FAPADOS TIPPEK, TRÜKKÖK, ÉLMÉNYEK

emailicon.png Vélemények, tapasztalatok,
sztorik ide jöhetnek: 
fapadosinfoblog@gmail.com

Facebook

Utolsó kommentek

Címkék

10 éves (1) A321 (2) A321neo (1) Aegean (1) Airbnb (2) Air Asia (1) Air France (3) ajándék (2) akció (16) alapok (1) alapszabályok (1) Amalfi-part (2) apartman (1) app (1) Arad (1) árazás (1) árcsökkenés (1) áremelés (2) árkörkép (3) ármustra (3) Athén (4) átszállás (3) autóbérlés (6) Azori-szigetek (3) bádogsátor (2) bádogterminál (3) Baku (1) balatoni menetrend (2) baleset (1) balkáni útvonalak (2) bankkártyacsalás (1) Barcelona (1) Bázel (1) bénázás (1) Bergamo (1) Bergen (2) Berlin (1) Birmingham (1) bíróság (1) biztonság (1) biztonsági ellenőrzés (2) blama (1) blöff (1) Bordeaux (1) Bosznia-Hercegovina (1) Bruges (2) Brusseles Airlines (1) Budapest-Belgrád (1) Budapest Airport (7) Budport (4) buliturista (1) bunkóság (4) buszjegy akció (1) busztranszfer (1) Chania (1) Ciprus (3) Costa Brava (1) couchsurfing (1) csekkin (1) csőd (1) csomagszabályok (17) Dánia (1) DCC (1) Debrecen (5) devizaátvátós trükk (1) díjemelés (2) Discount Club (1) easyBus (1) easyJet (13) Egyiptom (2) egynapos repülés (2) egyszer megéri (1) Eilat (3) Eindhoven (1) elhagyott poggyász (2) emelt díjas ügyfélszolgálat (1) Eszék (1) Eurostar (1) évforduló (1) fapadosok árazása (2) fapados buszok (1) Fat Track (1) felvásárlás (1) Ferihegy (7) Ferihegyi busz (2) fillérekért (6) fjord (1) Flibco (1) Flixbus (2) Flybe (2) FlyNiki (1) Foci EB 2016 (5) fontos tudnivalók (1) főszezon (1) Francia Riviéra (2) Fuerteventura (4) futás (1) géplekésés (1) géprohamozás (1) Germanwings (1) Gibraltár (1) görög csőd (1) Görög szigetek (1) Granada (1) Gran Canaria (2) gyerektelen utazás (1) Győr (1) hányinger (1) hasznos infók (1) hatalomváltás (1) helyleosztás (3) Hertz (1) hitelkártya költség (1) Hollandia (1) horror (3) hosszú hétvége (1) információ (1) ingyen wifi (1) Írország (1) Isztambul (3) Izland (5) Izrael (4) járatindítás (1) járatmódosítás (2) járat megszűnés (1) jegyárak (1) jegymustra (1) Jeruzsálem (1) jófejség (1) kamuakció (1) Kanári-szigetek (5) kártérítés (5) katasztrófa (5) Kazahsztán (1) kedvenc városaink (5) kényelmetlenség (9) kés (1) késés (4) kézipoggyász (3) Koppenhága (1) Kréta (1) Kükládok (1) kutya (1) kvíz (1) Lanzarote (2) last minute (2) La Palma (1) légikatasztrófa (3) legjobb helyek (1) Legoland (1) lehúzás (12) lényeg (1) Lipari-szigetek (1) Lisszabon (3) London (5) Lufthansa (3) Lugano (1) Luton (2) luxus (1) lúzerség (1) Lyon (1) Maastricht (3) Madeira (1) magyar (1) Malaga (1) Malév (2) Málta (1) Marákes (1) Mastercard lounge (2) MÁV (2) megújulás (1) mellékhelyiség (1) Mélosz (2) menekültek (1) mentőár (1) Michael OLeary (1) MiniBUD (4) Miskolc (1) mocsokságok (1) Monaco (1) Monarch (1) Montenegro (1) munkakörülmények (1) Nagyvárad (1) National express (1) Nizza (2) nők (1) Norvégia (2) Norwegian (2) nyaralás (1) nyári akció (1) nyári menetrend (1) óceán (1) olcsó jegyek (14) olcsó szállás (1) Onnibus (1) összehasonlítás (2) őszi szünet (1) óvintézkedés (1) Pafosz (2) panasz (1) Párizs (3) parkolás (2) Pécs (1) Pegasus Airlines (1) petíció (1) pilótahiány (1) poggyász (2) Polskibus (1) Popstrand (1) Porto (3) Premier Inn (1) prémium szolgáltatások (2) Privilege Pass (2) profit (1) profit warning (1) repjegy (1) reptér (1) reptéri alvás (1) repülőtér (3) részeg (1) romantika (1) Ronda (1) Ryanair (51) Santander (1) Schönefeld (1) Skócia (2) Skót Felföld (2) Southend (1) Spirit (2) spórolás (1) Stavanger (1) strand (1) Stromboli (1) Svájc (1) szakszervezet (1) szállás tippek (2) Szantorini (1) Szarajevó (1) Szardínia (1) szavazás (1) szeku (1) Szentpétervár (1) szétültetés (1) Szifnosz (1) sziget (2) szinte ingyen (1) Szófia (1) szolgáltatások (4) sztrájk (2) sztyuvi (1) Tampere (1) Tel-Aviv (2) téli menetrend (1) Tenerife (3) térkép (1) terrorveszély (3) teszt (2) tévhitek (1) tömeg (1) törlés (11) Transavia (1) Transmediterranea (1) transzatlati járatok (1) Travelodge (1) trükközés (2) tuti tippek (1) ufb (3) ügyfélszolgálat (1) új festés (1) új járat (6) új menetrend (7) új útvonal (6) Ukrajna (1) ülőhelyleosztás (3) utasjog (2) utasszívatás (6) utastájékoztatás (2) utazási iroda (2) útdíj (2) üzleti utasok (1) Valentin-nap (1) Váradi József (4) vasút (1) Velence (3) Velencei-tó (1) Velence Korzó (1) vis maior (1) Vueling (2) vulkán (1) wifi (1) Wizz Air (75) Wizz kártya (1) Yumurdzsak (1) Címkefelhő

