FAPADOS TIPPEK, TRÜKKÖK, ÉLMÉNYEK

emailicon.png Vélemények, tapasztalatok,
sztorik ide jöhetnek: 
fapadosinfoblog@gmail.com

Facebook

Utolsó kommentek

Címkék

10 éves (1) A321 (2) A321neo (1) Airbnb (2) Air Asia (1) Air France (3) ajándék (2) akció (16) alapok (1) alapszabályok (1) Amalfi-part (2) apartman (1) app (1) Arad (1) árazás (1) árcsökkenés (1) áremelés (2) árkörkép (3) ármustra (1) Athén (3) átszállás (2) autóbérlés (6) Azori-szigetek (3) bádogsátor (2) bádogterminál (3) Baku (1) balatoni menetrend (2) baleset (1) balkáni útvonalak (1) bankkártyacsalás (1) Barcelona (1) Bázel (1) bénázás (1) Bergamo (1) Bergen (2) Birmingham (1) bíróság (1) biztonság (1) biztonsági ellenőrzés (2) blama (1) blöff (1) Bordeaux (1) Bruges (2) Brusseles Airlines (1) Budapest-Belgrád (1) Budapest Airport (7) Budport (4) buliturista (1) bunkóság (4) buszjegy akció (1) busztranszfer (1) Chania (1) Ciprus (3) Costa Brava (1) couchsurfing (1) csekkin (1) csomagszabályok (13) Dánia (1) DCC (1) Debrecen (4) devizaátvátós trükk (1) díjemelés (2) Discount Club (1) easyBus (1) easyJet (12) Egyiptom (2) egynapos repülés (2) egyszer megéri (1) Eilat (3) Eindhoven (1) elhagyott poggyász (2) emelt díjas ügyfélszolgálat (1) Eszék (1) évforduló (1) fapadosok árazása (2) fapados buszok (1) Fat Track (1) felvásárlás (1) Ferihegy (6) Ferihegyi busz (2) fillérekért (6) fjord (1) Flibco (1) Flixbus (2) Flybe (1) FlyNiki (1) Foci EB 2016 (5) fontos tudnivalók (1) főszezon (1) Francia Riviéra (2) Fuerteventura (4) futás (1) géplekésés (1) géprohamozás (1) Germanwings (1) Gibraltár (1) görög csőd (1) Görög szigetek (1) Granada (1) Gran Canaria (2) gyerektelen utazás (1) Győr (1) hányinger (1) hatalomváltás (1) helyleosztás (2) Hertz (1) hitelkártya költség (1) Hollandia (1) horror (3) hosszú hétvége (1) információ (1) ingyen wifi (1) Írország (1) Isztambul (3) Izland (5) Izrael (4) járatindítás (1) járatmódosítás (2) járat megszűnés (1) jegyárak (1) jegymustra (1) Jeruzsálem (1) kamuakció (1) Kanári-szigetek (5) kártérítés (4) katasztrófa (5) Kazahsztán (1) kedvenc városaink (5) kényelmetlenség (9) kés (1) késés (4) kézipoggyász (2) Koppenhága (1) Kréta (1) Kükládok (1) kutya (1) Lanzarote (2) last minute (2) légikatasztrófa (3) legjobb helyek (1) Legoland (1) lehúzás (12) lényeg (1) Lipari-szigetek (1) Lisszabon (3) London (4) Lufthansa (3) Lugano (1) Luton (1) luxus (1) lúzerség (1) Lyon (1) Maastricht (3) Madeira (1) magyar (1) Malaga (1) Malév (2) Málta (1) Marákes (1) Mastercard lounge (1) MÁV (2) megújulás (1) mellékhelyiség (1) Mélosz (2) menekültek (1) mentőár (1) Michael OLeary (1) MiniBUD (4) Miskolc (1) mocsokságok (1) Monaco (1) munkakörülmények (1) Nagyvárad (1) National express (1) Nizza (2) nők (1) Norvégia (2) Norwegian (2) nyaralás (1) nyári akció (1) nyári menetrend (1) óceán (1) olcsó jegyek (13) olcsó szállás (1) Onnibus (1) összehasonlítás (1) őszi szünet (1) óvintézkedés (1) Pafosz (1) panasz (1) Párizs (2) parkolás (2) Pécs (1) Pegasus Airlines (1) petíció (1) pilótahiány (1) poggyász (2) Polskibus (1) Popstrand (1) Porto (2) Premier Inn (1) prémium szolgáltatások (2) Privilege Pass (2) profit (1) profit warning (1) repjegy (1) repülőtér (3) részeg (1) romantika (1) Ronda (1) Ryanair (41) Skócia (2) Skót Felföld (2) Southend (1) Spirit (2) spórolás (1) Stavanger (1) strand (1) Stromboli (1) Svájc (1) szakszervezet (1) szállás tippek (2) Szantorini (1) Szardínia (1) szavazás (1) szeku (1) Szentpétervár (1) Szifnosz (1) sziget (2) szinte ingyen (1) Szófia (1) szolgáltatások (3) sztrájk (2) sztyuvi (1) Tampere (1) Tel-Aviv (2) téli menetrend (1) Tenerife (3) térkép (1) terrorveszély (3) teszt (2) tévhitek (1) törlés (8) Transavia (1) transzatlati járatok (1) Travelodge (1) trükközés (2) tuti tippek (1) ufb (3) ügyfélszolgálat (1) új festés (1) új járat (5) új menetrend (7) új útvonal (5) Ukrajna (1) ülőhelyleosztás (3) utasjog (1) utasszívatás (5) utazási iroda (2) útdíj (2) üzleti utasok (1) Valentin-nap (1) Váradi József (3) vasút (1) Velence (3) Velencei-tó (1) Velence Korzó (1) vis maior (1) Vueling (2) vulkán (1) wifi (1) Wizz Air (66) Wizz kártya (1) Yumurdzsak (1) Címkefelhő

