FAPADOS TIPPEK, TRÜKKÖK, ÉLMÉNYEK

emailicon.png Vélemények, tapasztalatok,
sztorik ide jöhetnek: 
fapadosinfoblog@gmail.com

Facebook

Utolsó kommentek

Címkék

10 éves (1) A321 (2) A321neo (1) Aegean (1) Airbnb (2) Air Asia (1) Air France (4) ajándék (2) akció (17) alapok (1) alapszabályok (1) Alhambra (1) always getting better (1) Amalfi-part (3) amman (2) Andalúzia (1) apartman (1) app (2) Arad (1) árazás (1) árcsökkenés (1) áremelés (2) árkörkép (3) ármustra (4) Athén (5) átirányítás (1) átszállás (3) autóbérlés (6) Azori-szigetek (5) bádogsátor (2) bádogterminál (3) Baku (1) balatoni menetrend (2) baleset (1) balhé (1) balkáni útvonalak (2) bankkártyacsalás (1) Barcelona (2) Bázel (1) bázis bezárása (1) Bécs (1) becsekkolás (1) bénázás (1) Bergamo (1) Bergen (2) Berlin (1) Birmingham (1) bíróság (1) biztonság (1) biztonsági ellenőrzés (3) blama (1) blöff (1) Blue Lagoon (1) Bordeaux (2) Bosznia-Hercegovina (1) Bruges (2) Brusseles Airlines (1) Budapest-Belgrád (1) Budapest Airport (8) Budport (4) buliturista (1) bunkóság (4) buszjegy akció (1) busztranszfer (1) Chania (1) Cinque Terre (1) Ciprus (6) Cork (1) Costa Brava (1) couchsurfing (1) csekkin (1) csőd (1) csomagszabályok (28) Dánia (1) DCC (1) Debrecen (6) devizaátvátós trükk (1) díjemelés (2) Discount Club (1) easyBus (1) easyJet (16) Egyiptom (2) egynapos repülés (2) egyszer megéri (1) Eilat (4) Eindhoven (1) elhagyott poggyász (2) emelt díjas ügyfélszolgálat (1) Eszék (1) Eurostar (1) évforduló (1) fapadosok árazása (2) fapados buszok (1) fapados kódex (1) Fat Track (1) felvásárlás (1) Ferihegy (8) Ferihegyi busz (2) Fez (1) fillérekért (6) Finnország (1) fjord (1) Flibco (1) Flixbus (2) Flybe (2) FlyNiki (1) Foci EB 2016 (5) Folegandrosz (1) fontos tudnivalók (1) főszezon (1) Francia Riviéra (3) Fuerteventura (5) Funchal (1) futás (1) futópálya-felújítás (1) géplekésés (2) géprohamozás (1) Germanwings (1) Gibraltár (1) görög csőd (1) Görög szigetek (3) Granada (2) Gran Canaria (2) gyerektelen utazás (1) Győr (1) gyorsjelentés (1) hányinger (1) hasznos infók (1) hatalomváltás (1) helyleosztás (3) Hertz (1) hitelkártya költség (1) Hollandia (1) Holt-tenger (1) horror (3) hosszú hétvége (1) Huelva (1) információ (1) ingyen wifi (1) Írország (1) Isztambul (3) Izland (9) Izrael (5) járatindítás (1) járatmódosítás (2) járat megszűnés (1) jegyárak (1) jegymustra (1) Jeruzsálem (1) jófejség (1) Jökulsarlon (1) Joon (1) Jordánia (1) jótanácsok (1) kamu (1) kamuakció (1) Kanári-szigetek (6) Kannonkoski (1) kártérítés (6) Kassa (1) katasztrófa (5) Kavala (1) Kazahsztán (1) kedvenc városaink (5) kényelmetlenség (9) kert (1) kés (1) késés (6) kézipoggyász (5) Koppenhága (1) Kotor (1) Kréta (1) Kükládok (1) kutya (1) kvíz (1) Lamezia (2) Lanzarote (4) last minute (2) Laudamotiob (1) La Palma (2) légikatasztrófa (3) legjobb helyek (1) legjobb reptér (1) Legoland (1) lehúzás (15) lényeg (1) Lipari-szigetek (2) Lisszabon (4) London (5) Lufthansa (3) Lugano (1) Luton (3) luxus (1) lúzerség (1) Lyon (1) Maastricht (3) Madeira (3) magyar (1) Malaga (1) Malév (2) Malév GH (2) Mallorca (1) Malpensa (1) Málta (2) Marákes (2) Marokkó (2) Marrákes (2) Mastercard lounge (2) MÁV (2) megszűnő útvonal (2) megújulás (1) mellékhelyiség (1) Mélosz (3) menekültek (1) mentőár (1) Michael OLeary (2) MiniBUD (4) Miskolc (1) mocsokságok (1) mökki (1) Monaco (1) Monarch (1) Montenegro (1) munkakörülmények (1) Nagyvárad (1) National express (1) Nizza (3) nők (1) Norvégia (3) Norwegian (2) nyaralás (1) nyaralójáratok (2) nyári akció (1) nyári menetrend (1) óceán (1) Olaszország (1) olcsó jegyek (15) olcsó szállás (1) Onnibus (1) összehasonlítás (4) őszi szünet (1) otthagyott csomag (1) óvintézkedés (1) Pafosz (4) Páfosz (1) panasz (1) parasztvakítás (1) Párizs (3) parkolás (2) Pécs (1) Pegasus Airlines (1) petíció (1) pilótahiány (1) Pisa (1) Pizzo (1) poggyász (3) Polskibus (1) Popstrand (1) Porto (3) Portugália (3) Positano (1) Premier Inn (1) prémium szolgáltatások (2) Privilege Pass (2) profit (2) profit warning (2) repjegy (1) reptér (2) reptéri alvás (1) repülőtér (3) részeg (1) Reykjavík (1) romantika (1) Ronda (1) Ryanair (70) Saint Tropez (1) Santander (1) Sanyolország (1) Sao Miguel (1) Schönefeld (1) Scilla (1) Skócia (2) Skót Felföld (2) sorbaállás (1) Southend (2) Spirit (2) spórolás (1) Stansted (1) Stavanger (1) strand (1) Stromboli (1) Svájc (1) szabályváltozás (1) szakszervezet (2) szállás tippek (2) Szaloniki (1) Szantorini (1) Szarajevó (1) Szardínia (1) szavazás (1) szeku (1) Szentpétervár (1) szétültetés (5) Szifnosz (2) sziget (2) szinte ingyen (1) Szófia (1) szolgáltatások (4) sztrájk (6) sztyuvi (1) szülinap (1) Tampere (2) Tel-Aviv (2) téli menetrend (1) Tenerife (3) Terceira (1) térkép (1) terrorveszély (3) teszt (2) tévhitek (1) tömeg (1) törlés (13) Transavia (1) Transmediterranea (1) transzatlati járatok (1) Travelodge (1) trükközés (2) túlértékelt (1) túra (1) türelmi idő (1) tuti tippek (1) ufb (3) ügyfélszolgálat (1) új festés (1) új járat (8) új menetrend (8) új útvonal (6) Ukrajna (1) ülőhelyleosztás (3) utasjog (2) utasszívatás (6) utastájékoztatás (2) utazási iroda (2) útdíj (2) üzleti utasok (1) Valentin-nap (1) változás (1) Váradi József (4) vasút (1) vécéhasználat (1) Velence (3) Velencei-tó (1) Velence Korzó (1) vis maior (1) Vueling (2) vulkán (2) wifi (1) Wizz Air (92) Wizz kártya (1) Yumurdzsak (1) Címkefelhő

