FAPADOS TIPPEK, TRÜKKÖK, ÉLMÉNYEK

emailicon.png Vélemények, tapasztalatok,
sztorik ide jöhetnek: 
fapadosinfoblog@gmail.com

Facebook

Utolsó kommentek

Címkék

10 éves (1) A321 (2) A321neo (1) Airbnb (2) Air Asia (1) Air France (3) ajándék (1) akció (15) alapszabályok (1) Amalfi-part (2) apartman (1) app (1) Arad (1) árcsökkenés (1) áremelés (2) árkörkép (3) Athén (3) átszállás (2) autóbérlés (4) Azori-szigetek (3) bádogsátor (2) bádogterminál (3) Baku (1) balatoni menetrend (2) baleset (1) balkáni útvonalak (1) bankkártyacsalás (1) Barcelona (1) bénázás (1) Bergamo (1) Birmingham (1) bíróság (1) biztonság (1) biztonsági ellenőrzés (2) blama (1) blöff (1) Bruges (2) Brusseles Airlines (1) Budapest-Belgrád (1) Budapest Airport (7) Budport (4) buliturista (1) bunkóság (4) buszjegy akció (1) Chania (1) Ciprus (3) Costa Brava (1) couchsurfing (1) csekkin (1) csomagszabályok (13) Dánia (1) Debrecen (4) devizaátvátós trükk (1) díjemelés (1) Discount Club (1) easyBus (1) easyJet (11) Egyiptom (2) egynapos repülés (2) egyszer megéri (1) Eilat (3) Eindhoven (1) elhagyott poggyász (2) emelt díjas ügyfélszolgálat (1) Eszék (1) évforduló (1) fapadosok árazása (2) fapados buszok (1) Fat Track (1) felvásárlás (1) Ferihegy (5) Ferihegyi busz (2) fillérekért (6) fjord (1) Flixbus (2) FlyNiki (1) Foci EB 2016 (5) fontos tudnivalók (1) főszezon (1) Francia Riviéra (2) Fuerteventura (3) géplekésés (1) géprohamozás (1) Germanwings (1) görög csőd (1) Granada (1) Gran Canaria (2) gyerektelen utazás (1) Győr (1) hányinger (1) hatalomváltás (1) helyleosztás (2) Hertz (1) hitelkártya költség (1) Hollandia (1) horror (3) információ (1) ingyen wifi (1) Isztambul (3) Izland (5) Izrael (4) járatmódosítás (1) járat megszűnés (1) jegyárak (1) jegymustra (1) Jeruzsálem (1) kamuakció (1) Kanári-szigetek (5) kártérítés (4) katasztrófa (5) kedvenc városaink (5) kényelmetlenség (9) késés (4) kézipoggyász (1) Koppenhága (1) Kréta (1) kutya (1) Lanzarote (1) last minute (2) légikatasztrófa (2) legjobb helyek (1) Legoland (1) lehúzás (9) Lipari-szigetek (1) Lisszabon (3) London (4) Lufthansa (2) Lugano (1) lúzerség (1) Lyon (1) Maastricht (3) Madeira (1) magyar (1) Malaga (1) Malév (1) Málta (1) MÁV (2) mellékhelyiség (1) Mélosz (1) menekültek (1) mentőár (1) Michael OLeary (1) MiniBUD (3) Miskolc (1) mocsokságok (1) Monaco (1) munkakörülmények (1) Nagyvárad (1) National express (1) Nizza (2) nők (1) Norwegian (2) nyári akció (1) nyári menetrend (1) óceán (1) olcsó jegyek (11) olcsó szállás (1) Onnibus (1) összehasonlítás (1) őszi szünet (1) óvintézkedés (1) Pafosz (1) panasz (1) Párizs (2) parkolás (2) Pécs (1) Pegasus Airlines (1) pilótahiány (1) poggyász (2) Polskibus (1) Popstrand (1) Porto (2) Premier Inn (1) prémium szolgáltatások (2) Privilege Pass (1) profit (1) repjegy (1) repülőtér (3) részeg (1) Ronda (1) Ryanair (36) Skócia (2) Skót Felföld (2) Spirit (2) spórolás (1) strand (1) Stromboli (1) Svájc (1) szakszervezet (1) szállás tippek (1) Szantorini (1) Szardínia (1) sziget (2) szinte ingyen (1) Szófia (1) szolgáltatások (3) sztrájk (2) sztyuvi (1) Tampere (1) Tel-Aviv (2) téli menetrend (1) Tenerife (3) térkép (1) terrorveszély (3) teszt (2) tévhitek (1) törlés (8) Transavia (1) transzatlati járatok (1) Travelodge (1) tuti tippek (1) ufb (2) ügyfélszolgálat (1) új festés (1) új járat (5) új menetrend (6) új útvonal (3) ülőhelyleosztás (2) utasjog (1) utasszívatás (5) utazási iroda (2) útdíj (2) üzleti utasok (1) Váradi József (3) vasút (1) Velence (3) Velencei-tó (1) Velence Korzó (1) vis maior (1) Vueling (2) wifi (1) Wizz Air (58) Yumurdzsak (1) Címkefelhő

Ekkora horrorsztori még a Wizz Airtől is durva

2017.01.16. 21:47 Fillér B. Gusztáv

Van olyan, hogy egy 9 ezer forintos repjegyfoglalásért 29 ezret von le a számláról a légitársaság? Van. És hogy ezután hetekig oda se bagózik a jogos reklamációra? Van. A Wizz Airnél, 2016 végén. Horrorsztori, a rendszerhibát elismerték, bárkivel megtörténhet.

