FAPADOS TIPPEK, TRÜKKÖK, ÉLMÉNYEK

emailicon.png Vélemények, tapasztalatok,
sztorik ide jöhetnek: 
fapadosinfoblog@gmail.com

Facebook

Utolsó kommentek

Címkék

10 éves (1) A321 (2) A321neo (1) Aegean (1) Airbnb (2) Air Asia (1) Air France (4) ajándék (2) akció (17) alapok (1) alapszabályok (1) Alhambra (1) always getting better (1) Amalfi-part (3) amman (2) Andalúzia (1) apartman (1) app (2) Arad (1) árazás (1) árcsökkenés (1) áremelés (2) árkörkép (3) ármustra (4) Athén (5) átirányítás (1) átszállás (3) autóbérlés (6) Azori-szigetek (5) bádogsátor (2) bádogterminál (3) Baku (1) balatoni menetrend (2) baleset (1) balhé (1) balkáni útvonalak (2) bankkártyacsalás (1) Barcelona (2) Bázel (1) bázis bezárása (1) Bécs (1) becsekkolás (1) bénázás (1) Bergamo (1) Bergen (2) Berlin (1) Birmingham (1) bíróság (1) biztonság (1) biztonsági ellenőrzés (3) blama (1) blöff (1) Blue Lagoon (1) Bordeaux (2) Bosznia-Hercegovina (1) Bruges (2) Brusseles Airlines (1) Budapest-Belgrád (1) Budapest Airport (8) Budport (4) buliturista (1) bunkóság (4) buszjegy akció (1) busztranszfer (1) Chania (1) Cinque Terre (1) Ciprus (6) Cork (1) Costa Brava (1) couchsurfing (1) csekkin (1) csőd (1) csomagszabályok (28) Dánia (1) DCC (1) Debrecen (6) devizaátvátós trükk (1) díjemelés (2) Discount Club (1) easyBus (1) easyJet (16) Egyiptom (2) egynapos repülés (2) egyszer megéri (1) Eilat (4) Eindhoven (1) elhagyott poggyász (2) emelt díjas ügyfélszolgálat (1) Eszék (1) Eurostar (1) évforduló (1) fapadosok árazása (2) fapados buszok (1) fapados kódex (1) Fat Track (1) felvásárlás (1) Ferihegy (8) Ferihegyi busz (2) Fez (1) fillérekért (6) Finnország (1) fjord (1) Flibco (1) Flixbus (2) Flybe (2) FlyNiki (1) Foci EB 2016 (5) Folegandrosz (1) fontos tudnivalók (1) főszezon (1) Francia Riviéra (3) Fuerteventura (5) Funchal (1) futás (1) futópálya-felújítás (1) géplekésés (2) géprohamozás (1) Germanwings (1) Gibraltár (1) görög csőd (1) Görög szigetek (3) Granada (2) Gran Canaria (2) gyerektelen utazás (1) Győr (1) gyorsjelentés (1) hányinger (1) hasznos infók (1) hatalomváltás (1) helyleosztás (3) Hertz (1) hitelkártya költség (1) Hollandia (1) Holt-tenger (1) horror (3) hosszú hétvége (1) Huelva (1) információ (1) ingyen wifi (1) Írország (1) Isztambul (3) Izland (9) Izrael (5) járatindítás (1) járatmódosítás (2) járat megszűnés (1) jegyárak (1) jegymustra (1) Jeruzsálem (1) jófejség (1) Jökulsarlon (1) Joon (1) Jordánia (1) jótanácsok (1) kamu (1) kamuakció (1) Kanári-szigetek (6) Kannonkoski (1) kártérítés (6) Kassa (1) katasztrófa (5) Kavala (1) Kazahsztán (1) kedvenc városaink (5) kényelmetlenség (9) kert (1) kés (1) késés (6) kézipoggyász (5) Koppenhága (1) Kotor (1) Kréta (1) Kükládok (1) kutya (1) kvíz (1) Lamezia (2) Lanzarote (4) last minute (2) Laudamotiob (1) La Palma (2) légikatasztrófa (3) legjobb helyek (1) legjobb reptér (1) Legoland (1) lehúzás (15) lényeg (1) Lipari-szigetek (2) Lisszabon (4) London (5) Lufthansa (3) Lugano (1) Luton (3) luxus (1) lúzerség (1) Lyon (1) Maastricht (3) Madeira (3) magyar (1) Malaga (1) Malév (2) Malév GH (2) Mallorca (1) Malpensa (1) Málta (2) Marákes (2) Marokkó (2) Marrákes (2) Mastercard lounge (2) MÁV (2) megszűnő útvonal (2) megújulás (1) mellékhelyiség (1) Mélosz (3) menekültek (1) mentőár (1) Michael OLeary (2) MiniBUD (4) Miskolc (1) mocsokságok (1) mökki (1) Monaco (1) Monarch (1) Montenegro (1) munkakörülmények (1) Nagyvárad (1) National express (1) Nizza (3) nők (1) Norvégia (3) Norwegian (2) nyaralás (1) nyaralójáratok (2) nyári akció (1) nyári menetrend (1) óceán (1) Olaszország (1) olcsó jegyek (15) olcsó szállás (1) Onnibus (1) összehasonlítás (4) őszi szünet (1) otthagyott csomag (1) óvintézkedés (1) Páfosz (1) Pafosz (4) panasz (1) parasztvakítás (1) Párizs (3) parkolás (2) Pécs (1) Pegasus Airlines (1) petíció (1) pilótahiány (1) Pisa (1) Pizzo (1) poggyász (3) Polskibus (1) Popstrand (1) Porto (3) Portugália (3) Positano (1) Premier Inn (1) prémium szolgáltatások (2) Privilege Pass (2) profit (2) profit warning (2) repjegy (1) reptér (2) reptéri alvás (1) repülőtér (3) részeg (1) Reykjavík (1) romantika (1) Ronda (1) Ryanair (70) Saint Tropez (1) Santander (1) Sanyolország (1) Sao Miguel (1) Schönefeld (1) Scilla (1) Skócia (2) Skót Felföld (2) sorbaállás (1) Southend (2) Spirit (2) spórolás (1) Stansted (1) Stavanger (1) strand (1) Stromboli (1) Svájc (1) szabályváltozás (1) szakszervezet (2) szállás tippek (2) Szaloniki (1) Szantorini (1) Szarajevó (1) Szardínia (1) szavazás (1) szeku (1) Szentpétervár (1) szétültetés (5) Szifnosz (2) sziget (2) szinte ingyen (1) Szófia (1) szolgáltatások (4) sztrájk (6) sztyuvi (1) szülinap (1) Tampere (2) Tel-Aviv (2) téli menetrend (1) Tenerife (3) Terceira (1) térkép (1) terrorveszély (3) teszt (2) tévhitek (1) tömeg (1) törlés (13) Transavia (1) Transmediterranea (1) transzatlati járatok (1) Travelodge (1) trükközés (2) túlértékelt (1) túra (1) türelmi idő (1) tuti tippek (1) ufb (3) ügyfélszolgálat (1) új festés (1) új járat (8) új menetrend (8) új útvonal (6) Ukrajna (1) ülőhelyleosztás (3) utasjog (2) utasszívatás (6) utastájékoztatás (2) utazási iroda (2) útdíj (2) üzleti utasok (1) Valentin-nap (1) változás (1) Váradi József (4) vasút (1) vécéhasználat (1) Velence (3) Velencei-tó (1) Velence Korzó (1) vis maior (1) Vueling (2) vulkán (2) wifi (1) Wizz Air (92) Wizz kártya (1) Yumurdzsak (1) Címkefelhő

