FAPADOS TIPPEK, TRÜKKÖK, ÉLMÉNYEK

emailicon.png Vélemények, tapasztalatok,
sztorik ide jöhetnek: 
fapadosinfoblog@gmail.com

Facebook

Utolsó kommentek

Címkék

10 éves (1) A321 (2) A321neo (1) Aegean (1) Airbnb (2) Air Asia (1) Air France (4) ajándék (2) akció (17) alapok (1) alapszabályok (1) Alhambra (1) always getting better (1) Amalfi-part (3) amman (2) Andalúzia (1) apartman (1) app (2) Arad (1) árazás (1) árcsökkenés (1) áremelés (2) árkörkép (3) ármustra (4) Athén (5) átirányítás (1) átszállás (3) autóbérlés (6) Azori-szigetek (5) bádogsátor (2) bádogterminál (3) Baku (1) balatoni menetrend (2) baleset (1) balhé (1) balkáni útvonalak (2) bankkártyacsalás (1) Barcelona (2) Bázel (1) bázis bezárása (1) Bécs (1) becsekkolás (1) bénázás (1) Bergamo (1) Bergen (2) Berlin (1) Birmingham (1) bíróság (1) biztonság (1) biztonsági ellenőrzés (3) blama (1) blöff (1) Blue Lagoon (1) Bordeaux (2) Bosznia-Hercegovina (1) Bruges (2) Brusseles Airlines (1) Budapest-Belgrád (1) Budapest Airport (8) Budport (4) buliturista (1) bunkóság (4) buszjegy akció (1) busztranszfer (1) Chania (1) Cinque Terre (1) Ciprus (6) Cork (1) Costa Brava (1) couchsurfing (1) csekkin (1) csőd (1) csomagszabályok (28) Dánia (1) DCC (1) Debrecen (6) devizaátvátós trükk (1) díjemelés (2) Discount Club (1) easyBus (1) easyJet (16) Egyiptom (2) egynapos repülés (2) egyszer megéri (1) Eilat (4) Eindhoven (1) elhagyott poggyász (2) emelt díjas ügyfélszolgálat (1) Eszék (1) Eurostar (1) évforduló (1) fapadosok árazása (2) fapados buszok (1) fapados kódex (1) Fat Track (1) felvásárlás (1) Ferihegy (8) Ferihegyi busz (2) Fez (1) fillérekért (6) Finnország (1) fjord (1) Flibco (1) Flixbus (2) Flybe (2) FlyNiki (1) Foci EB 2016 (5) Folegandrosz (1) fontos tudnivalók (1) főszezon (1) Francia Riviéra (3) Fuerteventura (5) Funchal (1) futás (1) futópálya-felújítás (1) géplekésés (2) géprohamozás (1) Germanwings (1) Gibraltár (1) görög csőd (1) Görög szigetek (3) Granada (2) Gran Canaria (2) gyerektelen utazás (1) Győr (1) gyorsjelentés (1) hányinger (1) hasznos infók (1) hatalomváltás (1) helyleosztás (3) Hertz (1) hitelkártya költség (1) Hollandia (1) Holt-tenger (1) horror (3) hosszú hétvége (1) Huelva (1) információ (1) ingyen wifi (1) Írország (1) Isztambul (3) Izland (9) Izrael (5) járatindítás (1) járatmódosítás (2) járat megszűnés (1) jegyárak (1) jegymustra (1) Jeruzsálem (1) jófejség (1) Jökulsarlon (1) Joon (1) Jordánia (1) jótanácsok (1) kamu (1) kamuakció (1) Kanári-szigetek (6) Kannonkoski (1) kártérítés (6) Kassa (1) katasztrófa (5) Kavala (1) Kazahsztán (1) kedvenc városaink (5) kényelmetlenség (9) kert (1) kés (1) késés (6) kézipoggyász (5) Koppenhága (1) Kotor (1) Kréta (1) Kükládok (1) kutya (1) kvíz (1) Lamezia (2) Lanzarote (4) last minute (2) Laudamotiob (1) La Palma (2) légikatasztrófa (3) legjobb helyek (1) legjobb reptér (1) Legoland (1) lehúzás (15) lényeg (1) Lipari-szigetek (2) Lisszabon (4) London (5) Lufthansa (3) Lugano (1) Luton (3) luxus (1) lúzerség (1) Lyon (1) Maastricht (3) Madeira (3) magyar (1) Malaga (1) Malév (2) Malév GH (2) Mallorca (1) Malpensa (1) Málta (2) Marákes (2) Marokkó (2) Marrákes (2) Mastercard lounge (2) MÁV (2) megszűnő útvonal (2) megújulás (1) mellékhelyiség (1) Mélosz (3) menekültek (1) mentőár (1) Michael OLeary (2) MiniBUD (4) Miskolc (1) mocsokságok (1) mökki (1) Monaco (1) Monarch (1) Montenegro (1) munkakörülmények (1) Nagyvárad (1) National express (1) Nizza (3) nők (1) Norvégia (3) Norwegian (2) nyaralás (1) nyaralójáratok (2) nyári akció (1) nyári menetrend (1) óceán (1) Olaszország (1) olcsó jegyek (15) olcsó szállás (1) Onnibus (1) összehasonlítás (4) őszi szünet (1) otthagyott csomag (1) óvintézkedés (1) Páfosz (1) Pafosz (4) panasz (1) parasztvakítás (1) Párizs (3) parkolás (2) Pécs (1) Pegasus Airlines (1) petíció (1) pilótahiány (1) Pisa (1) Pizzo (1) poggyász (3) Polskibus (1) Popstrand (1) Porto (3) Portugália (3) Positano (1) Premier Inn (1) prémium szolgáltatások (2) Privilege Pass (2) profit (2) profit warning (2) repjegy (1) reptér (2) reptéri alvás (1) repülőtér (3) részeg (1) Reykjavík (1) romantika (1) Ronda (1) Ryanair (70) Saint Tropez (1) Santander (1) Sanyolország (1) Sao Miguel (1) Schönefeld (1) Scilla (1) Skócia (2) Skót Felföld (2) sorbaállás (1) Southend (2) Spirit (2) spórolás (1) Stansted (1) Stavanger (1) strand (1) Stromboli (1) Svájc (1) szabályváltozás (1) szakszervezet (2) szállás tippek (2) Szaloniki (1) Szantorini (1) Szarajevó (1) Szardínia (1) szavazás (1) szeku (1) Szentpétervár (1) szétültetés (5) Szifnosz (2) sziget (2) szinte ingyen (1) Szófia (1) szolgáltatások (4) sztrájk (6) sztyuvi (1) szülinap (1) Tampere (2) Tel-Aviv (2) téli menetrend (1) Tenerife (3) Terceira (1) térkép (1) terrorveszély (3) teszt (2) tévhitek (1) tömeg (1) törlés (13) Transavia (1) Transmediterranea (1) transzatlati járatok (1) Travelodge (1) trükközés (2) túlértékelt (1) túra (1) türelmi idő (1) tuti tippek (1) ufb (3) ügyfélszolgálat (1) új festés (1) új járat (8) új menetrend (8) új útvonal (6) Ukrajna (1) ülőhelyleosztás (3) utasjog (2) utasszívatás (6) utastájékoztatás (2) utazási iroda (2) útdíj (2) üzleti utasok (1) Valentin-nap (1) változás (1) Váradi József (4) vasút (1) vécéhasználat (1) Velence (3) Velencei-tó (1) Velence Korzó (1) vis maior (1) Vueling (2) vulkán (2) wifi (1) Wizz Air (92) Wizz kártya (1) Yumurdzsak (1) Címkefelhő