Újabb két meglepő, de menő fapados járat indul Budapestről

2017.06.22. 11:01 Fillér B. Gusztáv

Már annyi új útvonallal kényeztettek csak az idén az olcsójegyes szolgáltatók, hogy igényünk alig maradt újabbakra, erre megint itt van kettő. Egyiket se találtuk volna el 20 tippből se, de persze örülünk az új Stavangernek és a bázeli harcnak is.

Stavanger. Ha csak egy hangyacerkányi esélyt adtunk volna arra, hogy ebbe a norvég iparvárosba lesz járat Budapestről, nyilván nem repülünk oda pár hete két átszállással bumlizva. Turista szempontból a Szószék-szikla a fő vonzerő a környéken és pár gyönyörű fjord, mi is azért mentünk, itt írtunk és közöltünk képeket róla. Valóban csúcs. A Wizz régóta repül Stavangerbe, főleg Lengyelországból, most tőlünk is, amiben csak az a fura, hogy Bergen pár hete indult, elég olcsó jegyekkel tudják csak tölteni, mégis már nyomják a szomszéd repteret.

pjerk.jpg

Fjordnézőbe el kell menni

Március közepétől indul a járat, heti kettő, csütörtökön és vasárnap, roskadásig vannak a hatezer forintos jegyek. Hajnali járat, ami jó, mert már az első nap is teljesen kihasználható, ám sajnos hazafelé is reggel jön a gép. Ezt elvileg ki lehet bekkelni, ha haza az esti bergeni járattal jövünk, de ennek téli menetrendje még nincs. Egy kombó van, ha március 15-én megyünk Stavangerbe, majd 19-én jövünk haza Bergenből. Ám ez a jegy még elég drága, s kérdés, megéri-e a bumlizást ez a plusz másfél nap.

Bázel. Vagyis a három ország határán fekvő reptér, ki lehet sétálni Svájc, Franciaország és Németország felé. Abban hasonlít Stavangerhez, hogy ide is régóta repül több városból is a Wizz, erre a listára teszik most fel Budapestet. Ami miatt meglepő, hogy ezt az útvonalat évek óta repüli az easyJet, a Wizz beáll mellé másodiknak. Amikor legutóbb csinált ilyet Budapestről, az épp Genf volt, de meg is szűnt a járat gyorsan. Akkor Genfbe az easynek napi járata volt, sőt pár napon kettő is ment, a Wizz olcsóbb jegyekkel sem tudott sok utast elcsábítani a heti három járattal, ez az üzletembereknek értékelhetetlen.