Mi lesz a Wizz Airből, ha megveszi az Air France?

2014.07.09. 21:09 Fillér B. Gusztáv

A nap bombasztikus híre, hogy az Air France-KLM csoport előrehaladott tárgyalásokat folytat a Wizz Air felvásárlásáról. Noha a holland lapinformációt a Wizz cáfolta, számos kérdés merül fel, íme a legfontosabbak: van-e értelme, mennyi az esély, hogy összejön az üzlet, illetve mi lesz a Wizz sorsa, ha a franciák ráteszik a szőrös mancsukat. Nos, szerintünk kicsi az esélye a dealnek, de persze ha a Wizz tulajdonosai az ész nélküli kiszállás mellett döntenek, akár meg is valósulhat. Tények, lehetőségek és egy kis esélylatolgatás. 

Kezdve azzal, ami tuti: az európai légi iparban komoly gondok vannak, de a Wizz Air kitűnően muzsikál. A hagyományos légitársaságok nagy része úgy általában szopóágon van, de fapadoséknál se minden faja, az elmúlt hetekben egymást érték a profitfigyelmeztetések. A Wizz mindig is titkolta számait, de most már publikus, hogy szép nyereséget csinál, van benne komoly növekedés és kitűnően menedzselt a cég. 

Teljesen érthető tehát, ha fel akarják vásárolni. Eddig is akarták. Az Air France-nak van egy fapados-charter hibrid légitársasága, a Transavia, mely teljesen más működési modell, mint a Wizz ultra low-cost verziója. Szinergiákat alig találni, de ettől függetlenül megfelelő áron bármely szakmai befektetőnek jó vétel lehet a Wizz. A keresleti oldal tehát egyértelmű, a nagy kérdés, hogy mizu a kínálatin.

airfrance (600x450).jpg

 

A szín már stimmel

A Wizz fő tulajdonosa az Indigo Partners, a világ legnagyobb légibefektetésekre szakosodott alapja. Amit ő mond, az lesz. Kérdés, mit akar. Már régóta szívesen zsebre vágnák a giga profitot, amit a Wizzen elértek, hosszú, kemény és költséges procedúrával megpróbálták tőzsdére vinni a céget. De pár hete beborult a terv, mert a légi szektor csúnya borulása miatt a vártnál olcsóbban tudtak volna csak megválni a részvényeiktől. Nem meglepő, ha ebben a helyzetben felbukkannak vevők, akik egyben megvennék az alapvetően jó céget. Mit mond vajon a fő tulajdonos, aki évek óta ki akar szállni, ha az Air France például megadja azt az árat, amit a tőzsdén nem kaptak meg? Ez itt a kérdés.

Annyit tudunk, hogy a kisebb tulajok csak részleges exitre akarták használni a tőzsdét, Váradi vezérigazgató például szívesen vezetné tovább a céget. Innentől kezdve minden spekuláció. Lehet, hogy a fő tulaj már eladna, a kisebbek maradnának. Nem tudjuk, hogy az Indigo pénzt akar, aztán pont leszarja, mi lesz a céggel, vagy akar még keresni a további fellendülésen. Vagy van olyan ár, amin az egészet kidobná? Az is kérdés, hogy az Air France biztosítaná-e a cég teljes függetlenségét a csoporton belül, beleértve azt, hogy nem szól bele a vezetésbe. De még az is lehet, hogy semmi se igaz a tárgyalásokból, csak a kiszivárogtatott kamuval tesztelik a potenciális vevőket, hogy ki hajlandó komolyan a zsebébe túrni egy visszautasíthatatlan ajánlatért. Nem tudjuk, senki se tudja, lehet tippelgetni.

S hogy mi lenne a Wizzből, ha tényleg eladják magukat? Csak az biztos, hogy rövid távon semmi se változna, maradna a név, meg ha egy csepp esze van a vevőnek, akkor a bevált működési modell is. A többi mind azon múlik, hogy milyen szerződést kötnek a vevők és az eladók, valamint hogy miként alakul a piaci helyzet. Utasoldalról tehát egyelőre nincs miért aggódni, a legnagyobb budapesti fapados és az olcsó jegyek egy darabig még biztos maradnak.

34 komment

Címkék: felvásárlás Wizz Air Air France

A bejegyzés trackback címe:

https://fapadosinfo.blog.hu/api/trackback/id/tr506495237

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

gigabursch 2014.07.10. 10:25:17

"európai légi iparban"

Anyám borogas..., a repülőgép gyártás még lehet ipar, minen más ami repüléssel együtt jár az szolgáltatás. Persze lehet iparszerű, de nem ipar.
Ahogy a szálloda sem ipar, a vendéglátás egyéb része sem ipar.