Kivel a legnagyobb horror a repülés?

2014.04.25. 16:15 Fillér B. Gusztáv

Repülni alapvetően igen kafa, de bizonyos körülmények és kötelezettségek miatt elég sok agyfelkúró helyzet adódhat, különösen, ha fapados a kiszemelt szolgáltató. A rém idegesítő reptéri procedúrákról majd később, most a légitársaságok színvonaláról.

Friss hír, hogy az Airbus kénytelen az eddig 180 fős A320-asokba még egy sor, azaz 6 ülést belesuvasztani, mert a konkurens Boeing 737-es gépeibe 189 szék fér és már ez óriási különbség a nyomoronc légitársaságoknak. Utasszemszögből ez azt jelenti, hogy még kisebb hely jut majd egy emberre. De ez csak egy példa, a lényeg, hogy noha nincs túl sok hely a fickándozásra egyik gépen se, ez messze nem azt jelenti, hogy tök ugyanazt az élményt, vagy épp szenvedést nyújtják az egyes cégek. 

Melyik tehát a leggázabb és melyik a legelviselhetőbb fapados? Íme, mit tapasztaltunk a három legnagyobb budapesti szolgáltatónál - ha közel azonos a jegyár, lehet ez alapján is választani.

Wizz Air

Vaskos fekete ponttal indítanak a lilák, mivel már csak náluk nincs előzetes helyleosztás, "aki kapja marja" alapon lehet elfoglalni a helyeket. A tömeg hajlamos egy órával indulás előtt elkezdeni a sorbaállást a beszállítókapunál, ha gyalogos gépközelítés van, aki a kedvenc helyére akar ülni, jó, ha időben beáll a sorba. Ha buszos a beszállítás, általában ráérünk sokáig ücsörögni, majd csak akkor beállni, amikor lefogyott a sor. Ha el is ment az első busz, elég a másodikon jól helyezkedni és az elsők között leszállni, majd a hátsó lépcsőn megrohanni a gépet ahhoz, hogy még legyen ablakos hely. Ebből nagyjából következik, hogy az elsőbbségi beszállás megvásárlásának is csak akkor van értelme, ha tudjuk, hogy a beszállítás nem buszos lesz.

wizz_int.jpg

A Wizz gépein elég keskeny a folyosó, viszont mivel fizetőssé tették a nagyobb kézipoggyászokat, náluk száll fel a nép a legkevesebb motyóval, itt a leggyorsabb az elhelyezkedés és elfér minden cumó és kabát is kényelmesen. A viszonylagos gyorsaság miatt az sem annyira zavaró, amikor hülye utas ahogy meglátja az első ülést, úgy kezd pakolni, hogy elállja a folyosót, feltartva a további beszállókat. Újabban már szerencsére nem csak a személyzet, hanem a többi utas is kulturáltan leugatja azokat, akik nem veszik észre magukat.

Az ülések kényelme attól függ, milyen gépet fogtunk ki. A legöregebbeken még hátra lehet dönteni ülést, de ezekből már alig van. A következő szériát nagyon elkefélték, a rettenetesen kényelmetlen ülések mellett az ülészsebet is kivették, épp csak a fedélzeti magazint, meg a rókazacskót lehet becsúsztatni egy lyukba, de egy bambit már nem lehet sehova se letenni. A legújabb gépeken már orvosolták azt a problémát, visszajött a pici ülészseb, ahova simáén befér egy fél literes üveg. Kicsi az asztal, de az ülések noha véknyak, viszonylag kényelmesek. Sok hely így sincs az üléssorok között, de egy-két órát ki lehet bírni szűkösen is.

Bunkó tipp: ha egy pár két tagjából az egyik a belső, a másik a külső ülésre huppan, középre meg pakol valamit, van esély, hogy középre ne üljön le senki - az utolsók mindig a legkönnyebben elfoglalható helyet keresik. Guruláskor már egymás mellé ülhetünk és az üresen maradt ülés jóvoltából sokkal komfortosabban utazhatunk.

Ryanair

Előzetes a helyleosztás, elvileg nem érdemes sorba állni a beszállítás előtt, hiszen fix a helyünk a gépen. Ha viszont végigröhögjük a sorállókat és utolsóként indulunk, lehet, hogy negyed órát állunk a lépcsőn, mire feljutunk a gépre. A folyosó ugyanis keskeny és sok kézipoggyászt hozhatnak fel a heringek. Ha el is pakolna mindenki gyorsan, szinte mindig megtelnek a felső rekeszek, szerencsétlen sztyuvik próbálnak úgy rámolni, hogy egyáltalán felférjenek a csomagok a fedélzetre.

ryanair_int.jpg

Az ülésre nincs jobb kifejezés, mint hogy mocskos kényelmetlen, az hagyján, hogy ronda is. A személyzet az elmúlt 10 év tapasztalata alapján itt a legundokabb, ugyanakkor például a biztonsági előírások betartatásában a legprecízebb is. Az ülések nem mozgathatók és egyáltalán nincs ülészseb, nem hogy egy üveget, de egy nyamvadt újságot se tudunk letenni sehova, ami rém frusztráló. Ha mindhárom széken ülnek (ami általános), igencsak lehet várni a leszállást.

