (1) Velence (3) Velencei-tó (1) Velence Korzó (1) vis maior (1) Vueling (2) vulkán (2) wifi (1) Wizz Air (92) Wizz kártya (1) Yumurdzsak (1) Címkefelhő

A Wizz Air is elkerüli a halálzónát

2014.07.17. 21:19 Repülős Rozi

Mindig mindenki a saját kárán tanul, de 295 ember halála túl nagy áldozatnak tűnik. Pár órája tudjuk, hogy az ukrán-orosz határ közelében valaki lelőtte a Malaysian Airlines Amsterdam-Kuala Lumpur járatát és rögtön azon versenyeznek a légitársaságok, hogy ki jelenti be gyorsabban: mostantól nem repkednek arrafelé.

A Wizz Air sem cicózott sokáig, valószínűleg történetének legrövidebb sajtóközleményét adta ki emígyen:

 A Wizz Air megerősíti, hogy további intézkedésig egyetlen járata sem repül át Kelet-Ukrajna felett.

A közt most már csak egyetlen dolog érdekli: miért kellett meghalnia majdnem 300 embernek ahhoz, hogy ráébredjünk arra: háborús övezet felett repüli veszélyes. Ha a külügy például 3 lövés után kiadja a közleményt egy országról, vagy régióról, hogy nem javasolja polgárainak az odautazást, miért nem jutott eszébe senkinek se a légibizniszben az, hogy gátlástalan idióták bárhol lehetnek, s felfelé is lőhetnek. Hatóságoknak, légitársaságoknak, senkinek. 

Persze az irgalmatlan versenyhelyzetben, magas kerozinár mellett mindenki az optimális útvonalat próbálja repülni és eddig Európában nem volt példa a maihoz hasonló tragédiára - olyan már volt, hogy hadgyakorlat során véletlenül kilőttek utasszállítót, de hogy háborús zónában valakinek elsüljön a kezében egy olyan fegyver, mely le tud szedni egy 10 ezer felett repülő gépet, nem. Könnyű laikusként utólag okosnak lenni, de néhány nappal korábban csak kilőttek már egy katonai gépet hatezren és az illetékesek tudták, hogy van a területen eszköz, mely alkalmas 20 ezer méterig is. Kitörölhetetlenül ott motoszkál: ez bizony elkerülhető lett volna.

Holnaptól mindenki másfelé repül, talán más válságzónákat is elkerülnek a gépek, a légitársaságok vezetői meg titokban káromkodnak, hogy a kerülők miatt picit nőnek az üzemanyagköltségek. Valahol szörnyű, de mától megint biztonságosabb lett a repülés.

UPDATE: sok háttérinfó a Guardian cikkében. Az biztos, hogy a gép kicsivel a tiltott magasság felett repült, tehát előírás szerint. Korábban figyelmeztettek más régiókra, de erre nem volt semmilyen tiltás. Egy pilóta szerint ha nincsenek légi hadműveletek, megszokott, hogy háborús zóna felett repkednek, így volt ez Irak és Afganisztán esetében is. No eztán nem így lesz

 

 

13 komment

Címkék: katasztrófa

A bejegyzés trackback címe:

https://fapadosinfo.blog.hu/api/trackback/id/tr376517805

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Válasszunk · http://valasszunk.blog.hu 2014.07.18. 12:18:11

Ha nincsenek légi hadműveletek valóban megszokott.

Itt ennek azért volt több fontos előzménye.

1. A légierő bevetése elvitte a levegőbe is a harcot. Várható volt a légvédelem megjelenése, akár nem kellően képzett, könnyen rossz célpontot eltaláló kezelővel is.
2. A szakadárok ennek megfelelően légvédelmet állítottak fel, az életüket védték. A veszély innen biztos volt.
3. Majd a szakadárok megtiltották a területre való berepülést, felhívva a figyelmet arra, hogy mindenkire lőnek. Nincs is meg a technológiájuk arra, hogy válogassanak.
4. Több gépet lelőttek. És nem lehetett tudni milyen magasságig veszélyesek. DE ott volt légi harc is, más eltévedt rakéta is volt.

Ezek után repültek tovább arra.

Punxsutawney Mormota 2014.07.18. 14:51:45

@Válasszunk: Miért nem mész vissza a saját blogodra észt osztani?