Hogyan éljük túl a budapesti repteret?

2014.05.05. 18:39 Fillér B. Gusztáv

A fapados repülés olcsó és jó, szeretjük, műveljük. Csak sajnos nem egyszerű eljutni odáig, hogy a valagunkat belehelyezzük a gép egyik szűkös ülésébe. Az utazás legdühítőbb percei általában a repülőtéri procedúrákhoz kapcsolódnak, s az utas nehezen tudja eldönteni, hogy ha felbosszantják, kit hibáztasson: a légitársaságot, a repteret, esetleg mást. A magyar utasok többségének Ferihegyen kezdődik a kaland, íme mit tud a budapesti reptér, illetve hogyan juthatunk el a gépig a lehető legkevesebb bazmegolással.

A reptéri kijutás és parkolás önálló posztért kiált, jön is hamarosan, most elképzeljük, hogy átléptük a terminál kapuját. Tegyük fel, hogy betartottuk a fapados alapszabályokat: pont akkora a csomagunk, amennyi lehet, és kinyomtattuk magunknak a beszállókártyát is. Ha van feladott poggyászunk, le kell adni egy pultnál, ahol általában sorba kell állni. Nincs rá recept, hogy mikor érdemes érkezni, indulás előtt 2 órával ugyanúgy kifoghatunk fél órás sort, mint ha csak egy óra van a gépig. Ha csak lehet, utazzunk csak kézipoggyásszal, s akkor egyből mehetünk a biztonsági ellenőrzéshez.

Ez az egyik legirritálóbb rész, de nincs mese, az állítólagos terrorfenyegetettség miatt sok idióta szabályt be kell tartani, a legröhejesebb az, hogy nem lehet folyadékot átvinni, illetve csak egy decis kiszerelésben, abból is csak tízet, bezacskózva. Lisztferihegy kapott egy szép értékelést nemrégiben, ezt kommunikálták róla: „a budapesti repülőteret használó utasok a legfrissebb visszajelzések alapján különösen magasra értékelték a biztonsági személyzet alaposságát és udvariasságát (két sokszor egymással ellentétben álló mutató), illetve a biztonsági ellenőrzőponttól a beszállítókapukig megteendő rövid távolságot.” Nos, a valóság ennél mindenképp árnyaltabb.

Az udvariasság és az alaposság tapasztalataink szerint átlagos, viszont a sor gyakran durván hosszú. Olyat még csak Ferihegyen láttunk, hogy két biztonsági csatorna üzemel, így is 15-20 percet kell sorba állni, erre az egyiket lazán bezárják, nőjön csak a várakozás fél órára. Persze értjük, hogy aki fizet, előre mehet, de az, hogy szándékosan növelik a sort, leírhatatlanul dühítő. Nyilván van magyarázat, ki kell adni a szünetet a személyzetnek, ilyesmi, de tessenek szívesek lenni ezt úgy megoldani, hogy ne az utas szopjon. Természetesen előfordul, hogy nincs sor, de nagy átlagban Budapesten többet állunk a szekuhoz, mint máshol.

Pozitív viszont, hogy láttuk, amint a kisgyerekeseket az elsőbbségi sávba küldték, nem kellett sort állniuk. Az is jó, hogy a folyadékok elpakolásához szükséges műanyag zacskó Ferihegyen ingyen áll rendelkezésre a szekunál – Lutonban például egy fontért adnak kettőt.

Jó tudni, hogy mindkét oldalról elindulhatunk a biztonsági ellenőrzés felé, tehát 2A-ról és 2B-ről is. Ha az egyik oldalon nagy a sor, érdemes átcaplatni a szomszéd terminálra, ahol gyakran csak malmoznak a szekusok. A legjobb, ha előre megnézzük a bud.hu oldal járatinformációs rendszerében, hogy a járatunkkal nagyjából egy időben mi az ábra a terminálokon és eleve onnan támadjuk a biztonsági ellenőrzést, ahol kisebb az induló járatok száma.

Ha átjutunk a biztonsági ellenőrzésen, túl vagyunk az első sokkon, szebb percek következnek. A pesti reptér tranzitja valóban kitűnő, ami az árszínvonalban is megmutatkozik. Sok bolt, vállalható éttermek, igazán kulturált körülmények. Ami fontos: pofátlan árakkal dolgozik a pénzváltó, legfeljebb kis összeggel használjuk a szolgáltatását. Mivel a szeku után vett folyadékot már fel lehet venni a gépre, jön az italvásárlás is. Ebben Ferihegy európai viszonylatban jó árszintet fut, fél literes ásványvizet 320 forinttól láttunk, az üdítők 500 felett indulnak.

Jó ötlet a KFC-ben menüzni, mert náluk korlátlanul újratölthető az üdítő – ha üres üvegeket áthoztunk a szekun, ezeket szépen fel lehet tölteni. Ez még csak a fapados ócsójánoskodás haladó szintjének számít, a fillérbaszás csimborasszója az, amikor egydecis kupakos spáros joghurtosküblikben jön át az ital, vagy a szörp a szekun, hogy rögtön utána összeöntődve, vagy jó ízű vécés vízzel hígulva nyerje el finom ingyen ital formáját. 