Dezső csak egy 5/30-as napijegycsomagot akart venni egy BKK-automatából. Fizetés rendben, de a hosszú jegyet jól begyűrte a gép, alig jött ki belőle valami. Ember ment is reklamálni, mondták neki, írásban tessék rinyálni, aztán majd 30 napon belül válaszolnak. Így is lett, a 30. napon írtak, hogy be lehet menni személyesen a problémával, bizonyítékkal. Hogy a pénzt mikor kapja vissza, azt még nem lehet tudni. Ez a BKK.

Egy gyorsan fejlődő, olcsón jó szolgáltatást nyújtó, többszörös díjnyertes légitársaság persze mennyire más ugye? Ahogy azt Móricka elképzeli.

wizzbeszallas.jpg

Gusztáv olcsó jegyet lel és foglal. Minden a szokott módon megy, összeg a végén is stimmel, pontból fizet, sikeres. Aztán meglepve látja, hogy 19900 forinttal drágább volt a foglalás a kelleténél. Először para, hogy valamit véletlenül megvett, beikszelt, de aztán a visszaigazolásból látszik, hogy csoportos discount club tagságot számolt fel a rendszer. Ezt meg véletlenül se vehette meg, mert van. Ha meg csak sima lenne, nem csoportos, akkor is csak a különbözetet számolhatta volna fel a rendszer. Tehát döbbenet, de pár perc alatt egyértelművé válik, hogy brutál rendszerhiba.

Ilyenkor mit lehet tenni? Maguktól nyilván nem fognak hívni, hogy Mr. Gusztáv, szeretnénk elnézést kérni a kapitális hibáért és felajánlani egy ingyen jegyet. Írásbeli reklamáció megy tehát azonnal a cég által kért módon, csatornán, a weblapon keresztül. Automata válasz azt mondja, megkapták, 30 napon belül válaszolnak.

És tényleg. Egy ekkora rendszerhiba, az utas pénzének lenyúlása annak ellenére nem elég egy gyors válaszhoz, hogy mint kiderül, volt már hasonló, tudnak a problémáról. Pontosan a 30 napon érkezik ugyanis az alábbi reakció:

Köszönjük levelét, melyet Ügyfélkapcsolati Osztályunkra küldött. Szeretnénk elnézést kérni az okozott kellemetlenségekért. A rendszerünkben látjuk, hogy a foglalásához egy Group Wizz Discount Klubtagság lett hozzáadva. Tapasztaltunk már hasonló problémát a weboldalunkkal kapcsolatban, ahol a rendszer véletlenűl kirakott egy Wizz Discount Klub tételt. Mivel a rendszer hibájából fizette ki a 19.990 Ft-ot, így ezt az összeget visszatéríthetjük Önnek. Ehhez kérem válaszoljon erre a levélre. A levelében kérem írja meg, hogy a kártyájára kéri az összeget vagy banki utalást szeretne.

Hát köszi. Gusztáv pontból vett, a válaszban megkérdi, hogy ha már legutóbb egy mezei menetrend-módosításnál ott volt a lehetőség, hogy 20 százalékkal növelt összeget adnak vissza a Wizz-számlára, akkor egy ennyire súlyos hibánál ugyanez áll-e? De nem, az újabb, immár pár nap alatt érkező Wizz-válasz csak annyit közöl, hogy a foglalás értékét pontban visszatöltötték a számlára.

wizzrovar.jpg

Most akkor mennyivel bánik jobban a saját utasaival a kitűnő pénzügyi teljesítményt nyújtó Wizz Air, mint az állami monopolhelyzetét kényelmesen kihasználó BKV?

2 komment

Címkék: ügyfélszolgálat panasz Wizz Air

A legjobb csóró program hétvégére: csúszkálás a Velencei-tavon

2017.01.13. 18:54 Fillér B. Gusztáv

Amikor nem fapadon repülünk, mi is kitartóan keressük a legjobb itthoni szórakozási lehetőségeket és évek óta arra jutunk, hogy ha nagy ritkán befagy a Velencei-tó, egyszerűen nincs jobb, mint a csúszkálás Agárdon. Íme néhány praktikus információ és jó tanács ahhoz, hogy jókedvűen korizhassunk, vagy fakutyázhassunk a Popstrandon és környékén.

Tavaly nyáron is írtunk egy ottani strandról, amely az ingyenességével beleilleszthető a blog UFB profiljába, a múlt heti önfeledt fakutyázás és korizás közben az is egyértelművé vált, hogy ehhez a kitűnő téli időtöltéshez is írunk praktikus infókat. Főleg, hogy a beszakadt emberről szóló cikk inkább elvehette a kedvét a bizonytalanoknak a jégre lépéstől.

agard_bufe.jpg

Magánvélemény, hogy aki egy biztonságosnak nyilvánított tavon olyan helyre megy, ahol beszakad, az jobb, ha leginkább magát okolja. De persze el lehet azon vitatkozni, hogy van-e még felelős egy ilyen esetért. Velencei-tavi korizás gyanánt azért mennek a legtöbben Agárdra, mert hétvégenként ott a Popstrandon vannak olyan kiegészítő szolgáltatások, amelyek fontosak lehetnek - ezekről később.