Anyanyelvi őstülkok tömege nincs tisztában azzal, hogy melyik szónak mi a jelentése.
vö: a meleg =/= a buzival.
a buzi az buzi, a meleg meg egy, a környezetétől eltérő magasabb hőmérsékletű valami.

viva.la.revolucion 2014.07.10. 10:36:50

amíg nincs budapes-nizza járat addig nem utazok velük

Dilis Csávó 2014.07.10. 10:53:33

Középtávon lehet számunkra súlyos hatása a felvásárlásnak, hiszen az Air France-KLM más súlypontokat követhet, mitn a Wizz. Pl. simán leállíthatnak olyan járatokat, amiket valszeg csak a RyanAir jelenléte miatt kezdett meg a Wizz, mint pl. Debrecen-London, Debrecen-Eindhoven, és a gépeket inkább más járatokhoz használják fel, pl. Közel-Kelet vagy Közép-Ázsia, ahonnan a helyi tarsaságok esetleg Európába nem is repülhetnek direkt.

AirFrance KLM 2014.07.10. 10:56:29

Egyertelmuen a piac kell;
- lengyelek tizezrei naponta
- repulesi jogok (a frissen W6-nak adottak)
- kialakult es lefedett piac a SkyTeam altal gyengen repult tersegekbe, elsosorban Lengyelorszagba/bol, de a balti allamok es Skandinavia is)

Mukodesi modell: lehet, hogy azonnal nem valtozna, de aztan szepen lassan a Transaviara lenne transzformalva ami roppan elonyos lenne, mivel AF/KL jaratszamot is kapnanak, igy az atszallasi lehetosegek is biztositva lennenek. Jol mukodo rendszert erdemes megtartani.

Ha megvalosul a tranzakcio, akkor erosen valoszinu, hogy a LOT befejezi mukodeset es hasonlo sors varhat az Air Balticra is. Varadi efftars meg csomagolhat valoszinuleg.

A Budapestrol indulok ezzel csak nyerhetnek, mert joval tobb szolgaltatast es magasabb szinvonalat fognak kapni egy kicsikevel tobb penzert.

sterimar 2014.07.10. 11:17:21

Ha fapados, akkor útszéli stílus?

anarch 2014.07.10. 11:30:12

??? Jelenleg a Lufthansa birtokolja (többségi tulajdonos) az alábbi légitársaságokat, lát(ott)-e ön különösebb átstrukturálást, működési modell váltást, gépek-emberek-adminisztráció-akármi átmozgatását, stb. a felvásárlás után?

Austrian, (egy időben a BMI, de azon már túladtak), GermanWings, SN Bruselles, Swiss. (Plusz még az övék a Lufthansa Regional, de az egy külön csomag, mert ők LH jelzés és festés alatt repülnek, míg a fentiek nem.)

**zzzzeg, még az AirFrance sem AirFrance, hanem AirFrance-KLM, de ebből utasként olyan sokat nem látsz.

Egyébként Wizz tőzsdére akar vonulni, ki is volt tűzve időpont, csak a Lufthansa negatív pénzügyi jelentés módosításának hatására úgy döntöttek, hogy várnak egy kicsit.

Egyébként meg érdemes ezt olvasni, ami az "ipar" jövőképét illeti: www.vanityfair.com/business/2014/07/dubai-international-airport-emirates-airbus-a380

NIKI LAURA 2014.07.10. 12:05:03

Szamolgattam,szamolgattam...hogy lehet csalas nelkul nyereseg?

A kiadas: Airbus horror lising,kerosin,indulo- fogado repterek koltsegei handling,karbantartas,idoszakos alk focsereje,NKH dijaj,dolgozok bere,stb,stb

A bevetel meg 15e ft/fo Lutonra.
Par szaz ezer ft / ut/ gep...ezzel szemben millio kiadas/ ut/gep...akkor hogy,matematikai bizonyossag a minusz?
Jo,jo...a Solyom ugy nyereseges,hogy nincs is.De a Wizz van.
Varadi feljelentett mindenkit,akit lehetett...nem lennek a helyebe.Mit er a penz,ha egy 160cm emberke hatulrol puff...