Írországba és Sármellékre is repülni fog a Wizz

2017.11.19. 20:02 Repülős Rozi

Van néhány olyan dolog Váradi József legutóbbi interjújában, amely nem csak az üzleti oldalról szól, hanem az utasok számára is érdekes lehet. Ezekből szemezgetünk.

Az interjú a Wizz-vezérrel november elején jelent meg a Forbes magazinban és mivel Gusztinak van némi köze hozzá, rám bízta, hogy mustráljam meg, utas szemszögből mi érdekeset érdemes itt a blogon kiemelni belőle.

Első helyen mindenképp azt, hogy vezérigazgatója szerint a jövőre századik gépét váró Wizz felnőtt, költségszintje annyira alacsony, mint a Ryanairé, vagy akár még alacsonyabb, ezért bárkivel bármikor tud már versenyezni. Erről egy laza idézet:

Igen, néhány dolog megváltozott idővel. Először is, ötmilliárd dolláros cég lettünk. Kettő, masszív készpénzállományt halmoztunk fel, több mint egymilliárd euró van a rendszerben. Három, mi lettünk a legalacsonyabb költségekkel működő légitársaság, nagyjából a Ryanair szintjén, vagy már alatta. Négy, felépítettünk egy márkát, összességében sokkal erősebb légitársaság vagyunk, mint pár éve. Ez teljesen más versenypozícióba helyez minket, és ha Budapestről nézem az életet, akkor azt gondoljuk, hogy mi vagyunk itt magasan az első számú légitársaság és ennek megfelelően is kell viselkedjünk.