Baj esetén mitől függ, hogy ki a felelős? A balesethez legközelebbi partszakasz üzemeltetője? Vagy ahol a delikvens jégre lépett? Azt mondják, a vasárnap beesett ember alatt nem a Popstrand területén szakadt be a jég, az üzemeltető nem lehet felelős. Csakhogy nem tudni, hol a Popstrand területe, mert a jégen semmi nincs leválasztva, legfeljebb sejthető, hogy a Popstrand előtt egyenesen befelé elindulók még azon a területen vannak . Ezért sincs is értelme ennek a felelősségesdinek. Amikor azt mondja a hatóság, hogy jégre lehet menni, de óvatosnak kell lenni, mindenki legyen egy cseppet elővigyázatos, ne menjen a rianások, törések, feltűnően eltérő színű jégfelületek közelébe (ezek mindig vannak természetes vizeken), oszt jónapot. Nem kell ezt túlspilázni, aki nem tud jól úszni, ne menjen a mély vízbe, sima elővigyázatosság kell csak és nem lehet baj.

agard_dj.jpg

A Popstrand jó dolog. Turbók János stílusát lehet kedvelni, vagy rühellni, nem tud kibújni a DJ bőréből, nyomja a zenét és szövegel hozzá. Elmondja ezerszer, hogy óvatosnak kell lenni, hova ne menjen az ember csúszkálni. Ennél többet nem érdemes várni tőle, meg senkitől se. Turbina baromi lelkes, 79 óta csinálja nagy ezt a jégpályás dolgot, elmondja, hogy mindig pályáz, kér támogatást, hogy fejleszteni tudjon, de még sose kapott. Sok tízezren hálásak neki, mi is. A parkolásért nem ő fizettet, hanem a szomszéd partszakasz tulajdonosa, ő viszont üzemeltet büféket, melegedőt, fűtött budit, lehet bérelni korit és fakutyát. Köszönet érte neki.

Az árakból ítélve nem ebből fog meggazdagodni, ezt tényleg csak lelkesedésből lehet csinálni. A klotyó 150 forintja sok kicsit, a 300 forintos kopasz és 500 forintos sajtos-tejfölös lángos teljesen rendben van. Kori ha jól rémlik 700 egy órára, fakutya 600. Aki az 500 forintos parkolási díjat akarja megspórolni, kicsit távolabb rengeteg ingyen parkolóhely akad a faluban.

A hangulat fantasztikus, a tó felülete akkora, hogy a part menti pár métert leszámítva kényelmesen elfér mindenki, akkor is, ha több ezer ember érkezik. Turbók rendszeresen mér jégvastagságot a korizók orra előtt és elmondja, melyik az a szakasz, amit még tutira belát, meg hogy hova ne menjen senki. Sok tízezer boldogan szórakozóra jut pár évente egy-egy beszakadó, haláleset állítólag egy sem volt a Popstrand jégpálya működése óta.

 agard_korizok.jpg

Ha bérelnünk kell felszerelést, ajánlatos viszont korán jönni. Fél 10-kor még senki nem volt, amikor elhoztuk a fakutyánkat, egy órával később viszont már legalább fél órás sor állt koriért - ez azért a mínuszban kellemetlen tud lenni. Fakutyából sincs sok, gyorsan elfogy.

A Popstrand épp az agárdi vasúti megálló mellett van, tehát vonattal is kitűnően megközelíthető. Az átöltözéshez a parton is van pár pad, ez is kényelmessé teszi a helyet. Persze máshol is rá lehet menni a tó jegére, akinek semmi szüksége a Popstrand szolgáltatásaira, talán sokkal csendesebb partszakaszokat is.

Hét közben a Pospstrand nem nyit ki, de ettől még persze bármikor lehet előtte korizni - a jég ugyanaz, csak nincs zene-bérlés-büfé-vécé. Bármikor nagy élmény bohóckodni a jégen, akár korival, akár fakutyával, szánkóval, vagy csak úgy magában, ide-oda csúszkálva, nem érdemes kihagyni, ha épp megfelelőek a feltételek. Most úgy tűnik, még legalább egy hétig biztonságos a tó jege, most hétvégén újra működik a Popstrand is. 

2 komment

Címkék: Velencei-tó Popstrand

Itt a hatalomváltás: a Ryanair lenyomta a Lufthansát is

2017.01.12. 12:28 Fillér B. Gusztáv

Ficánkolhatnak a hagyományos szállítók bárhogy, legfeljebb lassítani tudják a fapadosok térnyerését. Ezt persze 15 éve bármikor írhattuk volna, de most is teljesen helytálló. Lehet szeretni, vagy utáni, attól még tény. A legfrissebb momentum a hatalomváltás a csúcson: a Ryanair 2016-ban megelőzte utasszámban a Lufthansát, amivel a legnagyobb európai légitársasággá vált.

Persze ez csak egy adat, lehet korrigálni útvonalhosszal, meg sok egyébbel, de akkor is sokat mondó. Meg az is, hogy mitől alakult így. A Ryanair 15 százalékkal növelte utasszámát, a Lufi meg kevesebb mint kettővel - ami mondjuk annak fényében, hogy az állandó sztrájkveszély miatt sose lehet tudni, hogy épp repülnek-e, nem is rossz teljesítmény.

lufiryan.jpg

A Ryanair amúgy kimondottan rá is mászott a Lufira. Egyre nagyobb kapacitást tesz a német piacra és bázist nyit a német cég bástyájának tekinthető Frankfurtban. Nem, ez nem a halál fasza Hahn, hanem a fő reptér. A Lufthansa igazából csak annyival tudja magát fényezni, hogy mennyire előrelátók voltak, amikor egyre jobban fejleszteni kezdték saját fapadosukat, a Eurowingst (korábban Germanwings).