Fillér B. Gusztáv · http://fapadosinfo.blog.hu 2014.07.10. 12:24:04

@AirFrance KLM: szerintem baromság lenne átalakítani a működési modellt transaviásra, itt ebben a kis keresetű régióban működik a két ultra. ha itt átveszik a transaviást, akkor a ryanair idegyúr és rögtön kinyírja. abban sem hiszek, hogy jól jár a pesti utasok többsége. nyilván a hosszú távra repülők, meg a business igen, de a nagy átlag igen árérzékeny, nekik ultrák kellenek.

AirFrance KLM 2014.07.10. 12:32:40

@NIKI LAURA: Szamolgassunk egyutt:
(egyerusitett, metrikus es kerekitett adatok, csak az erthetoseg kedveert, de nem sokkal ter el a valosagtol)

BUD-LTN legyen 2 ora
A320-200 egyszerusitett fogyasztasa: 20liter/ules/ora
Tegyuk fel, hogy 100% a LF = 180 utas
Repulogep eleget 180*2*20 liter kerot= 7200 liter
JET A-1 kerozin atlagos ara legyen 1EUR, 1EUR legyen 300Ft, tehat 7200*300= 2 160 000Ft.
Tegyuk fel, hogy atlagosan mind a 180 utas 15000Ft-ot fizetett, igy a jegyertekesitesi bevetel: 2 700 000Ft.
A fentmarado alig tobb mintg felmillabol kellene rendezni a tobbit. Kozgazdasagi nonszensz.

Ugyhogy valahol igazad van...

AirFrance KLM 2014.07.10. 12:37:57

@Fillér B. Gusztáv: Nem elsodlegesen a magyar piac a cel, hanem a balti allamok meg a lengyelek. Annyira arerzekeny meg nem lehet a magyar piac, ha a DY is folyamatosan fejleszt, hozzajuk kepest a Transavia meg majdnem ingyen van.
Azert azt ne feletjsuk, hogy egyik legitarsasag sem a 10 rugobol elmegyek CRL-be bejarom Belgiumot es megy egy Leffe is belefer tipusu utasokbol el...

NIKI LAURA 2014.07.10. 12:46:34

@AirFrance KLM: de B+ ,ez csak a kero...tudod mennyi az Airbus ( es igen,a Boeing) mantain fee?..egy uzemora feletti jet hajtomu,egy fekszarny mechanika,egy fly by wire rendszer egyetlen eleme,egy gumiabroncs?....mennyi egy Fo(3-700e) havi bere?...mennyi a handling service?
Valami csalas kell hogy legyen,ez kokemeny materializnus!

petimegmondja 2014.07.10. 13:02:40

@gigabursch:

Kár leégetned magad amatőr nyelvnáciként, ha ennyire hadilábon állsz a szemantikával...

AirFrance KLM 2014.07.10. 13:02:57

@NIKI LAURA: Csak egy pelda volt a "nepnek", mert a kerofogyasztast azt el lehet kepzelni. Sokezer repult ora utan meg asszem nagyjabol kepben vagyok a tobbi "jarulekos" koltseget illetoen, de ezt itt nehez lenne kozerthetoen elmagyarazni.

Fillér B. Gusztáv · http://fapadosinfo.blog.hu 2014.07.10. 13:03:45

@AirFrance KLM: persze, de baltiban gyenge a wizz, a lengyelek pedig még árérzékenyebbek, mint a magyarok, a forgalom nagy része a vendégmunkásoké, ők meg inkább mennek busszal, ha csak drágább jegy lesz. ott ráadásul az FR-rel pariban van a W6 (ryan-wizz, sorry), FR azonnal betölti a rést, ha a Wizz modellt vált, sőt tutira beerősít az EZY is.