A friss változások közül pozitív, hogy újabban már kevésbé trollkodják szét az utat vég nélküli reklámokkal és idegesítő termékbemutatókkal, reggel és este csendes repülés van. Az egyetlen kézipogyó mellett most már felvihető plusz egy kis cucc, ami király, de tovább lassítja a beszállítást.

easyJet   

A sárgáknál igazi rémálom tud lenni, mire elérjük a fedélzetet, de ha már leültünk, itt a legelviselhetőbb a repülés. A szopás épp a cég jófejségének következménye, egészen pontosan annak, hogy náluk lehet a legnagyobb kézipogyót felvinni a fedélzetre és még súlyhatár sincs rá. Naná, hogy a tisztelt utazóközönség giga pakkokkal érkezik, s már évek óta komoly gond náluk, hogy nem férnek fel a csomagok a fedélzetre.

Erre azt találták ki az agyasok, hogy a kisebb kéziket nem bántják, de nagyobbakat joguk van elvenni és a gép gyomrába betenni. Ez igen fasza, ha minden értékünk, meg a laptop is benne figyel, óriási flash, amikor jön a beszállítást végző alkalmazott és közli, hogy viszi a motyót, visszapofázás nincs. Laptop hónalj alá, nylonzacsi a kézbe, igazi élmény.

easy_int.jpg

Általában a sor végén állókat basztatják ezzel, ezért érdemes hamar beállni. Csak így meg szart se ér a helyleosztás. Ülhetnénk kényelmesen a beszállításra várva, mert tudjuk, hogy melyik lesz a helyünk, de ha nem akarjuk, hogy elvegyék a csomagot, marad a sorállás és a pogyó dugdosása.

Az easy direkt úgy konfiguráltatja a gépeit, hogy szélesebb legyen a folyosó, náluk két ember elfér, vagyis ha egy sötét bunkó el is kezd úgy rámolni, hogy elállja az utat, kevés testi érintkezéssel ki lehet kerülni. Ennek ellenére a rengeteg nagy kézicsomag miatt a beszállás lassú, de legalább kifejezetten figyelmes és sokszor vicces is a személyzet.

A székek itt a legkényelmesebbek, érzésre az ülések közti sorköz is a legnagyobb, easyJeten utazva várjuk a legkevésbé, hogy a gép megkezdje a süllyedést.

 

30 komment

Címkék: horror kényelmetlenség Wizz Air Ryanair easyJet

A bejegyzés trackback címe:

https://fapadosinfo.blog.hu/api/trackback/id/tr66082602

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Basilisk Captain 2014.04.26. 14:12:05

hát nemtudom, de a RYR gépei kényelmesebbek mint wisszéré... wiszéren mind a 3 fajta üléshez volt szerencsém, és mindegyiknél kényelmesebb a ryr ülései, nagyobb távolság, és kényelmesebb székek...

Darth Revan 2014.04.26. 14:20:11

Soha nem fogom megerteni a beszallitokapuknal a tulekedest, meg a fel-haromnegyed oras sorba allast. Altalabn az utolsok kozott szallok fel, es meg mindig jutott ulohely :D

DDD3 2014.04.26. 14:51:12

Azon a vonalon, ahol én rendszeresen repülök, jár a Wizz is és járt a Ryanair is tavalyig, a Wizz egy nagyságrenddel kényelmesebb és kultúráltabb.

halottvereb 2014.04.26. 15:21:23

A Yet2 a leggazabb. Olyan mint egy froccsontott jatekrepulo nagyban. De occso!

Tapmancs 2014.04.26. 15:46:11

@Darth Revan: Ülőhely jut, csak a poggyászodat nem tudod már hova tenni.