DSC_1244.jpg

Svájci életérzés (nem, ez nem Bázel)

Hiába tudott "saját géppel" repülni hétfő reggel munkába, a genfi reptéren levő központba a Wizz vezére, ez nyilván nem volt szempont a járat fenntartásával kapcsolatban, az is igaz viszont, hogy abban a megszűnésben annak is szerepe volt, hogy hirtelen kellett több gép Pestre, mert kijelölést kapott a Wizz EU-n kívüli útvonalak repülésére. És azt zárta be, amivel a legtovább kellett volna küzdeni a nullszaldóért.

Bázelt az easy az évek alatt szépen bejáratta, már heti hatra ment fel, de így is jó drágák a jegyek. Hasonló tehát a szitu a genfihez, de most van sok kapacitása a Wizznek és Bázel neki is erős reptere lett, csak eddig más városokból, nem Budapestről. Kíváncsian várjuk a párharcot, ha csak annyi történik, hogy az easy kénytelen levinni az árait, már jó az utasnak. 

A Wizz májustól indítja a gépeket, és heti öt járattal próbálja felvenni a versenyt, szombaton és kedden nincs bázeli menet. A jegyeket elsőre tíz és 15 ezer forint közé szórta az algoritmus, meglátjuk, mi lesz ebből.

A két új járat mellett tizenhárom budapesti járat sűrűségét is megnöveli a cég, így a Róma fiumicinói, a moszkvai, a barcelonai, a Tel-Aviv-i, a madridi, a szentpétervári, a keflaviki, a kutaiszi és a portói célállomásokra indított járatok, valamint az öt nyugat-balkáni járat közül három, a Budapest-Tirana, a Budapest-Podgorica és a Budapest-Szkopje járat gyakorisága akár heti néggyel is megemelkedik. A Wizz két új Airbust is hozzácsap a portfólióhoz ezek jövő tavasszal érkeznek, a a 321-esek ötödével növelik a kapacitást.

15 komment

Címkék: Bázel Norvégia Stavanger Bergen

Íme 5 meglepően olcsó last minute repjegy a tengerpartra

2017.06.18. 08:07 Fillér B. Gusztáv

Regéltünk már párszor itt a Wizz Air egyre last minute-ebbe hajló árazásáról, (a legsokatmondóbb diagram ebben a posztban van), most azért sasoltunk körbe, hogy vajon az általában méregdrága nyaralójáratoknál is akad-e lehetőség az utolsó pillanatos turkálásra. Jelentjük, akad, a jövő heti Mallorca 27 ezres retúron lepődtünk meg a legjobban.

Ezekről a járatokról azt érdemes tudni, hogy június közepétől szeptember közepéig járnak magyarok által kedvelt tengerparti nyaralóhelyekre. A helyek elég nagy részét utazási irodák foglalják, meg a Wizz külön bejáratú repjegy-szállás kombót árusító cége, a Wizz Tours is nyilván küld rájuk bőven utast. A jó öreg csárter árazáshoz szokott utasoknak baromi drágán el lehet adni a repjegyet, évi egyszer bícsen urizáló Jenő bácsinak tök mindegy, hogy a 100 ezer forint plusz 30 ezer forint reptéri illetékes szuper ajánlatból mennyi a szállás és mennyi a repjegy, meg az se tűnik fel, hogy az illetékkel jól átdobta az iroda a palánkon.

De a lényeg annyi, hogy az iroda simán megveszi 50-60 ezerért a retúrjegyet, mert 40-50 ezerért (80-100 ezer/szoba) bőven kap medencés apartmant még főidényre is, így már a 130 ezres Jenőnél is bőven nyert egy nagyot. Ezért viszont az egyéni foglalók általában meg vannak lőve ezekkel a nyaralójáratokkal. Eleve drágán kerülnek fel a rendszerbe, amikor meghirdetik az új menetrendet, aztán az irodás csoportfoglalások nyomán nem ritkán megfizethetetlen szinteken mozognak, a 30-40 ezres egy útra szóló ár teljesen átlagosnak számít, aki 20-25 között talál egy útra, szinte már szerencsésnek tarthatja magát.

nisz.jpg

Az elmúlt években már előfordult, hogy 20 ezer alá csúsztak az árak pár pillanatra és néhány járatra, de erre nem lehetett bazírozni annak, akinek hónapokkal előre meg kellett mondania, mikor megy szabira. Ők a mostani ajánlatainkkal sem tudnak élni, viszont ilyet se nagyon láttunk még, hogy egy-három héttel indulás előtt esnek le szokatlan szintekre a nyaralójegyek. Persze nem mind, de vannak érdekesek.