Szóval van logika abban, amit írsz, de eddig még senkinek se jött be az, hogy elereszteni a költségszintet, mert majd a bevétel kompenzálja. Az ultra LCC-nél nincs jobb modell, Amerikában is ezek kezdték szorongatni a régi nagyokat, mint pl. a fapados úttörő Southwest.

Fillér B. Gusztáv · http://fapadosinfo.blog.hu 2014.07.10. 13:07:33

@AirFrance KLM: @NIKI LAURA: akkor LTN helyett legyen STN, de mivel magyarázzátok, hogy a hasonló paraméterekkel dolgozó Ryanair a legnyereségesebb európai légitársaságok között van bő 10 éve?

AirFrance KLM 2014.07.10. 13:21:48

@Fillér B. Gusztáv:

Lengyelek: Lehet, hogy ezt en innen egy kicsit jobban latom, mint te BUD-rol. Lengyelo - Skandinavia viszonylatban inkabb W6-ra lehet jegyet kapni, mint SK-ra. A lengyelek joval "vastagabbak" mint a magyarok es szerintem kevesbe arerzekenyek. Tovabba eszak fele a busz / vonat nem alternativa. Nem tudsz olyan kapacitast berakni, amit nem toltenek meg a lengyelek.

Ultra LCC modell: Lehet, hogy a libalegelo - pusztakozepe viszonylatokban (W6, FR) a varoslatogato turistak kiszolgalasaban igen, sot biztosan. Minden mas esetben nem, ezert sem jar pl ULCC mondjuk CDG-LHR viszonylatban.

AirFrance KLM 2014.07.10. 13:26:20

@Fillér B. Gusztáv: Talan azert, mert egy addig kiszolgalatlan piaci szegmensre "repult ra"; a vekony penztarcaju egyedekre, akik hajlandoak lehetetlen idopontokban lehetetlen repterekrol/re repulni.
A hagyomanyos cegeknek ez nem erdeke, mert nincs onnan es olyankor utasuk. Ez ilyen egyszeru lenne, de tovabbra is ketelyeim vannak matematikailag, lasd a W6 uzemanyagos pelda fentebb.

sterimar 2014.07.10. 13:28:03

@NIKI LAURA: A számítás ott hibás, hogy az átlagos bevétel nem 15k HUF / fő Lutonra, hanem ennél jóval több lehet. Én gyakran utazom fapadossal (is), és én még soha nem jártam 15k HUF közelében/út, európai nagyvárosba. (többek között LTN-ra se) Igaz, hogy én nem fél évre veszem meg a legolcsóbb jegyet ami a weboldalon szerepel, hanem átlag 1-2 héttel az út előtt, de így inkább 80-100k egy return ticket, nem ritkán e fölött. (igaz illetékkel együtt) Azt nem tudjuk, hogy milyen arányban oszlanak meg a 15k HUF és a 60k HUF-os jegyek egy járaton, de ez a kulcs, amíg ez nem tiszta, addig minden csak találgatás. Gyanítom, hogy nem 15k HUF-hoz van közel az átlag, mert így teljesen igaz, hogy sehogyan nem jön ki a matek. Még egy átlag autónál is lehet üzemanyagköltség*2-vel számolni teljes költségnél, egy repülőnél sem hiszem, hogy kevesebb. Ráadásul ATC-t, leszállási illetéket stb. még nem is számoltatok, ami megint szignifikáns költsége a légitársaságoknak...

satibi 2014.07.10. 13:52:11

@NIKI LAURA: Ráklikkelve az útvonalra, a köv. hetekben alig van 30000 Ft alatti hely....

ZX71 2014.07.10. 13:57:34

Nem tudom, mennyi egy nagy gép fogyasztása, és milyenek a járulékos díjak. Viszont beleláttam a kisgépek költségeibe, pl egy 4személyes géppel a pesti reptéri illeték 130 eur volt, külföldön ~ 25-100 eur. Egy ilyen gép fogyasztása átszámítva kb 20 liter kerozin/100 km, azaz egy - mondjuk - 1000 km-es út költsége nagyjából 200 ezer Ft.
Ehhez hozzájön még a gép bérlet/amortizáció, személyzet (pilóták) bére stb. De a lényeg, hogy kisgéppel is ~50e/fő körül kijön egy odavissza út költsége, ami egy nagy utasszállítón vélhetően lényegesen kevesebb, és a járulékos egyéb költségek (pl bér) is több utasra oszlanak.
Én el tudom képzelni, hogy nyereségesen működjön egy ULC légitársaság, még adócsalás nélkül is ;)