Magyar szemmel is érződik a Ryanair német nyomulása, két nagyon tolt német bázisról is beindultak Budapestre, Nürnbergből és Berlinből - utóbbinál látványosan le is törték a korábban az Air Berlin és az easyJet által kényelmesen magasan tartott jegyárakat. Olyan is van, hogy a reptéri felszállási jog problémái miatt nem tudnak tovább terjeszkedni, Düsseldorfban például nincs hajnali slot, késői indulással viszont nem jön ki a matek az ultra fapadosnak.

A többi nagyobb európai légitársaság utasforgalmi adatait megnézve is hasonló trendet látunk. A nagyok közül a két hagyományos légitársaságot, egy hibridet és egy fapadost tartalmazó IAG (British Airways, Iberia, Aer Lingus, Vueling) szerepelt a legjobban 14 százalékos bővüléssel, az AirFrance-KLM viszont hiába tolja a saját fapadosát, a Transaviát, 4 százalékot bírt csak nőni.

A fapadosoknál az easyJet régóta szenved, de így is növekedett tavaly 6,6 százalékkal. A Ryanairhez hasonló mértékben bővített a Norwegian, de a legjobban épp a magyar gyökerű cég, a Wizz Air teljesített. Nem csak utasszám-bővülés terén, amely a 20 százalékot közelítette, de abban is, hogy egyedüliként nem kényszerült profittervei felülvizsgálatára a brexit-szavazás utáni turbulens időszakban. 

3 komment

Címkék: hatalomváltás Ryanair Lufthansa

Negyed áron a csodálatos Izlandra

2017.01.11. 16:28 Fillérné Alsómocholády Turbulencia

A Facebookon láttunk egy hirdetést, amelyben izlandi szervezett utat reklámoztak. Az ajánlat szerint az ötnapos, négy éjszakás túra idényen kívül 199 ezer forint, plusz még pár kötelező extra. Kicsit megint ledöbbentünk, mert épp pár hete csináltunk egy hasonló karikát saját szervezésben kevesebb mint negyed áron. Íme mire kell leginkább figyelni.

Az a jól ismert átverés kategória, hogy a jó kis utazási irodás ajánlatban plusz költség a reptéri illeték, 35 ezer forint. A Wizz Airnél benne van az árban az illeték és tuti jóval kevesebb ennél. Az iroda ajánlatában még a nagy kézipoggyász sincs benne, az is plusz pénz. Meg a kirándulások, fürdőbelépők, caklipakli az egész 300 ezer forint úgy, hogy még egy falatot sem ettünk - mivel az ár csak a reggelit tartalmazta. Az ebédet, vacsorát meg oldhatod meg magad, nyilván méregdrágán, mert a saját főzés kiesett - a kaja ára a szigeten horribilis.

Mivel nem nyári útról van szó, eléggé adja magát, hogy egy öt napos körben mit célszerű megnézni, mi is nagyjából arra jártunk, mint amit az iroda hirdet, ezért van összehasonlítási alapunk.Megpróbáljuk megmutatni, hogyan tudunk elmenni egy százas alatt a tüzek-vizek szigetére.

Az első a repjegy. A közvetlen járat a Wizz Airnél általában drága, nyárra horror, de odafigyelve, szerencsével, meg például ezt a blogot olvasva meg lehet csípni a csúcsidőn kívülre jegyeket 12-15 ezer forintért egy útra - a miénk oda 8 ezer volt, vissza sok lett volna, így átszállva 15 ezerből kijött. Az irodáknak nincs idejük egyenként vadászgatni a jegyeket, megveszik nagy tételben és kész. De hiába vesznek egy stokkot, ettől még ez neki nem lesz olcsóbb, csoportos foglalásnál lényegében annyi az előny, hogy a neveket változtatni lehet.

Izlandra amúgy a nyári hónapokban érdemes leginkább menni, mert csak akkor járható be az egész sziget, a felföldi részek is. Persze a főszezon, amikor az összes hegyi út nyitva van, sokkal drágább, szállásban minimum dupla ár. Nyárra most a repjegyek is hihetetlenül elszabadultak, 80 ezer forint csak oda fejenként. Július elején találtunk egy-egy napot, amikor csekély 59,6 ezer forintért is találtunk jegyet, ehhez 54,6 ezer forintos visszautat is tudtunk kapcsolni - hétfőn ki, pénteken haza. Ehhez azért hozzá kell adni legalább egy nagy kézi poggyászt, mert a Wizz ingyenes pogyójával nem leszünk meg, ez kétszer 5,7 ezer forint.

Ha nagyon nem jön össze a közvetlen járat, mehetünk átszállással, Londonból a legolcsóbban az easyJet repüli Izlandot, itt ki lehet fogni júniusban akár 30 fontos jegyet is, egy ötnapos kirándulást mi 37 fontos oda- és 49 fontos visszaúttal tudtunk a legolcsóbban megoldani, júliusban átlagban plusz 25-30 fontot kell rászámolni a jegyre. Ha ez megvan, már csak Londonba kell kijutni, illetve onnan haza, de mivel szinte több járat megy oda, mint Miskolcra vonat, itt ki lehet fogni jó jegyeket. A londoni jegyekkel érdemes megvárni a foglalással a tavaszt, akkor lesznek a legolcsóbbak, nem szabad most megvenni 15-20 ezerért. Az easynél érdemes most foglalni, s legalább nem kell pluszban csomagra költeni, benne van a nagy kézi az árban.barfoss1.jpg

Lehet gondolkodni egy feladott poggyászban is, ekkor minden szirszart magunkkal vihetünk. Mondjuk mindenféle kaját, alapanyagot, liter pálinkát is. Hogy ez mennyire lecsökkenti a végső költségeket, jól mutatja, hogy a diszkont boltban 2500 forintnak megfelelő koronát fizettünk egy üveg ásványvízért, egy kiló kenyérért és egy üdítőért. Szóval szívesen ennénk mi fókabőrben rohasztott madarat (nem), ha ki lehetne fizetni.