Darth Revan 2014.04.26. 16:14:25

@Tapmancs: hat, meg arra sem volt pelda, hogy otthagytak volna a kezipogyaszt. A legiutaskiserok mindent megtesznek, hogy talaljanak neki helyet.

Air France-szal jottem egyszer Parisbol es egy City Jet altal uzemeltetett Avro RJ85-os gepen utaztam. Ott tortent egyedul, hogy a ket kezipogyasz kozul az egyiket nem engedtek fel a fedelzetre, de leszallaskor, mar a lepcso aljaban vart mindenkit a kezipogyasza, nem kellett ra varni.

BizA-i-Rr 2014.04.26. 19:15:28

Éljen éljen, még egy "objektív" cikk, ahogy azt a szerzőtől már megszokhattuk. Bár itt némileg kevesebbet perkálhatott a wicc, hisz valami látszat kritikát csak kapott.

Amúgy a cikkben foglaltaknak jó, ha a fele igaz, amúgy igen sok benne a csúsztatás, direkte ryan fikázás. Ezt kb mindenki látja, aki mondjuk megfelelő mintavételű utazási számmal bír (mondjuk 25 - 25 szektor).

Neked ugatok nem a házat őrzöm 2014.04.26. 19:18:00

Az Easyn az 1 kézi poggyász az 1 kézi poggyász, ha csak egy pici retikül van + laptop tatyi az már 2 db és + 30€. A dutyfree szatyor is kézinek számít. Úgy hogy bekaphatják, mert az egészet bepakolja az ember egy Ikeás szatyorba, a méret meg van a súly nem számít, és 1 táska.

Utóbb Vuelinggel szoktam utazni, most is arra van jegyem, Spanyol viszonylatban nagyon jó, Barcelonai átszállással minden nagyobb város el lehet érni. Nem cicóznak: a kis hátizsák meg egy kis táska még belefér. Az ülések kényelmetlenek, az új gépeken nincs a flaskának hely, de amúgy rendesek. Gyűjtöm náluk a pontokat :)
Az Airberlinnel egyszer egy Mallorca-Nürnberg oda vissza csak a Chers ugyan azt az 1 részét nyomták összesen 4 órán át, szörnyű volt.
A nagy Airbusnál ugyan kényelmesebb, de az átszállásnál esély van hogy a csomag lemarad. A kis gépeket pik pak kipakolják.
Én utálok ablaknál ülni, úgyhogy mindegy mikor szállok fel, kint még van hely, és ha a középső üléses bunkózást választja valaki, akkor is beljebb mászik ha későn jövök, inkább egymás mellé ülnek, mint hogy 1-2 órát ne beszélgessenek.

szempontcsuzli 2014.04.26. 20:34:48

Valakin zuhant mar le valamelyik tarsasaggal? Mi a tapasztalat ilyen esetekben? Koszi

Válasszunk · http://valasszunk.blog.hu 2014.04.26. 21:23:14

Bár nem sikerült a teljes fapados piacot sem lefedni, de érdemes lenne úgy végezni az összehasonlítást, hogy kb azonos géptípus mellett megnézni több fapados és 1 (maximum 2) hagyományos légitársaság székezését. Ugyanis így valóban a légitársaságokról kapnánk információt, ami fontos lenne.

rbalint88 2014.04.26. 22:11:44

én még csak ryanairrel repültem, az is csak egy oda-vissza út volt, de 186 centivel kurvára nem volt élmény. ha valaki próbálta már a king long bp környéki volánbuszait, pont olyan kényelmetlen.

Yumurdzsak 2014.04.26. 23:56:17

@halottvereb: occsó?? én csak elvétve láttam náluk 20.000-nél olcsóbb jegyet. sztem szívás az előzetes helyosztás, mivel easyjet automatikusan berak a középső ülésre, ami 2 méteres magasságomnál fogva az a legrosszabb. vagy perkáljak ki pár ezrest?

Basilisk Captain 2014.04.27. 06:21:17

@rbalint88:
Èrdekes, nekem meg 189 cm-vel semmi bajom nem volt, simán elfèrtem.. Akkor majd menj a viszèrrel azt megtudod milyen a kènyelmetlen gèp...