ZX71 2014.07.10. 14:05:26

Megjegyzésként annyit még, hogy ugyan vonzóak a fapadosok sokszor 3e/útvonal nyitó árai, de ha visszaszámolom az átlag költéseimet, akkor ennél jóval magasabb összegek is kijönnek. Sokszor hozzárakom még az elsőbbségi beszállást, fizetős kézipoggyászt vagy bőröndöt (egy bőrönd egyébként néha sokszoros áron utazik; a nyári utunkra például a 2 db bőrönd annyit kóstált, mint ötünk jegye..). Szoktam nézni a reptéren; az utasok fele-kétharmada ad fel bőröndöt. És nyilván nem mindenki 3k-ért repül,annál is inkább, mert egy konkrét járatra kevés a legolcsóbb kategóriájú hely.

AirFrance KLM 2014.07.10. 14:23:04

W6 2013-as atlag jegyara 75,74EUR volt, 1db feladott csomaggal es tranzakcios dijjal szamolva. Ez BUD-LTN viszonylatra (ami egy atlagos ut) vetitve valoban tobb, mint 15000Ft,(legyen 23000) de vonjuk le belole a csomagot, mert elozoekben sem szamoltuk: 9000Ft, tehat marad 14000. Vagyis ha az atlagot(!!!) nezzuk, akkor nem tudom honnan szereznek meg penzt, mert ez eppen az uzemanyagra eleg.

AirFrance KLM 2014.07.10. 14:30:01

@ZX71: "Nem tudom, mennyi egy nagy gép fogyasztása,"
Nagyon-nagyon leegyszerusitve 20 liter / ules / ora egy A320-200 / B737-800 eseteben. (Egyebkent bonyolultan lehet tenylegesen kiszamolni egy adott utra, es tonnaban szoktuk megadni.)

AirFrance KLM 2014.07.10. 14:49:09

@sterimar: "A számítás ott hibás, hogy az átlagos bevétel nem 15k HUF / fő Lutonra, hanem ennél jóval több lehet."

Pedig nem (2013-as adatok, csomaggal egyutt!):
Airline Total price (in EUR)
Pegasus Airlines 63.19
Wizz Air 75.74
Blue Air 82.45
Ryanair 83.45
easyJet 89.97
Air One 91.00
Eurolot 97.05
Volotea 103.75
Vueling 108.01
flybe 111.84
Meridiana 121.27
germanwings 123.68
Transavia 132.05
airBaltic 140.23
HOP! 140.62
Norwegian Air Shuttle 142.70
Monarch Airlines 159.48
Jet2 165.45
WOW air 189.39
Fly Thomas Cook 206.76

ZX71 2014.07.10. 15:35:47

@AirFrance KLM: Nem tudom az adatokat honnan vetted, de ha jól értelmezem, ez az átlag jegyár. És átlagos utas vitt csomagot is. Azaz, egy 180 ülőhelyes gép 100%-os LF-ral ~ 4.100.000.- Ft bevételt hoz utanként (75,74 eur x 180 x ~300 HUF). És ha ez csak a "jegyár" akkor vszeg a fedélzeti catering ehhez jön még hozzá. Végeredményben, lehet nyereséges.

BloodOrange 2014.07.10. 16:35:43

@AirFrance KLM: Ez az ülés/óra fogyasztás erősen függ a székezéstől is. Ugyanaz az A320-200-as Wizz-es (csak economy elrendezésben) 180 személyes, míg pl LH-nál csak 156. Az általad említett 20l/ülés az utóbbira vonatkozik gondolom (visszaszámolva abból, hogy az A320-200 fogyasztása 2500kg/h és a kero fajsúlya kb 0,8), így az előbbire durván 17,35 liter jön ki, ami kb 13%-os javulás. És akkor még nem beszéltünk arról, hogy az ULCC modellhez hozzátartozik, hogy nagyon fiatal flottájuk van az ezzel járó mindeféle üzemanyagmegtakarításos csomagokkal együtt. Csak a sharklet állítólag 7% körül takarít meg (na persze ez a gyári adat :D).