És ebből következik az is, hogy olyan útvonalak, amilyenek eddig nem éltek volna náluk meg, most már szóba jöhetnek. A kérdésre, hogy Írország, ami akkora Ryanair-felségterület, hogy az easyJet sem mer bemenni, ide tartozik-e, ez a válasz:

Ott voltunk, de amikor jött a 2009-es válság, kijöttünk. Lassan ideje újra megnéznünk. Beszéltünk 2012-ről, amikor véreztünk. Akkor valóban nem volt aktuális, hogy miközben itt szorongatnak bennünket, nekünk kell odamenni és az oroszlán bajszát huzigálni. De már más a helyzet. A kérdés az asztalon van és biztos vagyok benne, hogy előbb-utóbb visszatérünk Írországba.

Reméljük, előbb. És nem csak Lengyelországból, mint legutóbb, hanem tőlünk is repülik majd, Cork-Budapestre például még nem ugrott rá egyik ír cég sem, utoljára a Malév tolta.

A magyar utasok másik régi vágya, hogy legyen már egy harmadik reptér is az országban, ahonnan repülni lehet. Sármellék volt ugyebár leghamarabb, de már rég kiment a Ryanair, évek óta a szokásos minimális charterforgalma van csak, mi meg már régóta azt gondoljuk, hogy minimum egy London onnan is megélne. Erről ezt mondja:

Nem vagyok benne biztos, hogy ugyanakkora súllyal meg lehetne csinálni még egy repteret, mint Debrecent. Pért meg lehetne, és nemzetgazdasági szempontból is sajnálatos, hogy az a reptér az Audié lett. Nyilván sokat profitál belőle Győr és a régió, de ettől még elszalasztott lehetőség, onnan lehetne versenyezni Ausztriával és Szlovákiával, áthozni Magyarországra a forgalomból, komoly bevétele lehetne az országnak. De az már kincs, ami nincs, innentől lehet nézegetni Pécset, Szegedet és Sármelléket. Az infrastruktúra egyelőre csak Sármelléknél adott, de nem gondolom, hogy a piacának mérete összevethető lenne Debrecennel, vagy Győrrel. Ennek ellenére biztos vagyok benne, hogy előbb-utóbb eljutunk oda, hogy elkezdjünk oda is repülni. Ezzel nem azt sugallom, hogy néhány hónap múlva, de igaz, hogy a piac és mi is beérhetünk arra a szintre, hogy definiálhatóvá váljanak a balatoni reptérről is útvonalak. 

Ez se holnap lesz tehát, de arra tippelünk, hogy egy-két éven belül örülhet Hévíz és Keszthely környéke is.

A már szinte mindenki más által elkezdett csatlakozás-biztosítást nem érzi időszerűnek és fontos tényezőnek se a Wizz-vezér, a cikk cégén meg van néhány utasélményre vonatkozó kérdés. Ezekből is érdemes idézni, itt van mindjárt az a téma, hogy ha annyira jól megy a cégnek, nem lehetne-e utasbarátabbnak lenni?

Bármilyen felmérést csinálunk, az jön ki, hogy kiemelkedően az alacsony jegyár a fontos az utasoknak. A legjobb mód az igények kielégítésére az, hogy olcsón adod a jegyeket. Ezzel pedig visszajutottunk ugyanoda, ahova már többször: ehhez kell az alacsony költségstruktúra. Racionálisnak kell lennünk, hogy mire költünk és a légiutas-kísérő mosolyát leszámítva minden utasbarát kezdeményezés pénzbe kerül.

Tiszta beszéd, annyira kell utasbarátnak lenni, ami nem megy a profit rovására. Az árazásos kérdésre, hogy miért drágák hónapokra előre a jegyek, ugyanez jön vissza: úgy áraz az algoritmus, hogy a legnagyobb bevétele legyen a cégnek. Logikus, tudtuk eddig is, de így még egyértelműbb.

Végül a kedvencem, arról, hogy ha valami fennakadás van, miért nem kapnak segítséget az utasok, miért nincs információáramlás, írtunk már ilyen esetekről mi is sokat. Szóval miért?

Olyan költségtöbblettel lehetne tehát ezen javítani, amit nem vállalhatunk. Ez egy trade-off a rendszerben, abból, hogy nagyon alacsony költséggel dolgozunk, sokkal több előnyünk származik nekünk is és utasoknak is, mint az a néhány frusztrációs pont, ami a ritka üzemzavarok esetén bejön a rendszerbe.