Mindig leírjuk Izlanddal kapcsolatban, hogy konyhás szállást keressünk, lásd előző bekezdést. Egy éjszakára ha 30 ezer forint alatti szállást találunk, akkor már a csóringer vonalat képviseljük, kedvencünket már ajánlottuk egy korábbi posztban. Még egy komoly költségünk lesz, az autóbérlés. Mivel úgyis kell a kocsi, ezért a szállás lényegében bárhol lehet - nézelődjünk akár a puszta közepén is. A szállásfoglalással igyekezni kell, mert a kifizethetőket gyorsan elkapkodják - van olyan szállás, ahová idén (!!!) már nem lehet foglalni. A legkisebb kocsit főidényen kívül négy napra 200 euró körül meg lehet úszni, az összkerék-meghajtású autókért azonban, amelyekkel a hegyekbe is fel lehet nyáron menni, egy vagyont elkérnek. Tapasztalataink szerint általában a Faircarnál van a legjobb deal.

Ennyi a lényeges költség, a többi amit eszünk - de mivel főzünk, ezért a szendvics és a csoki, gyümölcs kell szerepeljen kötelező jelleggel a listán. Szigorúan költségszempontból a legoptimálisabb egy 5 fős csapat, mert ennyi főre a szállás és az autóköltség is szépen eloszlik.

gejzírke.jpg

Ez így összesen 5 főnél a kötelezőket számba véve még nyárra is kényelmesen kihozható 110 ezer forintból - átszállásos repjegy tízezres londoni ki- és hazajutással 60 ezer forint, szállás 35 ezer, autó 25 ezer forint. Persze vannak még a belépők és a benzin, meg a kaja, aminek költsége attól függ, mennyi jön itthonról. De az biztos, hogy 150 ezer körül sima ügy, ami persze 2-4 főnél több lesz, októbertől májusig pedig jóval kevesebb.Még egy tipp: ha nyáron megyünk, de nem bírjuk kifizetni a 4x4-es verdát, a felföldet átszelő két legfontosabb útvonalon van menetrend szerinti buszközlekedés is.

Ami a fürdőket illeti, a reptér melletti Blue Lagoon fantasztikus hely, de ha valaki csak meleg vízre vágyik, bármelyik városi fürdő a töredékébe kerül, de akár ilyen filléres dugi-fürdőket is találhatunk, ha van kedvünk egy kis kalandhoz - az egyikről pár napja írtunk. Összességében tehát egy izlandi kirándulás semmiképp sem tekinthető filléres kiadásnak, de kellő önmérséklet mellett az irodák kényelmes és mindenre kiterjedő ajánlata helyett magunk akár negyed áron is ki tudjuk hozni. 

7 komment

Címkék: Izland

Eltűnik az egyik ferihegyi bádogterminál, mától buszozás

2017.01.09. 17:40 Fillér B. Gusztáv

A gyaloglás vége: mától bontják az egyik ferihegyi bádogsátrat, a B oldalról induló, vagyis útlevélkezelésen áteső utasoknak nem kell a mínusz sokban kigyalogolniuk a gyűlölt beszállítókapukhoz, busszal mehetnek a géphez. Hurrá, de az A oldal tovább szív.

Ahogy tervezték, elkezdődött az új szupermóló kivitelezése a budapesti reptéren és szerencsére útban van az egyik bádoghodály (reptéri nyelven basic boarding gate, egyszerű beszállítókapu), kénytelenek gyorsan lebontani. Tehát véletlenül sem arról van szó, hogy az utasok gyűlölete játszott volna szerepet a döntésben, az tök lényegtelen lenne, hiszen a reptér és a légitársaságok is elégedettek voltak az itt megénekelt gyaloglós-bokáig pocsolyában ácsorgós rendszerrel.

A szupermóló kiszolgálja majd a burzsuj légitársaságokat és gyalogoltató ultra fapadosokat is. Előbbiek persze utashídon szállíthatnak majd be róla, a csóróknak meg visszatér a gyaloglás. De ez is minőségi ugrás lesz majd a bádoghoz képest, mert nem a halálban levő nagy sátorból nylínak majd a kapuk, ahol a beszállítást végzik, hanem az új mólóból, ahol kényelmesen lehet majd várakozni.

Amíg az építkezés tart, a B oldalról buszos kiszállítás lesz a gépekhez. Ez főleg rossz időben megváltás az eddigiekhez képest. Meg esetleg egy plusz kabáttal kevesebbet kell vinni télen. Eddig bosszantó volt, hogy a béna bádogos beszállítás, majd 15 perces hidegben várakoztatás miatt kellett egy téli dzsekit is vinni, majd egész úton vonszolni akkor is, ha mondjuk a kellemes meleg Eilatba utazott az ember.

Az új móló a tervek szerint jövő nyárra lesz kész, ezzel a reptér mostani max 12 millió utasos kapacitása 15 millióra nő. Azt várják, hogy pár éven belül ez is kevés lesz és szükség lesz egy harmadik, új terminálra is.