Ráadásul a 10-15000 HUF a kezdőár LTN-re, ennyiért kb a 20%-a megy el a jegyeknek. A 25000-es átlag sokkal reálisabb.

Ha így számoljuk át a BUD-LTN-t, akkor a fogyasztás kijön kerekítve 1 900 000-re, a bevétel viszont 4 500 000-re. Így már kicsit máshogy hangzik azért, főleg, hogy a gépek egész nap pörögnek 35 perces fordulóidőkkel. Én nem látok emögött nagy összeesküvést, csak profi szervezést...

AirFrance KLM 2014.07.11. 06:33:55

@ZX71: Adatokat innen vettem:

www.whichairline.com/news/Battle-of-the-low-cost-airlines%3A-is-Ryanair-the-cheapest

A fedelzeti catring bevetele meg nem igazan szamit; altalaban aki fapadossal utazik nem nagyon kolt. Ritkan latok egy szendvics 2 sor kombokat vasarolni....

AirFrance KLM 2014.07.11. 06:37:33

@BloodOrange: Atlagos arakra hivatkoztam, arra meg fenti link eleg jo tajekoztatast ad. Nem mondtam, hogy nem nyereseges, nyilvanvaloan el lehet vegetalni, de a haszon arra gyanusan kevesnek latszik, hogy fejleszteni (pl. uj gepek) lehessen, tisztan a profitbol. Es az uzemanyag csak a koltsegek egyike.

(A 35 perces forduloidot meg kb az osszes legitartasag tudja, sot ennel jobbakat is.)

Yumurdzsak 2014.07.11. 10:24:41

én úgy tudom,h egy airbus 180 ülése mind tele van, akkor utasonként 15000-be kerül a repülőgép (de a marketingesek meg a ceo fizetése nincs benne) költsége ha nincs csomagja. wizzair pl. úgy lehet nyereséges,h valamelyik része svájcba, máltára, csatorna-szigetekre van bejelentve, szval megy az ügyeskedés meg trükközés.

BloodOrange 2014.07.11. 15:00:29

@AirFrance KLM: A légitársaság-üzemeltetés szerintem soha nem egy bombaüzlet. A kicsi nyereség is nagy sikernek számít. Fejleszteni nyilván nem a profitból, hanem a befektetők pénzéből fognak.

Basilisk Captain 2014.07.11. 18:05:26

Páran írták, hogy jajj mert ha megveszi az Airfrance, akkor lehet, hogy a transavia árai lesznek itthon, és akkor elveszít sok (???) utast a wisszér. Hát wisszérnek kb veszteséget termelnek azok a tipikus ponthuszár utasok akik 6000 Ft-os jeggyel egynaposban lerohanják milánót , a gépen meg parizeres zsemlét zabálnak, na azok kőkemény minuszt termelnek a cégnek. Megszűnnének ezek? ÉS? . Sírna az a pár ezer ember, hogy nem tudja lerohanni fél nap alatt brüsszelt, ez van. De a törzsutasokat adó vendégmunkások meg így is úgy is velük mennének, meg talán elcsábítanának pár embert a többi fapadtól, és nyereséggel jönnének ki belőle.

bonsoirbazmeg 2014.07.12. 23:28:15

@Yumurdzsak: lehet úgy fogalmazni, hogy ezek "légből kapott" adatok?

Yumurdzsak 2014.07.13. 16:30:02

@bonsoirbazmeg: :D
nekem ezt a KLM sales managere mondta 2 éve.

zseketto · http://azeletstmoritzban.blog.hu/ 2014.07.15. 23:36:53

@anarch: Dubai csodás belülről :)

a matekkal nem vagytok egyedül. Nekem sem jött még ki sosem pozitívra. Lehet, h ez a nagyok pénzmosója? :D