Még tisztább beszéd, ezt is tudtuk eddig is, csak mi úgy fogalmaztuk meg, hogy ha ráfázunk, készüljünk, hogy segítünk magunkon. Ezerből egyszer előfordul, kalkuláljuk bele. Ezzel együtt ez pont ugyanaz, mint amit O'Leary mester üzent még fénykorában a reklamáló Ryanair-utasoknak, csak nem olyan nyers, hanem körbe lett írva.

Végül is nincs itt sok látnivaló, a Wizz egy profin üzemeltetett cég, amely úgy termeli a profitot a részvényeseinek, hogy mindenki másnak a lehető legkevesebbet adja, az utasnak is. A profi utas dolga meg az, hogy megkeresi a neki kedvező árakat, betartja a szabályokat és baromi jó ár/érték arány mellett repül, ahogy eddig is. 

10 komment

Címkék: Wizz Air Váradi József

Íme mi az, amit még ingyen adnak a fapadosok

2017.11.16. 15:51 Fillér B. Gusztáv

Miután lassan szinte alig marad valami, ami benne foglaltatik a jegyárban, viszont szinte mindenért pluszt pénzt próbálnak lehúzni az utasról a szolgáltatók, összegyűjtöttük, kinél mi maradt ingyenes és mi az, amiért perkálni kell. Természetesen szép nagy különbségek vannak.

Ez itt a három legnagyobb fapados szolgáltató, akik lefedik a magyar piac majdnem 90 százalékát. Természetesen van még ezeken túl egy valag fizetős szolgáltatás, itt csak azok szerepelnek, amelyek ahhoz kellenek, hogy korábbi alapszolgáltatásokhoz juthassunk.

Wizz Air

Ami benne van a jegyárban:

  • az utas elszállítása,
  • egy normál méretű kézipoggyász elszállítása a gép hasában, VAGY egy pici kézipoggyász (40x30x18 cm) elszállítása a fedélzeten (egy kézi van az árban, amely ha nagyon pici, biztos, hogy magunkkal vihetjük a gépre, ha nagyobb, akkor a beszállításnál sorban elől állók vihetik, amíg van nekik hely)
  • online önbecsekkolás 2 nappal indulás előtt (visszaútra 15 napnál),
  • gép által dobott ülőhely, azonos foglaláson szereplőknek egymás mellé

 

Amiért fizetni kell:

  • elsőbbségi beszállás, ami magában foglalja a normál méretű kézipoggyász felvitelét a gépre, illetve egy második pici kézipoggyászt
  • ülőhelyválasztás, amihez jár, hogy már 30 nappal indulás előtt elvégezhető az online becsekk

  

Ryanair

Ami benne van a jegyárban:

  • az utas elszállítása,
  • egy normál méretű kézipoggyász elszállítása a gép hasában ÉS egy kicsi (35x20x20 cm) kézipoggyász elszállítása a fedélzeten (a rendszer indítását januárra tolták, nem tudni, normál kézi fel tud-e menni a fedélzetre ingyen)
  • online önbecsekkolás 4 nappal indulás előtt
  • gép által dobott ülőhely, azonos foglaláson szereplőket szándékosan külön ültetik, hogy vegyenek egymás mellé szólót

 

Amiért fizetni kell: 

  • elsőbbségi beszállás, amivel mindkét kézit fel lehet vinni a fedélzetre
  • ülőhelyválasztás, amivel egymás mellé tudnak ülni az együtt utazók és kinyílik hozzá a lehetőség a becsekkolásra már 60 nappal az utazás előtt 

 

 easyJet

 Ami benne van az árban:

  • az utas elszállítása
  • egy nagy kézipoggyász felvitele a fedélzetre a felső rekeszekben rendelkezésre álló helyek erejéig (a gyakorlatban ez úgy néz ki, hogy a gurulós bőröndökből az elsőbbségiseken túl csak még néhány mehet, a többi megy a gép hasába, hátizsákot és ami beférni látszik az ülés alá, szintén mindig mehet
  • online önbecsekk 30 nappal az indulás előtt
  • gép által osztott hely, azonos foglaláson szereplőknek egymás mellé