Punxsutawney Mormota 2014.04.27. 10:41:58

@Válasszunk: Qatar Airways, Bécs / Budapest - Doha útvonalon. A320-100 vagy A321 típusú gépek, Bécsbe már az újabbak repülnek. Dönthető ülések, kihúzható lábtámasz, fedélzeti szórakoztató elektronika, légitársasági viszonylatban nagyon jó kaja. Általában szarnak arra, hogy mekkora a kézipoggyászod. Szálltam már fel közel 15 kilós hátizsákkal is.
Ha gyerekkel vagy, akkor automatikusan előrehívnak és elsőbbségi beszállásod van még a business class utasokkal szemben is. A legjobb helyek a business class mögötti üléssor, ha jól emlékszem 8-as vagy 9 kilences illetve ha sikerül a vészkijárathoz foglalnod. Ott tényleg fejedelmi a lábtér kinálat, egy kosaras sem panaszkodhatna.

Basilisk Captain 2014.04.27. 11:58:28

@Punxsutawney Mormota:
öreg, hasonlítsd már össze a qatar meg a fapadosok árait. Amilyen áron dolgozik a qatar, ez elvárt amit itt felsoroltál... Meg mi a f*sznak kell a low cost társaságokat összehasonlítani egy 5*-os olajpénzből pumpált céggel?...
ennek a blognak is a címe: fapadosinfo, minek kell idekeverni az öböl menti társaságot?....

Punxsutawney Mormota 2014.04.27. 12:30:30

@char_le_roi: Bocs, ha megnézted volna, hogy kinek és milyen típusú felvetésére válaszolok, akkor ezt a kommentet nem írtad volna meg.
De ha már a tárgynál tartunk, akkor beszélhetünk a Fly Dubai-ról is, ami fapados légitársaságnak számít.

Punxsutawney Mormota 2014.04.27. 12:33:55

@char_le_roi: Csak még egy gondolat arra a felvetésedre, hogy milyen áron dolgozik a Qatar. Csekkold le, hogy mondjuk mennyi az ár, ha pl. Delhibe, Pekingbe vagy Szingapúrba akarsz eljutni. Hasonlítsd össze a Qatar árait mondjuk a BA-val vagy az AF-szal. Meglepődsz.

Basilisk Captain 2014.04.27. 14:03:39

@Punxsutawney Mormota:
Láttam mire reflektáltál.. De ismét leírva: fapadosinfo a blog neve, nem fogom itt kivesézni, hogy kivel és, hogy éri meg SIN-be menni. Itt eu-n belüli low-cost társaságokról van szó.

és igen erre válaszoltál: "Bár nem sikerült a teljes fapados piacot sem lefedni, de érdemes lenne úgy végezni az összehasonlítást, hogy kb azonos géptípus mellett megnézni több fapados és 1 (maximum 2) hagyományos légitársaság székezését. Ugyanis így valóban a légitársaságokról kapnánk információt, ami fontos lenne." <-- ezt minek elemezni, amikor van hozzá tökéletes oldal? pl.: www.seatguru.com ...
Meg továbbra sem értem miért lenne jó egy hagyományost a fapadossal összevetni? A michelin csillagos éttermet sem hasonlítgatom egy kifőzdéhez...

zséroskenyér 2014.04.28. 08:35:05

@BizA-i-Rr: objektiv cikkert el lehet huzni az objektivcikkek.hu -ra, ez itt egy blog.

zséroskenyér 2014.04.28. 08:39:31

en gyulolom, amikor a gep erkezese elött fel oraval mar mindenki a sorban all, es jo ideig el is lazaztam a dolgot, utolsok között szallva fel. aztan egyszer az easynel megjartam, a csomagnak meg talaltam helyet, de a gep közepe fele, en meg eleg elöl ültem. töröltek a jaratot, es meg kellett varni az összes utast, mire hatra tudtam menni a csomagomert. igy persze rohadt kesön ertem a pultokhoz es napok mulvara kaptam csak atfoglalast. azota inkabb en is kelet-europaiskodom :)
(bar inkabb az a taktika, hogy a pulthoz közel ülök le, elöttem all a sorban a nep, aztan amikor tenyleg megindul a beszallitas, felallok. meg csak nem is bunkosag, elöbb voltam ott mint barki mas.)