Az majd az A oldalon is kiválthatja a nagyobbik bádogot, de a következő pár évben a Schengenen belüli fapados utasok kénytelenek a mai színvonalon elviselni a beszállítást.  

27 komment

Címkék: Ferihegy bádogterminál

7 kihagyhatatlan európai hely, amely kimaradt az útikönyvekből

2017.01.04. 19:30 Sóher crew

Sok szép és jó helyen jártunk az elmúlt másfél évben is, összegyűjtöttük azokat, amelyek meglepetésszerűen emlékezetesnek bizonyultak. Gyönyörű partszakasz, színorgiás barlang, olcsó, mégis szenzációs étterem és a többi. Ezek vagy nem szerepelnek az útikönyvekben, vagy csak a legrészletesebbekben, de bűn kihagynia őket annak, aki a közelükben jár.

Egy kis fürdő Izlandon

Izlandon kötelező fürdőzni, és miért ne lehetne ezt úgy csinálni, ahogy a helyiek, a semmi közepén, forró vízben a szabad ég alatt? A hopoticeland.com oldalon valamennyi cucc megtalálható, ami azért szerencsés, mert nem csak a méregdrága Blue Lagoon vagy a városi fürdők jöhetnek szóba. Hanem. Szállásunk közelében kiszemeltünk Hrunalaug volt, egy Fludir melletti geotermikus csobbanó. Ahová jelölte az oldal, ott egy gazdaság volt, de tovább araszolva a félhomályban árulkodó jeleket találtunk: egy táblát, amely szerint tilos táborozni és egy másikat, amely szerint tilos ideüríteni. Gondoltuk, jó helyen járunk, de akkor már félhomály volt, ennek ellenére nekiindultunk gyalog, és két dombbal arrébb ott volt egy kis deszkaház, amelyen keresztül folyt a meleg vízű patak. A ház végéből pedig nyílt két medence. Az egyik csak egy gödör, a másik azonban szépen körbe van véve fallal, így a szél sem fúj. A víz kellemes, 37 fokos lehet, Fludir fényei a ködön át látszottak, ami nagy szerencse, mert így nem tévesztettük el az irányt visszafelé. Ami azért is fontos volt, mert utunkat egy patak is keresztezte, s a rajta átvezető híd (inkább egy deszkalap) megtalálása tette lehetővé, hogy hideg víz nélkül ússzuk meg a fürdőt. A hely becsületkasszás, 500 koronát kérnek fejenként egy dobozba dobni. Reméljük még sokáig működik, mert nyáron már túl sokan rácuppantak és vandálkodtak, a tulaj elgondolkodott, hogy becsukja, vagy körbekeríti az egészet.

 

Azori botanikus kert

Az Azori-szigeteken - azon belül is a legnagyobb szigeten, São Miguelen - érdemes végigjárni a főbb látnivalókat, hiszen ez a terület még viszonylag gyéren látogatott, nem kell sorba állni, nem kattingatnak, szelfibotoznak lépten-nyomon a sarkunkban. A sziget keleti csücskében fekvő Nordeste meglátogatását össze lehet kapcsolni ugyanakkor egy bájos kis botanikus kerttel: Miradouro da Ponta de Sossego a sziklafal tetején várja a virágot szeretőket.Az ingyen megtekinthető kertben felüdülést jelent egy kis ücsörgés. A szigetre fillérekért elvisz a két nagy európai fapados Portóból és Lisszabonból.

azori.jpg

Bodeguita El Coto

Egy tapasbár az egyébként nevével ellentétben csodálatosan szép Ronda mellékutcájában, a Calla Nuevában. A szépséges andalúz várost többnyire fél napra illesztik a programba a tengerparton henyélők, de ennél többet is ér. Mert például isteni a kaja. A helyiek által kedvelt helyen a kis tapasok egy euróba kerültek - ez a turisták által látogatottabb helyeken legalább a duplája - és fenomenálisak. Leves, csiga, csirke, tojás, sonka, amit csak akarunk.

ronda.jpg

Porto Bridge Climb

Azért nem lehet az útkönyvekben, mert idén nyílt meg a lehetőség, hogy a kötelekkel biztosított íven bárki biztonsággal fellépcsőzhessen az Arrábida hídon arra a pontra, ahova korábban csak a vagizó fiatalok és az öngyilkosjelöltek próbáltak feljutni. A híd lábához a központból az 1-es nosztalgiavillamos hoz ki, már az is jó muri, fentről a kilátás pedig lenyűgöző. Ha ez esetleg valakinek pluszt jelent, a vezető azt is elmondja, hogy a hídról látható luxusvillák melyikében melyik híre focista lakik. 

Sarakiniko partszakasz, Mélosz

Ettől a szigettől annyira nem voltunk elájulva, de ez a partszakasz az egyik legszebb és egyben legfurcsább, amit valaha láttunk. Busz is jön ki, autóval is közel van a fővároshoz, órákig lehet bolyongani az útvesztőkben, ugrálni a kopasz sziklafelszíneken, meg persze csobbanni a lagúnákban, ahova be-be csapnak a tenger hullámai.

 melasz.jpg

Ennek a zenét készíteni próbáló formációnak is bejött, nagy reklám ez a helynek, mert több százmillióan nézték már meg a videót.