 

Amiért fizetni kell:

  • elsőbbségi beszállás, amivel a kézilimitet kihasználó böhöm gurulós bőrönd is tuti felmehet a fedélzetre
  • ülőhelyválasztás (ami ennyi, nélküle is egymás mellé ültet a rendszer és 30 nappal indulás előtt kényelmesen lehet csekkolni, viszont a drága prémium helyet, pl. első sort, nagy lábteret választóknak jár egy második kis kézicsomag felvitele is) 

Lehet tehát makkozni, hogy ki mire háklis, kinek melyik a jó. Az easyJet egyértelműen a legutasbarátabb, persze az átlagjegyár is náluk a legmagasabb. Aki sok kézicsomagot vinne és nem érdekli, hogy a cumó a fedélzetre megy, vagy leteszik a gép aljába, illetve tesz arra is, hogy szétültetik az útitársától, annak a Ryanair a legkedvezőbb.  

Máshonnan megközelítve: érdemes kiválasztani, hogy melyik szolgáltatásra van szükségünk az út során és azt hozzáadni a jegyárhoz, majd ez alapján összehasonlítani a különböző légitársaságok ajánlatait.

20 komment

Címkék: szolgáltatások összehasonlítás Wizz Air Ryanair easyJet

A Ryanair bemutatja: alattomos merénylet az utasok ellen

2017.11.08. 19:18 Fillér B. Gusztáv

Leteszteltük és valóban szándékosan szétülteti az egy foglaláson szereplőket a Ryanair csak azért, hogy utána felkínálja: fizessetek és akkor ülhettek egymás mellett. Ennél nagyobb pofátlansággal rég találkoztunk, főleg, hogy még le is tagadják, hogy változtattak volna a rendszerükön.

Valahol mindenképp zavar van az erőben. Az a cég, amely három éve elindult utasbarátabb irányba, visszavett az arcából és behozott valóban jó dolgokat, most újra a régi énjét idéző orbitális szenyósággal próbál pénzt beszedni. Míg milliárdokat kidobva jófejkedik például azzal, hogy elvisz ingyen két kézicsomagot, érthetően veri is rá a mellét, közben igazán alattomos módon próbálja lehúzni az utasait csupán azért, mert azok szeretnek nem idegenek mellett ülni a repülőn.

147 komment

Címkék: szétültetés Ryanair helyleosztás

Három tuti tipp, hogy olcsón cserkésszük be a Kanári-szigeteket

2017.11.01. 07:44 Fillér B. Gusztáv

Nem szoktuk előre megírni az útiterveinket, mégis csak jobb, ha már a tapasztalatok is benne vannak, amikor haza értünk. De ez most annyira kúlnak tűnik, meg lehet, hogy nem lesznek később ennyire jó árak, ezért kivételt teszünk. Hajón alvás olcsón és kényelmesen, több sziget felfűzve és egy új, immár az ötödik, kevéssé ismert sziget a végére.

Ez tehát a három alkotóelem, amit érdemes kombinálni:

A közvetlen járatok közül Lanzarote és Fuerteventura hirtelen olcsó lett néhány dátumra. Előbbire november végére és december elejére befigyeltek 10 ezer forint alatti jegyek, utóbbinál 13590 a legjobb, de ez is csábító. Hazaútra 50 euró körül vannak a legjobbak decemberre, de ezekkel ki lehet várni, picit fognak még lefelé jönni. De visszaútra mi amúgy mást ajánlunk rögtön.

14 komment

Címkék: La Palma Transmediterranea

Vigyázat, vasárnap életbe lépett a Wizz új csomagszabálya

2017.10.29. 07:35 Repülős Rozi

Ma reggel órát tekertünk, életbe lépett a téli menetrend és a Wizz erre a napra időzítette az új csomagszabályának bevezetését. Nem adott ki róla újabb közleményt, de egy nyilatkozat alapján nagyjából sejthetjük, hogy kitől veszik el a kézicsomagját és kitől nem.