Még egyszer kérdezem tőled, amire tegnap éjszaka sem voltál képes válaszolni: milyen jogon tiltja meg egy szakadár szervezet, hogy az ország légterét használják?

Nettó baromságokat írsz.

"... A szakadárok két hete foglalták el az A-1402-es katonai bázist, amely kifejezetten rakétavédelmi bázisként működött, ezért mozgatható Buk rakétaelhárító eszközökkel volt felszerelve. Ezek éppen alkalmasak arra, hogy lelőjenek egy 10 000 méter felett közlekedő gépet..." /Index/

Szóval menj az orosz nagykövetségre, vedd fel a Júdás-pénzedet, amit a lelketlen trollkodásért kapsz és aztán idd le magad, úgy talán nem kell elszámolnod a lelkiismereteddel bértollnokkám.

Legalább egyszer leírtad volna, hogy RIP vagy valami hasonló. Szóval húzz a Bajza utcába, ott legalább az elvbarátaid előtt nem kell védened a védhetetlent.

Válasszunk · http://valasszunk.blog.hu 2014.07.18. 15:04:46

@Punxsutawney Mormota:
Azon túl, hogy itt is csak személyeskedsz és hazudsz:

1. nem Ukrajna légterének a használatát tiltották meg. - Így amire utalsz abban van egy olyan ami nem igaz.
2. "szakadár szervezet" kapcsán - Adott régió megválasztott vezetése
3. Olyan alapon, hogy ahol légierőt bevetnek légvédelem is van. Ha ott lőni fognak meg KELL tiltani a repülést. Mindegy ki mondja.

4. Nettó baromságozás - miután te állításaid sorban ennyire durván hibásak és ezzel személyeskedsz...

5. Idézel egy hírt. A gond, hogy azóta volt olyan hír is, hova vonultak vissza. Meg olyan is, hogy az Ukránok szerint SEM zsákmányoltak onnan ilyet és ezt most ellenőrizték. Ami hírre volt hivatkozás, így tudod, hogy az idézeted kamu.

6. Ismét hazugságokkal vádaskodsz, fröcsögsz. Akkor ki is a troll? Jó tudom, nem tehetsz róla, ilyen nevelést kaptál otthon...

7. Nem véletlenül nincs ott a RIP. Egyszerűen azért, amiért egyik elemzés, stb után sincs ott. Mert képmutató lenne. És mert ebben a polgárháborús konfliktusban már ezres nagyságrendű a halottak száma. Te viszont olyanokat is mocskolsz akiket a törvényes választás szerinti úttól erővel megfosztottak, ezek után túlerővel szemben védik a családjukat, barátaikat, elveiket. Nos ebben a helyzetben nem lehet mindenki felé hozzátenni ennyit.

8. A védhetetlen az, hogy harci zónában ahol a saját állításod szerint legalább 2 légierő (Ukrán, Orosz), legalább 2 légvédelem (Szakadár, Orosz) lövöldözik gépekre és a kezelői hiba miatt mást is eltalálnak élő pajzsként beküldik az utasszállítót.

Mert akkor talán nem mernek védekezni és lehet gyerekeket bombázni. Ezt pedig te véded mérhetetlenül bunkó, ostoba stílusban, rengeteg hazugsággal.

Válasszunk · http://valasszunk.blog.hu 2014.07.18. 15:07:28

Ja és mellesleg: Ha megnézed akkor Krím, Dél Ukrajna és számos más terület kapcsán ott volt a NOTAM, azok kapcsán kezelték a veszélyt. Ez a két terület volt ahol a korábban az ukrán konfliktusban megszokott eljárástól IS eltértek.

Punxsutawney Mormota 2014.07.18. 15:11:51

@Válasszunk: Szóval, milyen blogger az, aki a saját blogján lehazugoz mindenket, aki nem ért vele egyet? És gyakorlatilag senki nem értett veled egyet.

Tegnap még állítottad, hogy ezeknek a szegény szakadár terroristák nincsenek olyan fegyvereik. Amikor valaki bebizonyítja, hogy igenis vannak olyan fegyvereid, akkor egy nagyszerű retorikai fordulattal szimplán "Hazudsz" a válasz és a demagóg hülyeségeidet írod.