Krétára például június 23-i indulással vannak 15 ezerért jegyek, vissza 26-án, vagy 30-án 17 ezer a klubos ár. Ez a 32 ezres retúr, ami a görög szigetekre kifejezetten jó ár, Rodoszra is feltűnik, június 26-30 közöttre. Ha nem most lennénk ott, tutira összekötnénk a kettőt, Krétára reggel van a gép, Rodoszról haza este, lényegében 8 nap fér bele jún 23-30 között, azon meg el lehet egy darabig makkozni, hogy a két nagy sziget között milyen útvonalon hajózzunk, miket érintsünk közben. Lehet egyenesen is, akár éjjel, de Szantorinit ne hagyja ki, aki még nem látta. Aki meg ismeretlen, de csúcs vulkánszigetre vágyik, ott van útban Niszirosz. Ez a poszt onnan eljövőben, Rodosz felé úton a hajón születik, nyilván az élmény hatása alatt.

kreta.jpg

De vissza a jegyekhez. Ha valaki egy hétig szeletelni akar, a 32 ezres retúr Ibizára is játszik július 1-től 8-ig, de van még ennél is jobb: Mallorca általában a legdrágább útvonalak között van, most viszont egy rövid nagyon last minute kanyar (június 21-24) kijön kevesebb mint 27 ezerből, mivel a visszaút ára csak 7590 forint. Szálláspara nincs, sok olcsó apartman van még, akár indulás előtt pár nappal elég foglalni.

Végül, akinek még a szokatlanul jóáras nyaralójáratok árszintje is magas, olcsó tengerparti járatként tekinthet Lameziára, az olasz csizma rüsztjéről a csodás Lipari-szigetekre is könnyű kijutni. Új járat, ahogy vártuk, nem indul be könnyen, ezért sok az olcsó jegy, főidényre is ki lehet jönni egy útra 10 ezer alatt, például június végén-július elején több járatpár is kijön retúrban 20 ezer forint környékén.

Persze ezek az árak akár csökkenhetnek is még tovább, ami pedig a továbbiakat illeti, július második felére és augusztusra is várható, hogy lentebb ereszkedjen még jó sok járat ára.

11 komment

4+1 szálloda, amelyiktől eldobod az agyad

2017.06.11. 16:53 Fillérné Alsómocholády Turbulencia

Kempingben aludni a legolcsóbb megoldás, és általában elmondható, hogy a mindentől távol eső, spájz méretű szállásokat is csak fillérekért lehet kiadni. Kivéve, ha mindezt atomdrágán lehet eladni, mert a menőségfaktor kiakad. Íme négy extrém szállás, amelyek nomádságukkal hódítanak. Nem fapados turistáknak való vidék.

Buboréksátor

Hihetetlenül menő lehet egy olyan "szobában" aludni, amelynek teljesen átlátszóak az oldalai. Egy francia cég két helyszínen, Provance-ban és Verdunnél működtet olyan kempinget, ahol egy nagyjából tíz négyzetméter alapterületű átlátszó sátorban lehet aludni. A sátor ággyal, fapadlóval, éjjeli szekrényekkel van berendezve, vagyis nem fogja semmilyen gyökér nyomi a hátunkat. Mondjuk a mi formánkat ismerve, egy madár tuti leszarná a sátrunk tetejét, és azt nézegethetnénk 218 euróért.