A változásról annak bejelentése előtt és után többször írtunk, nagyon leegyszerűsítve a lényeg az, hogy mától nem kell fizetni a nagy, vagy normális méretű kézicsomagért, mindenki vihet egyet ingyen, de azért már fizetni kell, hogy biztos magunkkal is tudjuk vinni a fedélzetre, ne vegyék el a kapunál. Az viheti a gépre magával tutira, aki vesz elsőbbségi beszállást. A kérdés még mindig az, hogy aki nem vesz, azok közül kik lesznek azok a szerencsések, akik felvihetik és ki azok, aki nem? Mi alapján döntenek a beszállítás végző arcok?

Ezzel kapcsolatban a Wizz vezérének friss nyilatkozata a támpontunk, ebből is a lényeg:

De hol a határ? Az elsőbbségit fizetőkön túl még kik vihetik fel a cuccukat és ez méretfüggő-e?

Tudjuk, hogy egy A320-asra 120 csomag fér fel. Ha van 40 elsőbbségi, akkor utána mehet még a következő 80 csomag.

Tehát érkezési, pontosabban sorban állási sorrendben? Aki elöl áll a kapunál, nagyobb eséllyel viheti fel a gépre a csomagját?

Nem tudok jobb megoldást, tökéletes nem létezik.

Ha jól értelmezzük, akkor mindez azokra a csomagokra vonatkozik, ami a felső csomagtartó rekeszbe megy. Mert ott van hely 120 hely. Ha tehát egy olyan kis hátizsákkal megyünk, ami elfér az ülésünk alatt, akkor az nem fogják elvenni.

Frissítés: húztak egy mérethatárt annak a kis csomagnak, amit mindenképp felengednek. De ez kisebb, mint az eddigi ingyenes kis kézi mérete volt (40x30x18, vs 42x32x25), ez az eddigi és a mostani személyes csomag mérete - ez az, amit az elsőbbségit kifizetők felvihetnek második csomagként. Tehát akinek van egy olyan táskája, ami eddig pontosan megfelelt az ingyenes kicsinek, most már kicsúszik a határból, elvileg elvehetik tőle. (Lásd az első kommentet.)

Az is érdekes, hogy ha tudjuk, hogy el fogják venni, már a csekkinpultnál leadhatjuk a kézit ingyen - ez azért jó, mert tudunk csomagolni olyan cuccokat is, amelyek a szekun nem csúsznak át (nagyobb kés, folyadékok). Persze időben meg bukó, ki kell menni jóval korábban a reptérre, sose lehet tudni, mekkora sor lesz a csekkinnél. Aki így feladja, személyes cuccait (igazolványok, töltők, laptop) kiveheti és viheti külön - kérdés, miben? Teszkós zacsiban?

Aki tehát normális méretű kézivel utazik és mindenképp magával akarja vinni a gurulóst a fedélzetre (érthető, mert ha elveszik, akkor megdézsmálhatják a reptéri szarkák, össze is törhetik, és várni kell rá a célállomáson) vesz priorityt, vagy az elsők között áll be a nem prio sorba. Az nem életszerű, hogy eladnak 120 elsőbbségit, tehát aki rászánja az időt, az spórolhat ezzel. Persze e miatt eltölteni fél órával többet például a pesti karámban, nem túl vonzó perspektíva. Mindenesetre mi is kíváncsian várjuk, hogy válik be a rendszer.

Az biztos, hogy az érkezési sorrend sokkal korrektebb, mint pofára elvenni, vagy hátizsák/gurulós megkülönböztetés alapján dönteni, mint például a Ryanairnél. Ők egyébként a héten azt jelentették be, hogy eltolták az átállásukat az új rendszerre januárra. A duma szokás szerint az, hogy az utasok érdekében, de a valóság nyilván inkább az, hogy nem tudtak normálisan felkészülni, káosz lett volna.

Mivel a Wizz rendszere még mindig nem teljesen egyértelmű, mi meg majd csak november végén megyünk velük legközelebb, most kifejezetten kérnénk, hogy aki a napokban utazik velük, sasolja már meg az új kézipogyókezelési folyamatot és számoljon be kommentben arról, hogy mit látott.  