Menj békével a Bajza utcába az oroszokhoz. Mit kapsz egy ilyen cikkért. 100-200-300 eurót? Gondolkodtál már azon, hogy akár dolgozhatnál is ezért a pénzért?

Repülős Rozi 2014.07.18. 15:11:52

@Válasszunk: azért az fontos, hogy nem lövöldözésveszély miatt volt ott a NOTAM, hanem mert a légi irányítás nem volt megfelelő a határvidékeken. Lövésre senki sehol nem gondolt, ez a gáz.

Válasszunk · http://valasszunk.blog.hu 2014.07.18. 15:20:01

@Punxsutawney Mormota: Idefigyelj öreg. Aki nem mond igazat, és itt is rád lehetett bizonyítani, és ezt tendenciózusan teszi, ezzel mocskolódik az hazug.

Ma is azt állítom, hogy:

1. Transzponder jóval arrébb tűnt el, és egy 50 km alatti hatótávú fegyverrel nem lősz el 70+ kilométerre
2. Az Ukránok hivatalosan jelezték onnan nem került ki zsákmányolt fegyver, ennek ismeretében azt az elfoglalt támaszpontot emlegetni valótlan.
3. Az állításom annyi volt, hogy az ő *utólag nem megcáfolható* érvük szerint nincs olyan fegyverük. DE ezt nem lehet eldönteni.
4. A felelősség nem csak azé aki lő, hanem azé is aki eltér attól, hogy ahol légiharc van, légvédelem és légierő csap össze le kell zárni a légteret

@Repülős Rozi: Valóban. Pedig volt ugye állítólag ruszki vadászgép által lelőtt támadó harci gép is. Ez pedig azonnali ok a légtér lezárására.

Válasszunk · http://valasszunk.blog.hu 2014.07.18. 15:21:48

@Repülős Rozi: Még egy apróság: A nem megfelelő irányítás kapcsán, ha belegondolsz akkor ahol harc van lesz katonai gép, lehet alacsony észlelhetőségű drón, stb. az ütközés veszélye is adott.

A polgári és a katonai irányítás nem tudja egyszerre ugyanazt a légteret együttműködve kontrollálni, pláne nem akkor, ha több ellenérdekelt fél katonai irányítása is tevékenykedne ott.

Repülős Rozi 2014.07.18. 15:29:39

@Válasszunk: egyetértek, ha a polgári repülésben alapvető fontosságú a biztonság, ha egy kiégett izzó miatt nem engednek (helyesen) felszállni egy gépet, késést/törlést okozva, akkor érthetetlen, hogy egy ilyen szituban miért engedték a repülést arra. És irritáló a magyarázkodás, felelősségáthárítás:

Semmi sem utalt arra, hogy a maláj légitársaság MH17-es járata által használt ukrajnai légtérben bármiféle veszéllyel vagy kockázattal kellett volna számolni – közölte újságírókkal pénteken a Eurocontrol légi irányítási szervezet neve elhallgatását kérő tisztviselője. Máskülönben a gép nem is lehetett volna ott – tette hozzá a szakértő.

Szóval neki is az apja faszát!

Punxsutawney Mormota 2014.07.18. 15:37:44

@Válasszunk: Aha. Ezért többet fizetnek az oroszok? Esetleg 350 euro is megvan?

Válasszunk · http://valasszunk.blog.hu 2014.07.18. 15:42:48

@Repülős Rozi: Őszintén szólva ezt rengeteg kockázatelemző értékelte. Ők ismerik azt, pontosan milyen messziről, milyen magasra, hogyan lehet lőni az egyes rakétákkal, Hogy ez a BUK kapcsán annyira a határ határának a határa, hogy szinte lehetetlen, hogy a szakadárok által ellenőrzött területről eltaláljanak bármit. (Nem ott találták el ahova zuhant, ugye ez egyértelmű)

Vagy elhisszük ezt a számítást vagy nem.

Amivel viszont nem számoltak az az Ukrán egységek által az oroszok ellen telepített ütegek esetén potenciálisan előforduló kezelői hiba.

dr Smittpálelnökúr 2014.08.02. 10:37:00

Mi történt? Megint orosz segget kell nyalnunk? Vagy nem kell, mert az illiberális demokráciában ez önkéntes nyalás?