BizA-i-Rr 2014.04.28. 13:34:08

@zséroskenyér: Pontosabban egy blognak álcázott portál ez (is).

ComLo 2014.05.02. 10:10:19

Tenyleg a fogalmatlansag csimborasszoja egy Fapadosinfo.blog.hu oldalra a Qatar-rol irni (ami mellesleg tapasztalataim szerint a 3 "olajpenzes" orias kozul (Etihad Mirates Qatar) a leggyengebb. Kicsit ilyen ovis "bebe en mar mentem ilyennel" feeling-je van.

BTW egy valamiben erdekes a felvetes. En DK Azsiaban vagyok, itt is vannak fapadosok, az itteni szolgaltatasok es tapasztalatok erdekelhetnek masokat, ha masert nem, legalabb azert hogy kontextusba tudjak helyezni a magyar kinalatot.

jova68 2014.05.02. 11:51:30

Gyűlölöm az Easyjet-et. Régen legalább esélyem volt a kedvenc helyemre (igaz, futni kellett :-o), most ezt is elvették az előzetes helykiosztással. Fizessek, akkor megkapom. Ráadásul volt pofájuk ezt úgy tálalni, mint amit külön a mi kérésünkre csináltak. Undorító.
A Germanwings-nél egyszerűen rábök az ember a kívánt helyre, és megkapja. Mindenféle felár nélkül.
Kíváncsi vagyok, mikor fog majd az Easy úgy is differenciálni, hogy a középső ülés lesz a legolcsóbb. Mondjuk akkor már egészen biztos, hogy soha többé nem utazok velük. De azért csak hajrá.
Blőőőőeh.

ComLo 2014.05.02. 13:19:28

@GeorgeousGlory: BTW = Bay The Way = kb. "ha mar itt tartunk ..."

internetes szleng.

lobster thermidor 2014.05.22. 23:14:07

@ComLo:

A Londonba, vagy Brüsszelbe 4 k-ért utazni akaróknak ez tök mindegy.
Különben tudsz valamit arról, hogy mi lett a Kingfisherrel?

ComLo 2014.05.23. 11:10:25

@lobster thermidor: Ok indiaiak voltak, es szepen siman csodbe mentek. Eleg rosszul ment a bolt, a ceg es az alkalmazottak kozotti bervita miatt, eloszor ideiglenesen aztan veglegesen megvontak a repulesi jogaikat. Amugy ok nem voltak fapados tarsasag, de volt fapados leanyvallalat (Kingfisher Red).

Csak azert gondoltam amugy, mert egy fapadosinfo.blog.hu temakorebe, szerintem beleferne az hogy mashol hogy es mint nez ki a fapados utazas. De ha nem hat nem. :-)

Boboboss93 2014.05.27. 19:58:57

Rendszeresen megyek Bp és Manchester között. Eddig legjobb tapasztalatom a Jet2-vel van. Korrekt a személyzet, ha nem próbálsz meg egy tank méretű bőröndöt felvinni a gépre akkor nem baszogatnak mindenféle poggyászmérésekkel sem. Késni nem szokott.

A másik a Ryanair, szintén elég pontos de volt, hogy az ülésem ülőlapja nem volt rögzítve és a fejtámla meg fel volt hasadva. A Jet2-vel ellentétben a lábtér még a 173 centimmel is kicsi, két és fél órát kibírtam de ha egy kicsit messzebb kéne menni, már eléggé idegesítene. A másik idegesítő dolog, a bunkó magyar személyzet. Percekig bénáznak a visszaadással és konkrétan megsértődnek ha az ember nem akar a fedélzeten parfümöt vagy sorsjegyet venni.

pityókaborsommelier 2014.05.29. 16:26:01

@char_le_roi: lehet, hogy az is fapados, dió- vagy rózsafa

lobster thermidor 2014.06.02. 20:04:23

@ComLo:
A hivatalos részét ismerem, repültem is velük kersztül - kasul Indiában. Inkább a Maliya féle dolgokról nem lehet olvasni. Egyébként a Kingfisher jó kis cég volt. Sokan szidják Indiát ezért, azéert, de ők speciel a kényeskedő európai igényeknek is bőven megfeleltek.