 

Tampere hegytető, Pispala

A finn nagyváros zöld negyedében felmegyünk a hegyre és élvezzük a látványt. Persze semmi különös, csak szép házak, erdők, tavak, tipikus finn táj, de nekünk annyira megnyugtató, boldogító, hogy itt is órákig el tudtunk volna üldögélni a padokon. A 15-ös busz végállomásától visszafelé érdemes jönni a szép házak között a Pispalanharjun, majd erdei sétafika után a Pyynikki kilátóba is jó felugrani.

tampi.jpg

Tízperces smaragd barlang, Amalfi-part

Ha nincs idő vagy túl sok euró arra, hogy Sorrentóból kiugorjunk Capri szigetére az igazi nagy Kék-barlangért, a környéken is találhatunk egy kistesót, nagyjából félúton Amalfi városa és a fantasztikus Positano között. Kevesen állnak itt meg, pedig érdemes egy kicsit csónakázni és élvezni a színjátékot, a beugró minössze öt euró.

Szólj hozzá!

Címkék: tuti tippek Izland Porto Amalfi-part Mélosz Ronda

Az 5 legszuperebb jóáras szállás 2016-ból

2016.12.31. 09:10 Fillérné Alsómocholády Turbulencia

Sok megfelelő és sok jó szállásunk volt idén is, összegyűjtöttük azokat, amelyek valamiért kiemelkedtek, megkapták a non plus ultra minősítést. Ezek mind olyanok, ahol nem csak jót aludtunk, hanem annyira jól éreztük magunkat, hogy a legbátrabban ajánljuk és biztos, hogy ha a környékre megyünk és nem emelkedik drasztikusan az ár, nem is keresünk mást, újra őket választjuk. Mondjuk ezt, de ne szaladjunk előre:

windallo.jpg

Eilat, Soleil Boutiqe Hotel

A Vörös-tenger partján fekvő Eilatban nagyjából hatvanezer szálloda van, s vélhetően jó részük olyan luxust nyújt a tuti kilátástól kezdve a wellness-fittnessig, hogy csak na. A mi szállodánk ezen a területen nem volt különleges, bár a dizájn nem a szimpa unalmas-bézs, de legalább könnyen tisztítható vonal volt. Ami teljesen elvarázsolt az a kaja volt. Alapból egész nap volt a hallban egy böhöm italos ballon, amelyben friss piros grapefuit limonádé volt jéggel és leheletnyi cukorral, vagyis bármikor estünk vissza a szállodába, ihattunk egy pohár frissítőt. A reggeli azonban egyszerűen szuperlatívuszokban volt mérhető. Hála istennek nyoma sem volt a szörnyű angol reggelinek íztelen tojással, babbal, virslivel, ezzel szemben harmincféle sült, főtt falat és mütyűr, személyre szabottan készített tojás, lazac, mindehhez friss péksüti. Sajnos úgy tűnik, nekünk a 80 dolláros szobaárral mázlink volt, ritkán lehet megfizethető időszakot kifogni, de érdemes rákeresni. 

Szifnosz, Windmill Villas

A kis görög szigeten több szélmalomból kialakított szálloda is van - ráadásul kettő lényegében egymás tőszomszédságában van. A Windmill Villas szobái úgy lettek kialakítva, hogy a korábbi malom és annak kiszolgáló épületei lettek a célra átpofozva. Ennek következtében a szobákban az egyik fal jó eséllyel íves, a szobákban alig van derékszög és a bútorok úgy vannak beszabva. A mi apartmanunk ajtaja egy istállóajtó volt, amelyet meghagytak, csak átfestettek. A konyha és a fürdő tökéletes volt, szinte meg is lepődtünk, Görögországban ritka az efféle precizitás, de minden helyre rázódott, amikor kinyitottuk a hűtőt: a mélyhűtő ajtaját egy facsavarra tekert drót tartotta. Ettől függetlenül elképesztő hangulata van ezeknek a malmoknak, csodálatos a kilátás a tengerre - hiszen dombtetőre épültek - és jellemzően messze vannak a turistazsivajtól, de csak pár percre a buszmegállótól Amúgy meg Szifnosz önmagában is nagyon kellemes hely, egyik idei kedvencünk. 

windmill.jpg

Izland, Viking Cave

Reykjavíktól 130 kilométerre található Hella városka szomszédságában, a semmi közepén egy ház. A turistalak a garázsból lett kialakítva, ennek megfelelően rendkívül tágas, hat fő mehet, a fürdő a sarokban van leválasztva, a többi helyiség egybe nyitott, az ágyak lapfüggönnyel leválaszthatók. Középen étkezőasztal és billiárdasztal, ami csúcs ötlet A tulajok mindenféle régi használati tárgyat behordtak a garázsba, amitől igazán hangulatos lett: rokka, síléc, bakelit telefon, Roliflex fényképzeőgép figyelnek a polcokon. Az ajtó mellett egy kis rézharang is van, a nyelvére szalag van kötve, ami ki van vezetve a levélbedobó nyíláson keresztül. Ez a cucc a jó fej házigazda elmondása szerint az északi fény riasztó. Ha éjjel látszik a sarki fény, a tulaj jön és megkongatja a harangot. Szóval ezért került a listára ez a garázs, imádtuk, elhelyezkedése is jó több természeti látványossághoz. Izlandról korábban itt áradoztunk.

izi.jpg

 