Közeledünk a beszállításhoz, ami mindenhol a következő agyrém, Budapesten hatványozottan. Ez annak a következménye, hogy Ferihegy 2 a hagyományos légitársaságok igényeinek megfelelően készült, de a Malév-csőd után bezárták az 1-est, ide kényszerültek a fapadosok, akik alacsony díjat akartak, ezért kapták a beton közepére telepített beszállítóterminált. Akár útlevélellenőrzést igénylő célállimásra megyünk, akár a schengeni övezeten belül, valószínű, hogy a bádogsátrakon keresztül juthatunk el a gépre, néha foghatunk csak ki buszos beszállítást.

 

badogkijarat (640x480).jpg

 

A terminál elhagyásánál csak a képen látható előkapu van, amin a beszállókártya vonalkódjának leolvasásával juthatunk át. Innen egy használaton kívüli utashídon keresztül jutunk le a betonra, ahonnan már csak 2-300 méter üdítő séta a bádogterminál, ahol a beszállítási procedúra (irat- és beszkártyaellenőrzés, csomagmérés) zajlik. Kézenfekvő jótanács: a lehető legkevesebb időt töltsük a bádogsátorban. Ha csak nem szeretnénk elsőbbségi beszállítás nélkül is kúl helyet Wizz Airrel utazva (mert náluk nincs előzetes ülőhelyleosztás, hanem érkezési sorrendben lehet elfoglalni a szabadon kiválasztott helyeket), a lehető legtovább maradjunk a fő terminálban. Célszerű csak a kapuzárás előtt 30-35 perccel elindulni csak a gép felé, előtte elvégezve a folyó ügyeket, mert a bádogsátorban kinn nem hogy székek, de egy nyamvadt slozi sincs.

 

badog2 (640x480).jpg

 

Szerencsés esetben 10-15 perc ácsorgással megússzuk a bádogsátorban, illetve utána a gép felé menet, aki viszont nagyon hamar elindul a beszállás reményében, akár 40-45 percet is szobrozhat utastársai leheletét a tarkóján érezve a fedett betonon. Kész megváltás tehát feljutni a gépbe és lehuppanni az ülésbe, ahol fellélegezhetünk, a nehezén túl vagyunk.

 

badogkinn (640x480).jpg

Végül, de nem utolsósorban: előző posztunk óta kiderült, hogy a kézipogyó kérdés nélküli elvétele budapesti túlkapás, vagy simán a helyi staff bunkósága lehet és nem Ryanair-elvárás. Más reptereken szépen megkérdezték, hogy feladjuk-e, vagy vinni akarjuk magunkkal a gépre.

Összegezve: ha nincs feladott matyó, akkor is érdemes Ferihegyre másfél órával indulás előtt kiérni, mert simán befigyelhet fél órás sor a szekunál, kényelmesen fel lehet tölteni a folyadékkészletet és a bádogsátorig is el kell sétálni. A kézicsomagok mérethatárait itt szigorúan betartatják, nem érdemes trükközni, a beszállításhoz pedig célszerű csak az utolsó pillanatban elindulni a terminálból. Ha meg el akarják venni a kézipoggyászt, ragaszkodjunk hozzá, hogy nem adjuk, oldják meg másképp.

 

20 komment

Címkék: biztonsági ellenőrzés Ferihegy Budapest Airport csomagszabályok

A bejegyzés trackback címe:

https://fapadosinfo.blog.hu/api/trackback/id/tr276118788

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

schnee 2014.05.05. 20:36:39

Ma reggeli élmény a secu checkről lisztferihegyen: az a terminálról - ahol egyébként alig voltak - átküldtek mindenkit a b-re, mondván, hogy ott nincs sor. Persze a sor itt a terminálon kívül állt :( Ezek után a műanyag övet, amit direkt a reptérre találtak ki és 1 éve mindenüt beengedik, a kedves secu hölgy levetette mondván, hogy kést lehet benne eldugni....

Ezek után már csak a citibankos hordát kellett kikerülni..