Mert a bubisátorban fejenként 109 euróért lehet megszállni, főszezonban és hétvégén 139-ért. További euróhegyeket lehet még elkölteni szolgáltatásokra, pezsgőre, masszázsra és egybekre. Ha azt gondolnánk, hogy ennyi pénzt csak néhány futóbolond fizet ki egy nyomorult sátorért, amelyikben még klotyó és folyóvíz sincs, akkor tévedünk, augusztus második feléig nincs kiadó bubesz.

bubi.jpg

Minimál a maximumon

Milyen felesleges részei vannak egy szállodának? Mondjuk a szomszéd szoba. Aztán a tető. És a falak. Svájc észak-keleti csücskében, Appelzellerben nyitották meg a Nulla csillagos szállodát, amely nem áll másból, mint egy deszkapadlóból, franciaágyból és éjjeliszekrényből. Oszt ennyi. Se falak, se mennyezet. A kiszolgáló személyzet egy istállóból átalakított épületben ügyködik, főz, hozza a kaját. Ha esik az eső, akkor valószínűleg jobban járnak, mint a szállóvendégek, de hát ez benne a pláne.

Hogy mennyire menő a szabad ég alatt aludni, mi sem mutatja jobban, hogy az idén már nem lehet lefoglalni a szobát, de 2018-ban esetleg tudnak helyet szorítani. Az oldalon nem derül ki, mennyiért mérik a semmit, de egy tudósítás szerint 210 dollárba kerül egy éjszaka falak és tető nélkül.

Szürreál az erdőben

Mész az erdőben, gyanútlanul bandukolsz, egyszer csak egy hatalmas tükörkockát látsz meg a fákra építve. Meg egy ufót. Meg egy madárfészket. A svédországi szálloda az ország északi részén helyezkedik el a semmi közepén. A korábbi példákkal szemben itt egyérteműen a brutálisan jó dizájnt kell megfizetni. Összesen hét szoba van - mind egy-egy fára van építve, amelyre kis függőhidakon és lépcsőn lehet felsétálni. A hetediket az idén nyitották meg, ezért aki idén foglal, árengedményt kap.

Juhú, így csak 12 ezer korona a kéró, de legalább öt főnek, ami fejenként 75 ezer forint. A kétfős boxok 4900 koronáért vihetők, vagyis két főnek 150 ezer forint, szinte ingyen, ahhoz képest, hogy itt már fürdő is van.

664_mirror_cube_exterior_22a.jpg

Üvegiglu

A tutiság csúcsa az az iglufalu, amely Lappföldön lovagolja meg az északi fény nyújtotta lehetőségeket. A buboréksátorhoz hasonló elrendezés, de magasabb konforttal. Ami hasznos, hiszen nem kell a tökig érő hóban elzarándokolni a vizes blokkig. Igluk mellett aranyásó kunyhót, hagyományos finn házat, ilyen-olyan faházakat is ki lehet venni, de az azért nem annyira állat, mint pizsiben, az ágyból felbámulva nézni az északi fényt.

Persze aligha van annál idegesítőbb, mint felhős időben érkezni és legombolni azt a szerény 621 eurót, amibe az iglu kerül egy éjszakára. Szezonon kívül valamivel olcsóbb, nyáron akár 522 euróért is megúszhatjuk, kérdés, van- értelme. Az érdeklődés ugyanakkor folyamatos, már februárra sem lehet valamennyi szállástípusból foglalni.

glassigloo4.jpg

+1

Csak ellenpontozás gyanánt mutatunk egy másfajta egzotikus szállást. Egy jurtát. A fentiekkel ellentétben filléres kiadásról beszélünk, hiszen egy jurta háromezer forintért vehető ki. Van benne ágy és éjjeli szekrény. Hátránya, hogy klíma nincs, és sajnos nem annyira vadregényes a környék. De legalább gyorsan oda lehet jutni.

6 komment

Címkék: luxus szállás tippek

Megint megbonyolít és megdrágít egy alapszolgáltatást a Wizz

2017.06.07. 17:23 Fillér B. Gusztáv

Fontos szolgáltatás a járatmódosítás, bármikor szükség lehet arra, hogy más járatra, vagy útvonalra iratkozzon át az utas a meglevő jegyével. A Wizznél eddig a jegyár fele volt ennek a díja, most visszaálltak a régi fix rendszerre, persze megemelve az árat is. 