Lipari, Canneto

A Szicíliától északra fekvő szigetcsoport névadó szigetén Canneto kisvárosban Airbnb-n találtuk meg az ideális tanyát. Hat főnek ideális, kopott kedves kis lakás egy nem büdös sikátor végében egyetlen házsornyira a tengerparttól. A tetőteraszról tökéletes kilátás nyílik a környék abszolút túracélpontjára, a Strombolira - volt aki ott aludt tőlünk, annyira bejött neki. Csapvizet inni itt nem ajánlatos, de főzni lehet vele. Sörözők, vendéglők, élelmiszer- és bizbaszbolt karnyújtásnyira, busz a kikötőhöz 20 percenként. A ház maga kis alapterületű, a lakótér az elsőn van - a földszinten a mosógép és a lépcső fér el. 

lipari.jpg

Málta, Bugibba

Ez is Airbnb-s felfedezés, s ez egy nagyon egyszerű ok miatt lett toplistás: egy vadi új épületben lévő bazinagy lakás két fürdővel, három hálóval és egy akkora amerikai konyhás nappalival, mint egy kisebb lakás. Ehhez képest pedig kifejezetten olcsó volt a nyári szezon elején. Bugibba igazi üdülőnegyed, de ha jönni-menni akarunk a kis szigeten és nem akarunk, vagy tudunk autót bérelni, akkor innen minden irányba mennek gyakran buszok. Málta maga amúgy nekünk annyira nem jött be, de ízléseken ne vitatkozzunk.

(Az Airbnb szállások becenevét nem akartuk beleírni a posztba, ha valaki kifejezetten keresné valamelyiket, jelezzen, elküldjük mailben a tulaj kontaktját.)

8 komment

Hatalmas, 30%-os leárazás a Wizznél: kár, hogy a fele sem igaz

2016.12.27. 21:14 Repülős Rozi

Nocsak, végre valami újfajta akció, nem is kicsi: 30 százalékos leárazás van a Wizznél. Megvizsgáltuk a kamufaktort és van benne bőven: átlagban jó ha van az az engedmény 15 százalék és csak az amúgy is olcsó jegyekre érvényes. Forintban kifejezve a legjobb esetben is pár ezret lehet nyerni, vagy akár semmit.

Évek óta azt csinálja a Wizz Air, hogy időnként 20 százalékot enged az árakból. Az esetek nagy részében ez a diszkontklub tagjaira vonatkozik, de van amikor minden utasra, tagsági nélküliekre is. A klasszik megoldás az. hogy egy szép napon akció a klubtagoknak, aztán másnap mindenkinek. Változó volt, hogy az akció bejelentése előtt megemelték-e az árakat, régebben jellemzőbb volt, mostanság már egyáltalán nem. Viszont amikor jött a 20 százalékos akció, az egy ország, egy bázis, vagy a teljes hálózat összes járatára érvényes volt, függetlenül az ártól és az utazási időponttól.

Most az az újdonság, hogy a 20 helyett 30 százalékos az akció, ami elsőre iszonyat jól hangzik. Csakhogy eleve azt mondják, hogy bizonyos jegyekre. Nem részletezik, hogy hány jegyre, vagy hogy mi alapján kerültek be az akciós körbe a jegyek, csak azt, hogy csúcsidőn kívüliekre jellemző. Ez igaz, de ennél egyértelműbb kritériuma van annak, hogy mit áraztak le és mit nem: az olcsó jegyek akciósak lettek, a drágák nem.

A határ - ha jól számoljuk - 50 euró, 15 ezer forint körül van. Ami ennél olcsóbb volt, az még kedvezőbb árú lett, ami viszont drágább, abból nem engedtek most egy huncut petákot se. A szokásos apró betű persze most is érvényes: a csökkentés nem vonatkozik az admin díjra. Ez az a 2600 forintos rész, ami minden jegyben benne van, de az utas nem igazán tud róla. 

Ez alapján egy 3009 forintos jegy most 2886,30-ra zuhant, ami testvérek között is 4 százalék mínusz, potom 123 forint. A tényleges, végső árból számolt kedvezmény értelemszerűen annál nagyobb, minél magasabb az eredeti ár, de még a tetőn, ahol az 50 eurós jegyből 37,39-es lett, sem éri el a 25 százalékot. 

Az egész nagy akció érdemi spórolást tehát csak annak jelent, aki épp a 40-50 eurós zónában vett volna jegyet -mi egyetlenegyet foglaltunk, egy Lanzarote-ról haza induló járat eddig nem volt hajlandó 40 euró alá menni, most 30-ért el lehetett hozni, amivel elérte a célárunkat. Több olcsóbb jegyet nem piszkálunk, mert lehet, hogy a 30 euró helyett most 24, de valószínűleg akció nélkül is 15-20-ért fogjuk majd később levadászni.

Érdekes még, hogy bejöttek új árkategóriák. Eddig a 8 eurós ingyenjegy után (nullás jegy, csak admin díj) 10-től 20 euróig (klubos árnál) 5 eurónként voltak a lépések, onnan 10 eurónként (forintban 3 ezrenként), most egészen 50-ig kitart az 5 eurós lépésköz.

De a lényeg: az igazán olcsó jegyeknél szinte alig számít valamit a leárazás (egy sima árlépésköz csökkenéssel jobb árat kapunk később akción kívül), az 50 euró felettiek meg kimaradtak az egészből, igazából csak az átlag körüli jegyeknél érdemes most foglalni - ez meg a jegyek negyede lehet kábé. 

Mivel tavasztól az árak keményen felmennek, ez azt is jelenti, hogy aki nyárra keresgél, nagyon kevés jegyet talál akciósan. Tehát ez a mínusz 30 százalék egy nagyon ügyes marketingfogás, az biztos. 

12 komment