Ja és egy apróság, hogy a bejáratnál levő "duty free" boltban a Forintos hitelkártyát is euróban terhelik

rcfan 2014.05.06. 19:57:32

Az állandó öv levétellel és a fél literes ásványvíz minden röntgennél való megivásával a hócipőm teli van.

Napjainkban ha Németország déli részére kell utaznom, akkor inkább a 2 óránként Bp-München között járó RailJet a nyerő, mintsem Ferihegyre való utazás, várakozás, repülés, poggyászra várás és városba jutás sok-sok apró bosszantó pillanata.

Csacskamacka 2014.05.06. 20:26:54

Ooooo, a Citibankos keselyuk sorfala kimaradt.....

_Neville 2014.05.06. 23:45:29

Azért arról nem a reptér tehet, hogy a légitársaság is fillérbaszó kifizetni a normális reptéri háttérszolgáltatást.

annmbp 2014.05.07. 10:19:36

Jól tudom, hogy a bádogsátrakat azért húzták fel, mert a hidas beszállásért valami fél és egy euró közötti összeget kér a reptér utasonként?

nigara 2014.05.07. 10:52:04

"Pozitív viszont, hogy láttuk, amint a kisgyerekeseket az elsőbbségi sávba küldték, nem kellett sort állniuk"

Már miért pozitív?????? Miért jár nekik elsőbbség?????

Fillér B. Gusztáv · http://fapadosinfo.blog.hu 2014.05.07. 11:13:05

@_Neville: @annmbp: a fapados minimalizálja a költségszintet, nem fizethet sokat a reptérnek, mert magasabb szolgáltatásért cserébe sem tudná drágábban adni a jegyeket. Összességében utasigény a bádogviskó és tényleg nem sokkal csökken tőle a költségük.

www.origo.hu/utazas/hirek/20130426-satrak-helyett-badogcsarnokok-a-repuloteren.html

@nigara: menj 1-2 éves gyerekkel és megtudod.

falunap 2014.05.07. 11:15:27

Viccesek az ilyen bejegyzések. Gondolom aki ezt írja az az a fajta ember, aki puffog a sorbanállásnál, majd amikor sorrakerül, nincs nála előkészítve semmi. Kiderül, hogy még 18 kis zsebbe sikerült valami fém tárgyat elrejteni és a csomag is nagyobb mint a megengedett. Aztán persze lehet is szidni mindenkit, hogy hát ez egy szar!

Nem véletlenül fapados járatok ezek. Megadott keretek között egy relatív olcsó szolgáltatást nyújtanak.

Utoljára 3napja repültem és semmi problémám nem volt ismét. A sor az teljesen véletlenszerű, más, nagyobb reptereken ez sokkal keményebb is tud lenni. Ha túl nagy a sor, le lehet ülni addig valahova, nyomkodni az okostelefonokat, vagy bedobni egy sört. Vagy persze be is lehet állni a sorba és elfogadni, hogy csak azért mert sokan jöttek egyszerre, nem fognak több ablakot megnyitni. (gondolom ez is erősen a spórolás miatt van) De abba is biztosak lehetünk, hogy nem fogjuk lekésni amiatt a gépet, mert nincs elég személyzet.

A biztonsági ellenőrzés sem túl összetett, van pár szabály amit be kell tartani és akkor zökkenőmentes az egész. Mivel sor is van mindig, már ott fel lehet rá készülni és levenni az övet, a 2 zsák aprót is bele lehet rakni a kézi poggyászba, stb.

És már bennt is van az ember! A duty free meg drága, de hát nem kötelező ott venni semmit, átengedik rajta az embert anélkül is :)

Az meg, hogy ki kell sétálni a repülőig, nem hiszem, hogy túl nagy gond. Az azt követő pár órában az ember úgyis egyhelyben ül, szóval egy kis mozgás nem okozhat túl nagy problémát. Cserébe viszont lennt tudják tartani az árakat.

AzUtazó · http://utazzunk.blog.hu 2014.05.07. 12:12:39

Ez egy tipikus semmi se jo ugy ahogy van cikk. Ha ferihegy 1en lenne a fapados beszallas akkor az lenne a baj, hogy 20percet allunk a buszban.
Kezd ennek a blognak is a szinvonala erosen sullyedni...