"A Wizz Air leegyszerűsíti a járatmódosítás folyamatát" - ezzel a címmel kommunikálták két éve azt, hogy a fix díjról százalékosra álltak át. Most nem jött semmilyen közlemény, nagy kár, mert az lehetett volna a címe: a "Wizz Air megbonyolítja a járatmódosítás folyamatát". Ha ugyanis az áttérés a százalékos díjra egyszerűsítés volt, akkor most, hogy sutyiban visszaálltak a fixre, nyilván az ellenkezője.

Ami pedig az árváltozást illeti: a múltkori változás előtt 30 euró volt a fix díj, a mostani visszacsinálástól ez 40-re módosult. Ezzel megmagyaráztuk a poszt címéből a "megdrágít" szót, már csak a "meginttel" tartozunk.

6 komment

Címkék: díjemelés Wizz Air járatmódosítás

Így juthatsz el egy ismeretlen, de gyönyörű görög szigetre

2017.05.31. 23:06 Fillérné Alsómocholády Turbulencia

Tavaly megjártuk Görögországban a Kükládok szigetcsoportot, de egy pár napos nyár eleji kiruccanást akár a poszt elolvasása után is össze lehet ütni. Számításaink szerint két főre (költőpénz nélkül) 200 ezer forintból kijön egy július eleji négynapos kirándulás, ha merészek vagyunk, és olyan szigetet választunk, ami nem annyira népszerű. Utóidényben pedig még sokkal olcsóbb lesz.

Szifnosz az egyik kedvenc szigetünk lett a Kükládokban, mert a görög tájhoz mérve egészen változatos, csendes, de mégsem nomád, lehet szép túrákat is tenni, de dögleni is a parton. Akármilyen korú gyerekkel is ideális. A sziget mindössze 74 négyzetkilométer, busszal is bejárható, de kocsit is lehet bérelni - utóbbi esetben nem árt megjegyezni, hogy csak néhány kút működik, meg kell tervezni a tankolásokat. Körülbelül tíz falu van a szigeten, de jellemző, hogy a hegyoldalban random módon templomok és házak fehérlenek ki a barnás-zöldes tájból.

14 komment

Címkék: Mélosz Görög szigetek Szifnosz Kükládok

A legnagyobb trükk, ami miatt nem lehet olcsón autót bérelni

2017.05.28. 07:50 Fillér B. Gusztáv

Borzasztó nagy szívás tud lenni az autóbérlés, amiért a szolgáltatók is sokat tesznek. Írtunk róla már, ez a trilógia harmadik része. Ahogy ígértük, ebben jön a legfontosabb rész: a méregdrága kiegészítő biztosítás vevőre lőcsölése.

Alaphelyzet: nekünk nagyon kell az autó, mert arra építettük a programot, hogy a célállomáson lesz kocsink. Márpedig a bérléshez alapfeltétel, hogy megfelelő biztosítás legyen a kocsin, vagy kellő biztosítékot adjunk egy esetleges kárra. A szolgáltató célja az, hogy az általa árult méregdrága teljes biztosításba kényszerítse az ügyfelet, ezen kaszál ugyanis nagyot. A kifejezetten olcsó szolgáltatóknál látszik a legjobban, hogy minden eszközzel rá akarják sózni a teljes biztosítást az ügyfélre - az alacsony bérlési költség csak a beetetés, a profit a biztosításból és a korábbi posztokban tárgyalt más trükkökből jön nekik - a legvisszataszítóbb, amikor utólag felfedeznek egy karcolást és azért vesznek le pénzt a kártyáról.

autoberlok2.jpg

Európában általánosnak mondható, hogy egy alapbiztosítást (általában collision damage waiver, CDW a neve) tartalmaz a bérlés díja. De ez nem fedezi a teljes kárt, kapcsolódik hozzá önrész, amely akár az 1000 eurót is meghaladhatja.

50 komment

Így nyaral a magyar

2017.05.27. 09:50 Fillérné Alsómocholády Turbulencia

Érdekes statisztikát hozott ki az Eurostat az európaiak nyaralási, utazgatási szokásairól. A magyarok a felmérés szerint belföldön hosszú hétvégéznek, külföldre viszont szinte csak legalább négynapos nyaralás miatt mennek. A 2015-ös számok szerint a terrortámadások nem vetették vissza az utazgatási kedvet, csak Franciaországban csökkent a vendégéjszakák száma - és valamiért Svédországban.