67 komment

Címkék: Wizz Air csomagszabályok

A legfontosabb tudnivalók egy király Balkán-túrához

2017.10.20. 19:50 Fillér B. Gusztáv

Ahogy ígértük, kicsit hosszabb gyakorlati tudnivalós posztot csatolunk a rövid Balkán-túránkból. Főleg azért részletezzük ennyire, mert erre a régióra nehezebben érhetők el a neten az infók, Horvátországot leszámítva pedig nem működik az az egyszerű rendszer, hogy bármit keresek látnivalótól a menetrendekig, útközben megnézem a neten. Unión kívül a mobilnet horror áron van, sok helyen nem is működik, Boszniában és Montenegróban maradnak a hagyományos módszerek, előre érdemes készülni mindenből, letölteni térképeket, menetrendeket. És ott a pénzváltás problematikája is.

A lényeg, hogy könnyű egy fasza kanyart összehozni és nagyon olcsón meg lehet úszni kis odafigyeléssel. A mi kis túránk egy dolog, de csak Boszniába is érdemes akár egy hosszú hétvégére elmenni, a péntek-hétfő menetrend alkalmas rá. 

A repjegy sima ügy, Szarajevóba könnyű 3 ezerért venni, Podgoricába nyáron drágább a tengerpart közelsége miatt, de télen oda is van bőven 3 ezres.

14 komment

Egy igazán tökös húzás a Wizz Airtől

2017.10.16. 16:19 Fillér B. Gusztáv

Új útvonalból kaptunk bőven az elmúlt hónapokban, de olyan azért nem gyakran van, hogy a kisebb ultra úgy indít rá a nagyobbra, hogy nincs egy még nagyobb szereplő, aki eltűnik a piacról. A Wizz pont azokon a napokon tolja majd jövő tavasztól Athént, mint a Ryanair, de délelőtti indulással, ami - legalábbis odaúton - sokkal kedvezőbb a magyar utasnak.

Korábban azért nem azt szoktuk meg a Wizztől, hogy a nála nagyobb játékosok bajszát húzogatja, ritkán fordult elő, hogy rájuk indított. Inkább úgy terjeszkedtek, hogy más által nem repült útvonalakat kerestek, köztük olyanokat, ahova nem lehet szabadon repülni, csak kijelöléssel - az unión kívül.

De újabban egyre inkább bevállalják a szemtől szembe versenyt a nagyokkal. Genfnél még megfutamodott a Wizz az easyJettel szemben, de akkor hirtelen jobb útvonalakra kellettek a gépek. Jövőre viszont beáll egy az egyben Bázelba, sokkal olcsóbban. A Ryanair-versenyben az volt egy érdekes húzás, amikor elébe mentek az írek frankfurti járatindításának, aztán jött Berlin. Ahhoz viszont az Air Berlin csődje adta a löketet és jól számoltak akkor, amikor rögtön arra bazíroztak, hogy a német társaság már ősszel leáll.

4 komment

Címkék: Athén Wizz Air Ryanair Aegean

A botrány legnagyobb kérdése: merjek Ryanairre foglalni?

2017.10.15. 19:09 Fillér B. Gusztáv

A kérdés egy olvasótól jött, meg többen érdeklődtek nagyjából ugyanerről, csak finomabban. Tényleg megroggyanthatja a Ryanairt a mostani botrány? Mennyi törlés lesz még? Ki az, aki még megbízható? Ideje kicsit kifejteni, hogy miért lett ekkora ez a balhé.

A rövid válasz: most durván megrázták a pofonfát, de nem hogy túl fogják élni, visszatekintve az egész nem lesz több egy apró zökkenésnél. Abból a szempontból vannak komoly gondban, hogy a végletekig alacsonyan tartott költségszintet nem fogják tudni tartani, de e miatt inkább a részvényesek aggódhatnak, az utasoknak nem érdemes.

Ez pedig a kicsit hosszabb kifejtés.

14 komment