Yumurdzsak 2014.05.12. 16:31:16

@annmbp: mert a béna BUD engedett a fapados zsarolásnak. elég nevetséges ez a betonsátor.

ZX71 2014.05.20. 12:42:36

@Csacskamacka: Én a Citi kártyámnak köszönhetem, hogy a mastercard váróban pezsgőzöm repülés előtt, így egész kellemesen telik a várakozás. Azon azonban szoktam csodálkozni, hogy miért ilyen kevés embernek esik le a tantusz, milyen valódi előnyei is lehetnek egy kártyának. Szerencse, mert nem lenne jó, ha dugig lenne ez a váró is, általában hárman-négyen lézengünk benne.

Csacskamacka 2014.05.22. 09:08:07

@ZX71:
Félreértettél. Engem nem a kártyák, meg a lounge zavar.
Hanem az a stílus, ahogy letámadnak. Hogy a harmadik nem után is nekiugrik újra.

ZX71 2014.05.22. 09:12:16

@Csacskamacka: Az más, ebben igazad van, a citi híres erről :)

lobster thermidor 2014.05.22. 15:05:32

@rcfan:

Időben kb. pont ott vagy a Railjettel, mint a repüléssel. A kényelemről már ne is beszéljünk.
Én egyszer közvetlenül a büfékocsi utáni vagonban kaptam helyet, így egész úton végig, a frissen főzött kávé illatát szagolhattam. :)

lobster thermidor 2014.05.22. 15:10:38

@ZX71:

Akkor a 4 - 5 longue - ban lézengő ember közül én vagyok az egyik, bár én egy másik bank kártyájával szoktam a szolgáltatás előnyeit kiélvezni.
A sok más jó dolog mellett, a tonhalas saláta is egészen kiváló...:)

ZX71 2014.05.22. 15:32:08

@lobster thermidor: :) Legutóbb sushi is volt, nagy meglepetésünkre. Én legtöbbször csak pezsgőzöm.
Egyetlen bajom ezzel a longue-gal, hogy nincs benti wc-je. A másik longue-nak az is van, ott egyszer jártam (bevittek).

BloodOrange 2014.06.05. 15:12:59

Azért a duty free-nek vannak előnyei is, egész pontosan a kóstoltatások. Egy kis kedvességért és kérdezősködésért cserébe a hostess-ek nagyon jófejek tudnak ám lenni... :)

Kóstoltam már egyszerre 3 féle 15000-es tequilát, legutóbb meg Glenfiddich-ből, meg egy másik, hasonló árkategóriás (12000-es) whiskey-ből simán kitöltöttek bő fél-fél decit, mondván, hogy lassan vége a promónak és el kell fogynia... :D

A folyadékkérdést én középgáz módon oldom meg, simán viszek egy palackot víznek (arra a 2-3 órára tényleg csak a folyadékpótlás miatt kell, nem élvezetből iszom), de a szörpis megoldás művelőinek maxirespect! :P

ubu1 2014.06.12. 19:34:41

Kimaradt még a posztból a karám (vagy hogy hívják), pedig a képeken jól látszik. Igen, a fapados utasokat birkacsorda módjára terelik egy kerítésekkel kialakított folyosón, nehogy eltévedjenek a betonon a bádogdoboztól a repülőgépig. Persze erre is mondhatjuk, hogy megérdemlik (beleértve magamat is), mert ha ezt tényleg képesek eltűrni, akkor a birkás hasonlat megállja a helyét.
És említsük meg azt is, hogy a bádogdoboz infralámpákkal már a haladó szint. Előtte fűtetlen sörsátrak voltak, szerencsére ez utóbbival nincs személyes élményem.

ubu1 2014.06.12. 19:37:08

Szerintem igenis jó, hogy vannak ilyen leírások, mint ez a poszt. Biztos vagyok benne, hogy dührohamot kaptam volna, ha lelki felkészülés nélkül találkozok a fent leírtakkal. E helyett szánakozva és mosolyogva vettem tudomást a balkáni magyar valóságról. (Bár lehet, hogy ez sértő a Balkánra nézve.)

sz_jani 2014.07.09. 22:11:10

Hol lehet megtölteni a palackot vízzel? Legutóbb a WC-ben infracsap volt fix hőmérsékletű húgymeleg vízzel.