A magyarok mindösszesen 67,2 millió vendégéjszakát töltöttek el valahol 2015-ben, ez azt jelenti, hogy az átlag magyar (gyerekeket is ide számolva) úgy hét éjszakát töltött el itt-ott nyaralás, pihenés címszóval. Ebből majdnem négyet itthon, majdnem hármat pedig külföldön. A magyarok több mint fele egyáltalán nem jár nyaralni, vagyis a maradék, utazni képes csapat egy évben két hetet tölt pihenéssel, ebből nyolc napot itthon, hatot pedig külföldön. 

3 komment

Címkék: nyaralás hosszú hétvége

Ilyen egy megújult Ryanair-gép belülről - hasra azért nem estünk

2017.05.22. 09:41 Fillér B. Gusztáv

Végre új belsőjű Ryanair-gépet fogtunk ki, le tudtuk tesztelni a nagy megújulást. Az eddigi vállalhatatlanul rondánál sokkal kulturáltabb lett,  kétségkívül kényelmesebb is, de a legbosszantóbb apróságot megtartották. 

Lassan másfél éve közölték az első fotókat a Ryanair új gépbelsőjéről, nekünk most sikerült először ilyen gépet kifognunk, végre letesztelhettük. Röviden: a régi annyira szar volt, hogy nem volt kérdés a pozitív változás, rögtön adódik a kérdés: miért vártak vele eddig?

ryaninterior1.jpg

Azt ugyanis jó tudni, hogy a Boeing 2010 óta kínálja a Sky interiort az új generációs 737-esekhez, a Ryanair pedig jó sokáig várt azzal, hogy ezeket bevezesse. Szebb, jobb, nyilván drágább is. Tavaly év elejétől végre átállt és már az új belsővel kéri a gépeit. A Sky interior jellegzetessége, hogy kékes szín úszik az utastér felső részén, de lehet ezen változtatni is. Fontosabb, hogy újratervezett, nagyobb lett a felső csomagtároló rekesz (máshogy is nyílik), meg a csőpincérhívó és olvasólámpa-kapcsoló gombok környéke is megújult, hogy ne keverjék össze őket az utasok, feleslegesen ugrasztva sokszor a sztyuvikat. Az ablakok is nagyobbak lettek, könnyebb kilátni, gyerekeknek is, mert még lejjebb jött az aljuk.

ryaninterior2.jpg

Van tehát egy alap konfiguráció, amit a Sky interior jelent, de sok minden egyénre, légitársaságra tudnak szabni. A Ryanairnél az volt a fő kérdés, hogy az ordenáré, szemet bántó színvilággal, illetve a kényelmetlen és csak bosszantóan kis lábhelyet hagyó székekkel mit kezdenek. Ezekkel megtették, amit kellett. A sárga visszaszorult, inkább a kék különböző árnyalatai dominálnak, az egész sokkal barátságosabb, ez jó. Ülésből behozták a véknyakat, ezek valóban kényelmesebbek is az elődöknél és a lábhely is érezhetően nőtt. Eddig zsír. És még milyen kedvesek is:

ryaninterior3.jpg

De a legbosszantóbb apróságon nem változtattak. Az üléseket ugyanúgy nincs zseb, ahogy eddig. Ugyanúgy nem tudja az ember az újságját, vagy a vizes palackját letenni sehova. Tudjuk, hogy a magyarázat szerint az ülészsebbe a hülye utas beszór minden szir-szart, ami felesleges plusz takarítási időt és költséget jelent. De a Ryanair már négy éve nyomja a megújulás programját azzal a szlogennel, hogy mindig jobbnak kell lennie. Próbál az utasok kedvében járni sok mindenben, nekünk tök érthetetlen, hogy egy ennyire bosszantó hiányosságot miért tartottak meg - senki más nincs rajtuk kívül Európában, aki ezzel szívatná az utasokat.

ryaninterior4.jpg

Erre igazán figyelhettek volna.

30 komment

Címkék: megújulás Ryanair